Altijd leuke bij een ingewalde terran blinken.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 22:51 schreef tedkees2 het volgende:
Haha, net volgens mij best netjes iemand verslagen. Een terran die zich helemaal inbouwde, dus ik gelijk expo's pakken. Ik wou nog gaan zieken met phoenixes, maar toen ging ie mass turrets bouwenUiteindelijk met stalkers en blink vol z'n siege tank lijn ingeblinkt. Je wil niet weten hoe hard die dingen kapotgaan als ze op elkaar vuren
Ja ik zie het 344 nu! Je was echt 200 nog watstequote:
Eigenlijk moet je natuurlijk kijken naar de W/L ratio. Da's veel representatiever vind ik.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 23:00 schreef GoodGawd het volgende:
[..]
Ja ik zie het 344 nu! Je was echt 200 nog watste
Ik vond dat een beetje apart omdat ik wist dat jij Platinum bent en ik Diamond en ik 6000 en nog watste was, maar jij hebt gewoon al heel veel games gespeelt over de 100 en ik 20 ofzo. Vandaar dan krijg je in totaal natuurlijk veel meer punten
Ja best potje ik ben online.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 22:52 schreef zforces het volgende:
iemand zin in een game? alles behalve 4v4 want dat trekt mn laptop niet
Ah zo. Ja als jij dan even wat 1v1 gaat spelen dan stijg je zo een paar duizend plaatsenquote:Op woensdag 11 augustus 2010 23:00 schreef GoodGawd het volgende:
[..]
Ja ik zie het 344 nu! Je was echt 200 nog watste
Ik vond dat een beetje apart omdat ik wist dat jij Platinum bent en ik Diamond en ik 6000 en nog watste was, maar jij hebt gewoon al heel veel games gespeelt over de 100 en ik 20 ofzo. Vandaar dan krijg je in totaal natuurlijk veel meer punten
Jaquote:Op woensdag 11 augustus 2010 23:02 schreef tedkees2 het volgende:
[..]
Eigenlijk moet je natuurlijk kijken naar de W/L ratio. Da's veel representatiever vind ik.
Gedeeltelijk waar. Mensen die in copper zitten en vaker tegen copper gematcht worden die kunnen er veel van winnen maar dat betekend niet dat ze goed zijn natuurlijk.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 23:02 schreef tedkees2 het volgende:
[..]
Eigenlijk moet je natuurlijk kijken naar de W/L ratio. Da's veel representatiever vind ik.
10/17quote:Op woensdag 11 augustus 2010 23:07 schreef TwenteFC het volgende:
[ afbeelding ]
Dit is de info die ik tot zover van Sc2 af heb kunnen trekken, wanneer komen de andere gebruikers in die database te staan? Het is pas echt bruikbaar als hij compleet is. ( En wat beter opgemaakt)
Iets te goed jaquote:Op woensdag 11 augustus 2010 23:12 schreef TwenteFC het volgende:
[..]
Klopt het niet?
Of klopt het juist te goed?
quote:Op woensdag 11 augustus 2010 23:16 schreef 404_ het volgende:
[..]
Iets te goed ja
Ik: Rush?
Ander: Okey
Gaat hij alleen werkers zitten maken
Dat 3x ofzo
nicequote:Op woensdag 11 augustus 2010 23:07 schreef TwenteFC het volgende:
[ afbeelding ]
*1V1
Dit is de info die ik tot zover van Sc2 af heb kunnen trekken, wanneer komen de andere gebruikers in die database te staan? Het is pas echt bruikbaar als hij compleet is. ( En wat beter opgemaakt)
Wanneer ik meer tijd heb gooi ik hem wel ergens online zodat je je zelf kan toevoegen etc. En alles een beetje mooier maken en mss een link naar sc2 zelf voor meer stats.
das best vlot, zerg rush?quote:Op donderdag 12 augustus 2010 01:45 schreef Wriggles het volgende:
Zojuist de Insane Blitz achievement (Win van Insane A.I. binnen 5 min) gehaald.
Heb je wel Custom Game gedaan? (Single Player -> Play versus A.I. werkt niet)quote:Op donderdag 12 augustus 2010 02:18 schreef zforces het volgende:
het lukte. heb in 4:16 gewonnen. Maar krijg geen achievement ...?
kwam erachter:Pquote:Op donderdag 12 augustus 2010 02:23 schreef Wriggles het volgende:
[..]
Heb je wel Custom Game gedaan? (Single Player -> Play versus A.I. werkt niet)
Omdat ik vrienden heb.quote:Op donderdag 12 augustus 2010 09:27 schreef omNOMNOMNOMNOM het volgende:
Trouwens, waarom speelt iedereen zo graag 3-3 en 4-4 ? Het is een groot bunker/cannon/turtle/tech festijn, komt bijna geen tactiek aan te pas.
Speel liever 1-1 , krijg je ook niet die 'team suxxxxxx' commentaren
maarja, persoonlijke voorkeur ^^ valt me alleen op dat ik een van de weinigen ben
Omdat ik vanuit mijn Tiberian Sun tijd nog heel veel oude clanmaten ken waarmee ik eindelijk na 10 jaar weer een game heb gevonden die we allemaal weer super vinden. In de tussentijds was de een CS gaan spelen, ander RTCW en weer een ander COD.quote:Op donderdag 12 augustus 2010 09:27 schreef omNOMNOMNOMNOM het volgende:
Trouwens, waarom speelt iedereen zo graag 3-3 en 4-4 ? Het is een groot bunker/cannon/turtle/tech festijn, komt bijna geen tactiek aan te pas.
Speel liever 1-1 , krijg je ook niet die 'team suxxxxxx' commentaren
maarja, persoonlijke voorkeur ^^ valt me alleen op dat ik een van de weinigen ben
Met mutas ga ik altijd eerst voor z'n harvestertjes killen, dat gaat zo ontzettend snelquote:Op donderdag 12 augustus 2010 09:44 schreef andrew.koster het volgende:
Aaaah, moet ff stoom afblazen. Gister op zo'n vervelende wijze een potje verloren. ZvZ begon met hordes lings en elkaar een beetje etteren, maar was ondertussen richting mutas aan het techen terwijl hij nog geen lair had. Zijn lings sloten me inmiddels wel een beetje op, maar de eerste mutas kwamen eruit. Inmiddels had hij wel een paar hydras in z'n main en burrow tech, dus zijn inmiddels overmacht aan lings direct aanvallen was zinloos. Snel z'n exp bij de gold minerals verwoest en een kijkje in z'n main. Kon net z'n hydra den verwoesten voor ik redelijk gehavend weg moest wezen. Ondertussen waren zijn lings weer in m'n basis en probeerden ze de spire dood te maken, maar de paar mutas die inmiddels weer gespawned waren verhielpen dit. Dus weer met een paar mutas naar z'n basis om z'n 2 queens en 4 hydras aan te pakken en zijn mineral line te vernietigen. Ondertussen weer 2 mutas gespawned, maar zijn lings hebben inmiddels mijn supply line vermoord (en ik de zijne). Omdat ik twee mutas als verdediging heb ben ik niet zo bang voor een base rush, maar hij gaat ervoor. Spire en hatchery vallen, terwijl hij twee hatcheries heeft en mijn mutas er dus wat langer over doen.
Uiteindelijk had hij 5 lings over na de broodlings uit mijn gebouwen en verlies ik het omdat ik denk dat zijn lings dood zijn en ik mijn 2 extra mutas mee neem naar zijn basis. Dubbel stom omdat ik een hatchery probeerde te bouwen waar ze geburrowed waren en niet door had dat zijn lings de reden waren dat ik daar niet kon bouwen. Dubbel stom! Toen ik doorhad dat mijn gebouwen bijna op waren snel geprobeerd op een andere plek te bouwen, maar een fractie van een seconde te laat :S
Over teamspeak gesproken, gebruik je de ingame optie of niet? Want als ik door m'n mic praat ingame zie ik wel dat balkje bewegen van het spraakvolume van mij maar niemand hoort mij, enig idee hoe dit kan?quote:Op donderdag 12 augustus 2010 10:53 schreef l3laster het volgende:
[..]
Omdat ik vanuit mijn Tiberian Sun tijd nog heel veel oude clanmaten ken waarmee ik eindelijk na 10 jaar weer een game heb gevonden die we allemaal weer super vinden. In de tussentijds was de een CS gaan spelen, ander RTCW en weer een ander COD.
En het is gewoon super relaxed op teamspeak beetje taxs bespreken, maar vooral op elkaar zeiken als iemand ergens steken laat vallen. Als je al zo lang met elkaar speeld boeit dat niet.... maar maakt het juist intenser en leuker....
Ennuh in de tactiek vergis je je, want 3vs3 gaat gewoon om map control zeker op de grotere mappen!! En je wilt niet weten hoeveel spelers daar waardeloos in zijn...
Ik heb precies hetzelfde. Gebruik vaak gewoon ventrilo of skype.quote:Op donderdag 12 augustus 2010 10:57 schreef McGilles het volgende:
[..]
Over teamspeak gesproken, gebruik je de ingame optie of niet? Want als ik door m'n mic praat ingame zie ik wel dat balkje bewegen van het spraakvolume van mij maar niemand hoort mij, enig idee hoe dit kan?
Ik gebruik de ingame optie niet (ook nog niet eens geprobeerd) maar tis gewoon vanzelfsprekend om tijdens het gamen op teamspeak2 te zitten of ventrilo (hangt er vanaf met wie ik speel)quote:Op donderdag 12 augustus 2010 10:57 schreef McGilles het volgende:
[..]
Over teamspeak gesproken, gebruik je de ingame optie of niet? Want als ik door m'n mic praat ingame zie ik wel dat balkje bewegen van het spraakvolume van mij maar niemand hoort mij, enig idee hoe dit kan?
Dat hangt toch vooral van de proxy af. Heb je het over een 3gate proxy? Dan heb je het sowieso te lang door laten bouwen. Als je het over toss hebt snap ik je 1-1-1 niet helemaal (bedoel je gateway, stargate en robotics bay?). Als die geproxied worden snap ik er al helemaal niets meer van. Iets meer uitleg en ik kan misschien helpen, maar het probleem lijkt me niet in je specifieke taktiek tegen proxies maar in het scouten ervan. Als je veel geproxied wordt, moet je beter scouten. Tegen terran vind ik het sowieso leuk om een van mijn eerste drones naar zijn basis te sturen. Ten eerste ben je er meestal voor zijn SCV aan de supply depot begint en kun je die heerlijk etteren. Ten tweede zie je vreemde dingen als reaper rush, bunker rush of rax proxies makkelijk aankomen. Ten derde als hij je niet ziet kun je zelf altijd opteren voor een hatchery proxy, wat erg leuk is.quote:Op donderdag 12 augustus 2010 08:42 schreef omNOMNOMNOMNOM het volgende:
Nieuwe build aan het proberen met zerg. Kreeg veel proxy tegen dus probeer nu 12pool 14 hatch (afhankelijk van de spawnlocation) met een fast spine. Direct 6 zergs en scout over de gehele map. Enige probleem is, het faalt hard tegen een 3gate of een snelle 1-1-1. Kan niet snel genoeg techen naar hydras met +1 attack. Iemand al ervaring met de 12pool 14hatch tegen proxys ?
op plat, maar gold / silver wordt het niet veel anders door
Kan je uitleggen hoe je verschillende builds ziet aankomen? Ik speel Protoss maar ben nog niet zo goed dat ik kan zien wat iemand gaat doen. Ja oké een early pool snap ik welquote:Op donderdag 12 augustus 2010 13:17 schreef andrew.koster het volgende:
[..]
Dat hangt toch vooral van de proxy af. Heb je het over een 3gate proxy? Dan heb je het sowieso te lang door laten bouwen. Als je het over toss hebt snap ik je 1-1-1 niet helemaal (bedoel je gateway, stargate en robotics bay?). Als die geproxied worden snap ik er al helemaal niets meer van. Iets meer uitleg en ik kan misschien helpen, maar het probleem lijkt me niet in je specifieke taktiek tegen proxies maar in het scouten ervan. Als je veel geproxied wordt, moet je beter scouten. Tegen terran vind ik het sowieso leuk om een van mijn eerste drones naar zijn basis te sturen. Ten eerste ben je er meestal voor zijn SCV aan de supply depot begint en kun je die heerlijk etteren. Ten tweede zie je vreemde dingen als reaper rush, bunker rush of rax proxies makkelijk aankomen. Ten derde als hij je niet ziet kun je zelf altijd opteren voor een hatchery proxy, wat erg leuk is.
Tegen toss stuur ik mijn eerste overlord naar zijn basis en mijn 8e drone doet een rondje op mijn eigen platform en daarna natural om verborgen pylons te zoeken. Zie je die, kun je 10poolen en er snel mee afrekenen. Zie je ze niet, dan kun je je gebruikelijke taktiek doen. Evt. kun je ook hetzelfde doen als bij een terran: starting drone naar zijn basis sturen waar je ofwel zelf kunt proxyen of kunt zien dat hij geen pylon/gateway aan het bouwen is en er dus iets raars aan de hand is.
Als afsluiter: tegen Zerg vind ik het suicidaal om iets anders dan 10pool te doen, want als hij 6poolt en jij 14poolt ben je dood. 10pool zit er netjes tussenin: op tijd om een 6pool af te stoppen, maar nog genoeg economie om niet te veel te lijden: als hij 14poolt kun je dan snel 6 lings erheen sturen om hem te etteren, waardoor de economische voordelen van 14pool toch weer gelijk getrokken worden.
Omat je soms ook gewoon fun wilt hebbenquote:Op donderdag 12 augustus 2010 09:27 schreef omNOMNOMNOMNOM het volgende:
Trouwens, waarom speelt iedereen zo graag 3-3 en 4-4 ? Het is een groot bunker/cannon/turtle/tech festijn, komt bijna geen tactiek aan te pas.
Speel liever 1-1 , krijg je ook niet die 'team suxxxxxx' commentaren
maarja, persoonlijke voorkeur ^^ valt me alleen op dat ik een van de weinigen ben
De beste tactiek voor 4v4 is natuurlijk om meteen met alle werkers in het team iemand uit te schakelen.quote:Op donderdag 12 augustus 2010 14:10 schreef GoodGawd het volgende:
[..]
Omat je soms ook gewoon fun wilt hebbenEn als je het goed doet komt er wel tactiek bij kijken, je hebt goeie 4v4 en slechte 4v4 (of3v3)
Ik kan 't meestal ook niet zien, zeker Terran is erg lastig (bijv: rax + tech lab, gaat ie reaper harass doen, of mass marauder met medivacs en marines ofzo?). Het eerste waar je op kan letten is of ie vroeg z'n gas pakt. Dat geeft vaak aan dat je niet zo bang hoeft te zijn voor een vroege aanval, omdat gas meestal impliceert dat iemand gaat techen.quote:Op donderdag 12 augustus 2010 13:51 schreef Jantehs het volgende:
[..]
Kan je uitleggen hoe je verschillende builds ziet aankomen? Ik speel Protoss maar ben nog niet zo goed dat ik kan zien wat iemand gaat doen. Ja oké een early pool snap ik welmaar hoe herken je de rest?
hehe tegen stel noobs zou dat nog werken ook.... alleen tegen alle andere die maken gelijk reaper, zealot of ling rushquote:Op donderdag 12 augustus 2010 14:16 schreef zforces het volgende:
[..]
De beste tactiek voor 4v4 is natuurlijk om meteen met alle werkers in het team iemand uit te schakelen.
Behalve dat een techlab en reapers ook gas kosten, dus dat gaat niet helemaal op.quote:Op donderdag 12 augustus 2010 14:17 schreef tedkees2 het volgende:
[..]
Ik kan 't meestal ook niet zien, zeker Terran is erg lastig (bijv: rax + tech lab, gaat ie reaper harass doen, of mass marauder met medivacs en marines ofzo?). Het eerste waar je op kan letten is of ie vroeg z'n gas pakt. Dat geeft vaak aan dat je niet zo bang hoeft te zijn voor een vroege aanval, omdat gas meestal impliceert dat iemand gaat techen.
Ook @Jantehquote:Op donderdag 12 augustus 2010 13:57 schreef omNOMNOMNOMNOM het volgende:
1-1-1 is altijd rax factory starport
3gate rush met drone in proxy
Dat vind ik het allervervelendst aan terran: het is zo verdomde makkelijk om je basis dicht te timmeren en dan valt er niet te scouten en alleen met een overweldigend leger (of baneling bust, drops, etc.) aan te vallen. Je ziet noch wat ze aan het doen zijn, noch kun je zelf fatsoenlijk aanvallen. Meestal stuur ik een zergling naar de ramp en kijk waardoor hij vernietigd wordtquote:Op donderdag 12 augustus 2010 15:04 schreef GoodGawd het volgende:
En als hun base al vroeg dichtgespijkert is maar je hebt een normale scoute gestuurd, dan is er vaak ook narigheid op komst. Je kan het alleen niet zien.
Hoe zit dat in plat/diamond? Ik weet dat je in silver eigenlijk bijna standaard snel een gold kan pakken, omdat je tegenstander dat simpelweg niet scout (ik zelf ook nietquote:Op donderdag 12 augustus 2010 15:43 schreef andrew.koster het volgende:
[..]
Dat vind ik het allervervelendst aan terran: het is zo verdomde makkelijk om je basis dicht te timmeren en dan valt er niet te scouten en alleen met een overweldigend leger (of baneling bust, drops, etc.) aan te vallen. Je ziet noch wat ze aan het doen zijn, noch kun je zelf fatsoenlijk aanvallen. Meestal stuur ik een zergling naar de ramp en kijk waardoor hij vernietigd wordtSoms vang je ook een glimp op van wat erachter gebeurt. Meestal is de enige manier om er echt achter te komen een overlord te laten kamikazeën.
Terran hebben het maar makkelijk met hun ultieme fallback de scansweep
Overigens is het voorkomen van gescout worden een leuke metagame waar je net zoveel profijt van kunt halen als zelf scouten. Dupe pylon met een dark shrine ergens verstoppen bijvoorbeeld, of een paar spore crawlers/turrets/cannons om observers uit de lucht te schieten voor ze iets interessants zien. Zelfs simpele trucs als expanden naar een niet-standaard plek werkt vaker dan je denkt.
Werkt dit ding zich nou automatisch bij?quote:Op donderdag 12 augustus 2010 16:43 schreef TwenteFC het volgende:
[ afbeelding ]Met de spelers die zich hebben aangemeld in dit topic erbij. En ook Asspirine
quote:Op donderdag 12 augustus 2010 16:43 schreef TwenteFC het volgende:
[ afbeelding ]Met de spelers die zich hebben aangemeld in dit topic erbij. En ook Asspirine
Versie is gewoon hetzelfde, qua dvd enzo. Ik heb denk dezelfde specs als jij (alu 13,3" mid2009) en het draait met alles op het laagst. Wel beetje haperend als het druk is.quote:Op donderdag 12 augustus 2010 16:46 schreef LeNick het volgende:
Hoe zit het met een versie voor de Mac? En zou deze draaien op de nieuwste MB? Weet trouwens niet of die witte die nu op de site staat de allernieuwste is, ik heb iig die eerste witte weer.. Dus diegene na de alu.
Soms zit het tegenquote:Op donderdag 12 augustus 2010 18:24 schreef GoodGawd het volgende:
God net 2 league games verloren 1 gewonnen. 1tje tegen een Terran wat eigenlijk echt een nubie was, maar ik deed gewoon alles fout alle dingen die je slecht kunt doen deed ik ook. En toen nog een potje viel de pc uit. God god. Nu is het 18/13 bah.
Nog niet, ik gebruik nu de JSON api van sc2ranks.com en die haalt alle gegevens op een gooit ze in een tabel waarna ik er een screenshot van maak.quote:Op donderdag 12 augustus 2010 16:52 schreef GoodGawd het volgende:
[..]
Werkt dit ding zich nou automatisch bij?
Klopt anders niks van mijn statsquote:Op donderdag 12 augustus 2010 18:34 schreef TwenteFC het volgende:
[..]
Nog niet, ik gebruik nu de JSON api van sc2ranks.com en die haalt alle gegevens op een gooit ze in een tabel waarna ik er een screenshot van maak.
De stats worden toch maar 1x per 24 uur geupdate daar.
Ik probeer eerst een beetje alle fokkers erin te krijgen. En daarna host ik gewoon een plaatje ergens wat altijd de zelfde naam heeft en dan maak ik gewoon elke dag/week ffe een screenshotje en upload hem zodat hij alles vernieuwd..
quote:Op donderdag 12 augustus 2010 18:57 schreef .aeon het volgende:
Waarom niet een lijst met sc2sigs(436x64 of 500x30)? Die worden geloof ik wel geupdate:
[ afbeelding ]
Oh wacht, daar staat natuurlijk niet je FOK!username in. Misschien kan iemand dat toevoegen of zelf zoiets maken?
ik haat banelings. Helemaal omdat ik fan ben van marines:Pquote:Op donderdag 12 augustus 2010 19:51 schreef GoodGawd het volgende:
Tsss net weer een zeg baneling bust overleeft.
Die sig past zichzelf niet aan he?
Das zo niet waar he, early gas = reapers.quote:Op donderdag 12 augustus 2010 14:17 schreef tedkees2 het volgende:
[..]
Ik kan 't meestal ook niet zien, zeker Terran is erg lastig (bijv: rax + tech lab, gaat ie reaper harass doen, of mass marauder met medivacs en marines ofzo?). Het eerste waar je op kan letten is of ie vroeg z'n gas pakt. Dat geeft vaak aan dat je niet zo bang hoeft te zijn voor een vroege aanval, omdat gas meestal impliceert dat iemand gaat techen.
quote:Op donderdag 12 augustus 2010 20:49 schreef Donderkonijn het volgende:
[..]
Das zo niet waar he, early gas = reapers.
Gewoon naar http://sc2sig.com/ gaan, en de rest spreekt voor zich.quote:Op donderdag 12 augustus 2010 20:53 schreef zforces het volgende:
ok hoe werkt dat profile pic als sig?
jah daar lukt het me. Maar je kan dat ding als signature instellen hier op fok lukt me niet (nooob:P)quote:Op donderdag 12 augustus 2010 20:54 schreef TwenteFC het volgende:
[..]
Gewoon naar http://sc2sig.com/ gaan, en de rest spreekt voor zich.
pas een weekje op het forum van fok:P. Neej nog niet opgevallen dus:P.quote:Op donderdag 12 augustus 2010 21:02 schreef .aeon het volgende:
Omdat je geen afbeeldingen in je signature kan plaatsen op FOK!
Nooit opgevallen?
Scannen, Raven, missle turret Observer en zulks.quote:Op donderdag 12 augustus 2010 21:04 schreef TwenteFC het volgende:
Maar nog iemand tips voor die ingravende zergs?
weet je ngo die tactiek van 2 barracks bouwen en overvliegen naar je basis? Werkt met 2v2 ook. Grote map, 4 barracks met zn 2en bij hun basis bouwen. overvliegen en bouwen. Easy pickings.quote:Op donderdag 12 augustus 2010 21:12 schreef GoodGawd het volgende:
[..]
Scannen, Raven, missle turret Observer en zulks.
Detectors hebben.
Detectors: protoss observer, zerg overseer (let op, niet overlord. lair tech en dan morph je een overlord), terran raven of scansweep. Als ze in je basis komen dan missile turrets, spore crawlers of photon cannons.quote:Op donderdag 12 augustus 2010 21:04 schreef TwenteFC het volgende:
Maar nog iemand tips voor die ingravende zergs?
En kan je het ook scouten? Moet de zerg er speciaal iets voor maken?quote:Op donderdag 12 augustus 2010 22:01 schreef andrew.koster het volgende:
[..]
Detectors: protoss observer, zerg overseer (let op, niet overlord. lair tech en dan morph je een overlord), terran raven of scansweep. Als ze in je basis komen dan missile turrets, spore crawlers of photon cannons.
Je researched het bij de Lair (geupgrade Hatchery)quote:Op donderdag 12 augustus 2010 22:09 schreef TwenteFC het volgende:
[..]
En kan je het ook scouten? Moet de zerg er speciaal iets voor maken?
Tuurlijk, kommaaropquote:Op donderdag 12 augustus 2010 22:58 schreef TwenteFC het volgende:
Iemand zo een potje doen? Je wint waarschijnlijk dik van me, maar ik vind het wel leerzaam
Nou, die tweede keer was 't echt niet vanzelfsprekend hoorquote:Op vrijdag 13 augustus 2010 00:51 schreef TwenteFC het volgende:ben afgemaakt door tedkees2, maar er wel weer wat van geleerd.
Ik had sowieso veel sneller naar mijn 3/4e expansion gemoeten .. ik had er de minerals voor.quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 01:03 schreef tedkees2 het volgende:
[..]
Nou, die tweede keer was 't echt niet vanzelfsprekend hoor
Koreanen die verliezenquote:Op vrijdag 13 augustus 2010 00:06 schreef Orchestra. het volgende:
Daarnet helemaal verrot gescholden door een gast, omdat ik een reaper rush deed. Ik wist niet dat sommige mensen dit spel zo serieus namen.
quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 01:08 schreef YoshiBignose het volgende:
Heel vreemd potje net. 3v3 en net eerste zerglings van me gingen aanvallen toen een teamgenoot het spel uit lagde. 2v3 dus, ik dacht al GG, maar bleek dat het noobs waren kon zo hun kamp in rennen en we wisten ze nog erg te verzwakken... check de replay
http://rapidshare.com/files/412607189/2v3_-_1v3_wtf.SC2Replay
wel wakker, maar sommige mensen moeten gewoon werken hequote:Op vrijdag 13 augustus 2010 09:11 schreef omNOMNOMNOMNOM het volgende:
helaas is er bijna niemand wakker rond dit uurdan maar es aan de campain beginenn ^^
tja je basis achterin onverdedigd laten als je weet dat íedereen een keer met air via de zijkant naar de achterkant komt aankakken is gewoon noob.quote:Op donderdag 12 augustus 2010 22:34 schreef tedkees2 het volgende:
Whahaha, wat een loser had ik net tegen me zeg. WEER zo eentje die zich inbouwt met cannons. Ik heb in de replay es geteld, op z'n minst 20 cannons aan minerals verspild! En de grap is dattie z'n ingang helemaal had volgebouwd, maar achterin z'n basis niets had staan. Hoi Warp Prism! Ik had op een gegeven moment 8 warpgates en een prism, hoppa, achterin z'n basis, alles slopen.
Bleek trouwens dattie zich had ingebouwd en mass void ray wilde gaan.
Als klap op de vuurpijl trouwens, ik had z'n main stuk, hij trekt zich terug naar z'n natural, weet niet meer wattie moet doen en besluit z'n nexus te slopen met z'n cannons en het spel af te sluiten
Oh, en hij was gold league
maar is battle.net wereldwijd? of regiogebonden? (Europa, VS, Azie)quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 12:40 schreef Simsfan88 het volgende:
[..]
Nee, tenminste, volgens mij werkt Starcraft 2 ook niet zoals bijv. World of Warcraft.
Op het hoesje staat dat wij ingedeeld zijn in Europa. Dus ik vrees dat we niet tegen VS of Azie kunnen spelen....quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 12:51 schreef Salamando het volgende:
[..]
maar is battle.net wereldwijd? of regiogebonden? (Europa, VS, Azie)
Meerdere serials kopen, ik zag ook Amerikanen die ook een EU serial hebben. (BigT van die straem bijv.)quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 13:01 schreef l3laster het volgende:
[..]
Op het hoesje staat dat wij ingedeeld zijn in Europa. Dus ik vrees dat we niet tegen VS of Azie kunnen spelen....
Erg zonde... heb een hoop maatjes van Tiberian Sun die in Amerika wonen had er graag weer tegen gespeeld op deze game!
quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 13:50 schreef GoodGawd het volgende:
Als ik SC pak ik echt de telefoon niet op
quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 13:50 schreef GoodGawd het volgende:
Als ik SC pak ik echt de telefoon niet op
Op Hard was ie best pittig, ik denk dat ie op Normal wel redelijk te doen is (welke keuze had je de vorige missie gemaakt?).quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 14:34 schreef Simsfan88 het volgende:
[..]
Is All-In moeilijk op Normal? De enige missie die ik nog moet!
-nvmquote:Op vrijdag 13 augustus 2010 15:32 schreef trance_fan het volgende:
Als je een skirmish tegen AI begint. Staat er een keuze voor handicap. Wat handicapt hij dan?
Het % HP van zijn units.quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 15:32 schreef trance_fan het volgende:
Als je een skirmish tegen AI begint. Staat er een keuze voor handicap. Wat handicapt hij dan?
van je fouten leren is idd belangrijk en deze videos geven een goede blik op wat veel mesnen fout doen (waaronder ik). Mn standaard buildup tot mn eerste barrack en 2 supply depots gaat goed maar daarna komen al die kleine foutjes om de hoek kijken.quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 11:34 schreef GoodGawd het volgende:
Dit zijn beste goeie videos:
http://day9tv.blip.tv/file/3991475/
http://day9tv.blip.tv/file/3996172/
Dus leer van je fouten
quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 15:50 schreef Zodie het volgende:
Dat is de hp van je units, als je 50% doet dan hebben ze maar 50% als het goed is.
tnxquote:
Ik heb Shatter the Sky gekozen. Zal All-In eens gaan proberen, tot nu toe alle missies in 1 keer gehaald op één na.quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 14:58 schreef Wriggles het volgende:
[..]
Op Hard was ie best pittig, ik denk dat ie op Normal wel redelijk te doen is (welke keuze had je de vorige missie gemaakt?).
Op zich niet heel moeilijk. Moet dus te doen zijn.quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 14:34 schreef Simsfan88 het volgende:
[..]
Is All-In moeilijk op Normal? De enige missie die ik nog moet!
Ik wacht altijd wel, maar als het langer dan 3 minuten duurt zonder dat je aangeeft wat er aan de hand is resume ik ook.quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 20:11 schreef Cudles het volgende:
Had ook een keer dat ik Pause druk, dat hij gelijk op resume drukt. Wat een naaierd
Ik begon na de campaign op normal te hebben gedaan. Eerst vijf practice games maar dat is inderdaad erg sloom, dus toen die geskipped en gewoon begonnen.quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 20:57 schreef Henno het volgende:
Damn, als ik al die shitload aan termen en strategieën hoor, denk ik dat ik echt gruwelijk slecht ben
(tot nu toe niet veel tijd gehad, heb alleen de campaign op Normal gespeeld m.u.v. de laatste drie Char missies, en even snel een challenge geprobeerd (die met dat terran supply depots verdedigen, eerste poging was zilver).
Ik heb echt zo'n C&C instelling, jeweet wel, 30 van de grootste units maken en klaar. Blijkt niet echt altijd te werken hierVerder klik ik altijd, ben nu een het proberen de grid hotkeys een beetje te leren....
Wanneer is t denken jullie het beste om met de multiplayer te beginnen, als je alle challenges op Gold kan en de campaign op Hard eenvoudig kan spelen? Practice league lijkt me niet zo enorm aantrekkelijk nu ik eigenlijk altijd op Fastest heb gespeeld in de campaign
Boeien ik ben ook superslecht, ik zit er niet meequote:Op vrijdag 13 augustus 2010 20:57 schreef Henno het volgende:
Damn, als ik al die shitload aan termen en strategieën hoor, denk ik dat ik echt gruwelijk slecht ben
(tot nu toe niet veel tijd gehad, heb alleen de campaign op Normal gespeeld m.u.v. de laatste drie Char missies, en even snel een challenge geprobeerd (die met dat terran supply depots verdedigen, eerste poging was zilver).
Ik heb echt zo'n C&C instelling, jeweet wel, 30 van de grootste units maken en klaar. Blijkt niet echt altijd te werken hierVerder klik ik altijd, ben nu een het proberen de grid hotkeys een beetje te leren....
Wanneer is t denken jullie het beste om met de multiplayer te beginnen, als je alle challenges op Gold kan en de campaign op Hard eenvoudig kan spelen? Practice league lijkt me niet zo enorm aantrekkelijk nu ik eigenlijk altijd op Fastest heb gespeeld in de campaign
Je kunt gewoon altijd beginnen met league matches. Als je slecht begint wordt je in een lage league geplaatst, maar Blizzard's promotie systeem doet je automatisch omhoog als je beter wordt (en dus te goed voor je league). Verder werkt het quick match systeem erg goed. Ik heb maar 1 potje gehad waarbij ik volledig kansloos was; de rest van de partijen had ik kunnen winnen als ik zelf beter had gespeeld.quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 20:57 schreef Henno het volgende:
Damn, als ik al die shitload aan termen en strategieën hoor, denk ik dat ik echt gruwelijk slecht ben
(tot nu toe niet veel tijd gehad, heb alleen de campaign op Normal gespeeld m.u.v. de laatste drie Char missies, en even snel een challenge geprobeerd (die met dat terran supply depots verdedigen, eerste poging was zilver).
Ik heb echt zo'n C&C instelling, jeweet wel, 30 van de grootste units maken en klaar. Blijkt niet echt altijd te werken hierVerder klik ik altijd, ben nu een het proberen de grid hotkeys een beetje te leren....
Wanneer is t denken jullie het beste om met de multiplayer te beginnen, als je alle challenges op Gold kan en de campaign op Hard eenvoudig kan spelen? Practice league lijkt me niet zo enorm aantrekkelijk nu ik eigenlijk altijd op Fastest heb gespeeld in de campaign
denk maar zo, er is altijd iemand die slechter is dan jou! (je komt ze alleen niet tegenquote:Op vrijdag 13 augustus 2010 20:57 schreef Henno het volgende:
Damn, als ik al die shitload aan termen en strategieën hoor, denk ik dat ik echt gruwelijk slecht ben
(tot nu toe niet veel tijd gehad, heb alleen de campaign op Normal gespeeld m.u.v. de laatste drie Char missies, en even snel een challenge geprobeerd (die met dat terran supply depots verdedigen, eerste poging was zilver).
Ik heb echt zo'n C&C instelling, jeweet wel, 30 van de grootste units maken en klaar. Blijkt niet echt altijd te werken hierVerder klik ik altijd, ben nu een het proberen de grid hotkeys een beetje te leren....
Wanneer is t denken jullie het beste om met de multiplayer te beginnen, als je alle challenges op Gold kan en de campaign op Hard eenvoudig kan spelen? Practice league lijkt me niet zo enorm aantrekkelijk nu ik eigenlijk altijd op Fastest heb gespeeld in de campaign
Als je veel sc1 online heb gespeeld en een beetje aandacht heb voor de progamers is Nazgul en NTT geen onbekende.quote:
Eten?quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 21:57 schreef Ericjuh het volgende:
Zo... nieuwe pc! jullie raden nooit wat ik nu ga doen?
Heeft niets met infestors te maken.quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 23:11 schreef andrew.koster het volgende:
iemand tips voor het efficiente gebruik van infestors? Werd opgesloten in mijn basis door een roach & hydra groep en moest iets. mijn infestors gingen dood voordat ze iets nuttigs deden. 1 fungal growth en 2 infested terrans door 3 infestors. Ook al mijn zerglings dood, maar dat was te verwachten. Ik liep op dat moment een beetje achter, hij was net begonnen aan een exp en ik niet: snelle tech naar mutas, maar waren niet heel nuttig wegens goede spore crawler plaatsing. Ik zat dus redelijk opgesloten op 1 base en hij was net z'n natural neer aan het zetten.
Ja, dat snap ik. Maar mijn vraag is specifiek over de infestors, niet hoe ik dat spelletje had moeten winnen. Ik was in een hele peniebele situatie, maar laten we het zo stellen: zowel toss en terran hebben de units om met een heel klein aantal sleutel units, met als uitblinker high templar, volledig af te rekenen met een stationair leger voor je voordeur: in unit aantallen ging ik het sowieso niet meer winnen, maar met bijvoorbeeld een siege tank push had ik er iig iets van kunnen makenquote:Op zaterdag 14 augustus 2010 02:18 schreef Harunobu het volgende:
[..]
Heeft niets met infestors te maken.
Normale manier van spelen is ling&baneling. Daarna kun je switchen naar mutas of hydras. Je begint pas met beschrijven op het moment dat je al verloren hebt, is mijn gok.
ergens in je mijn document - Documentsquote:Op zaterdag 14 augustus 2010 14:12 schreef CantFazeMe het volgende:
Ik had net een supermatch 4vs4
Waar kun je de replays vinden in verkenner trouwens?
In 10 minuutjes battlecruisers, dan moest je wel vanaf het eerste moment weten dat hij nub is, want anders even rush en dan heb je het nakijkenquote:Op zaterdag 14 augustus 2010 17:09 schreef AnusCocainus het volgende:
Vandaag voor het eerst voor 'haxor' uitgemaakt, omdat ik na 10 minuutjes zijn basis verpulverde met battlecruisers. Heerlijk die nubs. Bronze league ftw!
Ging eigenlijk voor een banshee-rush, maar toen ik scande zag ik een paar turrets en verder eigenlijk niets.quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 17:20 schreef McGilles het volgende:
[..]
In 10 minuutjes battlecruisers, dan moest je wel vanaf het eerste moment weten dat hij nub is, want anders even rush en dan heb je het nakijken
Moet je wel goed organiseren dan en dat is best een werk. Gewoon een boomdiagrammetje zegt dan gewoon te weinig, want 1 match tegen iemand anders kan altijd net verkeerd lopen.quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 17:51 schreef Game_Error het volgende:
We moeten maar eens een SC2 toernooi hier houden eigenlijk. Kijken wie de Fok! koning is in stracraft
Welcom to the real world.quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 17:32 schreef omNOMNOMNOMNOM het volgende:
oh kudt ik ben promoted naar diamondstond niet eens 1e , geloof 5e of 6e pas ...
maarja daar alweer op 2 wins 4 losses :s
5 win 5 loss nu, maar gaat wel lastig, zweet breekt me verdorie uit hierquote:
Klinkt als een coole tactiek kan je die replay maybe posten?quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 18:19 schreef omNOMNOMNOMNOM het volgende:
[..]
5 win 5 loss nu, maar gaat wel lastig, zweet breekt me verdorie uit hier
moest tegen satini, die verloor ik best wel heel erg hard. bunkerrush met reapers into fast thor, niet te stoppen met hoe goed zijn herass was. kwam nog een 4tal hellions tussendoor met blueflame kan je 3 queens hebben maar dat doet dan sowieso pijn
Werkt misschien tegen de computer maar online worden je marines zo weggeschoten door siegetanks, dus dat gaat waarschijnlijk niet werken.quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 19:40 schreef Cudles het volgende:
Insane AI verslagen met mijn nieuwe TvT build. Na je OC, simultaan 6 rax neergooien. Stim en Combat shield op eerste rax researchen. Met behulp van bunkers de eerste pushes tegenhouden, en dan als je je eerste reactord medvacs heb, ga je expanden. En eindeloos veel marines bouwen.
Ik had wel geluk dat ik al zijn tanks met een highground advantage kon killen. Zijn viking en medvac voor spotting had ik natuurlijk binnen 2 seconden kapot geknald. Hele zooi medvacs erbij, zodat jij unlimited kan stimmen en klaar ben je.
Je kan altijd nog droppen met je Medvacs.quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 20:00 schreef Zodie het volgende:
[..]
Werkt misschien tegen de computer maar online worden je marines zo weggeschoten door siegetanks, dus dat gaat waarschijnlijk niet werken.
Nadeel van die specifieke builds dat ze online zelden goed uitpakken. Tevens kan je de AI makkelijk verslaan omdat hij altijd dezelfde domme dingen doet.quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 19:40 schreef Cudles het volgende:
Insane AI verslagen met mijn nieuwe TvT build. Na je OC, simultaan 6 rax neergooien. Stim en Combat shield op eerste rax researchen. Met behulp van bunkers de eerste pushes tegenhouden, en dan als je je eerste reactord medvacs heb, ga je expanden. En eindeloos veel marines bouwen.
Ik had wel geluk dat ik al zijn tanks met een highground advantage kon killen. Zijn viking en medvac voor spotting had ik natuurlijk binnen 2 seconden kapot geknald. Hele zooi medvacs erbij, zodat jij unlimited kan stimmen en klaar ben je.
Tsja, ik moet nog even uitzoeken hoe ik de build inbouw met me anti-reaper opening. Verder kan je em zo flexibel maken als je wilt denk ik. Tegen banshees, moet je gewoon een scan achter de hand houden, en dan turrets bouwen. Tegen siege tanks is het inderdaad misschien een probleem, maar moet je de immobility uitbuiten.quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 20:15 schreef McGilles het volgende:
[..]
Nadeel van die specifieke builds dat ze online zelden goed uitpakken. Tevens kan je de AI makkelijk verslaan omdat hij altijd dezelfde domme dingen doet.
Wat de AI bijvoorbeeld dom doet is terugtrekken zodra jij aanvalt terwijl hij ook aanvalt, tegen de tijd dat hij terug is heb je z'n halve basis al aan gort geholpenquote:Op zaterdag 14 augustus 2010 20:24 schreef Cudles het volgende:
[..]
Tsja, ik moet nog even uitzoeken hoe ik de build inbouw met me anti-reaper opening. Verder kan je em zo flexibel maken als je wilt denk ik. Tegen banshees, moet je gewoon een scan achter de hand houden, en dan turrets bouwen. Tegen siege tanks is het inderdaad misschien een probleem, maar moet je de immobility uitbuiten.
Moet misschien vikings bouwen om medvacs te beschermen tegen andere vikings, als ze een drop uitvoeren.
Voor mij iig eerste keer dat ik van de Insane AI won.
True, dat viel op. Maar trok hij niet terug omdat hij anders toch verloor? Anyway hier is het TL topic ervan. Het schijnt sowieso tegen protoss goed te werken. Al weet ik niet hoe ze dat met colossus oplossen. Waarschijnlijk met een paar ghosts ertussen?quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 20:29 schreef McGilles het volgende:
[..]
Wat de AI bijvoorbeeld dom doet is terugtrekken zodra jij aanvalt terwijl hij ook aanvalt, tegen de tijd dat hij terug is heb je z'n halve basis al aan gort geholpen
Probeer je niet vast te bijten op een specifieke strategie. Day 9 heeft hier hele goede tips voor over hoe je je spel uit moet bouwen en waar je op moet letten. BO is natuurlijk wel belangrijk, maar ik kan je iig vertellen dat je never nooit 6 rax tegelijkertijd kunt financieren uit 1 basis. Weet niet of het 3 of 4 rax zijn, maar sowieso heb je 300 mineralen verkwist vroeg in het spel. Dat hadden 6 marines kunnen zijn, of een extra upgrade. Wat ik vooral uit je verhaal opmaak is dat je te vaak geld opgehoopt hebt en dan die 6 rax nodig hebt om units te produceren (en je opgehoopte geld laat je dit doen). Laat zelf ook teveel geld ophopen en ben de laatste potjes echt heel erg aan het focusen op mijn macro game. Werkt iets anders voor zerg, maar het principe van geld laaghouden, productie hoog is wel hetzelfde.quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 20:24 schreef Cudles het volgende:
[..]
Tsja, ik moet nog even uitzoeken hoe ik de build inbouw met me anti-reaper opening. Verder kan je em zo flexibel maken als je wilt denk ik. Tegen banshees, moet je gewoon een scan achter de hand houden, en dan turrets bouwen. Tegen siege tanks is het inderdaad misschien een probleem, maar moet je de immobility uitbuiten.
Moet misschien vikings bouwen om medvacs te beschermen tegen andere vikings, als ze een drop uitvoeren.
Voor mij iig eerste keer dat ik van de Insane AI won.
Map control ben je sowieso al snel kwijt als Terran, vooral als je mech gaat. Een bio-army werkt dit juist tegen, waardoor je met stim snel expo's kan snipen. En voor de goede orde, ik spaar die 750 minerals dus op, om 6 rax's tegelijk te kunnen bouwen. Niet omdat ik mijn productie niet hoog kan houden. Als die raxes er eenmaal staan, heb ik geen probleem om al die minerals te spenden. Je hebt immers veel productie gebouwen.quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 20:36 schreef andrew.koster het volgende:
[..]
Probeer je niet vast te bijten op een specifieke strategie. Day 9 heeft hier hele goede tips voor over hoe je je spel uit moet bouwen en waar je op moet letten. BO is natuurlijk wel belangrijk, maar ik kan je iig vertellen dat je never nooit 6 rax tegelijkertijd kunt financieren uit 1 basis. Weet niet of het 3 of 4 rax zijn, maar sowieso heb je 300 mineralen verkwist vroeg in het spel. Dat hadden 6 marines kunnen zijn, of een extra upgrade. Wat ik vooral uit je verhaal opmaak is dat je te vaak geld opgehoopt hebt en dan die 6 rax nodig hebt om units te produceren (en je opgehoopte geld laat je dit doen). Laat zelf ook teveel geld ophopen en ben de laatste potjes echt heel erg aan het focusen op mijn macro game. Werkt iets anders voor zerg, maar het principe van geld laaghouden, productie hoog is wel hetzelfde.
Dat je met die strat de AI kunt verslaan geloof ik, maar als je meteen na je OC 6 rax neergooit en je tegenstander doet een early push met een stel hellions, marines en marauders (uit 1 of 2 rax en een factory) kun je dat niet tegenhouden: je geeft je tegenstander in principe een vrijbrief om mapcontrol te pakken. Hij kan dan zonder problemen zijn exp pakken en misschien zelfs een 3e exp.
NTT is nu een pokerspeler, een succesvolle overigens.quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 22:34 schreef Revje1 het volgende:
[..]
Als je veel sc1 online heb gespeeld en een beetje aandacht heb voor de progamers is Nazgul en NTT geen onbekende.
Ntt stopte volgens mij toen sc nog veel gespeeld werd Nazgul niet.
Zij waren de beste scers van nederland en draaide met de top van de wereld mee.
Snel siege tanks, snel missle turrets. Dat duurt ook even. En ik heb nog weinig Terrans gespeeld die fast Expanden zodra ze niet een usual Terran opening zien. En je geeft zelf al aan dat hij ook gelijk gaat turtlen om schade van een rare cheese/strategie te voorkomen. Waarom zou ie dan ook gelijk zijn natural pakken? En als je dus tegen siege Tanks speelt, heb jij een hogere mobility.quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 20:55 schreef andrew.koster het volgende:
Ja, maar dat is precies wat ik bedoel: je spaart vroeg geld op, waardoor je kwetsbaar bent en je tegenstander gratis zijn exp kan pakken. Als hij dan ofwel je 6rax gezien heeft ofwel je ze verstopt hebt en hij dus niets ziet (met z'n scan), dan weet hij dat er een of andere rare strat aankomt: snel siege tanks eruit, een bunker (of twee bouwen) en snel missile turrets bouwen, ben je direct veilig van willekeurig welke cheese een terran er op dat moment uit kan gooien. Overigens in TvT ben je absoluut niet map control kwijt (het is immers een mirror match). In andere matchups ook niet echt: ja, het is lastiger, maar je wall-in maakt het zodat het minder belangrijk is. Dat betekent niet dat je je tegenstander volledig vrij kunt laten, maar wel dat je met bijvoorbeeld een groepje hellions of marauders (tegen zerg respectievelijk toss) kunt gaan patrouilleren zonder bang te zijn voor je basis. Terwijl je nooit in een head-on zijn leger kunt pakken weet je wel wat er gebeurt en laat je zien dat je niet jezelf vrijwillig opsluit in je basis en hij dus niet zomaar alle expansions kan pakken: dat is onverdedigbaar, ook tegen zo'n kleine groep.
EMP is natuurlijk goed tegen toss, maar afhankelijk van de map wordt je hele leger inclusief ghosts gewoon vanaf high ground geroosterd terwijl jij eronder staat. Ook al heb je vision, 9 range tegen 6 maakt het onmogelijk. Als een toss dit soort spel ziet kan hij meteen colossus/stalker gaan en met 1 photon cannon zijn ramp afblokken. Natuurlijk is het geheel afhankelijk van of hij het scout, maar een all-in build order pakken en die perfectioneren maakt je geen goede speler. Zodra je namelijk wat anders moet doen heb je geen idee hoe je moet spelen. De 1-1-1 strat is juist zo sterk want je kunt er alle kanten mee op. Je kunt alsnog een bioball bouwen, maar met tank support, of je kunt er heavy mech mee techen. Het is een hele open manier om het spel te openen, waar lastig op te antwoorden is. Het is veilig en veelzijdig. TvT weet ik overigens heel weinig van, dus geen idee of 1-1-1 ook tegen terran goed is, maar een all-in rush zal je spelletjes winnen, maar het is absoluut niet onverslaanbaar (*bijna* al die strats zijn er in beta uitgewied): als je doel is om eerste te staan in gold league (of misschien zelfs platinum( zal het goed werken. Als je doel is om goed te spelen, is het niet het antwoord.quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 20:34 schreef Cudles het volgende:
[..]
True, dat viel op. Maar trok hij niet terug omdat hij anders toch verloor? Anyway hier is het TL topic ervan. Het schijnt sowieso tegen protoss goed te werken. Al weet ik niet hoe ze dat met colossus oplossen. Waarschijnlijk met een paar ghosts ertussen?
http://www.teamliquid.net/forum/viewmessage.php?topic_id=137023
Tja, dat is het dus: misschien is het TvT een ontzettend goede strategie en kun je het uitbouwen. De strategie genoemd op teamliquid is heel erg bedoeld als een all-in rush. Als bioball > mech, dan zal dit natuurlijk een standaard TvT play zijn, maar ik zie dit echt niet winnen van iemand die 2/3 van jouw investering in hellions met blauw vuur doet. Dan heeft hij twee siege tanks op high ground staan en zijn exp gepakt. Overigens 6 rax op 18 supply is belachelijk vroeg. En dan had je ook 2 bunkers? Had je 10 SCVs of zo? Dat is echt wel een all-in.quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 21:00 schreef Cudles het volgende:
[..]
Snel siege tanks, snel missle turrets. Dat duurt ook even. En ik heb nog weinig Terrans gespeeld die fast Expanden zodra ze niet een usual Terran opening zien. En je geeft zelf al aan dat hij ook gelijk gaat turtlen om schade van een rare cheese/strategie te voorkomen. Waarom zou ie dan ook gelijk zijn natural pakken? En als je dus tegen siege Tanks speelt, heb jij een hogere mobility.
En over vroeg kwetsbaar zijn. Met 2 bunkers heb ik de eerste timing push van de AI tegengehouden ( met zelfs 2 thors). Dus zo kwetsbaar ben je zelf ook niet, zolang je scv's maar laat repairen.
Je hebt alleen die window dat je kwetsbaar bent als je die 6 rax bouwt op 18 supply.
Ach jah. Tegen zerg ga ik wel gewoon 1/1/1. En protoss vaak ook. Of Ghost / Marines en dan later Mech. Ik sta nu 43 platinum. Rankde eerst op 6. En daar niet gekomen door cheese/ all-in builds. Maar ik ben terug gevallen door veel TvT te verliezen (en bij andere matchups ook potjes natuurlijk verloren omdat ik gewoon slechter was dan mijn tegenspeler). Daarom was ik op zoek naar een andere strategie. Maar het lijkt toch dat 1/1/1 TvT de enige manier is viable de ladder te beklimmen.quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 21:09 schreef andrew.koster het volgende:
[..]
Tja, dat is het dus: misschien is het TvT een ontzettend goede strategie en kun je het uitbouwen. De strategie genoemd op teamliquid is heel erg bedoeld als een all-in rush. Als bioball > mech, dan zal dit natuurlijk een standaard TvT play zijn, maar ik zie dit echt niet winnen van iemand die 2/3 van jouw investering in hellions met blauw vuur doet. Dan heeft hij twee siege tanks op high ground staan en zijn exp gepakt. Overigens 6 rax op 18 supply is belachelijk vroeg. En dan had je ook 2 bunkers? Had je 10 SCVs of zo? Dat is echt wel een all-in.
EDIT: maar ik ga nu spelen. Speel zerg, als je het tegen Z wil testen, voeg me maar toe. Mijn info is ergens op pagina 4 of 5 (als het niet al in de OP staat).
"Genaaid"quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 23:02 schreef McGilles het volgende:
Net met Katth wat 2v2 matches gespeeld, het begon goed en we wonnen gelijk de eerste 2 maar toen werden we 2x genaaid door zergling rushes, irritant dat we de ingang niet dicht konden bouwen in die map en was net 20 seconden te laat met mijn 2e barracks.
Op het eind nog even 2 potjes gewonnen met Terran/Protoss. Rush konden we tegenhouden, gelukkig dit keer wel goede defense gebouwd. Daarna voids in aanval en toen was het over en uit
Haha, I won't. Ik leer ze alleen te herkennenquote:Op zaterdag 14 augustus 2010 22:53 schreef andrew.koster het volgende:
Okee, doe maar of ik niets heb gezegd. Maar niet alle noobs all-in builds aan gaan leren heh, daar hebben ze al genoeg van in brons
Zerg spelen heeft 1 voordeel: ZvZ is maximaal bij T2 al afgelopenKun je met TvT trouwens niet met medivac drops of ravens flink gaan zieken? Dan moet het toch sneller gaan?
Huh? Weet niet welke officiele website jij kijkt, maarreh...quote:Op zondag 15 augustus 2010 01:28 schreef NietTeVolgen het volgende:
Zijn de minimale specs voor windows het zelfde voor OSX?
* heb gegoogled, maar zelfs op de officiele site staat bij spec info coming soon*
Ja als je daar maps aanvinkt worden die minder snel geselecteerd als je aan het zoeken bent naar games.quote:Op zondag 15 augustus 2010 12:40 schreef Simsfan88 het volgende:
Even door de duidelijkheid, de 3 maps die ik hier aanvink, die krijg je dan minder snel toch? Mijn Engels is niet geweldig, vandaar deze vraag.
[ afbeelding ]
Snap je wel wat van het hele Starcraft verhaal dan?quote:Op zondag 15 augustus 2010 12:40 schreef Simsfan88 het volgende:
Even door de duidelijkheid, de 3 maps die ik hier aanvink, die krijg je dan minder snel toch? Mijn Engels is niet geweldig, vandaar deze vraag.
[ afbeelding ]
ook emt slecht Engels kom je een heel eind. Je hebt gelijk. less frequently is minder regelmatig. (dus minder vaak)quote:Op zondag 15 augustus 2010 12:40 schreef Simsfan88 het volgende:
Even door de duidelijkheid, de 3 maps die ik hier aanvink, die krijg je dan minder snel toch? Mijn Engels is niet geweldig, vandaar deze vraag.
[ afbeelding ]
True, maar dacht, vraag het tóch even na, want ik zou het logischer vinden als je op maps kon stemmen die je juist wél graag wil.quote:Op zondag 15 augustus 2010 13:15 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Snap je wel wat van het hele Starcraft verhaal dan?Vote against lijkt me toch vrij duidelijk...
Houd jij van kaas ?quote:Op zondag 15 augustus 2010 14:47 schreef Game_Error het volgende:
Ik heb me net toch een episch potje van 1,5 uur gespeeld. Gelukkig kwam ik uiteindelijk als sterkste uit de bus omdat ik vroeg in het potje al de meerderheid van de map onder mijn controle had. Helaasfaalde mijn 6 rax marine rush dus moest ik gaan techen. uiteindelijk met thors en van die enorme vliegschepen hem kapot gemaakt door elke uitbreiding van hem tegen te werken. Hij had zijn basis echter vol met anti air en van die artilerie tanks dus ik kwam er maar niet in. uiteindelijk was het toch gelukt omdat ik bij een andere basis zijn viking squad met enorm veel marines nipt versloeg.
Fokking epic
Klopt ook, of je nou in silver of platinum zit maakt niet heel veel uit hoor, nu nog niet iig. Een goede speler hoeft maar 2 potjes te verkloten tijdens zijn 5 placement matches en hij zit in zilver, terwijl een noob toevallig een paar keer geluk kan hebben en zo in gold/platinum komt.quote:Op zondag 15 augustus 2010 15:24 schreef YoshiBignose het volgende:
Ik weet silver nog vaak genoeg te verkloten in 1v1. Speelt 2v2 gold en 3v3 platinum dus ik snap er allemaal niks meer van. In platinum zitten ook zat noobs en silver ook weer pro's
Geef is spelernamen, volgens mij zat ik net bij jouquote:Op zondag 15 augustus 2010 16:15 schreef CantFazeMe het volgende:
Echt weer he, zuigelijke teammates weer op 4vs4. Doen maar lekker niks
Weet ik niet meer..quote:Op zondag 15 augustus 2010 16:20 schreef Echtjammer het volgende:
[..]
Geef is spelernamen, volgens mij zat ik net bij jou
Hoe kan je nou 2v1 verliezen? Wat deze jullie en wat deed hij?quote:Op zondag 15 augustus 2010 16:59 schreef Salamando het volgende:
ik en mijn maatje tegen een dubbel protoss, wij rushen één van hen die voor instant void rays gaat, hij leaved nadat we een stargate vernietigd hebben () zijn maatje kan hem genoeg coveren, en wint 2v1 van ons
janken
Die ene dude is gewoon stuk beter, shit happensquote:Op zondag 15 augustus 2010 17:06 schreef McGilles het volgende:
[..]
Hoe kan je nou 2v1 verliezen? Wat deze jullie en wat deed hij?
we konden de base van degene die leavede niet afmaken, dus had hij gewoon dubbele income + alle resources die de leaver nog had (dat waren er veel, hij had pas 2 units gemaakt ofzo). Hij kon ons dus outspammen aangezien wij gerusht haddenquote:Op zondag 15 augustus 2010 17:06 schreef McGilles het volgende:
[..]
Hoe kan je nou 2v1 verliezen? Wat deze jullie en wat deed hij?
Alles versus AI is makkelijk met cannon rush.quote:Op zondag 15 augustus 2010 17:54 schreef Wriggles het volgende:
Outmatched: 2 Insane A.I. (achievement) is echt makkelijk op Twilight Fortress met cannon rush.
Veel succes om die achievement op de "normale" manier te halen dan.quote:Op zondag 15 augustus 2010 18:04 schreef McGilles het volgende:
Het is toch niet leuk om een computer te verslaan met lamme dingen, je leert er niks van en iedereen kan het.
Je kan ook met zerg 2 spine crawlers maken als je Z v ZZ doet.quote:Op zondag 15 augustus 2010 18:29 schreef Wriggles het volgende:
[..]
Veel succes om die achievement op de "normale" manier te halen dan.
1 vs 4 Very Hard is ook gewoon cannon rush in die Megaton map.quote:Op zondag 15 augustus 2010 18:41 schreef GoodGawd het volgende:
[..]
Je kan ook met zerg 2 spine crawlers maken als je Z v ZZ doet.
Heb je die ene al van 1 vs 4 Very hard?
Mja!quote:Op zondag 15 augustus 2010 18:41 schreef GoodGawd het volgende:
[..]
Je kan ook met zerg 2 spine crawlers maken als je Z v ZZ doet.
Heb je die ene al van 1 vs 4 Very hard?
Dat dus.quote:Op zondag 15 augustus 2010 18:42 schreef Baszh het volgende:
[..]
1 vs 4 Very Hard is ook gewoon cannon rush in die Megaton map.
Terug naar waar je hem gekocht hebt? Neem aan dat je daarvan de 1 jaar garantie hebt gekregen.quote:Op zondag 15 augustus 2010 18:31 schreef CantFazeMe het volgende:
Mijn 5770 is echt doodHeeft iemand al eens eerder garantie geclaimed? Zoja hoe gaat dat te werk? Hij is nog niet eens een jaar oud..
Beetje triest, maar ik zie het probleem niet. Als hij er lol aan beleeft om 1000 noobs te slachten en 1000 games te surrenderen dan is hij een treurige kneus, maar het is zijn spel en zijn recht om het te spelen zoals hij dat wilt. Misschien dat Blizzard's algoritme iets slimmer moet zijn en surrenders in de eerste 5 minuten wél voor de ranking, maar níet voor de matchmaking moet gebruiken.quote:Op zondag 15 augustus 2010 20:59 schreef Wriggles het volgende:
http://us.battle.net/sc2/en/profile/966826/1/Pennoyer/Die gast leaved games expres om in bronze te blijven, zodat ie snel kan winnen.
iets op het profiel zetten aardoor het duidelijk is hoe vaak men in de eerste 5 minuten leaved (moet wel rekening gehouden worden met mensen die rushen waardoor andere mensen vlug opgeven). En dan moeten andere mensen kunnen aangeven (zoals bij map voorkeuren) dat ze niet mensen willen hebben die vroeg leaven.quote:Op zondag 15 augustus 2010 21:17 schreef andrew.koster het volgende:
[..]
Beetje triest, maar ik zie het probleem niet. Als hij er lol aan beleeft om 1000 noobs te slachten en 1000 games te surrenderen dan is hij een treurige kneus, maar het is zijn spel en zijn recht om het te spelen zoals hij dat wilt. Misschien dat Blizzard's algoritme iets slimmer moet zijn en surrenders in de eerste 5 minuten wél voor de ranking, maar níet voor de matchmaking moet gebruiken.
Haha nu al 2x gehad dat een teammaat van me binnen de eerste 1-2 minuten een dc kreeg, won ik ze allebei nog 1v2. Meestal denken ze dat ze al gewonnen hebben omdat het 1v2 is en doen ze het rustig aan(denk ik), maar het is nog best te doen omdat je meer income hebt, alleen moet je wel veel meer dingen tegelijk doen. Heb de replay gesaved maar geen idee hoe je ze laat zien, ik speelde sc1 vroeger en toen kon je gewoon een game aanmaken en mensen laten joinen.quote:Op zondag 15 augustus 2010 17:06 schreef McGilles het volgende:
[..]
Hoe kan je nou 2v1 verliezen? Wat deze jullie en wat deed hij?
Dat moet dan maar weer, lang wachtenquote:Op zondag 15 augustus 2010 21:03 schreef Ericjuh het volgende:
[..]
Terug naar waar je hem gekocht hebt? Neem aan dat je daarvan de 1 jaar garantie hebt gekregen.
Ik ben zelf geen zerg speler maar ik heb wel een basis tip.quote:Op maandag 16 augustus 2010 03:05 schreef Disko.Krali het volgende:
http://kthnxbai.info:39667/sc2/ZergvsTerran2.SC2Replay
Iemand nog tips voor mij?
Heb je weer een 14 jarige laten huilen?quote:Op maandag 16 augustus 2010 10:06 schreef YoshiBignose het volgende:
Er kon geen eens meer een GG vanaf![]()
Goed gespeeld Yoshiquote:Op maandag 16 augustus 2010 10:06 schreef YoshiBignose het volgende:
Voor mensen die zich vervelen. Net een leuk potje waar ik eigenlijk zwak begon, doordat ik voor de eerste keer ging experimenteren met banelings (hou er niet zo van). Gelukkig dat ik de snelle expansion gedaan had en die goed kon verdedigen. Uiteindelijk de pot gewonnen door Infestors. Er kon geen eens meer een GG vanaf![]()
http://rapidshare.com/files/413232013/Infestors.SC2Replay
Heb de replay gekeken en vooral gelet op Zerg. Achteraf besefte ik me dat ik geen idee had of jij dat was of nietquote:Op maandag 16 augustus 2010 03:05 schreef Disko.Krali het volgende:
http://kthnxbai.info:39667/sc2/ZergvsTerran2.SC2Replay
Iemand nog tips voor mij?
Precies. Of zoals een wijze chinees ooit zei: "When the enemy advances, withdraw; when he stops, harass; when he tires, strike; when he retreats, pursue."quote:Op maandag 16 augustus 2010 10:42 schreef andrew.koster het volgende:
[..]
Iig voor zerg: 10pool is heel vroeg en betekent dus dat je vroeg aggressief moet zijn. Ten eerste moet je véél eerder scouten. Ik raad aan met een probe, want als hij een of andere gekke reaper rush, of banshee rush had gedaan was jij zwaar de pineut geweest. Als je niet met een probe scout, dan iig met je eerste zerglings zodat je in elk geval weet wat hij heeft. Nu kwam je na veel omzwervingen bij zijn voordeur, waar hij een redelijke wall-in had staan en kon er niets aan doen. Als je dat eerder wist had je kunnen zien dat hij een leger van niets had, een stel banelings kunnen morphen om die tech lab te vernietigen (7 voorzover ik weet) en het daar direct te winnen. Maar goed, niet scouten, betekent dat al de voordelen van zo'n vroege build verloren gaan terwijl de nadelen blijven bestaan: namelijk je economie is prut.
Zei Mao Tse-Tung dat niet?quote:Op maandag 16 augustus 2010 11:35 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Precies. Of zoals een wijze chinees ooit zei: "When the enemy advances, withdraw; when he stops, harass; when he tires, strike; when he retreats, pursue."
the art of war ofzo?quote:Op maandag 16 augustus 2010 11:35 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Precies. Of zoals een wijze chinees ooit zei: "When the enemy advances, withdraw; when he stops, harass; when he tires, strike; when he retreats, pursue."
http://www.google.nl/#hl=(...)&fp=a7a82ce6e93abd60quote:Op maandag 16 augustus 2010 12:43 schreef YoshiBignose het volgende:
Dat was Mao idd.. alleen loog ik door te zeggen dat het een wijze chinees was
Valt me mee dat je dat wel begrijpt simsfan maar VOTE AGAINST of LESS FREQUENTLY niet
Gebruik dan ook Google translator de volgende keerquote:Op maandag 16 augustus 2010 12:47 schreef Simsfan88 het volgende:
[..]
http://www.google.nl/#hl=(...)&fp=a7a82ce6e93abd60
Netjes gespeeld, maar waarom bouwt jouw tegenstander geen detector als hij al 15 minuten lang weet dat jij een zooitje infestors hebt. Als hij dat had gedaan was het easy win voor hem.quote:Op maandag 16 augustus 2010 10:06 schreef YoshiBignose het volgende:
Voor mensen die zich vervelen. Net een leuk potje waar ik eigenlijk zwak begon, doordat ik voor de eerste keer ging experimenteren met banelings (hou er niet zo van). Gelukkig dat ik de snelle expansion gedaan had en die goed kon verdedigen. Uiteindelijk de pot gewonnen door Infestors. Er kon geen eens meer een GG vanaf![]()
http://rapidshare.com/files/413232013/Infestors.SC2Replay
Vanavond nog 2v2 doen? We moeten er nog 1 voor placement.quote:Op maandag 16 augustus 2010 13:33 schreef McGilles het volgende:
[..]
Netjes gespeeld, maar waarom bouwt jouw tegenstander geen detector als hij al 15 minuten lang weet dat jij een zooitje infestors hebt. Als hij dat had gedaan was het easy win voor hem.
Die Overlords vind ik veel te langzaam en gebruik ik dus bijna nooit (Ik wacht tot ik ze kan morphen naar Overseersquote:Op maandag 16 augustus 2010 10:42 schreef andrew.koster het volgende:
[..]
Heb de replay gekeken en vooral gelet op Zerg. Achteraf besefte ik me dat ik geen idee had of jij dat was of niet
Iig voor zerg: 10pool is heel vroeg en betekent dus dat je vroeg aggressief moet zijn. Ten eerste moet je véél eerder scouten. Ik raad aan met een probe, want als hij een of andere gekke reaper rush, of banshee rush had gedaan was jij zwaar de pineut geweest. Als je niet met een probe scout, dan iig met je eerste zerglings zodat je in elk geval weet wat hij heeft. Nu kwam je na veel omzwervingen bij zijn voordeur, waar hij een redelijke wall-in had staan en kon er niets aan doen. Als je dat eerder wist had je kunnen zien dat hij een leger van niets had, een stel banelings kunnen morphen om die tech lab te vernietigen (7 voorzover ik weet) en het daar direct te winnen. Maar goed, niet scouten, betekent dat al de voordelen van zo'n vroege build verloren gaan terwijl de nadelen blijven bestaan: namelijk je economie is prut.
Overlords: waarom hangen ze allemaal boven je basis. Je hebt hem het hele spel zijn basis niet uit zien komen, dus als je overlords over de hele map had verspreid had je volledige vision over alles gehad.
Hij was leuk een expansion aan het sneaken naar een eiland: met een overlord daar kan het niet, want dan gaan je mutas daar lekker gehakt van maken.
Economie: het is dat de terran bijna net zo slecht was met zijn SCVs, maar je had toen je je exp opzette 9 drones aan het mijnen (waarvan 2 gas). Die exp was dus helemaal niet nodig. Je had eerst meer drones moeten maken. Met een vroege agressie build snap ik dat je in het begin weinig drones maakt, maar als je je aanval gaat plaatsen dan móet je op drones gaan focusen. 30 drones per hatchery is "optimaal": 3 per vespene en 24 op minerals. 2 op vespene is bijna nooit gewenst: ófwel 3, of heel soms 0, maar 1 of 2 is gewoon net niets. (let wel, als je geexperimenteerd hebt en gezien dat 2 op vespene precies goed werkt voor je build, dan moet je dit blijven doen, maar dat idee kreeg ik niet)
Tuurlijk, is goed, ben wel pas na 20:00u thuis maar stuur je wel een PM of ingame message als ik thuis ben.quote:Op maandag 16 augustus 2010 13:43 schreef Katth het volgende:
[..]
Vanavond nog 2v2 doen? We moeten er nog 1 voor placement.
Je hebt een bonus pool, die krijg je net nadat je 5 placement matches hebt gedaan of wanneer je lang niet gespeeld hebt. Je bonus punten staan altijd gelijk aan het aantal punten dat je krijgt als je wint. Dus stel je krijgt 20 punten voor een win, krijg je er nog eens 20 van bonus = 40. Net zo lang door totdat je bonus pool op is. Ook als je begint met spelen en je krijgt dat laadschermpje dan staat er bovenaan wie er favored is/ slightly favored. Als de ander favored is krijg je meer punten, omdat uit statistieken zou moeten blijken dat hij van je zou winnen. Als je verliest van iemand die favored is verlies je ook weinig punten in jou geval 2 omdat dat volgens het systeem te verwachten was. Eigenlijk is het dus altijd voordelig om tegen 'betere' te spelenquote:Op maandag 16 augustus 2010 14:28 schreef Katth het volgende:
Btw, hoe werkt trouwens dat league systeem?
Ik krijg bij een win +44 en bij een verlies maar -2. Heeft dit te maken met mijn tegenstanders dat ze veel hoger dan mij staan of zo?
Duidelijk, thanks.quote:Op maandag 16 augustus 2010 14:34 schreef Turalyon het volgende:
[..]
Je hebt een bonus pool, die krijg je net nadat je 5 placement matches hebt gedaan of wanneer je lang niet gespeeld hebt. Je bonus punten staan altijd gelijk aan het aantal punten dat je krijgt als je wint. Dus stel je krijgt 20 punten voor een win, krijg je er nog eens 20 van bonus = 40. Net zo lang door totdat je bonus pool op is. Ook als je begint met spelen en je krijgt dat laadschermpje dan staat er bovenaan wie er favored is/ slightly favored. Als de ander favored is krijg je meer punten, omdat uit statistieken zou moeten blijken dat hij van je zou winnen. Als je verliest van iemand die favored is verlies je ook weinig punten in jou geval 2 omdat dat volgens het systeem te verwachten was. Eigenlijk is het dus altijd voordelig om tegen 'betere' te spelen.
Ik ga zelf vaak voor een 12pool 11extractor. Op die manier heb ik snel genoeg mijn pool up (+queen en een eventuele spinecrawler) en genoeg gas voor of speedlings of roaches. Dat is vaak voldoende om P of Z cheese te counteren. (ik ben geen fan van 14pool 15 hatch)quote:Op maandag 16 augustus 2010 13:51 schreef Disko.Krali het volgende:
[..]
Die Overlords vind ik veel te langzaam en gebruik ik dus bijna nooit (Ik wacht tot ik ze kan morphen naar Overseers)
Maar wat is het moment dat ik meer drones moet aanmaken? Want het is mij vaak genoeg overkomen dat de tegenstander met een handjevol zealots aan kwam zetten en dat ik dan de lul was. Na pool of moet ik die pool veel later gaan maken?
Yup, is goed zo dan! Jammer dat ik nog steeds niet in de OP sta na 3x vragenquote:Op maandag 16 augustus 2010 14:49 schreef Disko.Krali het volgende:
Ik heb net wat mensen toegevoegd uit de OP in Starcraft II maar zit daar geen confirmatie van de gebruikers bij ofzo? Iedereen kwam gelijk in mijn lijstje te zitten
Thanks ik ga nog is even rondspelen danquote:Op maandag 16 augustus 2010 14:50 schreef paintmeester het volgende:
[..]
Ik ga zelf vaak voor een 12pool 11extractor. Op die manier heb ik snel genoeg mijn pool up (+queen en een eventuele spinecrawler) en genoeg gas voor of speedlings of roaches. Dat is vaak voldoende om P of Z cheese te counteren. (ik ben geen fan van 14pool 15 hatch)
Neemt niet weg dat vroeg scouten heel belangrijk is. Zie in een ZvZ een pool en 6 drones = 6 of 7pool rush. In PvZ 2 gates en geen gas = zealot rush. Voordeel bij met name Protoss is dat als ze voor een mass zealot build gaan dat je met een overlord heel lang in zijn basis kan blijven hangen om te kijken wat de tegenstander doet.
Je overlords zijn trouwens perfect voor het vertragen van expensions van P en T. Hang hem bij de minerals en laat hem creep spawnen. Dan moet de vijand eerst je overlord killen (en de locatie van de expansion prijsgeven) en hij moet wachten tot de creep weg is voordat hij zijn nexus of commandant center er kan neerzetten.
De OP kan je niet onbeperkt bewerken volgens mij, maarja het volgend topic is er bijna alquote:Op maandag 16 augustus 2010 14:50 schreef McGilles het volgende:
[..]
Yup, is goed zo dan! Jammer dat ik nog steeds niet in de OP sta na 3x vragen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |