abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_85440177
quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 16:04 schreef AnneX het volgende:
Wat een waardeloze spinoff van Kirstie en Philip !
Mijn aardappelen branden niet meer aan.
* stond te koken tijdens het uurtje.

Kevin ! die al die prachtige unieke projecten afreisde en het resultaat laat zien.
En ook nog eens wat bouwkundige princepes uitlegde op een simpele manier en wat stenen op een kartonnen mal.
Kunnen ze beter de Fok-klussers volgen met hun bouwvalprojecten.
Ofschoon ik ergens op zaterdagmiddag ook wel eens wat staaltjes heb gezien.
Een vroegere fabriek , een woonboot doormiddengezaagd.
Ja Kevin is het ja! Idd, dat deed hij leuk, met die schaalmodelletjes van karton en koekjes.
Ja idd, die doorgezaagde woonboot, die was leuk. Wat voor een programma was dat dan? Viel dat niet ook in die serie "bouw je eigen droomhuis" ofzo? Dat ze naast de BBC dingen er wat Hollandse gevallen doorheen hebben gemixt ofzo? Of was dat van Kavel tot Kasteel ofzo?
pi_85440259
Oh Beijtje, heb jij mijn creatieve edit gelezen inmiddels op de vorige pagina?
pi_85441013
Komt omdat men in NL zo panisch is over zelf bedenken, zelf plannen en zelf doen - en dan echt zelf doen, niet alleen een likje verf. Electriciteit? Gas en water? Niet aankomen hoor, dat is eng (of illegaal), laat dat door een vakman doen. Eenvoudig schuurtje? Eerst een bouwvergunning aanvragen met constructieberekeningen door een professional. Enz.

Het laatste (enige?) Nederlandse "doe het zelf" blad (met de geniale titel "Doe Het Zelf") is dus ook al jaren geleden afgeslankt tot een overpriced glossy met "101 ideeën voor kussentjes, vaasjes en flauwekul die je op iedere hoek van de straat kunt kopen". Gewoon jammer.
Tijdje terug namen wij in arren moede maar een abo op een Duits blad "Bauen und Renovieren" (ook al zo'n fantasievolle titel..), daar staat tenminste nog wat in, ook wel veel reclame, maar het kost dan ook maar ¤24/jaar. Jammer dat er voor zoiets in NL geen markt lijkt te zijn.
(Blijkbaar wel voor TV programma's!)
pi_85442178
quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 16:12 schreef AnneX het volgende:
Oh Beijtje, heb jij mijn creatieve edit gelezen inmiddels op de vorige pagina?
Hihi ja goed idee!

Nu weer Ph & K: never fear, Kirstie's here!!! *O*
pi_85444373
lijkt mij een briljant format!
kun je heel wat afleveringen mee vullen volgens mij.

nee maar inderdaad, de trend is ooit gezet door ons aller J. de B. met zijn make overs die bestonden uit alle wanden wit verven en veel, vooral heel veel waxine lichtjes neerzetten en een paar matching kussentjes.
écht klussen gebeurt niet meer, de bekende 'klus'programma's bestaan meer uit zo truttig mogelijk onwaarschijnlijk creatief bezig zijn, oftewel, hergebruik oude troep, hang het op en noem het creatief.
(ik weet niet waarom, maar ik moet opeens denken aan dat stel 'buiten het vakje denken' uit het blok...)

maar echt gewoon muurtjes slopen, muurtjes bouwen, vloer leggen voor mijn part, authentieke plafonds restaureren, je ziet het nooit, je ziet alleen maar frummelige frutselige nutteloze onzin-dingen gefabriceerd worden of kussentjes met bijpassende kaarsjes en lijstjes in een kamer gegooid worden, meer is het niet eigenlijk.
toch jammer, want wat ik dus in die programma's zie vind ik bepaald geen afspiegeling van wat ik in de alom bekende klus topics hier op fok zie.
Perfect paranoia is perfect awareness. Yes, I am a misfit.
pi_85446003
quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 18:01 schreef WRH het volgende:
lijkt mij een briljant format!
kun je heel wat afleveringen mee vullen volgens mij.

nee maar inderdaad, de trend is ooit gezet door ons aller J. de B. met zijn make overs die bestonden uit alle wanden wit verven en veel, vooral heel veel waxine lichtjes neerzetten en een paar matching kussentjes.
écht klussen gebeurt niet meer, de bekende 'klus'programma's bestaan meer uit zo truttig mogelijk onwaarschijnlijk creatief bezig zijn, oftewel, hergebruik oude troep, hang het op en noem het creatief.
(ik weet niet waarom, maar ik moet opeens denken aan dat stel 'buiten het vakje denken' uit het blok...)

maar echt gewoon muurtjes slopen, muurtjes bouwen, vloer leggen voor mijn part, authentieke plafonds restaureren, je ziet het nooit, je ziet alleen maar frummelige frutselige nutteloze onzin-dingen gefabriceerd worden of kussentjes met bijpassende kaarsjes en lijstjes in een kamer gegooid worden, meer is het niet eigenlijk.
toch jammer, want wat ik dus in die programma's zie vind ik bepaald geen afspiegeling van wat ik in de alom bekende klus topics hier op fok zie.
Wederom eens.
En aflevering van vandaag was ook weer niks. ("O, dat vierkante stukje buiten bij de keuken betrekken, waar al een bouwvergunning voor was, nee, daar had ik zelf noooooooooooooooit aan gedacht..." En binnen kijken bij één of andere proleet (sorry) zanger, hoera... :') ) Ik heb het nu drie dagen geprobeerd, maar ik ga voortaan lekker wat anders kijken om deze tijd ;)
pi_85464876
nou inderdaad, die verbouwing had elke # kunnen bedenken.
de huizen zoektocht vond ik wederom nergens op slaan.
zoeken een huis met garage én een slaapkamer met badkamer op de begane grond; 'nou, dan verbouw je de garage tot die slaapkamer' ja maar dan heb je dus die garage niet meer!
zoeken ook iets met alle functies beneden zodat ze, als ze oud zijn en geen trappen meer kunnen lopen, toch kunnen blijven wonen, daarom bekeken ze een split level met werkplek op de vide...

als je toch op de huidige huizenmarkt het niet voor elkaar krijgt om 3 huizen te vinden die echt voldoen aan alle eisen op het lijstje dan vind ik dat bijna bewonderenswaardig.
natuurlijk begrijp ik best dat dit allemaal vooropgezet en voor de helft nep is, het gaat om het tonen van die 3 huizen en daar worden mensen bij gezocht, maar in mijn optiek heeft degene van het programma die daar verantwoordelijk voor is slecht werk geleverd, deze mensen hadden dan feitelijk gekoppeld moeten worden aan andere huizen / andere aflevering, slecht koppelwerk dus.
(of laat de mensen die zich opgeven voor dit programma gewoon andere tekst oplezen qua lijstje...)

wel iets betere presentatrice gister.
maar ok, lief was gister al afgehaakt, ik heb nog wel gekeken, ondertussen vanaf de tv hoek flink hardop commentaar gevend zodat lief toch nog kon meegenieten >:)
denk dat ik het voortaan ga opnemen voor tijdens mijn cardio training, alles doorspoelen en alleen de droomnuizen kijken.
pi_85465020
Ik heb nog geen 1 keer gekeken :+ Komt ook op zo'n rare tijd.
pi_85470025
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 10:35 schreef Xs2Shanna het volgende:
Ik heb nog geen 1 keer gekeken :+ Komt ook op zo'n rare tijd.
gewoon opnemen en op een vrij moment versneld afspelen ;)
pi_85470510
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 10:30 schreef WRH het volgende:
denk dat ik het voortaan ga opnemen voor tijdens mijn cardio training, alles doorspoelen en alleen de droomnuizen kijken.
Of niet doorspoelen en afreageren op 't apparaat ;) >:)

En wat aardig van je dat je je vent toch op de hoogte houdt, ook al kijkt hij niet mee ;)
pi_85471243
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 13:18 schreef Beijtje het volgende:

[..]

En wat aardig van je dat je je vent toch op de hoogte houdt, ook al kijkt hij niet mee ;)
aan de diepe zuchten te horen dacht hij daar heel anders over :')
pi_85493326
Jammer hoor dat het tegen valt, wie hebben zich inmiddels aangemeld?
Dat is wel leuk om te weten :D
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_85493407
Zeg Ml... op de vorige pagina staat nog een voorstel voor een tv format.
Kun je even opgooien bij VB en Danny...
FoK kandidaten - échte klussers - genoeg.
pi_85493709
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 23:02 schreef AnneX het volgende:
Zeg Ml... op de vorige pagina staat nog een voorstel voor een tv format.
Kun je even opgooien bij VB en Danny...
FoK kandidaten - échte klussers - genoeg.
FOK! tv dan ofzo? en wie bedoel je met VB?
pi_85494049
VB ,.. ook wel VonkenBoer, je collega mod je weetz.
pi_85494110
Ja maar dit is FOK! en wat moeten we dan met een tv format?
pi_85494184
Aanbieden bij SBS en iets (???) voor FoK eruitslepen.
En Error erbij voor de styling en bouwkundig enzo.
Jij en Twentemeisje ook een taak.
Lekker door het land reizen en bij de FoK users opnamen maken van échte klussen ipv de mislukte klussers.
En cashen voor jou bij iedere aflevering.
Ik voorzie een carrièrre.
pi_85494359
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 23:19 schreef AnneX het volgende:
Lekker door het land reizen en bij de FoK users opnamen maken van échte klussen ipv de mislukte klussers.
:D nope die mensen willen niet op tv :)
Leuk idee hoor maar gaat hem niet worden.
pi_85494422
Dream on...
pi_85494586
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 23:25 schreef AnneX het volgende:
Dream on...
:* truste.
pi_85507666
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 23:19 schreef AnneX het volgende:
maar dan moet je er ook zo 'lekker gek en gezellig en leuk en dommig' bij staan te huppelen, om alles vrolijk lachend als de vrouwelijke brandsteder, precies zoals al die blonde presentatrices in woonprogramma's en dat zie ik een fokker met enig zelfrespect nu juist weer niet doen ;)

(speaking of, krijgen die meiden allemaal dezelfde training ofzo? echt, ze doen exact dezelfde presentatie; toon, maniertjes, lachjes, grapjes, zo vreselijk kinderlijk, mutserig, ons-kent-ons-wij-zijn-vriendinnetjes-sfeertje, zit er nou nooit een normale serieuze intelligente dame tussen in het hilversumse? daar stoor ik mij eigenlijk nog het meeste aan)
pi_85509867
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 12:30 schreef WRH het volgende:

[..]

maar dan moet je er ook zo 'lekker gek en gezellig en leuk en dommig' bij staan te huppelen, om alles vrolijk lachend als de vrouwelijke brandsteder, precies zoals al die blonde presentatrices in woonprogramma's en dat zie ik een fokker met enig zelfrespect nu juist weer niet doen ;)

(speaking of, krijgen die meiden allemaal dezelfde training ofzo? echt, ze doen exact dezelfde presentatie; toon, maniertjes, lachjes, grapjes, zo vreselijk kinderlijk, mutserig, ons-kent-ons-wij-zijn-vriendinnetjes-sfeertje, zit er nou nooit een normale serieuze intelligente dame tussen in het hilversumse? daar stoor ik mij eigenlijk nog het meeste aan)
Ja vreselijk he? Ik kwam gisteren tot de conclusie dat dat ook de reden is waarom die Nederlandse programma's zo veel vervelender zijn dan de Engelse: hier weten de presentatoren/trices zelf geen reet van verbouwen en dergelijke af en staan ze alleen dom te doen. Daar heb je bijv. Phil en K, die zelf makelaar zijn (geweest?) en die Kevin, die zelf ook iets met bouwen of ontwerpen doet, etc...
pi_85517730
jep, is een tip voor alle commerciele zenders en hun woonprogramma's: ondeskundigen zijn alleen maar leuk in Het Blok!
pi_85657810
even een heel klein kickje:
nog mensen die kijken?
was het vergeten maar vandaag halverwege ingevallen en eigenlijk maar 1 conclusie: definitief afgehaakt.

grootse ergernissen:
- ondeskundige presentatrices, zet nu gewoon eens deskundigen aan het presenteren, presentatrices hebben als beroep bordjes omdraaien en lief lachen, geen verstand van huizen, verbouwen, klussen etc.

- niet luisterende stylisten en architecten, iemand die geen geel in huis wil ga je niet blij maken met goud accenten en een doordrammende architect met een voorliefde voor klassieke ouderwetse 30'er jaren woningen is ook gewoon irritatie opwekkend ipv meedenkend met de klant. (mensen zijn overdonderd in eerste instantie maar vroeg of laat als het camera team weer vertrokken is komt hun ware smaak wel weer naar boven en dan zijn ze echt niet blij dat er niet naar ze geluisterd is)

- niet luisterende makelaars en productie team, mensen geven duidelijk aan wat ze zoeken, probeer ze dan ook niet over te halen iets te gaan bekijken waarvan ze duidelijk hebben aangegeven dat het dus niet voldoet aan het eisenlijstje, huis in beeld brengen dat lang te koop staat kan best in een apart blokje.

- neem je kijkers eens serieus ipv ze te behandelen als een stel debielen met het 'ons-kent-ons' en 'laten-we-gezellige-en-vooral-kinderlijke-vriendinnetjes-zijn' sfeertje. kijkers zijn volwassen en mensen die dit eventueel kijken hebben zelf echt wel verstand of in ieder geval interesse in woningmarkt en verbouwen, daar hoef je dus niet met deze geiten-onzin aan te komen, blijf dan gewoon bij eigen huis en tuin geneuzel.

nou, zou leuk zijn als het productieteam er ook iets mee deed en niet alleen maar het fok forum gebruikt als een springplank naar klapvee ;)
pi_85658647
Hmm jammer inderdaad :Y
Ik haal het steeds niet :@ ondanks dat ik wel eerder dan 18h thuis ben maarja op de bank eten ga ik niet dagelijks doen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')