abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_85363889
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 20:29 schreef Sjabba het volgende:

[..]

Juistem. Hier valt het allemaal nogal mee, ja die huilers de hun geld verdienen met niks doen zijn bang en terecht.
De Nederlandse economie is toch sterk afhankelijk van de landen om ons heen, als het daar slechter gaat dan gaat het ook slechter met ons, het feit dat we een gezamenlijke munt hebben versterkt dat effect nogmaals. Mensen met kwaliteiten vinden altijd werk, hoe slecht de economie er ook voor staat.
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
  maandag 16 augustus 2010 @ 20:39:14 #277
288972 droom_econoom8
voorheen droom_econoom7
pi_85363951
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 20:29 schreef Sjabba het volgende:

[..]

Juistem. Hier valt het allemaal nogal mee, ja die huilers de hun geld verdienen met niks doen zijn bang en terecht.
Waarom ga je niet bij een kerkgenootschap? Dan heb je eerst een mening over evolutie, en dan zoek je daarna pas de feiten erbij.

Feit is dat de langdurige werkloosheid in Nederland stijgt. Dat jij dus mensen onterecht voor "roeperd" uitmaakt.

Ga er maar van uit dat het aantal gedwongen woningverkopen gaat toenemen.
=Jongeren die lid zijn van een vakbond zijn matennaaiers!=
Disclaimer: Mijn uitingen zijn slechts mijn mening en niet meer dan dat. Onder geen beding mogen mijn uitingen worden opgevat als advies! Ik accepteer geen enkele aansprakelijkheid.
pi_85371174
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 14:13 schreef xenobinol het volgende:
Maar ik krijg wel gelijk :Y
De afgelopen 69 delen nog niet hoor.... :N
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
pi_85371729
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 22:51 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

De afgelopen 69 delen nog niet hoor.... :N
De volgende 69 ook niet. De percentages (-50%) die hij noemt zijn compleet utopisch en onrealistisch.
pi_85374412
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 23:02 schreef Emu het volgende:
De percentages (-50%) die hij noemt zijn compleet utopisch en onrealistisch.
Och, oud spreekwoord: Hoop doet leven.... :D
pi_85378192
Of t nou -50% of -15% word, als je in 2007 je huis hebt gekocht voor 200.000 en je kan die voor nog maar 182.000 verkopen blijf je inclusief kk toch met een rest schuld van om en nabij de 27.000 euro zitten.

Met huren had je de afgelopen jaren minder geld "weggegooid"....
eten!!!
pi_85378494
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 01:33 schreef janatwork het volgende:
Of t nou -50% of -15% word, als je in 2007 je huis hebt gekocht voor 200.000 en je kan die voor nog maar 182.000 verkopen blijf je inclusief kk toch met een rest schuld van om en nabij de 27.000 euro zitten.

Met huren had je de afgelopen jaren minder geld "weggegooid"....
Logica van een baksteen :P

Spoiler: Je hebt gelijk. Mits je inderdaad in 2007 een huis hebt gekocht voor 200.000 en die nu EN moet verkopen EN er ook nog maar 182.000 voor kunt krijgen. Maar ja, het wordt allemaal een beetje erg afhankelijk van toeval zo he....

TIP: Met huren gooi je ELKE maand geld over de balk. Huur anders je wasmachine, droger, tv, bankstel en auto ook maar ;-)
  dinsdag 17 augustus 2010 @ 01:54:03 #283
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_85378702
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 01:44 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
TIP: Met huren gooi je ELKE maand geld over de balk.
Klopt, en met kopen gooi je op de dag dat je de akte tekent al 6%+ aan kosten koper over de balk.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_85379100
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 01:54 schreef eleusis het volgende:
Klopt, en met kopen gooi je op de dag dat je de akte tekent al 6%+ aan kosten koper over de balk.
Zitten jullie allemaal met cement aan elkaar? Gezien jullie logica wel in ieder geval.

Spoiler: Je lult uit je nek. Als ik een huis koop met een marktwaarde van 200.000 voor 180.000, wat boeit mij die 6% dan nog? Ergo, dat is volstrekt afhankelijk van de situatie en dus niet zo simpel te bepalen als jij doet.

Overigens beter 1 x 6% over de balk, dan als huurder die 6% van je huurBAAS vergoeden en zijn winstmarge daarbovenop. (Jaja, verhuurders zijn geen filantropische instellingen he, wie huurt is per definitie altijd duurder uit, immers de kosten van de verhuurder (=koper!) moeten worden gedekt en daarbovenop ook nog een winstmarge die de verhuurder wenselijk acht :Y)
pi_85380248
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 02:12 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Zitten jullie allemaal met cement aan elkaar? Gezien jullie logica wel in ieder geval.

Spoiler: Je lult uit je nek. Als ik een huis koop met een marktwaarde van 200.000 voor 180.000, wat boeit mij die 6% dan nog? Ergo, dat is volstrekt afhankelijk van de situatie en dus niet zo simpel te bepalen als jij doet.

Overigens beter 1 x 6% over de balk, dan als huurder die 6% van je huurBAAS vergoeden en zijn winstmarge daarbovenop. (Jaja, verhuurders zijn geen filantropische instellingen he, wie huurt is per definitie altijd duurder uit, immers de kosten van de verhuurder (=koper!) moeten worden gedekt en daarbovenop ook nog een winstmarge die de verhuurder wenselijk acht :Y)

niet echt. als je verhuurt dan heb je hooguit 1 malig 6% betaald. als je huurt loop je geen investeringsrisico (en zo zien veel mensen de woningmarkt waardoor er een zeepbel is ontstaan met een serieus risico van significante verliezen op korte / middelange termijn).

voor korte / middelange termijn kan huren zeer zinvol zijn als opvulling tussen 'nu' en een koopwoning. daarnaast is huren natuurlijk fijn omdat je geen omkijken hebt naar onderhoud ed.
pi_85381055
quote:
'Tweede huis moet beschikbaar worden gesteld'

AMSTERDAM - Mensen die een klein, tweede huis in Amsterdam hebben, moeten van de gemeente hun appartement beschikbaar stellen voor de sociale huurvoorraad. Dat meldt De Telegraaf.
Wie niet meewerkt, krijgt een dwangsom. Volgens de krant kost een woning in de hoofdstad minstens 200.000 euro.
Dat betekent maandelijkse hypotheeklasten van meer dan 1000 euro per maand. Dat is ver boven de maximale huurprijs van 548 euro die de gemeente vaststelt.
© NU.nl
Hoppa, nog meer woningen erbij op Funda!
Ik kan me deze maatregel op zich wel voorstellen maar eerlijk gezegd gaat dit toch te ver.
Op donderdag 6 september 2012 @ 21:41 schreef Shakkara het volgende:
Uiteraard is het volgens Rutte en consorten de schuld van een imaginair links kabinet dat we ooit ergens in het verleden gehad schijnen te hebben.
pi_85381244
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 08:05 schreef Spatzmann het volgende:

[..]

Ik kan me deze maatregel helemaal niet voorstellen. Ik word een beetje misselijk als ik zoiets lees. Dan gaat de staat toch te ver.
Om de bestaande woonvoorraad zo goed mogelijk te gebruiken kan ik me een maatregel als deze wel voorstellen. De wijze waarop deze wordt uitgevoerd natuurlijk niet. Zeker niet als dezelfde gemeente pas geleden nieuwbouwprojecten heeft stilgelegd omdat de grondverkoop een beetje tegenvalt. Ga lekker sociale huurwoningen bouwen, zou ik zeggen.
Op donderdag 6 september 2012 @ 21:41 schreef Shakkara het volgende:
Uiteraard is het volgens Rutte en consorten de schuld van een imaginair links kabinet dat we ooit ergens in het verleden gehad schijnen te hebben.
  dinsdag 17 augustus 2010 @ 08:26:42 #288
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_85381297
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 07:58 schreef Prutzenberg het volgende:

[..]

Hoppa, nog meer woningen erbij op Funda!
Ik kan me deze maatregel op zich wel voorstellen maar eerlijk gezegd gaat dit toch te ver.
Zeer slechte zaak, het is een aantasting van het eigendomsrecht. Dat een tweede woning extra belast wordt kan ik me nog wel voorstellen (als luxeartikel). Maar verplicht (sociaal) verhuren gaat wel heel erg ver.

Het probleem is dat door de ingestortte huizenmarkt ook de stroom van sociale huur naar koopwoningen stil is komen te vallen. Hierdoor is het tekort aan sociale huurwoningen nog verder opgelopen en zit de gemeente o.a. met immigranten in hun maag die in een sociale huurwoning geplaatst moeten worden.

Een jaar terug heeft de gemeente ivm het Generaal Pardon nog een extra subsidie voor 1000 woningen beschikbaar gesteld. Als je toen van sociaal naar koop ging kreeg je nóg een extra forse subsidie hierop van 1/3 van de aanschafprijs ofzo. Dit om de sociale woningen per direct ter beschikking te kunnen stellen aan asielzoekers.
The End Times are wild
  dinsdag 17 augustus 2010 @ 08:51:57 #289
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_85381625
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 20:39 schreef droom_econoom8 het volgende:

[..]

Waarom ga je niet bij een kerkgenootschap? Dan heb je eerst een mening over evolutie, en dan zoek je daarna pas de feiten erbij.

Feit is dat de langdurige werkloosheid in Nederland stijgt. Dat jij dus mensen onterecht voor "roeperd" uitmaakt.

Ga er maar van uit dat het aantal gedwongen woningverkopen gaat toenemen.
Werkloosheid zal volgend jaar afnemen.
Werkloosheid is nog steeds historisch laag.
Fuck catching lightning, he struck it
screamed shut up at thunder, then flipped the world upside down
and made it rain upward
  dinsdag 17 augustus 2010 @ 08:54:28 #290
259770 iamcj
Niets is onmogelijk
pi_85381673
Fase 2 in crisistijd is aangebroken.

De overheid begint steeds meer macht naar zich toe te trekken om te proberen de boel op de rails te houden.
Wie bang is voor morgen, kan niet genieten van vandaag.
Religie is als taal, een basisbehoefte voor een maatschappij, iedereen spreekt zijn eigen dialect en even verder op begrijp je niet meer wat de ander zegt.
  dinsdag 17 augustus 2010 @ 09:12:38 #291
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_85382002
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 08:54 schreef iamcj het volgende:
Fase 2 in crisistijd is aangebroken.

De overheid begint steeds meer macht naar zich toe te trekken om te proberen de boel op de rails te houden.
Precies wat ik verwachtte... Het probleem vergroten, terwijl de oplossing ligt in veel minder overheidsbemoeienis...
censuur :O
  dinsdag 17 augustus 2010 @ 09:13:39 #292
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_85382023
De Telegraaf schrijft dat de gemeente wil......
and made it rain upward
  dinsdag 17 augustus 2010 @ 09:29:18 #293
279105 luckyb1rd
Hmmm lekker hmmm
pi_85382358
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 08:51 schreef Sjabba het volgende:

[..]

Werkloosheid zal volgend jaar afnemen.
Werkloosheid is nog steeds historisch laag.
huh? werkloosheid historisch laag?

Als ik dit in google zoek kom ik op artikelen van 2007 en 2008 (voor de crisis) wel leuk om te lezen dat verwacht werd dat in 2009 de banenmarkt nog steviger zou gaan aantrekken.. _O-

Dus loop de Rabo en CBS maar achterna achteraf zitten ze altijd fout.. w/
pi_85382800
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 01:44 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

TIP: Met huren gooi je ELKE maand geld over de balk. Huur anders je wasmachine, droger, tv, bankstel en auto ook maar ;-)

Mompelt iets van hypotheekrente :z. De rest van de spullen wat je hierboven noemt heeft afschrijvinging qua waarde.
  dinsdag 17 augustus 2010 @ 10:36:43 #295
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_85383980
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 09:29 schreef luckyb1rd het volgende:

[..]

huh? werkloosheid historisch laag?

Als ik dit in google zoek kom ik op artikelen van 2007 en 2008 (voor de crisis) wel leuk om te lezen dat verwacht werd dat in 2009 de banenmarkt nog steviger zou gaan aantrekken.. _O-

Dus loop de Rabo en CBS maar achterna achteraf zitten ze altijd fout.. w/
http://statline.cbs.nl/St(...)DR=T,G1&STB=G3,G2,G4

Check dan ook even goed. Dat selectieve gelul van sommige.....

[ Bericht 3% gewijzigd door Sjabba op 17-08-2010 12:15:32 ]
and made it rain upward
pi_85385680
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 08:21 schreef Prutzenberg het volgende:

[..]

Om de bestaande woonvoorraad zo goed mogelijk te gebruiken kan ik me een maatregel als deze wel voorstellen. De wijze waarop deze wordt uitgevoerd natuurlijk niet. Zeker niet als dezelfde gemeente pas geleden nieuwbouwprojecten heeft stilgelegd omdat de grondverkoop een beetje tegenvalt. Ga lekker sociale huurwoningen bouwen, zou ik zeggen.
De corporaties mogen sociale huurwoningen verhuren aan hotels tbv dronken engelsen
http://www.ftm.nl/origina(...)otels-amsterdam.aspx
En woningeigenaren worden verplicht hun eigen huis te verhuren als sociale huurwoning aan een corporatie 8)7

Rare zaak weer
En dat terwijl er zoveel braakliggende bouwgrond is op IJburg
When life gives you a hundred reasons to cry, show life that you have a thousand reasons to smile.
pi_85388277
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 10:36 schreef Sjabba het volgende:

[..]

http://statline.cbs.nl/St(...)DR=T,G1&STB=G3,G2,G4

Check dan ook even goed. Dat selectieve gelul van sommige.....
vanaf Q4 2008 stijgt het percentage werklozen elk kwartaal weer. Zo te zien is er nog geen afname van de stijging te zien.
  dinsdag 17 augustus 2010 @ 12:38:12 #298
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_85388347
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 02:12 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
Spoiler: Je lult uit je nek. Als ik een huis koop met een marktwaarde van 200.000 voor 180.000, wat boeit mij die 6% dan nog?
Als dat huis over de toonbank gaat voor 180k, is de marktprijs 180k, zo simpel is het. Stel dat je binnen enkele jaren zou willen verkopen, dan is er geen enkele reden dat de bieder plots 200k ervoor over zou hebben om jouw KK te vergoeden. Alle bieders kunnen in het Kadaster precies zien wat jij hebt betaald en weten dan ook precies waarom jij weer 200k vraagt (en dat die premie geen waarde voor hen vertegenwoordigt). Op het moment dat je die KK betaalt is het geburned, het is pure kosten en geen investering.

quote:
Overigens beter 1 x 6% over de balk, dan als huurder die 6% van je huurBAAS vergoeden en zijn winstmarge daarbovenop.
Dat hangt er maar helemaal van af hoe lang je van plan bent op die plek te blijven, hoe je verwachting van het prijzenverloop is, en of er onderhoud bij komt (op ons oude stulpje hadden we gewoon even een strop van 15k+, dat mag je cash betalen). Op de heel lange termijn is kopen altijd beter, net als de aandelenmarkt (die doet het nog beter), maar op korte termijn is het gewoon een risicovolle positie met een enorme transactiekost, en dan kan je je afvragen of je vindt dat de huizenmarkt een goede gok is.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  Moderator dinsdag 17 augustus 2010 @ 12:50:42 #299
236264 crew  capricia
pi_85388844
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 08:05 schreef Spatzmann het volgende:

[..]

Ik kan me deze maatregel helemaal niet voorstellen. Ik word een beetje misselijk als ik zoiets lees. Dan gaat de staat toch te ver.
Ja, op het communistische af, zo ongeveer.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  dinsdag 17 augustus 2010 @ 12:59:05 #300
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_85389219
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 12:35 schreef RvLaak het volgende:

[..]

vanaf Q4 2008 stijgt het percentage werklozen elk kwartaal weer. Zo te zien is er nog geen afname van de stijging te zien.
Hij stijgt ja maar is altijd nog historisch laag. Ik zeg nergens dat het aantal werklozen afneemt, ik verwacht het wel volgend jaar, maar de afgelopen tijd is het hoger geworden echter is het nogal altijd zeer laag historisch gezien. Lezen....

Een verdere daling als hij al zo laag staat in de huidige economie zou ook erg vreemd zijn...
and made it rain upward
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')