Hoeveel winst een tandarts gemiddeld maakt per behandeling. Dus aantal winst delen door aantal behandelingen.quote:Op maandag 9 augustus 2010 01:03 schreef Dennis101 het volgende:
Wat de tandarts verdiend, of wat de behandeling gemiddeld kost? Ik zit zelf gemiddeld trouwens op 50 euro per behandeling.
Dat is niet echt waar.... Er gaat giga veel belasting af.quote:Op maandag 9 augustus 2010 01:20 schreef netolk het volgende:
veel zoals elke arts (die eigen baas is)
Beetje tandarts maakt dan nog steeds dikke winst hoor...quote:Op maandag 9 augustus 2010 01:29 schreef Tamashii het volgende:
[..]
Dat is niet echt waar.... Er gaat giga veel belasting af.
Bovendien moet er vooraf gigantisch geīnvesteerd worden, een praktijk is ongeveer 5 ton. Daarnaast komen er elk jaar wel nieuwe dingen op de markt die de mensen weer willen, dus een tandarts moet blijven investeren. Meestal hebben ze ook nog een assistente waarvan ze het loon moeten betalen.
iets met kortzichtig en rundquote:Op maandag 9 augustus 2010 01:30 schreef Repeat het volgende:
TandartsenNee ik kan geen respect voor die mensen hebben. Ze doen totaal kansloos werk, doen dit 2 dagdelen per week en zitten de rest van de week op hun boot
bladiebladieblaquote:Op maandag 9 augustus 2010 01:29 schreef Tamashii het volgende:
Dat is niet echt waar.... Er gaat giga veel belasting af.
Bovendien moet er vooraf gigantisch geīnvesteerd worden, een praktijk is ongeveer 5 ton. Daarnaast komen er elk jaar wel nieuwe dingen op de markt die de mensen weer willen, dus een tandarts moet blijven investeren. Meestal hebben ze ook nog een assistente waarvan ze het loon moeten betalen.
Dat zal ook wel meevallen hoor.quote:Op maandag 9 augustus 2010 08:07 schreef bijdehand het volgende:
Onze tandarts heeft een dik huis, een bevriende tandarts heeft een dik huis. Die gasten verdienen teringveel.
De koningin heeft een nog hoger salaris. Boeien. Het feit blijft dat ze veel verdienen.quote:Op maandag 9 augustus 2010 08:08 schreef vosss het volgende:
[..]
Dat zal ook wel meevallen hoor.
Een hartchirurg heeft een veel dikker salaris. Me dunkt.
Bronquote:SALARIS
Wanneer je als zelfstandig tandarts gevestigd bent of werkzaam bent in een groepspraktijk, is je inkomen afhankelijk van het aantal patiënten in je praktijk en van de behandelingen die je verricht. Je bruto-norminkomen is ongeveer ¤ 98.000,- per jaar.
Als je in dienstverband werkt, verdien je als beginnend tandarts ongeveer ¤ 3.250,- tot ¤ 5.185,- bruto per maand.
Dit zijn salarisindicaties voor 2010.
Omzetten ja, maar dan gaan nog een hoop praktijkkosten (loon van assistentes, verzekeringen, materialen, onderhoud van z'n apparatuur, etc) en inkomstenbelastingbelasting van af.quote:Op maandag 9 augustus 2010 06:20 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
bladiebladiebla
Je bent zelf tandarts of je hebt dit verhaaltje van een tandarts gehoord.
Natuurlijk overdrijven ze de nadelen en bagatelliseren de voordelen.
• Feit blijft dat ze dik boven de 200.000 euro per jaar omzetten.
Ja, dus? Die kosten gaan ook weer van hun winst, hun eigenlijke inkomen dus, af.quote:• Feit is dat ze al die gigantische kosten en investeringen en loon als ondernemer in mindering brengen van de belasting die ze betalen.
Het is hooguit het pand zelf dat in 30 jaar afgeschreven mag worden, en niet eens in z'n geheel. Daarbij hebben ze ook als ze erover afschrijven, toch het geld in 1 keer op moeten hoesten (of moeten lenen). Je denkt toch niet echt dat "in 30 jaar afschrijven" ook betekend dat je het over 30 jaar verspreidt mag betalen?quote:• Die 5 ton hoeven ze niet in 1x op te hoesten, net zoals een hypotheek. Dus als je dat over een carriere van 30 jaar afschrijft van de kosten heb je het over 16.000 euro per jaar. Wat dus weer van de te betalen belastingen wordt afgetrokken. En als ze het over 30 jaar weer verkopen aan een andere tandarts is het net zoals een koophuis meegestegen met de inflatie en levert het in 2040 bijvoorbeeld 2 miljoen op.
Als je zelf geen tandarts bent, dan adviseer ik je om eens objectief naar het verhaal te kijken, want ja: tandartsen maken aardige winsten, maar daar hebben ze lang genoeg voor moeten studeren en doen ze doorgaans genoeg hun best voor. Ben je zelf tandarts, nouja. Dat zal toch wel niet..quote:Als je zelf GEEN tandarts bent adviseer ik je die boohoo verhaaltjes van hun niet te geloven, tandarts zijn is gewoon stinkend rijk worden. Ben je zelf een tandarts: ga hier dan niet die onzin verhaaltjes verkondigen.
Dat zou ook kunnen inderdaad, maar aan hemzelf te zien vermoed ik van niet eigenlijk.quote:Op maandag 9 augustus 2010 08:16 schreef vosss het volgende:
Waarom niet? Misschien heel weinig kosten voor dat pand en toch genoeg patienten om elke dag en vol program te hebben?
Misschien hield ie juist wel veel meer over, ook omdat ie het oude gebouw wat waarschijnlijk al niet duur was ook nog eens de kosten deelde met een stel anderen
Die doet dan ook serieus werk ipv de hele dag controles en gaatjes vullen.quote:Op maandag 9 augustus 2010 08:08 schreef vosss het volgende:
[..]
Dat zal ook wel meevallen hoor.
Een hartchirurg heeft een veel dikker salaris. Me dunkt.
JAMAAR bij de tandarts kunnen ook slachtoffers vallen als je je werk niet goed doet!R%!$!quote:Op maandag 9 augustus 2010 10:15 schreef Repeat het volgende:
[..]
Die doet dan ook serieus werk ipv de hele dag controles en gaatjes vullen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |