Ik ga het iig. proberen. Ben normaliter vrij vlug in dat soort dingen. En met de metro duurt het ook ong. een uurtje voordat je bij MSG bent. Ik kan eventueel een vliegtuig eerder boeken maar dat gaat weer extra pegels kosten. Je hoort het de maandag wel als ik weer terug komquote:Op zaterdag 2 oktober 2010 23:53 schreef Jor_Dii het volgende:
Dus je hebt vanaf het moment dat je land 2 uur de tijd om naar MSG te komen? Dat redt je nooit denk ik. Voordat je door customs bent ben je al een uur kwijt.
Enjoyquote:Op zondag 3 oktober 2010 00:10 schreef Guard het volgende:
ben gearriveerd in NYC, nu lekker off wall str met een pintje in de hand
Whoohoo! Have fun!quote:Op zondag 3 oktober 2010 00:10 schreef Guard het volgende:
Waar zit je, Stone Street?quote:Op zondag 3 oktober 2010 00:10 schreef Guard het volgende:
Niet om lullig toe doen, maar ik zou met oud en nieuw echt times square vermijden. Je moet gewoon zowat een dag van te voren aanwezig zijn om een goede spot te hebben en het is dan gewoon veel te druk. De New Yorkse tourgide die wij hadden rade het sterk af om er dan heen te gaan.quote:Op zondag 3 oktober 2010 11:12 schreef InTrePidIvity het volgende:
Geboekt
25 december t/m 4 januari in de V.S., 25+26 en 29 december tot 2 januari in NYC, met een uitstapje naar Boston tussendoor! Echt enorm veel zin in, ben vooral benieuwd naar Oud & Nieuw op Times Square
quote:Nieuwjaar New York - Central Park
Eén van de bekendste plekjes van New York is natuurlijk Central Park. Dit prachtige uitgestrekte park is een perfecte plek om het vuurwerk vanuit heel Manhattan omhoog te zien schieten. Met oud en nieuw komen ook hier honderden mensen samen om naar een spetterende vuurwerkshow te kijken en elkaar onder het genot van muziek, hapjes en drankjes een 'Happy Newyear' te wensen!
Goede tip, al denk ik toch wel dat ik er naar toe gaquote:Op zondag 3 oktober 2010 11:19 schreef Ericjuh het volgende:
[..]
Niet om lullig toe doen, maar ik zou met oud en nieuw echt times square vermijden. Je moet gewoon zowat een dag van te voren aanwezig zijn om een goede spot te hebben en het is dan gewoon veel te druk. De New Yorkse tourgide die wij hadden rade het sterk af om er dan heen te gaan.
Volgens mij zijn er namelijk zoveel leukere plekjes in new york bij oud en nieuw, zoals central park.
[..]
Tuurlijk, maar realiseer je wel dat er op dat moment gewoon rond de 1 miljoen mensen staan op dat moment. Mocht je er toch heen gaan dan zou ik zeer vroeg er heen gaan.quote:Op zondag 3 oktober 2010 11:23 schreef InTrePidIvity het volgende:
[..]
Goede tip, al denk ik toch wel dat ik er naar toe ga
Nee, je moet dit doorgeven +31 612345678quote:Moeten ze in de VS altijd internationaal bellen (011) als zij een nederlands mobiel nummer in de VS willen bellen?
Dat format lijkt me gewoon niet geschikt voor je mobiele nummer, dat format is voor vaste telefoonlijnenquote:Op zondag 3 oktober 2010 11:25 schreef actuarisje het volgende:
Nog even een vraagje over mobiel bellen in de VS.
Ik moet bij een aantal organisaties mijn nummer opgeven, zodat zij mij kunnen bellen als dat nodig mocht zijn. Moeten ze in de VS altijd internationaal bellen (011) als zij een nederlands mobiel nummer in de VS willen bellen?
Ik dacht zelf aan het volgende: 011-31-6-********
Maar de website waarop ik mijn nummer kan invoeren heeft hetvolgende format:
(...) ... - ....
Ik kan dus tussen de haakjes drie cijfers invullen, daarna drie cijfers en na de streep nog eens vier cijfers (dus 10 in totaal). Wat zou ik hier dan kunnen invoeren.
Prijs op expedia.nl is inclusiefquote:Op zondag 3 oktober 2010 20:53 schreef Fargo het volgende:
Geen idee echter of met die overheidstoeslagen die toeristenbelasting bedoeld wordt.
Yup, gisteren wel ja, het was Oktoberfest in Stone st. Vandaag in Boston, maar daar is downtown op zondag geen klap te beleven...quote:
Hee, Boston, daar ben ik ook geweest. Ik heb in 2006 een rondreis gedaan aan de oostkust, met oa Boston, maar dat maakte op mij eigenlijk ook niet zo heel veel indruk..quote:Op maandag 4 oktober 2010 02:13 schreef Guard het volgende:
[..]
Yup, gisteren wel ja, het was Oktoberfest in Stone st. Vandaag in Boston, maar daar is downtown op zondag geen klap te beleven...
Vertel eens wat je daar allemaal kan doen in drie dagen?quote:Op maandag 4 oktober 2010 11:08 schreef Jor_Dii het volgende:
Boston is juist vet joh! Super gave stad
Ik was er ten tijde van de NBA Finals (thuiswedstrijden tegen de Lakers) en toen was het wel gezelligquote:Op maandag 4 oktober 2010 08:44 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Hee, Boston, daar ben ik ook geweest. Ik heb in 2006 een rondreis gedaan aan de oostkust, met oa Boston, maar dat maakte op mij eigenlijk ook niet zo heel veel indruk..
- Prudential Centerquote:Op maandag 4 oktober 2010 11:09 schreef InTrePidIvity het volgende:
[..]
Vertel eens wat je daar allemaal kan doen in drie dagen?
Mooie lijst, nog wat toevoegingen:quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 11:16 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
- Prudential Center
- Boston Red Sox
- Ghost Tour
- Harvard
- JFK Memorial
- Boston Common
- Freedom Trail looptocht
- Dagtocht naar Lexington/Concord/Plymouth
- Musea
Noem maar op.. genoeg te doen!
Ik baal er wel van dat ik geen grote sportwedstrijd kan zien in de periode dat ik er ben... Bedankt voor de tips!quote:Op woensdag 6 oktober 2010 20:12 schreef Jor_Dii het volgende:
Beacon Hill is inderdaad ook gaaf! Verder heb ik toen een Lacrosse wedstrijd bezocht op Harvard University, leuke sfeer
Ziet er goed uit, echter iets te duur. Heb maar gewoon HI genomen, leuker ogende hostels waren niet beschikbaar voor mijn volledige periode.quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 10:30 schreef Esje-lief het volgende:
http://www.nylofthostel.com/english
is dit iets?
wij zijn in de federal reserve bank geweest en je gaat inderdaad naar beneden de kluis in. Ik vond het wel heel grappig om eens gezien te hebben, hoe vaak krijg je die kans om dat eens van dichtbij te zien...je mag alleen niets mee naar binnen nemen maar dat is logischquote:Op maandag 11 oktober 2010 16:54 schreef christvs het volgende:
Iemand hier ook ervaring met de tour van the Fed in Lower Manhattan? Ik hoorde dat het best gaaf is, aangezien je een van de grootste voorraden goud ter wereld te zien krijgt.
Ook iemand nog aanraders voor musicals? Ik zit nu te denken aan Memphis, klinkt best leuk.
Hoeveel ben je kwijt als ik vragen mag?quote:Op woensdag 13 oktober 2010 09:41 schreef Patje1987 het volgende:
Zo ik zit van 22 december tot 29 december in New York, nu al zin in
Zou ik even na moeten kijken, kom ik nog op terug (heb namelijk niet alles zelf geregeld maar samen met iemand)quote:Op woensdag 13 oktober 2010 12:44 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Hoeveel ben je kwijt als ik vragen mag?
Ik ben rond dezelfde periode (25/12 t/m 04/01) ongeveer ¤670 kwijt aan de vlucht en voor totaal vijf overnachtingen in NYC iets minder dan ¤500. Viel me eigenlijk nog reuze mee, al scheelde het op de vlucht al ruim honderd euro of ik op 4 of op 2 januari zou vertrekken.quote:Op woensdag 13 oktober 2010 13:22 schreef Patje1987 het volgende:
[..]
Zou ik even na moeten kijken, kom ik nog op terug (heb namelijk niet alles zelf geregeld maar samen met iemand)
Kon goeikoper:quote:Op woensdag 13 oktober 2010 13:10 schreef DancePlaza het volgende:
ik vlieg 18 dec t/m 28 met klm/delta naar new york voor 525 incl. directe vlucht
alleen hotel/hostels zijn ontzettend duur zeg, uiteindelijk gaan we in de amsterdam inn, toch 100$ per nacht
total bedrag is ook nog incl tax 1000 ¤quote:Op woensdag 13 oktober 2010 18:20 schreef Zon het volgende:
[..]
Kon goeikoper:
http://www.expedia.nl/pub(...)00020001011!A0!4$FF0
Zoiets was het bij mij ook ja.quote:Op woensdag 13 oktober 2010 13:28 schreef InTrePidIvity het volgende:
[..]
Ik ben rond dezelfde periode (25/12 t/m 04/01) ongeveer ¤670 kwijt aan de vlucht en voor totaal vijf overnachtingen in NYC iets minder dan ¤500. Viel me eigenlijk nog reuze mee, al scheelde het op de vlucht al ruim honderd euro of ik op 4 of op 2 januari zou vertrekken.
Ow, da's waar. Maar naar mijn idee wel een beter locatie.quote:Op vrijdag 15 oktober 2010 10:34 schreef DancePlaza het volgende:
[..]
total bedrag is ook nog incl tax 1000 ¤
quote:Heb er net 10 dagen in een hotel in Brooklyn opzitten.Op zaterdag 9 oktober 2010 22:46 schreef DancePlaza het volgende:
iemand ervaring met de brooklyn height omgeving.. zeg maar noord west brooklyn.
is het een beetje veilig? of is de bijlmer gevaarlijker?
quote:Ten eerste omdat het vet is om zo veel mogelijk plaatsen te bezoeken, maar dat is misschien persoonlijk. Over Boston zelf: het is een heel aangename stad vind ik. Er hangt een compleet andere sfeer dan in Manhattan. Het is een stuk Europeser vind ik, doordat het was rustiger is en er minder een sfeer van haast lijkt te hangen. Er zijn leuke dingen om te doen zoals de Freedom Trail. Die vond ik ik echt heel leuk, want naast de historisch betekenisvolle plaatsen kom je zo ook op een hoop leuke plaatsen zoals marktpleinen en mooie straten.Op vrijdag 22 oktober 2010 02:15 schreef Noax het volgende:
Mooie foto's!
Waarom kun je Boston aanraden?
quote:Je hebt die ene klok geloof ik, maar wat ik heb gehoord is dat er daarnaast vrij weinig te doen is. Ik moet je eerlijk zeggen dat ik me er niet goed in verdiept heb. In 2011 gaan we misschien een citytrip doen, als het doorgaat dan wordt het westkust, maar misschien icm NYC (omdat vriendin daar wat bekenden heeft die ze dan kan opzoeken). In dat geval kunnen we net zo goed langs PhillyOp vrijdag 22 oktober 2010 03:48 schreef Mini_rulez het volgende:
Als je geïnteresseerd bent in de geschiedenis van Amerika dan is er in Philly juist heel veel te beleven
quote:DC niet veel te doen? Daar is juist een hoop te zien... Ik ben twee dagen in Boston geweest, en ook twee dagen in DC. Van Boston heb ik het idee dat ik het wel gezien heb nu, en in DC heb ik het nog lang niet alles gezien.Op vrijdag 22 oktober 2010 03:12 schreef Omnifacer het volgende:
[..]
Ten eerste omdat het vet is om zo veel mogelijk plaatsen te bezoeken, maar dat is misschien persoonlijk. Over Boston zelf: het is een heel aangename stad vind ik. Er hangt een compleet andere sfeer dan in Manhattan. Het is een stuk Europeser vind ik, doordat het was rustiger is en er minder een sfeer van haast lijkt te hangen. Er zijn leuke dingen om te doen zoals de Freedom Trail. Die vond ik ik echt heel leuk, want naast de historisch betekenisvolle plaatsen kom je zo ook op een hoop leuke plaatsen zoals marktpleinen en mooie straten.
Als je wat langer in NYC bent en je besluit een andere stad te willen bezoeken met de bus, dan heb je als opties vooral DC, Boston en Philadelphia. Wat ik van DC en Philly heb gehoord is er niet al te veel te beleven, terwijl ik Boston erg leuk vond om bovengenoemde redenen. Daarom zou ik het aanraden
quote:Mwha, ik zal wel op de verkeerde plekken zijn geweest (Intercourse, PAOp vrijdag 22 oktober 2010 04:03 schreef Mini_rulez het volgende:
Oh, en als je een auto huurt kun je een dag naar Amish Country, dat is toch ook wel interessant.
quote:Op donderdag 21 oktober 2010 09:36 schreef Guard het volgende:
Uit het TopGear topic:
Dit najaar nog te zien op de BBC.
quote:Bedankt voor je info....Op vrijdag 22 oktober 2010 03:12 schreef Omnifacer het volgende:
[..]
Ten eerste omdat het vet is om zo veel mogelijk plaatsen te bezoeken, maar dat is misschien persoonlijk. Over Boston zelf: het is een heel aangename stad vind ik. Er hangt een compleet andere sfeer dan in Manhattan. Het is een stuk Europeser vind ik, doordat het was rustiger is en er minder een sfeer van haast lijkt te hangen. Er zijn leuke dingen om te doen zoals de Freedom Trail. Die vond ik ik echt heel leuk, want naast de historisch betekenisvolle plaatsen kom je zo ook op een hoop leuke plaatsen zoals marktpleinen en mooie straten.
Als je wat langer in NYC bent en je besluit een andere stad te willen bezoeken met de bus, dan heb je als opties vooral DC, Boston en Philadelphia. Wat ik van DC en Philly heb gehoord is er niet al te veel te beleven, terwijl ik Boston erg leuk vond om bovengenoemde redenen. Daarom zou ik het aanraden
quote:okay thanks voor de info, naja dus advies is om niet de toerist uit te hangen met je camera en plattergrond.Op donderdag 21 oktober 2010 22:28 schreef Noax het volgende:
[..]
Heb er net 10 dagen in een hotel in Brooklyn opzitten.
Ben al vaker door Height's gekomen maar daar ook nooit tegen problemen aangelopen.
Waarbij s'nachts vaak rond 03:00uur weer terug in het hotel......Ik zou je willen adviseren dit niet in de Bronx te doen.![]()
Je kunt misschien aangesproken worden door mensen die hun muziek aan je willen verkopen....
Wanneer je dat wilt voorkomen, gewoon doen alsof je haast hebt (ignore-modus) en niet opzichtig met je plattegrondje lopen.
quote:Onzin natuurlijk, de drukkere delen van Manhattan zijn ook 's avonds laat nog heel goed begaanbaar als echte toerist zijnde. Ben gewoon op je hoede en loop niet als een kip zonder kip iedere zijstraatje in.Op donderdag 28 oktober 2010 22:35 schreef Omnifacer het volgende:
Dat moet je nergens doen, sowieso onverstandig.
quote:Toen ik er was waren er werkzaamheden (van vrijdag tot zondag) aan het metrospoor, aangezien het slecht was aangegeven stapte ik niets vermoedend in.Op vrijdag 29 oktober 2010 00:05 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Onzin natuurlijk, de drukkere delen van Manhattan zijn ook 's avonds laat nog heel goed begaanbaar als echte toerist zijnde. Ben gewoon op je hoede en loop niet als een kip zonder kip iedere zijstraatje in.
quote:Dude, mooie fotos manOp vrijdag 29 oktober 2010 13:41 schreef Argonath het volgende:
Voor meer foto's van mijn reis: Flickr
quote:Ah vandaar, dat is voor mijn tijd....Op vrijdag 29 oktober 2010 08:11 schreef Zon het volgende:
[..]
On a cold and gray Chicago mornin'
A poor little baby child is born
In the ghettooooo
quote:Alsof Elvis niet tijdloos is...Op vrijdag 29 oktober 2010 18:17 schreef Noax het volgende:
[..]
Ah vandaar, dat is voor mijn tijd....
quote:Hele toffe foto's.Op vrijdag 29 oktober 2010 13:41 schreef Argonath het volgende:
Voor meer foto's van mijn reis: Flickr
Nicequote:Op zondag 14 november 2010 17:17 schreef JH87 het volgende:
Ik heb tickets geboekt voor een weekje NYC in maart. Eerste keer, nog geen idee wat te gaan doen of welk hotel/hostel prettig, bereikbaar en betaalbaar is. De komende weken maar eens op onderzoek uit.
http://www.candynyc.comquote:Op donderdag 11 november 2010 09:01 schreef jens007 het volgende:
Volgende week naar New York (zit momenteel al in de VS). Iemand nog tips voor goedkope hostels?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |