Bron: http://www.rtvoost.nl/nieuws/default.aspx?nid=168233&cat=313quote:Negen jeugdspelers uit de E1 van FC Twente zien een voetbaldroom uiteen spatten. De club uit Enschede heeft het jeugdelftal van de voetbalacademie in Twello definitief terug getrokken bij de KNVB.
Omdat GA Eagles de samenwerking heeft opgezegd met FC Twente, behoort het opstarten van een jeugdteam in Twello niet tot de mogelijkheden volgens de club. FC Twente had al eerder aangegeven de voetbalacademie in Twello kritisch tegen het licht te houden.
De jeugdspelers zijn echter pas deze week via een brief ingelicht. Een aantal van hen is erg teleurgesteld over de beslissing. FC Twente heeft als troost de pupillen twee seizoenskaarten aangeboden. FC Twente geeft aan het besluit te betreuren. Het besluit heeft geen gevolgen voor het E-elftal dat in Twente speelt.
quote:FC Twente gaat naast de E1 toch verder met eerstejaars E in Twello
05-08-2013
FC Twente heeft besloten om komend seizoen door te gaan met het eerstejaars E-team van de FC Twente Voetbalacademie in Twello. FC Twente vindt bij nader inzien dat de jeugdspelers niet de dupe mogen worden van het feit dat Go Ahead Eagles de onderlinge samenwerking met FC Twente heeft opgezegd.
Technisch Manager Cees Lok: “Doordat Go Ahead Eagles de onderlinge samenwerking onlangs heeft opgezegd, waren wij als FC Twente helaas gedwongen om ons te heroriënteren op het opleidingsaanbod binnen de FC Twente Voetbalacademie. Moesten wij bijvoorbeeld nog wel een eerstejaars E-team opleiden met de wetenschap dat Go Ahead Eagles volgend jaar wellicht geen E-teams zal opstarten. Dat was een belangrijke reden waarom wij geen eerstejaars E wilden starten. Echter, uit de reacties van de ouders en de kinderen sprak zoveel teleurstelling dat wij de beslissing om het eerstejaars E-team niet in de competitie in te schrijven, hebben teruggedraaid. De ouders en jeugdspelers zijn hierover persoonlijk geïnformeerd en toonden zich zeer verheugd.”
Ik ga 20 augustus beginnen met onze nieuwe E1 die in de 2e Klasse uitkomt. We spelen 3 oefenwedstrijden en op 14 september begint voor ons de competitie. Erg veel zin om weer te beginnen met de trainingen en om weer met de jongens aan de slag te gaan!quote:Op woensdag 7 augustus 2013 14:01 schreef PAA-053 het volgende:
Zijn jullie alweer met het nieuwe seizoen begonnen?
Klopt, ik train de <14 bij ons. Dit noemen we gewoon de C2. De <14-competitie die de KNVB op zou starten is op een laat moment geannuleerd (helaas). Daarom spelen we in een normale 2e klasse waarin we veel fysiek sterke teams tegen zullen komen. Zal een mooie uitdaging worden om hen tegenstand te bieden!quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 14:15 schreef tdruppers het volgende:
@ PAA-053 Jij ging toch jullie (nieuwe) o14 doen? Heb net even op Voetbal.nl en ik zie dit niet aangegeven staan. Jullie C2 zit bij onze C1 in de competitie, ga jij hen dit jaar trainen? Mits dat klopt zal ik zeer zeker aanwezig zijn!
Als jij met je team van het afgelopen seizoen speelt (2e/3e Divisie dacht ik toch) tegen onze C1 speelt, rol je die met 15-0 durf ik nu alvast te voorspellen!quote:Op maandag 12 augustus 2013 23:09 schreef PAA-053 het volgende:
[..]
Klopt, ik train de <14 bij ons. Dit noemen we gewoon de C2. De <14-competitie die de KNVB op zou starten is op een laat moment geannuleerd (helaas). Daarom spelen we in een normale 2e klasse waarin we veel fysiek sterke teams tegen zullen komen. Zal een mooie uitdaging worden om hen tegenstand te bieden!
We beginnen donderdag a.s. met trainen. Ik ben al wel enkele weken bezig, omdat ik ook trainer ben geworden bij een BVO hier in de omgeving. Geweldige kans natuurlijk, die ik met beide handen aan heb gegrepen. Ik train en coach daar het eerstejaars E-team. Zaterdag a.s. spelen we ons eerste wedstrijdje tegen FC Twente, de week erop gaan we naar VVV. Vandaag ook prima getraind met 7 spelertjes, ze waren allemaal erg enthousiast
Minstens TC3 jeugdquote:Op woensdag 28 augustus 2013 12:27 schreef Syntix het volgende:
Trainers hier die weten wat de vereisten zijn van de praktijkbegeleider voor de pupillentrainer cursus van de KNVB?
Thanks! De knvb is hier niet zo duidelijk in en zelfs als je het vraagt via een mail kunnen ze nog niet normaal antwoord gevenquote:
Bij mij waren het 8 bijeenkomsten van 3 uur als ik me niet vergis. Verder moet je thuis wat dingetjes invullen maar dat stelt niks voor. Mijn praktijkbegeleider was de coach van de B1 omdat dat de enige op de club was met TC3quote:Op zondag 1 september 2013 21:05 schreef Syntix het volgende:
Weet iemand ook hoeveel tijd je kwijt aan die pupillentrainer cursus van de KNVB en hoeveel tijd het kost voor de praktijkbegeleider?
Mooi dan kloppen dus de verhalen dat het niet zo veel voorstelt! Bedankt.quote:Op dinsdag 3 september 2013 00:26 schreef JochemP het volgende:
[..]
Bij mij waren het 8 bijeenkomsten van 3 uur als ik me niet vergis. Verder moet je thuis wat dingetjes invullen maar dat stelt niks voor. Mijn praktijkbegeleider was de coach van de B1 omdat dat de enige op de club was met TC3Die heeft verder niks uitgevoerd behalve een handtekeningetje zetten onder de opdrachten die ik had ingevuld...
Klopt, is alleen geen jeugdtrainerquote:Op zondag 8 september 2013 21:31 schreef onlogisch het volgende:
Michel Langerak doet het wel aardig momenteel.
Ligt heel erg aan de studie. Als je elke dag tot half 6 op school zit wordt het een flinke klus. Weet niet hoe ver het voor je reizen is? Vorig seizoen had ik op woensdag school tot 17.30 in Amsterdam en moest ik om 18.30 op het veld staan in Haarlem, en tussendoor dus nog omkleden. Dat haalde ik maar net maar het was echt geen doen, geen voorbereiding etc., dus heb die trainingsdag verplaatst naar de donderdag, waarop ik vrij wasquote:Op woensdag 2 oktober 2013 09:56 schreef tdruppers het volgende:
Heren,
Heeft er een van jullie ervaring of weet van hoe het is om een team te trainen wanneer je naar een andere stad gaat? Komend jaar vertrek ik waarschijnlijk naar Utrecht en ik wil deze hobby niet zomaar overboord doen. Is het wel/niet te doen, of hangt het ook erg af van de studie die je volgt?
Toen ik in Groningen ging studeren had ik m'n nieuwe voetbalclub al geregeld toen ik nog niet eens wist welke studie ik ging doenquote:Op woensdag 2 oktober 2013 09:56 schreef tdruppers het volgende:
Heren,
Heeft er een van jullie ervaring of weet van hoe het is om een team te trainen wanneer je naar een andere stad gaat? Komend jaar vertrek ik waarschijnlijk naar Utrecht en ik wil deze hobby niet zomaar overboord doen. Is het wel/niet te doen, of hangt het ook erg af van de studie die je volgt?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |