Natuurlijk ken ik die! Ons record is 125, afgelopen week behaaldquote:Op zondag 13 januari 2013 18:37 schreef JochemP het volgende:
[..]
Nee, hier in West 1 was een inhaalronde van de voorjaarscompetitie, omdat er voor de winterstop best wat is afgelast was er redelijk wat programma dit weekend.
Pass-oefeningen ben ik niet zo thuis in, doe ze eigenlijk zelden tot nooit. Een leuk (en heeeeeel simpel in opzet) warming-up oefeningetje is om twee hoedjes tegenover elkaar te zetten, metertje of 3. Bij het ene hoedje 2 spelertjes en het andere hoedje drie (die krijgen de bal eerst). Dan speelt de 1e van het rijtje de bal naar de overkant en sluit op hoog tempo aan aan de overkant. Degene die de bal krijgt passt de bal weer naar de overkant (1x raken, op die afstand dus eigenlijk kaatsen!) en sluit weer aan.
Ze moeten snel aansluiten anders zijn ze te laat. Kijken of ze records kunnen halen (hoevaak gaat het goed achter elkaar) of als je genoeg spelers hebt de vorm 2x uitzetten en een wedstrijdje doen (weer: alles met punten!).
Eigenlijk dus 'rondom-de-tafel' zoals je op de camoing doet bij de tafeltennistafelAlhoewel ik vermoed dat de meesten van jullie deze vorm kennen omdat ik hem redelijk vaak zie tijdens warming-ups
Die gaan wij verbeteren morgen!quote:Op zondag 13 januari 2013 19:57 schreef tdruppers het volgende:
[..]
Natuurlijk ken ik die! Ons record is 125, afgelopen week behaald.
Ik kreeg trouwens net een smsje van een (bezorgde) ouder... Of we morgen wel op het veld moeten trainen ivm de hardheid van het veld en blessures. Hoe gaan jullie hiermee om? Wel/niet trainen?
Nou, ik heb het dus afgelast, omdat de ouders het niet zagen zitten. Het ging ongeveer zo: ik kreeg een bezorgde sms van een ouder, ik mailtje eruit gedaan over dat we niet gaan trainen op het veld maar in de zaal (achteraf dom), jeugdcoordinator gecontacteerd die kon geen zaal meer regelen, ouders weer gemaild dat de trainingen niet door konden gaan, ouders weer gemaild: vraag bij hun neergelegd: gaan we wel/niet trainen, belt de leider mij op: niet slim om het in de groep te gooien nu krijg je allemaal verschillende meningen, natuurlijk allemaal mailtjes ontvangen: het leek hun ook niet verstandig. Nou is het mooi balen, doordat sneeuw isoleert is het veld helemaal niet hardquote:Op zondag 13 januari 2013 23:31 schreef JochemP het volgende:
[..]
Die gaan wij verbeteren morgen!
Het veld laat ik verder aan de club over. Zij keuren het veld en als het afgekeurd is dan spelen we niet, als het goedgekeurd is wel. Als het echt keihard is zou ik wel voorzichtig zijn...
Ik moet zeggen dat in mijn oefenstof bestand dit soort ‘stroomvormen’ juist ontbreken… Heb jij toevallig een aantal van deze vormen digitaal die je mij toe zou kunnen sturen? Gewoon van die doordraaivormen .quote:Op maandag 14 januari 2013 23:16 schreef PAA-053 het volgende:
@tdruppers als je de passing wilt trainen, bedoel je dan de techniek van het passen of de keuzes die aan de bal worden gemaakt? In het eerste geval kun je allerlei pass/trapvormen (stroomvormen) gebruiken. In het tweede geval zou ik kiezen voor positiespelletjes en partijspelletjes waarbij je door slimme keuzes qua afmetingen, regels, scoringsmogelijkheden en coaching het passen stimuleert. Laat ze bijv. alleen scoren over de grond; de bal maximaal 3x raken; scoren na minimaal een X aantal keren overspelen; wedstrijdje tegen elkaar spelen wie het vaakst de bal kan overspelen in een positiespelletje 3:1 of 5:2; etc.
De wedstrijd wordt er zaterdag NIET uitgegooid! Oefenwedstrijdje tegen een 2e klasser. Gisteren een 5 tegen 5 partij gedaan tegen E1, 5-1 gewonnen. De trainer van hun heeft er niet veel van begrepen en laat ze vooral veel loopoefeningen doen, zelden zie ik daar een pass- of dribbeloefening. Dat (leek) betaalde zich gisteren uit, we zochten constant de een twee en voetbalden er vrij gemakkelijk doorheen dmv goede combinaties (op ons niveau dan hè, lager niveau dan jij @PAA 053 gewend bent). Mezelf maar even wijs gemaakt dat ik daar toch wel enigszins invloed op heb gehad :’).quote:Op donderdag 17 januari 2013 16:15 schreef PAA-053 het volgende:
Wat doen jullie met je team bij de huidige slechte weersomstandigheden?
Wij hebben een vrij weekend... Komt voor mij ook niet slecht uit ivm drukke periode op schoolquote:Op donderdag 17 januari 2013 16:15 schreef PAA-053 het volgende:
Wat doen jullie met je team bij de huidige slechte weersomstandigheden?
Wij hebben een kunstgrasveld maar dat is er zojuist t/m woensdag uitgegooid door de sneeuw. Ik vrees ook al voor een algehele afgelasting voor het komende weekend. Ik wil alleen wel graag wat organiseren voor de jongens, iemand ideeen? Heb zoiets nog nooit gedaanquote:Op zondag 20 januari 2013 22:53 schreef PAA-053 het volgende:
Hebben jullie kunstgras @tdruppers?
De komende week wordt het weer niks vrees ik. Vandaag sneeuw en voor vannacht veel sneeuw verwacht. Voor woensdag hebben we waarschijnlijk al een leuk alternatief (speedsoccer), voor donderdag wellicht een oefenwedstrijd bij een club die een veld sneeuwvrij maakt. Zaterdag in principe competitie, maar ik ga proberen een schaduwwedstrijd te regelen.
Wat zijn jullie plannen?
Zaalvoetballen is altijd leuk. Vaak kun je via de gemeente een zaaltje regelen voor een klein bedrag.quote:Op zondag 20 januari 2013 22:58 schreef JochemP het volgende:
[..]
Wij hebben een kunstgrasveld maar dat is er zojuist t/m woensdag uitgegooid door de sneeuw. Ik vrees ook al voor een algehele afgelasting voor het komende weekend. Ik wil alleen wel graag wat organiseren voor de jongens, iemand ideeen? Heb zoiets nog nooit gedaan
Bedankt voor de tipsquote:Op zondag 20 januari 2013 23:01 schreef PAA-053 het volgende:
[..]
Zaalvoetballen is altijd leuk. Vaak kun je via de gemeente een zaaltje regelen voor een klein bedrag.
Wij hebben dit de afgelopen 2 weken al een paar keer gedaan, dus ik zoek iets anders. Speedsoccer is leuk, squashen of soccersquash, je kunt het bos in of naar het strand, naar de sportschool voor een intro-lesje spinning, gaan zwemmen/bowlen/lasergamen/poolen/bioscoop, of een avondje in de kantine organiseren met voetbalquiz, tafelvoetbalcompetitie of iets dergelijks...
Ik denk dat als je er even over nadenkt en iets organiseert voor je spelers, dat het altijd een succes zal worden en ouders enthousiast zullen zijn dat je actief blijft met je team!
@ PAA053: wij hebben geen kunstgras, maar de ploeg waar we tegenspeelden had de velden schoongemaakt met bladblazers. Het was verschrikkelijk koud, -6, spelers dik ingepakt en gaan! Een ventje uit ons team moest bezig en we kregen aanvullling van een 1e jaars E-speler uit de E1. Ter verduidelijking: hij hoort eigenlijk bij ons in het team (de E2 bestaat uit de volledige F1 van vorig seizoen), maar zit bij zijn broer in het team omdat dat makkelijker is voor zijn ouders. Overigens een fantastische voetballer. Staat al op de lijstjes van de KNVB regio teams.quote:Op zondag 20 januari 2013 22:53 schreef PAA-053 het volgende:
Hebben jullie kunstgras @tdruppers?
De komende week wordt het weer niks vrees ik. Vandaag sneeuw en voor vannacht veel sneeuw verwacht. Voor woensdag hebben we waarschijnlijk al een leuk alternatief (speedsoccer), voor donderdag wellicht een oefenwedstrijd bij een club die een veld sneeuwvrij maakt. Zaterdag in principe competitie, maar ik ga proberen een schaduwwedstrijd te regelen.
Wat zijn jullie plannen?
Dat wordt geheid een sneeuwballengevechtquote:Op maandag 21 januari 2013 09:36 schreef tdruppers het volgende:
[..]
Gaan jullie vanavond nog trainen trouwens? Ik weet niet hoe het gesteld is met onze grasvelden, maar misschien kunnen we op de sneeuw wel ‘gewoon’ trainen.
SV Delden E2.quote:Op maandag 21 januari 2013 15:45 schreef PAA-053 het volgende:
Wij gaan niet trainen vanavond. Voor woensdag en donderdag probeer ik een alternatief programma te regelen en voor dit weekend ben ik met een wedstrijd bezig.
Ik zou als ik jou was niet gaan trainen op sneeuw. Is erg slecht voor het veld, het is koud en echt goed trainen kan niet.
Tegen welke club speelden jullie afgelopen weekend?
Wel leuk dat ze het gefilmd hebben en jullie de beelden hebben bekeken. Nog iets bijzonders mee gedaan? Lijkt me raar om jezelf terug te zien op tv qua voetbal, net zoiets als je eigen stem terughoren op een filmpje waarschijnlijk, haha.quote:Op donderdag 24 januari 2013 12:56 schreef PAA-053 het volgende:
Gisteravond hebben we met elkaar de 1e helft van onze wedstrijd tegen PSV D2 bekeken. PSV filmde de wedstrijd en ik heb de beelden op DVD gekregen. Daarnaast had ik een voetbalquiz gemaakt. Zo zijn we ongeveer 1,5 uur bij elkaar geweest en hebben we wat aan de teambuilding gedaan. De jongens vonden het erg leuk. Vanavond zaalvoetballen. Voor dit weekend heb ik inmiddels denk ik 2934971 clubs gebeld, maar niemand kan/wil voetballen. Ik vrees dus dat het weer een vrij weekend wordt.
Hebben jullie nog plannen?
Voor t weekend heb ik niet echt plannen, de ouders hebben ook geen ideeën de groep ingegooid ofzo, dus we gaan niks doen. Moet toch van beide kanten komen. Wel jammer dat onze voorbereiding wordt verstoord, had wel een oefenwedstrijdje gepland, maar die is al afgelast.quote:Op donderdag 24 januari 2013 12:56 schreef PAA-053 het volgende:
Gisteravond hebben we met elkaar de 1e helft van onze wedstrijd tegen PSV D2 bekeken. PSV filmde de wedstrijd en ik heb de beelden op DVD gekregen. Daarnaast had ik een voetbalquiz gemaakt. Zo zijn we ongeveer 1,5 uur bij elkaar geweest en hebben we wat aan de teambuilding gedaan. De jongens vonden het erg leuk. Vanavond zaalvoetballen. Voor dit weekend heb ik inmiddels denk ik 2934971 clubs gebeld, maar niemand kan/wil voetballen. Ik vrees dus dat het weer een vrij weekend wordt.
Hebben jullie nog plannen?
Ik heb het beeld op een aantal momenten stilgezet en de jongens vragen gesteld: wat valt je op? Wat doen we hier goed? Wat kunnen we hier beter doen? Dat soort algemene vragen. Op andere momenten gaan we juist op de teamafspraken in. De jongens weten bijvoorbeeld goed hoe we willen opbouwen. Maar dit gaat in de wedstrijd uiteraard niet altijd op die manier lukken. Als je het beeld dan pauzeert bij balbezit van onze keeper, bespreken we hoe we wíllen opbouwen. Vervolgens kijken we hoe het ging en bespreken we dat.quote:Op donderdag 24 januari 2013 15:32 schreef tdruppers het volgende:
Wel leuk dat ze het gefilmd hebben en jullie de beelden hebben bekeken. Nog iets bijzonders mee gedaan?
Dat doen wij absoluut niet. Staat ook zwart op wit in ons nieuwe beleidsplan, wij zullen nooit spelertjes vragen om bij ons te komen voetballen. Als ze zichzelf melden is het iets anders natuurlijk. Overigens zijn wij geen hoofdklasser. Wijzelf spelen 2e divisie, ons 1e elftal 2e klasse.quote:Op donderdag 24 januari 2013 15:32 schreef tdruppers het volgende:
Hoe zit dat trouwens bij jouw Hoofdklasser, scouten ze daar ook (oftewel: goede spelers van andere, kleinere clubs overhalen om bij jullie te komen spelen)?
Ah dat is idd lastig. Ten eerste vind ik dat je gelijk hebt en vind ik het sowieso raar dat sommige clubs gehele teams 4 jaar lang bij elkaar laten voetballen. Dat is allemaal leuk en aardig, maar de jongens leren dan vooral met die 7 andere spelen (sterkten en zwakten zijn bekend) en niet met andere (iets wat ik duidelijk merk bij KNVB trainingen bijv.). Ik ben dan ook voor selectie-elftallen en gewoon selecteren op potentie.quote:...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |