Ooh.... nou... misschien heb je de verkeerde paddenstoelen gegeten of zat er wat moederkoorn aan het graan waar ze je brood van gebakken hebbenquote:
Het is niet de titel die interessant is..... Het is de beslissingsbevoegdheid (toestemming voor een verbouwing vragen is voor mietjes) en het feit dat als je dan daadwerkelijk wat verbeterd er niet op de lange termijn uiteindelijk altijd een ander er met de vruchten van je investering en arbeid mee vandoor gaat.quote:Op donderdag 12 augustus 2010 19:25 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Huren bij de bank WTF![]()
Het heeft wel iets interessants..... die titel: "eigenaar"
Nee, dat zijn hersenloze noknows zoals jij. Die 5 ton een normale prijs vinden voor een flat, drie hoog achter, net naast een leeg weiland.quote:Op donderdag 12 augustus 2010 17:58 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Denk dat paupers zoals jij niet de target kopers zijn voor het appartement van 500.000 euro
Als je gedachteloos 5 ton voor een flat kunt neerleggen ben je vast geen 'hersenloze noknows'...quote:Op donderdag 12 augustus 2010 19:47 schreef en_door_slecht het volgende:
[..]
Nee, dat zijn hersenloze noknows zoals jij. Die 5 ton een normale prijs vinden voor een flat, drie hoog achter, net naast een leeg weiland.
Ga maar schelden, hopelijk lucht het op en is het weer een hoogtepunt in je levenquote:Op donderdag 12 augustus 2010 19:47 schreef en_door_slecht het volgende:
[..]
Nee, dat zijn hersenloze noknows zoals jij. Die 5 ton een normale prijs vinden voor een flat, drie hoog achter, net naast een leeg weiland.
Met dat verschil dat de een weg kan lopen met als gevolg een maand huurachterstand, en de ander decennia toe de nek toe in de schulden zit. (Goed, die schulden worden in de meeste gevallen wel steeds minder.)quote:Op donderdag 12 augustus 2010 19:18 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Niks mis met een aflossingsvrije tophypotheek hoor, alle huurders doen in principe al eeuwenlang hetzelfde. En vinden dat volstrekt normaal.
LOL, weglopen voor een huurachterstand van 1 maand? En dan? Onder een brug slapen? Of toch maar weer huren?quote:Op donderdag 12 augustus 2010 19:52 schreef en_door_slecht het volgende:
[..]
Met dat verschil dat de een weg kan lopen met als gevolg een maand huurachterstand, en de ander decennia toe de nek toe in de schulden zit. (Goed, die schulden worden in de meeste gevallen wel steeds minder.)
Nou, toch niet helemaal. Ik ken jouw situatie niet, maar op dit moment zou bij enkele functiejaren extra, 5 ton bij de huidige normen mogelijk zijn voor mijn partner en mij. En zo speciaal zijn we niet. Gewoon beide WO, aan het begin van onze carrière. 5 ton is heel veel geld, maar niet voor mensen met mijn achtergrond en de redenatie van DAM.quote:Op donderdag 12 augustus 2010 19:49 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Als je gedachteloos 5 ton voor een flat kunt neerleggen ben je vast geen 'hersenloze noknows'...
1 ding is zeker, dan doe je het namelijk beter dan jij (en ik).
Dat geeft al aan dat jij dat niet gedachteloos kunt.... (Geeft niks, ik ook niet hoor)quote:Op donderdag 12 augustus 2010 19:57 schreef en_door_slecht het volgende:
[..]
Nou, toch niet helemaal. Ik ken jouw situatie niet, maar op dit moment zou bij enkele functiejaren extra, 5 ton bij de huidige normen mogelijk zijn voor mijn partner en mij. En zo speciaal zijn we niet. Gewoon beide WO, aan het begin van onze carrière. 5 ton is heel veel geld, maar niet voor mensen met mijn achtergrond en de redenatie van DAM.
En voor andere mensen is het een fooiquote:Op donderdag 12 augustus 2010 19:57 schreef en_door_slecht het volgende:
[..]
Nou, toch niet helemaal. Ik ken jouw situatie niet, maar op dit moment zou bij enkele functiejaren extra, 5 ton bij de huidige normen mogelijk zijn voor mijn partner en mij. En zo speciaal zijn we niet. Gewoon beide WO, aan het begin van onze carrière. 5 ton is heel veel geld, maar niet voor mensen met mijn achtergrond en de redenatie van DAM.
Nee, een huurder kan altijd kopen, een koper blijft met de gevolgen van zijn aankoop zitten. Jarenlang wat dat (dikke) winst, nu is dat, mede door de overdrachtsbelasting, vaak een verlies. Reken maar eens terug wanneer een gemiddeld iemand winst heeft gemaakt op z'n huis: 10% k.k+meuk, 9% verlies. Dan zit je ergens in 2004, schat ik zo. Iedereen ie daarna heeft gekocht, heeft moeten lappen, in meer of mindere mate. Dan sla ik nog even over dat een koophuis gemiddeld meer dan een jaar te koop staat, en dat dat jaar gewoon betaald moet worden. Daar heeft een huurder geen last van.quote:Op donderdag 12 augustus 2010 19:55 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
LOL, weglopen voor een huurachterstand van 1 maand? En dan? Onder een brug slapen? Of toch maar weer huren?
Of je wilt of niet: Een huurder betaalt gewoon de rest van zijn leven huur. Punt. (En doe jezelf als huurder een plezier en reken NIET uit wat dat je in totaal gaat kosten....)
Als jij een huurachterstand hebt en uit je huis gepleurd wordt kun je ook niet meer kopen hoor (BKR registratie)quote:Op donderdag 12 augustus 2010 20:03 schreef en_door_slecht het volgende:
Nee, een huurder kan altijd kopen, een koper blijft met de gevolgen van zijn aankoop zitten.
De 9% verlies is over het gemiddelde. Vooral het hogere segment heeft te lijden gehad, het midden en lage segment vrijwel niet.quote:Jarenlang wat dat (dikke) winst, nu is dat, mede door de overdrachtsbelasting, vaak een verlies.
Reken maar eens terug wanneer een gemiddeld iemand winst heeft gemaakt op z'n huis: 10% k.k+meuk, 9% verlies.
Al staat hij 5 jaar te koop.... In die tijd woon je er toch ook nog gewoon? En de huurder die wil kopen maar blijft wachten moet OOK gewoon de huur blijven betalen....quote:Dan zit je ergens in 2004, schat ik zo. Iedereen ie daarna heeft gekocht, heeft moeten lappen, in meer of mindere mate. Dan sla ik nog even over dat een koophuis gemiddeld meer dan een jaar te koop staat, en dat dat jaar gewoon betaald moet worden. Daar heeft een huurder geen last van.
Verhaal klopt altijd. Als je niet meer huurt ben je namelijk geen huurder meer.quote:kortom, je verhaal klopt pas als een huurder z'n leven lang blijft huren.
9 x gelezen, ik geef het op.quote:Maar juist daar zit de kracht van huren: dan hoeft zien, en zonder consequenties.
Wat dat betreft was DSB een verademingquote:Op donderdag 12 augustus 2010 20:11 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
Als jij een huurachterstand hebt en uit je huis gepleurd wordt kun je ook niet meer kopen hoor (BKR registratie)
Dat komt omdat er vrijwel niets verkocht word en de meeste mensen niet met verlies kunnen verkopen. Maar nieuwbouw is minstens 15% ingezakt.... ook de goedkope woningen. Sommige woningen zijn zelfs al 20% onderuit gegaan, je nieuwe buren zullen je de rest van je leven zuur aankijkenquote:De 9% verlies is over het gemiddelde. Vooral het hogere segment heeft te lijden gehad, het midden en lage segment vrijwel niet.
5 jaar lang je huis te koop laten staan.... lekker geloofwaardigquote:Al staat hij 5 jaar te koop.... In die tijd woon je er toch ook nog gewoon? En de huurder die wil kopen maar blijft wachten moet OOK gewoon de huur blijven betalen....
Urk het goedkoopste..... amazing. Ik vermoed dat de vissers uit dat dorp tenminste nog over een goede dosis boerenverstand beschikkenquote:Dronten duurste van Flevoland
Kopers van een huis betaalden in de eerste helft van dit jaar in Dronten gemiddeld bijna 230.000 euro. Dronten is daarmee de duurste woongemeente van Flevoland. Dat blijkt uit onderzoek van de website Woningmarktcijfers.nl op basis van cijfers van het Kadaster.
Urk is het goedkoopst. Daar kost een huis gemiddeld 190.000 euro. Overigens daalden de huizenprijzen ten opzichte van vorig jaar in alle Flevolandse gemeenten, behalve in Zeewolde.
De duurste woongemeente van Nederland is Blaricum. Daar betaalden kopers meer dan een miljoen voor een bestaande woning.
Bron: Omroep Flevoland
AH, vandaar de doemdenkerij hier. De laatste strohalm is zeker onverwachts weggemaaid?quote:Op donderdag 12 augustus 2010 20:34 schreef xenobinol het volgende:
Wat dat betreft was DSB een verademing![]()
Waarom zouden ze dat willen? Die hebben wellicht een hypotheek tegen 3,2% en jij tegen 4,85%... Wanneer begrijp je nu eens dat er niet een eenduidige regel is of kopen wel of niet verstandig is?quote:Dat komt omdat er vrijwel niets verkocht word en de meeste mensen niet met verlies kunnen verkopen. Maar nieuwbouw is minstens 15% ingezakt.... ook de goedkope woningen. Sommige woningen zijn zelfs al 20% onderuit gegaan, je nieuwe buren zullen je de rest van je leven zuur aankijken![]()
[..]
Wat is daar vreemd aan? Als je huurt en naar een andere gemeente wilt sta je ook weer jaren op een wachtlijst... Vreemder zou zijn om je huis te verkopen en met een restschuld te blijven zitten. Dan beter gewoon blijven wonen.quote:5 jaar lang je huis te koop laten staan.... lekker geloofwaardig![]()
Mijn werkgever huurt er voor een appel en een ei al enige jaren een huis voor zijn buitenlandse werknemers. In principe kun je er binnen een maand uitgezet worden.... maar die kans is vrijwel nihil. Vathorst is een afschuwelijke wijk om te wonen.quote:Op donderdag 12 augustus 2010 20:39 schreef andlikethathesgone het volgende:
Net op Netwerk: er staan in de wijk Amersfoort Vathorst ruim 300 woningen te koop...
HAHAHAHAHAHAAAAAH!
Ha ha, ik zat te bellen tijdens het typen, ik snap er zelf ook geen kut meer van. Nu weer bellen, ik reageer zo wat duidelijker.quote:Op donderdag 12 augustus 2010 20:11 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
9 x gelezen, ik geef het op.
Maar als het nieuwbouw huis klaar is dan wil je wel graag van die hut af zijn, maar liever een paar maanden eerderquote:Op donderdag 12 augustus 2010 20:11 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
Al staat hij 5 jaar te koop.... In die tijd woon je er toch ook nog gewoon? En de huurder die wil kopen maar blijft wachten moet OOK gewoon de huur blijven betalen....
Crisis in de keistad?quote:Op donderdag 12 augustus 2010 20:39 schreef andlikethathesgone het volgende:
Net op Netwerk: er staan in de wijk Amersfoort Vathorst ruim 300 woningen te koop...
HAHAHAHAHAHAAAAAH!
Ja en een koper verandert zelf in 'onroerend goed' door een lening te nemen op een stapel onverkoopbare stenen.quote:Op donderdag 12 augustus 2010 19:55 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
LOL, weglopen voor een huurachterstand van 1 maand? En dan? Onder een brug slapen? Of toch maar weer huren?
Of je wilt of niet: Een huurder betaalt gewoon de rest van zijn leven huur. Punt. (En doe jezelf als huurder een plezier en reken NIET uit wat dat je in totaal gaat kosten...
Misschien iets voor DAM?quote:Op donderdag 12 augustus 2010 20:39 schreef andlikethathesgone het volgende:
HAHAHAHAHAHAAAAAH!
Als huurder heb je een levenslange lening. Zonder hoop dat er een dag komt dat je niet meer hoeft af te betalen.quote:Op donderdag 12 augustus 2010 21:14 schreef andlikethathesgone het volgende:
[..]
Ja en een koper verandert zelf in 'onroerend goed' door een lening te nemen op een stapel onverkoopbare stenen.
Het is maar waar je je dagen mee wilt slijten..
En waarom zou je een nieuwbouw huis laten bouwen als je oude nog niet verkocht is? Je kunt toch in de tussentijd nog altijd even huren? (Dat schijnt volgend de azijnpissers hier nog goedkoper ook te zijnquote:Op donderdag 12 augustus 2010 21:07 schreef Verburg_K het volgende:
[..]
Maar als het nieuwbouw huis klaar is dan wil je wel graag van die hut af zijn, maar liever een paar maanden eerder
njah, ik wil mijn leven iig niet in dit godvergeten kutland slijten, daarom heb ik zo'n aversie tegen koopwoningen denk ik.quote:Op donderdag 12 augustus 2010 21:21 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Als huurder heb je een levenslange lening. Zonder hoop dat er een dag komt dat je niet meer hoeft af te betalen.
Het is maar waar je je dagen mee wilt slijten..
Typisch... Ik ook niet. En daarom heb ik geen huurwoning...quote:Op donderdag 12 augustus 2010 21:32 schreef andlikethathesgone het volgende:
[..]
njah, ik wil mijn leven iig niet in dit godvergeten kutland slijten, daarom heb ik zo'n aversie tegen koopwoningen denk ik.
Ik kan wel (voor weinig) een enorm stuk grond kopen in het buitenland, of zelfs een boerderij voor 5000 euro in Roemenie o.i.d., maar zolang ik niet weet in welk land ik terechtkom (en zeker niet in Roemenie!) is dat zo weinig zinnig...quote:Op donderdag 12 augustus 2010 21:42 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]En wel vast een stuk grond in het buitenland![]()
In mijn geval komt het uit een erfenis van de kant van mijn vrouw. Ligt dus niet in de weg en heeft ook niets gekost. Buiten dat is het een mooi land, en zou er graag wonen. Iets voor de 'oude dag'quote:Op donderdag 12 augustus 2010 21:48 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Ik kan wel (voor weinig) een enorm stuk grond kopen in het buitenland, of zelfs een boerderij voor 5000 euro in Roemenie o.i.d., maar zolang ik niet weet in welk land ik terechtkom (en zeker niet in Roemenie!) is dat zo weinig zinnig...
Hoewel het altijd leuk is om een eigen stuk land te hebben ergens, maar ja, je hebt er zo weinig aan hiervandaan.
We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze woningmarkt, de blanke leenslaven, onze gemeenten, onze grondhandelaren en natuurlijk de fantastische VVD-ers die hun bank v'rinden altijd loyaal blijven.quote:Op donderdag 12 augustus 2010 21:32 schreef andlikethathesgone het volgende:
[..]
njah, ik wil mijn leven iig niet in dit godvergeten kutland slijten, daarom heb ik zo'n aversie tegen koopwoningen denk ik.
Je vergeet de huurslaven... (!)quote:Op donderdag 12 augustus 2010 21:52 schreef huizenmarkt-zeepbel.nl het volgende:
[..]
We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze woningmarkt, de blanke leenslaven, onze gemeenten, onze grondhandelaren en natuurlijk de fantastische VVD-ers die hun bank v'rinden altijd loyaal blijven.
Het probleem van dalende prijzen is dat alle kopers afwachten.quote:Op donderdag 12 augustus 2010 12:56 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Hoezo... helaas? Wat is er mis met dalende prijzen? Er zijn zoveel goederen waarvan de prijs daalt of stijgt, over het algemeen hoor je nooit iemand klagen dat iets goedkoper geworden is, mensen klagen juist als iets duurder word. Maar huizen.... daar zijn teveel mensen die daar belangen bij hebben, dan is het plotseling alsof het iets vreselijks is
Verstandig.quote:
Die mensen kunnen snel van hun juk af. Huizenkopers die te veel betaalden daarentegen...quote:Op donderdag 12 augustus 2010 21:53 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Je vergeet de huurslaven... (!)
quote:Op donderdag 12 augustus 2010 22:20 schreef droom_econoom8 het volgende:
[..]
Het probleem van dalende prijzen is dat alle kopers afwachten. banken voorzichtig worden
En dat is precies wat je ziet gebeuren op de woningmarkt.
Huurders kunnen snel van hun juk af door onder een brug te gaan slapen. Waarom zouden huizenkopers dat niet kunnenquote:Op donderdag 12 augustus 2010 22:21 schreef droom_econoom8 het volgende:
[..]
Die mensen kunnen snel van hun juk af. Huizenkopers die te veel betaalden daarentegen...
dat jan ik me voorstellen, het is vrijwillig jezelf in een financiële gevangenis met levenslang plaatsen.quote:Op donderdag 12 augustus 2010 21:32 schreef andlikethathesgone het volgende:
[..]
Een financiele gevangenis, daar kom je in als je teveel betaalt. Als de HRA wordt beperkt, kun je in geen jaren verhuizen.quote:Op donderdag 12 augustus 2010 22:24 schreef Verburg_K het volgende:
[..]
dat jan ik me voorstellen, het is vrijwillig jezelf in een financiële gevangenis met levenslang plaatsen
Ik denk dat veel huizenkopers risico lopen op een dusdanig hoge restschuld, dat ze onder de brug MOETEN slapen.quote:Op donderdag 12 augustus 2010 22:22 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Huurders kunnen snel van hun juk af door onder een brug te gaan slapen. Waarom zouden huizenkopers dat niet kunnen
Maar ook in een deflatoire markt zoals Japan nu al dik tien jaar heeft, waar schulden groter worden en salarissen en pensioenen steeds lagerquote:Op donderdag 12 augustus 2010 22:25 schreef droom_econoom8 het volgende:
[..]
Een financiele gevangenis, daar kom je in als je teveel betaalt. Als de HRA wordt beperkt, kun je in geen jaren verhuizen.
En gewoon blijven zitten waar je zit is in jouw belevingswereld geen optiequote:Op donderdag 12 augustus 2010 22:27 schreef droom_econoom8 het volgende:
[..]
Ik denk dat veel huizenkopers risico lopen op een dusdanig hoge restschuld, dat ze onder de brug MOETEN slapen.
Nou jij weer :-)
Als er deflatie komt, dan is dat omdat de huizenmarkt daalt.quote:Op donderdag 12 augustus 2010 22:27 schreef Verburg_K het volgende:
[..]
Maar ook in een deflatoire markt zoals Japan nu al dik tien jaar heeft, waar schulden groter worden en salarissen en pensioenen steeds lager
De meest zinvolle optie op dit moment is scheefwonen.quote:Op donderdag 12 augustus 2010 22:29 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
En gewoon blijven zitten waar je zit is in jouw belevingswereld geen optie![]()
Gezien de huurprijzen doet 80% van de kopers dat.quote:Op donderdag 12 augustus 2010 22:31 schreef droom_econoom8 het volgende:
[..]
De meest zinvolle optie op dit moment is scheefwonen.
Welke kopers? Zelfs executieverkopen trekken minder publiek.quote:Op donderdag 12 augustus 2010 22:35 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Gezien de huurprijzen doet 80% van de kopers dat.
Nou ja.. het ging toch om vrijheid. Als je gedwongen bent om te blijven waar je zit, dat zit je 'vast'.quote:Op donderdag 12 augustus 2010 22:29 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
En gewoon blijven zitten waar je zit is in jouw belevingswereld geen optie![]()
En wat is je punt? 80% van de mensen die een koophuis hebben betalen aanzienlijk minder per maand dan als ze eenzelfde huis zouden huren. (Maar dat is ook logisch, de verhuurder wil ook wat verdienen he...)quote:Op donderdag 12 augustus 2010 22:35 schreef droom_econoom8 het volgende:
[..]
Welke kopers? Zelfs executieverkopen trekken minder publiek.
Wel in de context blijven he.... Er werd gesteld dat als je na een verkoop met een restschuld bleef zitten je wel onder een brug moet slapen.... (Lees de draad aub.)quote:Op donderdag 12 augustus 2010 22:41 schreef Terrorizer het volgende:
[..]
Nou ja.. het ging toch om vrijheid. Als je gedwongen bent om te blijven waar je zit, dat zit je 'vast'.
Inderdaad, als ik zie dat de buren 900 euro huur betalen voor 40m2, dan voel ik me bijna schuldig met m'n hypotheek van 630 euro voor 80m2quote:Op donderdag 12 augustus 2010 22:35 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Gezien de huurprijzen doet 80% van de kopers dat.
Of sociale huur, da's ook een optie voor uitgeleende leenkneusjes :-)quote:Op donderdag 12 augustus 2010 22:44 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Wel in de context blijven he.... Er werd gesteld dat als je na een verkoop met een restschuld bleef zitten je wel onder een brug moet slapen.... (Lees de draad aub.)
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |