Haat zaaien heeft nooit echt zin gehad inderdaad. Werkt altijd averechts, naar mijn ervaring. Maar haat zaaien is en blijft een mening. Het grappige is als meerdere mensen dat vinden dat het dan ook een feit is die onomkeerbaar is.quote:Op donderdag 12 augustus 2010 20:44 schreef EggsTC het volgende:
Maar haat zaaien heeft niet echt zin inderdaad. Hoewel de boeken die zij lezen in mijn ogen ook haat zaaien. Niet alleen de Koran hoor, maar ook de Bijbel. De bijbel is nog een stuk erger.
Ik heb niets met strenggelovigen, maar ik heb ook niets met ongrappige onwetenden als jij.quote:Op donderdag 12 augustus 2010 20:34 schreef emma1986 het volgende:
apart een moslim noemt niet gelovigen robots.
een robot is een voorgeprogrammeerd herhaal-apparaat en als ik dan de vergelijking leg met een moslim die niks anders doet dan regeltjes repeteren, en niet denken, uit een gewelddadig simplistisch boekje dan is dat fout?
Ik ga niet uit van wat andere mensen vinden. Alleen als ik zelf bepaalde verses lees dan kan ik "mensen doden" moeilijk symbolisch nemen voor "mensen aaien" als je begrijpt wat ik bedoel.quote:Op donderdag 12 augustus 2010 20:46 schreef o.us het volgende:
[..]
Haat zaaien heeft nooit echt zin gehad inderdaad. Werkt altijd averechts, naar mijn ervaring. Maar haat zaaien is en blijft een mening. Het grappige is als meerdere mensen dat vinden dat het dan ook een feit is die onomkeerbaar is.
hoeveel van je zusjes/nichtjes zijn getrouwd met een niet gelovige kaaskop/neger/indo/etc?quote:Op donderdag 12 augustus 2010 20:41 schreef o.us het volgende:
Waarom heb ik het gevoel dat Emma haat zaait en EggsTC het op een normale manier zijn gelijk wilt bewijzen?
Zat. Mijn vriendin is Nederlandse. Mijn opa is Nederlands. Mijn zwager is Grieks. Wat is je punt?quote:Op donderdag 12 augustus 2010 20:50 schreef emma1986 het volgende:
[..]
hoeveel van je zusjes/nichtjes zijn getrouwd met een niet gelovige kaaskop/neger/indo/etc?
Vooral conservatieve politici. Die zijn ook zeer goed in het verdraaien van hun eigen standpunten zodat het erop lijkt dat hun tegenstanders verantwoordelijk zijn voor het misverstand.quote:Op donderdag 12 augustus 2010 20:46 schreef o.us het volgende:
[..]
Haat zaaien heeft nooit echt zin gehad inderdaad. Werkt altijd averechts, naar mijn ervaring. Maar haat zaaien is en blijft een mening. Het grappige is als meerdere mensen dat vinden dat het dan ook een feit is die onomkeerbaar is.
Ben jij moslim?quote:Op donderdag 12 augustus 2010 20:50 schreef o.us het volgende:
[..]
Zat. Mijn vriendin is Nederlandse. Mijn opa is Nederlands. Mijn zwager is Grieks. Wat is je punt?
Het mooie is dat het allemaal op 1 punt uitkomt; religie. Dat is in het plat Nederlands "geloof". Je gelooft er in of niet, iedereen heeft zijn eigen opvattingen en er kunnen veel discussies overgaan.quote:Op donderdag 12 augustus 2010 20:48 schreef EggsTC het volgende:
[..]
Ik ga niet uit van wat andere mensen vinden. Alleen als ik zelf bepaalde verses lees dan kan ik "mensen doden" moeilijk symbolisch nemen voor "mensen aaien" als je begrijpt wat ik bedoel.
Nu heeft die Lordgast die hier post wel gelijk dat je het geheel moet lezen, die heb ik dan ook gelezen, maar sommige delen blijven dan nog steeds te krankzinnig voor woorden. En ook hier; Niet alleen de Koran, zeer zeker ook de Bijbel.
Nee dat is niet correct. In oorlog is het slechts toegestaan degenen die strijden te doden volgens de Islam. Vrouwen en kinderen bijvoorbeeld mogen niet gedood worden.quote:Op donderdag 12 augustus 2010 20:30 schreef EggsTC het volgende:
[..]
Dat is een vers uit de Ahadith. Boek 14.
[..]
Sommigen denken daar anders over
Edit in een oorlog is het normaal dat er mensen gedood worden, maar geen onschuldigen. Maar volgens de boeken zijn natuurlijk alle ongelovigen schuldig
Daar ben ik het met je eens. Religie is iets voor jezelf of je medegelovigen, je moet het niet gedwongen uitstralen naar mensen die het niet willen. Dat heeft namelijk een hoog "/care" gehalte bij mij. Het heet niet voor niets religie. Daarom zie ik langzaam meer landen overgaan naar een seculiere staat want de scheiding van kerk en staat is nodig in veel landen.quote:Op donderdag 12 augustus 2010 20:52 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Vooral conservatieve politici. Die zijn ook zeer goed in het verdraaien van hun eigen standpunten zodat het erop lijkt dat hun tegenstanders verantwoordelijk zijn voor het misverstand.
Dat is inderdaad wat ik ook in een vers heb gelezen. Dat alleen strijders gedood worden. Ik kan de vers alleen niet zo snel vinden.quote:Op donderdag 12 augustus 2010 20:54 schreef Lord_Horatio het volgende:
[..]
Nee dat is niet correct. In oorlog is het slechts toegestaan degenen die strijden te doden volgens de Islam. Vrouwen en kinderen bijvoorbeeld mogen niet gedood worden.
Soera 8:12quote:Toen uw Heer aan de engelen openbaarde: "Ik ben met u; versterkt de gelovigen. Ik boezem ontzag in de harten der ongelovigen. Slaat daarom hun hoofd af en slaat alle toppen van hun vingers af."
Wat vind jij zelf van de teksten in de Koran dan, hoe ik ze neerzet hier? Sommigen zijn toch gewoon krankzinnig?quote:
Kom ik later op terug. Keep that mind.quote:Op donderdag 12 augustus 2010 21:01 schreef EggsTC het volgende:
[..]
Wat vind jij zelf van de teksten in de Koran dan, hoe ik ze neerzet hier? Sommigen zijn toch gewoon krankzinnig?
Anyway, ik ben wel beniewd of iemand in dit topic wel eens naar Mekka is geweest?
dan hebben we nu net die moslim te pakken die het niet erg vind om een atheistische vriendin te hebben en waarvan de halve familie en kenniskring hokt met evens niet moslim kaaskoppenquote:
Die vers gaat er dus over een oorlog (is het ooit in je opgekomen dat die vers is neergedaald voor een specifieke oorlog die toen gaande was) en wat je dan mag doen met de tegenstander. De tegenstanders worden ook specifiek genoemd (bv. Munafiq of kafir etc. etc. ). Nogmaals het woordje ongelovig komt niet voor in de Qur'an.quote:Op donderdag 12 augustus 2010 21:00 schreef EggsTC het volgende:
[..]
Dat is inderdaad wat ik ook in een vers heb gelezen. Dat alleen strijders gedood worden. Ik kan de vers alleen niet zo snel vinden.
Toch is dat raar, want dit spreekt dat keihard tegen:
[..]
Soera 8:12
Zoals ik al zei weet ik niet zeker of dit helemaal letterlijk vertaald is, maar ongelovigen worden ermee bedoeld. En ik vertrouw op de vertaling omdat een ex-moslim.. een arabische islamoloog, dit vertaald heeft.
En zo zijn er meer tegenstrijdigheden in de Koran.
mekka hoeft toch maar 1x per leven minimaal.quote:Op donderdag 12 augustus 2010 21:01 schreef EggsTC het volgende:
[..]
Wat vind jij zelf van de teksten in de Koran dan, hoe ik ze neerzet hier? Sommigen zijn toch gewoon krankzinnig?
Anyway, ik ben wel beniewd of iemand in dit topic wel eens naar Mekka is geweest?
Ik ben benieuwd hoe O.us dit gaat verdedigen. Een atheïstische vriendin is zeker iets wat niet mag. Explain O.Us.quote:Op donderdag 12 augustus 2010 21:04 schreef emma1986 het volgende:
[..]
dan hebben we nu net die moslim te pakken die het niet erg vind om een atheistische vriendin te hebben en waarvan de halve familie en kenniskring hokt met evens niet moslim kaaskoppen
Dus? Wat is je probleem?quote:Op donderdag 12 augustus 2010 21:04 schreef emma1986 het volgende:
[..]
dan hebben we nu net die moslim te pakken die het niet erg vind om een atheistische vriendin te hebben en waarvan de halve familie en kenniskring hokt met evens niet moslim kaaskoppen
Ja mag, moslims mogen ook met christenen trouwens, zolang ze maar gelovig zijn, dus ook boeddha's enz.quote:Op donderdag 12 augustus 2010 21:05 schreef o.us het volgende:
[..]
Dus? Wat is je probleem?Wat is ongelovig in jouw opzicht? Ze is een christen, en dat mag.
Tijdens de Hadj?quote:Op donderdag 12 augustus 2010 21:05 schreef Lord_Horatio het volgende:
Ik ben in Mekka geweest btwzors.
quote:Op donderdag 12 augustus 2010 20:54 schreef Lord_Horatio het volgende:
[..]
Nee dat is niet correct. In oorlog is het slechts toegestaan degenen die strijden te doden volgens de Islam. Vrouwen en kinderen bijvoorbeeld mogen niet gedood worden.
Best raar dan, weer verschillende regels voor verschillende oorlogen? Het is dus niet zo dat vrouwen en kinderen ongemoeid blijven. Hier staat dus duidelijk ALLE tegenstanders/ongelovigen/schuldigen, whatever hoe je het wil noemen.quote:Op donderdag 12 augustus 2010 21:04 schreef Lord_Horatio het volgende:
[..]
Die vers gaat er dus over een oorlog (is het ooit in je opgekomen dat die vers is neergedaald voor een specifieke oorlog die toen gaande was) en wat je dan mag doen met de tegenstander. De tegenstanders worden ook specifiek genoemd (bv. Munafiq of kafir etc. etc. ). Nogmaals het woordje ongelovig komt niet voor in de Qur'an.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |