Wilfred Genee wil Wouter Bos als vaste gast in VI
Geplaatst op maandag 09 augustus 2010 om 11:23
Wilfred Genee hoopt Wouter Bos te strikken als vaste gast in zijn talkshow Voetbal International op RTL 7. De oud- leider van de PvdA was deze zomer regelmatig te zien in de WK-talkshow VI Oranje. Door het vertrek van vaste gast Hans Kraay Jr is er nu ook plek aan tafel bij Voetbal International. “Tijl Beckand is onze eerste tafelgast, maar eigenlijk willen we een vaste poule van drie, vier mensen. Ik zou Wouter Bos graag terugzien. Hij deed het uitstekend“, zegt Genee in De Telegraaf.
Genee vindt het jammer dat Kraay Jr. niet meer aanschuift. SBS vindt dat RTL te weinig geld voor hem over heeft. “Het is spijtig dat Hans er niet meer bij is. Hij paste er goed in en zorgde altijd voor het nodige vuurwerk. Maar onze WK-variant heeft bewezen dat het zonder Hans ook kan.”
Op het hoogtepunt behaalde Genee tijdens het WK Voetbal 918 duizend kijkers met VI Oranje. “We willen de lijn doortrekken van een onderhoudend praatprogramma, dicht op het publiek. Ik heb tijdens mijn vakantie gemerkt dat ook veel niet-voetballiefhebbers naar VI kijken, vooral veel vrouwen. We hopen dan ook dat deze nieuwe groep kijkers blijft hangen.”
Even ging het gerucht dat de heren van Voetbal International een dagelijkse talkshow zouden gaan maken. “We hebben overwogen om er een vijfdaagse talkshow van te maken, maar dat is misschien wat te veel van het goede.”