abonnement Unibet Coolblue
  Moderator donderdag 9 september 2010 @ 20:19:14 #101
155227 crew  Guppy
dus
pi_86254049
Nee hoor :) Tommie was eerst altijd een beetje bruin/grijs en is later helemaal grijs geworden.

Bij Molly en Boelie is het niet echt te zien denk ik, want zij zijn 'lapjeskonijnen'.

Ik duim voor Dot dat de wondjes niet erger worden!!
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  donderdag 9 september 2010 @ 21:47:16 #102
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_86258070
Dot wondjes? :o *leest beter terug* Oei! Maf dat de dierenarts het ook niet weet... -O- Hopelijk is ze er snel vanaf.

Dank je voor je antwoord, Guppy! Ik maakte me niet erg zorgen (ze ziet er prima uit hopt vrolijk rond), maar zeker weten is altijd beter!
Ik vind het wel geinig trouwens, ze krijgt echt een soort lichter patroon O+ Vlekje op d'r neus, rond d'r oogjes, streepachtige vormen op haar bips, etcetera! Zal binnenkort weer eens foto's maken :Y

Ik vind 'lapjeskonijn' trouwens een erg leuk woord >:O
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_86270751
Guppyfriend, ik weet niet hoe het gemengd voer van Supreme is. Heb je toevallig nog tijd/zin om de achterkant van de verpakking eens over te typen? Hoe gaat het nu met de 2 en het ijzeren gordijn?
Silent_Scream, dat is even schrikken zeg! Gelukkig gaat het allemaal goed nu met Loki.
Nonneke, wat een geweldige foto O+
MariaEtcetera, hier ook een konijn dat altijd verkleurd tijdens het verharen. De haren die uitvallen zijn lichtgrijs, de nieuwe haren zijn donkergrijs, tegen zwart aan.

Dutchdevil, waar zitten de plekken op de borst? Je zou een paar dingen kunnen proberen mocht het met stronghold niet over gaan. Een uitgebreidere test laten doen bij de dierenarts (schimmels/bacteriën), mocht je zaagsel gebruiken overstappen op een andere bodembedekking (zaagsel kan huid&oogirritatie geven). Ook kan het plukken door stress, schijnzwangerschap of verveling komen, maar daar kun jij zelf alleen achter komen door het gedrag van jouw konijn te observeren.

Ik ben zondag bij de opening van een nieuwe opvang geweest (het konijneneiland in Schermerhorn) en daar was mijn vaste DA ook. Ze gaat stoppen bij de praktijk, terugverhuizen naar België.... :'(. De andere DA's in de praktijk zijn ook fijn, maar bij haar voelde het zo vertrouwd.
  zaterdag 11 september 2010 @ 13:46:59 #104
138195 morgane
Omnomnomnivoor
pi_86311817
Ik ben bij de opvang van de Dierenambulance Nijmegen geweest om te kijken voor een maatje voor mijn (redelijk groot uitgevallen) hangoordwerg. Ik heb een heel leuk hangoorkonijn gezien, net zoiets als Fiona. Nu is dit alleen een middenslag, geen dwerg. Hij is dus wel aardig wat groter dan Fiona. Maakt dat veel uit? En is een binnenkooi met 2 verdiepingen van 120cm groot genoeg voor een middenslag en grote dwerg, als ze eruit mogen als ik thuis ben?
  Moderator zaterdag 11 september 2010 @ 21:07:02 #105
155227 crew  Guppy
dus
pi_86323677
De achterkant van Supreme Russel Rabbit Food Original:

Ingredienten:
Luzerne, erwtenvlokken, luzernestro, maisvlokken, haver, tarwe en tarwevlokken, johannesbrood, anijs en fenegniek olie, soja olie, vitaminen en mineralen, binnen de EU toegestane kleurstoffen.

Analyse:
Eiwit, 14,09%
Olie, 2,5%
Vezels, 14.0%
As, 5.0%
Koper (als kopersulfaat), 10 mg/kg
Vitamine A, 10000 IU/kg
Vitamine D3, 1000 IU/kg
Vitamine E, 50 mg/kg

Elke 70 gram bevat ongeveer:
Vezels, 14%
Eiwit, 14%
Calcium, 0.6%
Calorieen, 208
Allemaal 100% van de dagelijks aanbevolen hoeveelheid.

Benieuwd wat jullie ervan vinden! Ik ben ook wel benieuwd naar de achterkant van Supreme Science Selective. Iemand die dat even over wil tikken?

[ Bericht 1% gewijzigd door Guppy op 11-09-2010 21:17:10 ]
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  Moderator zaterdag 11 september 2010 @ 21:08:42 #106
155227 crew  Guppy
dus
pi_86323739
quote:
Op zaterdag 11 september 2010 13:46 schreef morgane het volgende:
Ik ben bij de opvang van de Dierenambulance Nijmegen geweest om te kijken voor een maatje voor mijn (redelijk groot uitgevallen) hangoordwerg. Ik heb een heel leuk hangoorkonijn gezien, net zoiets als Fiona. Nu is dit alleen een middenslag, geen dwerg. Hij is dus wel aardig wat groter dan Fiona. Maakt dat veel uit? En is een binnenkooi met 2 verdiepingen van 120cm groot genoeg voor een middenslag en grote dwerg, als ze eruit mogen als ik thuis ben?
Wat grootte maakt het niet veel uit, er zijn Vlaamse reuzen bekend met dwergkonijn-vriendjes!
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_86324302
Supreme Science Selective (de standaard Rabbit versie, voor geïnteresseerden heb ik ook de mature nog liggen):

Ingrediënten:
Granen, luzerne, groenten, oliën en vetten, mineralen, zout, L-lysine, DL-methionine.

Samenstelling:
Eiwit 14%
Olie 4%
Vezels 19%
As: 8%
Calcium 0.6%
Fosfor 0.4%
Vitamine A 10000 IE/kg
Vitamine D 1000 IE/kg
Vitamine E 50 mg/kg
Koper 10 mg/kg

Calorieën: 185 per 70 gram voer.

Guppyfriend, zo op het eerste gezicht ziet de Russel rabbit er prima uit, maar naar mijn idee is de hoeveelheid vezels echt te laag. Wel nog redelijk hoog voor gemengd voer, maar toch... Daarbij zijn erwtenvlokken en maisvlokken echte dikmakers, en toegevoegde kleurstoffen... wat is het nut daar nou weer van? Een konijn gaat er echt niet meer van eten omdat het een kek kleurtje heeft.

[ Bericht 16% gewijzigd door douche-eendje op 12-09-2010 12:02:56 ]
  Moderator woensdag 15 september 2010 @ 09:40:16 #108
155227 crew  Guppy
dus
pi_86451756
quote:
Op vrijdag 10 september 2010 10:42 schreef douche-eendje het volgende:
Hoe gaat het nu met de 2 en het ijzeren gordijn?
Het gaat in principe prima :) Ik kan wel voorzichtig zeggen dat er wat vooruitgang is. Tijdens het loslopen door de kamer is het weer koek en ei tussen Molly en Boelie. Geen gejaag meer achter elkaar aan, en geen geknor. Dat is dus mooi.
's Nachts is het IJzeren Gordijn dan ook verdwenen sinds afgelopen zondag, en vooralsnog gaat dat goed. Vanmorgen werd er welliswaar heel even geknord, maar dat was ook gauw weer over.
Wanneer we gaan werken gaat het hekje er nog wel even tussen. Gewoon voor de zekerheid. Wanneer de nachten zo goed blijven gaan, willen we het er snel overdag ook uithalen.

Alleen is er nog wel een ander 'probleem' wat we moeten tackelen. Waar Molly inmiddels volledig het nut van de wc begrijpt, is Boelie nog totaal on-zindelijk. Hij laat te pas en te onpas alles lopen. Het is niet dat ie t op één plek doet, want anders kunnen we daar nog wel een wc-tje zetten, maar is er geen pijl op te trekken.
Nou heb ik het keuteltjes niet zo'n moeite, stoffer en blik en het is weer weg. Maar plasjes zijn vervelender, zeker als ze op een plek zijn die niet makkelijk op te nemen zijn. En dat doet ie dus ook overal, de bank, de deurmat, onder de eettafel, midden in de kamer, in een hoekje, naast de boekenkast, voor het hok, noem maar op.
Midden in de kamer kan ik nog wel handelen, maar als ie t op de bank blijft doen, is dat natuurlijk best goor. En naast de boekenkast is ook niet wat, het loopt eronder en trekt in het hout. Als het zo doorgaat, kunnen we over een paar maanden wel nieuwe meubels aanschaffen... En dan hebben we het nog niet eens over de vloer...

Daar moeten we dus echt korte metten mee gaan maken, dit kan niet zo. Maar hoe dit aan te pakken. Tommy was uit zichzelf zindelijk. Molly heeft blijkbaar opeens het licht gezien en heeft het concept van de wc helemaal ontdekt. Maar wat te doen met Boelie?

Wat we nu doen is: steeds een uurtje los laten lopen, en dan weer een half uurtje in het hok. Meestal werkt dit wel aardig, maar bijvoorbeeld vanmorgen was ie z'n hok nog niet uit, of ik kon alweer met keukenrol aan de slag op de deurmat èn de bank...
Wanneer ik een plasje opdoe, gooi ik een nat keukenpapiertje in de wc en in het hok. Ik zet Boelie daar dan ook even bij, zo van, kijk, hier moet je wezen, dit is de bedoeling. Ook keuteltjes verzamel ik, en gooi ik in de wc en in het hok.

Wat kan ik nog meer doen? Hoe hebben jullie dit gedaan? Met andere woorden, help!! Ik ben wanhopig, hahaha!
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  woensdag 15 september 2010 @ 15:23:25 #109
38920 dutchdevil
Bunny phone home
pi_86462690
quote:
Op vrijdag 10 september 2010 10:42 schreef douche-eendje het volgende:

Dutchdevil, waar zitten de plekken op de borst? Je zou een paar dingen kunnen proberen mocht het met stronghold niet over gaan. Een uitgebreidere test laten doen bij de dierenarts (schimmels/bacteriën), mocht je zaagsel gebruiken overstappen op een andere bodembedekking (zaagsel kan huid&oogirritatie geven). Ook kan het plukken door stress, schijnzwangerschap of verveling komen, maar daar kun jij zelf alleen achter komen door het gedrag van jouw konijn te observeren..
Het zit zeg maar 5 cm onder d'r kop. Het is een plek waar ze net bij kan als ze d'r kop naar beneden doet
Zie foto.

De Stronghold lijkt misschien iets te helpen (maar ja, wie zegt dat het niet beter was geworden als ze de Stronghold niet had gehad?). Schijnzwangerschap zou het misschien kunnen zijn. Maar daar vertoont ze verder op dit moment geen symptomen van.

Verveling kan ik me niet voorstellen. Ze hebben hier ontzettend veel vrijheid, mogen overal komen bijna en hebben heel veel speel/kauwgoed. Stress denk ik eigenlijk ook niet (alhoewel ze wel heel bang aangelegd is, ze schrikt van het minst geringste).
  woensdag 15 september 2010 @ 15:25:28 #110
38920 dutchdevil
Bunny phone home
pi_86462755
quote:
Op woensdag 15 september 2010 09:40 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Wat doe je op het moment dat hij ergens plast? Heb je dat in de gaten als hij dat doet? Wij hadden dit probleem ook met 1 van onze vorige konijnen. We hebben toen telkens als we zagen dat hij ergens ging plassen hem meteen opgepakt en op de "wc" gezet. Na een aantal keren had hij door dat hij daar zijn behoefte moest doen :)
  Moderator woensdag 15 september 2010 @ 19:10:43 #111
155227 crew  Guppy
dus
pi_86470534
quote:
Op woensdag 15 september 2010 15:25 schreef dutchdevil het volgende:

[..]

Wat doe je op het moment dat hij ergens plast? Heb je dat in de gaten als hij dat doet? Wij hadden dit probleem ook met 1 van onze vorige konijnen. We hebben toen telkens als we zagen dat hij ergens ging plassen hem meteen opgepakt en op de "wc" gezet. Na een aantal keren had hij door dat hij daar zijn behoefte moest doen :)
Maar dan moet het wel een 'heterdaadje' zijn, toch? Nu is het meestal zo, dat we opeens ergens een plasje ontdekken :') Ik let er wel heel scherp op, en betrap m dus wel eens, maar m'n vriend heeft dat minder in de gaten helaas.

Ik let er nu wel extra op, als ik merk dat meneer op z'n gemak ergens gaat zitten keutelen, gaat ie met keutels en al naar de wc. Maar goed, nu zit ik te typen en hoor ik 'm achter me scharrelen. Kan dus maar zo dat ie nu ook iets doet...

Wat ik in ieder geval nog wel proberen is om er een extra wc-tje bij te halen. Die ene die we nu hebben is natuurlijk helemaal ingewijd door Molly. Misschien dat Boelie er daarom minder binding mee heeft?

Daarnaast heb ik ook gelezen dat het kan helpen om alle bodembedekking uit het hok te gooien, en alleen een wc met bodembedekking erin te doen. En je konijnen dan in het hok laten. Dan hebben ze weinig andere keuze dan dat wc-tje.

Nu wil ik daar niet meteen op terugpakken, zou ik ook een beetje zielig vinden voor Molly. Maar misschien zou het wel schelen om Boelie's ruimte te beperken? Hij heeft nu de hele kamer tot zijn beschikking, misschien is dat teveel van het goede, voor nu?

Morgen dus een extra wc-tje halen, kijken of dat wat uithaalt. En anders ga ik na de vakantie eens proberen om z'n ruimte te beperken, al dan niet op drastische wijze.

Meneer springt nu het balkon op. Tijdens het typen van dit stukje ben ik twee keer opgestaan om Boelie met keutels en al op de wc te zetten :')
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  woensdag 15 september 2010 @ 22:06:24 #112
293637 silent_scream1
Dance till you're dead
pi_86478568
Hmm sinds ik dat tunneltje voor Loki heb aangeschaft is het beest er niet meer uit te slaan. Ik krijg m zelfs niet meer uit de kooi, en als ik hem eruit haal rent ie als een gek terug naar de kooi. Ik vind wel dat hij rond moet lopen in mijn studio maar ik heb geen idee hoe ik dit voor elkaar moet krijgen. Altijd maar in dat kooitje lijkt me ook geen pretje. Met eten lokken gaat niet, dus ik weet nu ook niet meer zo goed hoe. Iemand tips?
  donderdag 16 september 2010 @ 07:51:52 #113
138195 morgane
Omnomnomnivoor
pi_86486759
quote:
Op woensdag 15 september 2010 22:06 schreef silent_scream1 het volgende:
Hmm sinds ik dat tunneltje voor Loki heb aangeschaft is het beest er niet meer uit te slaan. Ik krijg m zelfs niet meer uit de kooi, en als ik hem eruit haal rent ie als een gek terug naar de kooi. Ik vind wel dat hij rond moet lopen in mijn studio maar ik heb geen idee hoe ik dit voor elkaar moet krijgen. Altijd maar in dat kooitje lijkt me ook geen pretje. Met eten lokken gaat niet, dus ik weet nu ook niet meer zo goed hoe. Iemand tips?
Kun je het tunneltje niet maar af en toe erin zetten, zodat het 'speciaal speelgoed' blijft en hij toch nog los wil lopen?
  Moderator donderdag 16 september 2010 @ 09:19:25 #114
155227 crew  Guppy
dus
pi_86488045
Zet het tunneltje eens buiten het hok? Misschien gaat ie er dan buiten het hok mee spelen :)
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  Moderator zaterdag 18 september 2010 @ 11:56:41 #115
155227 crew  Guppy
dus
pi_86566322
Nou, bij is de wapenstilstand weer opgeheven, er wordt weer vrolijk geknord en achter elkaar aangeracet -O- En dat terwijl ze gisteren voor het eerst weer een volle dag zonder IJzeren Gordijn doorgebracht hebben.

Er is geen pijl op te trekken, het lijkt wel Noord- en Zuid Korea :') Het ene moment tolereren de twee elkaar, het volgende moment gaan ze elkaar beschieten...
Op dit moment zitten Molly en Boelie op het balkon met z'n tweeën, ongeveer 50 cm van elkaar af, zichzelf te wassen. Lijkt me toch een teken van onderling vertrouwen. Maar het kan zo weer omslaan, zo bizar.

Nou ja, vandaag ben ik de hele dag thuis, dus hebben ze alle ruimte om het uit te 'vechten'. En dan zien we vanavond wel of ze met of zonder IJzeren Gordijn gaan slapen. Het liefst zonder natuurlijk!

Het is misschien een beetje stom, maar ik word er heel verdrietig van ze zo te zien :@ Ik wil graag dat ze gewoon heel blij met elkaar zijn, en het leuk hebben... Het is natuurlijk niet te sturen, maar ik hoop zo dat we ze ooit gewoon een keer zorgeloos bij elkaar kunnen laten
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  zaterdag 18 september 2010 @ 12:22:09 #116
38920 dutchdevil
Bunny phone home
pi_86566898
@Guppyfriend: gaat lekker met die twee. Uit je verhalen merk ik een beetje op dat Boelie de dominante is van de twee? Wil hij dan ook vaak rijen op Molly? En dat Molly dat niet wil en dat ze daarom ruzie hebben?

Bij ons is het ook weer gezellig. Dot is verder gegaan met 1 van d'r wondjes en daar leek ik gisteravond zelfs wat bloed te zien. Maar besloten om haar vannacht weer eens een rompertje aan te trekken. Toen ze hem aan had begon ze meteen weer te trekken aan het rompertje etc dus vanochtend was ze weer moe van het niet slapen.

Maar de wond zit nu netjes een korstje op dus vandaag Dot goed in de gaten houden (overdag als we thuis zijn mag het rompertje uit) en vannacht weer gewoon het rompertje aan. Hopelijk als deze wond is genezen blijft ze er verder af. Maar de Stronghold heeft dus helaas geen effect gehad :N
  Moderator zaterdag 18 september 2010 @ 13:59:57 #117
155227 crew  Guppy
dus
pi_86569504
@dutchdevil, tja, geen idee... Het is op het moment voornamelijk Boelie die achter Molly aanging, maar de vorige keer wisselde het ook de hele tijd.
Wat ik een beetje vermoed (onder groot voorbehoud hè), is dat Molly schijnzwanger is, en dat Boelie daarop reageert. Symptomen van schijnzwanger zijn, wat ik heb gelezen, knorrig, territoriaal, nest bouwen en afkeer van de ram. Nu was ze de vorige keer ook knorrig, net als nu, en territoriaal naar Boelie toe (minder naar ons). Nest bouwen heeft ze de vorige keer ook gedaan. Het stelde niet veel voor, wat haartjes geplukt en zo, maar toch. En nou ja, afkeer van de ram, lijkt me duidelijk, ze duldt helemaal geen aanhankelijkheid van hem.
Ik wil het nog even aankijken, maar wanneer ze na onze vakantie zo doorgaan (ze gaan woensdag logeren bij de schoonouders), wil ik toch eens met de DA overleggen of ze misschien steeds schijnzwanger kan zijn. En misschien dat we haar dan kunnen laten castreren. Hoewel ik daar ook een beetje tegenop zie, het is zo'n zware operatie...

Trouwens, kijk dit dan, net gemaakt:


Na 5 min vredig gegeten te hebben, moest er ook weer even geracet worden :') Schiet mij maar lek

Ik hoop dat het rompertje voor Dot gaat helpen! Ik zou het inderdaad even aanlaten als je niet thuis bent, in ieder geval tot het korstje eraf is. Korstjes jeuken, dus die zal ze er zeker af willen halen. Succes! En spreek Dot maar even ernstig toe, dat ze er toch echt vanaf moet blijven!
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  Moderator zaterdag 18 september 2010 @ 17:04:36 #118
155227 crew  Guppy
dus
pi_86573889
Zou hij het dan eindelijk snappen?? :o Zou het echt? Wat spannend!
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_86579025
Ik heb sinds donderdag ook een konijntje in huis, samen met m'n vriendin gekocht O+

Omdat het konijntje een meisje is en uit Friesland komt heet ze Famke O+
Na 1,5 uur bij ons thuis geweest te zijn liet ze zich al makkelijk aaien en na 'n paar uur hebben we haar los gelaten in de kamer. Ze liet zich al vrij snel heel makkelijk benaderen, is retenieuwschierig en heeft het gezien haar houding (rondrennen, springen en zich ook neer kunnen geven) al helemaal naar haar zin.
Ze laat zich ook makkelijk benaderen, is niet angstig en ze laat zich ook makkelijk oppaken.
Al met al een superbeestje, maar ik heb nog wel wat vraagjes, aangezien ik een kind was toen ik voor 't laatst een konijn had.

Ik heb ook al 'n paar speeltjes gemaakt:
Een doos met hooi en karton erin.
Een wc-rol met wat hooi erin (is erg vaak leeg)
Een knaaghoutje van de tuinwinkel.
Een klein doosje met papiersnippers en hooi erin, met wat gaatjes zodat ze kan knagen.

Weet iemand nog wat leuke speeltjes die ik (simpel) kan maken/kopen?

Verder heb ik van een paar kartonnen dozen een paar toiletten gemaakt in de kamer. Die gebruikt ze al redellijk vaak. (ik heb er wat hooi en eten in gedaan) Toch laat ze zo nu en dan nog wel wat in de kamer achter (niet gek eigenlijk). Moet ik gewoon elke keer dat ze wat laat haar oppakken en in een toilet zetten?
In de kooi heb ik ook een toilet neergezet en dat werkt daar in ieder geval wel goed.

Ze eet nu vooral bix (van de dierenwinkel, is ze gewend) en ik meng er al wat compleet voer doorheen. Moet ik dat erg langzaam doen en hoeveel voer moet ik in haar bakje doen? En kan ik ook al beginnen met af en toe een klein blaadje sla, stukje appel etc?

Allemaal vragen en geen foto. :X
Hi heeft een of andere storing waardoor ik niet kan MMS'en. Zodra dit kan zal ik een foto plaatsen!
  zaterdag 18 september 2010 @ 20:54:27 #120
12863 oCe
-I am Jack's wasted life
pi_86581428
De nieuwe wond van Dot ziet er inmiddels zo uit:



Met het rompertje aan maakt ze het in ieder geval niet verder stuk. Als we thuis / wakker zijn mag 't rompertje uit en lopen we met grote regelmaat d'r naam te roepen (of eigenlijk, schreeuwen) zodat ze er vanaf blijft. Maar dan is ze iig niet helemaal in tilt-modus vanwege die vervelende romper die uit moet (MOET!).
Porch Monkey 4 Life!
  zaterdag 18 september 2010 @ 20:58:43 #121
38920 dutchdevil
Bunny phone home
pi_86581555
@Tommeke: Een konijn kun je 25 gram droogvoer per kilo lichaamsgewicht per dag geven. Dus een konijn van 2 kilo krijgt 50 gram voer. Wat voor soort biks/compleet (gemengd?) voer geef je? Biks is beter, ze kunnen dan namelijk niet selectief gaan eten. Bij compleet voer eten ze meestal niet alles op. Wil je echt het beste voor je konijn dan raad ik Science Selective aan. Zorg wel dat ze altijd voldoende hooi en stro heeft. En water natuurlijk :)

Groenvoer moet je inderdaad opbouwen. Geef eerst een klein stukje van 1 soort groente, en als je konijn geen diaree krijgt kun je de volgende dag een stukje geven dat 2 keer zo groot is. Na een week kun je een 2e soort groente toevoegen, en zo bouw je het op. Konijnen mogen best veel groentes hebben: Andijvie, spinazie, witlof, wortel, wortelloof, selderie, enz. Onze konijnen vinden appel, andijvie en sla altijd erg lekker.

Qua speelgoed: Rieten mand (niet gelakt), kleedje (die van ons hebben een fleece plaid waar ze altijd lekker op kunnen liggen aangezien we laminaat hebben), oud telefoonboek wat ze lekker kan verscheuren (wel de glanzende kaft er afhalen!). Wel met papier erop letten dat ze het niet (teveel) opeet want dan kan ze een verstopping krijgen. Speeltunnen/kruiptunnel vonden onze vorige konijnen ook geweldig. Misschien een knuffel aangezien je maar 1 konijn hebt? Konijnen zijn sociale dieren en (indien mogelijk) is het voor het konijn het fijnst als ze een echt maatje heeft.

Veel plezier met jullie konijn in ieder geval! Ben benieuwd naar de foto's :Y
  zaterdag 18 september 2010 @ 20:59:23 #122
38920 dutchdevil
Bunny phone home
pi_86581581


[ Bericht 100% gewijzigd door dutchdevil op 18-09-2010 20:59:56 (dubbel) ]
pi_86582001
@Dutchdevil: Dank voor je tips!

Moet ik de hoeveelheid voedsel per dag gewoon afwegen en verder niet meer in het bakje doen? OF haar 't zelf uit laten zoeken? Hooi, stro en water heeft ze in overvloed. Niet alleen in de kooi, maar ook in de toiletjes die ik gemaakt heb (en daar eet en drinkt ze ook). Van m'n vorige konijn weet ik nog dat ie altijd de bix liet liggen. Ik denk dat ik 't dus voorlopig wel bij bix hou en er zuinigjes wat compleetvoer door blijf gooien om 't op te maken ;)
Sla blijf ik dus, als 't goed gaat maar opbouwen.

Een kruiptunnel dacht ik ook al aan, eens kijken waar ik dat kan vinden (liefst van karton zeker). Ik heb al van een doos een soort kruiptunnel in haar kooi gemaakt en die volgestopt met stro, vindt ze geweldig. Een tweede konijn zit er voorlopig nog niet in, misschien later. Het is eigenlijk wel leuker voor haar, een maatje. Maar 't betekent wel 'n extra kooi en die ruimte hebben we voorlopig ff niet. Een knuffel is misschien wel 'n leuke tijdelijke oplossing. Ik heb haar sowieso wel veel uit de kooi en we hebben gelukkig beide wel veel tijd om haar aandacht te geven.
  zaterdag 18 september 2010 @ 21:36:33 #124
38920 dutchdevil
Bunny phone home
pi_86583045
quote:
Op zaterdag 18 september 2010 21:11 schreef Tommeke het volgende:
@Dutchdevil: Dank voor je tips!

Moet ik de hoeveelheid voedsel per dag gewoon afwegen en verder niet meer in het bakje doen? OF haar 't zelf uit laten zoeken? Hooi, stro en water heeft ze in overvloed. Niet alleen in de kooi, maar ook in de toiletjes die ik gemaakt heb (en daar eet en drinkt ze ook). Van m'n vorige konijn weet ik nog dat ie altijd de bix liet liggen. Ik denk dat ik 't dus voorlopig wel bij bix hou en er zuinigjes wat compleetvoer door blijf gooien om 't op te maken ;)
Sla blijf ik dus, als 't goed gaat maar opbouwen.

Een kruiptunnel dacht ik ook al aan, eens kijken waar ik dat kan vinden (liefst van karton zeker). Ik heb al van een doos een soort kruiptunnel in haar kooi gemaakt en die volgestopt met stro, vindt ze geweldig. Een tweede konijn zit er voorlopig nog niet in, misschien later. Het is eigenlijk wel leuker voor haar, een maatje. Maar 't betekent wel 'n extra kooi en die ruimte hebben we voorlopig ff niet. Een knuffel is misschien wel 'n leuke tijdelijke oplossing. Ik heb haar sowieso wel veel uit de kooi en we hebben gelukkig beide wel veel tijd om haar aandacht te geven.
Gewoon het eten een keer afwegen zodat je weet wat je konijn op een dag mag krijgen aan voer. Wij geven onze konijnen altijd 's ochtends en 's avonds rond 8 uur eten (de helft 's ochtends en de andere helft 's avonds dus). Dat is voor je konijn denk ik ook het beste. Dan heeft ze niet na een paar uur al haar eten al op voor de hele dag.

Kruiptunnel hoeft niet van karton hoor. Mag ook van ander materiaal zijn. Hooi/wilgen kan ook (maar geeft natuurlijk wel een beetje een rotzooi). Kijk hier bijvoorbeeld eens kruiptunnels
pi_86583102
Dutchdevil, ik heb nog even wat nagevraagd bij een vriendin van mij waarvan haar konijn ook zichzelf aan het kaalplukken was, maar bij haar is het na verloop van tijd zelf over gegaan. Waarschijnlijk was het bij haar konijn stress-gerelateerd gedrag.
Guppyfriend, het klinkt wel bekend... Hier zijn ze ook wat minder close als Kelly weer eens schijnzwanger is, maar niet in extreme mate. Ik durf Kel ook niet te laten castreren, ze komt uit de opvang, is waarschijnlijk al wat ouder en dan is een dergelijke operatie nog risicovoller. Ik heb al het vertrouwen in mijn dierenarts, ik weet dat ze ook regelmatig zelfs oudere voedsters castreert met succes, maar toch. Deze keer is het wel mijn konijn...

Tommeke/Dutchdevil, het is 25 gram voer per volwassen kilo lichaamsgewicht, om een ondervoed konijn te voorkomen :) Welk voer ga je haar straks geven?
Met sla oppassen, sla bederft erg snel waardoor konijnen gas kunnen krijgen. Wat je wel kunt proberen is witlof/andijvie, dat verlept wat minder snel. Appel kan, bevat wel erg veel suiker dus kan diarree veroorzaken. Even rustig aan opbouwen, aangezien je niet weet hoe de darmen gaan reageren.
Een zeer uitgebreid artikel over het voeden van konijnen, compleet met veilige groenten kun je hier vinden:
http://www.medirabbit.com/EN/GI_diseases/Food/feeding_en.pdf

Speelgoed... hier is Nijn helemaal gek op het graven in oude dekens/handdoeken, Kelly speelt graag met flessen (omgooien, mee rollen, labels eraf slopen).
pi_86583127


[ Bericht 100% gewijzigd door douche-eendje op 18-09-2010 21:38:54 (verkeerd knopje... ) ]
  zaterdag 18 september 2010 @ 21:46:26 #127
38920 dutchdevil
Bunny phone home
pi_86583425
douche-eendje: Bedankt! Was dat "volwassen" gewicht inderdaad vergeten erbij te zetten. Heb ook geen idee wat de leeftijd van Famke is want dat staat er niet bij.

Bij Dot gaat het niet vanzelf over. Tenminste, de vorige keer niet want toen is het op een operatie uitgelopen (en dat proberen we nu dus absoluut te voorkomen!). Het rare is dat ze sinds die operatie bijna een half jaar er niet mee bezig is geweest. En nu dus plotseling weer is begonnen met het kaalplukken/wondjes maken. Nu maar hopen dat zodra deze wondjes weg zijn en de huid weer is genezen ze er weer vanaf blijft.
pi_86583672
Famke is 2 maanden oud, moet ze nu meer hebben ivm de groei? Ze weegt nu net geen kilo. Ik hou 't voorlopig op biks met een beetje compleetvoer.

Hoeveel uur per dag laten jullie je konijn(en) vrij rondlopen in het huis?
pi_86583694
Ow ja dat was Dot inderdaad een tijd terug ook, zoiets staat mij nog bij.... Wel vreemd dat ze het dan telkens blijft doen.
  zaterdag 18 september 2010 @ 22:05:09 #130
12863 oCe
-I am Jack's wasted life
pi_86584157
quote:
Op zaterdag 18 september 2010 21:52 schreef douche-eendje het volgende:
Ow ja dat was Dot inderdaad een tijd terug ook, zoiets staat mij nog bij.... Wel vreemd dat ze het dan telkens blijft doen.
Yup, dat was niet al te best (na de operatie a ruim 500 euro...):





Nu zit ze er weer zo bij, maar dan in een blauwe (want de rode is half stukgevreten/iets te klein nu ze weer op gewicht is):



Vorige keer dachten wij en de dierenarts dat 't begonnen was doordat ze aan d'r haakjes (gebit) geholpen was, stress of pijn. De dag erna had ze namelijk een klein wondje gemaakt en de volgende dag had ze d'r hele borst opengevreten. Nadat alles weer genezen was (wat een traject van ellende was dat) geen problemen meer gehad tot voor kort. Tanden zijn nu goed, parasieten/luizen etc zijn het (gezien de Stronghold) dus ook niet. Stress, tsja moeilijk te zeggen. Er is niets veranderd in de afgelopen maanden die goed gingen. Hormonen, misschien. We hebben twee dames waarvan Dot de dominante is, af en toe moeten ze elkaar eventjes niet maar verder gaat dat prima...

Dotje in betere, dominante, tijden:



[ Bericht 4% gewijzigd door oCe op 18-09-2010 22:12:45 ]
Porch Monkey 4 Life!
pi_86584219
Heb je nog verder op andere beestjes/parasieten laten controleren die niet behandeld kunnen worden met stronghold?
  zaterdag 18 september 2010 @ 22:15:43 #132
12863 oCe
-I am Jack's wasted life
pi_86584518
quote:
Op zaterdag 18 september 2010 22:07 schreef douche-eendje het volgende:
Heb je nog verder op andere beestjes/parasieten laten controleren die niet behandeld kunnen worden met stronghold?
Ditmaal niet, vorige keer bij de operatie is dat wel goed nagekeken en niets gevonden. Ook de huid is destijds nagekeken verder, ook prima en niets te zien (mogelijk onderhuidsprobleem op d'r borst oid). Dierenarts heeft bij het nakijken de stronghold gegeven en gebit/vacht nagekeken maar had ook geen verklaring. Eventueel zou het hormonen of stress kunnen zijn, maar ook simpelweg een afwijking in het beest. Andere oorzaken mogelijk maar dan moeten ze d'r helemaal van binnen en buiten nakijken (weer) met mogelijk geen oplossing of resultaat...
Porch Monkey 4 Life!
pi_86584643
Het is wel vreemd, er zou toch ergens een oorzaak/aanleiding voor te moeten vinden zijn... Wat je kunt overwegen is het probleem eens voor te leggen aan Evert-Jan de Boer (Dierenkliniek Wilhelminapark in Utrecht) of Inge Thas (heeft een eigen praktijk in België). Beiden zijn erg kundig op gebied van diergeneeskunde bij konijnen en lopen vaak qua onderzoek/ontwikkeling voor op andere dierenartsen. Beiden doen geloof ik ook consulten per mail/met andere dierenartsen.
  Moderator zondag 19 september 2010 @ 13:53:57 #134
155227 crew  Guppy
dus
pi_86599070
@Tommeke, wat leuk dat je een konijntje hebt :) Wat betreft speeltjes, onze konijntjes zijn gek van op die speeltjes van wilgentakken. Die kun je in de dierenwinkel kopen, zoals wij doen, maar natuurlijk ook zelf maken, als je een wilgenboom in de buurt hebt.

Deze is bij ons favoriet:


Deze heb ik van de week gekocht:


En deze vinden ze ook cool:


Onze Pets Place heeft ze. Sowieso houten speeltjes vinden ze helemaal de bom :D

Goed trouwens dat je veel toiletjes hebt gemaakt. Ik zou alleen geen karton maar plastic nemen als ik jou was. Karton wordt nat en vies, en konijnen houden niet van vies. Je hebt dan kans dat ze de toilet juist gaat mijden.

Boelie en Molly mogen bij ons los wanneer we thuis zijn. Dat is op werkdagen 's ochtends een uurtje (tussen 06:00 en 07:00 uur), en dan moeten ze weer los vanaf 16:30 uur tot 22:30 uur. En als we in het weekend thuis zijn, staat het hok de hele dag open.
Overigens mogen ze hier op het moment steeds een uur los, en dan weer een kwartier in het hok. En dan weer een uur los, enz. Dit omdat we bezig zijn met het zindelijk krijgen van Boelie. Die vergeet steeds waar z'n toilet is :')

@oCe, arme Dot! Hoe gaat het nu met haar? Vergeleken met de vorige keer valt het nu natuurlijk nog mee, maar het moet natuurlijk niet weer zo worden!

Hier is het inmiddels weer rustig. Molly en Boelie zitten, zonder hekje, gezellig samen in het hok, wat wel open staat. Er wordt weer gelikt, maar af en toe ook even geknord. Ach ja, prima :) Ze hebben vannacht wel met het hekje geslapen, om ze toch even rust te gunnen na een dag vol met onrust.

Hier nog een plaatje van vanmorgen, nog voor ik goed en wel het hekje weg had :')
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_86600574
Guppyfriend, jij ook bedankt voor je tips! :D
Het is wel een gezellige boel bij jou, haha!

Die toiletjes zijn ook ff tijdelijk zo, omdat ik pas op de dag van aanschaf las over zulke dingen ;)
Ze gebruikt ze allemaal wel. Althans, ze zit er vaak op/bij om even wat hooi te eten en een slokje water te nemen.

Deze week dus maar weer ff naar de dierenwinkel voor wat houten speeltjes en toiletjes.
Ik ben net even wezen trainen en toen ik terug kwam zag ik dat ze een van de speeltjes (een papieren doosje met hooi en papiersnippers erin) al helemaal stuk had :D

Hier trouwens een foto:


Ik zit op de bank met laptop op schoot en ze dangelt constant om m'n voeten heen.
pi_86601683
Ja die speeltjes van wilgentakken zijn hier ook altijd een succes! Ik bestel mijn voer altijd bij the hay experts omdat het stukken goedkoper is (en THE verkoopt ook timothyhooi O+ ), maar ze hebben daar ook zulk leuk speelgoed. Momenteel zijn ze nog druk bezig met deze dingen:

Hier kunnen ze de vulling (gedroogde wortelstukjes) eruit eten, is nog best lastig want het is een grooooot ding!

die eten ze ook helemaal op :)


De pet's place hier heeft bijna niks voor konijnen, wel heel veel onverantwoord snoepgoed en snacks, maar speelgoed.... dus ik laat alles fijn thuisbezorgen :P
  Moderator zondag 19 september 2010 @ 15:11:38 #137
155227 crew  Guppy
dus
pi_86601802
quote:
Op zondag 19 september 2010 14:34 schreef Tommeke het volgende:
Guppyfriend, jij ook bedankt voor je tips! :D
Het is wel een gezellige boel bij jou, haha!

Die toiletjes zijn ook ff tijdelijk zo, omdat ik pas op de dag van aanschaf las over zulke dingen ;)
Ze gebruikt ze allemaal wel. Althans, ze zit er vaak op/bij om even wat hooi te eten en een slokje water te nemen.

Deze week dus maar weer ff naar de dierenwinkel voor wat houten speeltjes en toiletjes.
Ik ben net even wezen trainen en toen ik terug kwam zag ik dat ze een van de speeltjes (een papieren doosje met hooi en papiersnippers erin) al helemaal stuk had :D

Hier trouwens een foto:
[ afbeelding ]

Ik zit op de bank met laptop op schoot en ze dangelt constant om m'n voeten heen.
Ja, het zijn d'r hier echt twee met een gebruiksaanwijzing, die ik nog niet gevonden heb, hahaha. Maar het is nu ineens weer helemaal pais en vree :D

Wat een dropje is Famke! Ze heeft precies ook een beetje langer haar, of niet?

Als je consequent bent, zijn konijnen meestal goed zindelijk te krijgen. Ik denk dus dat je op de goede weg bent :)

Leuk he, zo'n konijntje wat om je voeten dartelt :) We misten dat hier ook zo, toen Tommie ingeslapen was. We hebben ook twee cavia's, die natuurlijk heel lief zijn, maar toch anders. En daarom hebben we nu Molly en Boelie!

Wat Famke misschien wel leuk vind is een knuffel. Daar kan ze dan lekker tegenaan zitten en zo :Y Alleen wel opletten dat ze m niet opeet of zo, dat is niet goed.

@ Douche-eendje, hier zijn we eigenlijk allebei 5 dagen in de week aan de slag, en om de buren nou steeds op te zadelen met internet bestellingen is ook zo wat. Maar goed, als we straks terugkomen van vakantie zijn we nog een weekje vrij. Dan gaan we ook eens een bestelling plaatsen! Met voer, en nog meer leuke speelgoed zooi :Y
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_86602083
Ik ben bij mijn eerste bestelling daar echt helemaal losgegaan. Had ook nog 3 boeken besteld (why does my rabbit, rabbit healt in the 21 century, when your rabbit needs special care) en heel veel speelgoed voor de konijnen. Je wilt niet weten wat ik allemaal nog heb liggen hier :'). Heb bij latere bestellingen ook nog een paar succesnummers opnieuw besteld, zo zijn de haycookies en de excell nature snacks een hit.
  Moderator zondag 19 september 2010 @ 15:22:32 #139
155227 crew  Guppy
dus
pi_86602175
Bij dat soort dingen kan ik me ook nooit inhouden, hahaha! Vooral niet als je op je kwantiteit ook nog korting krijgt :') Hoe vrouwelijk
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_86602225
Hahaha, het was bij mij echt heel erg. Er was toen een kortingsactie voor de science selective, 3.5 pond voor 3 kilo. Dat was met de gunstige koers op dat moment dus 4 euro voor 3 kilo voer, in Nederland betaal je voor zo'n zak rond de 15 euro. Dan heb je de verzendkosten van 15 pond er echt heel snel uit ;).
pi_86604598
Waar kan je die leuke speeltjes bestellen dan? :D

Bij de Tuinland hadden ze ook wel wat, volgens mij ook van wilgenhout, maar ik zag hier en daar ook wat lijm zitten en dat stond me niet zo aan ;)
  Moderator zondag 19 september 2010 @ 16:45:36 #142
155227 crew  Guppy
dus
pi_86604785
Die van Nature First hebben geen lijm, maar zijn gewoon vlechtwerkjes :Y
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_86605360
Dat is een stuk beter lijkt me :)

Ze ligt nu vet lekker te chillen in haar kooi, na de hele dag te hebben rondgerend. Lijkt me 'n goed teken.
Ze heeft idd wat langer haar, ziet er vet snoezig uit.
pi_86606263
quote:
Op zondag 19 september 2010 16:40 schreef Tommeke het volgende:
Waar kan je die leuke speeltjes bestellen dan? :D

Bij de Tuinland hadden ze ook wel wat, volgens mij ook van wilgenhout, maar ik zag hier en daar ook wat lijm zitten en dat stond me niet zo aan ;)
Ik bestel ze bij www.thehayexperts.co.uk , is een Brits bedrijf dus heb je wel wat meer verzendkosten. Maar aangezien mijn voer (science selective) daar vele malen goedkoper is heb ik de verzendkosten er zo uit :)
Je zou ook bij Casper kunnen bestellen als de verzendkosten te hoog zijn voor een paar speeltjes, dat is een dierenwinkel bij mij in de buurt (www.fretten.nl).
  Moderator zondag 19 september 2010 @ 20:23:14 #145
155227 crew  Guppy
dus
pi_86611605
Waar woon je, Tommeke? Misschien heeft iemand hier in de buurt wel tips waar je leuke speeltjes kunt kopen
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  zondag 19 september 2010 @ 21:32:29 #146
138195 morgane
Omnomnomnivoor
pi_86615536
Ik heb vanmorgen Fiona en Floris gekoppeld! Fiona is een (te grote) hangoordwerg die ik ongeveer een jaar geleden in een dierenwinkel gekocht heb en Floris is een gecastreerde middenslag hangoor die ik vrijdag bij de dierenopvang opgehaald heb.
De eerste ontmoeting ging niet zonder slag of stoot; er vlogen aardig wat plukken haar in de lucht. Maar er is niet echt gevochten dus ik heb ze niet uit elkaar gehaald. Er werd vooral achter elkaar aan gejaagd. Nog steeds schiet Fiona af en toe weg als Floris eraan komt, maar er wordt ook al voorzichtig gesnuffeld en geknuffeld. Het gaat dus de goede kant op. Kan ik ze vannacht in de ren laten of moeten ze allebei terug in hun eigen hok?

Foto's volgen uiteraard nog :)
pi_86615630
Morgane, wat vind jij het prettigste? Durf jij het aan om ze een nacht alleen te laten?
Ik ben als een bezorgde konijnenmoeder 's nachts een paar keer mijn bed uit geweest om te kijken of het echt, echt, écht wel goed ging met de 2 :').
  zondag 19 september 2010 @ 21:39:18 #148
138195 morgane
Omnomnomnivoor
pi_86615976
Ik weet het niet...ik ben bang dat ik weer helemaal overnieuw moet beginnen met de koppeling als ik ze nu uit elkaar haal, dus dat ze elkaar dan niet meer herkennen ofzo. Dit is mijn eerste koppeling, dus heb geen idee hoe het nou allemaal precies 'hoort'. Al heb ik me natuurlijk van tevoren goed ingelezen.
Ik zit erover te denken om de ren naar mijn slaapkamer te verhuizen. Als het dan niet goed gaat merk ik het wel, ik slaap vrij licht. Ik doe dan wel oordopjes in, anders word ik bij élke stamp of sprong wakker ;)
Bedankt voor je snelle reactie trouwens :)
pi_86616277
Zorg er in ieder geval voor dat als je ze samen laat, er voldoende ruimte/mogelijkheden zijn om elkaar uit de weg te gaan. Denk aan schuilhuisjes, kartonnen doos met een opening, reiskooi neerzetten etc.
  zondag 19 september 2010 @ 21:46:38 #150
138195 morgane
Omnomnomnivoor
pi_86616483
Ik heb er nu alleen een houten wilgenbrug in staan om te schuilen, maar zal er nog wel iets bijzetten. Bedankt voor de tip! Zo maar eens beginnen aan de verhuizing naar mn slaapkamer, dat lijkt me toch de beste optie :) Ben benieuwd!
pi_86616532
Spannend hoor! Nog even en dan mag je hier hopelijk ook foto's posten van een klef konijnenstel :)
  zondag 19 september 2010 @ 21:50:10 #152
138195 morgane
Omnomnomnivoor
pi_86616674
I hope so! Het gaat in ieder geval al de goede kant op, ze jagen niet meer achter elkaar aan. Net lagen ze zelfs tegen elkaar aan :)

Edit: ik heb ze helaas toch apart moeten zetten. Toen ik Floris op wou pakken om terug in zijn kooi of de reismand te zetten (zodat ik de ren kon verhuizen) begon hij keihard te gillen en piepen...het kostte hem zoveel stress dat ik hem niet weer uit zijn kooi wil halen. Morgen verder met de koppelpoging dus.

[ Bericht 41% gewijzigd door morgane op 19-09-2010 21:59:04 ]
pi_86618768
quote:
Op zondag 19 september 2010 20:23 schreef Guppyfriend het volgende:
Waar woon je, Tommeke? Misschien heeft iemand hier in de buurt wel tips waar je leuke speeltjes kunt kopen
Ik woon in Groningen. Er moet hier vast wel 'n goede dierenzaak zijn!

't Lijkt me toch best lastig, twee konijnen koppelen als ze 't zelf niet echt willen ;)

Hebben jullie je konijnen ook laten steriliseren?
pi_86618921
Veel succes morgen dan Morgane :)

Tommeke, konijnen worden in principe altijd gecastreerd. Bij de mannen worden de ballen verwijderd, bij vrouwtjes zou een goede dierenarts de eierstokken+baarmoeder moeten verwijderen. Dat laatste word dus niet altijd gedaan.
Ik heb mijn ram laten castreren, dat is een wat minder heftige ingreep. Mijn voedster heeft een tijd lang wel hormonaal probleemgedrag gehad (vaak schijnzwanger, maatje kaalplukken), maar het gaat het laatste half jaar zo goed dat ik het momenteel niet nodig acht om haar te laten castreren.
  zondag 19 september 2010 @ 22:46:49 #155
138195 morgane
Omnomnomnivoor
pi_86619724
Dank je! Ik heb niet het idee dat ze écht een hekel aan elkaar hebben...ze snuffelen wel aan elkaar en zaten vandaag al regelmatig gezellig naast elkaar hooi te knabbelen. Alleen is Fiona nog wat bang voor Floris, maar dat wordt hopelijk nog beter.
Overigens is Fiona sinds een paar maanden baarmoederloos want haar hormonen waren niet meer te houden :P en ik lees ook vaak dat konijnen een grote kans op baarmoederhalskanker hebben.
pi_86620007
Dat had ik ook gelezen, over baarmoederhalskanker.
Qua hormonen hoef ik me voorlopig geen zorgen te maken denk ik ;)

Wel leuk om te zien en te lezen dat zoveel mensen zoveel plezier hebben aan 'n konijntje. Er komt echt zoveel bij kijken, wist ik van te voren echt niet maar leuk is het wel! :D
pi_86620256
Kleine correctie, bij konijnen is het vaak baarmoederkanker (adenocarcinoom) door de aparte hormoonhuishouding die voedsters hebben :).

Tommeke, dat had ik ook in het begin hoor! Nijn word over een maand al weer 4, woont in december 4 jaar bij mij. Anderhalf jaar geleden heb ik Kelly uit de opvang gehaald, de tijd vliegt voorbij. Heb zoveel meegemaakt, met mijn eigen konijntjes maar ook de konijnen bij mijn vrijwilligerswerk.
  Moderator maandag 20 september 2010 @ 09:12:00 #158
155227 crew  Guppy
dus
pi_86627012
@morgane, ze even uit elkaar halen is helemaal niet erg hoor. Het is juist ook wel goed wanneer ze na een dag achter elkaar aanzitten en ontdekken heel even rust hebben. Ideaal is wel dat ze elkaar kunnen blijven zien en ruiken, zodat ze elkaar niet verliezen, zeg maar.
Als je ze het morgen nog een keer laat proberen, is er niks aan de hand. Wat wel een goed idee is, is om ze te laten wisselen van verblijf. Dus de ene dag de een in het hok en de ander in de ren, en de volgende dag wisselen.

Als Floris het oppakken echt zo eng vind, kun je hem bijvoorbeeld in de reismand lokken, en hem op die manier verplaatsen. Dan wordt ie niet fysiek opgetild, en is het ook minder eng.

Bij mij is alles weer goed, Molly en Boelie zijn weer helemaal buddies :') O+
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  woensdag 22 september 2010 @ 17:37:27 #159
293637 silent_scream1
Dance till you're dead
pi_86718274
Was vandaag bij de dierenarts omdat Loki een vaccinatie tegen myxomatose kreeg.
Gelijk maar even gevraagd hoe duur een castratie zou kosten omdat ik wel een vriendinnetje bij Loki wil zetten.
Zij vragen er 95 euro incl. medicatie :o
Hoeveel hebben jullie betaald?
pi_86718488
quote:
Op woensdag 22 september 2010 17:37 schreef silent_scream1 het volgende:
Was vandaag bij de dierenarts omdat Loki een vaccinatie tegen myxomatose kreeg.
Gelijk maar even gevraagd hoe duur een castratie zou kosten omdat ik wel een vriendinnetje bij Loki wil zetten.
Zij vragen er 95 euro incl. medicatie :o
Hoeveel hebben jullie betaald?
Bij mijn DA is het 60 euro inclusief medicatie (heb zelf meer betaald, maar Nijn ging voor een gebitsbehandeling waarbij hij op mijn verzoek ook gelijk geholpen is). Kijk hier even of er toevallig een DA bij jou in de buurt opstaat, misschien is die wat goedkoper:
http://www.bunnybunch.nl/(...)rtsen-vernieuwd.html
  woensdag 22 september 2010 @ 17:58:39 #161
293637 silent_scream1
Dance till you're dead
pi_86719171
quote:
Op woensdag 22 september 2010 17:42 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Bij mijn DA is het 60 euro inclusief medicatie (heb zelf meer betaald, maar Nijn ging voor een gebitsbehandeling waarbij hij op mijn verzoek ook gelijk geholpen is). Kijk hier even of er toevallig een DA bij jou in de buurt opstaat, misschien is die wat goedkoper:
http://www.bunnybunch.nl/(...)rtsen-vernieuwd.html
Ja er staat er een bij. Zal daar is kijken.
Op dit moment ga ik naar deze:
http://www.dierendokters.(...)narts-eindhoven.html

Zijn naar mijn weten best kundig (ze houden zelfs speciale konijnenspreekuren) alleen vind ik het best duur voor een castratie.
  Moderator woensdag 22 september 2010 @ 19:11:05 #162
155227 crew  Guppy
dus
pi_86722020
Bij mij was het 80 euro, maar dat was castratie en tanden verwijderen in één... 95 voor alleen castratie is vrij prijzig. Ik zou eens rondbellen als ik jou was ;)

Molly en Boelie zijn uit logeren... Wat is het leeg in huis nu!
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_86722115
quote:
Op woensdag 22 september 2010 19:11 schreef Guppyfriend het volgende:
Bij mij was het 80 euro, maar dat was castratie en tanden verwijderen in één... 95 voor alleen castratie is vrij prijzig. Ik zou eens rondbellen als ik jou was ;)

Molly en Boelie zijn uit logeren... Wat is het leeg in huis nu!
Bij mij was het 110 euro voor castratie, kiezen slijpen en pijnstillers+AB. Mijn DA is ook niet goedkoop, maar 95 euro voor de castratie van een ram is wel érg veel geld.
  Moderator woensdag 22 september 2010 @ 19:20:00 #164
155227 crew  Guppy
dus
pi_86722400
quote:
Op woensdag 22 september 2010 19:13 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Bij mij was het 110 euro voor castratie, kiezen slijpen en pijnstillers+AB. Mijn DA is ook niet goedkoop, maar 95 euro voor de castratie van een ram is wel érg veel geld.
Precies, voor een voedster zou ik ook meer verwachten. Maar Loki is een ram, dus tja.

Boelie en Molly uit logeren:


[ Bericht 16% gewijzigd door Guppy op 22-09-2010 19:26:31 ]
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_86723077
quote:
Op woensdag 22 september 2010 19:20 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Precies, voor een voedster zou ik ook meer verwachten. Maar Loki is een ram, dus tja.

Boelie en Molly uit logeren:
[ afbeelding ]
Zeker, tijd geleden was er op bunnybunch een poll met hoeveel men heeft betaald voor een castratie bij een ram, geloof dat het meerendeel tussen de 35-50 euro heeft betaald, met enkele uitschieters naar 100+ euro. Dat er bij een voedster meer dan 100 euro word gerekend is niet meer dan logisch, grotere en complexere operatie en er is meer nazorg nodig.

Leuke foto van de 2, zo te zien hebben ze het prima naar hun zin! Hopen dat het ijzeren gordijn niet meer nodig zal zijn.
  Moderator woensdag 22 september 2010 @ 20:06:35 #166
155227 crew  Guppy
dus
pi_86724226
Ik hoop het ook niet. Ik heb het er wel bij gegeven, voor het geval dat. Maar door alle nieuwe indrukken, denk ik dat ze geen tijd meer hebben om op elkaar te jagen :') Ze vinden de honden daar heel erg eng, daarom staat er nu een hekje om het hok. Kunnen ze lekker rustig zitten. En eruit als ze dat willen. Volgens mij komt t wel goed, ze zaten alweer rustig te knabbelen.

Wat een volksverhuizing alleen zeg, twee konijnen en twee cavia's uit logeren!
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  donderdag 23 september 2010 @ 08:23:16 #167
138195 morgane
Omnomnomnivoor
pi_86738168

Het is gelukt! Floris (rechts) en Fiona zijn dikke vriendjes! Ze eten gezellig naast elkaar uit hetzelfde bakje en maken geen ruzie. Ik ben zo blij! Sorry voor de brakke telefoonfoto, ik zal nog een mooiere maken.
  Moderator donderdag 23 september 2010 @ 09:06:48 #168
155227 crew  Guppy
dus
pi_86738999
Aaww, wat lief! Leuk he, als ze zo lekker tegen elkaar aan gaan zitten!
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_86742034
Wat een ontzettend schattig koppel O+
pi_86861904
Fotospammetje van Nijn en zijn ruif ;)




En dit is ook regelmatig nog een optie:
  FOK!fotograaf zondag 26 september 2010 @ 16:55:56 #171
258764 Chemiu
Scheikundedoos
pi_86865083
Ik heb lang getwijfeld en heb uiteindelijk besloten dat ik aandurf een konijntje te verzorgen (zowel financieel als qua gezelschap). Dus vrijdag heb ik mijn konijntje opgehaald *O* . De treinreis was al spanning ende sensatie, in een klein doosje over de rand kijken naar andere reizigers. Nu woont hij bij mij thuis, in Amsterdam, en ligt hij op dit moment uitgebreid op mijn schoot. Hij heeft al een plasje op mn trui gedaan (bedankt }:| dat leren we nog wel af, en voor nu moet ie even op een vaatdoek zitten als ie op schoot zit) en mijn vingers afgelikt O+.

Ik presenteer aan jullie: Flory, ook wel Flo genoemd O+ O+.



  maandag 27 september 2010 @ 10:10:14 #172
138195 morgane
Omnomnomnivoor
pi_86891630
Wat een mooi konijntje! Hoe oud is hij? En wil je ooit nog een vriendinnetje voor hem halen?
Nu ik mijn kleffe konijnenstel zie heb ik er spijt van dat ik niet eerder een vriendje heb gezocht!

Nog ff een paar vraagjes: Wat voor vulling gebruiken jullie in het toilet? En wat voor hooiruif hebben jullie? Ik heb een houten maar die is inmiddels al half opgegeten...
  dinsdag 28 september 2010 @ 09:42:44 #173
138195 morgane
Omnomnomnivoor
pi_86932225

Mijn kleffe stel O+
  woensdag 29 september 2010 @ 11:56:59 #174
114477 tripack
Om nom nom nom
pi_86974797
zou mijn konijn in de rui zijn denk je?:')

ff een kleine Pebbles spam :D


dit was ze 2 jaar geleden O+
Het leven is net ganzenborden. Je kunt steeds weer opnieuw beginnen, tenzij je in de put blijft zitten.
Je mag hier werken, je moet het niet.
Pencil & Paper really is the top WYSIWYG app!
myminicity
  FOK!fotograaf woensdag 29 september 2010 @ 13:00:53 #175
258764 Chemiu
Scheikundedoos
pi_86976927
quote:
Op maandag 27 september 2010 10:10 schreef morgane het volgende:
Wat een mooi konijntje! Hoe oud is hij? En wil je ooit nog een vriendinnetje voor hem halen?
Nu ik mijn kleffe konijnenstel zie heb ik er spijt van dat ik niet eerder een vriendje heb gezocht!

Nog ff een paar vraagjes: Wat voor vulling gebruiken jullie in het toilet? En wat voor hooiruif hebben jullie? Ik heb een houten maar die is inmiddels al half opgegeten...
Hij is wel nog erg jong, 6-7 weken. Moederkonijn zou de dag erna verhuizen naar een nieuw baasje en zn broertjes/zusje gingen de dag erna ook weg bij hun moeder. Ik had liever gezien dat ie tot 8 weken bij zn mama was gebleven, maar dat zat er dus niet in. Ik weet niet wat voor gevolgen dit gaat hebben voor zn gedrag. Ooit misschien wel een vriendinnetje ja. Maar dat zou dan over minimaal een jaar zijn.

Hij is zo lief O+. Zit het liefst op mn schouder (en dan mn wangen/nek/neus aflikken :+). Laat zn urine wel gewoon lopen, dat is wat jammer als ie op schoot zit. Zindelijk maken wil ik proberen, maar tot nu toe met weinig succes.

Hoeveel voer (bruine korrels) moet je zo'n konijntje geven? Ik vond op internet 25 gram per dag per kg volwassen lichaamsgewicht, maar geen idee hoe zwaar mijn konijntje gaat worden. Het is een vrij klein konijntje, ze zeggen een dwerg maar daar twijfel ik over.
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 18:16:39 #176
293637 silent_scream1
Dance till you're dead
pi_87069660
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 09:42 schreef morgane het volgende:
[ afbeelding ]
Mijn kleffe stel O+
Wat een leuk stel!!

Heb je een van de twee laten helpen? (dus castreren of sterriliseren?)
Ik wil bij loki ook een vriendinnetje zetten maar dat duurt nog wel een tijdje gok ik.
:D
  zaterdag 2 oktober 2010 @ 19:37:45 #177
138195 morgane
Omnomnomnivoor
pi_87110415
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 18:16 schreef silent_scream1 het volgende:

[..]

Wat een leuk stel!!

Heb je een van de twee laten helpen? (dus castreren of sterriliseren?)
Ik wil bij loki ook een vriendinnetje zetten maar dat duurt nog wel een tijdje gok ik.
:D
Thanks :) ik vind ze ook superschattig samen!
Ik heb Fiona laten castreren (haar baarmoeder laten verwijderen) omdat ze heel veel last van haar hormonen had en vrouwtjeskonijnen best een grote kans op wat was het...baarmoederhalskanker geloof ik hebben.
Floris is een gecastreerd mannetje, die was al gecastreerd toen ik hem ophaalde bij de opvang.

Ik kan het zoeken van een vriendinnetje alleen maar aanraden, ik kan mezelf wel voor mn kop slaan dat ik het niet eerder heb gedaan. Met z'n tweeën zijn konijnen echt veel gelukkiger! Ik woon zelf op een studentenkamer en dacht dat het eigenlijk te duur/te druk in mn kamer zou worden met twee konijnen, maar nu ik ze zo samen zie wil ik nooit meer terug...ik gaf Fiona heel veel aandacht maar ze is gewoon echt veel happier zo O+ ik kan het alleen maar aanraden!!
  Moderator zondag 3 oktober 2010 @ 11:39:18 #178
155227 crew  Guppy
dus
pi_87126998
Molly en Boelie zijn weer thuis, en ze zijn boos op ons ;( Boelie heeft me zelfs alweer gebeten, zijn eerste begroeting was dat... Ze hebben het niet zo leuk gehad denk ik...

Ook zat het IJzeren Gordijn er weer tussen, ik zal nog wel horen hoe of waarom dat was. Toen we de beestjes gingen ophalen was er niemand thuis, vandaar.

Inmiddels zitten ze weer helemaal lekker tegen elkaar aan op het balkon, het is zo'n lekker weer. En dan kan ik even het hok schoonmaken.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  zondag 3 oktober 2010 @ 20:55:26 #179
293637 silent_scream1
Dance till you're dead
pi_87145292
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2010 19:37 schreef morgane het volgende:

[..]

Thanks :) ik vind ze ook superschattig samen!
Ik heb Fiona laten castreren (haar baarmoeder laten verwijderen) omdat ze heel veel last van haar hormonen had en vrouwtjeskonijnen best een grote kans op wat was het...baarmoederhalskanker geloof ik hebben.
Floris is een gecastreerd mannetje, die was al gecastreerd toen ik hem ophaalde bij de opvang.

Ik kan het zoeken van een vriendinnetje alleen maar aanraden, ik kan mezelf wel voor mn kop slaan dat ik het niet eerder heb gedaan. Met z'n tweeën zijn konijnen echt veel gelukkiger! Ik woon zelf op een studentenkamer en dacht dat het eigenlijk te duur/te druk in mn kamer zou worden met twee konijnen, maar nu ik ze zo samen zie wil ik nooit meer terug...ik gaf Fiona heel veel aandacht maar ze is gewoon echt veel happier zo O+ ik kan het alleen maar aanraden!!
Ja ik wil het ook graag, maar ik moet even op zoek gaan naar een dierenarts om Loki te laten castreren. Mijn eigen DA vraagt er 95 euro voor!!! en dat geld heb ik er niet voor over :P
Daarnaast moet ik er ook tijd voor hebben om ze te koppelen, op dit moment heb ik het veels te druk met werk zoeken en rondkomen dat ik er nog niet de tijd ervoor heb.

Hmm ik denk alleen dat Loki me niet meer zo lief vind :')
Eerst kwam hij altijd aaien en zo vragen, maar tegenwoordig komt hij nog niet eens meer zijn kooi uit.
ALs ik hem eruit haal rent ie meteen weer terug zijn kooi in :{
Daarnaast kijkt hij nog niet meer op als ik hem wil aaien ;(
Miss werk ik te veel en is ie boos op me :o
  FOK!fotograaf zondag 3 oktober 2010 @ 21:31:38 #180
258764 Chemiu
Scheikundedoos
pi_87147460
Hoe hebben jullie gezorgd dat je konijn niet op schoot poept/plast? Zo nu en dan een keuteltje heb ik geen problemen mee, maar ik heb nu een redelijke stapel spijkerbroeken die de was in kunnen door zo'n ongelukje.

En Flory is verder superschattig O+.
  zondag 3 oktober 2010 @ 21:46:51 #181
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_87148486
In het begin heb ik ook regelmatig ongelukjes gehad met de konijnen, van keutels tot plasjes. Eigenlijk is het allemaal vanzelf gegaan, het zindelijk zijn van de konijnen. Maar dat komt misschien ook omdat ze niet vaak bij mij op schoot zitten, ik lig vaak op de grond bij de konijnen waardoor ze alle vrijheid hebben om zelf naar de toiletbak te gaan als het nodig is.
  FOK!fotograaf zondag 3 oktober 2010 @ 22:27:38 #182
258764 Chemiu
Scheikundedoos
pi_87151407
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 21:46 schreef douche-eendje het volgende:
In het begin heb ik ook regelmatig ongelukjes gehad met de konijnen, van keutels tot plasjes. Eigenlijk is het allemaal vanzelf gegaan, het zindelijk zijn van de konijnen. Maar dat komt misschien ook omdat ze niet vaak bij mij op schoot zitten, ik lig vaak op de grond bij de konijnen waardoor ze alle vrijheid hebben om zelf naar de toiletbak te gaan als het nodig is.
Ik denk niet dat die van mij snapt waar een toiletbak voor is. Hij poept en plast ook zijn hele hok onder (kan dus iedere 2 dagen het hok compleet verschonen). Mijn 'gooi de dropjes en plasjes in de toiletbak' werkt nog niet echt tot nu toe.
  zondag 3 oktober 2010 @ 23:14:47 #183
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_87153490
Dat heeft hier ook nog wel even geduurd. Maar jouw konijntje is nog erg jong, wacht maar totdat het gaat puberen... :P Dan gaat het vaak nog erger worden door de hormonen.
  Moderator maandag 4 oktober 2010 @ 14:22:10 #184
155227 crew  Guppy
dus
pi_87168753
Mensen, het is dierendag! Commerciele bullshit natuurlijk, maar wij zijn vrij van het werk net na de vakantie, en zijn dus naar de dierenwinkels getogen :')

We hebben de handjes flink laten wapperen, en hebben een nieuwe kooi voor Molly en Boelie gekocht. Niet dat de oude niet meer functioneerde hoor. Sterker nog, die is prachtig en ik baal ervan dat we m vervangen. Maar dat ge-etter met een scheiding in het hok, we zijn het een beetje zat. Niet dat het altijd nodig is, want 80% van de tijd vinden ze elkaar helemaal lief. Maar soms hebben ze gewoon even genoeg van elkaar. Een soort haat-liefde verhouding, lijkt het. Met de nadruk op liefde, dat dan weer wel. En op zich is het plaatsen van het IJzeren Gordijn geen probleem, binnen een minuut zit die scheiding erin. Maar op die manier blijft er per konijn niet veel leefruimte meer over. En als wij een dag werken zijn, wil dat zeggen dat ze toch zo'n paar uur op dat kleine stukje moeten zitten.

Omdat (één van de twee) konijnen weg geen optie is, moest er dus een ander hok komen. En dan bij voorkeur een hok wat makkelijk te scheiden is (voor het geval dat) en waarbij er bij scheiding genoeg leefruimte overblijft per konijn.

Een dubbeldeks hok was de beste oplossing. Dus wij, hup, de auto in, en naar diverse dierenwinkels gereden. Nergens geslaagd natuurlijk, geen winkel die een fatsoenlijk megahok verkoopt }:| En die verkopers kijken ook stuk voor stuk heel glazig als je ernaar vraagt.

Uiteindelijk naar Jumper Dierensupermarkt gereden, en daar konden ze m bestellen. Zo gezegd, zo gedaan, en vrijdag komt dus het nieuwe hok van Molly en Boelie! Dit is 'm, de Ferplast Rabbit 100 Double:



Ben benieuwd of ze m leuk vinden :D

Overigens hebben we ook een 1,5 kg zak Science Selective gekocht. We willen daarop overstappen, en nu kunnen we het mengen met de laatste halve zak Russel Rabbit die we nog hebben. Vooralsnog hebben ze allebei een brokje geproefd, en ze lijken het lekker te vinden. Nu dus geleidelijk wennen.

En voor dierendag ook een bakje knaagdierengras gehaald, voor zowel Molly en Boelie als de twee cavia's die hier ook wonen. Alleen hebben ze daar niet zoveel aan, want dat gras moet eerst nog groeien :') Vandaag krijgen ze dus, net als normaal, een lekkere wortel met loof
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  maandag 4 oktober 2010 @ 17:22:26 #185
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_87175518
lekker hok guppy ! *O* kunnen ze lekker zelf bepalen waar ze gaan liggen, als ze mekaar ff zat zijn hebben ze allebei een eigen verdieping ^O^

Hier ook dierendag voor de knijntjes, eerst hok lekker uitgebaggerd, en toen een tunneltje cadeau gedaan :')



hey wat is dat ?


Geinig, maar wat doet het ?


Eerst maar even eten :Y)


:7

Hij is goedgekeurd
nee de hond is niet aangevreten die is in de rui :')
-= Een ongeluk zit in een klein hoekje... =-
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
  maandag 4 oktober 2010 @ 17:42:08 #186
293637 silent_scream1
Dance till you're dead
pi_87176146
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 22:27 schreef Chemiu het volgende:

[..]

Ik denk niet dat die van mij snapt waar een toiletbak voor is. Hij poept en plast ook zijn hele hok onder (kan dus iedere 2 dagen het hok compleet verschonen). Mijn 'gooi de dropjes en plasjes in de toiletbak' werkt nog niet echt tot nu toe.
Wat ik bij Loki heb gedaan, gewoon continu elk poepje en plasje in zijn hok, in het bakje geschept. Elke keer herhalen en uiteindelijk had hij het bij mij door. Na 2 weken. Nu doet hij het alleen in het toiletje, zelfs niet op mijn bed of schoot al hou ik m daar bijna een uur. Hij rent dan gewoon zn kooi in en gaat daarop zitten.
pi_87182608
ik denk dat wij gewoon een reuze intilligent konijn hebben. Hoewel wij in het begin ook moeite hadden om Urkel netjes op zijn plee te laten zitten, heeft hij het uiteindelijk zichzelf aangeleerd. uiteindelijk afgelopen winter heeft hij hetzichzelf ook weer afgeleerd, van het voorjaar was de tuin 1 grote keutel binnenplaats. wel balen, maar goed, even iedere dag de bezem erdoor is geen punt natuurlijk. sinds een tijdje hebben we een konijntje erbij gehaald, die hebben we buiten een groot hok gegeven, en die doet bijna alles in dat hok. Urkel doet dat inmiddels ook (raar beest :) )
Juultje (nu een maand of 2 hier) is ook best slim, die weet ook gewoon dat binnen keutelen alleen mag in de kooi die bij ons in de keuken staat.

ik denk dat wil je een konijntje een beetje zindelijk krijgen regelmaat en een eigen plek geven heel belangrijk is. als je ze in het begin 'opsluit' in hun kooi en langzaam de ruimte waarin ze mogen spelen rennen springen vergroot zullen ze voor hun behoefte toch heel vaak terug keren naar de plek waar het allemaal begon!! omdat ze weten dat dat 'thuis' is. (denk ik)
Sla niet, Prei wel
pi_87182792
flo is trouwens echt een schatje!!!!!

voor dierendag hebben ze van ons een weide bol gehad.... die is al bijna op ook :)
zoon slang is ook ontzettend grappig!! wij hebben een stuk buis liggen hier, daar gaan ze wel eens doorheen, maar omdat ze achter het huis hier nogal de ruimte hebben lopen ze er liever omheen -O-

maar ach :) als ze er een keer doorheen duiken vind ik dat prachtig om te zien :) en dan is het toch gewoon weer *O*
Sla niet, Prei wel
  Moderator woensdag 6 oktober 2010 @ 18:24:06 #189
155227 crew  Guppy
dus
pi_87254962
Molly is, euh, op
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  woensdag 6 oktober 2010 @ 19:43:53 #190
12863 oCe
-I am Jack's wasted life
pi_87258010
Ah, daar heeft Dot ook last van :+



Porch Monkey 4 Life!
  woensdag 6 oktober 2010 @ 20:17:43 #191
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_87259445
oh vreselijk als ze zo gaan liggen, afentoe storm ik nog naar buiten omdat Steph weer zo raar ligt :') Hij weer een halve hartverlamming van mij, hij was net zo fijn aan het dromen :')
-= Een ongeluk zit in een klein hoekje... =-
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
  Moderator donderdag 7 oktober 2010 @ 07:10:49 #192
155227 crew  Guppy
dus
pi_87272774
Hahaha , die Dot kan er ook wat van. Hoe is het nu met haar?

En in het begin dacht ik ook, WTF! Tommie liet zich echt op z'n zij vallen, a true bunny flop zeg maar, zoals je ze ook op youtube ziet. Molly doet dat trouwens ook, gewoon, plof :D
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  donderdag 7 oktober 2010 @ 07:33:26 #193
138195 morgane
Omnomnomnivoor
pi_87272895
en ik maar denken dat ik een gestoord konijn heb! Dat neerploffen is dus blijkbaar iets konijn-eigens :p
pi_87272972
Nijn doet dat de laatste dagen dus ook continu, ik schik echt weer iedere keer als ik hem ergens zie liggen want hij doet het ook nog eens op de meest vreemde plaatsen.
  Moderator donderdag 7 oktober 2010 @ 07:59:19 #195
155227 crew  Guppy
dus
pi_87273041
Het heet 'bunny flop', zoek maar eens op youtube :) En het is een teken van extreem relaxed en op z'n gemak voelen. Alleen maar goed dus :Y
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_87273080
Ja ik weet het, maar toch blijf ik het doodeng vinden om te zien ;).
  Moderator donderdag 7 oktober 2010 @ 08:03:56 #197
155227 crew  Guppy
dus
pi_87273089
In het begin vond ik dat ook, maar het is ook wel errug schattig :D

[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  FOK!fotograaf donderdag 7 oktober 2010 @ 12:24:07 #198
258764 Chemiu
Scheikundedoos
pi_87280579
quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 08:03 schreef douche-eendje het volgende:
Ja ik weet het, maar toch blijf ik het doodeng vinden om te zien ;).
Ja ik schrik ook iedere keer weer :@. Flo gaat vaak zelfs helemaal op zn rug liggen, pootjes in de lucht, ogen open ... hij kan veel te goed een dood konijn nadoen :'). Dat filmpje is wel schattig :P.

En hij verkleurt :o. Hij was eerst helemaal grijs/bruin, en nu begint zn borst steeds lichter te worden. Nog even en hij krijgt een echte hollandertekening.
  Moderator donderdag 7 oktober 2010 @ 14:40:40 #199
155227 crew  Guppy
dus
pi_87285063
Konijnen kunnen inderdaad een beetje verkleuren. Mijn vorige konijntje Tommie was een beetje bruinig grijs toen we 'm kregen, en was aan het einde echt blauw grijs, heel mooi. Bij Molly en Boelie is het trouwens minder goed te zien denk ik, met al die kleuren die ze hebben.

Hier trouwens het dierendag kado van ze, dat is nog aan het groeien :)



Het andere kado, het nieuwe hok met twee verdiepingen, komt als het goed is morgen. Spannend hoor, ik ben heel benieuwd wat ze ervan vinden. Straks durven ze dat trapje niet of op af :')

Trouwens, we hebben dat nieuwe hok besteld omdat we het IJzeren Gordijn niet meer wilden gebruiken en zo. Sinds we het hok in bestelling hebben staan, is het IJzeren Gordijn er niet meer aan te pas gekomen, en is alles koek en ei tussen de twee :') Assholes

Setje oren




[ Bericht 15% gewijzigd door Guppy op 07-10-2010 16:23:19 ]
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_87299696
bunnyflops zijn top :)

mooie foto;s trouwens guppyfriend.... ze zien er inderdaad lekker vredig uit!!! misschien wel voor niets die dubbeldekker besteld :) :P
Sla niet, Prei wel
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')