abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 25 juli 2013 @ 18:17:35 #251
246109 JochemP
Bakt de lekkerste koekjes
pi_129338341
Ik ga in september voor een jaar naar Derby (UK) voor mijn studie. Geen zin om daar stil te zitten dus had op de website van de lokale voetbalbond/competitie een oproepje geplaatst en had binnen 2 weken aanbiedingen van 8 clubs dat ze mijn hulp wel konden gebruiken (als assistent, heb ik expliciet om gevraagd, ken het systeem daar niet goed genoeg om meteen een hele groep alleen onder mijn hoede te hebben).

Heb met een club 15km van mijn studentenhuis inmiddels contact gehad via de telefoon en mail en ik ga daar helpen bij hun twee U13 teams (tweedejaars D-pupillen). Ben erg benieuwd hoe het daar allemaal in elkaar steekt en hoe het opgezet is! De hoofdtrainer waar ik contact mee heb gehad heeft UEFA B-licentie(hier in Nederland is dat TC2) dus dat zit wel goed :)
pi_129595328
quote:
Negen jeugdspelers uit de E1 van FC Twente zien een voetbaldroom uiteen spatten. De club uit Enschede heeft het jeugdelftal van de voetbalacademie in Twello definitief terug getrokken bij de KNVB.
Omdat GA Eagles de samenwerking heeft opgezegd met FC Twente, behoort het opstarten van een jeugdteam in Twello niet tot de mogelijkheden volgens de club. FC Twente had al eerder aangegeven de voetbalacademie in Twello kritisch tegen het licht te houden.

De jeugdspelers zijn echter pas deze week via een brief ingelicht. Een aantal van hen is erg teleurgesteld over de beslissing. FC Twente heeft als troost de pupillen twee seizoenskaarten aangeboden. FC Twente geeft aan het besluit te betreuren. Het besluit heeft geen gevolgen voor het E-elftal dat in Twente speelt.
Bron: http://www.rtvoost.nl/nieuws/default.aspx?nid=168233&cat=313
pi_129789556
Maar gelukkig verscheen gisteren onderstaand nieuwsbericht op de site van FC Twente:

quote:
FC Twente gaat naast de E1 toch verder met eerstejaars E in Twello
05-08-2013

FC Twente heeft besloten om komend seizoen door te gaan met het eerstejaars E-team van de FC Twente Voetbalacademie in Twello. FC Twente vindt bij nader inzien dat de jeugdspelers niet de dupe mogen worden van het feit dat Go Ahead Eagles de onderlinge samenwerking met FC Twente heeft opgezegd.

Technisch Manager Cees Lok: “Doordat Go Ahead Eagles de onderlinge samenwerking onlangs heeft opgezegd, waren wij als FC Twente helaas gedwongen om ons te heroriënteren op het opleidingsaanbod binnen de FC Twente Voetbalacademie. Moesten wij bijvoorbeeld nog wel een eerstejaars E-team opleiden met de wetenschap dat Go Ahead Eagles volgend jaar wellicht geen E-teams zal opstarten. Dat was een belangrijke reden waarom wij geen eerstejaars E wilden starten. Echter, uit de reacties van de ouders en de kinderen sprak zoveel teleurstelling dat wij de beslissing om het eerstejaars E-team niet in de competitie in te schrijven, hebben teruggedraaid. De ouders en jeugdspelers zijn hierover persoonlijk geïnformeerd en toonden zich zeer verheugd.”
  woensdag 7 augustus 2013 @ 13:59:39 #254
246109 JochemP
pi_129789631
Moeten ze de seizoenskaart dan weer inleveren? :P

Maar wel goed nieuws natuurlijk :)
pi_129789677
Volgens mij krijgen spelers van de voetbalacademie standaard allemaal 1 seizoenskaart. Misschien moeten ze die 2e dus wel teruggeven inderdaad! :P
pi_129789679
Zijn jullie alweer met het nieuwe seizoen begonnen?
pi_129898254
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 14:01 schreef PAA-053 het volgende:
Zijn jullie alweer met het nieuwe seizoen begonnen?
Ik ga 20 augustus beginnen met onze nieuwe E1 die in de 2e Klasse uitkomt. We spelen 3 oefenwedstrijden en op 14 september begint voor ons de competitie. Erg veel zin om weer te beginnen met de trainingen en om weer met de jongens aan de slag te gaan!

@ PAA-053 Jij ging toch jullie (nieuwe) o14 doen? Heb net even op Voetbal.nl en ik zie dit niet aangegeven staan. Jullie C2 zit bij onze C1 in de competitie, ga jij hen dit jaar trainen? Mits dat klopt zal ik zeer zeker aanwezig zijn!
pi_129933712
Ik begin de 24e met mijn eerste bekerwedstrijd! Ik heb er heel veel zin in om bezig te gaan met het team en iets moois ervan te maken. Hoe zien jullie bekerwedstrijden? Zien jullie het als oefenwedstrijden of gaan jullie echt voor de beker?

Ik ben nog steeds bezig met een jaarplanning maken voor het nieuwe seizoen en kom er (nog) niet zo goed uit. Zouden jullie mij een zet in de goede richting kunnen geven door er eentje te sturen?
pi_129999706
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 14:15 schreef tdruppers het volgende:
@ PAA-053 Jij ging toch jullie (nieuwe) o14 doen? Heb net even op Voetbal.nl en ik zie dit niet aangegeven staan. Jullie C2 zit bij onze C1 in de competitie, ga jij hen dit jaar trainen? Mits dat klopt zal ik zeer zeker aanwezig zijn!
Klopt, ik train de <14 bij ons. Dit noemen we gewoon de C2. De <14-competitie die de KNVB op zou starten is op een laat moment geannuleerd (helaas). Daarom spelen we in een normale 2e klasse waarin we veel fysiek sterke teams tegen zullen komen. Zal een mooie uitdaging worden om hen tegenstand te bieden! :)

We beginnen donderdag a.s. met trainen. Ik ben al wel enkele weken bezig, omdat ik ook trainer ben geworden bij een BVO hier in de omgeving. Geweldige kans natuurlijk, die ik met beide handen aan heb gegrepen. Ik train en coach daar het eerstejaars E-team. Zaterdag a.s. spelen we ons eerste wedstrijdje tegen FC Twente, de week erop gaan we naar VVV. Vandaag ook prima getraind met 7 spelertjes, ze waren allemaal erg enthousiast :)
pi_130001425
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2013 23:09 schreef PAA-053 het volgende:

[..]

Klopt, ik train de <14 bij ons. Dit noemen we gewoon de C2. De <14-competitie die de KNVB op zou starten is op een laat moment geannuleerd (helaas). Daarom spelen we in een normale 2e klasse waarin we veel fysiek sterke teams tegen zullen komen. Zal een mooie uitdaging worden om hen tegenstand te bieden! :)

We beginnen donderdag a.s. met trainen. Ik ben al wel enkele weken bezig, omdat ik ook trainer ben geworden bij een BVO hier in de omgeving. Geweldige kans natuurlijk, die ik met beide handen aan heb gegrepen. Ik train en coach daar het eerstejaars E-team. Zaterdag a.s. spelen we ons eerste wedstrijdje tegen FC Twente, de week erop gaan we naar VVV. Vandaag ook prima getraind met 7 spelertjes, ze waren allemaal erg enthousiast :)
Als jij met je team van het afgelopen seizoen speelt (2e/3e Divisie dacht ik toch) tegen onze C1 speelt, rol je die met 15-0 durf ik nu alvast te voorspellen!

En WAT? Je bent trainer van een BVO geworden? Wat ge-wel-dig! Hoe is dat zo tot stand gekomen, hoe heb je dat zo geregeld? En hoe ga je dat allemaal doen in combinatie met school/werkverplichtingen?
pi_130012202
Ja het is fantastisch :)

Vorig seizoen speelden we in de competitie tegen een team van deze BVO. Toen is hen opgevallen dat wij goed verzorgd voetbal speelden en dat ik blijkbaar op een manier coachte die hen wel aansprak. We zijn toen in gesprek gekomen (daar heb ik zelf ook m'n best voor gedaan natuurlijk) en uiteindelijk hebben ze mij gevraagd om bij hen trainer te worden!

Ik werk als invalleerkracht in het basisonderwijs en dat is goed te combineren met m'n werkzaamheden in het voetbal. Ik werk naast het voetbal nog zo'n 2/3 dagen in de week en dan heb ik een goed inkomen. Het voetbal is dus eigenlijk ook m'n parttime baan. Dat is natuurlijk heerlijk, maar vooral vind ik het geweldig dat ik bij m'n nieuwe club enorm veel kan leren van de ervaren mensen die er rondlopen. We zijn nu 2 weken bezig en ik heb al veel nieuwe inzichten opgedaan. Ik ga er vanuit dat het een heel leerzaam jaar gaat worden en daar gaat het mij vooral om: een betere trainer en coach worden :)
pi_130422573
Vandaag de eerste (beker)wedstrijd gehad met de nieuwe E1 (heb ons toch nog kunnen inschrijven). Dinsdag en donderdag voor 't eerst getraind met de groep. Ik heb een week geleden te horen gekregen dat ik ook een assistent-trainer heb dit seizoen die zich voor zijn stage gaat assisteren. Het is een voetballer uit onze A1 en is technisch begaafd, wat erg handig en leuk is aangezien ik hem de techniek oefeningen bijna geheel zelfstandig laat voordoen en leiden. Tot nu toe bevalt dat goed, omdat ik merk dat hij enthousiast is en hij een welkome aanvulling is.

Afijn, de trainingen gaan dus tot nu toe erg goed. Onze ploeg is t.o.v vorig seizoen iets veranderd: een speler is (vervroegd) naar de D1 gegaan, twee spelers zijn in de E2 gebleven. Daarvoor in de plaats zijn twee spelers uit de F1 gekomen: 1 kleine verdediger die ook over flink wat voetballend vermogen beschikt en 1 middenvelder waar ik nog niet helemaal van overtuigd was.

Wat betreft de wedstrijd: 5-3 winst op bezoek bij een ploeg die tevens in de 2e Klasse uitkomt. We begonnen erg sterk aan de wedstrijd en controleerden deze ook. Na een tal van kansen van onze zijde wisten we na goed druk zetten uiteindelijk te scoren. Toen onze spits geblesseerd uitviel heb ik noodgedwongen laatstgenoemde in de vorige alinea in de aanval geposteerd (speelde eerst achterin). Dit liep geweldig en hij was erg sterk in de combinatie en heeft uiteindelijk nog twee keer weten te scoren. Mooi om te zien was vond ik dat we ondanks het vertrek van onze beste speler (naar de D1 dus) op bijna dezelfde manier bleven voetballen en dat andere spelers hierdoor meer aan het voetballen kwamen.

Ongeveer een jaar geleden ben ik begonnen als trainer van veel van deze jongens en het meest leuke en uitdagende is, vind ik, dat er veel spelers een ontzettend goede ontwikkeling doorgemaakt hebben gedurende het vorige seizoen.
pi_130548913
Trainers hier die weten wat de vereisten zijn van de praktijkbegeleider voor de pupillentrainer cursus van de KNVB?
  woensdag 28 augustus 2013 @ 13:37:57 #264
246109 JochemP
pi_130551396
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 12:27 schreef Syntix het volgende:
Trainers hier die weten wat de vereisten zijn van de praktijkbegeleider voor de pupillentrainer cursus van de KNVB?
Minstens TC3 jeugd :)
pi_130551435
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 13:37 schreef JochemP het volgende:

[..]

Minstens TC3 jeugd :)
Thanks! De knvb is hier niet zo duidelijk in en zelfs als je het vraagt via een mail kunnen ze nog niet normaal antwoord geven :')
pi_130720347
Weet iemand ook hoeveel tijd je kwijt aan die pupillentrainer cursus van de KNVB en hoeveel tijd het kost voor de praktijkbegeleider?
  dinsdag 3 september 2013 @ 00:26:18 #267
246109 JochemP
pi_130766382
quote:
0s.gif Op zondag 1 september 2013 21:05 schreef Syntix het volgende:
Weet iemand ook hoeveel tijd je kwijt aan die pupillentrainer cursus van de KNVB en hoeveel tijd het kost voor de praktijkbegeleider?
Bij mij waren het 8 bijeenkomsten van 3 uur als ik me niet vergis. Verder moet je thuis wat dingetjes invullen maar dat stelt niks voor. Mijn praktijkbegeleider was de coach van de B1 omdat dat de enige op de club was met TC3 :') Die heeft verder niks uitgevoerd behalve een handtekeningetje zetten onder de opdrachten die ik had ingevuld...
pi_130770454
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 00:26 schreef JochemP het volgende:

[..]

Bij mij waren het 8 bijeenkomsten van 3 uur als ik me niet vergis. Verder moet je thuis wat dingetjes invullen maar dat stelt niks voor. Mijn praktijkbegeleider was de coach van de B1 omdat dat de enige op de club was met TC3 :') Die heeft verder niks uitgevoerd behalve een handtekeningetje zetten onder de opdrachten die ik had ingevuld...
Mooi dan kloppen dus de verhalen dat het niet zo veel voorstelt! Bedankt.

[ Bericht 0% gewijzigd door Syntix op 03-09-2013 12:11:10 ]
  Moderator zondag 8 september 2013 @ 21:31:53 #269
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_130965076
Michel Langerak doet het wel aardig momenteel.
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
pi_131017449
quote:
7s.gif Op zondag 8 september 2013 21:31 schreef onlogisch het volgende:
Michel Langerak doet het wel aardig momenteel.
Klopt, is alleen geen jeugdtrainer ;)
Of loopt hij bij NAC stage bij een jeugdteam?
pi_131221094
Hoe lopen de eerste weken bij jullie allemaal?

Wij hebben zaterdag helaas nog niet voor de competitie gespeeld, wel hadden we een oefenwedstrijd. Deze oefenwedstrijd werd met ruime cijfers gewonnen ,zaterdag spelen we voor het eerst weer voor de competitie. We hebben een hartstikke leuke en enthousiaste groep jongens.

Ik heb alleen een vraagje. Hebben jullie zelf ideeën over hoe je een training voor de F-pupillen opbouwt? En hebben jullie nog bepaalde oefenstof behalve de standaard oefeningen die worden aangereikt door de vereniging?
pi_131770587
Heren,

Heeft er een van jullie ervaring of weet van hoe het is om een team te trainen wanneer je naar een andere stad gaat? Komend jaar vertrek ik waarschijnlijk naar Utrecht en ik wil deze hobby niet zomaar overboord doen. Is het wel/niet te doen, of hangt het ook erg af van de studie die je volgt?

:)
  dinsdag 15 oktober 2013 @ 22:17:50 #273
246109 JochemP
pi_132208228
quote:
3s.gif Op woensdag 2 oktober 2013 09:56 schreef tdruppers het volgende:
Heren,

Heeft er een van jullie ervaring of weet van hoe het is om een team te trainen wanneer je naar een andere stad gaat? Komend jaar vertrek ik waarschijnlijk naar Utrecht en ik wil deze hobby niet zomaar overboord doen. Is het wel/niet te doen, of hangt het ook erg af van de studie die je volgt?

:)
Ligt heel erg aan de studie. Als je elke dag tot half 6 op school zit wordt het een flinke klus. Weet niet hoe ver het voor je reizen is? Vorig seizoen had ik op woensdag school tot 17.30 in Amsterdam en moest ik om 18.30 op het veld staan in Haarlem, en tussendoor dus nog omkleden. Dat haalde ik maar net maar het was echt geen doen, geen voorbereiding etc., dus heb die trainingsdag verplaatst naar de donderdag, waarop ik vrij was :)

Ik zit nu sinds een maandje in Derby in de UK voor mijn studie. Moet zeggen dat ik het voetbal wel heel erg mis. Ga wel aan de slag bij een U13 (D-leeftijd) team hier in de regio, helpen bij een trainer/coach met UEFA B (TC 2) op zak. Afgelopen vrijdag voor het eerst meegeweest, beetje gekeken naar het niveau en wennen aan de spelertjes etc. Ze trainen hier op zo ongeveer het enige kunstgrasveldje (niet eens een half veld) in de regio, daar doen ze hier amper aan.

Het niveau van de teams viel me heel erg mee. Ze probeerden leuk op te bouwen vanuit achteruit en er loopt aardig wat talent rond :) Geen kick-and-rush voetbal dus waar ik voor vreesde, al werd me wel verteld dat dit wel de norm is hier, zowel bij de jeugd als in het seniorenvoetbal... :P Ze trainen hier ook maar 1 uur in de week en de staat van de velden tijdens wedstrijden is vaak erg slecht.

Ik wil volgend seizoen wel weer aan de slag bij mijn oude club, maar ik hoor dat het daar op het moment nogal een zooitje is wbt organisatie. Wanneer is denken jullie een goed moment om mijn wensen kenbaar te maken? Is met kerst te vroeg (dan kom ik even thuis)? Ik wil niet buiten de boot vallen omdat ik te laat ben, en alleen nog maar een E3 of D4 kunnen doen. Ik heb zelf ook wel ambitie om hogere jeugd te trainen :P
pi_132255693
quote:
3s.gif Op woensdag 2 oktober 2013 09:56 schreef tdruppers het volgende:
Heren,

Toen ik in Groningen ging studeren had ik m'n nieuwe voetbalclub al geregeld toen ik nog niet eens wist welke studie ik ging doen :)

Het is prima te combineren, is mijn ervaring. De laatste jaren (in Enschede) studeerde ik (af), was ik actief lid bij een studentenvereniging en trainde/coachte ik een team. Uiteraard zul je zo nu en dan keuzes moeten maken, maar ik heb gemerkt dat iedereen ook goed begrijpt dat er verantwoordelijkheden bij komen kijken wanneer je een jeugdteam traint. Ik vond het echt top om naast de studentenwereld ook actief te blijven in het voetbal. Ik kan het je absoluut aanraden :)
  maandag 11 november 2013 @ 15:55:12 #275
246109 JochemP
pi_133150082
Alles nog op rolletjes daar? :)

Ik heb nu in 4 weken bij mijn Engelse team al meer geleerd van de trainer bij wie ik help, dan in een halfjaar bij de KNVB cursus. Hij werkt in thema's en deed de afgelopen weken het thema verdedigen, iets waar ik totaal geen ervaring of kennis mee heb. Het enige verdedigen wat ik mijn teams kon leren was het veld klein houden, en binnenkant dekken :P Nu heb ik al een stuk meer wat ik evt volgend jaar kan toepassen :)

Ben dit weekend toevallig even in NL. Was gisteren even kijken bij mijn oude team van vorig jaar, die nu op groot veld spelen. Was erg leuk, gastjes kwamen meteen naar me toe rennen toen ze me zagen, zo schattig :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')