abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_85161963
http://english.aljazeera.(...)811171030436791.html

quote:
Brazil will back Iran sanctions

Brazil's president has signed a decree stating his country will abide by United Nations sanctions against Iran even though it had worked to avoid them.

Luiz Inacio Lula da Silva, the president, signed the decree "because there is a tradition of carrying out [UN] Security Council resolutions, including those we don't agree with," Celso Amorim, the foreign minister, told reporters.

The decision to take the formal step of signing a decree also comes after Iran last week dismissed a Brazilian offerto give asylum to an Iranian woman who has been sentenced to death by stoning for adultery.

"There seems to be a change of mood between Brazil and Iran in recent weeks," Al Jazeera's Nazanine Moshiri reported from Tehran.

But Mohammad Marandi, a political science professor at the University of Tehran, downplayed the significance of Brazil's decision, calling it "something that is usually done".

"The point is that the Iranians are willing to resolve the [nuclear] issue", Marandi said.

Turkey, which worked with Brazil and Iran on a nuclear fuel swap deal meant to avoid sanctions and, like Brazil, voted against them in the UN Security Council, has also said it will nevertheless abide by UN sanctions.

"We will fully implement UN resolutions, but when it comes to individual countries' demands for extra sanctions, we do not have to," Mehmet Simsek, Turkey's finance minister, told the Financial Times in July.

Spurned deal

In May, Brazil and Turkey brokered a dealwith Iran that would have shipped some of the Islamic Republic's low-enriched uranium out of the country to be exchanged for nuclear fuel, a move designed to avoid sanctions and other unilateral penalties from member states.

But the United States and Europe Union cold-shouldered the offer, saying questions remained about other aspects of Iran's nuclear programme and pointing out that Iran had not promised to stop enriching uranium itself, a violation of previous UN resolutions.

Since the May deal, the UN Security Council, United States and European Union have all passed sanctionsagainst Iran.

Those sanctions, which include penalties on Iran's insurance, banking and gasoline sectors, are beginning to worry Iranians, Al Jazeera's Moshiri reported.

Toyota on Wednesday joined a growing list of companies that have either halted or intend to halt business with Iran, saying that it had not been exporting automobiles to the Islamic Republic since June.

Iran's response to the international community's dismissal of the deal brokered by Brazil and Turkey will be more evident when Mahmoud Ahmadinejad, the Iranian president, visits the UN General Assembly in New York City in September.
Brazilie is er door Turkije en Iran meer voor de schone schijn bijgehouden. Meer als een dekmantel voor de smerige praktijken van Turkije dat zich steeds meer van het Westen afkeert.

Het onderstaande bericht laat zien waar de Turkse prioriteiten lijken te liggen, niet bij vrede, kennelijk.

http://www.haaretz.com/ne(...)e-sanctions-1.307407
quote:
Turkey will support gasoline sales by Turkish companies to Iran, Energy Minister Taner Yildiz said on Wednesday, despite U.S. sanctions that aim to squeeze the Islamic Republic's fuel imports.

The pledge came ahead of an expected resumption of talks next month between world powers and Tehran on the Iranian nuclear program, which Washington suspects aims to develop atomic weapons.

"If the preference of the private sector is to sell these [petroleum] products to Iran, we will help them. There is no demand for Turkey to halt the trade of these products with Iran," Yildiz said in an interview.

The sale of gasoline, as well as other projects Turkey is planning with Iran, may indicate a shift in its energy policy to give priority to its energy-rich neighbors in the Middle East over conditions set by its traditional Western allies.

Any firms that sell gasoline to Iran could face retribution including a possible ban from accessing the U.S. financial system or denial of U.S. contracts, according to a document from the U.S. Treasury.

Tupras, Turkey's sole refiner and gasoline exporter which is owned by Koc Holding, declined to say whether the company had sold anything to Iran. The refiner buys 33 percent of its crude from the Islamic Republic, however.

A Tupras official said, "For us, Iran is more important than America, because we get crude oil from them. We don't get anything from America."

Although Iran is the world's fifth-largest crude exporter, it has to import around 40 percent of its gasoline needs because it does not have enough domestic refining capacity.

Yildiz said plans by Turkey and Iran for joint construction of power plants with a total capacity of 6,000 megawatts would continue, giving the two countries enough capacity to feed their own markets as well as other countries in the Middle East.

A planned natural gas pipeline from the Islamic Republic to Turkey by private Turkish company SOM Petrol will be used to supply European gas markets as well Turkey's demands, the minister said.

Turkey, which is a NATO member and European Union member candidate, has seen its capital rise sharply in the Muslim Middle East since Ankara's vocal condemnation of the killings of nine pro-Palestinian activists aboard a Gaza-bound aid ship.

Ankara has recently drawn closer to Tehran. Together with Brazil, it brokered a nuclear fuel swap in May in the hopes that the deal would draw Iran and major powers back to the negotiating table.

Iran, which says its nuclear program is for peaceful purposes, gave an assurance that it would stop enriching uranium to 20 percent purity if world powers agreed to the proposed swap, but their response was lukewarm.

Since June, the UN Security Council, the United States, and the European Union have imposed additional sanctions that have increased the pressure on Tehran.

Turkey's gasoline sales to Iran dropped 73 percent in July to $25.55 million as the sanctions came into force. Sales were the equivalent of one cargo, according to Reuters' calculations.

Russian oil giant LUKOIL has also resumed gasoline sales into Iran in partnership with China's state-run firm Zhuhai Zhenrong.
Turkije lijkt zo'n beetje alles leveren aan Iran wat ze maar willen, van nucleaire zaken, tot energie.
  woensdag 11 augustus 2010 @ 22:56:32 #2
233102 cherrycoke
"Fear is a weapon."
pi_85162016
zou turkije dit niet voor het geld doen?
"I wear the mask to protect the city… but the city is what made the mask." – Batman
pi_85162165
Dan kunnen we dus ook Turkije binnenvallen in WOIII
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_85162190
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 22:56 schreef cherrycoke het volgende:
zou turkije dit niet voor het geld doen?
Waarom zouden ze dan zich afkeren van het Westen?
Ze kunnen net zo goed van twee walletjes eten als ze het slim hadden aangepakt maar dat doen ze niet!
Dit gaat veel verder dan geld, natuurlijk, als een enorme financiele/economische aderlating was dan deden ze het niet. Zie ook bijvoorbeeld de laatste ontwikkelingen in Libanon (tevens enorm geholpen door Turkije/Iran).

http://www.haaretz.com/ne(...)inst-israel-1.307380

http://www.haaretz.com/ne(...)sovereignty-1.307216
  woensdag 11 augustus 2010 @ 23:03:53 #5
313867 Monserino
Je moeder was lekker.
pi_85162333
stelletje zwakke bleekapen. jullie weten bij god niet hoe sterk iran is op militair gebied. en maar zeveren dat ze zo te veroveren zijn. ik heb anders nog nooit gehoord van de wereldmacht nederland. maar perzie is van oudsher altijd al machtig geweest. dus houd je kk bekken maar dicht
pi_85162462
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 23:03 schreef Monserino het volgende:
stelletje zwakke bleekapen. jullie weten bij god niet hoe sterk iran is op militair gebied. en maar zeveren dat ze zo te veroveren zijn. ik heb anders nog nooit gehoord van de wereldmacht nederland. maar perzie is van oudsher altijd al machtig geweest. dus houd je kk bekken maar dicht
Misschien heb je gelijk, maar man, wat een frustratie. :?
_________________O_________________
pi_85162532
quote:
Israel is niet van plan Iran te veroveren, de VS is niet van plan Iran te veroveren, en wij zijn (denk ik dan tenminste) niet van plan om Iran te veroveren. Het gaat om een strategische luchtaanval op vliegvelden, lanceerplaatsen voor raketten, en nucleaire installaties, verder hoeft er alleen een verdedigingslinie worden opgezet en dat is het afwachten tot de echte reactie van Iran.
  woensdag 11 augustus 2010 @ 23:09:29 #8
313867 Monserino
Je moeder was lekker.
pi_85162612
sorry liet me ff gaan. maar heb echt een hekel aan die malloten die achter hun pc de held spelen en denken alles te zijn maar nog nooit in hun leven discipline hebben gehad.
pi_85162625
Praten over 'vrede'. :').
Samenwerking met een buurland als een smerige praktijk zien. :').
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 22:55 schreef DeParo het volgende:
Turkije lijkt zo'n beetje alles leveren aan Iran wat ze maar willen, van nucleaire zaken, tot energie.
Waarom zou Turkije dat niet moeten doen? :').
pi_85162868
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 23:09 schreef Monserino het volgende:
sorry liet me ff gaan. maar heb echt een hekel aan die malloten die achter hun pc de held spelen en denken alles te zijn maar nog nooit in hun leven discipline hebben gehad.
Ja vervelend hè, net zoals dit soort reacties. Zal wel weer zo'n computerheld zijn:
quote:
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_85162997
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 23:09 schreef zarGon het volgende:
Praten over 'vrede'. :').
Samenwerking met een buurland als een smerige praktijk zien. :').
[..]

Waarom zou Turkije dat niet moeten doen? :').
Zeker als de internationale gemeenschap Iran er voor wil zorgen dat Iran geen nucleaire wapens kan verkrijgen, en Turkije er alles aan zal doen om Iran zo sterk mogelijk te houden, maar niet alleen Iran ook Syrie en Libanon. Ze keren zich af van het Westen, van Europa, van Israel, en van de Verenigde Staten. Turkije is geen minimaal land. Het interesseert ons wat Turkije doet want die stappen hebben gevolgen.
Waar het Westen gevaarlijke regimes probeert te boycotten, is Turkije ze nu aan het versterker, gevaarlijk.
pi_85163275
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 23:18 schreef DeParo het volgende:

[..]

Zeker als de internationale gemeenschap Iran er voor wil zorgen dat Iran geen nucleaire wapens kan verkrijgen, en Turkije er alles aan zal doen om Iran zo sterk mogelijk te houden, maar niet alleen Iran ook Syrie en Libanon. Ze keren zich af van het Westen, van Europa, van Israel, en van de Verenigde Staten. Turkije is geen minimaal land. Het interesseert ons wat Turkije doet want die stappen hebben gevolgen.
Waar het Westen gevaarlijke regimes probeert te boycotten, is Turkije ze nu aan het versterker, gevaarlijk.
"De internationale gemeenschap", :'). Doel je daarmee op de Verenigde staten, Israël en eventueel de EU? :').

Turkije heeft geen enkel probleem met Iran, Syrië en Libanon. Het is logisch dat er samengewerkt wordt, daar heeft Turkije namelijk profijt van. En het is logisch dat Turkije het Westen niet als een mak schaap gaat volgen, het mag zelf best beslissen wat het voor zichzelf het beste vindt. En dan interesseert het ons plotsklaps inderdaad wat Turkije doet.

En gevaarlijke regimes worden helemaal niet geboycot, het regime voelt daar namelijk niets van. Het volk wel.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 11-08-2010 23:30:27 ]
  woensdag 11 augustus 2010 @ 23:27:25 #13
165392 TeenWolf
You are an animal! Woo!
pi_85163321
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 23:18 schreef DeParo het volgende:

[..]

Israel heeft geen gevaarlijk regime? :? :? :?
Op dinsdag 7 juni 2016 23:04 Papierversnipperaar het volgende:
En waarom staat Groot Brittannië er niet tussen? Alleen al het drugs geld dat door HSBC is witgewassen levert dat land een ereplaats op.
Website ware Islam: http://harun-yahya.net/
pi_85163474
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 23:26 schreef zarGon het volgende:

[..]

"De internationale gemeenschap", :'). Doel je daarmee op de Verenigde staten, Israël en eventueel de EU? :').

Turkije heeft geen enkel probleem met Iran, Syrië en Libanon. Het is logisch dat er samengewerkt wordt, daar heeft Turkije namelijk profijt van. En het is logisch dat Turkije het Westen niet als een makke schaap gaat volgen, het mag zelf best beslissen wat het voor zichzelf het beste vindt. En dan interesseert het plotsklaps inderdaad wat Turkije doet.

En gevaarlijke regimes worden helemaal niet geboycot, het regime voelt daar namelijk niets van. Wel het volk.
De sancties komen van de VN dus dan spreek ik van de internationale gemeenschap.
Zelfs Rusland en China praten mee over sancties en maatregelen dat zegt wel voldoende.
Iran heeft Rusland zelfs al bedreigd omdat ze leken mee te werken.
Als Turkije vindt van niet, dat moeten zij weten, maar dan moeten ze ook de consequenties dragen.

quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 23:27 schreef TeenWolf het volgende:

[..]

Israel heeft geen gevaarlijk regime? :? :? :?
Ten eerste heeft Israel iets met dit te maken? Waarom benoem je nu expliciet Israel dat slaat weer nergens op!
Ten tweede, Israel zal vast wel een gevaarlijk regime hebben voor een land als Iran maar dat is de VS en misschien zelfs Nederland ook wel, voor andere volken en naties niet. In tegenstelling tot Iran is dit dat duidelijk uit is in tegenstelling tot bovenstaande landen op geweld, agressie, en vernietiging.
pi_85163531
Mooi zo.
  woensdag 11 augustus 2010 @ 23:36:25 #16
165392 TeenWolf
You are an animal! Woo!
pi_85163677
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 23:31 schreef DeParo het volgende:
ndt van niet, dat moeten zij weten, maar dan moeten ze ook de consequenties dragen.
[..]

Ten eerste heeft Israel iets met dit te maken? Waarom benoem je nu expliciet Israel dat slaat weer nergens op!
Ten tweede, Israel zal vast wel een gevaarlijk regime hebben voor een land als Iran maar dat is de VS en misschien zelfs Nederland ook wel, voor andere volken en naties niet. In tegenstelling tot Iran is dit dat duidelijk uit is in tegenstelling tot bovenstaande landen op geweld, agressie, en vernietiging.
ik vind je maar een eng mannetje.
Op dinsdag 7 juni 2016 23:04 Papierversnipperaar het volgende:
En waarom staat Groot Brittannië er niet tussen? Alleen al het drugs geld dat door HSBC is witgewassen levert dat land een ereplaats op.
Website ware Islam: http://harun-yahya.net/
pi_85163725
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 23:31 schreef DeParo het volgende:

[..]

De sancties komen van de VN dus dan spreek ik van de internationale gemeenschap.
Zelfs Rusland en China praten mee over sancties en maatregelen dat zegt wel voldoende.
Iran heeft Rusland zelfs al bedreigd omdat ze leken mee te werken.
Als Turkije vindt van niet, dat moeten zij weten, maar dan moeten ze ook de consequenties dragen.
Kom op man, alsof de VN nog echt iets voorstelt. :'). Als er ook maar één land met een vetorecht tegen een sanctie/resolutie is, gebeurt er helemaal niets. Al zijn al die andere leden voor. :'). Of dat rechtvaardig is laat ik in het midden, maar het geeft denk ik wel aan dat de VN geen fuck voorstelt. En dan heb ik het niet eens gehad over VN-resoluties die niet nageleefd worden. :').

Wanneer het ons uitkomt, is het VN dit VN dat. :').

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 11-08-2010 23:38:34 ]
pi_85163775
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 23:36 schreef TeenWolf het volgende:

[..]

ik vind je maar een eng mannetje.
Ja, ik ben het enge mannetje, ik veroordeel Iran vanwege de gevaarlijke praktijken.
Ik veroordeel Turkije omdat ze heulen met een gevaarlijk land dat notabene kernwapens wil maken.
Maar dan ben ik het enge mannetje, nou nou TeenWolf, wat een enorm sterk argument maar niet heus.
Als je iets serieus wilt posten doe het aub, maar anders, laat maar.
pi_85163798
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 23:39 schreef DeParo het volgende:

[..]

Ja, ik ben het enge mannetje, ik veroordeel Iran vanwege de gevaarlijke praktijken.
Welke gevaarlijke praktijken?

quote:
Ik veroordeel Turkije omdat ze heulen met een gevaarlijk land dat notabene kernwapens wil maken.
Ja, de VS en Israël zijn nou net de aangewezen landen om te praten over kernwapens. :').

[ Bericht 32% gewijzigd door #ANONIEM op 11-08-2010 23:40:44 ]
pi_85163878
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 23:37 schreef zarGon het volgende:

[..]

Kom op man, alsof de VN nog echt iets voorstelt. :'). Als er ook maar één land met een vetorecht tegen een sanctie/resolutie is, gebeurt er helemaal niets. Al zijn al die andere leden voor. :'). Of dat rechtvaardig is laat ik in het midden, maar het geeft denk ik wel aan dat de VN geen fuck voorstelt. En dan heb ik het niet eens gehad over VN-resoluties die niet nageleefd worden. :').

Wanneer het ons uitkomt, is het VN dit VN dat. :').
Maar dat hebben zowel China als Rusland dus niet gedaan met betrekking tot deze sancties.
Natuurlijk is het een niet zo efficient en effectief orgaan maar het heeft wel enige daadkracht.
Zeker als de resoluties er wel door heen lijken te komen en ook al is het maar schijn voor een groot gedeelte als de VS redenen zoekt voor een oorlog in Irak bijvoorbeeld. Maar het is dus meer dan alleen 'het Westen'.
pi_85164147
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 23:41 schreef DeParo het volgende:

[..]

Maar dat hebben zowel China als Rusland dus niet gedaan met betrekking tot deze sancties.
Natuurlijk is het een niet zo efficient en effectief orgaan maar het heeft wel enige daadkracht.
Zeker als de resoluties er wel door heen lijken te komen en ook al is het maar schijn voor een groot gedeelte als de VS redenen zoekt voor een oorlog in Irak bijvoorbeeld.
Daadkracht. :').

Het was nog tijdens de Olympische Spelen dat je iets hoorde over de mensenrechten in China. Waar was de daadkracht toen? :'). Wat heeft de VN nou echt daadwerkelijk gedaan aan Congo en Soedan?

Ja, als de resoluties er wel doorheen lijken te komen. :'). Wat heb je nou aan resoluties als er landen zijn die letterlijk elke resolutie/sanctie kunnen tegenhouden? Denk aan de VS die haar vetorecht gebruikt om sancties tegen Israël tegen te houden. :').

En dan noem je daar het oorlog in Irak. Welk regime is nou gevaarlijker? De VS die onder valse voorwendselen een land binnenvalt of Iran die samenwerkt met Turkije? :').

quote:
Maar het is dus meer dan alleen 'het Westen'.
Pure bullshit. Het gaat het Westen alleen maar om zichzelf, alleen maar om het Westen.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 11-08-2010 23:49:46 ]
pi_85164178
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 23:39 schreef zarGon het volgende:

[..]

Welke gevaarlijke praktijken?
[..]
Het proberen te verkrijgen van kernwapens voor de duizendste maal bijvoorbeeld?
Het inkopen van materiaal voor kernwapens via Duitsland en de golfstaten ondanks beloftes en afspraken?
De retoriek van het bestuur/bewind dat zich agressief en gevaarlijk opstelt.
Dat soort praktijken bijvoorbeeld.

quote:
Ja, de VS en Israël zijn nou net de aangewezen landen om te praten over kernwapens. :').
Ik vertrouw liever de VS en Israel met kernwapens dan Iran. Ik vertrouw liever de VS en Israel met kernwapens dan Noord-Korea (dat ze al heeft). De VS is nu eenmaal de verdediger van de vrijheid in grote delen van de wereld, ook al hebben ze soms een dubieuze, en eigenaardigde manier om dat te uiten. Overal zitten profiteurs en misdadigers, maar de VS en Israel vertegenwoordigen positieve waarden en normen, daar kunnen we bij Iran voorlopig niet van uitgaan. Iran is in woorden tot nu toe juist een gevaar voor de gehele wereld en vooral in het Midden-Oosten. Ze versterken de vijanden van het Westen, ze proberen kernwapens open te stellen, en het is hopelijk niet de bedoeling dat we maar afwachten wat er gaat gebeuren wanneer Iran kernwapens krijgt. Moeten we hopen dat het goed gaat? Ingrijpen moet soms hier!
  woensdag 11 augustus 2010 @ 23:52:25 #23
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_85164317
quote:
Eh. Republiek Nederland is een korte 50 jaar een wereldmacht geweest in de 17e eeuw. Dat weet je hoop ik toch wel?

Verder getuigt je reactie van een hoog gehalte 12 jarigheid. Wellicht tijd om even de chill pill te slikken.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_85164360
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 23:48 schreef zarGon het volgende:

[..]

Daadkracht. :').

Het was nog tijdens de Olympische Spelen dat je iets hoorde over de mensenrechten in China. Waar was de daadkracht toen? :'). Wat heeft de VN nou echt daadwerkelijk gedaan aan Congo en Soedan?

Ja, als de resoluties er wel doorheen lijken te komen. :'). Wat heb je nou aan resoluties als er landen zijn die letterlijk elke resolutie/sanctie kunnen tegenhouden? Denk aan de VS die haar vetorecht gebruikt om sancties tegen Israël tegen te houden. :').

En dan noem je daar het oorlog in Irak. Welk regime is nou gevaarlijker? De VS die onder valse voorwendselen een land binnenvalt of Iran die samenwerkt met Turkije? :').
Er zijn nu eenmaal bepaalde landen waar je niet alles kan bereiken wat je maar wilt.
Dat kan niet in Rusland, dat kan niet in China, en dat kan niet in de Verenigde Staten.
Maar deze landen hebben de verantwoordelijkheid om de wereld leefbaar en relatief veilig te houden.
Als Iran door middel van kernwapens een inbreuk vormt op die veiligheid dan moeten ze soms ingrijpen.

Het veto-recht is ontzettend belangrijk, als je een groot deel irrationele landen hebt, zoals de vijanden van Israel, die sancties en andere maatregelen willen nemen, dan heb je een rationele factor als de VS nodig.

Je kan veel zeggen over Sadam en de VS maar Irak is wel beter af zonder deze man. Ik vecht tig keer liever aan de kant van Bush jr. dan aan de kant van Sadam ook moreel gezien. Ik ben dus benieuwd.
pi_85164469
Als nog meer landen kernwapens zouden kunnen maken, krijg je een wapenwedloop en dat moet je niet hebben.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')