Raar voor jou misschien. Maar misschien moet je beseffen dat de Moslims van toen geen van allen ook maar een kind of een vrouw hebben gedood. Misschien moet je dan eens krabben achter je oortjes hoe het zit met jouw kennis over hadiths en Qur'an...quote:Op donderdag 12 augustus 2010 21:08 schreef EggsTC het volgende:
[..]
[..]
Best raar dan, weer verschillende regels voor verschillende oorlogen? Het is dus niet zo dat vrouwen en kinderen ongemoeid blijven. Hier staat dus duidelijk ALLE tegenstanders/ongelovigen/schuldigen, whatever hoe je het wil noemen.
Hmm, en dit dan? Is dit ook uit een bepaalde oorlog? :quote:Op donderdag 12 augustus 2010 21:05 schreef o.us het volgende:
[..]
Dus? Wat is je probleem?Wat is ongelovig in jouw opzicht? Ze is een christen, en dat mag.
Soera 5:51quote:O, gij die gelooft, neemt de Joden en de Christenen niet tot vrienden. Zij zijn elkanders vrienden. En wie uwer hen tot vrienden neemt, is inderdaad één hunner.
Niet dat ik weet maar er is geen verbod op het trouwen met een Christen.quote:Op donderdag 12 augustus 2010 21:10 schreef EggsTC het volgende:
[..]
Hmm, en dit dan? Is dit ook uit een bepaalde oorlog? :
[..]
Soera 5:51
Deze Soera is ook geopenbaard voor een specifieke situatie die er toen aan de hand was. Zuchtquote:Op donderdag 12 augustus 2010 21:10 schreef EggsTC het volgende:
[..]
Hmm, en dit dan? Is dit ook uit een bepaalde oorlog? :
[..]
Soera 5:51
Omdat jij met je hoofd niet weet dat die Soerah toen voor een specifieke situatie is neergedaald.quote:Op donderdag 12 augustus 2010 21:11 schreef o.us het volgende:
[..]
Niet dat ik weet maar er is geen verbod op het trouwen met een Christen.
Ik ken die Soerah idd nietquote:Op donderdag 12 augustus 2010 21:11 schreef Lord_Horatio het volgende:
[..]
Omdat jij met je hoofd niet weet dat die Soerah toen voor een specifieke situatie is neergedaald.
Hoe vond je dat? Goede ervaring?quote:Op donderdag 12 augustus 2010 21:05 schreef Lord_Horatio het volgende:
Ik ben in Mekka geweest btwzors.
Nou, ik lees de Koran op dit moment. Ik wil graag weten hoe men tot de standpunten komt. Ik ben er in geinteresseerd. Wellicht zouden gelovigen dat ook eens moeten doen op andere vlakken ipv een tunnelvisie op 1 boek.quote:Op donderdag 12 augustus 2010 21:09 schreef Lord_Horatio het volgende:
[..]
Raar voor jou misschien. Maar misschien moet je beseffen dat de Moslims van toen geen van allen ook maar een kind of een vrouw hebben gedood. Misschien moet je dan eens krabben achter je oortjes hoe het zit met jouw kennis over hadiths en Qur'an...
Misschien was de schepping van alles, de creatie ook maar een specifieke situatie van wat er toen aan de hand was. Een Mohammed of andere arabier die een cactus at in de woestijn of berg gebied omdat de beste man geen eten meer had en daardoor visioenen kreeg en dit als waarheid bestempelde. Is dat ooit in je opgekomen? Nu weten we wat voor effecten zo'n cactus kan hebben.quote:Op donderdag 12 augustus 2010 21:11 schreef Lord_Horatio het volgende:
[..]
Deze Soera is ook geopenbaard voor een specifieke situatie die er toen aan de hand was. Zucht. Het geldt zeker niet in het algemeen.
Wat heeft het voor zin dat dat nu nog in de Koran staat dan?quote:Op donderdag 12 augustus 2010 21:11 schreef Lord_Horatio het volgende:
[..]
Omdat jij met je hoofd niet weet dat die Soerah toen voor een specifieke situatie is neergedaald.
Neem die Koran interpretaties niet al te serieus, Er bestaat namelijk geen vertaling van de Koran. Dit komt door de complexiteit van de Koran die niet te vertalen valt. Elke anderstalige versie moet je dus liever negeren door veel foutieve vertalingen waardoor ze elkaar kunnen tegenspreken. En wil je echt de Koran lezen, doe dat dan in het arabisch aangezien dat het heilige geschrift is en niet die andere versies.quote:Op donderdag 12 augustus 2010 21:08 schreef EggsTC het volgende:
[..]
[..]
Best raar dan, weer verschillende regels voor verschillende oorlogen? Het is dus niet zo dat vrouwen en kinderen ongemoeid blijven. Hier staat dus duidelijk ALLE tegenstanders/ongelovigen/schuldigen, whatever hoe je het wil noemen.
Dus een moslim die geen arabisch spreekt of schrijft is eigenlijk maar een nepmoslim? Dat zeg je dus eigenlijk hiermee.quote:Op donderdag 12 augustus 2010 21:17 schreef Insane- het volgende:
[..]
Neem die Koran interpretaties niet al te serieus, Er bestaat namelijk geen vertaling van de Koran. Dit komt door de complexiteit van de Koran die niet te vertalen valt. Elke anderstalige versie moet je dus liever negeren door veel foutieve vertalingen waardoor ze elkaar kunnen tegenspreken. En wil je echt de Koran lezen, doe dat dan in het arabisch aangezien dat het heilige geschrift is en niet die andere versies.
This is news to me.quote:Op donderdag 12 augustus 2010 21:07 schreef Nectar het volgende:
[..]
Ja mag, moslims mogen ook met christenen trouwens, zolang ze maar gelovig zijn, dus ook boeddha's enz.
Dat zeg ik niet. De Koran lezen is namelijk niet een van de pilaren van de Islam. En met bidden bijv mag die gene het in zijn eigen taal doen als ie geen arabisch spreekt.quote:Op donderdag 12 augustus 2010 21:19 schreef EggsTC het volgende:
[..]
Dus een moslim die geen arabisch spreekt of schrijft is eigenlijk maar een nepmoslim? Dat zeg je dus eigenlijk hiermee.
Hmm, maar als je de Koran niet leest, hoe weet je dan waarvoor je bidt?quote:Op donderdag 12 augustus 2010 21:22 schreef Insane- het volgende:
[..]
Dat zeg ik niet. De Koran lezen is namelijk niet een van de pilaren van de Islam. En met bidden bijv mag die gene het in zijn eigen taal doen als ie geen arabisch spreekt.
Ik mag toch hopen dat God er ook aan heeft gedacht dat Zijn religie ook bij niet Arabieren populair zou worden. Het lijkt mij zelfs dat dat zijn idee was, anders discrimineert Hij namelijk.quote:Op donderdag 12 augustus 2010 21:17 schreef Insane- het volgende:
[..]
Neem die Koran interpretaties niet al te serieus, Er bestaat namelijk geen vertaling van de Koran. Dit komt door de complexiteit van de Koran die niet te vertalen valt. Elke anderstalige versie moet je dus liever negeren door veel foutieve vertalingen waardoor ze elkaar kunnen tegenspreken. En wil je echt de Koran lezen, doe dat dan in het arabisch aangezien dat het heilige geschrift is en niet die andere versies.
quote:Op donderdag 12 augustus 2010 21:38 schreef msnk het volgende:
[..]
Je sig
Doe je End Of The Line ook?
SPOILER: offtopicOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Lambo of Rekt
Best een goede vraag ja. Ik denk niet.quote:Op donderdag 12 augustus 2010 22:16 schreef shadowflash het volgende:
He vraagje , hoevaak per dag poepen jullie dan , als je niet eet ?
Het wordt wel verwerkt maar na een uur of 14 tot 20 niet eten gaat je metabolisme hard achteruit en komt uiteindelijk bijna in z'n geheel stil te liggen.quote:Op donderdag 12 augustus 2010 22:23 schreef yvonne het volgende:
Euh, je spijsvertering gaat heus wel door, je eet toch 2x per 24 uur?
Dat wordt wel degelijk verwerkt
ja tuurlijk gaat je spijsvertering door, anders zou je een lijk zijn.quote:Op donderdag 12 augustus 2010 22:23 schreef yvonne het volgende:
Euh, je spijsvertering gaat heus wel door, je eet toch 2x per 24 uur?
Dat wordt wel degelijk verwerkt
Precies. Toen ik veel sportte heb ik veel over voeding gelezen en geleerd. Dat is ook de rede waarom bodybuilders 6 of 7 maaltijden op een dag eten. Verhogen metabolisme, verwerking, vertering. Eiwit, koolhydraat en vet opname verhogen om spieren te kweken.quote:Op donderdag 12 augustus 2010 22:25 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ja tuurlijk gaat je spijsvertering door, anders zou je een lijk zijn.
daarom wordt ook aangeraden om kleine hoeveelheden gedurende de hele wakkere dag te eten.
Ik moest lachen.quote:
En hier kunnen we wat mee.quote:Op donderdag 12 augustus 2010 22:25 schreef EggsTC het volgende:
[..]
Het wordt wel verwerkt maar na een uur of 14 tot 20 niet eten gaat je metabolisme hard achteruit en komt uiteindelijk bijna in z'n geheel stil te liggen.
Dat lijkt me ook niet echt gezond neequote:Op donderdag 12 augustus 2010 22:23 schreef zoalshetis het volgende:
en dat mag je dan uiteindelijk blussen met een overdaad aan suiker. lang leve diabetes. lang leve vetzucht.
Doe liever wat aan je eigen fouten dan mijn fouten te willen verbeteren om me belachelijk te maken. Toevallig doe ik geen spellingschecker en glippen er wat fouten in. Who cares.quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 04:15 schreef zarGon het volgende:
Het is "te allen tijde", niet "ten alle tijden".
Ik verbeter je niet om je belachelijk te maken.quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 11:48 schreef Lord_Horatio het volgende:
[..]
Doe liever wat aan je eigen fouten dan mijn fouten te willen verbeteren om me belachelijk te maken. Toevallig doe ik geen spellingschecker en glippen er wat fouten in. Who cares.
Is er een te vroom of een te los te noemen wanneer duidelijk een regel is die A zegt en iemand B doet?quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 12:02 schreef zarGon het volgende:
[..]
Ik verbeter je niet om je belachelijk te maken.
En lighten up, wil je? Ik ga mijn (gevoel voor) humor niet kwijtraken of wegstoppen omdat het ramadan is. Iedereen gaat er anders mee om, jij (te) vroom en ik wat losser.
Is religie nou echt zo zwart-wit voor jou? Ik geloof op mijn manier, jij op jouw manier.quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 12:12 schreef Lord_Horatio het volgende:
[..]
Is er een te vroom of een te los te noemen wanneer duidelijk een regel is die A zegt en iemand B doet?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |