Welk team coach/train je daar in Engeland? Wat voor verdedigingsoefeningen heb je zoal geleerd?quote:Op maandag 11 november 2013 15:55 schreef JochemP het volgende:
Alles nog op rolletjes daar?
Ik heb nu in 4 weken bij mijn Engelse team al meer geleerd van de trainer bij wie ik help, dan in een halfjaar bij de KNVB cursus. Hij werkt in thema's en deed de afgelopen weken het thema verdedigen, iets waar ik totaal geen ervaring of kennis mee heb. Het enige verdedigen wat ik mijn teams kon leren was het veld klein houden, en binnenkant dekkenNu heb ik al een stuk meer wat ik evt volgend jaar kan toepassen
Ben dit weekend toevallig even in NL. Was gisteren even kijken bij mijn oude team van vorig jaar, die nu op groot veld spelen. Was erg leuk, gastjes kwamen meteen naar me toe rennen toen ze me zagen, zo schattig
Belper Town o13 (tweedejaars D/eerstejaars C). Laatste trainingen stonden in het teken van het niet open laten draaien van de tegenstander. Heel veel aandacht op de startpositie (man en bal zien) en dus niet voordat de pass gegeven is al in zijn rug zitten maar een metertje afstand nemen. Ander thema was het niet laten schieten (geen ruimte geven), en wat ze "screenen" noemen: niet meteen op je man af maar samen met een medespeler je tegenstander een kant op dwingen (een man zet druk op de bal, de ander blijft daar schuin achter om evt te onderscheppen).quote:Op maandag 11 november 2013 16:07 schreef Syntix het volgende:
[..]
Welk team coach/train je daar in Engeland? Wat voor verdedigingsoefeningen heb je zoal geleerd?
Ik heb, qua resultaten, een matige eerste seizoenshelft achter de rug. Qua trainingen verliep alles eigenlijk goed en het spel was, waar mogelijk, best aardig.quote:Op dinsdag 24 december 2013 20:42 schreef PAA-053 het volgende:
Dag trainers! Hoe gaat het met jullie teams?
Wel een duidelijke D-niveau (of hoger) training is dit. Ook meer voor de wat hogere D-teams denk ik zo, maar wel leuk om inderdaad met het woord "ruimte" om te gaan in trainingen en wedstrijden.quote:Op dinsdag 7 januari 2014 21:28 schreef JochemP het volgende:
Voor de geïnteresseerden: dit soort oefeningen worden bij jeugdteams in Engeland heel veel gedaan. Veel passen, bewegen, ruimte maken, etc. Staan wel meer goeie oefeningen op dat kanaal
Heel verschillend. Clubs hebben daar vaak maar hooguit twee teams per leeftijdsgroep waardoor er niet doorgeselecteerd wordt. De club waar ik bij help lopen een aantal talenten rond, maar het niveauverschil is groot waardoor er ook kinderen rondlopen met minder talent. Denk dat het zondagteam op 1e klasse meekan, maar dat is een wilde gok...quote:Op donderdag 9 januari 2014 12:31 schreef PAA-053 het volgende:
Leuke filmpjes zeg! Wel zonde dat je team in de UK maar 1x per week trainde dan. Waren het ook goede spelers, vergelijkbaar met de Nederlandse divisies?
Vreemde opzet daar zegquote:Op donderdag 9 januari 2014 14:00 schreef JochemP het volgende:
[..]
Heel verschillend. Clubs hebben daar vaak maar hooguit twee teams per leeftijdsgroep waardoor er niet doorgeselecteerd wordt. De club waar ik bij help lopen een aantal talenten rond, maar het niveauverschil is groot waardoor er ook kinderen rondlopen met minder talent. Denk dat het zondagteam op 1e klasse meekan, maar dat is een wilde gok...
Je kunt daar ook bij 2 clubs tegelijk spelen (zaterdag en zondag) wat volgensmij ook veel gebeurt omdat er zo weinig getraind wordt. Zo kan je op zaterdag voor een Academy (BVO) meespelen van clubs in de buurt zoals Derby County, Chesterfield of Sheffield Wednesday en de dag erna gewoon met je 'eigen' team.
Ja, dat is wel een van de redenen. Er is eeen ernstig gebrek aan goede faciliteiten en trainers, samen met een voetbalcultuur die meer focust op inzet, vechtlust en resultaat dan op op het opleiden van spelers (en trainers). Ik weet wel dat de FA hard werkt om de trainers beter op te leiden, ze gaan nu meer naar het Nederlands model toe met meer techniektraining en kleine partijtjes.quote:Op woensdag 15 januari 2014 18:20 schreef tdruppers het volgende:
[..]
Vreemde opzet daar zeg. Is dat misschien de reden dat er zo weinig Engelse spelers doorbreken haha?
Filmpjes zien er trouwens erg goed uit! Leuke oefeningen.
Wel mooi dat je daar hebt meegelopen! Keer een andere voetbalcultuur meemaken. Die van Engeland zoals jij hem beschrijft voldoet trouwens wel aan mijn verwachtingen.quote:Op woensdag 15 januari 2014 21:44 schreef JochemP het volgende:
[..]
Ja, dat is wel een van de redenen. Er is eeen ernstig gebrek aan goede faciliteiten en trainers, samen met een voetbalcultuur die meer focust op inzet, vechtlust en resultaat dan op op het opleiden van spelers (en trainers). Ik weet wel dat de FA hard werkt om de trainers beter op te leiden, ze gaan nu meer naar het Nederlands model toe met meer techniektraining en kleine partijtjes.
In dat opzicht zijn ze ons weer een stapje voor, omdat de U12 en U11 daar altijd 9v9 speelt en niet in 1x de stap maakt van 7v7 naar 11v11.
Gisteren een training overgenomen van de D2, waar de 7 van de 10 spelertjes in spelen die ik vorig jaar in de E1 had. Wat nieuwe dingetjes geprobeerd, wilde ze wel echt wat leren en ze niet 1,5 uur enkel bezig houden. Oefeningen die ik nog nooit eerder had gedaan (focus lag op het creëren van ruimte dmv loopacties) gingen opzich prima. Vond het leuk (en de spelertjes ook) om weer even op het veld te staan![]()
Paar spelers vroegen ook al of ik ze volgend jaar ga trainen, die zagen dat wel zitten en ik ook, maar dat is even afwachten wat de club daarvan vindt
Ben trouwens wel benieuwd hoe er dan op je mails wordt gereageerdHeb je ook al een toezegging gehad? E-top lijkt mij ook erg leuk om te doen. Mooie tussenstap voor de spelers maar ook voor jou
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar goed, ik ga er vanuit dat het allemaal goedkomt![]()
quote:Op zondag 19 januari 2014 18:18 schreef JochemP het volgende:
DankKeuze genoeg dus.
Duidelijk zijn in wat je wil! Ik heb me het afgelopen seizoen tijdens dat soort gesprekjes nog weleens laten ompraten, doordat je eigenlijk altijd tegen 2 of 3 leden van de TC zit. Volgens mij hebben we vergelijkbare verenigingen en wellicht verkeerd je club in de luxe positie dat ze meerdere enthousiaste mensen, zoals jij en ik, op die teams hebben? Dan zou je eventueel kunnen overwegen om misschien eens bij een andere vereniging aan te kloppen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar goed, ik ga er vanuit dat het allemaal goedkomt
Direct maar weer een andere stelling: hoe gaan jullie om met lastige zeurende ouders? Doordat de resultaten een beetje tegenvielen klopte er opeens 'niets' meer van op sommige momenten. De inzet was niet goed, ze konden het niveau niet aan en ga zo maar door. Nu was er ook een enkele ouder die meende dat er in andere teams betere voetballers rondliepen, die absoluut zo met ons mee konden doen. Ik heb zelf de selectie samengesteld en ik moet toegeven dat ik 2 spelertjes geselecteerd heb die eigenlijk niet goed genoeg zijn. Toch zijn de resultaten van het desbetreffende andere team (E2, gedegradeerd uit de 3e Klasse) nou ook niet dusdanig, dat daar nou zoveel betere voetballers in rond zouden lopen en bij de selectietrainingen vielen ze ook niet echt op.
Ik heb geprobeerd de ouders eigen te maken met de manier hoe ik het aanpak en dat ik er alles aandoe om ervoor te zorgen dat het spel beter word. Ik merkte toen trouwens dat je als trainer ook weleens echt 'alleen' staat(ja, zelfs in het amateurvoetbal). Na een verloren wedstrijd waren we bij een wedstrijd van de D1 aan het kijken en toen miste ik de echt een beetje de interactie. Hebben jullie dat ooit gehad?
![]()
Bas, hoe gaat t bij de BVO dan? En hoe bevalt het part-time voetballeven dat je leidt? Is dat allemaal een beetje te combineren?quote:Op donderdag 9 januari 2014 12:31 schreef PAA-053 het volgende:
Leuke filmpjes zeg! Wel zonde dat je team in de UK maar 1x per week trainde dan. Waren het ook goede spelers, vergelijkbaar met de Nederlandse divisies?
Dit seizoen bevalt me heel erg goed. Ik leer zo enorm veel, da's niet normaal. Mijn collega's zijn vrijwel allemaal mensen met veel ervaring en kennis. Ook ben ik echt geïnspireerd door de omgeving die volledig in het teken staat van voetbal. Alles draait om het opleiden van topspelers en iedereen heeft hetzelfde doel. We praten heel veel met elkaar en daardoor kom ik vaak in aanraking met nieuwe theorieën of methodieken. Ik heb ook de tijd om daar dan in te duiken, dus dat doe ik dan en zo kom je steeds weer verder. Geweldig om te merken. Voor mij een nieuwe bevestiging dat je jezelf uit je comfort-zone moet halen en nieuwe ervaringen moet laten opdoen, om in hoger tempo beter te kunnen worden!quote:Op zondag 19 januari 2014 22:18 schreef tdruppers het volgende:
[..]
Bas, hoe gaat t bij de BVO dan? En hoe bevalt het part-time voetballeven dat je leidt? Is dat allemaal een beetje te combineren?
Ben trouwens erg benieuwd in hoeverre jouw eigen inbreng is. Ben je aangesteld vanwege pedagogische kwaliteiten (dus het overbrengen) of heb je zelf ook een voetbaltechnische inbreng? En heb jij al een idee wat je volgend jaar (anders/ernaast) wil doen?
quote:Op vrijdag 31 januari 2014 15:07 schreef JochemP het volgende:
200 pagina's oefenstof van de Liverpool Academy
https://www.dropbox.com/s(...)%20PPT%20%281%29.pdf
Voornamelijk voor C of hoger denk ik zo, maar wel interessant! Had ik maar de tijd om zulke dingen allemaal te bestuderen/bekijken. Overigens denk ik er serieus over na om een TC3 jeugd cursus te doen, maar vind ik het aantal bijeenkomsten (23!) nogal veel.quote:Op maandag 3 februari 2014 19:54 schreef JochemP het volgende:
Nog meer. Niet alles is relevant voor de jeugd maar misschien zit er wat tussen. Ik post ze hier maar even zodat ik ze zelf ook makkelijk terug kan vinden
https://www.dropbox.com/s/3f3e43k8633u4s8/UEFA%20B%20Sessions.pdf
Klopt, maar met wat knip en plakwerk kun je ze prima aanpassen voor D-pupillen die al wat verder zijn en het spelletje snappen. Hieronder nog meer, daar zit wat meer tussen voor E/F. Ik heb er even snel doorheen gescrolld maar ik blijf ze hier gewoon spammen als ik nog meer vind, kan geen kwaad denk ik, en dan kan ik ze zelf eenvoudig terugvinden.quote:Op donderdag 6 februari 2014 11:56 schreef Syntix het volgende:
[..]
[..]
Voornamelijk voor C of hoger denk ik zo, maar wel interessant! Had ik maar de tijd om zulke dingen allemaal te bestuderen/bekijken. Overigens denk ik er serieus over na om een TC3 jeugd cursus te doen, maar vind ik het aantal bijeenkomsten (23!) nogal veel.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |