Nee natuurlijk vind ik dat niet erg. En fijn dat je het laat weten. Ik ben ook erg benieuwd hoe het jullie zal vergaan! Als je het prettig vindt mag je me altijd een pm sturenquote:Op maandag 9 augustus 2010 20:10 schreef wensmoeder het volgende:
@Sorbootje; ik wilde je even laten weten dat ik meelees. Voor ons is een zwangerschap zelf dragen onmogelijk geworden na het verwijderen van mijn baarmoeder. Hoogstwaarschijnlijk gaan wij een traject van draagmoederschap proberen te starten. We zullen met de psychologische testen etc. bij het VUmc starten half 2011. Ongeveer wanneer jij wellicht net klaar bent en met de IVF procedure start. Ik ben heel benieuwd naar hoe het allemaal gaat en waar je tegen aan zal lopen. Hoop dat je het niet erg vindt dat ik meelees?
Dank je! Het is heel dubbel om aan deze kant te staan. Wij zijn echt heel blij met het feit dat we een aanbod gekregen hebben van iemand die voor ons een kindje wil dragen, maar eigenlijk is dit nou net iets wat je nooit zou willen uitbesteden. Het is onnatuurlijk, ik ben bang dat de hechting een knauw krijgt en dat elk moment pijn zal doen. Dat ik de gehele zwangerschap herinnert word aan het feit dat ik het zelf niet kan. Zij zal op de wc de test doen, zij zal het eerste schopje voelen, zij zal kotsmisselijk boven een wc hangen, zij zal pijn hebben bij het bevallen etc. En ik kan er alleen maar naast staan en naar kijken. Ik zal de zwangerschap beleven zoals een man dat beleeft. Zo hoort het niet. Maar ja... de wens is groter dan de afkeer tegen dat onnatuurlijke. En ik weet, omdat ik al kinderen heb, dat als ik mijn kindje in mijn armen krijg dat het 't allemaal waard is geweest. Al het verdriet en wie weet dat deze speciale manier van vechten voor ons kindje wel een extra hechting met zich meebrengt?quote:Op maandag 9 augustus 2010 20:26 schreef Sorbootje het volgende:
[..]
Nee natuurlijk vind ik dat niet erg. En fijn dat je het laat weten. Ik ben ook erg benieuwd hoe het jullie zal vergaan! Als je het prettig vindt mag je me altijd een pm sturen
Het is voor mij al best heftig, maar het lijkt mij nog veel heftiger om aan de andere kant te staan.
Voorlopig zullen de vragen blijven, de schuldgevoelens van had ik maar was ik de verstandigste maar geweest. Voor mij werd het een zwart gat waar ik niets mee kon, moest het gewoon anders gaan zien. Hij was de ouder en jij het kind en hij had die beslissing kunnen nemen. Sterkte ermee Caraquote:Op dinsdag 24 augustus 2010 22:43 schreef Ca.ra het volgende:
Ik merk ook wel dat het bij mijn man wat doet, hij zit nu met vragen als: had ik zelf toch contact moeten zoeken? Er staan nog oude foto's van mijn man en zijn broer, en bijvoorbeeld de geboortekaartjes had hij ook nog in de kast liggen. Dat is toch wel raar.
Lijkt me inderdaad erg naar om je gelijk te moeten behalen bij iemand die geacht wordt met juiste informatie te komenquote:Op dinsdag 24 augustus 2010 09:07 schreef Sorbootje het volgende:
Fijn om te lezen dat het goe dmet je gaat Bar!
Vorige week hebben schoonzus en zwager tweede gesprek bij psycholoog gehad. Was een vrij stroef gesprek, althans het begin. De psycholoog had allerlei cijfers en beweringen die gewoon niet klopten. Vervelend dat zo iemand slecht geinformeerd is. Voor je het weet beland je in een welles-nietes spelletje en dat wil je júist niet.
Om een voorbeeld te noemen, ze zei dat de kans op een zwangerschap bij de ivf procedure maar 25% kans is. Nee, zei mijn schoonzus, 25% per poging. Nee hoor, sowieso 25%, hield ze vol.
Dat slaat natuurlijk nergens op, want iedereen kan verzinnen dat de kans toeneemt naarmate je meer pogingen doet.
Maar goed, uiteindelijk hebben ze het gesprek een positieve wending kunnen geven en het toch goed af kunnen sluiten.
Volgende week mogen wij.
ff bemoeien, beroepsdeformatiequote:Op woensdag 25 augustus 2010 15:58 schreef DaviniaHR het volgende:
macka, kan je eigenlijk uberhaupt wel werken met je oogprobleem? heel naar lijkt me het iig!
sorbo, even heel praktisch, maar zowel die psych als je zus hebben gelijk. het is 25% per kans. dat is niet cumulatief. het is niet dat de eerste keer 25% is, en de tweede keer dus 50%. dan zou iedereen na 4 ivf's zwanger zijn... dus je kan tot in het oneindige ivf's doen, zonder zwanger te worden. iedere keer start je van nul en heb je 25% kans dat het lukt. maar ja. hopelijk gaat jullie gesprek met de psych goed verder. het blijft een mooi kado wat je je zus wil gaan geven. en het is heel bijzonder dat wij zo als buitenstaanders mogen meelezen.
appelsap en LB, heel veel sterkte!
Dat weet ik ook wel, maar wou het niet te gecompliceerd maken.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 16:38 schreef p_iglet het volgende:
Statistisch gezien klopt dat PR
In de praktijk loopt die kans nog minder snel op. Het is namelijk zo dat niet iedereen een blanco vooraf kans heeft bij IVF. Je hebt verschillende redenen om IVF te doen.
even grofweg 3 categorieën.
Eileiderproblemen bij de vrouw
spermaproblemen van de man
onbegrepen (sub/in)fertiliteit
De kans dat een stel met problemen in categorieen 1 of 2 zwanger wordt via IVF is groter dan van paren met onbegrepen subfertiliteit, omdat je dan echt een oplossing bied voor de oorzaak. Hoe meer pogingen hoe meer mensen er uit die laatste categorie overblijven. En hoe lager de kans dat die nog zwanger worden.
Bij veel van die paren zal er namelijk iets aan de hand zijn waardoor het zwanger worden/blijven niet lukt, waarvan we nog niet precies weten wat nou de oorzaak is. En zolang je die oorzaak niet op kunt lossen is via IVF zwanger worden vaak ook lastig. Dat is ook de reden dat er maar een beperkt aantal IVF behandelingen vergoed worden. En ongeperkt doorgaan op eigen kosten ook niet als etisch verantwoord gezien word.
Ik vind het interessant om te lezen allemaal, maar vergeet niet dat er met mij en mijn baarmoeder niets aan de hand is.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 16:38 schreef p_iglet het volgende:
Statistisch gezien klopt dat PR
In de praktijk loopt die kans nog minder snel op. Het is namelijk zo dat niet iedereen een blanco vooraf kans heeft bij IVF. Je hebt verschillende redenen om IVF te doen.
even grofweg 3 categorieën.
Eileiderproblemen bij de vrouw
spermaproblemen van de man
onbegrepen (sub/in)fertiliteit
De kans dat een stel met problemen in categorieen 1 of 2 zwanger wordt via IVF is groter dan van paren met onbegrepen subfertiliteit, omdat je dan echt een oplossing bied voor de oorzaak. Hoe meer pogingen hoe meer mensen er uit die laatste categorie overblijven. En hoe lager de kans dat die nog zwanger worden.
Bij veel van die paren zal er namelijk iets aan de hand zijn waardoor het zwanger worden/blijven niet lukt, waarvan we nog niet precies weten wat nou de oorzaak is. En zolang je die oorzaak niet op kunt lossen is via IVF zwanger worden vaak ook lastig. Dat is ook de reden dat er maar een beperkt aantal IVF behandelingen vergoed worden. En ongeperkt doorgaan op eigen kosten ook niet als etisch verantwoord gezien word.
met mijn baarmoeder is ook niets aan de hand, maar toch waren er 7 terugplaatspogingen nodig om zwanger te worden van jen.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 09:14 schreef Sorbootje het volgende:
[..]
Ik vind het interessant om te lezen allemaal, maar vergeet niet dat er met mij en mijn baarmoeder niets aan de hand is.Ik denk dat de statistieken die van toepassing zijn op paren met moeite om zwanger te worden weer heel anders zijn dan die van draagmoeders.
Wat ik bedoel is dat de cijfers die bekend zijn over ivf gebaseerd zijn op mensen die niet zonder reden die ivf deden (klinkt vaag). Er is íets aan de hand lichamelijk. Cijfers over ivf bij hoogtechnologisch draagmoederschap zijn er niet of nauwelijks, omdat het te weinig gebeurt. Deze cijfers zullen afwijken, omdat er met de draagmoeders juist lichamelijk helemaal niks aan de hand is. Daar worden ze op geselecteerd. Dat zal de slagingspercentages beïnvloeden. Anderzijds zijn er vast ook weer factoren die de cijfers juist negatief zullen beinvloeden, bijvoorbeeld dat het geen lichaamseigen materiaal is.quote:Op zondag 29 augustus 2010 09:12 schreef Ticootje het volgende:
[..]
met mijn baarmoeder is ook niets aan de hand, maar toch waren er 7 terugplaatspogingen nodig om zwanger te worden van jen.
Beetje dubbel. Ik kijk er naar uit, maar alleen als het lukt. Snap je? Ik kijk uit naar het moment dat ik zwanger ben en het gaat goed. En ik hoop dat het zover komt.quote:Op maandag 6 september 2010 16:49 schreef sproet-je het volgende:
Klinkt goed Sorboo!! Heb je er al een beetje zin aan of kijk je er ook wel een beetje tegenop. (ik moet er nu bijv. nog even niet aan denken om het ivf/icsi traject weer op te starten ivm de hormonen die je moet spuiten). Ach het duurt natuurlijk nog wel een tijd.
ik hoop dat je er structureel mee geholpen bentquote:Op maandag 6 september 2010 21:29 schreef Jelief het volgende:
Ik hoop op gespecialeerde gezinszorg, iemand die mij helpt om alles op een rijtje te krijgen. Daarnaast waarschijnlijk ook psychische hulp en dus een 'cursus' ADD.
vergeet mondig/mondeling communicatief nietquote:Op woensdag 8 september 2010 10:39 schreef trui het volgende:
oh maar ik ben écht reuze enthousiast, flexibel, nauwkeurig, creatief, oplossingsgericht, stressbestendig, collegiaal, nooit moe en altijd inzetbaar hoor!
Dat dusquote:Op woensdag 8 september 2010 10:54 schreef trui het volgende:
je krijgt in het lopende (kalender)jaar waarin je werkeloos bent geworden nog tegemoetkoming voor de kosten van kinderopvang. daarna niet meer.
Is daar geen gedoetje in te vinden? Een paar dagen schoonmaken via een uitzendburo of zo, of telt dat dan weer niet voor de belasting?quote:Op woensdag 8 september 2010 12:00 schreef Stiemie het volgende:
[..]
Dat dusEn ik krijg al een knoop in mijn maag als ik me bedenk dat de meisjes straks van de opvang afmoeten omdat ik geen werk heb. En wat als ik dan wel werk heb? Waar laat ik ze dan ineens?
Pfff
ik vind dat wel een verraderlijk rijtje hoor, daar herkennen wel erg veel mensen zich in denk ik. (ook veel mensen die niet ADD hebben bedoel ik).quote:Op woensdag 8 september 2010 15:34 schreef Twinkly het volgende:
Ik keek net op deze website, dat ben ik![]()
![]()
Ah kijk bedankt Vivi en Deepfreeze! Ik moet nog de uitslag van 1 sollicitatie afwachten (de andere afwijzing heb ik inmiddels binnenquote:Op donderdag 9 september 2010 14:32 schreef Vivi het volgende:
Reintegratietraject via UWV Stiemie!
Ik had verleden jaar hetzelfde aan de hand, en ben toen bij de PTT (of hoe heet dat tegenwoordig) gaan werken een week rond de kerst. Puur voor de KOT. Maar een IRO kan dus ook.
En nog 98% van de mensheid als ik het zo eens lees..quote:Op woensdag 8 september 2010 15:34 schreef Twinkly het volgende:
Ik keek net op deze website, dat ben ik![]()
![]()
Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!quote:Op donderdag 9 september 2010 20:57 schreef Stiemie het volgende:
Mensen ik schaam me enorm over mijn klaagpost van de laatste dagen want ik heb sinds vanmiddag gewoon een baan![]()
Had ik echt nooit verwacht, maar het is nu dus gewoon echt zo na 8 maanden intensief zoeken!
Bedankt voor alle lieve en opbeurende woorden
niet doen, gewoon genietenquote:Op donderdag 9 september 2010 20:57 schreef Stiemie het volgende:
Mensen ik schaam me enorm over mijn klaagpost van de laatste dagen want ik heb sinds vanmiddag gewoon een baan![]()
Had ik echt nooit verwacht, maar het is nu dus gewoon echt zo na 8 maanden intensief zoeken!
Ja ik voel me ook een beetje in een non-stop achtbaanritje vandaagquote:Op donderdag 9 september 2010 21:45 schreef Poppejans het volgende:
Oh Stiemie gefeliciteerd zeg![]()
![]()
van je zo rot voelen naar helemaal blij zijn binnen een paar uur!
Whaaaa, wat goed!quote:Op donderdag 9 september 2010 20:57 schreef Stiemie het volgende:
wat moed, dat moet, Lieve Luchtbel!quote:Op donderdag 9 september 2010 13:58 schreef Luchtbel het volgende:
Ik bericht even hoe het hier gaat.
Twee weken geleden ben ik weer opgenomen. Na een week weer laten gaan.
Klopt maar pas als die eigenschappen samen ervoor zorgen dat je niet zo functioneert als 'normaal' is en wat maakt dat je steeds weer vastloopt is het toch meer ADD dan gewoon wat eigenschappen. Als ik het lijstje achter ADD hoe is dat? lees dan herken ik toch wel 90 %.quote:Op donderdag 9 september 2010 00:15 schreef trui het volgende:
[..]
ik vind dat wel een verraderlijk rijtje hoor, daar herkennen wel erg veel mensen zich in denk ik. (ook veel mensen die niet ADD hebben bedoel ik).
Ja hoor het gaat goed.quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 08:30 schreef Deepfreeze het volgende:
Karin, wat goed! Gaat het ook helemaal goed, of heb je nog wel af en toe lastige momentjes?
Ik heb eergister gehoord dat ik sowieso nog een maand opgenomen blijf.. Wat er daarna gaat gebeuren weet ik niet. Een maand alleen al voelt als veel te veel, en vooral Jolie en ik zo ver bij mekaar vandaar. De 2 keer 2 uur per week gemiddeld dat we elkaar zien is zo veel te weinig. Echt. Ik probeer me sterk op te stellen voor haar, maar bij het afscheid nemen zijn we altijd alletwee in tranen.quote:Op donderdag 30 september 2010 16:14 schreef appelsap het volgende:
Lieve Luchtbel, wat moet het moeilijk zijn om zo ver van je lieve meisje vandaan te zijn.
Hopelijk komt er snel een goed behandelplan.
Ik hoop dat je band met Jolie vast kan houden en dat die band steeds sterker wordt.
Je klinkt in je post vrij 'optimistisch' over de toekomst. Voel je dat ook zo?
Dat is zeker niet iets heel simpels, en wat je zomaar even beslist. Ik heb er zelfs na 35 jaar nu nog steeds problemen mee, zowel geestelijk als lichamelijk...quote:Op maandag 4 oktober 2010 12:55 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Ik denk dat dat geestelijk een hele stap zou zijn livelink. Heftig hoor, je oog laten verwijderen!
Fijn dat er niets aan de hand is MackaEn nu snel beginnen aan je tijdschrijven
Wat rot bibiquote:Op maandag 4 oktober 2010 13:22 schreef bibi het volgende:
[..]
Dat is zeker niet iets heel simpels, en wat je zomaar even beslist. Ik heb er zelfs na 35 jaar nu nog steeds problemen mee, zowel geestelijk als lichamelijk...
Toen het bij mij weg is gehaald, had ik er zelf geen keuze over. Ik was pas 1 jaar. Ik kan dus ook niet weten hoe het is met twee werkende ogen, maar ik zou er de wereld voor over hebben om hem weer terug te krijgen. Het is ook vooral het fysieke waar ik erg last van heb, het is bijna niet voor te stellen hoe vervelend zoiets kan aanvoelenquote:Op maandag 4 oktober 2010 15:05 schreef Macka66 het volgende:
[..]
Wat rot bibiEn dankjewel dat je het schrijft.
Er is ook al eens een meisje in een café op me af gekomen (ik had een ooglap) om me aan te raden mijn oog niet te laten verwijderen. Zij had het wel gedaan en had er ook zoveel problemen mee, zelfs zo dat ze er fysiek (last van prothese) en qua energie meer op achteruit gegaan was dan op vooruit. Kan ik me veel bij voorstellen.
Om haar verhaal (en nu dus ook dat ene zinnetje van bibi), om mijn overtuiging dat je in gezonde onderdelen niet moet snijden, omdat dat dat zeker geldt voor zenuwen en omdat een slecht reserve-oog mij beter lijkt dan geen reserve-oog laat ik mijn oog niet opzettelijk blind maken of verwijderen.
Ik kies dan liever voor de zekerheid van leven en omgaan met de vermoedheid en om het blindwordings proces langs natuurlijke weg te laten verlopen.
Was dat toen waar ik bij was? Ik kan me dat namelijk nog herinneren en moest er ook direct aan denken toen ik je verhaal en de reacties las.quote:Op maandag 4 oktober 2010 15:05 schreef Macka66 het volgende:
[..]
Wat rot bibiEn dankjewel dat je het schrijft.
Er is ook al eens een meisje in een café op me af gekomen (ik had een ooglap) om me aan te raden mijn oog niet te laten verwijderen. Zij had het wel gedaan en had er ook zoveel problemen mee, zelfs zo dat ze er fysiek (last van prothese) en qua energie meer op achteruit gegaan was dan op vooruit. Kan ik me veel bij voorstellen.
Om haar verhaal (en nu dus ook dat ene zinnetje van bibi), om mijn overtuiging dat je in gezonde onderdelen niet moet snijden, omdat dat dat zeker geldt voor zenuwen en omdat een slecht reserve-oog mij beter lijkt dan geen reserve-oog laat ik mijn oog niet opzettelijk blind maken of verwijderen.
Ik kies dan liever voor de zekerheid van leven en omgaan met de vermoedheid en om het blindwordings proces langs natuurlijke weg te laten verlopen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 13:52 schreef simmu het volgende:
helpt dingen opschrijven misschien nijna? zelfs al schiet je er dan nog steeds niet zoveel mee op, je hebt dan iig overzicht waar je misschien iets mee kanIk ben het volledig met je schoonmoeder eens. Het zijn cadeautjes voor je kinderen van hun oma. Volksstammen zouden zich prijzen met een oma die cadeautjes koopt voor de kleinkinderen. Komt een beetje ondankbaar op mij over.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
Ja en nee...quote:Op woensdag 13 oktober 2010 11:18 schreef Memmel het volgende:
[..]
Ik ben het volledig met je schoonmoeder eens. Het zijn cadeautjes voor je kinderen van hun oma. Volksstammen zouden zich prijzen met een oma die cadeautjes koopt voor de kleinkinderen. Komt een beetje ondankbaar op mij over.
tsja. dat mag jij vinden.quote:Op woensdag 13 oktober 2010 11:18 schreef Memmel het volgende:
[..]
Ik ben het volledig met je schoonmoeder eens. Het zijn cadeautjes voor je kinderen van hun oma. Volksstammen zouden zich prijzen met een oma die cadeautjes koopt voor de kleinkinderen. Komt een beetje ondankbaar op mij over.
Kun je met je schoonouders afspreken wanneer ze cadeautjes kopen? Ik zou het ook niet goed vinden als Eli en Aviva steeds onder cadeautjes bedolven werden. Het moet wel iets speciaals zijn voor bijzondere gelegenheden.quote:Op woensdag 13 oktober 2010 11:26 schreef simmu het volgende:
selene heeft al een berg speelgoed bij oma. en als oma hier komt neemt ze dat speelgoed ook weer mee. (notabene vaak dezelfde spulletjes als die we al hebben hoor!)
speelgoed verkoop je prima, kleding verkopen is een stuk lastiger.quote:Op woensdag 13 oktober 2010 11:28 schreef Ticootje het volgende:
Oh en blijf van mn lijf huizen.. ziekenhuizen.. Die zijn vaak wel blij met zooi. Speelgoed verkopen vind ik zo'n moeite en het levert toch niets op.
dat is dus het probleem. we geven al een hele tijd aan dat we van sommige dingen meer dan genoeg hebben. dat wordt dan gewoon genegeerd. dan houdt het gewoon op. sorrie, maar ik ben gewoon absoluut niet akkoord met het idee dat de kinders elke 2 weken 2 kadootjes krijgen per opa of oma (want zodra 'de anderen' lucht krijgen ervan beginnen die ook vanwege die eeuwige concurrentiestrijd hierquote:Op woensdag 13 oktober 2010 11:47 schreef PhysicsRules het volgende:
[..]
Kun je met je schoonouders afspreken wanneer ze cadeautjes kopen? Ik zou het ook niet goed vinden als Eli en Aviva steeds onder cadeautjes bedolven werden. Het moet wel iets speciaals zijn voor bijzondere gelegenheden.
Nou, dat je het zo oplost, moet jij weten. Ik weet niet wat je met het gebeurde geld doet, maar dat zou ik dan in ieder geval wegzetten voor de kinderen, zodat de opbrengst van het oorspronkelijk voor hen bedoelde cadeautje ook aan hen ten deel valt.quote:Op woensdag 13 oktober 2010 11:25 schreef simmu het volgende:
[..]
tsja. dat mag jij vinden.
als zoiets nu 2 x per jaar zou plaatsvinden zou ik het waarschijnlijk zelfs met je eens zijn. maar we hebben het over minstens eens per 2 weken terwijl we al anderhalf jaar aangeven dat we teveel boekjes (en duplo en knuffels) hebben. ik heb doodgewoon de ruimte niet meer en eerlijk gezegd ervaar ik het als buitengewoon bot en lomp dat wij zo genegeerd worden.
hoe had jij het dan opgelost?
nja, na bijna anderhalf jaar hetzelfde issue ben ik het gewoon goed zat, dus het zal best dat ik naar overkom. en er is *altijd* wel iets om het goed te praten als ik er wat van zeg. bv een opmerking van be in de sc:quote:Op woensdag 13 oktober 2010 13:04 schreef Memmel het volgende:
[..]
Nou, dat je het zo oplost, moet jij weten. Ik weet niet wat je met het gebeurde geld doet, maar dat zou ik dan in ieder geval wegzetten voor de kinderen, zodat de opbrengst van het oorspronkelijk voor hen bedoelde cadeautje ook aan hen ten deel valt.
Het speelt bij mij niet, maar mocht dat wel zo zijn, dan zou ik idd een deel van de cadeaus bij opa en oma laten, of weggeven.
Het gaat mij meer om de bijna vergulde manier waarop je hier verkondigd dat dit jouw manier is om je schoonmoeder terug te pakken. Dat stuit me misschien nog wel meer tegen de borst, dan het feit dat je het doet.
tsja. in augustus was het eerst haar verjaardag, toen op bezoek geweest (duplocircusje), gevolgd door in september tweemaal per post boekjes vanwege (hun) vakantie, tussendoor hebben we nog onze aller verjaardag echt gevierd (nog meer boekjes) en nu dus kinderboekenweek. nou, sinterklaas en de kerst komen eraan he, maak je borst maar nat!quote:Ja, maar dat is niet zo gezellig zeg maar, qua boekenweek-traditie.
Die concurrentiestrijd speelde hier ook een tijdje. Bij mijn schoonmoeder, zelfs over de hoeveelheid luiers verschonen. Ik heb duidelijk aangegeven dat het geen wedstrijd is. En ik ben een keer heel boos geworden omdat ze mijn 'nee' negeerde en hem toch een koekje gaf. Sindsdien doet ze het niet meer. Wel iedere keer als hij iets nieuws heeft vragen: dat heeft hij zeker van jouw ouders. Om simpel van te worden.quote:Op woensdag 13 oktober 2010 12:43 schreef Nijna het volgende:
Hier van 1 kant maar "concurentiestrijd" (het is volgens mij meer onzekerheid). Elke keer als we ze zien moet er een cadeautje gegeven worden ofzo...
Tja, de andere opa en oma doen dat (gelukkig) niet. Alsof je leuker bent als je alsmaar cadeautjes geeft... En dan zijn het vaak ook nog van die dingen die na een paar keer spelen kapot zijn... dan denk ik doe dan wat minder vaak, maar dan iets wat wat steviger is...
Maar ja, blijkbaar is de hoeveelheid belangrijker.
Moeten ze zelf weten, maar ik vind het niet altijd een even groot succes...
Dat dus.quote:Op woensdag 13 oktober 2010 13:18 schreef Estrys het volgende:
[..]
....
edit: dat je van het geld dingen gaat kopen die wel akkoord zijn gaat voor mijn gevoel dwars in tegen je argument dat ze op deze manier de kinderen teveel verwennen.
quote:
en dat dus.quote:ik heb bezwaar tegen 6 boekjes en een set duplo per maand. niet tegen 1 kleurboek voor de leukheb al eerder gezegd dat een enkel keertje een boekje niet het probleem is. een kleurboek omdat de oude vol is vind ik geen overdreven verwennerrij
Het probleem is de relatie met de (schoon)ouders zo te lezenquote:Op woensdag 13 oktober 2010 13:25 schreef simmu het volgende:
[..]
[..]
en dat dus.
niks mis mee dat opa of oma eens wat leuks kopen. dat is dan ook het probleem hier niet.
nogal ja. hoor eens, ik realiseer me heus wel dat ik wellicht fel reageer op iets kleins. maar bedenk ook ff dat ik het laatste jaar ontzettend veel kloterigheid heb moeten pikken van die mensen en ze blijven er maar mee doorgaan. weten jullie nog over die krantenadvertentie van kiro? is het nou echt nodig om als ik aangegevn heb dat echt niet te waarderen, om dan die advertentie uit te knippen in het door jou aangelegde plakboek (waarna ik overigens het projectje "maak plakboek voor familie" ook geschrapt heb, stik dan toch stelletje krengen) om dat dan trost aan mij te laten zien? dan heb je toch een muur voor je kop van 5 meter breed en 3 meter hoog. tijd dat ze leren luisteren.quote:Op woensdag 13 oktober 2010 13:28 schreef Estrys het volgende:
[..]
Het probleem is de relatie met de (schoon)ouders.
dat zal allemaal best. geef dan een alternatief (een werkbaar alternatief, want rustig praten werkt niet). ik sta heus wel open voor mogelijkheden. ik zie ze zelf alleen totaal niet, behalve: "kop houden en je voegen"quote:Op woensdag 13 oktober 2010 13:31 schreef Memmel het volgende:
Ik denk eigenlijk, teruglezend, dat je het gevoel genegeerd te worden door je schoonouders veel erger vindt dan het feit dat de kinderen cadeautjes krijgen. Doe daar dan wat mee en maak die cadeauthjes geen inzet van een strijd die veel dieper gaat.
Hoe ga je dat doen als ze zich straks echt gaan realiseren dat die cadeautjes binnenkomen? Afpakken en zeggen dat je niet wil dat opa en oma dat doen? En het vervolgens op mp zetten? Om er dan toch weer een cadeautje voor terug te kopen?
Ik snap het gewoon niet. Nouja, ik denk wel te begrijpen wat er achter zit. Maar de uitvoering verdient geen krans.
doen ze bij jou dan ook "aggos, wat zielig voor jou dat dat van mama niet mag! als je groter bent kom je lekker bij ons logeren"?quote:Op woensdag 13 oktober 2010 13:27 schreef mikoxx het volgende:
Ik vind altijd dat je moeilijk kan 'oordelen' over een ander, als je de situatie niet mee hebt gemaakt... daarom geen oordeel van mijn kant....
Dat wil niet zeggen dat ik geen concurrentiestrijd ken tussen opa's en oma's. Jeumig... soms om gek van te worden. De ene opa en oma laten het ons echt zelf doen, komen niet tussen ons en de jongens in. Heel fijn. De andere opa en oma staan zo ongeveer iedere dag op de stoep, werkelijk ie-de-re dag. En daar heb ik dus wel iets van gezegd gister. Ik word daar een beetje niet goed van. Het viel niet heel erg goed geloof ik, heb wel uitgelegd dat ik het fijn vind dat ze er voor ons zijn, maar dat ze echt niet iedere dag hoeven komen 'checken', want zo voelt het wel.....
En dan: nee is nee, als papa en mama dat zeggen, ook dat vinden ze erg moeilijk soms.... dan gaaaaaaaaaaan ze maar door 'ach hij mag best een stuk taart' 'nee, we hebben net gegeten, hij kan een stukje van mij krijgen en verder niet', 'ach, rozijntjes dan? ' 'nee' 'stukje koek? ' 'NEEEEEEEEEEEEEEE' en dan stoppen ze er wel mee
heb ik ook al eens voorgesteldquote:Op woensdag 13 oktober 2010 13:39 schreef miss_sly het volgende:
simmu, ik snap dat het zo neit gaat. Ik vind ook de uitvoering die je hebt bedacht, minder elegant.
Misschien kun je ze voorstellen om het geld over te maken op een spaarrekening van selene en ravi? En desnoods dat ze dan 1 keer per jaar met de kinderen een groter kado mogen gaan uitzoeken? Van het gespaarde geld, of het geld zelf behouden en dan 1 keer gaan shoppen met ze?
Het klinkt mij ook als een strijd om erkenning. Je schoonouders willen er graag zijn voor jouw kinderen en dat is alleen maar prijzenswaardig. Het lijkt er nu op dat je daar helemaal geen oog meer voor hebt en je vooral ergert aan wat ze verkeerd doen.quote:Op woensdag 13 oktober 2010 13:42 schreef simmu het volgende:
[..]
heb ik ook al eens voorgesteld![]()
toen werd gezegd: "leuk idee, gaan we doen, en je raadt het al. twee weken later.....
sorrie, ik snap dat ik drakerig overkom. en ik ben er ook best wel heel boos over. ik wordt in een positie gepropt die ik helemaal niet wil. wat iemand ook al zei: hoe ga je dat doen als de kinders oud genoeg zijn om het door te krijgen. ik weet het gewoon niet.
Hier sluit ik me helemaal bij aan.quote:Op woensdag 13 oktober 2010 13:51 schreef PhysicsRules het volgende:
[..]
Het klinkt mij ook als een strijd om erkenning. Je schoonouders willen er graag zijn voor jouw kinderen en dat is alleen maar prijzenswaardig. Het lijkt er nu op dat je daar helemaal geen oog meer voor hebt en je vooral ergert aan wat ze verkeert doen.
Heb je wel eens geprobeerd je klachten als een compliment te verpakken? Je kan bijvoorbeeld benadrukken dat je het zo fijn vind dat ze zoveel voor je kinderen over hebben. Door ze erkenning en dankbaarheid te tonen kun je makkelijker tot ze doordringen. Het wordt nu een karakterstrijd. Moeder vs. schoonmoeder. En dat kan alleen maar verliezers hebben.
Mja, maar die eventuele gevolgens "stop er dan mee" lan ze natuurlijk neit alleen trekken. Dan is er ook nog een partner die daar een stem in heeft.quote:Op woensdag 13 oktober 2010 14:05 schreef Memmel het volgende:
[..]
Hier sluit ik me helemaal bij aan.
Simmu, je kan het hier ook als een vraag neerleggen ipv een spoiler met een verhaal erin van 'kijk mij me nou eens lekker afzetten'. Dan is iedereen volgens mij bereid om mee te denken.
En natuurlijk vergeet niemand de ellende die jullie hebben moeten doormaken. Jullie, want ook voor een opa en oma komt dat natuurlijk keihard binnen.
Je zei net: kom dan eens met een werkbaar alternatief. Ja, ik ken jouw schoonouders niet; misschien zijn ze niet voor reden vatbaar. Maar ik ben daar redelijk nuchter in. Of je accepteert dat de situatie niet te veranderen is, of je stopt er gewoon mee. Dan ben je van het gedoe af en hoef je ook niet steeds de confrontatie aan. Als iets niet op te lossen is, dan is dat zo. Maar wees dan bereid je conclusies te trekken en de gevolgen daarvan ook te accepteren.
Maar als je je schoonouders niet meer wilt zien en de kinderen ze wel blijven zien blijven deze problemen bestaan lijkt me. Of dat de kinderen ze dan ook niet meer zien? Want dat vind ik nogal wat.quote:Op woensdag 13 oktober 2010 14:07 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Mja, maar die eventuele gevolgens "stop er dan mee" lan ze natuurlijk neit alleen trekken. Dan is er ook nog een partner die daar een stem in heeft.
Nee dat nog niet, niet waar wij bij zijn iig...;).quote:Op woensdag 13 oktober 2010 13:37 schreef simmu het volgende:
[..]
doen ze bij jou dan ook "aggos, wat zielig voor jou dat dat van mama niet mag! als je groter bent kom je lekker bij ons logeren"?
Nee, ben ik met je eens. Maar wordt het besluit om cadeaus voor de kinderen op mp te verkopen dan wel alleen genomen?quote:Op woensdag 13 oktober 2010 14:07 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Mja, maar die eventuele gevolgens "stop er dan mee" lan ze natuurlijk neit alleen trekken. Dan is er ook nog een partner die daar een stem in heeft.
Vaak botsen inderdaad mensen die teveel op elkaar lijken. Daarom werken huwelijken met partners als tegenpolen vaak beter.quote:Op woensdag 13 oktober 2010 14:16 schreef Memmel het volgende:
[..]
Nee, ben ik met je eens. Maar wordt het besluit om cadeaus voor de kinderen op mp te verkopen dan wel alleen genomen?
En ja, bepaalde besluiten hebben bepaalde gevolgen. Maar in cirkeltjes blijven ronddraaien lost uiteindelijk ook niets op, toch? Ik geloof niet dat de familie nu vrolijker wordt van de situatie zoals die nu is.
En misschien, maar da's helemaal de knuppel in het hoenderhok pleuren, lijken schoonmoeder en schoondochter meer op elkaar dan ze beiden willen toegeven.
Ik denk dat je zomaar heel veel gelijk hebt met je post, hoor. Ook met je laatste zin, wellicht.quote:Op woensdag 13 oktober 2010 14:16 schreef Memmel het volgende:
[..]
Nee, ben ik met je eens. Maar wordt het besluit om cadeaus voor de kinderen op mp te verkopen dan wel alleen genomen?
En ja, bepaalde besluiten hebben bepaalde gevolgen. Maar in cirkeltjes blijven ronddraaien lost uiteindelijk ook niets op, toch? Ik geloof niet dat de familie nu vrolijker wordt van de situatie zoals die nu is.
En misschien, maar da's helemaal de knuppel in het hoenderhok pleuren, lijken schoonmoeder en schoondochter meer op elkaar dan ze beiden willen toegeven.
Je kunt ook je dochter leren er niet aan te komen, sorry hoor maar ik vind het niet meer als logisch dat ze boos wordt omdat jij haar ff vertelt hoe en wat zij in haar huis mag/moet hangen/zettenquote:Op woensdag 13 oktober 2010 15:52 schreef simmu het volgende:
was ff drukdrukdruk dames
het besluit om spullen te verkopen/weg te doen hadden sangdrax en ik samen genomen hoor. en ook aangekondigd. tis niet zo dat dit zomaar uit de lucht komt vallen. en ik had het onder een spoiler gezet omdat ik liever eerst op iemand anders wilde reageren en het er in een opwelling bijzette. ik hoopte dat het duidelijk was dat heus niet perse gereageert hoeft te worden op de zoveelste schoonfamiliepost.
wat betreft op elkaar lijken: nah. dan zou ik namelijk gewoon alles accepteren, lief lachen en dan stiekem weggeven. uiteraard na uitgebreid wel mijn dankbaarheid betuigt te hebben en hoe leuk het wel niet is. dat bedoel ik niet denigrerend hoor, maar dat is gewoon hoe dingen in die familie gebeuren.
als het aan mij gelegen had, dan had ik idd iig voor een tijdje geen kontakt gehad nee. ik vind het echt niet tof om elke keer die strijd aan te gaan en dat moet helaas steeds wel (om de meest idiote dingen). laatste keer dat we gelogeerd hebben was ze boos omdat ze van mij de posters moest weghalen die ze binnen selene's bereik opgehangen had. leuk idee hoor, maar niet met kopspelden graag. en uiteraard had ik het weer gedaan
en dat sparen is me best hoor. net als nu en dan iets meenemen. maar elke 2 weken is teveel. grijs' idee is leuk maar gaat niet werken, want het word per post opgestuurd.
Nog nooit van passieve veiligheid gehoord? Ik vind het niet meer dan normaal dat je als ouder checkt of plek waar je kind slaapt wel veilig is. Dat oma daar even niet aan heeft gedacht is nog tot daar aan toe, maar dat ze boos wordt is natuurlijk vreemd, maar dat zal ws. meer te maken hebben met de al verziekte sfeer.quote:Op woensdag 13 oktober 2010 16:02 schreef _evenstar_ het volgende:
[..]
Je kunt ook je dochter leren er niet aan te komen, sorry hoor maar ik vind het niet meer als logisch dat ze boos wordt omdat jij haar ff vertelt hoe en wat zij in haar huis mag/moet hangen/zetten
Het is allemaal goedbedoelde ongevraagd adviesquote:Op woensdag 13 oktober 2010 15:52 schreef simmu het volgende:
was ff drukdrukdruk dames
het besluit om spullen te verkopen/weg te doen hadden sangdrax en ik samen genomen hoor. en ook aangekondigd. tis niet zo dat dit zomaar uit de lucht komt vallen. en ik had het onder een spoiler gezet omdat ik liever eerst op iemand anders wilde reageren en het er in een opwelling bijzette. ik hoopte dat het duidelijk was dat heus niet perse gereageert hoeft te worden op de zoveelste schoonfamiliepost.
Dit is wat te simpel, natuurlijk. Ja, je moet je kind bepaalde dingen leren, maar zo lang je nog niet zeker weet dat je kind oud en wijs genoeg is om te realiseren waarom bepaalde dingen gevaarlijk zijn en dus niet mogen, zorg jij als ouder toch dat ze niet per ongeluk de fout in kan gaan? Met sommige dingen neem je die risico's niet, natuurlijk!quote:Op woensdag 13 oktober 2010 16:02 schreef _evenstar_ het volgende:
[..]
Je kunt ook je dochter leren er niet aan te komen, sorry hoor maar ik vind het niet meer als logisch dat ze boos wordt omdat jij haar ff vertelt hoe en wat zij in haar huis mag/moet hangen/zetten
uhm, selene is 2. no offence, maar die ga ik niet pal naast een setje kopspelden zetten de hele nacht. alleen. ik ben het helemaal met je eens dat ze dingen moet leren, maar dat gaat me wat ver. en normaal hangen er op dat kamertje heul geen posters.quote:Op woensdag 13 oktober 2010 16:02 schreef _evenstar_ het volgende:
[..]
tis allemaal welkom hoorquote:Op woensdag 13 oktober 2010 16:08 schreef PhysicsRules het volgende:
[..]
Het is allemaal goedbedoelde ongevraagd advies
Krijg alleen niet de indruk dat je het echt probeert op te lossen mede door spullen te verkopen wegens ruimtegebruk en dan nieuwe spulletjes te kopen die wel verantwoord zijn. Waar is dan het plaatje ruimtegebrek??quote:Op woensdag 13 oktober 2010 16:23 schreef simmu het volgende:
[..]
tis allemaal welkom hoorik vind deze situatie afschuwelijk.
nu niet meerquote:Op woensdag 13 oktober 2010 16:11 schreef Incantrix het volgende:
Ja! Evenstar, je inbox is (denk ik) vol!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
Ik merk dat je in een verdedigingsmodus zit en niet probeert om dit soort goedbedoelde inzichten op je in te laten werken. Ik krijg namelijk precies hetzelfde gevoel als Books: jij geeft mij het gevoel dat je schoonfamilie het nooit goed kan doen, dus hoe moeten ze zich zelf wel niet voelen?quote:Op woensdag 13 oktober 2010 17:23 schreef simmu het volgende:
en books. jij hebt het gevoel dat ze het niet goed kunnen doen en ik heb het gevoel dat ze echt nooit naar ons luisteren en gewoon hun gang gaan met ons.
dat hebben we dus allemaal al geprobeerd/voorgesteld. been there, done that. dan is de reactie "oh, ja. dat is idd een leuk idee" waarna men gewoon doorgaat. hoor eens, deze harde maatregel komt niet uit de lucht vallen. sterker nog: we hadden gezegd dat we boekjes voorlopig niet meer accepteren. het is ofwel accepteren (en dan kan je er op rekenen dat er volgende week weer iets is) ofwel ingrijpen met een impopulaire maatregel.quote:ik vind het idee van PR wel slim. (uiteraard) is er een mogelijkheid om hun vrijgevigheid te kanaliseren? dus zeggen "ik vind het heel fijn dat selene en ravi zo'n gulle grootouders hebben. punt is alleen, we hebben niet zoveel ruimte, enz. (wat je al had aangegeven). wat we wel merken aan selene i dat ze een erg creatief type is, dus ik denk dat je HAAR een groter plezier doet met een kleurdoos / tekenblad / klei / stickervel / potloden / viltstiften / stoepkrijt enz."
dat neemt niet veel ruimte in, gaat op bij gebruik, en klinkt positiever.
immers, je kan ze niet tegenhouden om te kopen voor je kinders, maar mss kan je wel invloed hebben op WAT ze kopen?
of anders kleertjes laten kopen?
of aanbieden dat ze een keer een opa/omadag met de kinderen kunnen hebben, met zn viertjes, zonder jou en sangdrax? het kan ook zijn dat ze aandacht willen van de kinderen en die op deze manier opeisen?
Waarom vind je dat dan eigenlijk geen goed idee?quote:Op donderdag 14 oktober 2010 09:22 schreef simmu het volgende:
ze heeft zelf gevraagd of we dan de boeken dan maar terugsturen, dan geeft ze ze wel aan de kleinkinderen van haar vriend, die zijn er wel blij mee
Er zijn ook mensen die dol zijn op boeken, het zou bij mij bijvoorbeeld absoluut niet in mijn hoofd opkomen om ooit een boek weg te doen (we hebben met z'n tweetjes al zeven boekenkasten volquote:(commentaar van sangdrax: "ah, die doen wel alsof ze het leuk vinden om ze daarna weg te geven")
oh, ze terugsturen vind ik ook een prima idee! voor de duidelijkheid: dat is mij prima hoor.quote:Op donderdag 14 oktober 2010 10:55 schreef Kolonia het volgende:
[..]
Waarom vind je dat dan eigenlijk geen goed idee?
[..]
Er zijn ook mensen die dol zijn op boeken, het zou bij mij bijvoorbeeld absoluut niet in mijn hoofd opkomen om ooit een boek weg te doen (we hebben met z'n tweetjes al zeven boekenkasten vol).
Ah, gewoon een doosje in de handen duwen en zeggen: "hartstikke bedankt, ze hebben ervan genoten maar de kasten worden te vol. Geef ze maar aan de kleinkids van dinges, die zijn er vast net zo blij mee."quote:Op donderdag 14 oktober 2010 11:01 schreef simmu het volgende:
[..]
oh, ze terugsturen vind ik ook een prima idee! voor de duidelijkheid: dat is mij prima hoor.
girlfight!quote:Op donderdag 14 oktober 2010 12:25 schreef rubje het volgende:
(conflictmeidend)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Fake it till you make it...
nou ja... Het is wat anders. In mijzelf weet ik wat ik voel, denk. Alleen dat "weten" gaat op een zo-anders-dan-gewoon manier, dat ik gedichten gebruik om het zo normaal mogelijk te communiceren.quote:[b]Op dinsdag 19 oktober 2010 13:49 schreef Deepfreeze het volgende:
Oxy, wat een mooi gedicht weer.
Helpen de gedichten je ook nog om je gedachtes/gevoelens beter op een rijtje te zetten?
Djeez? Tegen wat ook weer?quote:Op maandag 18 oktober 2010 11:44 schreef _Ingrid_ het volgende:
Dan is Djeez ook vrij. Wat ook voor Kim en Tyler fijn is. Hij heeft sinds kort extra medicatie en dat helpt heel goed.
ingrid, ik denk da je dat wel onderschrijft, gezien jouw verleden is het toch ook niet zo vreemd dat 'ze' daar zekerheid over willen hebben? het is erg pittig bij jullie, en dan kan een depressie zo maar op de loer liggen.quote:Ik moet 8 nov (pas) naar de psychiater om te kijken of ik depressief ben. Ik ben wel snel en vaak moe en soms iets somber. Maar dat lijkt me gezien de situatie niet vreemd.
Sterkte met je buikpijn. En met de hele situatie. Fijn dat er zo veel hulp beschikbaar is. Ik hoop van harte dat jullie er allemaal beter van worden!quote:En enorm veel buikpijn laatste tijd. Huisarts denkt aan prikkelbare darm en stress/zorgen.
Ook gecheckt of spiraal nog op zn plek zit en uitstrijkje gemaakt om weetikveelwat uit te sluiten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |