abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_85154327
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 20:12 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Niet op de vrije markt
Jawel moppie...via een makelaar. Goed zoeken en kijken!
pi_85154390
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 20:10 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Nee, jij kan namelijk niet lezen
Marktprijs woning daalt --> huurprijs daalt. Da's marktwerking. ;)
  woensdag 11 augustus 2010 @ 20:15:06 #253
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_85154450
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 20:01 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Wat voor kosten denk je dat hebt als verhuurder?
Op een woning van 550 euro heeft zo'n verhuurder minstens 250 euro kosten. Dan reken ik rendement op kapitaal uiteraard niet mee.
The End Times are wild
pi_85154454
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 20:12 schreef BeffJeck het volgende:

[..]

Jawel moppie...via een makelaar. Goed zoeken en kijken!
Denk vooral in een tokkie wijk
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_85154517
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 20:15 schreef LXIV het volgende:

[..]

Op een woning van 550 euro heeft zo'n verhuurder minstens 250 euro kosten. Dan reken ik rendement op kapitaal uiteraard niet mee.
Op een huis van 250.000 marktwaarde hou je netto 1,5% over, kan je beter de boel verkopen en iets leuks met je geld doen
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_85154521
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 20:15 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Ook daar heb je vrije markt. Niemand wil er wonen ---> lage huur.
  woensdag 11 augustus 2010 @ 20:17:29 #257
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_85154558
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 20:15 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Kijk nou eens naar dat lijstje van Funda. Is hier in de buurt, dus je weet wel wat de tokkie-wijken zijn en wat niet. Daar zitten gewoon prima wijken tussen.
The End Times are wild
pi_85154586
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 20:16 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Ook daar heb je vrije markt. Niemand wil er wonen ---> lage huur.
Geef mij maar een hoekhuis in een normale wijk bij voorkeur dicht bij mijn vrienden, familie en dicht bij een snelweg
pi_85154631
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 20:17 schreef LXIV het volgende:

[..]

Kijk nou eens naar dat lijstje van Funda. Is hier in de buurt, dus je weet wel wat de tokkie-wijken zijn en wat niet. Daar zitten gewoon prima wijken tussen.
Die prijzen zijn een stuk geloofwaardiger dan van Jeff Beck :')
  woensdag 11 augustus 2010 @ 20:19:11 #260
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_85154636
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 20:16 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Op een huis van 250.000 marktwaarde hou je netto 1,5% over, kan je beter de boel verkopen en iets leuks met je geld doen
Dat gebeurt dan ook massaal. Maar commerciële fondsen willen ook graag diversificatie in hun portefeuille hebben en houden daarom toch nog wat huurwoningen aan.

Als particulier is het verhuren van een huis helemaal financiële idiotie, dat klopt. Maar voor een pensioenfonds zijn er goede redenen (inflatiehedge) om toch wat vastgoed te behouden. Al levert het geen fluit op.
The End Times are wild
  woensdag 11 augustus 2010 @ 20:19:58 #261
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_85154669
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 20:19 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Die prijzen zijn een stuk geloofwaardiger dan Jeff Beck :')
Wat bedoel je hiermee? Dat zijn toch gewoon de marktprijzen waarmee kopers gelokt worden? Denk je dat wanneer je interesse toont die prijs omhoog gaat? De prijs is de prijs.
The End Times are wild
pi_85154728
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 20:19 schreef LXIV het volgende:

[..]

Dat gebeurt dan ook massaal. Maar commerciële fondsen willen ook graag diversificatie in hun portefeuille hebben en houden daarom toch nog wat huurwoningen aan.

Als particulier is het verhuren van een huis helemaal financiële idiotie, dat klopt. Maar voor een pensioenfonds zijn er goede redenen (inflatiehedge) om toch wat vastgoed te behouden. Al levert het geen fluit op.
Ik heb het ook over een particulier die verhuurd, dat is gewoon niet interessant. Dat kan je alleen interessanter maken door de huurmarkt vrij te geven en zorg je er uiteindelijk voor dat vermogende Nederlanders wel hun vermogen in Nederland investeren en niet alleen bouwen om te verkopen
pi_85154734
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 20:18 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Geef mij maar een hoekhuis in een normale wijk bij voorkeur dicht bij mijn vrienden, familie en dicht bij een snelweg
En daar heb je dik voor betaald maar goed als je het kan betalen op 1 inkomen zonder HRA dan is er niets aan de hand. ;)
pi_85154760
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 20:19 schreef LXIV het volgende:

[..]

Wat bedoel je hiermee? Dat zijn toch gewoon de marktprijzen waarmee kopers gelokt worden? Denk je dat wanneer je interesse toont die prijs omhoog gaat? De prijs is de prijs.
Er is maar een heel klein gedeelte van de huurmarkt vrij. Gewoon heel de markt vrijgeven.
  woensdag 11 augustus 2010 @ 20:25:21 #265
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_85154890
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 20:21 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Ik heb het ook over een particulier die verhuurd, dat is gewoon niet interessant. Dat kan je alleen interessanter maken door de huurmarkt vrij te geven en zorg je er uiteindelijk voor dat vermogende Nederlanders wel hun vermogen in Nederland investeren en niet alleen bouwen om te verkopen
Nee, dat klopt. Als particulier persoon moet je zeker 8% vragen. En dat wil niemand betalen, want mensen zonder geld zitten voor 3% van dat bedrag in een sociale-huurwoning en mensen met geld kopen voor netto, inclusief HRA, voor 6% zelf een huis.

Daarom gaat iemand bij zijn volle verstand dus ook niet zijn vermogen op deze manier 'investeren' Hoewel het wel gebeurt natuurlijk. :')
The End Times are wild
  woensdag 11 augustus 2010 @ 20:25:44 #266
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_85154909
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 20:22 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Er is maar een heel klein gedeelte van de huurmarkt vrij. Gewoon heel de markt vrijgeven.
Funda is geen sociale woningbouw hoor
The End Times are wild
pi_85154947
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 20:22 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

En dan blijven de prijzen hetzelfde omdat niemand in die tokkie wijken wil wonen. ;)
pi_85155044
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 20:25 schreef LXIV het volgende:

[..]

Funda is geen sociale woningbouw hoor
Ik heb het ook niet over de vrije sector
pi_85155054
Persoonlijk vind ik ze wel gezellig die tokkie wijken , lekker met krat bier en op de vensterbank zitten.
pi_85155069
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 20:26 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

En dan blijven de prijzen hetzelfde omdat niemand in die tokkie wijken wil wonen. ;)
Mensen die anders niks kunnen betalen komen daar terecht

Lekkker boeiend, moet je maar werken als je beter wil wonen
pi_85155145
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 20:29 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Mensen die anders niks kunnen betalen komen daar terecht

Lekkker boeiend, moet je maar werken als je beter wil wonen
Volgens mij bestaat grootste deel van NL uit tokkiewijken. :')
  woensdag 11 augustus 2010 @ 20:32:08 #272
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_85155181
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 20:29 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Ik heb het ook niet over de vrije sector
Nee, maar ook in de vrije sector is er dus genoeg te vinden in een fatsoenlijke omgeving rond de 500 euro. Dat kun je zien in het linkje.

Dat het een raadsel is hoe hier een redelijk vermogensrendement behaald wordt klopt helemaal. Maar laten we nu eerlijk zijn, sparen tegen 2,5% of beleggen in aandelen had de afgelopen 10 jaar ook niets opgeleverd.
Je moet het rendement van een belegging natuurlijk altijd afwegen tegenover andere beleggingen in de markt. En het relatieve risico.
The End Times are wild
pi_85155430
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 20:31 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Volgens mij bestaat grootste deel van NL uit tokkiewijken. :')
Ja door de woningbouwverenigingen die moeten slopen en herbouwen en niet hun krotten bij onze kinderen in de maag splitsen.
Massas mensen staan garant om hun kinderen zo een krot te bezorgen tegen de hoofdprijs, nou ik niet dus.
Ik heb zelf vroeger bestaande bouw gekocht en opgeknapt maar ook een premie A woning en een vrije sector nieuwbouw gekocht en ik weet dus wat bouwkosten zijn
Maar 140.000 euro ofwel 300.000 gulden voor een tochtige twee kamer ex-corporatiewoning, met 100 euro servicekosten en blokverwarming, dat is volslagen gestoord
Het meest bijzondere vind ik wel dat de minister van Volksgezondheid uit de directiekamer van Achmea komt, dus de zorgmaffia zit nu in de regering
pi_85155437
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 20:32 schreef LXIV het volgende:

[..]

Nee, maar ook in de vrije sector is er dus genoeg te vinden in een fatsoenlijke omgeving rond de 500 euro. Dat kun je zien in het linkje.

Dat het een raadsel is hoe hier een redelijk vermogensrendement behaald wordt klopt helemaal. Maar laten we nu eerlijk zijn, sparen tegen 2,5% of beleggen in aandelen had de afgelopen 10 jaar ook niets opgeleverd.
Je moet het rendement van een belegging natuurlijk altijd afwegen tegenover andere beleggingen in de markt. En het relatieve risico.
595 is de goedkoopste en dat is rond de 500 euro, we zullen maar zeggen dat je creatief met cijfers omgaat

Meeste van de huizen zijn gewoon 700-800 euro en dan wordt het rendement al een ander verhaal. Waarschijnlijk zit je ook zo rond de 1000 euro als de markt wat beter is.

De afgelopen jaren waren depositios van 5% sws geen uitzondering en sws hoef je niks te doen als je geld op de bank zet of heel weinig als je het belegd. In elk geval stukken minder als een huis verhuren
pi_85155524
quote:

[..]

Het is de langere termijn dat telt, In 10 jaar kun je geluk hebben maar ook pech.
Over 30 jaar is een meer realistische benadering maar helaas draait de moderne wereld om resultaten op korte termijn. ;(
pi_85155729
quote:

[..]

Waarom toch zo stug vast houden aan de huidige marktwaarde? Alleen de marktwaarde op het moment van aanschaf is interessant. Neem mijn huisbaas: 1 huis 3 appartementen, bruto huuropbrengst per maand: 2250 euro. Hij heeft dit huis ooit gekocht voor 350.000 gulden 8% daarvan is 2333 gulden per maand. oftewel bijna het bedrag wat hij nu maandelijks ontvangt aan huur in euro's... Dat is toch moeilijk een slechte investering te noemen.
eten!!!
pi_85155831
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 20:44 schreef janatwork het volgende:

[..]

Waarom toch zo stug vast houden aan de huidige marktwaarde? Alleen de marktwaarde op het moment van aanschaf is interessant. Neem mijn huisbaas: 1 huis 3 appartementen, bruto huuropbrengst per maand: 2250 euro. Hij heeft dit huis ooit gekocht voor 350.000 gulden 8% daarvan is 2333 gulden per maand. of te wel bijna het bedrag wat hij nu maandelijks ontvangt aan huur in euro's... Dat is toch moeilijk een slechte investering te noemen.
Als de bruto opbrengst onder de 6% daalt (van de marktwaarde) kan hij beter verkopen en wat anders gaan doen
pi_85155859
quote:

[..]

Waarom toch zo stug vast houden aan de huidige marktwaarde? Alleen de marktwaarde op het moment van aanschaf is interessant. Neem mijn huisbaas: 1 huis 3 appartementen, bruto huuropbrengst per maand: 2250 euro. Hij heeft dit huis ooit gekocht voor 350.000 gulden 8% daarvan is 2333 gulden per maand. oftewel bijna het bedrag wat hij nu maandelijks ontvangt aan huur in euro's... Dat is toch moeilijk een slechte investering te noemen.
Volgens DAM is dat niet de marktwaarde. ;)
  woensdag 11 augustus 2010 @ 20:48:56 #279
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_85155947
quote:

[..]

Die opbrengsten zijn natuurlijk geen 2300 euro p/m, daar gaan heel wat kosten vanaf. Ook arbeid.

Het is interessant om naar de huidige marktwaarde te kijken omdat dit je return on capital bepaalt.
Als je maar netto 2% van de marktwaarde aan huur ontvangt, en je kunt 4% netto ontvangen door het te verkopen en het geld op de bank te zetten, dan is het dus een economisch juiste beslissing om dit te doen. Zolang de inflatie op de huizenmarkt onder de 2% blijft tenminste.
The End Times are wild
pi_85155955
Ik heb geen zin om te rekenen maar ik zou wel willen weten als je nu een huis koopt voor 250k(laten we zeggen cash) en je het verhuurd voor 600 euro in de maand (met inflatie-stijging van 2%) hoe lang het dan duurt voor je huis afbetaald is.
  woensdag 11 augustus 2010 @ 20:55:34 #281
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_85156236
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 20:49 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Ik heb geen zin om te rekenen maar ik zou wel willen weten als je nu een huis koopt voor 250k(laten we zeggen cash) en je het verhuurd voor 600 euro in de maand (met inflatie-stijging van 2%) hoe lang het dan duurt voor je huis afbetaald is.
Per jaar is dat ongeveer:
Huuropbrengsten
12x600 = 7200
Kosten
admin 600 (dat is maar 20 uur per jaar eraan besteden)
onderh 2000 (inclusief sparen voor lange-termijn onderhoud)
OZB 600
verz. 200

Je netto-opbrengst is dus 3800 euro.

Zet je die 250.000 tegen 4% op de bank brengt dit 10.000 euro op

Op het eerste gezicht is verhuren dus bijzonder ongunstig. Je moet de inflatie (op de huizenmarkt) echter ook nog meerekenen.
Stel dat die inflatie 3% is, dan is je netto-opbrengst al 3800 + 7500 = 11300.

De afgelopen decennia was de inflatie op de huizenmarkt nog veel meer, wel 5% gemiddeld. Of het lucratief is hangt dus helemaal af wat de huizenprijzen doen. Die moeten vanaf het moment van kopen met zo'n 2,5% stijgen om break-even tov rentetrekken te zijn.
The End Times are wild
pi_85156798
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 20:55 schreef LXIV het volgende:

[..]

Per jaar is dat ongeveer:
Huuropbrengsten
12x600 = 7200
Kosten
admin 600 (dat is maar 20 uur per jaar eraan besteden)
onderh 2000 (inclusief sparen voor lange-termijn onderhoud)
OZB 600
verz. 200

Je netto-opbrengst is dus 3800 euro.

Zet je die 250.000 tegen 4% op de bank brengt dit 10.000 euro op

Op het eerste gezicht is verhuren dus bijzonder ongunstig. Je moet de inflatie (op de huizenmarkt) echter ook nog meerekenen.
Stel dat die inflatie 3% is, dan is je netto-opbrengst al 3800 + 7500 = 11300.

De afgelopen decennia was de inflatie op de huizenmarkt nog veel meer, wel 5% gemiddeld. Of het lucratief is hangt dus helemaal af wat de huizenprijzen doen. Die moeten vanaf het moment van kopen met zo'n 2,5% stijgen om break-even tov rentetrekken te zijn.
je neemt nu niet de huurprijs stijging mee, je huuropbrengsten zijn over 10 jaar hoger dan nu. Aan de andere kant stijgt je ozb natuurlijk ook...
eten!!!
pi_85156932
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 21:07 schreef janatwork het volgende:

[..]

je neemt nu niet de huurprijs stijging mee, je huuropbrengsten zijn over 10 jaar hoger dan nu. Aan de andere kant stijgt je ozb natuurlijk ook...
vergeet de huizenmarktcorrectie niet. deze komt zeker komende 10 jaar; meer vergrijzing, minder mensen. klaar.
pi_85157045
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 21:11 schreef FkTwkGs2014 het volgende:

[..]

vergeet de huizenmarktcorrectie niet. deze komt zeker komende 10 jaar; meer vergrijzing, minder mensen. klaar.
Hoeveel minder mensen?
pi_85157093
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 21:13 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Hoeveel minder mensen?
who knows. significant minder in ieder geval.
pi_85157140
quote:

[..]

Hoeveel minder mensen?
Dat is afhankelijk hoe snel ze afsterven. ;)
pi_85157209
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 21:15 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

En het huis tussen de erfgenamen verdeeld moet worden. :)
pi_85157418
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 21:15 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Levensverwachting neemt nog steeds gestaag toe, dat plus open Europese grenzen zorgt er denk ik voor dat er vrijwel geen bevolkingsafname zal zijn in Nederland.
  woensdag 11 augustus 2010 @ 21:23:34 #289
288972 droom_econoom8
voorheen droom_econoom7
pi_85157522
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 21:21 schreef lutser.com het volgende:

[..]

Levensverwachting neemt nog steeds gestaag toe, dat plus open Europese grenzen zorgt er denk ik voor dat er vrijwel geen bevolkingsafname zal zijn in Nederland.
Open grenzen, dat betekent ook dat opgeleide mensen hier weg kunnen. Wat je er voor "koopkrachtige" lieden" terug krijgt, is maar de vraag.
=Jongeren die lid zijn van een vakbond zijn matennaaiers!=
Disclaimer: Mijn uitingen zijn slechts mijn mening en niet meer dan dat. Onder geen beding mogen mijn uitingen worden opgevat als advies! Ik accepteer geen enkele aansprakelijkheid.
pi_85157563
quote:

[..]

http://www.cbs.nl/nl-NL/m(...)999/1999-0194-wm.htm
  woensdag 11 augustus 2010 @ 21:26:08 #291
288972 droom_econoom8
voorheen droom_econoom7
pi_85157643
quote:

[..]

Hoeveel minder mensen?
De juiste vraag is: Welk soort mensen. Welnu, dat wordt het grijze soort, dat zich het gelukkigst voelt in intensieve menshouderij. Niet in eensgezinswoningen.
=Jongeren die lid zijn van een vakbond zijn matennaaiers!=
Disclaimer: Mijn uitingen zijn slechts mijn mening en niet meer dan dat. Onder geen beding mogen mijn uitingen worden opgevat als advies! Ik accepteer geen enkele aansprakelijkheid.
pi_85157682
quote:

[..]

men kan makkelijker in een ander land gaan wonen als het pensioen er is, zou mooi zijn als men ook een Europese ziektekostenverzekeraar kan kiezen.
Ziektekosten zijn nu eenmaal lager in andere landen in Europa

Maar ook hoogopgeleide jongeren kunnen makkelijk elders aan de slag, dat is nu eenmaal inherent aan een Europa.
Daarom moeten jongeren ook hun eigen opleiding gaan betalen, en niet dat Jan de timmerman aan hun toekomst moet meebetalen
Het meest bijzondere vind ik wel dat de minister van Volksgezondheid uit de directiekamer van Achmea komt, dus de zorgmaffia zit nu in de regering
  woensdag 11 augustus 2010 @ 21:28:23 #293
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_85157742
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 21:07 schreef janatwork het volgende:

[..]

Die verhouding blijft dus dankzij de inflatie (= huurprijsstijging) over ieder jaar precies gelijk.
The End Times are wild
pi_85157754
quote:
Op woensdag 11 augustus 2010 21:23 schreef droom_econoom8 het volgende:

[..]

Open grenzen, dat betekent ook dat opgeleide mensen hier weg kunnen. Wat je er voor "koopkrachtige" lieden" terug krijgt, is maar de vraag.
We moeten scherp blijven, maar ik zie nog niet zoveel talent naar Roemenië verhuizen. (waar ze een veel grotere huizen bubbel hebben)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')