abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_85027776
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 22:49 schreef Monidique het volgende:

[..]

Egypte, Syrië en Palestina; de rest van het Midden-Oosten was een mengelmoesje van joden, christenen, zoroastrianen, en Arabische religie. Grote delen bleven ook christelijk na de verovering.
Het huidige Irak was ooit ook een voornamelijk christelijk gebied. En vergeet Libanon ook niet.
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
pi_85027791
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 22:48 schreef cultheld het volgende:

[..]

Waar loog ik precies over? Overigens toon jij aan dat tijd blijkbaar alle wonden heelt.
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 22:35 schreef cultheld het volgende:

[..]

Nee, want die kerken zijn niet door Westerlingen gebouwd. En al helemaal niet nadat die islamitische landen werden gekoloniseerd door het Westen. De kruisridders kwamen niet naar het Midden-Oosten om te veroveren, maar om te heroveren.
Je liegt hier 3 maal in 1 post. Een nieuw record. De kerkgebouwen stammen uit 1920-1950, zijn geplaatst in een destijds gekoloniseerd land, door een Westerse mogendheid.

Ik toon slechts aan wat voor gevolgen je manier van redeneren zal hebben. Je zal dan MOETEN constateren dat het Westen erg veel Fuck You's heeft gepleegd in andere landen.
Allah Al Watan Al Malik
pi_85027824
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 22:51 schreef Poncke_Princen het volgende:

[..]

En dat maakt jou een übermensch? Ga toch fietsen, dan val je tenminste af en ben je nuttiger bezig.
Uit je formulering blijkt dat ik in ieder geval al nuttig bezig ben. Dat kan ik van jou niet zeggen.
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
pi_85027831
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 22:51 schreef cultheld het volgende:

Het huidige Irak was ooit ook een voornamelijk christelijk gebied.
Volgens mij niet 'voornamelijk'.

quote:
En vergeet Libanon ook niet.
Dat schaar ik onder Syrië.
pi_85027833
Oops dubbel.
Allah Al Watan Al Malik
  zondag 8 augustus 2010 @ 22:55:57 #106
8369 speknek
Another day another slay
pi_85028011
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 22:27 schreef Mutant01 het volgende:
Hoezo is dat een hardere klap in het gezicht van de nabestaanden. Het lijkt mij eerder steun bieden, in de zin van OOK WIJ zien de aanslagen als een verschrikkelijke gebeurtenis die niet past in het kader van onze religie.
Dat van die klap zie ik wel, maar hoe zie je dit erin? Een groep mannen heeft uit naam van de Islam de torens in laten storten, daarvoor in de plaats komt onder andere een islamitisch gebedshuis en dat biedt steun? Zegt: wij vinden de aanslagen OOK verschrikkelijk?
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  zondag 8 augustus 2010 @ 22:56:06 #107
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_85028025
Hafid Bouazza, ik was hem helemaal vergeten. Vergeet Wilders, Hirsi Ali en Efshan Ellian, hij is een triljoen keer erger. :{

:{²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_85028029
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 22:51 schreef cultheld het volgende:

[..]

Het huidige Irak was ooit ook een voornamelijk christelijk gebied. En vergeet Libanon ook niet.
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 22:37 schreef cultheld het volgende:

[..]

Ooit is NY dat vast geweest. Maar we zijn inmiddels eeuwen verder en New York is een belangrijke beschaving geworden.
pi_85028124
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 22:55 schreef speknek het volgende:

[..]

Dat van die klap zie ik wel, maar hoe zie je dit erin? Een groep mannen heeft uit naam van de Islam de torens in laten storten, daarvoor in de plaats komt onder andere een islamitisch gebedshuis en dat biedt steun? Zegt: wij vinden de aanslagen OOK verschrikkelijk?
Die "moskee" op die plaats laat zien dat men het niet toelaat dat 19 kapers de religie islam kapen.
  zondag 8 augustus 2010 @ 22:58:01 #110
8369 speknek
Another day another slay
pi_85028132
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 22:52 schreef Mutant01 het volgende:
Je liegt hier 3 maal in 1 post. Een nieuw record. De kerkgebouwen stammen uit 1920-1950, zijn geplaatst in een destijds gekoloniseerd land, door een Westerse mogendheid.

Ik toon slechts aan wat voor gevolgen je manier van redeneren zal hebben. Je zal dan MOETEN constateren dat het Westen erg veel Fuck You's heeft gepleegd in andere landen.
Ja maar niet tijdens 1920-1950, dat heeft er vrij weinig mee te maken, tijdens de kruistochten ja, toen wel.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_85028136
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 22:55 schreef speknek het volgende:

[..]

Tuurlijk biedt dat steun, het laat zien dat er medestanders zijn die strijden tegen dergelijke fenomenen binnen de eigen religie. Het biedt steun in de strijd tegen uitwassen.
Allah Al Watan Al Malik
  zondag 8 augustus 2010 @ 22:58:46 #112
8369 speknek
Another day another slay
pi_85028169
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 22:57 schreef Mistaravim het volgende:
Die "moskee" op die plaats laat zien dat men het niet toelaat dat 19 kapers de religie islam kapen.
Nee dat blijft een vrij geschifte non-sequitur.
pi_85028201
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 22:58 schreef speknek het volgende:

[..]

Ja maar niet tijdens 1920-1950, dat heeft er vrij weinig mee te maken, tijdens de kruistochten ja, toen wel.
Pardon? Wat niet tijdens 1920-1950? Dat heeft er alles mee te maken.
Allah Al Watan Al Malik
pi_85028295
Eerlijk gezegd vind ik dat gedoe over die moskee een beetje opgeblazen. Eerst lees je dat ze het willen gaan bouwen op Ground Zero. Ik hield maar mijn mond. Nu blijkt dat het 'dichtbij' Ground Zero is. Ja hoor, twee blokken verder.

De enige die er een statement van hebben gemaakt zijn de tegenstanders van de bouw. Ik geloof er niet zo in. Ik kan er geen statement in lezen. Geen anti-Amerikaanse statement in ieder geval.
pi_85028303
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 22:52 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

[..]

Je liegt hier 3 maal in 1 post. Een nieuw record.

In het algemeen wel. Niet per se in islamitische landen. Want dan ga je voorbij aan de notie dat die landen op zichzelf al één grote 'fuck you' zijn. Noord-Afrika (uitgezonderd Egypte) was ooit een berberbolwerk met veel Joden, en is op brute wijze veroverd door een slager uit Saudi-Arabië (waren die Abessijnen destijds maar niet zo vriendelijk geweest, dat had een hoop ellende gescheeld). Is de nieuwe (oude, in geval van herovering) eigenaar van land X over 500 jaar geen bezetter meer? Zo ja: dan heb je er dus geen probleem mee wanneer Israël zolang stand weet te houden, en daarna wereldwijd erkend wordt als Joodse staat. Zo nee: dan moet je het er mee eens zijn dat de kerken die recentelijk in bijvoorbeeld Egypte en Irak zijn gebouwd, geen 'fuck you' van het Westen zijn, maar slechts voorzien in de behoefte van een christelijke minderheid die nog authentiek is gebleven ondanks de vele eeuwenlange islamitische intimidaties.
pi_85028307
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 22:58 schreef speknek het volgende:

[..]

Nee dat blijft een vrij geschifte non-sequitur.
Precies.

Zoals een pedo de ouders van een verkracht kind, door een andere pedo, steunen door te stellen dat niet alle pedo's tot seksuele handelingen overgaan.
  zondag 8 augustus 2010 @ 23:01:27 #117
8369 speknek
Another day another slay
pi_85028336
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 22:59 schreef Mutant01 het volgende:
Pardon? Wat niet tijdens 1920-1950? Dat heeft er alles mee te maken.
Die hebben toch niets omvergeflikkerd uit naam van het Christendom? Dat was de fallout van de eerste wereldoorlog toen de Ottomanen zich bij de fouten hadden geschaard.
pi_85028702
En hoe lang willen ze Moslims eigenlijk weren uit dat deel van New York? Voor altijd?

9/11 is bijna 10 jaar geleden.
pi_85028906
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 23:01 schreef speknek het volgende:

[..]

Die hebben toch niets omvergeflikkerd uit naam van het Christendom? Dat was de fallout van de eerste wereldoorlog toen de Ottomanen zich bij de fouten hadden geschaard.
Het heeft geen reet te maken met de fallout van de eerste wereld oorlog, aangezien de kerken geplaatst zijn in een land waar geen ottomaan voet aan de grond heeft gezet. Ten tweede maakt het natuurlijk geen reet uit of er nu wel of niet iets uit naam van het Christendom is omvergeflikkerd. Immers de bouwsels maakte inherent deel uit van de cultuur die de kolonisator, de onderdrukker met zich meebracht. Alleen daarom kan je het als een fout gebaar beschouwen.
Allah Al Watan Al Malik
pi_85029118
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 23:00 schreef cultheld het volgende:
In het algemeen wel. Niet per se in islamitische landen. Want dan ga je voorbij aan de notie dat die landen op zichzelf al één grote 'fuck you' zijn. Noord-Afrika (uitgezonderd Egypte) was ooit een berberbolwerk met veel Joden, en is op brute wijze veroverd door een slager uit Saudi-Arabië (waren die Abessijnen destijds maar niet zo vriendelijk geweest, dat had een hoop ellende gescheeld).
Noord Afrika is nogsteeds een berberbolwerk en de Arabieren zijn slechts een van de vele volkeren die hebben gepoogd dat gebied over te nemen. Het is dan ook typisch dat je hen slechts aan weet te halen. Maar goed, jouw redenering volgend, het hele Westen is dan een grote fuck you ten aanzien van de paganisten en polytheisten die ervoor leefden.

quote:
Is de nieuwe (oude, in geval van herovering) eigenaar van land X over 500 jaar geen bezetter meer? Zo ja: dan heb je er dus geen probleem mee wanneer Israël zolang stand weet te houden, en daarna wereldwijd erkend wordt als Joodse staat. Zo nee: dan moet je het er mee eens zijn dat de kerken die recentelijk in bijvoorbeeld Egypte en Irak zijn gebouwd, geen 'fuck you' van het Westen zijn, maar slechts voorzien in de behoefte van een christelijke minderheid die nog authentiek is gebleven ondanks de vele eeuwenlange islamitische intimidaties.
Er is geen enkel probleem indien de betreffende bouwsels gebouwd worden door minderheden die daar zelf woonachtig zijn, dat is echter anders indien het minderheden betreft die op brute wijze de leiding over hebben genomen in dat land en dat soort bouwsels er geforceerd neer weten te plempen. Zoals de kerken die ik je heb laten zien.
Allah Al Watan Al Malik
pi_85029278
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 23:14 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Noord Afrika is nogsteeds een berberbolwerk en de Arabieren zijn slechts een van de vele volkeren die hebben gepoogd dat gebied over te nemen. Het is dan ook typisch dat je hen slechts aan weet te halen.
[..]

Er is geen enkel probleem indien de betreffende bouwsels gebouwd worden door minderheden die daar zelf woonachtig zijn, dat is echter anders indien het minderheden betreft die op brute wijze de leiding over hebben genomen in dat land en dat soort bouwsels er geforceerd neer weten te plempen. Zoals de kerken die ik je heb laten zien.
Veel Berbers zijn zwaar gearabiseerd.

Dus eigenlijk wijs je de islamitische wereld (de oorspronkelijke Arabische gebieden uitgezonderd) categorisch af? Als we jouw logica dan toch doortrekken naar de oorsprong..
pi_85029494
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 23:17 schreef cultheld het volgende:
Veel Berbers zijn zwaar gearabiseerd.
Dat klopt, net als dat vele Berbers verwesterd zijn. De Arabisering duurde een eeuw of 8, de verwestering duurde amper 50 jaar. Kennelijk hebben de Arabieren toch iets verkeerds gedaan.

quote:
Dus eigenlijk wijs je de islamitische wereld (de oorspronkelijke Arabische gebieden uitgezonderd) categorisch af? Als we jouw logica dan toch doortrekken naar de oorsprong..
Nee, ik laat slechts zien wat er dan gebeurt als we je manier van redeneren in een historische context plaatsen.
Allah Al Watan Al Malik
pi_85029609
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 23:22 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Dat klopt, net als dat vele Berbers verwesterd zijn. De Arabisering duurde een eeuw of 8, de verwestering duurde amper 50 jaar. Kennelijk hebben de Arabieren toch iets verkeerds gedaan.
[..]

Nee, ik laat slechts zien wat er dan gebeurt als we je manier van redeneren in een historische context plaatsen.
Dat valt reuze mee, aangezien zij er met hun fiscale imperialisme in geslaagd zijn om zelfs de meeste Noord-Afrikaanse Joden tot bekering te dwingen (laat staan de andere Noord-Afrikanen, die toen nog geen rotsvast monotheïstisch geloof hadden). Ik moet dan ook constateren dat achteraf bezien de analfabeet Mohammed in zekere zin een genie was. Zoals ook de gek Hitler iets van een genie in zich had.
pi_85029755
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 23:24 schreef cultheld het volgende:

[..]

Dat valt reuze mee, aangezien zij er met hun fiscale imperialisme in geslaagd zijn om zelfs de meeste Noord-Afrikaanse Joden tot bekering te dwingen (laat staan de andere Noord-Afrikanen, die toen nog geen rotsvast monotheïstisch geloof hadden). Ik moet dan ook constateren dat achteraf bezien de analfabeet Mohammed in zekere zin een genie was. Zoals ook de gek Hitler iets van een genie in zich had.
Leuk, maar Mohammed had vrij weinig (lees niets) te maken met de verdere expansie van de Islam in die regio. De expansie onder leiding van de profeet betrof slechts het gebied wat nu Saoedie Arabie heet (nog niet eens helemaal trouwens).
Allah Al Watan Al Malik
pi_85029812
Dat er ergens moskeeën moeten staan - ook in New York - is tot daar aan toe, maar het is absurd om die dingen zo dicht bij Ground Zero neer te zetten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')