abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_87118900
Dus je hebt vanaf het moment dat je land 2 uur de tijd om naar MSG te komen? Dat redt je nooit denk ik. Voordat je door customs bent ben je al een uur kwijt.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_87119243
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2010 23:53 schreef Jor_Dii het volgende:
Dus je hebt vanaf het moment dat je land 2 uur de tijd om naar MSG te komen? Dat redt je nooit denk ik. Voordat je door customs bent ben je al een uur kwijt.
Ik ga het iig. proberen. Ben normaliter vrij vlug in dat soort dingen. En met de metro duurt het ook ong. een uurtje voordat je bij MSG bent. Ik kan eventueel een vliegtuig eerder boeken maar dat gaat weer extra pegels kosten. Je hoort het de maandag wel als ik weer terug kom :P Maar je hebt gelijk het zal een dubbeltje op z'n kant worden.

Ik heb vanaf het tijdstip van landen tot MSG een grofweg 2.15 uur.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_87119527
ben gearriveerd in NYC, nu lekker off wall str met een pintje in de hand :9
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
  zondag 3 oktober 2010 @ 00:14:36 #204
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_87119667
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 00:10 schreef Guard het volgende:
Enjoy ^O^
pi_87119956
quote:
Whoohoo! Have fun! ^O^
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
  zondag 3 oktober 2010 @ 08:27:43 #206
64792 Mryc
play me one more song
pi_87124614
quote:
Waar zit je, Stone Street?
  zondag 3 oktober 2010 @ 11:12:43 #207
27454 InTrePidIvity
Looks like it's broken...
pi_87126370
Geboekt *O*
25 december t/m 4 januari in de V.S., 25+26 en 29 december tot 2 januari in NYC, met een uitstapje naar Boston tussendoor! Echt enorm veel zin in, ben vooral benieuwd naar Oud & Nieuw op Times Square O+

Heb trouwens een kamer geboekt in het Hudson Hotel, zag het nog niet in de OP staan maar het was erg relaxt geprijsd! Betaal voor een tweepersoonskamer voor vijf nachten totaal ¤1011, prima prijs voor de locatie (West 58th Street, letterlijk om de hoek van Central Park) en hoe de kamers er uitzien. Bevindingen volgen na de reis :)

http://maps.google.nl/map(...)6&photoid=po-5852204

[ Bericht 51% gewijzigd door InTrePidIvity op 03-10-2010 11:22:07 ]
...it's rielie broken... It's rielie, rielie broken... Let's go wecycle!
[Tournament] Beste Remake
pi_87126509
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 11:12 schreef InTrePidIvity het volgende:
Geboekt *O*
25 december t/m 4 januari in de V.S., 25+26 en 29 december tot 2 januari in NYC, met een uitstapje naar Boston tussendoor! Echt enorm veel zin in, ben vooral benieuwd naar Oud & Nieuw op Times Square O+
Niet om lullig toe doen, maar ik zou met oud en nieuw echt times square vermijden. Je moet gewoon zowat een dag van te voren aanwezig zijn om een goede spot te hebben en het is dan gewoon veel te druk. De New Yorkse tourgide die wij hadden rade het sterk af om er dan heen te gaan.

Volgens mij zijn er namelijk zoveel leukere plekjes in new york bij oud en nieuw, zoals central park.

quote:
Nieuwjaar New York - Central Park

Eén van de bekendste plekjes van New York is natuurlijk Central Park. Dit prachtige uitgestrekte park is een perfecte plek om het vuurwerk vanuit heel Manhattan omhoog te zien schieten. Met oud en nieuw komen ook hier honderden mensen samen om naar een spetterende vuurwerkshow te kijken en elkaar onder het genot van muziek, hapjes en drankjes een 'Happy Newyear' te wensen!
Dit keer zonder signature
  zondag 3 oktober 2010 @ 11:23:08 #209
27454 InTrePidIvity
pi_87126569
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 11:19 schreef Ericjuh het volgende:

[..]

Niet om lullig toe doen, maar ik zou met oud en nieuw echt times square vermijden. Je moet gewoon zowat een dag van te voren aanwezig zijn om een goede spot te hebben en het is dan gewoon veel te druk. De New Yorkse tourgide die wij hadden rade het sterk af om er dan heen te gaan.

Volgens mij zijn er namelijk zoveel leukere plekjes in new york bij oud en nieuw, zoals central park.
[..]

Goede tip, al denk ik toch wel dat ik er naar toe ga :P
pi_87126618
Nog even een vraagje over mobiel bellen in de VS.

Ik moet bij een aantal organisaties mijn nummer opgeven, zodat zij mij kunnen bellen als dat nodig mocht zijn. Moeten ze in de VS altijd internationaal bellen (011) als zij een nederlands mobiel nummer in de VS willen bellen?

Ik dacht zelf aan het volgende: 011-31-6-********

Maar de website waarop ik mijn nummer kan invoeren heeft hetvolgende format:

(...) ... - ....

Ik kan dus tussen de haakjes drie cijfers invullen, daarna drie cijfers en na de streep nog eens vier cijfers (dus 10 in totaal). Wat zou ik hier dan kunnen invoeren.
pi_87126817
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 11:23 schreef InTrePidIvity het volgende:

[..]

Goede tip, al denk ik toch wel dat ik er naar toe ga :P
Tuurlijk, maar realiseer je wel dat er op dat moment gewoon rond de 1 miljoen mensen staan op dat moment. Mocht je er toch heen gaan dan zou ik zeer vroeg er heen gaan.

quote:
Moeten ze in de VS altijd internationaal bellen (011) als zij een nederlands mobiel nummer in de VS willen bellen?
Nee, je moet dit doorgeven +31 612345678

Dus je gewone nummer, maar ipv je 0 +31. De + kun je vertalen als dubbel 0.

Voorbeeld:

Nederlandsnummer: 0612345678
Voor buitenlanders: +31612345678
intoetsen op telefoon: 00316012345678

Meeste mobiele telefoons hebben er een + opzitten, maar vaak hebben vaste telefoons dat niet.
Dit keer zonder signature
  zondag 3 oktober 2010 @ 11:34:15 #212
62913 Blik
The one and Only!
pi_87126871
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 11:25 schreef actuarisje het volgende:
Nog even een vraagje over mobiel bellen in de VS.

Ik moet bij een aantal organisaties mijn nummer opgeven, zodat zij mij kunnen bellen als dat nodig mocht zijn. Moeten ze in de VS altijd internationaal bellen (011) als zij een nederlands mobiel nummer in de VS willen bellen?

Ik dacht zelf aan het volgende: 011-31-6-********

Maar de website waarop ik mijn nummer kan invoeren heeft hetvolgende format:

(...) ... - ....

Ik kan dus tussen de haakjes drie cijfers invullen, daarna drie cijfers en na de streep nog eens vier cijfers (dus 10 in totaal). Wat zou ik hier dan kunnen invoeren.

Dat format lijkt me gewoon niet geschikt voor je mobiele nummer, dat format is voor vaste telefoonlijnen
pi_87145178
Heeft iemand ervaringen met het boeken van hotelkamers via Expedia.nl? Ik heb een hotel op de korrel, maar kan er eerlijk gezegd niet zo goed wijs uit of bij de totaalprijs die Expedia weergeeft nu die 14,75% toeristenbelasting zit inbegrepen. Ik weet bijvoorbeeld dat Booking.com duidelijk aangeeft dat ter plaatse die belasting nog bovenop de totaalprijs komt, maar hier zie ik dat zo gauw niet.

Iemand?

Edit: zie net wel dit...

In de bovenstaande prijs zijn GEEN hotelservicekosten, extra kosten voor bijvoorbeeld snacks van de minibar of telefoongesprekken of overheidstoeslagen inbegrepen. De accommodatie brengt deze kosten en toeslagen in rekening bij het uitchecken.

Geen idee echter of met die overheidstoeslagen die toeristenbelasting bedoeld wordt.

[ Bericht 32% gewijzigd door Fargo op 03-10-2010 21:04:21 ]
pi_87148857
Wij hebben in het New-Yorker hotel gelegen in augustus en de kamers zijn onlangs allemaal gerenoveerd. Dit kan dus in de op aangepast worden. De kamer zelf was wel klein maar meer dan voldoende. Je slaapt er toch eigenlijk alleen maar. De badkamer was ook fris en volledig gerenoveerd. Op de slaapkamer had je een flatscreen hangen met meerdere amerikaanse zenders. Het personeel is zeer vriendelijk en helpt je als je hen iets vraagt. Zorg wel dat je een visa kaart hebt voor het inchekken want die vragen ze en ze houden er een 35 dollar per dag vanaf, dit is als je gebruikt maakt van payview of de mini bar. Als je niets gebruikt wordt het geld terug overgemaakt op je visa-kaart. Voordeel aan dit hotel is dat je dichtbij madison sqaure garden ligt waaronder de trein stopt en de metro.
Volgend jaar gaan ik en mijn vriendin waarschijnlijk terug maar wss gaan we ander hotel boeken.
pi_87154351
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 20:53 schreef Fargo het volgende:

Geen idee echter of met die overheidstoeslagen die toeristenbelasting bedoeld wordt.
Prijs op expedia.nl is inclusief :)
pi_87157601
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 08:27 schreef Mryc het volgende:
Waar zit je, Stone Street?
Yup, gisteren wel ja, het was Oktoberfest in Stone st. Vandaag in Boston, maar daar is downtown op zondag geen klap te beleven... :{
  Moderator maandag 4 oktober 2010 @ 08:44:01 #217
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_87159189
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 02:13 schreef Guard het volgende:

[..]

Yup, gisteren wel ja, het was Oktoberfest in Stone st. Vandaag in Boston, maar daar is downtown op zondag geen klap te beleven... :{
Hee, Boston, daar ben ik ook geweest. Ik heb in 2006 een rondreis gedaan aan de oostkust, met oa Boston, maar dat maakte op mij eigenlijk ook niet zo heel veel indruk..
Breitling - Instruments for Professionals
pi_87162330
Boston is juist vet joh! Super gave stad ^O^
  maandag 4 oktober 2010 @ 11:09:19 #219
27454 InTrePidIvity
pi_87162360
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 11:08 schreef Jor_Dii het volgende:
Boston is juist vet joh! Super gave stad ^O^
Vertel eens wat je daar allemaal kan doen in drie dagen?
pi_87162373
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 08:44 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Hee, Boston, daar ben ik ook geweest. Ik heb in 2006 een rondreis gedaan aan de oostkust, met oa Boston, maar dat maakte op mij eigenlijk ook niet zo heel veel indruk..
Ik was er ten tijde van de NBA Finals (thuiswedstrijden tegen de Lakers) en toen was het wel gezellig :s).
Get it and Bet it
pi_87201224
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 11:09 schreef InTrePidIvity het volgende:

[..]

Vertel eens wat je daar allemaal kan doen in drie dagen?
- Prudential Center
- Boston Red Sox
- Ghost Tour
- Harvard
- JFK Memorial
- Boston Common
- Freedom Trail looptocht
- Dagtocht naar Lexington/Concord/Plymouth
- Musea

Noem maar op.. genoeg te doen!
  woensdag 6 oktober 2010 @ 20:02:21 #222
246373 Idler
Simplicity!
pi_87258787
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 11:16 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

- Prudential Center
- Boston Red Sox
- Ghost Tour
- Harvard
- JFK Memorial
- Boston Common
- Freedom Trail looptocht
- Dagtocht naar Lexington/Concord/Plymouth
- Musea

Noem maar op.. genoeg te doen!
Mooie lijst, nog wat toevoegingen:

- Door Beacon Hill wandelen
- De Boston Bruins/Celtics bezoeken
- Stadion tour bij de Red Sox
- Dagtrip naar Cape Cod
- Pubs bezoeken

Boston O+

Maar NY is ook leuk hoor! :P
It is impossible to enjoy idling thoroughly unless one has plenty of work to do.
A man is rich in proportion to the number of things he can afford to let alone.
pi_87259181
Beacon Hill is inderdaad ook gaaf! Verder heb ik toen een Lacrosse wedstrijd bezocht op Harvard University, leuke sfeer :P
  woensdag 6 oktober 2010 @ 20:16:37 #224
27454 InTrePidIvity
pi_87259390
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 20:12 schreef Jor_Dii het volgende:
Beacon Hill is inderdaad ook gaaf! Verder heb ik toen een Lacrosse wedstrijd bezocht op Harvard University, leuke sfeer :P
Ik baal er wel van dat ik geen grote sportwedstrijd kan zien in de periode dat ik er ben... Bedankt voor de tips!
pi_87349365
Zojuist m'n vlucht van LAS-LGA geboekt, m'n reis is langzamerhand completer aan het worden :)

Ben nu nog op zoek naar een hostel voor vijf nachten in NYC. Zag al wat goedkope staan maar ik sprak hier laatst wat NL-ers die in een hostel hadden gezeten wat echt subliem was.Probleem is echter dat ik de naam niet heb meegekregen. Van de buitenkant leek het totaal niet op een hostel, ze moesten ook meerdere keren aankloppen wilde er iemand (Indische eigenaren volgens mij) heel twijfelachtig open doen. Iemand die dit toevallig herkent? Het was blijkbaar dus niet een van de grotere/bekendere hostels.

Zo niet, iemand anders nog speciale aanraders buiten de grote (HI, Global Village) hostels?
pi_87350878
Be brave. Be kind.
pi_87368440
iemand ervaring met de brooklyn height omgeving.. zeg maar noord west brooklyn.

is het een beetje veilig? of is de bijlmer gevaarlijker?
pi_87375769
quote:
Op zaterdag 9 oktober 2010 10:30 schreef Esje-lief het volgende:
http://www.nylofthostel.com/english

is dit iets?
Ziet er goed uit, echter iets te duur. Heb maar gewoon HI genomen, leuker ogende hostels waren niet beschikbaar voor mijn volledige periode.
pi_87382573
Binnen twee weken zit ik weer in New york *O* *O* *O* *O*

Dit wordt alweer mijn derde keer, maar wel de eerste keer helemaal alleen! Ik heb een lijst met leuke plekjes in New York gemaakt waarvan een aantal off-the-beaten-path zijn. Ik heb er echt heel erg veel zin in, en heb daarom alvast een blog aangemaakt. Ik heb er nu al voorbereidende dingen gepost en ga het zeker goed bijhouden daar.
pi_87386213
Dat lijkt me ook serieus gaaf, alleen een keer naar NY en dan de meest uiteenlopende en interessante mensen ontmoeten :)
pi_87423335
Iemand hier ook ervaring met de tour van the Fed in Lower Manhattan? Ik hoorde dat het best gaaf is, aangezien je een van de grootste voorraden goud ter wereld te zien krijgt.

Ook iemand nog aanraders voor musicals? Ik zit nu te denken aan Memphis, klinkt best leuk.
pi_87427316
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 16:54 schreef christvs het volgende:
Iemand hier ook ervaring met de tour van the Fed in Lower Manhattan? Ik hoorde dat het best gaaf is, aangezien je een van de grootste voorraden goud ter wereld te zien krijgt.

Ook iemand nog aanraders voor musicals? Ik zit nu te denken aan Memphis, klinkt best leuk.
wij zijn in de federal reserve bank geweest en je gaat inderdaad naar beneden de kluis in. Ik vond het wel heel grappig om eens gezien te hebben, hoe vaak krijg je die kans om dat eens van dichtbij te zien...je mag alleen niets mee naar binnen nemen maar dat is logisch :)
what you see, is what you get!
  maandag 11 oktober 2010 @ 20:10:39 #233
27454 InTrePidIvity
pi_87431336
Ik ben bezig met een update van de OP, als jullie dit soort dingen met een link naar de betreffende site in het topic kunnen plaatsen zal ik ervoor zorgen dat het in de OP terechtkomt! Hetzelfde geldt voor het updaten van de informatie uit de huidige OP, als je daar een verandering van wil doorgeven is dat van harte welkom :Y ^O^
pi_87432087
Kan iemand mij goede hotels of hostels vertellen waar je eind augustus voor een dag of 7 voor 300 p.p. kan zitten?
pi_87445499
Vikes @ Jets gaat het niet worden vanavond, maar kijken in the Irish Rogue is ook een prima idee, The Rouge is trouwens een aanrader qua eten, prima te happen voor een schappelijke prijs aan 44th (tussen 8 en 9 ave), de currry was heerlijk :9
  woensdag 13 oktober 2010 @ 09:41:53 #236
141104 Patje1987
Madre me quiero un frikandel.
pi_87486833
Zo ik zit van 22 december tot 29 december in New York *O* , nu al zin in :D
Wij vormen tezamen gezellig een schaar.
Sportief zijn wij allen en voor elkaar.
Ons doel en ons streven is vriendschap en vree
Aan ons de victorie aan RKC!
pi_87487009
-verkeerde topique-
pi_87487669
Ben vorige maand voor US Open naar New York geweest en een klein weekje in de Wall Street Inn gezeten. Door tamelijk vroeg te boeken (januari van dit jaar) was de prijs van hotel + vlucht combinatie zeer goed te doen (amper 1100 euro). Het hotel zit in South William Street, wat eigenlijk meer een steeg is dan een straat, maar dit terzijde :') De kamers waren prima op orde, het personeel leek/klonk zonder uitzondering niet Amerikaans, het continental breakfast was :{ maar had daar gelukkig geen hoge verwachtingen bij. Eten kon verder niet inpandig, hoewel de roomservice uit nabijgelegen restaurants dingen kon laten aanslepen. Net om de hoek, richting Battery Park, zitten meerdere leuke restaurantjes, de Staten Island Ferry en meerdere metro stations. Al zit je zo'n beetje op de punt van Manhattan, de vervoersmogelijkheden zijn zodanig dat je over de ligging niet kunt klagen. 's Avonds is er geen drol te beleven, wat voor de mensen die van rust houden uitermate plesant is ;) Stap je per abuis in de verkeerde metro dan zit je binnen 10 minuten in Brooklyn (ook leuk trouwens, al werd ik aangeraden niet te ver de wijken in te wandelen - zelf zag ik het probleem niet zo)

Het plan, op dit moment, is om volgend jaar weer naar de US Open en hetzelfde hotel te gaan. M'n Amerikaanse kennissen zitten dan direct weer te miepen dat je zo lang onderweg bent van het hotel naar tenniscentrum in Queens (klein uurtje) maar als er hier ergens een brug open staat kan ik binnen Groningen ook nog wel langer dan een half uur onderweg zijn, so what the hell... :+
The prettiest people do the ugliest things
pi_87491815
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 09:41 schreef Patje1987 het volgende:
Zo ik zit van 22 december tot 29 december in New York *O* , nu al zin in :D
Hoeveel ben je kwijt als ik vragen mag?
pi_87492629
ik vlieg 18 dec t/m 28 met klm/delta naar new york voor 525 incl. directe vlucht

alleen hotel/hostels zijn ontzettend duur zeg, uiteindelijk gaan we in de amsterdam inn, toch 100$ per nacht :(
  woensdag 13 oktober 2010 @ 13:22:28 #241
141104 Patje1987
pi_87493038
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 12:44 schreef Breekfast het volgende:

[..]

Hoeveel ben je kwijt als ik vragen mag?
Zou ik even na moeten kijken, kom ik nog op terug (heb namelijk niet alles zelf geregeld maar samen met iemand)
  woensdag 13 oktober 2010 @ 13:28:41 #242
27454 InTrePidIvity
pi_87493278
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 13:22 schreef Patje1987 het volgende:

[..]

Zou ik even na moeten kijken, kom ik nog op terug (heb namelijk niet alles zelf geregeld maar samen met iemand)
Ik ben rond dezelfde periode (25/12 t/m 04/01) ongeveer ¤670 kwijt aan de vlucht en voor totaal vijf overnachtingen in NYC iets minder dan ¤500. Viel me eigenlijk nog reuze mee, al scheelde het op de vlucht al ruim honderd euro of ik op 4 of op 2 januari zou vertrekken.
pi_87503786
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 13:10 schreef DancePlaza het volgende:
ik vlieg 18 dec t/m 28 met klm/delta naar new york voor 525 incl. directe vlucht

alleen hotel/hostels zijn ontzettend duur zeg, uiteindelijk gaan we in de amsterdam inn, toch 100$ per nacht :(
Kon goeikoper:

http://www.expedia.nl/pub(...)00020001011!A0!4$FF0
pi_87521926
Gisternacht thuisgekomen van Boston (thuis als in: terug in NYC). Op zich best een leuke stad, maar de hele reis was echt een aaneenschakeling van ergernis _O- Het begon al met de bus. We hadden ons een half uur vergist in de vertrektijd dus moesten we een uur later weg. Toen kwamen we bij de veestal waar we moesten overnachten, nou wat een ellende was dat zeg _O- Verder meerdere keren verkeerd gelopen, geen fatsoenlijk restaurant kunnen vinden met wat betaalbaar eten, etc etc. Wat een malheur _O-

Maar wel een leuke stad. Ik kan iedereen aanraden een dagje heen en weer te gaan en bijvoorbeeld 1 nachtje een hotelletje te boeken. Freedom Trail is best leuk, niet per se vanwege de geschiedenislessen maar ook omdat je op leuke plaatsen komt (Little Italy is bijvoorbeeld echt heel leuk).
Be someone that makes you happy
pi_87544089
freedomtrail vond ik nog best interessant. Boston is niet echt een stapstad, ondanks de vele colleges enzo. We zijn uiteindelijk daar in Middle-East beland, was wel aardig, maar meer ook niet.
pi_87562871
quote:
total bedrag is ook nog incl tax 1000 ¤
  vrijdag 15 oktober 2010 @ 11:06:03 #247
141104 Patje1987
pi_87563956
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 13:28 schreef InTrePidIvity het volgende:

[..]

Ik ben rond dezelfde periode (25/12 t/m 04/01) ongeveer ¤670 kwijt aan de vlucht en voor totaal vijf overnachtingen in NYC iets minder dan ¤500. Viel me eigenlijk nog reuze mee, al scheelde het op de vlucht al ruim honderd euro of ik op 4 of op 2 januari zou vertrekken.
Zoiets was het bij mij ook ja.
pi_87565956
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2010 10:34 schreef DancePlaza het volgende:

[..]

total bedrag is ook nog incl tax 1000 ¤
Ow, da's waar. Maar naar mijn idee wel een beter locatie.
pi_87572960
Ben weer terug in NLD, gisteren de vakantie in stijl afgesloten door met de limo naar JFK te gaan (al is de grap daar ook snel vanaf, ook met de limo sta je gewoon muurvast als je om 5.00pm Manhattan wil verlaten).
NYC was fantastisch, ben helemaal gevallen voor deze stad; de sfeer die er hangt, de mensen die er zijn, de streetgrid, de skyline, allemaal helemaal goed ^O^.

Zal later dit weekend de foto's even bekijken enzo, en wat (hopelijk) fraaie plaatjes hier posten...
pi_87681635
Volgende week een week naar New York. :D
pi_87684121

Redelijke standaard plaatjes, maar blijft mooi, met die strak blauwe lucht... :)

Nieuwbouw WTC vanuit het Millenium Hilton.....

Waar men ook 's nachts doorwerkt....

Arrivalshall Ellis island

View downtown vanaf the Great Lawn in Central Park

Poging tot een artistieke sfeerimpressie :')
pi_87684662
Nice :)
pi_87686918
Gaaf! Ziet er nog best warm uit zo voor oktober? Over 2 weekjes mag ik ook eens proeven aan deze stad 8-)
steck bratwurst in dein sauerkraut :)
pi_87690397
Het weer was idd prima en hield op toen we donderdag naar het vliegveld reden, toen begon het te regenen. Verder een keer een goeie stortbui met onweer gehad, en een dag miezerregen. Voor de rest stralend weer gehad, waar menig amerikaan ook zijn verwondering over uitsprak...
pi_87692468
Ik heb nu een beetje onderzoek gedaan naar wat de mogelijkheden zijn in NYC en kwam toen ook uit op deze site:
http://www.newyorkpass.com/, volgens mij stond hier ook iets over in de OP.
Nu vroeg ik me af of iemand ervaringen heeft met zo'n NY Pass en of het het waard is?

Ik lees op de site dat je niet in de rij hoeft te staan, geldt dit alleen voor de rij voor het kaartje of ook voor de rij voor de entree?

Kan niet wachten om te gaan. *O*
pi_87692692
Ik zou dat niet doen.. echt dat haal je er allemaal niet uit en daarnaast kost het allemaal vrij weinig als je de bekende sites (Empire State, Vrijheidsbeeld, Ellis Island, Top of the Rock, 1 of 2 musea) wilt doen. Als student krijg je ook nog eens bijna overal korting..
pi_87704242
Van wat ik heb gelezen haal je het er nét uit, maar dan moet je dus wel alle 'verplichte' sights doen. Ik ben zelf niet zo van de toeristische plekken, al wil ik wel even naar Top of the Rock voor het uitzicht. Maar als je van plan bent alles te bekijken zou dat misschien wel sneller zijn op deze manier :) Ik ga zelf voor de studentenkorting *)
steck bratwurst in dein sauerkraut :)
pi_87704703

Panorama view van het WTC gebied (beetje een waas over de foto, dat is de weerspiegeling van het hotelraam denk ik)

aanclickbaar voor de volledige versie
pi_87704999
One World Trade Center begint al behoorlijk hoog te worden :)
pi_87705078
En nog even twee top of the Rock Panorama's:

pi_87765760
Leuke foto's, Guard.
full stops and exclamation marks
pi_87783450
Uit het TopGear topic:
Dit najaar nog te zien op de BBC.
  donderdag 21 oktober 2010 @ 22:28:07 #263
111172 Noax
Helping small minds grow.
pi_87813222
quote:
Op zaterdag 9 oktober 2010 22:46 schreef DancePlaza het volgende:
iemand ervaring met de brooklyn height omgeving.. zeg maar noord west brooklyn.

is het een beetje veilig? of is de bijlmer gevaarlijker?
Heb er net 10 dagen in een hotel in Brooklyn opzitten.
Ben al vaker door Height's gekomen maar daar ook nooit tegen problemen aangelopen.
Waarbij s'nachts vaak rond 03:00uur weer terug in het hotel......Ik zou je willen adviseren dit niet in de Bronx te doen. ;)

Je kunt misschien aangesproken worden door mensen die hun muziek aan je willen verkopen....
Wanneer je dat wilt voorkomen, gewoon doen alsof je haast hebt (ignore-modus) en niet opzichtig met je plattegrondje lopen. ;)
Learn From Your Parents Mistakes...Use Birth Control.
︻╦╤─--
︻┳═一 ︻┳═一
  vrijdag 22 oktober 2010 @ 02:00:59 #264
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_87819141
Vorige week in NYC en Boston geweest. Boston kan ik iedereen aanraden. Met de Boltbus ben je er binnen 4 uur, en voor een retourtje ben je in het slechtste geval 35 dollar kwijt. Mijn vriendin is nu nog in NYC en zij heeft bijna alle foto's, als ze terug is zal ik eens een paar mooie foto's posten. Hier alvast drie van Boston:

vrijdag 22 oktober 2010 @ 02:15:01 #265
111172 Noax
pi_87819275
Mooie foto's!
Waarom kun je Boston aanraden?
︻╦╤─--
︻┳═一 ︻┳═一
  vrijdag 22 oktober 2010 @ 03:12:17 #266
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_87819548
quote:
Op vrijdag 22 oktober 2010 02:15 schreef Noax het volgende:
Mooie foto's!
Waarom kun je Boston aanraden?
Ten eerste omdat het vet is om zo veel mogelijk plaatsen te bezoeken, maar dat is misschien persoonlijk. Over Boston zelf: het is een heel aangename stad vind ik. Er hangt een compleet andere sfeer dan in Manhattan. Het is een stuk Europeser vind ik, doordat het was rustiger is en er minder een sfeer van haast lijkt te hangen. Er zijn leuke dingen om te doen zoals de Freedom Trail. Die vond ik ik echt heel leuk, want naast de historisch betekenisvolle plaatsen kom je zo ook op een hoop leuke plaatsen zoals marktpleinen en mooie straten.

Als je wat langer in NYC bent en je besluit een andere stad te willen bezoeken met de bus, dan heb je als opties vooral DC, Boston en Philadelphia. Wat ik van DC en Philly heb gehoord is er niet al te veel te beleven, terwijl ik Boston erg leuk vond om bovengenoemde redenen. Daarom zou ik het aanraden :)
pi_87819648
Als je geïnteresseerd bent in de geschiedenis van Amerika dan is er in Philly juist heel veel te beleven, maar ik vond Boston ook een hartstikke leuke stad. :) Niet te vergelijken met New York omdat er juist bijna geen echte bezienswaardigheden zijn, maar wel veel leuke straatjes en parkjes en een heel andere sfeer. Veel rustiger ook, na een paar dagen Manhattan kan ik me voorstellen dat dat wel even fijn is.
Are you pondering what I'm pondering?
  vrijdag 22 oktober 2010 @ 03:51:30 #268
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_87819658
quote:
Op vrijdag 22 oktober 2010 03:48 schreef Mini_rulez het volgende:
Als je geïnteresseerd bent in de geschiedenis van Amerika dan is er in Philly juist heel veel te beleven
Je hebt die ene klok geloof ik, maar wat ik heb gehoord is dat er daarnaast vrij weinig te doen is. Ik moet je eerlijk zeggen dat ik me er niet goed in verdiept heb. In 2011 gaan we misschien een citytrip doen, als het doorgaat dan wordt het westkust, maar misschien icm NYC (omdat vriendin daar wat bekenden heeft die ze dan kan opzoeken). In dat geval kunnen we net zo goed langs Philly ^) Sta ingeschreven op huizenruil en had een exchange inquiry van iemand uit Philadelphia, dus zou allemaal precies passen.

Maar goed, eerst maar eens hard werken de komende maanden _O-
  vrijdag 22 oktober 2010 @ 03:51:56 #269
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_87819659
Oh, ik zie nu pas dat jij er woont! Hoe dat zo? (Slightly offtopic).
pi_87819684
Ik loop stage op UPenn, half jaartje maar. :)

Er is inderdaad de Liberty Bell, maar dat is meer iets symbolisch, het ding zelf is niet zo bijzonder. Maar goed, er zijn hier wel heel veel plaatsen waar historische gebeurtenissen hebben plaatsgevonden en musea en tentoonstellingen over het ontstaan van de VS. De Declaration of Independence is in Philadelphia geschreven en ondertekend, net als de Constitution geloof ik. Ze zijn volgens mij de laatste jaren erg bezig om zichzelf op de kaart te zetten voor toeristen want er is een heel visitor center met informatie over al die historische dingen. Verder zijn er best een paar aardige musea en leuke buurtjes. Het haalt het natuurlijk niet bij New York, maar voor een paar dagen kun je je prima vermaken.
Oh, en als je een auto huurt kun je een dag naar Amish Country, dat is toch ook wel interessant.
  vrijdag 22 oktober 2010 @ 04:09:24 #271
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_87819696
Dat klinkt wel interessant. Ik zag trouwens dat Benjamin Franklin is overleden in Philadelphia, kun je zijn graf ook bezoeken? Zoiets zou misschien ook wel een trekpleister kunnen zijn. Ik ben na die Freedom Trail toch best geinteresseerd geraakt in die hele independance-geschiedenis. Ik heb het ook in KAA gevraagd, maar: weet jij misschien interessante literatuur hierover? Toegankelijke chronologieen, biografieen, etc?
pi_87819749
Volgens mij kun je het graf van Franklin inderdaad bezoeken. Ik moet zeggen dat die hele geschiedenis als je er meer over hoort toch indrukwekkender is dan ik had gedacht. In het Capitool in Washington hadden ze ook een filmpje over de onafhankelijkheidsstrijd en de burgeroorlog enzo, en aan het einde begon ik zelfs een beetje te begrijpen waarom Amerikanen zo belachelijk trots op hun land zijn.
Literatuur kan ik je niet mee helpen, sorry. Ik moet me er zelf ook nog steeds beter in verdiepen dus ik hoop dat er nog iemand met tips komt. :)
  vrijdag 22 oktober 2010 @ 04:31:38 #273
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_87819759
Komt vast in orde, iemand kwam met een biografie van Franklin, ik denk dat ik daarmee begin ^O^
pi_87819774
Oja, ik kwam er gisteren achter dat er ook een museum over Franklin is hier. Als je veel omgaat met andere buitenlanders hoor je nog eens wat. :) Wij zien vaak meer van de stad dan mensen die er zijn opgegroeid. Dus als iemand nog iets over Philly wil weten, ik kan onderhand bijna zelf tour guide worden... :+

Als je van musea houdt is Washington trouwens ook geweldig. Maar goed, terug naar New York. O-)
pi_87819917
quote:
Op vrijdag 22 oktober 2010 03:12 schreef Omnifacer het volgende:

[..]

Ten eerste omdat het vet is om zo veel mogelijk plaatsen te bezoeken, maar dat is misschien persoonlijk. Over Boston zelf: het is een heel aangename stad vind ik. Er hangt een compleet andere sfeer dan in Manhattan. Het is een stuk Europeser vind ik, doordat het was rustiger is en er minder een sfeer van haast lijkt te hangen. Er zijn leuke dingen om te doen zoals de Freedom Trail. Die vond ik ik echt heel leuk, want naast de historisch betekenisvolle plaatsen kom je zo ook op een hoop leuke plaatsen zoals marktpleinen en mooie straten.

Als je wat langer in NYC bent en je besluit een andere stad te willen bezoeken met de bus, dan heb je als opties vooral DC, Boston en Philadelphia. Wat ik van DC en Philly heb gehoord is er niet al te veel te beleven, terwijl ik Boston erg leuk vond om bovengenoemde redenen. Daarom zou ik het aanraden :)
DC niet veel te doen? Daar is juist een hoop te zien... Ik ben twee dagen in Boston geweest, en ook twee dagen in DC. Van Boston heb ik het idee dat ik het wel gezien heb nu, en in DC heb ik het nog lang niet alles gezien.
Rond de mall is in DC na werktijd idd niet heel veel te doen, maar als je dan naar Georgetown gaat is daar ng genoeg te beleven. Downtown Boston is nu ook niet echt bruisend te noemen na sundown, en ik vond Cambridge ook niet echt sprankelend.
Beide steden hebben een "eigen feel" (en halen het niet bij Manhattan ( ;) ), en je hebt gelijk dat als je de kans krijgt om ze te bezoeken je dat zeker moet doen, maar ik zou DC niet zo snel afschrijven.
pi_87819920
quote:
Op vrijdag 22 oktober 2010 04:03 schreef Mini_rulez het volgende:
Oh, en als je een auto huurt kun je een dag naar Amish Country, dat is toch ook wel interessant.
Mwha, ik zal wel op de verkeerde plekken zijn geweest (Intercourse, PA :') ), maar vond dat niet interessant. Kun je beter naar Gettysburg gaan imo, dat vond ik wel intressant als dagtrip
pi_87884795
quote:
1s.gif Op donderdag 21 oktober 2010 09:36 schreef Guard het volgende:
Uit het TopGear topic:

Dit najaar nog te zien op de BBC.
:D :')

En DC vind ik ook tof, Georgetown bijvoorbeeld is idd best gezellig. Maar het zal een kwestie van smaak blijven, hangt er vanaf wat je wel en niet interessant vindt natuurlijk.
  zondag 24 oktober 2010 @ 22:19:50 #278
111172 Noax
pi_87916614
quote:
Op vrijdag 22 oktober 2010 03:12 schreef Omnifacer het volgende:

[..]

Bedankt voor je info....

Ik heb nog veel teveel te bezoeken binnen Manhattan om een dergelijke trip te maken.
Daarnaast wil ik sommige plekken blijven bezoeken, zoals Harlem, Brooklyn, Lower East Side en Fifth Ave etc etc..

Ik ben ook best een flinke cultuurbarbaar.

[ Bericht 0% gewijzigd door Noax op 24-10-2010 23:05:41 ]
︻╦╤─--
︻┳═一 ︻┳═一
pi_88084128
quote:
Op donderdag 21 oktober 2010 22:28 schreef Noax het volgende:

[..]

Heb er net 10 dagen in een hotel in Brooklyn opzitten.
Ben al vaker door Height's gekomen maar daar ook nooit tegen problemen aangelopen.
Waarbij s'nachts vaak rond 03:00uur weer terug in het hotel......Ik zou je willen adviseren dit niet in de Bronx te doen. ;)

Je kunt misschien aangesproken worden door mensen die hun muziek aan je willen verkopen....
Wanneer je dat wilt voorkomen, gewoon doen alsof je haast hebt (ignore-modus) en niet opzichtig met je plattegrondje lopen. ;)
okay thanks voor de info, naja dus advies is om niet de toerist uit te hangen met je camera en plattergrond. :)
  donderdag 28 oktober 2010 @ 22:35:12 #280
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_88085371
Dat moet je nergens doen, sowieso onverstandig.
pi_88089450
quote:
1s.gif Op donderdag 28 oktober 2010 22:35 schreef Omnifacer het volgende:
Dat moet je nergens doen, sowieso onverstandig.
Onzin natuurlijk, de drukkere delen van Manhattan zijn ook 's avonds laat nog heel goed begaanbaar als echte toerist zijnde. Ben gewoon op je hoede en loop niet als een kip zonder kip iedere zijstraatje in.
  vrijdag 29 oktober 2010 @ 00:12:01 #282
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_88089743
Ik vind het altijd dom als je zo overduidelijk de toerist gaat uithangen met uitgevouwen landkaart, dat is vragen om problemen. Per jaar zijn er bijvoorbeeld 300000 diefstallen in Manhattan (bron: gemeente), dus is ook geen heilstaat ofzo.
  vrijdag 29 oktober 2010 @ 04:05:26 #283
111172 Noax
pi_88093918
quote:
Op vrijdag 29 oktober 2010 00:05 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Onzin natuurlijk, de drukkere delen van Manhattan zijn ook 's avonds laat nog heel goed begaanbaar als echte toerist zijnde. Ben gewoon op je hoede en loop niet als een kip zonder kip iedere zijstraatje in.
Toen ik er was waren er werkzaamheden (van vrijdag tot zondag) aan het metrospoor, aangezien het slecht was aangegeven stapte ik niets vermoedend in.
Eenmaal in de metro, werd omgeroepen dat de metro bepaalde haltes (na 22:00uur 8)7 ) zou overslaan en dus moest ik ergens uitstappen waar ik achteraf gezien niet blij mee was.

Zo kwam ik om 03:00uur in een ghetto terecht, waar ik ook nog es 45 minuten lang heb lopen zoeken naar een taxi.
Denk je ook dat je alles tot in detail voor elkaar hebt....
︻╦╤─--
︻┳═一 ︻┳═一
  vrijdag 29 oktober 2010 @ 04:07:50 #284
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_88093925
"As the snow flies..." :)
  vrijdag 29 oktober 2010 @ 06:11:24 #285
111172 Noax
pi_88094160
quote:
Op vrijdag 29 oktober 2010 04:07 schreef Omnifacer het volgende:
"As the snow flies..." :)
:? :)
︻╦╤─--
︻┳═一 ︻┳═一
pi_88094724
quote:
Op vrijdag 29 oktober 2010 06:11 schreef Noax het volgende:

[..]

:? :)
On a cold and gray Chicago mornin'
A poor little baby child is born
In the ghettooooo
pi_88103700
Al een tijdje terug, maar nog niet mijn bevindingen hier gepost..

Ik was er eind augustus/begin september tijdens de US open en t was me een partijtje warm in New York.. Mgoed, dat mag de pret natuurlijk niet drukken. Want wat is New York eigenlijk een prachtige stad. We hebben zoveel mogelijk proberen te bekijken in 6 daagjes en eigenlijk heb je nog 1 of 2 dagen te kort voor alles vind ik persoonlijk. We hebben Metropolitan in een snelvaart bekeken (op de laatste dag) en wilde graag nog 't guggenheim en st. john the divine kerk bekijken.. Maar de andere hoofdattracties hebben we allemaal wel kunnen zien. Leukste wijkjes zijn voor mij toch wel meatpacking district en greenwich Village.. Waar je lekker kunt slenteren zonder te veel druk verkeer en leuke kleine winkeltjes hebt.

Ons hotel, Helmsley Park Lane was echt subliem voor het zachte prijsje waar wij alles voor hebben geregeld destijds. Lokatie van het hotel was ook perfect. Lag pal naast het Ritz-Carton hotel aan Central Park. Echt een top hotel! Voor impressie van de kamer:

Voor meer foto's van mijn reis: Flickr
  vrijdag 29 oktober 2010 @ 14:15:46 #288
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_88104978
Wat kostte die kamer per nacht?

Mooie foto's zeg!
pi_88105188
quote:
Op vrijdag 29 oktober 2010 13:41 schreef Argonath het volgende:
Dude, mooie fotos man :)
pi_88106181
mooie foto's idd

tip: verander de caption bij de foto's van het honkballen in Central Park. Honkball is namelijk een niet bestaand woord, het is baseball, of honkbal als je een Nederlandstalige caption gebruikt
  vrijdag 29 oktober 2010 @ 18:17:55 #291
111172 Noax
pi_88114000
quote:
Op vrijdag 29 oktober 2010 08:11 schreef Zon het volgende:

[..]

On a cold and gray Chicago mornin'
A poor little baby child is born
In the ghettooooo
Ah vandaar, dat is voor mijn tijd.... ;)

Edit:

@: gekkewiebel,
Dat bewuste nummer is ouder dan ik, m.a.w. dat was voor m'n tijd!

[ Bericht 4% gewijzigd door Noax op 30-10-2010 00:11:14 ]
︻╦╤─--
︻┳═一 ︻┳═一
pi_88118474
quote:
Op vrijdag 29 oktober 2010 18:17 schreef Noax het volgende:

[..]

Ah vandaar, dat is voor mijn tijd.... ;)
Alsof Elvis niet tijdloos is... :N
pi_88132856
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 oktober 2010 13:41 schreef Argonath het volgende:
Hele toffe foto's. :Y
pi_88169101
Ik ben net terug van een weekje NY en inderdaad, flinke werkzaamheden aan de subway in het weekend! Ik kon daardoor helaas niet bij Coney Island komen, jammer want dat ha dik graag een keer gewild.

Ook ha dik het idee dat e rop sommige lijnen meer tijd zat tussen de treinen, misschien heeft dat met de budgetproblemen van de MTA te maken, of misschien was het wel mijn imagination ;) .
pi_88583823
Volgende week naar New York (zit momenteel al in de VS). Iemand nog tips voor goedkope hostels?
  donderdag 11 november 2010 @ 12:43:07 #297
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_88591118
Financial District Apt
pi_88704931
Ik heb tickets geboekt voor een weekje NYC in maart. Eerste keer, nog geen idee wat te gaan doen of welk hotel/hostel prettig, bereikbaar en betaalbaar is. De komende weken maar eens op onderzoek uit. :7
Don't think twice, it's all right.
pi_88707830
quote:
1s.gif Op zondag 14 november 2010 17:17 schreef JH87 het volgende:
Ik heb tickets geboekt voor een weekje NYC in maart. Eerste keer, nog geen idee wat te gaan doen of welk hotel/hostel prettig, bereikbaar en betaalbaar is. De komende weken maar eens op onderzoek uit. :7
Nice :)

Ik ga ook in maart en heb een appartement gehuurd via homeaway.com. Van ons kost ongeveer 200 dollar per dag (in ons geval 50euro pp p dag), in Midtown. Ideaal :)
pi_88728113
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2010 09:01 schreef jens007 het volgende:
Volgende week naar New York (zit momenteel al in de VS). Iemand nog tips voor goedkope hostels?
http://www.candynyc.com
http://chocolat-hostel-nyc.hotel-rez.com/index_nl.html
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')