abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 13 augustus 2010 @ 11:50:15 #176
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_85223842
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2010 11:47 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Klopt.... de kwaliteit van nieuwbouw komt aardig overeen met die van de wegwerpmaatschappij... alleen daarom is het al triest om te zien welke bedragen mensen betalen voor een kwalitatief uitermate teleurstellende woning :)
Kwaliteit valt vaak wel mee hoor. Je verdraait mijn bedoeling.

Ik bedoel er is voldoende te koop, waarom bouwen.

Zelf geld idd voor auto's waarom moeten er perse zoveel nieuwe auto's verkocht worden. Wees gewoon zuinig op je oude en investeerd daarin. Je kan niet eindeloos alles vernieuwen en deze frequentie steeds verhogen.

Moet je straks om de 6 maanden een nieuwe auto kopen omdat anders de economie instort?
Fuck catching lightning, he struck it
screamed shut up at thunder, then flipped the world upside down
and made it rain upward
pi_85224920
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2010 11:50 schreef Sjabba het volgende:

[..]

Zelf geld idd voor auto's waarom moeten er perse zoveel nieuwe auto's verkocht worden. Wees gewoon zuinig op je oude en investeerd daarin. Je kan niet eindeloos alles vernieuwen en deze frequentie steeds verhogen.

Moet je straks om de 6 maanden een nieuwe auto kopen omdat anders de economie instort?
Helaas gaat dat niet op... onze economie is gebaseerd op het blijven produceren, kopen, gebruiken en afdanken van goederen. Als die cyclus tot stilstand komt zit jij zo meteen zonder werk en kan jij je hypotheek niet meer afbetalen. Ik heb wel wat ideetjes over hoe het anders kan maar daar zal het graaiende VVD tuig het niet mee eens zijn ;)
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
pi_85225090
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2010 11:38 schreef Foksnor het volgende:

[..]

Inderdaad kan ik me de tijd heugen dat annuiteiten iets raars was en men de voorkeur gaf aan lineare aflossing en aflossingsvrij was ongehoord en veel te riskant
Aflossingsvrij is dan ook een direct gevolg van de HRA....

quote:
Mulder is sowieso tegen belastingen die goed gedrag, zoals rijden in een schonere auto, moeten belonen. 'Levensgevaarlijk' noemt ze dat in de krant. "Belastingen zijn er niet om gedrag te veranderen maar om geld binnen te halen. Het risico is heel groot dat je met een gat in je begroting zit als mensen inderdaad hun gedrag veranderen."
U heeft helemaal gelijk meneer Mulder.... bepleit u hetzelfde principe ook even bij de andere standpunten van de partij :')
I'll sing you a lullaby.
  vrijdag 13 augustus 2010 @ 12:47:57 #179
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_85226429
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2010 11:10 schreef Sjabba het volgende:

[..]

Nutteloze reactie met een heel afgezaagd niets zeggend plaatje. Verdiep jezelf eens in wat je bedoeld met het plaatje en kijk dan of het nog ergens op slaat.
pardon? Jouw stelling is ook heel bot en simpel. 'Koopwoningen zijn nooit toegankelijk geweest'.

Op het moment dat huizen in de jaren '50 een kwart kostten van wat ze nu kosten, dan waren ze wel degelijk toegankelijk. Daarnaast kochten vele mensen met een beneden-modaal inkomen in de jaren '80 huizen, toen ze de helft kostten vergeleken met nu.
Het overbekende plaatje is daarom mijn antwoord op jouw stelling.
pi_85226543
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2010 11:50 schreef Sjabba het volgende:

[..]

veel woningen zijn tochtige hokken met betonrot zonder de juiste bedrading ed
7 hoog en geen lift

daarom nieuwbouw driedubbel glas en goede muurisolatie en glasvezel en HR ketels
When life gives you a hundred reasons to cry, show life that you have a thousand reasons to smile.
pi_85230878
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2010 12:49 schreef Foksnor het volgende:

[..]

veel woningen zijn tochtige hokken met betonrot zonder de juiste bedrading ed
7 hoog en geen lift

daarom nieuwbouw driedubbel glas en goede muurisolatie en glasvezel en HR ketels
Wat zal je als eigenaar van zo'n betonrotkrot balen van nieuwbouw :')
I'll sing you a lullaby.
pi_85234927
http://www.youtube.com/user/vastgoedzeepbel#p/u/0/xX1CUFkG_NA

De makelaar ziet zijn klanten "langzaam verzuipen", onzin natuurlijk.... de makelaars en banken waren hun klanten al reeds aan het verzuipen toen ze ze opzadelden met te dure huizen en de hoge leningen. Ik zeg laat ze dan maar verzuipen.... naar goede traditie in de financiele wereld :)
I'll sing you a lullaby.
  vrijdag 13 augustus 2010 @ 14:23:40 #183
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_85235258
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2010 12:47 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

pardon? Jouw stelling is ook heel bot en simpel. 'Koopwoningen zijn nooit toegankelijk geweest'.

Op het moment dat huizen in de jaren '50 een kwart kostten van wat ze nu kosten, dan waren ze wel degelijk toegankelijk. Daarnaast kochten vele mensen met een beneden-modaal inkomen in de jaren '80 huizen, toen ze de helft kostten vergeleken met nu.
Het overbekende plaatje is daarom mijn antwoord op jouw stelling.
Toen de rente ruim 12% was bedoel je..... Onee, roep alleen maar dat de prijs toen de helft was.

Het gaat om het totaalplaatje.

Volgens mij is kopen niet vaak goedkoper dan huren geweest en dat is nu gemiddeld genomen wel het geval. dat gaat veranderen.
and made it rain upward
  vrijdag 13 augustus 2010 @ 14:24:37 #184
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_85235342
.

[ Bericht 99% gewijzigd door Sjabba op 13-08-2010 14:24:57 ]
and made it rain upward
pi_85235386
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2010 14:23 schreef Sjabba het volgende:

Het gaat om het totaalplaatje.

Er is wel degelijk een verschil nl. de schuldenlast waar je mee blijft zitten als het mis gaat.
I'll sing you a lullaby.
  vrijdag 13 augustus 2010 @ 14:25:59 #186
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_85235472
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2010 13:35 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Wat zal je als eigenaar van zo'n betonrotkrot balen van nieuwbouw :')
Hoezo? Dat genoemnde rotkot moet toch eerst gekocht worden door iets of iemand voordat het gesloopt wordt?
and made it rain upward
pi_85235657
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2010 14:25 schreef Sjabba het volgende:

[..]

Hoezo? Dat genoemnde rotkot moet toch eerst gekocht worden door iets of iemand voordat het gesloopt wordt?
Hoezo... je kan ook gewoon de natuur zijn werk laten doen :P
I'll sing you a lullaby.
  vrijdag 13 augustus 2010 @ 14:28:07 #188
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_85235674
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2010 14:25 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Er is wel degelijk een verschil nl. de schuldenlast waar je mee blijft zitten als het mis gaat.
Ja, als het mis gaat, zelfde als je je nieuwe auto kapot rijdt en niet all-risk verzekerd bent.
and made it rain upward
pi_85235999
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2010 14:28 schreef Sjabba het volgende:

[..]

Ja, als het mis gaat, zelfde als je je nieuwe auto kapot rijdt en niet all-risk verzekerd bent.
Oooh.... vandaar dat er zoveel huilies rondlopen die schreeuwen dat de overheid wat moet doen. Dat de prijs vooral niet mag dalen..... the sky is falling :')

Natuurlijk gaat het vaak mis... om dezelfde reden dat je een verzekering nodig hebt voor je auto.... dagelijks rijden mensen hun auto aan gort.. dagelijks gaan er huwelijken en relaties stuk.... die zitten daar vervolgens met hun te dure huis die ze niet meer verkocht krijgen... misschien een gat in de markt voor de verzekeraars w/
I'll sing you a lullaby.
  vrijdag 13 augustus 2010 @ 14:32:33 #190
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_85236058
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2010 14:31 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Oooh.... vandaar dat er zoveel huilies rondlopen die schreeuwen dat de overheid wat moet doen. Dat de prijs vooral niet mag dalen..... the sky is falling :')

Natuurlijk gaat het vaak mis... om dezelfde reden dat je een verzekering nodig hebt voor je auto.... dagelijks rijden mensen hun auto aan gort.. dagelijks gaan er huwelijken en relaties stuk.... die zitten daar vervolgens met hun te dure huis die ze niet meer verkocht krijgen... misschien een gat in de markt voor de verzekeraars w/
Die is er; NHG.
and made it rain upward
pi_85236196
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2010 14:23 schreef Sjabba het volgende:

Toen de rente ruim 12% was bedoel je.....
In 1986 was de rente 5% en kostte een nieuwbouwwoning zo rond de 100.000 gulden. ;)
  vrijdag 13 augustus 2010 @ 14:45:19 #192
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_85237037
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2010 14:34 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

In 1986 was de rente 5% en kostte een nieuwbouwwoning zo rond de 100.000 gulden. ;)
5% voor 30 jaar vast?

En waarom kocht toen niet iedereen dan? Of denken sommige mensen dat het altijd beter voor minder kan?
and made it rain upward
pi_85237621
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2010 14:25 schreef Sjabba het volgende:

[..]

Ja//?? Nou laat die corporatie het maar zelf slopen he
Al die onzin over prachtwijken, de meeste ex-corporatieflats kosten veel te veel aan onderhoud.
When life gives you a hundred reasons to cry, show life that you have a thousand reasons to smile.
pi_85237714
quote:

[..]

nee toen was de rente 8 - 9% ik heb toen afgesloten voor 8,75% 5jr vast en een nieuwbouwwoning koste toen 130.000 gulden
  vrijdag 13 augustus 2010 @ 15:01:39 #195
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_85238198
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2010 14:54 schreef Foksnor het volgende:

[..]

nee toen was de rente 8 - 9% ik heb toen afgesloten voor 8,75% 5jr vast en een nieuwbouwwoning koste toen 130.000 gulden
Dat is toch al andere koek. Rente is nu 5,5 voor 30 jaar vast. Hele mooie rente dus.

10 jaar zat rond de 12 maargoed, je hoeft mij niet te geloven. 30 jaar werd niets eens mogelijk geacht omdat je dan richting 20% zou gaan...
and made it rain upward
  vrijdag 13 augustus 2010 @ 15:02:23 #196
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_85238240
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2010 14:53 schreef Foksnor het volgende:

[..]

Ja//?? Nou laat die corporatie het maar zelf slopen he
Al die onzin over prachtwijken, de meeste ex-corporatieflats kosten veel te veel aan onderhoud.
Het corporatieverhaal is een stuk apart. Zou een apart topic voor moeten komen. Ik ga uit van koopwoningen van particulieren.
and made it rain upward
  vrijdag 13 augustus 2010 @ 15:20:14 #197
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_85239352
quote:

[..]

Dat ik nu uitgerekend van de site van de zeepbelspammert moet linken...

and made it rain upward
pi_85240295
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2010 15:20 schreef Sjabba het volgende:

[..]

Dat ik nu uitgerekend van de site van de zeepbelspammert moet linken...

[ afbeelding ]
Dus een beetje het lijntje doortrekken moeten we nu -1% hebben 8)7
pi_85241375
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2010 14:31 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Sowieso, ik vind eigenlijk dat een huis moet gefinancierd worden op basis van één inkomen en niet op basis van twee inkomens. Daar zit nl. al het eerste risico (niet alleen scheiding, maar bv. ook ziekte of ontslag van één van de twee partners).

Dan sta je voor de vraag: moeten de huizenprijzen dan omlaag, moeten de lonen omhoog, etc. etc. etc.?

(Ik ken jouw antwoord inmiddels wel hoor, dus doe geen moeite ;) )

Ik vind gewoon in het algemeen dat we in de westerse wereld enorm veel risico hebben genomen met het tweeverdienersmodel. Dat model is volgens mij voor een groot deel verantwoordelijk voor de stijging van de huizenprijzen.
pi_85241979
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2010 15:58 schreef Krantenman het volgende:

[..]

Sowieso, ik vind eigenlijk dat een huis moet gefinancierd worden op basis van één inkomen en niet op basis van twee inkomens. Daar zit nl. al het eerste risico (niet alleen scheiding, maar bv. ook ziekte of ontslag van één van de twee partners).
onzin je kunt een woning op vier inkomens financieren, ik denk dat dit in de toekomst vaker voor gaat komen, men wilt toch wonen, en op die manier is het te financieren, gewoon een eensgezinswoning delen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')