Klinkt bekend.quote:Op donderdag 12 augustus 2010 22:45 schreef Pek het volgende:
[..]
Inderdaad, als ik zie dat de buren 900 euro huur betalen voor 40m2, dan voel ik me bijna schuldig met m'n hypotheek van 630 euro voor 80m2
Je hebt altijd een percentage dat 'terugvalt'. Daar kun je rest die niet terugvalt op aankijken, maar of dat van enige vorm van realiteitsbesef blijk geeft laat ik in dit geval geheel aan jou over.quote:Op donderdag 12 augustus 2010 22:45 schreef droom_econoom8 het volgende:
[..]
Of sociale huur, da's ook een optie voor uitgeleende leenkneusjes :-)
Bestaat bijna niet meer, die woningen zijn al verkochtquote:
80% van de mensen met een koophuis zijn ingestapt in andere tijden.quote:Op donderdag 12 augustus 2010 22:42 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
En wat is je punt? 80% van de mensen die een koophuis hebben betalen aanzienlijk minder per maand dan als ze eenzelfde huis zouden huren. (Maar dat is ook logisch, de verhuurder wil ook wat verdienen he...)
Maar hee... Huur jij maar lekker door. Tip: Tv's, wasmaschine's, drogers, koelkasten, magenotron's, auto's. bankstellen enz. enz. en zelfs een vriendin kun je ook huren.
Ik denk dat er heel wat mensen gaan terugvallen: http://www.rtl.nl/(/financien/rtlz/nieuws/)/components/financien/rtlz/2003/05_mei/30-huizen_prjizen_dalen_economist.xmlquote:Op donderdag 12 augustus 2010 22:49 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Je hebt altijd een percentage dat 'terugvalt'. Daar kun je rest die niet terugvalt op aankijken, maar of dat van enige vorm van realiteitsbesef blijk geeft laat ik in dit geval geheel aan jou over.
Dat zal wel meevallen he...quote:Op donderdag 12 augustus 2010 22:50 schreef droom_econoom8 het volgende:
[..]
80% van de mensen met een koophuis zijn ingestapt in andere tijden.
OW, dus omdat jij dat vindt gaan voortaan de verkopers niet gewoon wachten tot ze de prijs krijgen die huurconform is, maar gaan ze massaal de verkoopprijs verlagen...quote:Ik zeg niet dat kopen per definitie slecht is. Alleen is het nu even dom. Oliedom. Want de woningmarkt is een zeepbel. Als je even wacht, bespaar je een flinke waardevermindering uit.
Kan ik hier niet op ingaan. Leest wellicht ook minderjarig publiek mee.quote:Hoe je met vrouwen omgaat, moet je samen met hun maar uitmaken.
Gelukkig niet. Maar het kan nog erger. Je kunt net als een huurder iemand anders daar geld voor laten lenen, die ze vervolgens aanschaft, en ze daar dan van huren....quote:Maar ik ben benieuwd of je ook geleend hebt om je Tv's, wasmachines, drogers, koelkasten, magenotron's, auto's en bankstellen" te kopen.
Je hebt in ieder geval weinig met de feiten op.quote:Op donderdag 12 augustus 2010 22:57 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Dat zal wel meevallen he...
[..]
OW, dus omdat jij dat vindt gaan voortaan de verkopers niet gewoon wachten tot ze de prijs krijgen die huurconform is, maar gaan ze massaal de verkoopprijs verlagen...
[..]
Kan ik hier niet op ingaan. Leest wellicht ook minderjarig publiek mee.
[..]
Gelukkig niet. Maar het kan nog erger. Je kunt net als een huurder iemand anders daar geld voor laten lenen, die ze vervolgens aanschaft, en ze daar dan van huren....Dan ben je ALTIJD duurder uit dan dat je het zelf leent. (Les 1 met knikkeren...
)
AH, je inhoudelijke argumenten zijn op begrijp ik?quote:Op donderdag 12 augustus 2010 23:00 schreef droom_econoom8 het volgende:
[..]
Je hebt in ieder geval weinig met de feiten op.
Nee, ik constateer dat jij ze niet meer geeft. Waarom zou ik dan nog mijn best doen om feiten bijeen te zoeken, als jij per tijdseenheid meer onzin kunt uitkramen dan 100 wijzen kunnen weerleggen, omdat wijzen gebonden zijn aan feiten en logica waar jij geen last van hebt? Paarlen voor de zwijnen, toch?quote:Op donderdag 12 augustus 2010 23:05 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
AH, je inhoudelijke argumenten zijn op begrijp ik?
Ik denk zelfs meer, dus het percentage dat echt in de problemen gaat komen doordat ze te laat zijn ingestapt, zal uiteindelijk wel meevallen, de rest zit gewoon goed. Op rozen zelfs, al gaat er 50% vanaf, dan sta je nog op winstquote:Op donderdag 12 augustus 2010 22:50 schreef droom_econoom8 het volgende:
[..]
80% van de mensen met een koophuis zijn ingestapt in andere tijden.
Als je met zwijnen huurders bedoelt dan kloppen de paarlen wel.quote:Op donderdag 12 augustus 2010 23:10 schreef droom_econoom8 het volgende:
Nee, ik constateer dat jij ze niet meer geeft. Waarom zou ik dan nog mijn best doen om feiten bijeen te zoeken, als jij per tijdseenheid meer onzin kunt uitkramen dan 100 wijzen kunnen weerleggen, omdat wijzen gebonden zijn aan feiten en logica waar jij geen last van hebt? Paarlen voor de zwijnen, toch?
Dit soort eenzijdige literatuur valt onder de noemer wishfull thinking. Net als elke andere vorm van religie. Vertrouw jij maar op wat anderen zeggen, ik vertrouw alleen op wat ikzelf meemaak en constateer. Ieder zijn meug he...quote:Lees de discussie van vanavond maar terug, tel het aantal referenties naar literatuur van buiten dit forum, en je weet wie hier redenaties op lucht bouwt.
Zo gooi jij even een domper op de vreugde.... Dat wil zeggen dat de huizenprijzen helemaal niet zover gaan dalen als waar 'droom_econoom8' op hoopt en moet hij eeuwig blijven huren....quote:Op donderdag 12 augustus 2010 23:17 schreef Pek het volgende:
[..]
Ik denk zelfs meer, dus het percentage dat echt in de problemen gaat komen doordat ze te laat zijn ingestapt, zal uiteindelijk wel meevallen, de rest zit gewoon goed. Op rozen zelfs, al gaat er 50% vanaf, dan sta je nog op winst
Wederom:quote:Op donderdag 12 augustus 2010 23:17 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Als je met zwijnen huurders bedoelt dan kloppen de paarlen wel.
[..]
Dit soort eenzijdige literatuur valt onder de noemer wishfull thinking. Net als elke andere vorm van religie. Vertrouw jij maar op wat anderen zeggen, ik vertrouw alleen op wat ikzelf meemaak en constateer. Ieder zijn meug he...
Hoever zeg ik dan dat huizenprijzen gaan dalen, en hoever denk jij dat ze dan wel gaan dalen?quote:Op donderdag 12 augustus 2010 23:20 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Zo gooi jij even een domper op de vreugde.... Dat wil zeggen dat de huizenprijzen helemaal niet zover gaan dalen als waar 'droom_econoom8' op hoopt en moet hij eeuwig blijven huren....![]()
Dat soort dingen moet je subtiel brengen, niet botweg in de groep dumpen...![]()
Denk je dat er iemand is die daar iets zinnigs over kan zeggen, de vraag is ziet de consument in de VS het weer zitten zo ja geen dubble-dip, indien neen dan volgt een dubbel-dip. Dat is waarschijnlijk bepalend voor de huizenprijsontwikkeling, namelijk een tweede recessie geeft lagere lonen geeft betalingsachterstanden geeft uiteindelijk executieverkoop geeft lagere prijzen.quote:Op donderdag 12 augustus 2010 23:22 schreef droom_econoom8 het volgende:
[..]
Hoever zeg ik dan dat huizenprijzen gaan dalen, en hoever denk jij dat ze dan wel gaan dalen?
Wederom? Hoe dat zo?quote:Op donderdag 12 augustus 2010 23:21 schreef droom_econoom8 het volgende:
Wederom:
Ja, mag ik?quote:Je plakt een etiket op huurders.
Nee, niet op de literatuur ansich, maar wel op de gelovigen daarin.quote:Je plakt een etiket op literatuur.
En dat komt uit jouw mond? Ghehehe....quote:Je gaat nergens inhoudelijk op in.
Jij hoopt op 50%.quote:Op donderdag 12 augustus 2010 23:22 schreef droom_econoom8 het volgende:
[..]
Hoever zeg ik dan dat huizenprijzen gaan dalen, en hoever denk jij dat ze dan wel gaan dalen?
Ik denk dat jij dat hoopt...(eigenlijk weet ik dat wel zeker)quote:Op donderdag 12 augustus 2010 23:31 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Jij hoopt op 50%.
Ik denk dat de kop er nu wel af is. Hogere segment zal wellicht nog iets dalen, maar het midden en lagere segment blijft gewoon zitten waar ze zitten hoor. (Uitzonderingen daargelaten uiteraard, je zult maar moeten verhuizen om bv je ouders de dagelijkse zorg te kunnen verlenen waar ze recht op hebben.)
cool. Maar het betekent dus dat ik volgend jaar emigreer en jij op je 60e. Verder prima hoor, verschil in keuze.quote:Op donderdag 12 augustus 2010 21:42 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Typisch... Ik ook niet. En daarom heb ik geen huurwoning...En wel vast een stuk grond in het buitenland
![]()
Voor mij maakt het geen r**t uit.quote:Op donderdag 12 augustus 2010 23:40 schreef huizenmarkt-zeepbel.nl het volgende:
[..]
Ik denk dat jij dat hoopt...(eigenlijk weet ik dat wel zeker)
http://www.nujij.nl/%E2%8(...)atisch.9455826.lynkx
Yep, ik lurk zolang mogelijk mee op de voorzieningen (en dan bedoel ik niet de uitkeringen, die heb ik nog nooit gehad) en als NL echt naar de klote gaat (en dat gaat het!) pak ik mijn biezen.quote:Op donderdag 12 augustus 2010 23:42 schreef andlikethathesgone het volgende:
[..]
cool. Maar het betekent dus dat ik volgend jaar emigreer en jij op je 60e. Verder prima hoor, verschil in keuze.
Mooi voorbeeld.quote:Op donderdag 12 augustus 2010 23:40 schreef Pek het volgende:
De prijzen moeten ook dalen, wat er nu gevraagd wordt is gewoon absurd. Als ik niet uitkijk gooien ze er elk jaar weer een ton bovenop, mijn bezwaar ligt al klaar voor ik de nieuwe WOZ-beschikking binnen heb. Schetsje:
Woning gekocht in 2005 voor 170.000 euro.
WOZ:
2006: 173.000
2007: 218.500
2008: 297.000 ___!Na rechtzaak teruggebracht naar 262.500
2009: 345.500 ___!Na bezwaar en beroep teruggebracht naar 288.500
2010: 336.500 ___!Loopt nog.
Ze leggen dus ieder jaar een gerechtelijke uitspraak naast zich neer en gaan op oude voet verder. Ik kan er natuurlijk wel om lachen met m'n 170.000 euro, maar het is in feite gewoon misdadig.
Yep, de gemeenten doen maar wat. De WOZ wordt echt met de natte vinger bepaald en heeft geen enkele verhouding tot de waarde van de woning. Maar als eigenaar kun je wel het gat in de gemeentebegroting gaan dichten terwijl dit eigenlijk een taak is voor alle inwoners.quote:
Nou is Amsterdam natuurlijk wel extreem.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |