Altijd leuke bij een ingewalde terran blinken.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 22:51 schreef tedkees2 het volgende:
Haha, net volgens mij best netjes iemand verslagen. Een terran die zich helemaal inbouwde, dus ik gelijk expo's pakken. Ik wou nog gaan zieken met phoenixes, maar toen ging ie mass turrets bouwenUiteindelijk met stalkers en blink vol z'n siege tank lijn ingeblinkt. Je wil niet weten hoe hard die dingen kapotgaan als ze op elkaar vuren
Ja ik zie het 344 nu! Je was echt 200 nog watstequote:
Eigenlijk moet je natuurlijk kijken naar de W/L ratio. Da's veel representatiever vind ik.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 23:00 schreef GoodGawd het volgende:
[..]
Ja ik zie het 344 nu! Je was echt 200 nog watste
Ik vond dat een beetje apart omdat ik wist dat jij Platinum bent en ik Diamond en ik 6000 en nog watste was, maar jij hebt gewoon al heel veel games gespeelt over de 100 en ik 20 ofzo. Vandaar dan krijg je in totaal natuurlijk veel meer punten
Ja best potje ik ben online.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 22:52 schreef zforces het volgende:
iemand zin in een game? alles behalve 4v4 want dat trekt mn laptop niet
Ah zo. Ja als jij dan even wat 1v1 gaat spelen dan stijg je zo een paar duizend plaatsenquote:Op woensdag 11 augustus 2010 23:00 schreef GoodGawd het volgende:
[..]
Ja ik zie het 344 nu! Je was echt 200 nog watste
Ik vond dat een beetje apart omdat ik wist dat jij Platinum bent en ik Diamond en ik 6000 en nog watste was, maar jij hebt gewoon al heel veel games gespeelt over de 100 en ik 20 ofzo. Vandaar dan krijg je in totaal natuurlijk veel meer punten
Jaquote:Op woensdag 11 augustus 2010 23:02 schreef tedkees2 het volgende:
[..]
Eigenlijk moet je natuurlijk kijken naar de W/L ratio. Da's veel representatiever vind ik.
Gedeeltelijk waar. Mensen die in copper zitten en vaker tegen copper gematcht worden die kunnen er veel van winnen maar dat betekend niet dat ze goed zijn natuurlijk.quote:Op woensdag 11 augustus 2010 23:02 schreef tedkees2 het volgende:
[..]
Eigenlijk moet je natuurlijk kijken naar de W/L ratio. Da's veel representatiever vind ik.
10/17quote:Op woensdag 11 augustus 2010 23:07 schreef TwenteFC het volgende:
[ afbeelding ]
Dit is de info die ik tot zover van Sc2 af heb kunnen trekken, wanneer komen de andere gebruikers in die database te staan? Het is pas echt bruikbaar als hij compleet is. ( En wat beter opgemaakt)
Iets te goed jaquote:Op woensdag 11 augustus 2010 23:12 schreef TwenteFC het volgende:
[..]
Klopt het niet?
Of klopt het juist te goed?
quote:Op woensdag 11 augustus 2010 23:16 schreef 404_ het volgende:
[..]
Iets te goed ja
Ik: Rush?
Ander: Okey
Gaat hij alleen werkers zitten maken
Dat 3x ofzo
nicequote:Op woensdag 11 augustus 2010 23:07 schreef TwenteFC het volgende:
[ afbeelding ]
*1V1
Dit is de info die ik tot zover van Sc2 af heb kunnen trekken, wanneer komen de andere gebruikers in die database te staan? Het is pas echt bruikbaar als hij compleet is. ( En wat beter opgemaakt)
Wanneer ik meer tijd heb gooi ik hem wel ergens online zodat je je zelf kan toevoegen etc. En alles een beetje mooier maken en mss een link naar sc2 zelf voor meer stats.
das best vlot, zerg rush?quote:Op donderdag 12 augustus 2010 01:45 schreef Wriggles het volgende:
Zojuist de Insane Blitz achievement (Win van Insane A.I. binnen 5 min) gehaald.
Heb je wel Custom Game gedaan? (Single Player -> Play versus A.I. werkt niet)quote:Op donderdag 12 augustus 2010 02:18 schreef zforces het volgende:
het lukte. heb in 4:16 gewonnen. Maar krijg geen achievement ...?
kwam erachter:Pquote:Op donderdag 12 augustus 2010 02:23 schreef Wriggles het volgende:
[..]
Heb je wel Custom Game gedaan? (Single Player -> Play versus A.I. werkt niet)
Omdat ik vrienden heb.quote:Op donderdag 12 augustus 2010 09:27 schreef omNOMNOMNOMNOM het volgende:
Trouwens, waarom speelt iedereen zo graag 3-3 en 4-4 ? Het is een groot bunker/cannon/turtle/tech festijn, komt bijna geen tactiek aan te pas.
Speel liever 1-1 , krijg je ook niet die 'team suxxxxxx' commentaren
maarja, persoonlijke voorkeur ^^ valt me alleen op dat ik een van de weinigen ben
Omdat ik vanuit mijn Tiberian Sun tijd nog heel veel oude clanmaten ken waarmee ik eindelijk na 10 jaar weer een game heb gevonden die we allemaal weer super vinden. In de tussentijds was de een CS gaan spelen, ander RTCW en weer een ander COD.quote:Op donderdag 12 augustus 2010 09:27 schreef omNOMNOMNOMNOM het volgende:
Trouwens, waarom speelt iedereen zo graag 3-3 en 4-4 ? Het is een groot bunker/cannon/turtle/tech festijn, komt bijna geen tactiek aan te pas.
maarja, persoonlijke voorkeur ^^ valt me alleen op dat ik een van de weinigen ben
Met mutas ga ik altijd eerst voor z'n harvestertjes killen, dat gaat zo ontzettend snelquote:Op donderdag 12 augustus 2010 09:44 schreef andrew.koster het volgende:
Aaaah, moet ff stoom afblazen. Gister op zo'n vervelende wijze een potje verloren. ZvZ begon met hordes lings en elkaar een beetje etteren, maar was ondertussen richting mutas aan het techen terwijl hij nog geen lair had. Zijn lings sloten me inmiddels wel een beetje op, maar de eerste mutas kwamen eruit. Inmiddels had hij wel een paar hydras in z'n main en burrow tech, dus zijn inmiddels overmacht aan lings direct aanvallen was zinloos. Snel z'n exp bij de gold minerals verwoest en een kijkje in z'n main. Kon net z'n hydra den verwoesten voor ik redelijk gehavend weg moest wezen. Ondertussen waren zijn lings weer in m'n basis en probeerden ze de spire dood te maken, maar de paar mutas die inmiddels weer gespawned waren verhielpen dit. Dus weer met een paar mutas naar z'n basis om z'n 2 queens en 4 hydras aan te pakken en zijn mineral line te vernietigen. Ondertussen weer 2 mutas gespawned, maar zijn lings hebben inmiddels mijn supply line vermoord (en ik de zijne). Omdat ik twee mutas als verdediging heb ben ik niet zo bang voor een base rush, maar hij gaat ervoor. Spire en hatchery vallen, terwijl hij twee hatcheries heeft en mijn mutas er dus wat langer over doen.
Uiteindelijk had hij 5 lings over na de broodlings uit mijn gebouwen en verlies ik het omdat ik denk dat zijn lings dood zijn en ik mijn 2 extra mutas mee neem naar zijn basis. Dubbel stom omdat ik een hatchery probeerde te bouwen waar ze geburrowed waren en niet door had dat zijn lings de reden waren dat ik daar niet kon bouwen. Dubbel stom! Toen ik doorhad dat mijn gebouwen bijna op waren snel geprobeerd op een andere plek te bouwen, maar een fractie van een seconde te laat :S
Over teamspeak gesproken, gebruik je de ingame optie of niet? Want als ik door m'n mic praat ingame zie ik wel dat balkje bewegen van het spraakvolume van mij maar niemand hoort mij, enig idee hoe dit kan?quote:Op donderdag 12 augustus 2010 10:53 schreef l3laster het volgende:
[..]
Omdat ik vanuit mijn Tiberian Sun tijd nog heel veel oude clanmaten ken waarmee ik eindelijk na 10 jaar weer een game heb gevonden die we allemaal weer super vinden. In de tussentijds was de een CS gaan spelen, ander RTCW en weer een ander COD.
En het is gewoon super relaxed op teamspeak beetje taxs bespreken, maar vooral op elkaar zeiken als iemand ergens steken laat vallen. Als je al zo lang met elkaar speeld boeit dat niet.... maar maakt het juist intenser en leuker....
Ennuh in de tactiek vergis je je, want 3vs3 gaat gewoon om map control zeker op de grotere mappen!! En je wilt niet weten hoeveel spelers daar waardeloos in zijn...
Ik heb precies hetzelfde. Gebruik vaak gewoon ventrilo of skype.quote:Op donderdag 12 augustus 2010 10:57 schreef McGilles het volgende:
[..]
Over teamspeak gesproken, gebruik je de ingame optie of niet? Want als ik door m'n mic praat ingame zie ik wel dat balkje bewegen van het spraakvolume van mij maar niemand hoort mij, enig idee hoe dit kan?
Ik gebruik de ingame optie niet (ook nog niet eens geprobeerd) maar tis gewoon vanzelfsprekend om tijdens het gamen op teamspeak2 te zitten of ventrilo (hangt er vanaf met wie ik speel)quote:Op donderdag 12 augustus 2010 10:57 schreef McGilles het volgende:
[..]
Over teamspeak gesproken, gebruik je de ingame optie of niet? Want als ik door m'n mic praat ingame zie ik wel dat balkje bewegen van het spraakvolume van mij maar niemand hoort mij, enig idee hoe dit kan?
Dat hangt toch vooral van de proxy af. Heb je het over een 3gate proxy? Dan heb je het sowieso te lang door laten bouwen. Als je het over toss hebt snap ik je 1-1-1 niet helemaal (bedoel je gateway, stargate en robotics bay?). Als die geproxied worden snap ik er al helemaal niets meer van. Iets meer uitleg en ik kan misschien helpen, maar het probleem lijkt me niet in je specifieke taktiek tegen proxies maar in het scouten ervan. Als je veel geproxied wordt, moet je beter scouten. Tegen terran vind ik het sowieso leuk om een van mijn eerste drones naar zijn basis te sturen. Ten eerste ben je er meestal voor zijn SCV aan de supply depot begint en kun je die heerlijk etteren. Ten tweede zie je vreemde dingen als reaper rush, bunker rush of rax proxies makkelijk aankomen. Ten derde als hij je niet ziet kun je zelf altijd opteren voor een hatchery proxy, wat erg leuk is.quote:Op donderdag 12 augustus 2010 08:42 schreef omNOMNOMNOMNOM het volgende:
Nieuwe build aan het proberen met zerg. Kreeg veel proxy tegen dus probeer nu 12pool 14 hatch (afhankelijk van de spawnlocation) met een fast spine. Direct 6 zergs en scout over de gehele map. Enige probleem is, het faalt hard tegen een 3gate of een snelle 1-1-1. Kan niet snel genoeg techen naar hydras met +1 attack. Iemand al ervaring met de 12pool 14hatch tegen proxys ?
op plat, maar gold / silver wordt het niet veel anders door
Kan je uitleggen hoe je verschillende builds ziet aankomen? Ik speel Protoss maar ben nog niet zo goed dat ik kan zien wat iemand gaat doen. Ja oké een early pool snap ik welquote:Op donderdag 12 augustus 2010 13:17 schreef andrew.koster het volgende:
[..]
Dat hangt toch vooral van de proxy af. Heb je het over een 3gate proxy? Dan heb je het sowieso te lang door laten bouwen. Als je het over toss hebt snap ik je 1-1-1 niet helemaal (bedoel je gateway, stargate en robotics bay?). Als die geproxied worden snap ik er al helemaal niets meer van. Iets meer uitleg en ik kan misschien helpen, maar het probleem lijkt me niet in je specifieke taktiek tegen proxies maar in het scouten ervan. Als je veel geproxied wordt, moet je beter scouten. Tegen terran vind ik het sowieso leuk om een van mijn eerste drones naar zijn basis te sturen. Ten eerste ben je er meestal voor zijn SCV aan de supply depot begint en kun je die heerlijk etteren. Ten tweede zie je vreemde dingen als reaper rush, bunker rush of rax proxies makkelijk aankomen. Ten derde als hij je niet ziet kun je zelf altijd opteren voor een hatchery proxy, wat erg leuk is.
Tegen toss stuur ik mijn eerste overlord naar zijn basis en mijn 8e drone doet een rondje op mijn eigen platform en daarna natural om verborgen pylons te zoeken. Zie je die, kun je 10poolen en er snel mee afrekenen. Zie je ze niet, dan kun je je gebruikelijke taktiek doen. Evt. kun je ook hetzelfde doen als bij een terran: starting drone naar zijn basis sturen waar je ofwel zelf kunt proxyen of kunt zien dat hij geen pylon/gateway aan het bouwen is en er dus iets raars aan de hand is.
Als afsluiter: tegen Zerg vind ik het suicidaal om iets anders dan 10pool te doen, want als hij 6poolt en jij 14poolt ben je dood. 10pool zit er netjes tussenin: op tijd om een 6pool af te stoppen, maar nog genoeg economie om niet te veel te lijden: als hij 14poolt kun je dan snel 6 lings erheen sturen om hem te etteren, waardoor de economische voordelen van 14pool toch weer gelijk getrokken worden.
Omat je soms ook gewoon fun wilt hebbenquote:Op donderdag 12 augustus 2010 09:27 schreef omNOMNOMNOMNOM het volgende:
De beste tactiek voor 4v4 is natuurlijk om meteen met alle werkers in het team iemand uit te schakelen.quote:Op donderdag 12 augustus 2010 14:10 schreef GoodGawd het volgende:
[..]
Omat je soms ook gewoon fun wilt hebbenEn als je het goed doet komt er wel tactiek bij kijken, je hebt goeie 4v4 en slechte 4v4 (of3v3)
Ik kan 't meestal ook niet zien, zeker Terran is erg lastig (bijv: rax + tech lab, gaat ie reaper harass doen, of mass marauder met medivacs en marines ofzo?). Het eerste waar je op kan letten is of ie vroeg z'n gas pakt. Dat geeft vaak aan dat je niet zo bang hoeft te zijn voor een vroege aanval, omdat gas meestal impliceert dat iemand gaat techen.quote:Op donderdag 12 augustus 2010 13:51 schreef Jantehs het volgende:
[..]
Kan je uitleggen hoe je verschillende builds ziet aankomen? Ik speel Protoss maar ben nog niet zo goed dat ik kan zien wat iemand gaat doen. Ja oké een early pool snap ik welmaar hoe herken je de rest?
hehe tegen stel noobs zou dat nog werken ook.... alleen tegen alle andere die maken gelijk reaper, zealot of ling rushquote:Op donderdag 12 augustus 2010 14:16 schreef zforces het volgende:
[..]
De beste tactiek voor 4v4 is natuurlijk om meteen met alle werkers in het team iemand uit te schakelen.
Behalve dat een techlab en reapers ook gas kosten, dus dat gaat niet helemaal op.quote:Op donderdag 12 augustus 2010 14:17 schreef tedkees2 het volgende:
[..]
Ik kan 't meestal ook niet zien, zeker Terran is erg lastig (bijv: rax + tech lab, gaat ie reaper harass doen, of mass marauder met medivacs en marines ofzo?). Het eerste waar je op kan letten is of ie vroeg z'n gas pakt. Dat geeft vaak aan dat je niet zo bang hoeft te zijn voor een vroege aanval, omdat gas meestal impliceert dat iemand gaat techen.
Ook @Jantehquote:Op donderdag 12 augustus 2010 13:57 schreef omNOMNOMNOMNOM het volgende:
1-1-1 is altijd rax factory starport
3gate rush met drone in proxy
Dat vind ik het allervervelendst aan terran: het is zo verdomde makkelijk om je basis dicht te timmeren en dan valt er niet te scouten en alleen met een overweldigend leger (of baneling bust, drops, etc.) aan te vallen. Je ziet noch wat ze aan het doen zijn, noch kun je zelf fatsoenlijk aanvallen. Meestal stuur ik een zergling naar de ramp en kijk waardoor hij vernietigd wordtquote:Op donderdag 12 augustus 2010 15:04 schreef GoodGawd het volgende:
En als hun base al vroeg dichtgespijkert is maar je hebt een normale scoute gestuurd, dan is er vaak ook narigheid op komst. Je kan het alleen niet zien.
Hoe zit dat in plat/diamond? Ik weet dat je in silver eigenlijk bijna standaard snel een gold kan pakken, omdat je tegenstander dat simpelweg niet scout (ik zelf ook nietquote:Op donderdag 12 augustus 2010 15:43 schreef andrew.koster het volgende:
[..]
Dat vind ik het allervervelendst aan terran: het is zo verdomde makkelijk om je basis dicht te timmeren en dan valt er niet te scouten en alleen met een overweldigend leger (of baneling bust, drops, etc.) aan te vallen. Je ziet noch wat ze aan het doen zijn, noch kun je zelf fatsoenlijk aanvallen. Meestal stuur ik een zergling naar de ramp en kijk waardoor hij vernietigd wordtSoms vang je ook een glimp op van wat erachter gebeurt. Meestal is de enige manier om er echt achter te komen een overlord te laten kamikazeën.
Terran hebben het maar makkelijk met hun ultieme fallback de scansweep
Overigens is het voorkomen van gescout worden een leuke metagame waar je net zoveel profijt van kunt halen als zelf scouten. Dupe pylon met een dark shrine ergens verstoppen bijvoorbeeld, of een paar spore crawlers/turrets/cannons om observers uit de lucht te schieten voor ze iets interessants zien. Zelfs simpele trucs als expanden naar een niet-standaard plek werkt vaker dan je denkt.
Werkt dit ding zich nou automatisch bij?quote:Op donderdag 12 augustus 2010 16:43 schreef TwenteFC het volgende:
[ afbeelding ]Met de spelers die zich hebben aangemeld in dit topic erbij. En ook Asspirine
quote:Op donderdag 12 augustus 2010 16:43 schreef TwenteFC het volgende:
[ afbeelding ]Met de spelers die zich hebben aangemeld in dit topic erbij. En ook Asspirine
Versie is gewoon hetzelfde, qua dvd enzo. Ik heb denk dezelfde specs als jij (alu 13,3" mid2009) en het draait met alles op het laagst. Wel beetje haperend als het druk is.quote:Op donderdag 12 augustus 2010 16:46 schreef LeNick het volgende:
Hoe zit het met een versie voor de Mac? En zou deze draaien op de nieuwste MB? Weet trouwens niet of die witte die nu op de site staat de allernieuwste is, ik heb iig die eerste witte weer.. Dus diegene na de alu.
Soms zit het tegenquote:Op donderdag 12 augustus 2010 18:24 schreef GoodGawd het volgende:
God net 2 league games verloren 1 gewonnen. 1tje tegen een Terran wat eigenlijk echt een nubie was, maar ik deed gewoon alles fout alle dingen die je slecht kunt doen deed ik ook. En toen nog een potje viel de pc uit. God god. Nu is het 18/13 bah.
Nog niet, ik gebruik nu de JSON api van sc2ranks.com en die haalt alle gegevens op een gooit ze in een tabel waarna ik er een screenshot van maak.quote:Op donderdag 12 augustus 2010 16:52 schreef GoodGawd het volgende:
[..]
Werkt dit ding zich nou automatisch bij?
Klopt anders niks van mijn statsquote:Op donderdag 12 augustus 2010 18:34 schreef TwenteFC het volgende:
[..]
Nog niet, ik gebruik nu de JSON api van sc2ranks.com en die haalt alle gegevens op een gooit ze in een tabel waarna ik er een screenshot van maak.
De stats worden toch maar 1x per 24 uur geupdate daar.
Ik probeer eerst een beetje alle fokkers erin te krijgen. En daarna host ik gewoon een plaatje ergens wat altijd de zelfde naam heeft en dan maak ik gewoon elke dag/week ffe een screenshotje en upload hem zodat hij alles vernieuwd..
quote:Op donderdag 12 augustus 2010 18:57 schreef .aeon het volgende:
Waarom niet een lijst met sc2sigs(436x64 of 500x30)? Die worden geloof ik wel geupdate:
[ afbeelding ]
Oh wacht, daar staat natuurlijk niet je FOK!username in. Misschien kan iemand dat toevoegen of zelf zoiets maken?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |