Dat zijn slechts statistieken en cijfers, mislukte scorebordjournalist.quote:Op donderdag 12 augustus 2010 19:56 schreef emma1986 het volgende:
[..]
nee jij kwam met je opmerking dat ieder mens niet gelijk is alsof moslims geen last hebben van voedseltekort![]()
maar goed aangezien zelfs een simpele google zoekopdracht te moeilijk is voor je...
http://www.google.nl/sear(...)voedsel+concentratie
je weet dat je op die links moet klikken
Inderdaad, 80% van alle statistieken is bullshit.quote:Op donderdag 12 augustus 2010 19:59 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Dat zijn slechts statistieken en cijfers, mislukte scorebordjournalist.
Oké, sorry voor het ongemak.quote:Op donderdag 12 augustus 2010 20:07 schreef o.us het volgende:
Laten we het gezellig houden hier, gaarne.
Nou inderdaad, ik volg het topic en wordt gelijk geflamed vanwege teksten die Allah zelf heeft bedacht.quote:Op donderdag 12 augustus 2010 20:07 schreef o.us het volgende:
Laten we het gezellig houden hier, gaarne.
Tja ik zie het verschil ook niet met beesten inderdaad met zulke mensen. Ze zijn in essentie hetzelfde. Ze leven beide als ware "robots".quote:Op donderdag 12 augustus 2010 19:55 schreef EggsTC het volgende:
En sorry, ik overdreef. We worden liever "beesten" genoemd. Sorry als ik het niet letterlijk vertaal.
[..]
Soera 8:22
Discussie daarover kan geen kwaad, kan mij eigenlijk helemaal niets schelen wie of wat er gelijk heeftquote:Op donderdag 12 augustus 2010 20:09 schreef EggsTC het volgende:
[..]
Nou inderdaad, ik volg het topic en wordt gelijk geflamed vanwege teksten die Allah zelf heeft bedacht.
Robots staan er om bekend dat ze geprogrammeerd zijn... hmm, ik zie niet echt overeenkomsten met ongelovigen... gelovigen daarentegen...? hmm nee ook niet. Het klopt wat je zegt!quote:Op donderdag 12 augustus 2010 20:11 schreef Lord_Horatio het volgende:
[..]
Tja ik zie het verschil ook niet met beesten inderdaad met zulke mensen. Ze zijn in essentie hetzelfde. Ze leven beide als ware "robots".
?? Probeer normale zinnen te formulerenquote:Op donderdag 12 augustus 2010 19:53 schreef EggsTC het volgende:
[..]
Die worden ermee bedoeld maar uit de Soera zelf kan je dat niet halen als je niet het hele deel leest. Vandaar de verduidelijking anders moet ik hier een post maken die groter is dan het gemiddelde R&P topic.
Vanwaar de flame "noob" ? Je overtreed de regels
[..]
Omdat degenen die niet leven voor Allah gewoon "leven" , net zoals dat dieren dat doen. Die "leven" ook gewoon. Maar de mens is gecreërd voor specifieke taken net zoals dieren dat zijn. Als jij als mens willens en wetens die taak niet uitvoert (Allah aanbidden) wat is dan het verschil met beesten?quote:Op donderdag 12 augustus 2010 20:12 schreef EggsTC het volgende:
[..]
Robots staan er om bekend dat ze geprogrammeerd zijn... hmm, ik zie niet echt overeenkomsten met ongelovigen... gelovigen daarentegen...? hmm nee ook niet. Het klopt wat je zegt!
Het zijn gewoon correcte zinnen?quote:Op donderdag 12 augustus 2010 20:12 schreef Lord_Horatio het volgende:
[..]
?? Probeer normale zinnen te formuleren. Ik ga hier verder niet op in troll.
Je zit maar wat knip en plak werk te doen en ik wijs je erop dat dat niet de manier is. En daarna post je iets waar ik echt geen touw aan kan vastknopen.quote:Op donderdag 12 augustus 2010 20:15 schreef EggsTC het volgende:
[..]
Het zijn gewoon correcte zinnen?
Troll? Nu wordt ik weer uitgemaakt voor troll. Wat is dit allemaal? we zouden het gezellig houden.
Nou er is altijd nog een groot verschil met dieren, maar daar ga ik niet op in. Want mij een dier of beest noemen vind ik ook een beetje ver gaan. Dan vind je mij een troll maar ik moet het maar pikken dat mensen me een beest noemen. En een boek dat vind dat ik gedood moet worden. Beetje krom nietwaar?quote:Op donderdag 12 augustus 2010 20:13 schreef Lord_Horatio het volgende:
[..]
Omdat degenen die niet leven voor Allah gewoon "leven" , net zoals dat dieren dat doen. Die "leven" ook gewoon. Maar de mens is gecreërd voor specifieke taken net zoals dieren dat zijn. Als jij als mens willens en wetens die taak niet uitvoert (Allah aanbidden) wat is dan het verschil met beesten?
Ten eerste heb ik jou nooit een beest genoemd. Ik weet niet eens de strekking van de vers, de plaats etc. etc. Ik reageerde slechts kortstondig en zette neer wat in me opkwam bij mijn eerste indruk van de vers.quote:Op donderdag 12 augustus 2010 20:20 schreef EggsTC het volgende:
[..]
Nou er is altijd nog een groot verschil met dieren, maar daar ga ik niet op in. Want mij een dier of beest noemen vind ik ook een beetje ver gaan. Dan vind je mij een troll maar ik moet het maar pikken dat mensen me een beest noemen. En een boek dat vind dat ik gedood moet worden. Beetje krom nietwaar?
En de mens is gemaakt om Allah te aanbidden... Waarom zou ik Allah aanbidden of leven voor Allah. Ik leef voor mezelf?
"If Allah is the creator of all things, then why does he create bombs which fall on our houses?"
"Well Azim, there's a pretty good answer for that, but i have to go now"
Ik heb maar één advies voor jou:quote:
quote:Op donderdag 12 augustus 2010 20:23 schreef Lord_Horatio het volgende:
[..]
Ten eerste heb ik jou nooit een beest genoemd. Ik weet niet eens de strekking van de vers, de plaats etc. etc. Ik reageerde slechts kortstondig en zette neer wat in me opkwam bij mijn eerste indruk van de vers.
Het boek vind dat jij gedood moet worden is een absolute leugen. Je kan mij geen vers aanwijzen die zal aantonen dat jij als normale atheïst Nederlander gedood moet worden door een Moslim nu.
Ik weet niet hoe symbolisch ik dit moet nemen, en volgens mij is de JIHAD aan de gang as we speak.quote:14.2660 (Jihad) "De meest genadige mensen zijn gelovigen die anderen doden."
En welke vers is dat. En in een kleine Jihad (oorlog) is het normaal dat je mensen dood. Of geef jij soms kusjes aan de vijand in een oorlog?quote:Op donderdag 12 augustus 2010 20:25 schreef EggsTC het volgende:
[..]
[..]
Ik weet niet hoe symbolisch ik dit moet nemen, en volgens mij is de JIHAD aan de gang as we speak.
Omfgquote:Op donderdag 12 augustus 2010 20:13 schreef Lord_Horatio het volgende:
[..]
Omdat degenen die niet leven voor Allah gewoon "leven" , net zoals dat dieren dat doen. Die "leven" ook gewoon. Maar de mens is gecreërd voor specifieke taken net zoals dieren dat zijn. Als jij als mens willens en wetens die taak niet uitvoert (Allah aanbidden) wat is dan het verschil met beesten?
Dat is een vers uit de Ahadith. Boek 14.quote:Op donderdag 12 augustus 2010 20:28 schreef Lord_Horatio het volgende:
[..]
En welke vers is dat. En in een kleine Jihad (oorlog) is het normaal dat je mensen dood. Of geef jij soms kusjes aan de vijand in een oorlog?
En Jihad bestaat uit twee vormen: grote jihad (strijd tegen je eigen ego) en kleine jihad (verdediging/strijd/oorlog).
Sommigen denken daar anders overquote:Grote Jihad is altijd aan de gang en van kleine Jihad is er geen sprake.
Mwa, ergens begrijp ik het ook wel. Als mijn ouders mij geleerd hadden 1+1=3 vanaf mijn geboorte en ik dat elke dag een aantal keer moest herhalen had je mij ook niet van andere dingen overtuigd. Voor ons is het volkomen belachelijk dat iemand erin gelooft omdat het totaal onrealistisch is. Maargoed, ze hebben het zo lang herhaald dat kinderen en kleinkinderen erin gaan geloven en erin willen geloven.quote:Op donderdag 12 augustus 2010 20:34 schreef emma1986 het volgende:
apart een moslim noemt niet gelovigen robots.
een robot is een voorgeprogrammeerd herhaal-apparaat en als ik dan de vergelijking leg met een moslim die niks anders doet dan regeltjes repeteren, en niet denken, uit een gewelddadig simplistisch boekje dan is dat fout?
en jullie valse profeet was gewoon een barbaar:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Mohammed
Ik hoef mijn gelijk niet te bewijzen want:quote:Op donderdag 12 augustus 2010 20:41 schreef o.us het volgende:
Waarom heb ik het gevoel dat Emma haat zaait en EggsTC het op een normale manier zijn gelijk wilt bewijzen?
Weet ik maar ik vind jou het iig veel beter verwoorden dan Emma. Dat was mijn punt.quote:Op donderdag 12 augustus 2010 20:42 schreef EggsTC het volgende:
[..]
Ik hoef mijn gelijk niet te bewijzen want:
1. bewijs is voor gelovigen niet relevant
en 2. gelovigen proberen te overtuigen van iets anders, rationele dingen, dat is hetzelfde als een trein proberen te stoppen met blote handen.
Ze moeten er zelf achter komen, maar ik vind de discussie wel leuk altijd.
Haat zaaien heeft nooit echt zin gehad inderdaad. Werkt altijd averechts, naar mijn ervaring. Maar haat zaaien is en blijft een mening. Het grappige is als meerdere mensen dat vinden dat het dan ook een feit is die onomkeerbaar is.quote:Op donderdag 12 augustus 2010 20:44 schreef EggsTC het volgende:
Maar haat zaaien heeft niet echt zin inderdaad. Hoewel de boeken die zij lezen in mijn ogen ook haat zaaien. Niet alleen de Koran hoor, maar ook de Bijbel. De bijbel is nog een stuk erger.
Ik heb niets met strenggelovigen, maar ik heb ook niets met ongrappige onwetenden als jij.quote:Op donderdag 12 augustus 2010 20:34 schreef emma1986 het volgende:
apart een moslim noemt niet gelovigen robots.
een robot is een voorgeprogrammeerd herhaal-apparaat en als ik dan de vergelijking leg met een moslim die niks anders doet dan regeltjes repeteren, en niet denken, uit een gewelddadig simplistisch boekje dan is dat fout?
Ik ga niet uit van wat andere mensen vinden. Alleen als ik zelf bepaalde verses lees dan kan ik "mensen doden" moeilijk symbolisch nemen voor "mensen aaien" als je begrijpt wat ik bedoel.quote:Op donderdag 12 augustus 2010 20:46 schreef o.us het volgende:
[..]
Haat zaaien heeft nooit echt zin gehad inderdaad. Werkt altijd averechts, naar mijn ervaring. Maar haat zaaien is en blijft een mening. Het grappige is als meerdere mensen dat vinden dat het dan ook een feit is die onomkeerbaar is.
hoeveel van je zusjes/nichtjes zijn getrouwd met een niet gelovige kaaskop/neger/indo/etc?quote:Op donderdag 12 augustus 2010 20:41 schreef o.us het volgende:
Waarom heb ik het gevoel dat Emma haat zaait en EggsTC het op een normale manier zijn gelijk wilt bewijzen?
Zat. Mijn vriendin is Nederlandse. Mijn opa is Nederlands. Mijn zwager is Grieks. Wat is je punt?quote:Op donderdag 12 augustus 2010 20:50 schreef emma1986 het volgende:
[..]
hoeveel van je zusjes/nichtjes zijn getrouwd met een niet gelovige kaaskop/neger/indo/etc?
Vooral conservatieve politici. Die zijn ook zeer goed in het verdraaien van hun eigen standpunten zodat het erop lijkt dat hun tegenstanders verantwoordelijk zijn voor het misverstand.quote:Op donderdag 12 augustus 2010 20:46 schreef o.us het volgende:
[..]
Haat zaaien heeft nooit echt zin gehad inderdaad. Werkt altijd averechts, naar mijn ervaring. Maar haat zaaien is en blijft een mening. Het grappige is als meerdere mensen dat vinden dat het dan ook een feit is die onomkeerbaar is.
Ben jij moslim?quote:Op donderdag 12 augustus 2010 20:50 schreef o.us het volgende:
[..]
Zat. Mijn vriendin is Nederlandse. Mijn opa is Nederlands. Mijn zwager is Grieks. Wat is je punt?
Het mooie is dat het allemaal op 1 punt uitkomt; religie. Dat is in het plat Nederlands "geloof". Je gelooft er in of niet, iedereen heeft zijn eigen opvattingen en er kunnen veel discussies overgaan.quote:Op donderdag 12 augustus 2010 20:48 schreef EggsTC het volgende:
[..]
Ik ga niet uit van wat andere mensen vinden. Alleen als ik zelf bepaalde verses lees dan kan ik "mensen doden" moeilijk symbolisch nemen voor "mensen aaien" als je begrijpt wat ik bedoel.
Nu heeft die Lordgast die hier post wel gelijk dat je het geheel moet lezen, die heb ik dan ook gelezen, maar sommige delen blijven dan nog steeds te krankzinnig voor woorden. En ook hier; Niet alleen de Koran, zeer zeker ook de Bijbel.
Nee dat is niet correct. In oorlog is het slechts toegestaan degenen die strijden te doden volgens de Islam. Vrouwen en kinderen bijvoorbeeld mogen niet gedood worden.quote:Op donderdag 12 augustus 2010 20:30 schreef EggsTC het volgende:
[..]
Dat is een vers uit de Ahadith. Boek 14.
[..]
Sommigen denken daar anders over
Edit in een oorlog is het normaal dat er mensen gedood worden, maar geen onschuldigen. Maar volgens de boeken zijn natuurlijk alle ongelovigen schuldig
Daar ben ik het met je eens. Religie is iets voor jezelf of je medegelovigen, je moet het niet gedwongen uitstralen naar mensen die het niet willen. Dat heeft namelijk een hoog "/care" gehalte bij mij. Het heet niet voor niets religie. Daarom zie ik langzaam meer landen overgaan naar een seculiere staat want de scheiding van kerk en staat is nodig in veel landen.quote:Op donderdag 12 augustus 2010 20:52 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Vooral conservatieve politici. Die zijn ook zeer goed in het verdraaien van hun eigen standpunten zodat het erop lijkt dat hun tegenstanders verantwoordelijk zijn voor het misverstand.
Dat is inderdaad wat ik ook in een vers heb gelezen. Dat alleen strijders gedood worden. Ik kan de vers alleen niet zo snel vinden.quote:Op donderdag 12 augustus 2010 20:54 schreef Lord_Horatio het volgende:
[..]
Nee dat is niet correct. In oorlog is het slechts toegestaan degenen die strijden te doden volgens de Islam. Vrouwen en kinderen bijvoorbeeld mogen niet gedood worden.
Soera 8:12quote:Toen uw Heer aan de engelen openbaarde: "Ik ben met u; versterkt de gelovigen. Ik boezem ontzag in de harten der ongelovigen. Slaat daarom hun hoofd af en slaat alle toppen van hun vingers af."
Wat vind jij zelf van de teksten in de Koran dan, hoe ik ze neerzet hier? Sommigen zijn toch gewoon krankzinnig?quote:
Kom ik later op terug. Keep that mind.quote:Op donderdag 12 augustus 2010 21:01 schreef EggsTC het volgende:
[..]
Wat vind jij zelf van de teksten in de Koran dan, hoe ik ze neerzet hier? Sommigen zijn toch gewoon krankzinnig?
Anyway, ik ben wel beniewd of iemand in dit topic wel eens naar Mekka is geweest?
dan hebben we nu net die moslim te pakken die het niet erg vind om een atheistische vriendin te hebben en waarvan de halve familie en kenniskring hokt met evens niet moslim kaaskoppenquote:
Die vers gaat er dus over een oorlog (is het ooit in je opgekomen dat die vers is neergedaald voor een specifieke oorlog die toen gaande was) en wat je dan mag doen met de tegenstander. De tegenstanders worden ook specifiek genoemd (bv. Munafiq of kafir etc. etc. ). Nogmaals het woordje ongelovig komt niet voor in de Qur'an.quote:Op donderdag 12 augustus 2010 21:00 schreef EggsTC het volgende:
[..]
Dat is inderdaad wat ik ook in een vers heb gelezen. Dat alleen strijders gedood worden. Ik kan de vers alleen niet zo snel vinden.
Toch is dat raar, want dit spreekt dat keihard tegen:
[..]
Soera 8:12
Zoals ik al zei weet ik niet zeker of dit helemaal letterlijk vertaald is, maar ongelovigen worden ermee bedoeld. En ik vertrouw op de vertaling omdat een ex-moslim.. een arabische islamoloog, dit vertaald heeft.
En zo zijn er meer tegenstrijdigheden in de Koran.
mekka hoeft toch maar 1x per leven minimaal.quote:Op donderdag 12 augustus 2010 21:01 schreef EggsTC het volgende:
[..]
Wat vind jij zelf van de teksten in de Koran dan, hoe ik ze neerzet hier? Sommigen zijn toch gewoon krankzinnig?
Anyway, ik ben wel beniewd of iemand in dit topic wel eens naar Mekka is geweest?
Ik ben benieuwd hoe O.us dit gaat verdedigen. Een atheïstische vriendin is zeker iets wat niet mag. Explain O.Us.quote:Op donderdag 12 augustus 2010 21:04 schreef emma1986 het volgende:
[..]
dan hebben we nu net die moslim te pakken die het niet erg vind om een atheistische vriendin te hebben en waarvan de halve familie en kenniskring hokt met evens niet moslim kaaskoppen
Dus? Wat is je probleem?quote:Op donderdag 12 augustus 2010 21:04 schreef emma1986 het volgende:
[..]
dan hebben we nu net die moslim te pakken die het niet erg vind om een atheistische vriendin te hebben en waarvan de halve familie en kenniskring hokt met evens niet moslim kaaskoppen
Ja mag, moslims mogen ook met christenen trouwens, zolang ze maar gelovig zijn, dus ook boeddha's enz.quote:Op donderdag 12 augustus 2010 21:05 schreef o.us het volgende:
[..]
Dus? Wat is je probleem?Wat is ongelovig in jouw opzicht? Ze is een christen, en dat mag.
Tijdens de Hadj?quote:Op donderdag 12 augustus 2010 21:05 schreef Lord_Horatio het volgende:
Ik ben in Mekka geweest btwzors.
quote:Op donderdag 12 augustus 2010 20:54 schreef Lord_Horatio het volgende:
[..]
Nee dat is niet correct. In oorlog is het slechts toegestaan degenen die strijden te doden volgens de Islam. Vrouwen en kinderen bijvoorbeeld mogen niet gedood worden.
Best raar dan, weer verschillende regels voor verschillende oorlogen? Het is dus niet zo dat vrouwen en kinderen ongemoeid blijven. Hier staat dus duidelijk ALLE tegenstanders/ongelovigen/schuldigen, whatever hoe je het wil noemen.quote:Op donderdag 12 augustus 2010 21:04 schreef Lord_Horatio het volgende:
[..]
Die vers gaat er dus over een oorlog (is het ooit in je opgekomen dat die vers is neergedaald voor een specifieke oorlog die toen gaande was) en wat je dan mag doen met de tegenstander. De tegenstanders worden ook specifiek genoemd (bv. Munafiq of kafir etc. etc. ). Nogmaals het woordje ongelovig komt niet voor in de Qur'an.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |