abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_85203614
O ze is een Christen. Dat veranderd de zaak. En ben je al verloofd met haar of heb je al omgang zonder dit? En over boeddha's? Je bedoelt Boedhisten? Ik denk niet dat zij behoren tot het rijtje volk van boeken.
Te zijn of niet te zijn, dat is de kwestie: of het nobeler is om te lijden onder alles wat het wrede Lot je toeslingert of om de wapens op te nemen tegen een zee van zorgen en al er al vechtend een einde aan te maken?
pi_85203673
quote:
Op donderdag 12 augustus 2010 21:08 schreef EggsTC het volgende:

[..]

[..]

Best raar dan, weer verschillende regels voor verschillende oorlogen? Het is dus niet zo dat vrouwen en kinderen ongemoeid blijven. Hier staat dus duidelijk ALLE tegenstanders/ongelovigen/schuldigen, whatever hoe je het wil noemen.
Raar voor jou misschien. Maar misschien moet je beseffen dat de Moslims van toen geen van allen ook maar een kind of een vrouw hebben gedood. Misschien moet je dan eens krabben achter je oortjes hoe het zit met jouw kennis over hadiths en Qur'an...
Te zijn of niet te zijn, dat is de kwestie: of het nobeler is om te lijden onder alles wat het wrede Lot je toeslingert of om de wapens op te nemen tegen een zee van zorgen en al er al vechtend een einde aan te maken?
pi_85203693
Bijna eten :d, ik begin al hoofdpijn te krijgen
pi_85203740
quote:
Op donderdag 12 augustus 2010 21:05 schreef o.us het volgende:

[..]

Dus? Wat is je probleem? :{ Wat is ongelovig in jouw opzicht? Ze is een christen, en dat mag.
Hmm, en dit dan? Is dit ook uit een bepaalde oorlog? :

quote:
O, gij die gelooft, neemt de Joden en de Christenen niet tot vrienden. Zij zijn elkanders vrienden. En wie uwer hen tot vrienden neemt, is inderdaad één hunner.
Soera 5:51
Lambo of Rekt
pi_85203775
quote:
Op donderdag 12 augustus 2010 21:10 schreef EggsTC het volgende:

[..]

[..]

Niet dat ik weet maar er is geen verbod op het trouwen met een Christen.
Feyenoord Rotterdam
pi_85203780
quote:
Op donderdag 12 augustus 2010 21:10 schreef EggsTC het volgende:

[..]

[..]

Deze Soera is ook geopenbaard voor een specifieke situatie die er toen aan de hand was. Zucht :'). Het geldt zeker niet in het algemeen.
pi_85203804
quote:
Op donderdag 12 augustus 2010 21:11 schreef o.us het volgende:

[..]

Niet dat ik weet maar er is geen verbod op het trouwen met een Christen.
Omdat jij met je hoofd niet weet dat die Soerah toen voor een specifieke situatie is neergedaald.
pi_85203844
quote:
Op donderdag 12 augustus 2010 21:11 schreef Lord_Horatio het volgende:

[..]

Omdat jij met je hoofd niet weet dat die Soerah toen voor een specifieke situatie is neergedaald.
Ik ken die Soerah idd niet :{ Zal vast ook niet de enige zijn tbh :')
Feyenoord Rotterdam
pi_85204055
quote:
Op donderdag 12 augustus 2010 21:05 schreef Lord_Horatio het volgende:
Ik ben in Mekka geweest btwzors.
Hoe vond je dat? Goede ervaring?

quote:
Op donderdag 12 augustus 2010 21:09 schreef Lord_Horatio het volgende:

[..]

Raar voor jou misschien. Maar misschien moet je beseffen dat de Moslims van toen geen van allen ook maar een kind of een vrouw hebben gedood. Misschien moet je dan eens krabben achter je oortjes hoe het zit met jouw kennis over hadiths en Qur'an...
Nou, ik lees de Koran op dit moment. Ik wil graag weten hoe men tot de standpunten komt. Ik ben er in geinteresseerd. Wellicht zouden gelovigen dat ook eens moeten doen op andere vlakken ipv een tunnelvisie op 1 boek.

quote:

[..]

Deze Soera is ook geopenbaard voor een specifieke situatie die er toen aan de hand was. Zucht :'). Het geldt zeker niet in het algemeen.
Misschien was de schepping van alles, de creatie ook maar een specifieke situatie van wat er toen aan de hand was. Een Mohammed of andere arabier die een cactus at in de woestijn of berg gebied omdat de beste man geen eten meer had en daardoor visioenen kreeg en dit als waarheid bestempelde. Is dat ooit in je opgekomen? Nu weten we wat voor effecten zo'n cactus kan hebben.
Lambo of Rekt
pi_85204107
quote:

[..]

Wat heeft het voor zin dat dat nu nog in de Koran staat dan?
Lambo of Rekt
pi_85204159
quote:
Op donderdag 12 augustus 2010 21:08 schreef EggsTC het volgende:

[..]

[..]

Best raar dan, weer verschillende regels voor verschillende oorlogen? Het is dus niet zo dat vrouwen en kinderen ongemoeid blijven. Hier staat dus duidelijk ALLE tegenstanders/ongelovigen/schuldigen, whatever hoe je het wil noemen.
Neem die Koran interpretaties niet al te serieus, Er bestaat namelijk geen vertaling van de Koran. Dit komt door de complexiteit van de Koran die niet te vertalen valt. Elke anderstalige versie moet je dus liever negeren door veel foutieve vertalingen waardoor ze elkaar kunnen tegenspreken. En wil je echt de Koran lezen, doe dat dan in het arabisch aangezien dat het heilige geschrift is en niet die andere versies.
pi_85204247
quote:
Op donderdag 12 augustus 2010 21:17 schreef Insane- het volgende:

[..]

Neem die Koran interpretaties niet al te serieus, Er bestaat namelijk geen vertaling van de Koran. Dit komt door de complexiteit van de Koran die niet te vertalen valt. Elke anderstalige versie moet je dus liever negeren door veel foutieve vertalingen waardoor ze elkaar kunnen tegenspreken. En wil je echt de Koran lezen, doe dat dan in het arabisch aangezien dat het heilige geschrift is en niet die andere versies.
Dus een moslim die geen arabisch spreekt of schrijft is eigenlijk maar een nepmoslim? Dat zeg je dus eigenlijk hiermee.

Besides, een arabische islamoloog lijkt mij aquedaat genoeg om de interpretaties die de Koran voorspiegelt uit te kunnen beelden naar een andere taal.
Lambo of Rekt
  donderdag 12 augustus 2010 @ 21:20:01 #213
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_85204281
quote:
Op donderdag 12 augustus 2010 21:07 schreef Nectar het volgende:

[..]

Ja mag, moslims mogen ook met christenen trouwens, zolang ze maar gelovig zijn, dus ook boeddha's enz.
This is news to me.
AFC AJAX
  donderdag 12 augustus 2010 @ 21:20:32 #214
312608 Nectar
Ain't that sweet
pi_85204304
Eet Smakelijk :W
Ik ga aanschuiven :P
pi_85204367
quote:
Op donderdag 12 augustus 2010 21:19 schreef EggsTC het volgende:

[..]

Dus een moslim die geen arabisch spreekt of schrijft is eigenlijk maar een nepmoslim? Dat zeg je dus eigenlijk hiermee.
Dat zeg ik niet. De Koran lezen is namelijk niet een van de pilaren van de Islam. En met bidden bijv mag die gene het in zijn eigen taal doen als ie geen arabisch spreekt.
pi_85204527
quote:
Op donderdag 12 augustus 2010 21:22 schreef Insane- het volgende:

[..]

Dat zeg ik niet. De Koran lezen is namelijk niet een van de pilaren van de Islam. En met bidden bijv mag die gene het in zijn eigen taal doen als ie geen arabisch spreekt.
Hmm, maar als je de Koran niet leest, hoe weet je dan waarvoor je bidt?
Lambo of Rekt
  donderdag 12 augustus 2010 @ 21:26:39 #217
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_85204577
quote:
Op donderdag 12 augustus 2010 21:17 schreef Insane- het volgende:

[..]

Ik mag toch hopen dat God er ook aan heeft gedacht dat Zijn religie ook bij niet Arabieren populair zou worden. Het lijkt mij zelfs dat dat zijn idee was, anders discrimineert Hij namelijk.

Niet erg slim van een oneindig wijze, ontzagwekkend entiteit :{
AFC AJAX
  donderdag 12 augustus 2010 @ 21:27:02 #218
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_85204601
lekker aan het schransen? ehh sorry ik bedoel natuurlijk vasten. lekker een maand lang de eerste overwinning van soldaat mohammed op mekka aan het vieren?

lekker een maand lang de productiviteit van een drie-tenige luiaard aan het uithangen?
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_85204815
Hmm iedereen eten zeker :D

Eet smakelijk, moslimvrienden.
Lambo of Rekt
  Admin donderdag 12 augustus 2010 @ 21:32:22 #220
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_85204866
Hoi.
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_85204933
quote:
Op donderdag 12 augustus 2010 21:32 schreef yvonne het volgende:
Hoi.
Hallo.
Lambo of Rekt
pi_85205081
Eet smakelijk ? Succes trouwens , ik heb het 1 keer meegedaan met wat turkse dames uit de klas. Nou echt , als je dit helemaal volhoudt , reSTEPCT JONG BAM
  donderdag 12 augustus 2010 @ 21:38:51 #223
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_85205189
quote:
Op donderdag 12 augustus 2010 21:33 schreef EggsTC het volgende:

[..]

Hallo.
Je sig _O_

Doe je End Of The Line ook?
AFC AJAX
pi_85205387
Rijst met kip :)
pi_85205694
quote:
Op donderdag 12 augustus 2010 21:38 schreef msnk het volgende:

[..]

Je sig _O_

Doe je End Of The Line ook?
SPOILER: offtopic
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Lambo of Rekt
pi_85205806
Steak met tajine. :9~
Feyenoord Rotterdam
  donderdag 12 augustus 2010 @ 22:06:08 #227
312608 Nectar
Ain't that sweet
pi_85206493
Zo, ik zit weer vol :P
pi_85207001
He vraagje , hoevaak per dag poepen jullie dan , als je niet eet ?
pi_85207286
quote:
Op donderdag 12 augustus 2010 22:16 schreef shadowflash het volgende:
He vraagje , hoevaak per dag poepen jullie dan , als je niet eet ?
Best een goede vraag ja. Ik denk niet.

Wat er gebeurt in je lichaam als je niet veel eet is dat alles wat het krijgt vrijwel meteen als reserve wordt opgeslagen omdat je je reserves enorm uitput als je niet eet. Je metabolisme komt stil te liggen en dat komt pas weer op gang zodra je weer gaat eten. Dit is ook de rede waarom je, als je te lang niet eet, ook ineens geen honger meer hebt en niet eens veel kan eten. Alle organen liggen stil, en met name je maag en darmen.
Lambo of Rekt
  donderdag 12 augustus 2010 @ 22:23:21 #230
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_85207394
en dat mag je dan uiteindelijk blussen met een overdaad aan suiker. lang leve diabetes. lang leve vetzucht.
  Admin donderdag 12 augustus 2010 @ 22:23:28 #231
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_85207403
Euh, je spijsvertering gaat heus wel door, je eet toch 2x per 24 uur?
Dat wordt wel degelijk verwerkt
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_85207519
quote:
Op donderdag 12 augustus 2010 22:23 schreef yvonne het volgende:
Het wordt wel verwerkt maar na een uur of 14 tot 20 niet eten gaat je metabolisme hard achteruit en komt uiteindelijk bijna in z'n geheel stil te liggen.
Lambo of Rekt
  donderdag 12 augustus 2010 @ 22:25:49 #233
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_85207536
quote:
Op donderdag 12 augustus 2010 22:23 schreef yvonne het volgende:
ja tuurlijk gaat je spijsvertering door, anders zou je een lijk zijn.

daarom wordt ook aangeraden om kleine hoeveelheden gedurende de hele wakkere dag te eten.
pi_85207827
quote:
Op donderdag 12 augustus 2010 22:25 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

ja tuurlijk gaat je spijsvertering door, anders zou je een lijk zijn.

daarom wordt ook aangeraden om kleine hoeveelheden gedurende de hele wakkere dag te eten.
Precies. Toen ik veel sportte heb ik veel over voeding gelezen en geleerd. Dat is ook de rede waarom bodybuilders 6 of 7 maaltijden op een dag eten. Verhogen metabolisme, verwerking, vertering. Eiwit, koolhydraat en vet opname verhogen om spieren te kweken.
Lambo of Rekt
pi_85208635
Gewoon normale spijsvertering hier. :')

[ Bericht 17% gewijzigd door #ANONIEM op 12-08-2010 23:47:17 ]
pi_85212199
Mijn spijsvertering werkt anders ook goed :')
pi_85217061
Get up you noobs
pi_85217215
MIJN TERING WERKT OOK GEWOON DOOR.

[ Bericht 40% gewijzigd door #ANONIEM op 13-08-2010 03:25:32 ]
pi_85217242
Over taalgebruik gesproken , niet alleen tijdens ramadan, maar ten alle tijden. Wij maken ons helaas allen schuldig aan vuil woordgebruik.
pi_85217510
Het is "te allen tijde", niet "ten alle tijden".
pi_85217514
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2010 03:24 schreef zarGon het volgende:
MIJN TERING WERKT OOK GEWOON DOOR.
Ik moest lachen.
The Existentialistic Woes and Worries of an Exclamation Mark
Once upon a time there was an exclamation mark
Who did not want to be an exclamation mark
But just a vertical line with a dot underneath
pi_85217520
Taalfouten zijn pas vuil. :r
The Existentialistic Woes and Worries of an Exclamation Mark
Once upon a time there was an exclamation mark
Who did not want to be an exclamation mark
But just a vertical line with a dot underneath
  vrijdag 13 augustus 2010 @ 04:40:49 #243
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_85217706
quote:
Op donderdag 12 augustus 2010 22:25 schreef EggsTC het volgende:

[..]

Het wordt wel verwerkt maar na een uur of 14 tot 20 niet eten gaat je metabolisme hard achteruit en komt uiteindelijk bijna in z'n geheel stil te liggen.
En hier kunnen we wat mee.

Harde feiten.
pi_85218636
Wat een reacties weer, alsof ze zich aangevallen voelen :')

Ik geef alleen reactie op de posts boven me. :')

_O-
Lambo of Rekt
pi_85221540
quote:
Op donderdag 12 augustus 2010 22:23 schreef zoalshetis het volgende:
en dat mag je dan uiteindelijk blussen met een overdaad aan suiker. lang leve diabetes. lang leve vetzucht.
Dat lijkt me ook niet echt gezond nee :') Ramadarm
pi_85223752
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2010 04:15 schreef zarGon het volgende:
Het is "te allen tijde", niet "ten alle tijden".
Doe liever wat aan je eigen fouten dan mijn fouten te willen verbeteren om me belachelijk te maken. Toevallig doe ik geen spellingschecker en glippen er wat fouten in. Who cares.
pi_85224343
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2010 11:48 schreef Lord_Horatio het volgende:

[..]

Doe liever wat aan je eigen fouten dan mijn fouten te willen verbeteren om me belachelijk te maken. Toevallig doe ik geen spellingschecker en glippen er wat fouten in. Who cares.
Ik verbeter je niet om je belachelijk te maken.

En lighten up, wil je? Ik ga mijn (gevoel voor) humor niet kwijtraken of wegstoppen omdat het ramadan is. Iedereen gaat er anders mee om, jij (te) vroom en ik wat losser.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 13-08-2010 12:02:36 ]
  vrijdag 13 augustus 2010 @ 12:11:43 #248
286050 Muridae
Acta non Verba
pi_85224704
Is er btw nog iemand Tarawih gaan bidden?
Lijkt mij best zwaar gezien de late tijdstippen.
pi_85224741
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2010 12:02 schreef zarGon het volgende:

[..]

Ik verbeter je niet om je belachelijk te maken.

En lighten up, wil je? Ik ga mijn (gevoel voor) humor niet kwijtraken of wegstoppen omdat het ramadan is. Iedereen gaat er anders mee om, jij (te) vroom en ik wat losser.
Is er een te vroom of een te los te noemen wanneer duidelijk een regel is die A zegt en iemand B doet?
pi_85225419
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2010 12:12 schreef Lord_Horatio het volgende:

[..]

Is er een te vroom of een te los te noemen wanneer duidelijk een regel is die A zegt en iemand B doet?
Is religie nou echt zo zwart-wit voor jou? Ik geloof op mijn manier, jij op jouw manier.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')