abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_85363114
Flugeltje ik kan me heel erg voorstellen dat het erg vermoeiend is en dat je af en toe denkt ik stop er mee.. hopelijk dat een lactatiedeskundige en het borstvoedingscafé nog wat kunnen betekenen.

Zelf ben ik nog steeds aan het combineren en dat bevalt me prima. In de nacht geef ik zo'n 20 minuten één borst (andere heb ik opgegeven) en overdag 30 minuten. Ze geniet er echt van maar heb geen idee hoeveel ze precies drinkt. Verder krijgt ze kunstvoeding zo'n 350-450 cc per dag. Als ik de 2 weegdagen bij het CB bekijk dan zou ze ongeveer 40 gram per dag aankomen. Op deze manier kan ik het prima volhouden, vind het ook wel erg intiem zo aan de borst, waarom zou ik stoppen denk ik dan..
  maandag 16 augustus 2010 @ 20:46:28 #27
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_85364386
Kiektan O+
flugel :*
Orea en Mereltje, fijn dat het goed gaat bij jullie nu
pi_85365564
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 17:27 schreef DaviniaHR het volgende:
Wat ik me afvroeg, als een kindje boventanden krijgt, dan komen die toch wel op je tepel(hof)? Schuurt dat niet, of zo?
de ondertanden komen onder de tong, dat weet ik, maar de boventanden komen wel in aanraking met je borst?
Ik heb het eerlijk gezegd nooit gevoeld eigenlijk. Wel als ze beet maar dan voelde ik de ondertanden ook :')
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_85365582
Ohh, Harry! O+ Hij is net een jong poesje met zijn handjes O+ Niels doet dat eigenlijk niet zo met mijn borst, wel met mijn gezicht. Hij knijpt in mijn neus en moet en zal met zijn vingers in mijn mond porren :D

Flugeltje hopelijk heeft de LK goede tips, vast wel :*

Fijn dat het bij jullie nu goed gaat Orea ^O^
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
  maandag 16 augustus 2010 @ 21:10:55 #30
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_85365643
Hier geven de boventanden ook geen enkel probleem, bijten wel, maar dat leren ze snel genoeg af :)
  maandag 16 augustus 2010 @ 21:33:13 #31
313287 Groofsken3
1,2,3, wat maakt het uit...
pi_85366792
Ik vind het een heel mooi filmpje Asyniur O+ .
pi_85366827
ge-wel-dig filmpje!

weten jullie al van de wereld borstvoedingsweek en de bijeenkomst met recordpoging simultaan voeden die daarbij hoort? zaterdag 2 oktober in a'foort: http://wbwnederland.nl/
  maandag 16 augustus 2010 @ 21:35:26 #33
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_85366889
asy, wat een lief filmpje! (heb je die zelf gemaakt? :@ ) aviva is ook zo beweeglijk bij het drinken O+ maar haar voorkeur gaat uit naar kleine velletjes op armen en in oksels en wangen en lippen en zo :P

fijn om te horen dat je de boventanden in principe niet voelt :o
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_85367004
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 21:34 schreef WupWup het volgende:
ge-wel-dig filmpje!

weten jullie al van de wereld borstvoedingsweek en de bijeenkomst met recordpoging simultaan voeden die daarbij hoort? zaterdag 2 oktober in a'foort: http://wbwnederland.nl/
yush *O* gaan jullie ook??
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_85367206
Flugeltje, vooral dat apathische in het begin vind ik heel naar klinken. Ik zou in dat geval ook niet getwijfeld hebben over het bijvoeden met kunstvoeding.

Ik hoop dat de lactatiekunige jullie goed kan helpen. Met de juiste tips kan een omslag heel snel plaatsvinden. Het klinkt alsof jullie er samen (!) heel verstandig mee bezig zijn. Zo'n 'deadline' houdt je op de been, lijkt me.

Een kleine tip van mij: probeer jezelf ook niet te veel vast te pinnen op hetgeen je nu gepland hebt. Misschien ben je het zomaar ineens eerder zat of merk je juist dat je gevoelsmatig nog niet klaar bent met de borstvoeding. Het is helemaal niet erg om van gedachten te veranderen!
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_85367298
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 21:37 schreef Twinkly het volgende:

[..]

yush *O* gaan jullie ook??
:Y Ik zit te wachten tot m'n ingezonden foto's voor de wedstrijd online komen :s)
  maandag 16 augustus 2010 @ 21:43:28 #37
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_85367316
Ik heb het filmpje zelf gemaakt ja :Y
De laatste tijd friemelt hij zo met zijn handen. Hij probeert ook zijn vingers erbij te stoppen (zie je bij borst 2).
Zijn nieuwste 'ding' is dat hij mijn borst met 2 handjes vastpakt (zoals een tuitbeker) en dan aanhapt :D
Alleen krijg ik dat zelf dus niet op film :)
Heb in elk geval zijn nagels weer kort geknipt ;)
pi_85367320
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 21:43 schreef WupWup het volgende:

[..]

:Y Ik zit te wachten tot m'n ingezonden foto's voor de wedstrijd online komen :s)
Wedstrijd?? Dat heb ik niet gezien! *zoekt*
pi_85367353
Dan had ik m'n mond moeten houden, want minder kans enzo :P
pi_85367471
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 21:43 schreef Asyniur het volgende:
Ik heb het filmpje zelf gemaakt ja :Y
De laatste tijd friemelt hij zo met zijn handen. Hij probeert ook zijn vingers erbij te stoppen (zie je bij borst 2).
Zijn nieuwste 'ding' is dat hij mijn borst met 2 handjes vastpakt (zoals een tuitbeker) en dan aanhapt :D
Alleen krijg ik dat zelf dus niet op film :)
Heb in elk geval zijn nagels weer kort geknipt ;)
Jaa dat aanhappen door met zijn handjes eerst de borst vast te pakken doet Niels de laatste dagen ook O+ Eerst had hij daar de kans niet toe omdat ik hem direct in bv-houding neerlegde op mijn schoot, maar nu zet ik hem neer en doet hij het zelfstandig. Zo schattig.

Dat je zelf nog een filmpje kunt maken joh, Niels had de camera zich allang toegeëigend en dan niet meer gedronken :D

[ Bericht 0% gewijzigd door Twinkly op 16-08-2010 21:52:09 ]
pi_85367503
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 21:44 schreef WupWup het volgende:
Dan had ik m'n mond moeten houden, want minder kans enzo :P
Zie hierboven ;) Foto's maken, goeie grap :') :D
pi_85367710
Oh maar ik laat ze ook altijd maken. Zelf doen lukte alleen in de eerste 4? 5? maanden. Sindsdien doet ze hetzelfde als Niels: graaien in m'n gezicht, overal aan trekken, vingers in m'n neus en mond, rondzwaaien met d'r armen, alles binnen handbereik pakken en vooral heel snel afgeleid zijn van het drinken :')
  maandag 16 augustus 2010 @ 21:52:22 #43
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_85367817
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 21:46 schreef Twinkly het volgende:

[..]

Jaa dat aanhappen door met zijn handjes eerst de borst vast te pakken doet Niels de laatste dagen ook O+ Eerst had hij daar de kans niet toe omdat ik hem direct in bv-houding neerlegde op mijn schoot, maar nu zet ik hem neer en doet hij het zelfstandig. Zo schattig.

Dat je zelf nog een filmpje kunt maken joh, Niels had de camera zich allang toegeëigend en geen dan niet meer gedronken :D
Nou het was een wonder dat hij niet ophield met drinken om naar de camera te graaien.
het stuk dat hij loslaat en naar de camera graait heb ik er vakkundig uitgeknipt ;)
  maandag 16 augustus 2010 @ 22:39:36 #44
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_85370543
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 21:41 schreef Claudia_x het volgende:
Flugeltje, vooral dat apathische in het begin vind ik heel naar klinken. Ik zou in dat geval ook niet getwijfeld hebben over het bijvoeden met kunstvoeding.

Ik hoop dat de lactatiekunige jullie goed kan helpen. Met de juiste tips kan een omslag heel snel plaatsvinden. Het klinkt alsof jullie er samen (!) heel verstandig mee bezig zijn. Zo'n 'deadline' houdt je op de been, lijkt me.

Een kleine tip van mij: probeer jezelf ook niet te veel vast te pinnen op hetgeen je nu gepland hebt. Misschien ben je het zomaar ineens eerder zat of merk je juist dat je gevoelsmatig nog niet klaar bent met de borstvoeding. Het is helemaal niet erg om van gedachten te veranderen!
We nemen het zoals het komt momenteel, als we er eerder genoeg van hebben zullen we het ook echt eerder aankaarten. Maar eerst die lactatiedeskundige maar eens afwachten...
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
pi_85430394
Was helemaal vergeten om me aan te melden voor 18 september :@ Alsnog maar even gedaan dus.

Na bijna 9 maanden word ik wat onzeker. Emma drinkt plots veel minder vaak: een paar weken terug was het nog zeker 10/dag, nu zitten we aan zo'n 6-8 keer. Tussendoor slokjes vindt ze ook echt niet boeiend en doet ze dan ook niet. Ik ga ervan uit dat m'n productie deze plotse vermindering wel aankan, maar het voelt echt wat vreemd. Gisteravond hebben we ook meegemaakt dat ze ging huilen, wilde niet drinken, had een schone luier, geen pijnhuiltje, bleek uiteindelijk dat ze wil eten :o Mijn baby'tje gaat haar maag vullen met vast voedsel ipv melkvoeding :{
Het voelt nog heel onwennig en wat mij betreft veel te vroeg. Ben benieuwd hoe het de komende tijd verder gaat.
pi_85430443
quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 12:12 schreef WupWup het volgende:
Was helemaal vergeten om me aan te melden voor 18 september :@ Alsnog maar even gedaan dus.

Na bijna 9 maanden word ik wat onzeker. Emma drinkt plots veel minder vaak: een paar weken terug was het nog zeker 10/dag, nu zitten we aan zo'n 6-8 keer. Tussendoor slokjes vindt ze ook echt niet boeiend en doet ze dan ook niet. Ik ga ervan uit dat m'n productie deze plotse vermindering wel aankan, maar het voelt echt wat vreemd. Gisteravond hebben we ook meegemaakt dat ze ging huilen, wilde niet drinken, had een schone luier, geen pijnhuiltje, bleek uiteindelijk dat ze wil eten :o Mijn baby'tje gaat haar maag vullen met vast voedsel ipv melkvoeding :{
Het voelt nog heel onwennig en wat mij betreft veel te vroeg. Ben benieuwd hoe het de komende tijd verder gaat.
Volgens mij doen veel kindjes dat rond de 9 maanden... Jen deed het ook... En bij een jaar nog eens, en toen was het klaar. -O-
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_85430785
Zeg dat nou niet o|O
  woensdag 18 augustus 2010 @ 13:39:48 #48
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_85433737
Flugel ik hoop dat de lactatiekundige je kan helpen. Frustraties met betrekking tot bijvoeding herken ik wel. Als ik dan 's nachts weer een uur met Nathan bezig was geweest en aan de kolf hing en manlief er in 3 minuutjes even de bijvoeding in gooide stond ik ook wel eens op het punt van "waarom doe ik dit nog?" Waarom geef je de voeding die je kolft direct aan Willem? Wij gaven of een volledige bijvoeding of een volledige gekolfde voeding. Gekolfde voedingen spaarden we op in de koelkast totdat we genoeg hadden om aan Nathan te geven. Scheelde bij ons veel frustratie en werk. Echt naar dat de borstvoeding niet goed op gang is gekomen voordat de kraamverzorgster weg is gegaan!
pi_85433907
Ik word een beetje moe van mijn rechterborst -O- Leia heeft 2 dagen gehad dat ze het liefst constant aan de borst wilde (regelen regelen!) maar mijn rechterborst is gelijk weer overactief :{

Toen ik gisteren maar weer de borsten ging resetten om via blokvoeden de boel weer rustig te krijgen, kwam er zoveel uit dat mijn kolf het niet aankon en er melk in het slangetje gezogen werd (en daar komt normaliter geen melk...)

Denk maar als ze weer een regeldag heeft dat ik haar voornamelijk links ga aanleggen en dan de voedingen die ze rechts zou moeten hebben afkolf. Helaas had de lactatiekundige dit al gezegd, doordat ze in de eerste week zijn gaan overproduceren ligt die blauwdruk vast en heb ik vrij snel kans op weer overproductie...

Maar man o man, dat voelt echt niet fijn hoor :X
  woensdag 18 augustus 2010 @ 13:44:58 #50
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_85433951
Oh ja, misschien een stom vraagje. Ik pas geen kleren meer. Mn zwangerschapskleding slobbert en mn eigen kleding past nog lang niet. Waar moet ik op letten bij het kopen van kleding met het oog op het geven van borstvoeding? Zijn er bepaalde tips die jullie kunnen geven waar ik op kan letten?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')