Ja ik de canon zelf trekt mij wel erg aan heb veel reviews ook bekeken via youtube etc,quote:Op maandag 9 augustus 2010 11:19 schreef CamelNLD het volgende:
Verschil tussen Nikon en Canon is er niet echt. Het zijn 2 goede merken. Het is alleen wel verstandig bij 1 merk te blijven. Ik heb zelf een 50d en zal dus niet snel overstappen naar een Nikon of ander merk.
Heb je er ook rekening mee gehouden dat je lenzen moet kopen? Meestal is de standaard kit lens niet veel soeps.
Als Canon gebruiker geloof ik dat dat wel meevalt, iig niet doorslaggevend. (Voor mij gaf de doorslag dat iedereen om me heen die een dSLR heeft, Canon heeft wat uitwisselen van lenzen erg makkelijk maakt).quote:Op maandag 9 augustus 2010 11:16 schreef Cstina het volgende:
jaaa had de nikon ook al bekeken, maar begreep dat de canon toch betere kwaliteit leverd dan de nikon.. en heb zelf ook al research gedaan, maar wordt er niet al teveel wijs uit vandaar dat ik het hier vraag =)
haha mooi =p ik twijfel nu weer , maar vandaag ga ik even kijken hoe en watquote:Op maandag 9 augustus 2010 11:19 schreef Dark_Angelus het volgende:
http://www.dpreview.com/reviews/sidebyside.asp
Ik zou lekker voor de 450D gaan, eventueel 500 of 550D
Slechte research dan.quote:Op maandag 9 augustus 2010 11:16 schreef Cstina het volgende:
jaaa had de nikon ook al bekeken, maar begreep dat de canon toch betere kwaliteit leverd dan de nikon.. en heb zelf ook al research gedaan, maar wordt er niet al teveel wijs uit vandaar dat ik het hier vraag =)
aaah ja begrijp ik, mooi meegenomen ja =)quote:Op maandag 9 augustus 2010 11:27 schreef Barbaaf het volgende:
[..]
Als Canon gebruiker geloof ik dat dat wel meevalt, iig niet doorslaggevend. (Voor mij gaf de doorslag dat iedereen om me heen die een dSLR heeft, Canon heeft wat uitwisselen van lenzen erg makkelijk maakt).
http://tweakers.net/pricewatch/170989/canon-eos-450d.htmlquote:Op maandag 9 augustus 2010 11:29 schreef Cstina het volgende:
[..]
haha mooi =p ik twijfel nu weer , maar vandaag ga ik even kijken hoe en wat
in de winkel maar neig op dit moment toch naar de 1000d omdat het mijn eerst
spiegelreflex camera is. 'zal je maar weer zien sta ik daar en ik van gedachte verander'
zal ik zeker doenn =) thankyouquote:Op maandag 9 augustus 2010 11:29 schreef Ronhui het volgende:
Ik zou ook even kijken hoe beide toestellen in je hand liggen. De 1000d is wat kleiner dan de 450d en houdt daardoor anders vast.
Ik weet zo uit mijn hoofd ook niet zo de technische verschillen tussen de 2, dat zou je dan zelf nog even naast elkaar moeten leggen (of een andere gebruiker hier)
Kan je wel stellen ja.....quote:
Volgens mij zit er vaak een simpele kitlens bij.quote:Op maandag 9 augustus 2010 12:21 schreef kanovinnie het volgende:
Topickaap:
Ik wil een eigen camera kopen. Mijn grootste struikelblok is, ga ik voor een spiegelreflex of niet? Wat zijn de grootste voordelen en nadelen tov een normale camera?
Nu staat hier: http://www.digitalespiege(...)piegelreflex-camera/
Een lijstje met voor/nadelen. Zijn er nog meer? En hoe moeilijk is het om je camera te leren kennen?
En belangrijk, wat kost het ongeveer? Ik zie spiegelreflex camera's vanaf 400 euro, vaak zonder lens. Hoe duur is zo'n lens dan, en wat voor 1 heb ik nodig?
Heb even snel het lijstje bekeken en het is wel vrij compleet. De nieuwere D-SLR's hebben trouwens wel live view en een filmmodus, dus die twee nadelen kun je alvast van je lijstje strepen.quote:Op maandag 9 augustus 2010 12:21 schreef kanovinnie het volgende:
Topickaap:
Ik wil een eigen camera kopen. Mijn grootste struikelblok is, ga ik voor een spiegelreflex of niet? Wat zijn de grootste voordelen en nadelen tov een normale camera?
Nu staat hier: http://www.digitalespiege(...)piegelreflex-camera/
Een lijstje met voor/nadelen. Zijn er nog meer? En hoe moeilijk is het om je camera te leren kennen?
En belangrijk, wat kost het ongeveer? Ik zie spiegelreflex camera's vanaf 400 euro, vaak zonder lens. Hoe duur is zo'n lens dan, en wat voor 1 heb ik nodig?
Het is een beetje dubbel wat ik er mee wil. Aan de ene kant gewoon simpel fototjes schieten van vanalles en nog wat, en aan de andere kant ook proberen mooie foto's op bijvoorbeeld vakantie of sport/club evenementen maken.quote:Op maandag 9 augustus 2010 12:35 schreef PiperMaru het volgende:
[..]
Heb even snel het lijstje bekeken en het is wel vrij compleet. De nieuwere D-SLR's hebben trouwens wel live view en een filmmodus, dus die twee nadelen kun je alvast van je lijstje strepen.
Onderschat het punt niet dat je vaak accessoires, lenzen, flitsers etc. nodig hebt om het meeste uit een spiegelreflex te halen. Een compactcamera biedt wel veel meer voor minder geld.
Ik zou zeggen: als je het liefst altijd op de automaat schiet, alles altijd bij je wilt hebben, niet te veel wilt meeslepen, niet wilt investeren en niet veel aan nabewerking wilt doen, koop een compact. Wil je dat allemaal wel, kies een D-SLR.
Wat voor lens je nodig hebt hangt af van wat je wilt fotograferen. Ik zou zeggen; koop de camera met kitlens en dan kom je er vanzelf achter wat je mist; macro, meer groothoek, meer tele, meer lichtsterkte etc.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |