Dat is dus wel een moskee. Bijna elke moskee biedt naast gebedsruimtes ook andere faciliteiten aan voor de gelovigen om gebruik van te maken. Soms zijn er complete bakkerijen en groenteboeren aan verbonden.quote:Op zondag 8 augustus 2010 21:33 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Hafid Bouazza lult uit zijn nek. Wie die man ook mag wezen.
1. Niet op Ground Zero
2. Niet echt een moskee maar een gebedsruimte in een complex.
Echt, ga huilie doen.
Goeie.quote:Op zondag 8 augustus 2010 21:31 schreef cultheld het volgende:
Even puur hypothetisch:stel je voor dat een geflipte Wilders-aanhanger op een dag besluit om een uzi leeg te schieten in de As-Soennah moskee in Den Haag, met vele doden als gevolg, en Wilders neemt hier afstand van en veroordeelt deze actie scherp. Hoe zouden Nederlandse moslims het dan vinden als enkele jaren later de PVV besluit om nabij deze moskee (zeg: er tegenover, of 2 huizen verderop) een PVV-kantoor te openen, compleet met billboards en PVV-vlaggen op het parkeerterrein?
Ik zou er niets op tegen hebben. Zeker als blijkt dat de betreffende PVV-ers er bar weinig mee te maken hebben.quote:Op zondag 8 augustus 2010 21:31 schreef cultheld het volgende:
Even puur hypothetisch:stel je voor dat een geflipte Wilders-aanhanger op een dag besluit om een uzi leeg te schieten in de As-Soennah moskee in Den Haag, met vele doden als gevolg, en Wilders neemt hier afstand van en veroordeelt deze actie scherp. Hoe zouden Nederlandse moslims het dan vinden als enkele jaren later de PVV besluit om nabij deze moskee (zeg: er tegenover, of 2 huizen verderop) een PVV-kantoor te openen, compleet met billboards en PVV-vlaggen op het parkeerterrein?
Neen, een Islamitisch centrum is zeker geen moskee. Net als dat je een universiteit met een gebedsruimte geen kerkgebouw noemt.quote:Op zondag 8 augustus 2010 21:37 schreef cultheld het volgende:
[..]
Dat is dus wel een moskee. Bijna elke moskee biedt naast gebedsruimtes ook andere faciliteiten aan voor de gelovigen om gebruik van te maken. Soms zijn er complete bakkerijen en groenteboeren aan verbonden.
Jij niet, honderdduizenden anderen wel. En dat is ook een logische reactie.quote:Op zondag 8 augustus 2010 21:41 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik zou er niets op tegen hebben. Zeker als blijkt dat de betreffende PVV-ers er bar weinig mee te maken hebben.
Ah, de redacties van CNN en de BBC zitten er dus hartstikke naast?quote:Op zondag 8 augustus 2010 21:42 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Neen, een Islamitisch centrum is zeker geen moskee. Net als dat je een universiteit met een gebedsruimte geen kerkgebouw noemt.
Er is juist niets logisch aan. Enige ratio ontbreekt.quote:Op zondag 8 augustus 2010 21:52 schreef cultheld het volgende:
[..]
Jij niet, honderdduizenden anderen wel. En dat is ook een logische reactie.
Ik zou mijn beleid niet baseren op de onderbuikgevoelens van een labiele, onwetende minderheid.quote:Op zondag 8 augustus 2010 21:52 schreef cultheld het volgende:
[..]
Ja. Je heilige geloof in de media is schattig.quote:Op zondag 8 augustus 2010 21:52 schreef cultheld het volgende:
[..]
Ah, de redacties van CNN en de BBC zitten er dus hartstikke naast?
En het is een logische reactie om te ageren tegen generalisatie. De schrijver kan dit wel twee opgeheven middelvingers noemen, maar hij is duidelijk net zo'n idioot die generaliseert.quote:Op zondag 8 augustus 2010 21:52 schreef cultheld het volgende:
[..]
Debat op CNN tussen twee moslims. Ik steun Reza Aslan, die andere moslim Zuhdi J. zit te acteren om subsidie te krijgen.quote:Op zondag 8 augustus 2010 21:52 schreef cultheld het volgende:
[..]
Ah, de redacties van CNN en de BBC zitten er dus hartstikke naast?
Je weet niet of het een minderheid is in mijn hypothetische voorbeeld.quote:Op zondag 8 augustus 2010 21:53 schreef Dubby het volgende:
[..]
Ik zou mijn beleid niet baseren op de onderbuikgevoelens van een labiele, onwetende minderheid.
Dat maakt vooralsnog helemaal niet uit. Alsof de meerderheid niet kan dwalen?quote:Op zondag 8 augustus 2010 22:01 schreef cultheld het volgende:
[..]
Je weet niet of het een minderheid is in mijn hypothetische voorbeeld.
Dat vind jij.quote:Op zondag 8 augustus 2010 21:53 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Er is juist niets logisch aan. Enige ratio ontbreekt.
Wanneer de meerderheid in een land zo bekrompen is= Zelfs in Nederland ondenkbaar dat het geen minderheid zou zijn.quote:Op zondag 8 augustus 2010 22:01 schreef cultheld het volgende:
[..]
Je weet niet of het een minderheid is in mijn hypothetische voorbeeld.
Ik zag onlangs nog een reportage over de grootste moskee van Nederland, compleet met conferentiezalen, wasgelegenheden, een bibliotheek en nog een aantal faciliteiten die me even ontgaan zijn. Heeft de directie van die moskee het soms ook verkeerd begrepen? Jouw semantische spelletjes zijn schattig.quote:Op zondag 8 augustus 2010 21:54 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ja. Je heilige geloof in de media is schattig.
De vergelijking zou treffender zijn als het ging om buitenlandse neo-nazi's die een aanslag plegen.quote:Op zondag 8 augustus 2010 21:31 schreef cultheld het volgende:
Nee, omdat de moskee daarbij het hoofdonderdeel vormt van het gebouw. Het heeft niets met semantische spelletjes te maken, eerder met het vertellen van feiten (die je kennelijk niet aanstaan). Een 13 etage hoog Islamitisch cultureel centrum met een gebedsruimte is gewoon wat anders. Ook in het CNN interview hierboven wordt het netjes aangestipt.quote:Op zondag 8 augustus 2010 22:05 schreef cultheld het volgende:
[..]
Ik zag onlangs nog een reportage over de grootste moskee van Nederland, compleet met conferentiezalen, wasgelegenheden, een bibliotheek en nog een aantal faciliteiten die me even ontgaan zijn. Heeft de directie van die moskee het soms ook verkeerd begrepen? Jouw semantische spelletjes zijn schattig.
Mja. Hij zou gelijk hebben als alle moslims in Zweden het huis van die cartoonist bestormden en in koor riepen, 'Dit is ook ons land'. In dat geval blijken werkelijk alle moslims in een land slecht tegen kritiek te kunnen, een eigenschap die onwenselijk is in een vrij land.quote:De Zweedse cartoonist Vilks werd aangevallen en een van de schreeuwende moslims riep: ‘Dit is ook ons land!’ Dit is precies de bezettingsreflex die moslims de Israëli’s kwalijk nemen. Moslims maken een gastvrij land niet het hof; zij annexeren het. Wanneer is een land van een bepaald bevolkingsdeel? Als het generaties lang een opbouwende bijdrage levert, een economische groei, een verbreding van de einders. Wanneer de wortels endemisch zijn geworden en niet overgeplant. En waarom voelt het pas als een eigen land wanneer er stennis kan worden geschopt?
Des te harder is de klap in het gezicht van de nabestaanden. Het is dus eigenlijk één grote 'fuck you' naar 11 september 2001. Zo van: het is kut dat jullie familieleden zijn omgekomen bij die aanslag, maar wij hebben óók pijn, omdat ons geloof besmeurd is geraakt en daarom willen wij dit islamitische - noem het maar - monument, als bewijs dat ons geloof ook heeft geleden door deze aanslagen, nabij Ground Zero laten verrijzen.quote:Op zondag 8 augustus 2010 22:09 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Nee, omdat de moskee daarbij het hoofdonderdeel vormt van het gebouw. Het heeft niets met semantische spelletjes te maken, eerder met het vertellen van feiten (die je kennelijk niet aanstaan). Een 13 etage hoog Islamitisch cultureel centrum met een gebedsruimte is gewoon wat anders. Ook in het CNN interview hierboven wordt het netjes aangestipt.
Allemaal interpretatie.quote:Op zondag 8 augustus 2010 22:09 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Nee, omdat de moskee daarbij het hoofdonderdeel vormt van het gebouw. Het heeft niets met semantische spelletjes te maken, eerder met het vertellen van feiten (die je kennelijk niet aanstaan). Een 13 etage hoog Islamitisch cultureel centrum met een gebedsruimte is gewoon wat anders. Ook in het CNN interview hierboven wordt het netjes aangestipt.
Er zijn veel meer moslims, die zijn veel meer verdeeld en hebben over het algemeen geen flauw benul van het media-spel dat wij in het Westen graag doen.quote:Op zondag 8 augustus 2010 22:20 schreef Killaht het volgende:
Joden zouden dit gelijk met anti-semitisme van de hand doen, helaas hebben moslims niet zo'n woord waarmee je alle kritiek kan verdelgen.
Echt snugger ben je niet he.quote:Op zondag 8 augustus 2010 22:24 schreef Wijze_appel het volgende:
Kep wel een oplossing voor dit gezeik.
Bouw een kerkelijke burcht om die moskee zodat moslims eerst door de kerk moeten voor ze bij die moskee kunnen. Dat is dan onder de noemer "bruggen bouwen" aangezien we de moslim de kans bieden met de westerse, christelijke cultuur in aanraking te komen.
Willen ze dat niet, weten we meteen hun ware doel met die moskee.
Lol. Je geeft er maar een draai aan. Maar wil nu met je wedden dat die moslims dat niet zien zitten. Waar dat dan aan ligt mag je in je eentje achteraf zelf over piekeren.quote:Op zondag 8 augustus 2010 22:25 schreef Mistaravim het volgende:
[..]
Echt snugger ben je niet he.
Het christendom is afkomstig uit het Midden-Oosten en moslims mogen zelfs in een kerk bidden.
Hoezo is dat een hardere klap in het gezicht van de nabestaanden. Het lijkt mij eerder steun bieden, in de zin van OOK WIJ zien de aanslagen als een verschrikkelijke gebeurtenis die niet past in het kader van onze religie. Er is niets fuck you-erigs aan. Of moet ik elke kerk in een Islamitisch (ooit door het Westen) gekoloniseerd land OOK beschouwen als een middelvinger.quote:Op zondag 8 augustus 2010 22:19 schreef cultheld het volgende:
[..]
Des te harder is de klap in het gezicht van de nabestaanden. Het is dus eigenlijk één grote 'fuck you' naar 11 september 2001. Zo van: het is kut dat jullie familieleden zijn omgekomen bij die aanslag, maar wij hebben óók pijn, omdat ons geloof besmeurd is geraakt en daarom willen wij dit islamitische - noem het maar - monument, als bewijs dat ons geloof ook heeft geleden door deze aanslagen, nabij Ground Zero laten verrijzen.
Hier in Rotterdam bidden moslims gewoon in een kerk hoor.quote:Op zondag 8 augustus 2010 22:27 schreef Wijze_appel het volgende:
[..]
Lol. Je geeft er maar een draai aan. Maar wil nu met je wedden dat die moslims dat niet zien zitten. Waar dat dan aan ligt mag je in je eentje achteraf zelf over piekeren.
Omdat die moslims $100 miljoen investeren in het project willen ze niets van jouw onzin horen. Of wil je ook dat ik een moskee om jouw koophuis bouw.quote:Op zondag 8 augustus 2010 22:27 schreef Wijze_appel het volgende:
[..]
Lol. Je geeft er maar een draai aan. Maar wil nu met je wedden dat die moslims dat niet zien zitten. Waar dat dan aan ligt mag je in je eentje achteraf zelf over piekeren.
Jij? Alleen een moskee bouwen? Om mijn huis?quote:Op zondag 8 augustus 2010 22:28 schreef Mistaravim het volgende:
[..]
Omdat die moslims $100 miljoen investeren in het project willen ze niets van jouw onzin horen. Of wil je ook dat ik een moskee om jouw koophuis bouw.
Alleen al de naam deed me kokhalzen. Het Cordoba-initiatief. Een flagrante referentie aan het islamitische kolonialisme dat - hoewel volgens veel belezen moslims een beschaving bracht die werd bewierookt door vele Spanjaarden - later hardhandig uit Andalusië werd verdreven.quote:Op zondag 8 augustus 2010 22:27 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Hoezo is dat een hardere klap in het gezicht van de nabestaanden. Het lijkt mij eerder steun bieden, in de zin van OOK WIJ zien de aanslagen als een verschrikkelijke gebeurtenis die niet past in het kader van onze religie. Er is niets fuck you-erigs aan. Of moet ik elke kerk in een Islamitisch (ooit door het Westen) gekoloniseerd land OOK beschouwen als een middelvinger.
Dan heeft het Westen wel HEEL veel middelvingers opgestoken richting de Islamitische wereld.
quote:Op zondag 8 augustus 2010 22:30 schreef Wijze_appel het volgende:
[..]
Jij? Alleen een moskee bouwen? Om mijn huis?
Dat wil ik zien.
Frappant dat je weigert inhoudelijk in te gaan op mijn vergelijking. Nogal logisch ook, omdat het namelijk de mankementen in je redenering aantoont. Als je dit als middelvinger meent te moeten beschouwen, dan zijn de kerken in de voormalig gekoloniseerde landen dat ook.quote:Op zondag 8 augustus 2010 22:31 schreef cultheld het volgende:
[..]
Alleen al de naam deed me kokhalzen. Het Cordoba-initiatief. Een flagrante referentie aan het islamitische kolonialisme dat - hoewel volgens veel belezen moslims een beschaving bracht die werd bewierookt door vele Spanjaarden - later hardhandig uit Andalusië werd verdreven.
Ach, misschien ziet de CIA, FBI en NSA er wel voordeel in wat betreft infiltreren. Ik zeg maar wat.quote:Op zondag 8 augustus 2010 22:31 schreef cultheld het volgende:
[..]
Alleen al de naam deed me kokhalzen. Het Cordoba-initiatief. Een flagrante referentie aan het islamitische kolonialisme dat - hoewel volgens veel belezen moslims een beschaving bracht die werd bewierookt door vele Spanjaarden - later hardhandig uit Andalusië werd verdreven.
Ah, dan is heel New York een middelvinger richting de Indianen.quote:Op zondag 8 augustus 2010 22:31 schreef cultheld het volgende:
Overigens bestaat de rest van je post uit leugens. Wat is er nog over van het ooit christelijke Assyrië? Libanon was ooit 100% christelijk. Als het Westen de islamitische wereld heeft gekoloniseerd, waren zij in ieder geval niet de eerste kolonisten. De Mohammedanen zijn vast een goed voorbeeld geweest.
Beetje dimmen snotneus. Of je maakt je woorden hard en komt met kruiwagen en schoffel hier je moskee bouwen, of je houd je stil.quote:
Nee, want die kerken zijn niet door Westerlingen gebouwd. En al helemaal niet nadat die islamitische landen werden gekoloniseerd door het Westen. De kruisridders kwamen niet naar het Midden-Oosten om te veroveren, maar om te heroveren.quote:Op zondag 8 augustus 2010 22:33 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Frappant dat je weigert inhoudelijk in te gaan op mijn vergelijking. Nogal logisch ook, omdat het namelijk de mankementen in je redenering aantoont. Als je dit als middelvinger meent te moeten beschouwen, dan zijn de kerken in de voormalig gekoloniseerde landen dat ook.
Je zegt wel vaker wat.quote:Op zondag 8 augustus 2010 22:33 schreef Wijze_appel het volgende:
[..]
Ach, misschien ziet de CIA, FBI en NSA er wel voordeel in wat betreft infiltreren. Ik zeg maar wat.
Kan me niet voorstellen dat het nogal christelijke en republikeinse Amerika dit zomaar toe laat zonder er een slaatje uit te slaan.
Ooit is NY dat vast geweest. Maar we zijn inmiddels eeuwen verder en New York is een belangrijke beschaving geworden.quote:Op zondag 8 augustus 2010 22:33 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ah, dan is heel New York een middelvinger richting de Indianen.
Zoals deze bedoel je:quote:Op zondag 8 augustus 2010 22:35 schreef cultheld het volgende:
[..]
Nee, want die kerken zijn niet door Westerlingen gebouwd. En al helemaal niet nadat die islamitische landen werden gekoloniseerd door het Westen. De kruisridders kwamen niet naar het Midden-Oosten om te veroveren, maar om te heroveren.
Ach, zo werkt dat he? Moslims mogen wel het verleden erbij halen om het westen aan te vallen, westerlingen mogen dat niet met de islam, want beledigen.quote:Op zondag 8 augustus 2010 22:37 schreef cultheld het volgende:
[..]
Ooit is NY dat vast geweest. Maar we zijn inmiddels eeuwen verder en New York is een belangrijke beschaving geworden.
En nu? Het Midden-Oosten was bijna geheel christelijk voordat de islamieten grote delen ervan veroverden. Of moet dit aantonen dat er recentelijk kerken gebouwd zijn in islamitische landen?quote:Op zondag 8 augustus 2010 22:39 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Zoals deze bedoel je:
[ afbeelding ]
En deze:
[ afbeelding ]
En deze:
[ afbeelding ]
Dit zijn kerken die gebouwd zijn in gebieden die toen al EEUWEN Islamitisch waren. Ze waren gebouwd door de kolonisator, de onderdrukker - die tevens verantwoordelijk was voor vele doden. De ultieme fuck you dus. Maar nee, dan geldt het ineens niet als fuck you toch? De bovenstaande kerken zijn gebouwd in de periode 1920-1950.quote:Op zondag 8 augustus 2010 22:43 schreef cultheld het volgende:
[..]
En nu? Het Midden-Oosten was bijna geheel christelijk voordat de islamieten grote delen ervan veroverden. Of moet dit aantonen dat er recentelijk kerken gebouwd zijn in islamitische landen?
De islam bestond toen niet, dus logisch. Maar de islam is zo mooi dat het de harten van de Midden-Oosterse volkeren heeft veroverd. De kruisvaarders zijn het land uitgetrapt. De normale christenen mochten blijven, daarom heeft het Midden-Oosten ook 20 miljoen christenen.quote:Op zondag 8 augustus 2010 22:43 schreef cultheld het volgende:
[..]
En nu? Het Midden-Oosten was bijna geheel christelijk voordat de islamieten grote delen ervan veroverden. Of moet dit aantonen dat er recentelijk kerken gebouwd zijn in islamitische landen?
Wat hebben islamitische landen überhaupt voor elkaar gebokst in de afgelopen 100 jaar? Behalve Westerse bedrijven hun olie laten winnen in ruil voor een paar miljard voor de nepotistische elite?quote:Op zondag 8 augustus 2010 22:41 schreef Wijze_appel het volgende:
[..]
Ach, zo werkt dat he? Moslims mogen wel het verleden erbij halen om het westen aan te vallen, westerlingen mogen dat niet met de islam, want beledigen.
Waarschijnlijk zit het hem in het feit dat het westen wel op zichzelf evolueert en de beschaving een steeds hoger peil geeft. Iets wat je in islamitische landen niet ziet. Ja, ze hebben plasma TV's en mobieltjes... uit het westen uiteraard.
Ik weet het antwoord: niksquote:Op zondag 8 augustus 2010 22:47 schreef cultheld het volgende:
[..]
Wat hebben islamitische landen überhaupt voor elkaar gebokst in de afgelopen 100 jaar? Behalve Westerse bedrijven hun olie laten winnen in ruil voor een paar miljard voor de nepotistische elite?
Waar loog ik precies over? Overigens toon jij aan dat tijd blijkbaar alle wonden heelt.quote:Op zondag 8 augustus 2010 22:46 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dit zijn kerken die gebouwd zijn in gebieden die toen al EEUWEN Islamitisch waren. Ze waren gebouwd door de kolonisator, de onderdrukker - die tevens verantwoordelijk was voor vele doden. De ultieme fuck you dus. Maar nee, dan geldt het ineens niet als fuck you toch? De bovenstaande kerken zijn gebouwd in de periode 1920-1950.
Je loog en ik toon dat eventjes fijntjes.
Egypte, Syrië en Palestina; de rest van het Midden-Oosten was een mengelmoesje van joden, christenen, zoroastrianen, en Arabische religie. Grote delen bleven ook christelijk na de verovering.quote:Op zondag 8 augustus 2010 22:43 schreef cultheld het volgende:
[..]
En nu? Het Midden-Oosten was bijna geheel christelijk voordat de islamieten grote delen ervan veroverden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |