abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 24 januari 2013 @ 23:23:14 #151
246109 JochemP
Bakt de lekkerste koekjes
pi_122011700
Over het vervroegd doorstromen van talentjes. In uitzonderlijke gevallen denk ik dat het goed is, maar de speler moet wel fysiek mee kunnen komen. Het is zonde als zo iemand ondersneeuwt op basis van lengte/kracht terwijl hij voetballend een van de beteren is.

Wij hadden vorig jaar in de D1 twee E-pupillen rondlopen die fysiek gelijkwaardig of zelfs sterker waren dan de D-pupillen. Daarnaast ook zo talentvol dat het zonde zou zijn geweest om die nog een jaar in de E-pupillen te laten blijven. Die waren daar uitgeleerd, en dan kan het best goed zijn om vervroegd te laten doorstromen denk ik.
pi_122012012
Jochem! Nice dat je er weer bent. Ik kan me wel vinden in jullie feedback. Ik moet trouwens wel een beetje oppassen dat ik niet een soort Adam Maher word, ik ben net een jaartje jeugdtrainer en wil nu al hogerop.

Maar de wil is er volgens mij bij een aantal personen wel, maar tegelijkertijd pakken ze totaal niet door. Ik heb al tig voorstellen gedaan, waar nog niets mee is gedaan. Er is sprake van een soort 'rode draad', maar die is nog nooit aan iemand bekendgemaakt of gepresenteerd.

Ik kan dus zeggen dat ik eigenlijk hogerop wil qua trainersschap en verder wil, maar dat dat bij deze club niet wil. Het punt is dat ik het bij dit team en het team dat ik voor ogen heb, wel erg leuk heb. Maar wanneer dat niet voor elkaar komt, denk ik dat dat wel een stuk minder word.

Zouden jullie trouwens benoemen in het gesprek dat ik binnenkort heb, dat ik ook binnenkort een afspraak heb bij die andere club? Misschien is dat niet geheel netjes, maar misschien nemen ze me dan wat serieuzer! Nu gaan ze er volgens mij gewoon vanuit dat ik maar 'ja, en amen' zeg.
  donderdag 24 januari 2013 @ 23:41:00 #153
246109 JochemP
pi_122012621
Ben nooit weggeweest hoor :P

Ik zou het niet zozeer benoemen. Je mag alleen best wel van je afbijten. Met ambitieus zijn is niks mis en de eis stellen dat je een selectieteam wilt trainen met alleen maar gemotiveerde jongens is helemaal niet gek, ook omdat je tegen die tijd als het goed is een trainersdiploma hebt. Als ze die eis onredelijk vinden of laten weten dat dat niet kan, kan je voorzichtig een andere club (geen naam noemen van de club..) erbij halen, als in "Oh, want in dat geval wil ik dan toch een beetje gaan kijken of een andere club hier in de buurt mij dat wel kan bieden" en dan als reden daarvoor jouw persoonlijke ambities geven. Dikke kans dat ze je dan alsnog geven wat je wil :P

Ik was begin dit seizoen ook een beetje bang dat ze mij een, met alle respect, lager E-team zouden geven ondanks dat ik had aangegeven graag de E1 te willen gaan doen. Gelukkig heb ik die gekregen ( :7 ) maar anders was ik waarschijnlijk ook rond gaan vragen bij andere clubs. Een grote club hier in de buurt bijvoorbeeld speelt met hun E3 en E4 nog hoger dan onze E1, en denk maar niet dat daar een gediplomeerde trainer/coach op staat. Ik kom op zaterdag in de 2e klasse zo goed als alleen maar goedwillende ouders als coach tegen, op een uitzondering na. Dus zo gek is je eis/wens niet.
pi_122094702
Wij hebben vandaag zowaar een wedstrijd kunnen spelen. Het was duidelijk dat we weer even moesten wennen aan de bal, elkaar en het (groene) veld, maar dat hebben we dan ook goed kunnen doen met ongeveer 70% balbezit en veel aanvallen. Uitslag (2-0 winst) onbelangrijk, vooral lekker weer gevoetbald met elkaar. Komende zaterdag zal de competitie wel weer gespeeld worden!
pi_122282869
Vanavond weer getraind en het ging erg lekker. Was kort, maar een uurtje, maar toch goed bezig geweest. Begonnen met positiespel 4:2, vervolgens afwerken in een simpele organisatie waarbij op allerlei verschillende manieren opengedraaid en geschoten moest worden. Afgesloten met een partijspel 5+k:5+k waarbij we de afspraken voor de opbouw kort hebben herhaald. Afgesloten met een spelletje incl. prijsje. De jongens hadden er veel zin in en gingen als de brandweer. Morgen alweer lekker trainen!
  donderdag 31 januari 2013 @ 12:49:09 #156
246109 JochemP
pi_122293489
Ik mag vanmiddag om 17.00 weer voor het eerst sinds twee weken trainen. Zaterdag hopelijk weer een wedstrijd, maar volgensmij heeft de tegenstander slechte velden en er komt flink wat regen aan...

Ben benieuwd of ze (en ik) het nog kunnen
pi_122317883
Vanavond ook weer getraind. Opzich best redelijk, positiespelletje met indribbelaar ging best leuk met goede combinaties. Eerst wat passoefeningen gedaan, toen positiespel, lijndribbelspel, toen afwerkoefeningen met combinaties en vervolgens partij 5 v 5 gedaan.

Zaterdag weer eindelijk competitie! Hoe zag jullie training eruit?
pi_122331380
In hoeverre trainen jullie op een bepaald thema?

Je ziet vaak dat oefeningen geen link met elkaar hebben. Dan wordt er bijvoorbeeld begonnen met een techniekoefening waarbij gelet wordt op passeerbewegingen; vervolgens kom een 1:1-vorm met afdraaibewegingen; daarna spelen ze een positiespel waarbij gecoacht wordt op het openen van het spel en in de partij wordt er gecoacht op het winnen van de duels, 'want dat gaat niet goed in deze partij.'

Als je altijd op die manier traint, staan de onderdelen van je training los van elkaar en zal het voor de kinderen denk ik erg moeilijk zijn om écht ergens op te oefenen. Het is dan een beetje los zand allemaal. Ik train ook zeker wel eens op bovenstaande manier, maar dan zorg ik er voor dat ik alleen op de techniek coach.
Als ik met de spelers een bepaald 'tactisch thema' wil oefenen, dan zorg ik dat de oefeningen daarop toegespitst zijn en dat ik daar ook alleen op coach.

De afgelopen 2 trainingen hebben we veel gepasst en gescoord, omdat ik het belangrijk vond om die twee zaken weer op te frissen richting zaterdag. Ik maak dit dan duidelijk aan de kinderen en zorg ervoor dat die onderdelen vaak herhaald worden in de training, in allerlei verschillende vormen.

Wat is jullie mening hierover?
  zondag 3 februari 2013 @ 18:00:01 #159
246109 JochemP
pi_122426517
Gisteren de nieuwe competitie begonnen met een 2-4 overwinning tegen (denk ik) één van de sterkste tegenstanders uit de poule. Was een stug en hard ploegje met voorin een zeer technisch behendig en snel meisje. Wij waren voetballend wel de beteren en de twee tegengoals kwamen een beetje uit het niets, dus 2-4 was enigszins geflatteerd, ook omdat wij 100% kansen (3 tegen 1 op de keeper af) niet afmaakten.

Aan het begin van het seizoen hield ik op onze teamsite een lijstje met doelpuntenmakers bij. Hierdoor gingen heel veel spelertjes steeds voor eigen succes om maar hogerop die lijst te komen. Op advies van een aantal ouders heb ik die lijst weggehaald en nu zijn ze af en toe juist weer te lief voor elkaar. Gisteren waren er een aantal situaties dat een van mijn spelertjes alleen op de keeper afging met een medespeler, en veel beter zelf had kunnen scoren, maar ipv daarvan aflegde wat verkeerd afliep. Probleem heeft zich beetje omgedraaid dus :P
pi_122448596
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 09:41 schreef PAA-053 het volgende:
In hoeverre trainen jullie op een bepaald thema?

Je ziet vaak dat oefeningen geen link met elkaar hebben. Dan wordt er bijvoorbeeld begonnen met een techniekoefening waarbij gelet wordt op passeerbewegingen; vervolgens kom een 1:1-vorm met afdraaibewegingen; daarna spelen ze een positiespel waarbij gecoacht wordt op het openen van het spel en in de partij wordt er gecoacht op het winnen van de duels, 'want dat gaat niet goed in deze partij.'

Als je altijd op die manier traint, staan de onderdelen van je training los van elkaar en zal het voor de kinderen denk ik erg moeilijk zijn om écht ergens op te oefenen. Het is dan een beetje los zand allemaal. Ik train ook zeker wel eens op bovenstaande manier, maar dan zorg ik er voor dat ik alleen op de techniek coach.
Als ik met de spelers een bepaald 'tactisch thema' wil oefenen, dan zorg ik dat de oefeningen daarop toegespitst zijn en dat ik daar ook alleen op coach.

De afgelopen 2 trainingen hebben we veel gepasst en gescoord, omdat ik het belangrijk vond om die twee zaken weer op te frissen richting zaterdag. Ik maak dit dan duidelijk aan de kinderen en zorg ervoor dat die onderdelen vaak herhaald worden in de training, in allerlei verschillende vormen.

Wat is jullie mening hierover?
Ben ik met je eens! Ik heb me op het trainersgebied nog niet voldoende ontwikkeld (denk ik) om al die oefeningen precies goed op elkaar te laten aansluiten. Wel train ik in bepaalde thema's. Iedere maand een ander thema. Bijvoorbeeld: voor de maand februari staat het thema 'tactiek' centraal. Dan trainen we iedere maandag van die maandag sowieso op tactiek, de andere dagen op de overige thema's. Onder dit thema vallen de aspecten techniek, passing en positiespel. Ik zorg er dan voor dat deze drie aspecten alle drie terugkomen in de training.

Wat vind je daarvan?
pi_122448896
quote:
0s.gif Op zondag 3 februari 2013 18:00 schreef JochemP het volgende:
Gisteren de nieuwe competitie begonnen met een 2-4 overwinning tegen (denk ik) één van de sterkste tegenstanders uit de poule. Was een stug en hard ploegje met voorin een zeer technisch behendig en snel meisje. Wij waren voetballend wel de beteren en de twee tegengoals kwamen een beetje uit het niets, dus 2-4 was enigszins geflatteerd, ook omdat wij 100% kansen (3 tegen 1 op de keeper af) niet afmaakten.

Aan het begin van het seizoen hield ik op onze teamsite een lijstje met doelpuntenmakers bij. Hierdoor gingen heel veel spelertjes steeds voor eigen succes om maar hogerop die lijst te komen. Op advies van een aantal ouders heb ik die lijst weggehaald en nu zijn ze af en toe juist weer te lief voor elkaar. Gisteren waren er een aantal situaties dat een van mijn spelertjes alleen op de keeper afging met een medespeler, en veel beter zelf had kunnen scoren, maar ipv daarvan aflegde wat verkeerd afliep. Probleem heeft zich beetje omgedraaid dus :P
Aah, een bekend fenomeen! Hoor ik van meerdere trainers. Zelf hebben wij ook een teamsite en ik houdt de doelpunten nog wel bij. Simpelweg omdat het voor mij nog geen zichtbare problemen opgeleverd heeft!

Zelf heb ik gisteren met het team met 8-2 gewonnen. We speelden een hele goede wedstrijd met zeer goed combinatievoetbal! De tegenstander heeft eigenlijk niets anders gedaan dan de ballen naar voren trappen :'). Bij rust stond het 4-0 en was de wedstrijd eigenlijk volledig in handen van ons, zoals ik vooraf al verwachtte. Vervolgens nog twee doelpunten tegen gekregen, doordat de verdedigers door hun drang om ook te scoren af en toe wat te diep stonden.

Wel balen dat er aanstaande zaterdag geen voetbal is ivm carnaval, stom feest... Maargoed, in de Krokusvakantie heb ik ons opgegeven voor een of ander kwalificatietoernooi bij een grote club in Hengelo voor spelers van <10. De jeugdcoördinator had hier eigenlijk een mail over gekregen en het is wat leuker dan een oefenwedstrijd. Vrees wel dat de tegenstanders een stuk beter zijn, maargoed het gaat om de ervaring!
  maandag 4 februari 2013 @ 00:04:51 #162
246109 JochemP
pi_122448924
quote:
0s.gif Op zondag 3 februari 2013 23:58 schreef tdruppers het volgende:

[..]

Ben ik met je eens! Ik heb me op het trainersgebied nog niet voldoende ontwikkeld (denk ik) om al die oefeningen precies goed op elkaar te laten aansluiten. Wel train ik in bepaalde thema's. Iedere maand een ander thema. Bijvoorbeeld: voor de maand februari staat het thema 'tactiek' centraal. Dan trainen we iedere maandag van die maandag sowieso op tactiek, de andere dagen op de overige thema's. Onder dit thema vallen de aspecten techniek, passing en positiespel. Ik zorg er dan voor dat deze drie aspecten alle drie terugkomen in de training.

Wat vind je daarvan?
Ik neem aan dat je ook tijdens de wedstrijd dingen ziet waar je op wil trainen? Stel, het afwerken van 1v1 situaties gaat niet goed. Waar pas je dat dan in je training als je thema toevallig net die maand 'tactiek' is?

Ik werk niet met thema's, vind het net als jij zei, lastig om oefeningen op elkaar aan te sluiten. Mijn structuur is: maandag techniektraining (passen, afwerken, domineren in 1v1, basistechnieken, kappen/draaien etc.). Donderdag train ik meer wedstrijdgericht, dus meer partijspellen, positiespellen, etc. Dan probeer ik de aandachtspunten van afgelopen wedstrijd mee te nemen in de oefeningen en coaching.
pi_122632488
Ik zou oppassen met trainen op basis van wat er fout gaat in de wedstrijd. Dat is bij pupillen namelijk iedere week weer iets anders. Het kan dan gebeuren dat je hap-snap gaat trainen, iedere training iets anders. Er zit dan weinig lijn in je trainingen en dat maakt het voor de spelers alleen maar lastiger.
Ik ben van mening dat je in de pupillen vooraf doelen kunt stellen voor wat je ze wilt leren. Immers, in de pupillen leer je de basis van het voetbal. In de junioren gaat het meer om prestatie in de wedstrijd. Daarom, en ook omdat die oudere spelers al wat stabieler zijn en minder wisselvallig, kun je dan meer wedstrijdgericht gaan trainen wat mij betreft!

Morgen nog programma jongens?
pi_122650200
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 11:38 schreef PAA-053 het volgende:
Ik zou oppassen met trainen op basis van wat er fout gaat in de wedstrijd. Dat is bij pupillen namelijk iedere week weer iets anders. Het kan dan gebeuren dat je hap-snap gaat trainen, iedere training iets anders. Er zit dan weinig lijn in je trainingen en dat maakt het voor de spelers alleen maar lastiger.
Ik ben van mening dat je in de pupillen vooraf doelen kunt stellen voor wat je ze wilt leren. Immers, in de pupillen leer je de basis van het voetbal. In de junioren gaat het meer om prestatie in de wedstrijd. Daarom, en ook omdat die oudere spelers al wat stabieler zijn en minder wisselvallig, kun je dan meer wedstrijdgericht gaan trainen wat mij betreft!

Kijk, ik train in principe om de jongens beter te maken, niet om als team beter te worden of om resultaat te behalen. Persoonlijk vind ik het moeilijk om te zeggen tijdens een wedstrijd (zeker bij pupillen inderdaad) wat er allemaal fout gaat. Veel situaties komen vaak voort uit verkeerde balaannames, foute dribbels of een te zachte/harde pass. Dat is gewoon techniek. Als er bijvoorbeeld weinig bewogen wordt in balbezit weet je dat dit probleem zich op den duur op zal lossen door het spelen van positiespelletjes. En... wanneer jongens zich ontwikkelen zul je dit uiteraard ook aan de (individuele) prestaties zien.

Iedere maand staat bij mij een ander thema centraal dat iedere maandag terugkomt, deze maand is dat tactiek. Het thema is dus tactiek, dat weer verschillende onderdelen bevat (techniek, passing, positiespellen). Vervolgens leg ik per week het accent op een van die drie onderdelen. In de desbetreffende training komt een van die onderdelen dus twee keer terug. Afgelopen maandag bestond de training bijvoorbeeld uit in het begin techniekoefeningen, vervolgens een passoefening, daarna positiespel en vervolgens weer een passoefening en als afsluiting uiteraard een partij.

Snappen jullie de opzet (en wat vinden jullie daarvan)?

Morgen train ik anderhalf uur. Heb geen oefenwedstrijdje geregeld, dacht dat er veel afhakers waren ivm de carnaval die hier in het oosten van 't land ook aardig leeft. Valt achteraf wel mee. Lekker veel partijvormen en afsluiten met een partij. Jullie?
  vrijdag 8 februari 2013 @ 20:40:19 #165
246109 JochemP
pi_122652903
Morgen gewoon competitie. En de weken daarop ook, lekker vol schema :P

quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 11:38 schreef PAA-053 het volgende:

Deels mee eens. Maar tijdens de wedstrijden ben je toch vaak bezig met het analyseren van het spel en soms valt er wel een rode lijn te ontdekken in wat er fout gaat. Individuele ontwikkeling is het belangrijkst maar als je als team beter wordt word je als individu ook beter (en andersom). Daarom maak ik niet vooraf al een heel jaarschema of zelfs niet per maand, maar bekijk ik per week waar we op gaan trainen. Ik betwijfel of dat daadwerkelijker lastiger is voor de kinderen, of zij er uberhaupt iets van door hebben. Denk eerder dat het te maken heeft met wat je zelf als trainer het fijnst vindt om mee te werken...
  zondag 10 februari 2013 @ 16:50:56 #166
246109 JochemP
pi_122718290
Jullie nog een wedstrijd gehad dit weekend? Wij mochten vroeg op ons kunstgras, was beetje glad maar wel op te voetballen. We speelden tegen een tegenstander die we in de najaarscompetitie ook zijn tegengekomen, en toen met 9-3 versloegen. Deze keer waren ze niet van plan ons zo makkelijk te laten winnen. Uiteindelijk waren we toch sterker en met 4-1 gewonnen.

Eigenlijk voor het eerst dit seizoen de 0 gehouden, jammer dat onze eigen clubscheidsrechter een bal oordeelde als over de lijn terwijl hij dat niet was :P Maar goed, dat interesseert me verder geen biet. Zeggen jullie wel eens wat tegen de scheidsrechter en op welke manier dan? Ik heb echt nog nooit iets gezegd tegen de scheidsrechter, behalve als ik wil wisselen :P Ik kan dan ook niet begrijpen dat ik sommige jeugdtrainers dingen zie roepen tegen de scheidsrechter (ook al is het met respect en op een normale manier). Ook al is een scheidsrechter vreselijk partijdig, je moet gewoon je mond houden om het goede voorbeeld te geven. Misschien sta ik er anders in omdat ik zelf op zondag KNVB-scheidsrechter ben. Hoe staan jullie hier tegenover?
pi_122769890
quote:
0s.gif Op zondag 10 februari 2013 16:50 schreef JochemP het volgende:
Jullie nog een wedstrijd gehad dit weekend? Wij mochten vroeg op ons kunstgras, was beetje glad maar wel op te voetballen. We speelden tegen een tegenstander die we in de najaarscompetitie ook zijn tegengekomen, en toen met 9-3 versloegen. Deze keer waren ze niet van plan ons zo makkelijk te laten winnen. Uiteindelijk waren we toch sterker en met 4-1 gewonnen.

Eigenlijk voor het eerst dit seizoen de 0 gehouden, jammer dat onze eigen clubscheidsrechter een bal oordeelde als over de lijn terwijl hij dat niet was :P Maar goed, dat interesseert me verder geen biet. Zeggen jullie wel eens wat tegen de scheidsrechter en op welke manier dan? Ik heb echt nog nooit iets gezegd tegen de scheidsrechter, behalve als ik wil wisselen :P Ik kan dan ook niet begrijpen dat ik sommige jeugdtrainers dingen zie roepen tegen de scheidsrechter (ook al is het met respect en op een normale manier). Ook al is een scheidsrechter vreselijk partijdig, je moet gewoon je mond houden om het goede voorbeeld te geven. Misschien sta ik er anders in omdat ik zelf op zondag KNVB-scheidsrechter ben. Hoe staan jullie hier tegenover?
Geen wedstrijd gehad. Zaterdag wel weer, gelukkig zijn de weersvooruitzichten niet slecht. Twee jongens gaan op vakantie, maar neem lekker twee toppers mee van de F1 :).

Ik heb eigenlijk als jeugdtrainer nog nooit een discussie/ruzie gehad met een scheidsrechter. Is nog nooit echt aanleiding voor geweest, omdat er nooit overduidelijk discutabele/partijdige beslissingen genomen worden. Bij de tegenstander ook nog nooit gezien trouwens, wel een positieve ontwikkeling tov de tijd dat ik zelf bij de pupillen voetbalde. Ik zou me trouwens echt doodschamen als ik me eens liet gaan tegen een scheidsrechter, dan moet je direct stoppen met het trainen en begeleiden van een jeugdteam. Geef je een slecht voorbeeld aan je team.

Vanavond wel getraind in de kou. Geen sneeuw op t veld en het veld was gelukkig niet erg hard. Wel prima getraind, vooral de positiespelletjes liepen wel prima, afsluitende partij was ook prima. Wat ik wel vaak irritant vind is dat de heren altijd beginnen te zeuren omdat er altijd wel een team iets sterker is.

In de vakantie zullen we wel met wat minder man trainen, maar trainen in ieder geval door. 3 spelertjes doen nog mee met oefeningen bij de Twentsche voetbalschool bij een amateurclub in de omgeving, leren ze alleen maar van :).
  maandag 11 februari 2013 @ 22:15:19 #168
246109 JochemP
pi_122771162
Herkenbaar, dat zeuren over teams :P Ik heb in 2,5 jaar coach heel wat dramatische scheidsrechters meegemaakt, maar partijdig nog nooit (al zijn ouders van mijn kant het daar niet vaak mee eens :P).

Ik heb vandaag helaas weer een preek moeten geven (ja echt, zo diep ben ik al gezonken :') ) maar af en toe is er gewoon beginnen aan met de mannen. Ik heb er een tweetal druktemakertjes bij, waarvan met name 1 nogal lastig is. Misschien dat zijn thuissituatie er wat mee te maken heeft (gescheiden ouders, niet goed op school) maar hij heeft nogal last van stemmingswisselingen. Hij komt megadruk aan op de training, vervolgens verstoort hij het eerste deel van de training met zijn geklooi, dan wordt hij boos omdat ik hem daarop aanspreek en de rest van het team het ook zat wordt en gaat hij vaak depri aan de kant zitten.

Heb er al van alles mee geprobeerd, straffen, niet straffen, aandacht geven, geen aandacht geven, hem erop aanspreken, negeren, maar niks lijkt te werken. Als hij dan boos aan de kant gaat zitten dan komt hij altijd wel weer terug na 10 minuutjes (als ik hem geen aandacht schenk) en is hij weer op en top vrolijk (zo snel kan het met hem gaan).

Vandaag ging dus het hele team mee met zijn geklooi en heb de mannen erop aangesproken dat het wel de bedoeling is dat ze komen trainen en dat ik geen kleutermeester ben. Lolletje af en toe is prima, maar de hele training, nee bedankt :{

Maar goed, het leek wel aan te komen, want ze deden liev mee de rest van de training. Kijken of ze het donderdag nog niet vergeten zijn...
pi_122783807
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2013 22:15 schreef JochemP het volgende:
Herkenbaar, dat zeuren over teams :P Ik heb in 2,5 jaar coach heel wat dramatische scheidsrechters meegemaakt, maar partijdig nog nooit (al zijn ouders van mijn kant het daar niet vaak mee eens :P).

Ik heb vandaag helaas weer een preek moeten geven (ja echt, zo diep ben ik al gezonken :') ) maar af en toe is er gewoon beginnen aan met de mannen. Ik heb er een tweetal druktemakertjes bij, waarvan met name 1 nogal lastig is. Misschien dat zijn thuissituatie er wat mee te maken heeft (gescheiden ouders, niet goed op school) maar hij heeft nogal last van stemmingswisselingen. Hij komt megadruk aan op de training, vervolgens verstoort hij het eerste deel van de training met zijn geklooi, dan wordt hij boos omdat ik hem daarop aanspreek en de rest van het team het ook zat wordt en gaat hij vaak depri aan de kant zitten.

Heb er al van alles mee geprobeerd, straffen, niet straffen, aandacht geven, geen aandacht geven, hem erop aanspreken, negeren, maar niks lijkt te werken. Als hij dan boos aan de kant gaat zitten dan komt hij altijd wel weer terug na 10 minuutjes (als ik hem geen aandacht schenk) en is hij weer op en top vrolijk (zo snel kan het met hem gaan).

Vandaag ging dus het hele team mee met zijn geklooi en heb de mannen erop aangesproken dat het wel de bedoeling is dat ze komen trainen en dat ik geen kleutermeester ben. Lolletje af en toe is prima, maar de hele training, nee bedankt :{

Maar goed, het leek wel aan te komen, want ze deden liev mee de rest van de training. Kijken of ze het donderdag nog niet vergeten zijn...
Hoort erbij op die leeftijd... Heb dit ook wel eens meegemaakt en meestal skip ik dan de nieuwe stof, omdat het toch niet aankomt. Ik schakel zelf dan snel over naar herhaling en zet degene die niet niet mee wilt doen of luistert even wat minuten er naast om "af te koelen".
pi_122852773
Heren trainers,

Morgen heb ik mijn gesprek met de TC over volgend jaar. Zoals jullie ongetwijfeld nog weten heb ik wel een aantal eisen, vooral op het gebied qua indeling. Even een opfrissertje: de TC wil graag volgend jaar graag een E-pupil vervroegd doorschuiven naar de D1. Ik wil natuurlijk graag dat hij bij ons in het team blijft. Blader anders even een paar pagina's terug, daar beschrijf ik het wat uitgebreider.

Morgen wil ik dit graag zo goed mogelijk naar voren willen laten komen. Ik kan het allemaal heel goed opschrijven nu, maar verbaal is het wat lastiger uit te leggen. Ook nog omdat ik daar zit tegenover drie volwassen mannen en ik in hun ogen misschien gewoon 'een beginnend trainertje is die blij mag zijn dat hij volgend jaar een selectieelftal krijgt'.

Nu is mijn vraag: 1) hoe kijken jullie er tegenaan? 2) wat zijn goede argumenten om hem nog een jaar in de E te houden? 3) hoe kan ik dit het beste verwoorden en brengen? Hebben jullie voor de rest nog andere tips of dingen wat ik (niet) moet benoemen tijdens zo'n gesprek?
pi_122856246
Belangrijk is: waarom wil jij hem in de E houden? Omdat dat jouw team sterker maakt, of omdat dat beter is voor zijn ontwikkeling?
pi_122856368
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2013 23:56 schreef PAA-053 het volgende:
Belangrijk is: waarom wil jij hem in de E houden? Omdat dat jouw team sterker maakt, of omdat dat beter is voor zijn ontwikkeling?
Beide eigenlijk. Op sociaal en voetballend vlak, hij is vrij klein en denk dat hij ondersneeuwt in de D. Wat vind jij/jullie?
pi_122875725
Ik vind dat het eerste argument (hij maakt m'n team sterker) nooit geldig is. Het gaat om de individuele ontwikkeling van de speler. Als jij vindt dat hij nog niet klaar is voor de D dan heb je het over zijn eigen ontwikkeling. Ik zou dan argumenten daarover opschrijven en meenemen naar het gesprek. Misschien kun jij de personen die er uiteindelijk over beslissen overtuigen van jouw mening dat het nog te vroeg voor die speler komt!
  donderdag 14 februari 2013 @ 23:35:45 #174
246109 JochemP
pi_122897891
Net terug van de Stadsschouwburg, de voorstelling Wel Winnen He gezien, door Ewald van Kouwen. Nu ben ik al veel bezig met positief coachen en probeer dit ook toe te passen (moeilijker dan ik dacht...) maar dit was echt een eye-opener. Daarnaast gewoon een hele leuke show met veel humor. Iemand deze show al gezien? Zo niet, hier is de speellijst. Kaarten worden vaak gesponsord door de club.

http://www.veiligsportklimaat.nl/theatervoorstellingen

Verplichte kost voor elke trainer/leider/coach/bestuurslid/ouder.

[/reclamemodus]
pi_122909594
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 23:35 schreef JochemP het volgende:
Net terug van de Stadsschouwburg, de voorstelling Wel Winnen He gezien, door Ewald van Kouwen. Nu ben ik al veel bezig met positief coachen en probeer dit ook toe te passen (moeilijker dan ik dacht...) maar dit was echt een eye-opener. Daarnaast gewoon een hele leuke show met veel humor. Iemand deze show al gezien? Zo niet, hier is de speellijst. Kaarten worden vaak gesponsord door de club.

http://www.veiligsportklimaat.nl/theatervoorstellingen

Verplichte kost voor elke trainer/leider/coach/bestuurslid/ouder.

[/reclamemodus]
Paar maanden geleden naartoe geweest. Geweldige voorstelling inderdaad. Ik had precies hetzelfde als jij: ik dacht dat ik er al wel redelijk goed mee was, maar je leert toch nog enorm veel nieuwe dingen.

We zijn inmiddels ook met de workshops begonnen bij onze vereniging. Als je ervoor openstaat (dat is wel heel belangrijk) kun je er veel van leren en daadwerkelijk een betere en prettigere coach voor je spelers worden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')