Ohja, ik vergat de caffeine nog he, ook zulks een godvergeten harddrug.quote:Op zaterdag 7 augustus 2010 00:32 schreef Chowi het volgende:
Wat een matige argumentatie zeg.
Wat is alcohol dan als het geen drugs is? Het heeft exact dezelfde werking.
Alcohol = drinkenquote:Op zaterdag 7 augustus 2010 00:32 schreef Chowi het volgende:
Wat een matige argumentatie zeg.
Wat is alcohol dan als het geen drugs is? Het heeft exact dezelfde werking.
lees de OP nog eens goed, die 3 voorbeelden die ts gaf waren voorbeelden van mensen die hun drugsgebruik goed proberen te pratenquote:Op zaterdag 7 augustus 2010 00:31 schreef Zhe-AnGeL het volgende:
Goed van je ts maak er 10 gram van per dag!
Wat goed dat je toch normaal door het verkeer komt
WOWWWWWWWWW
waar is je beker voor de finale
ts![]()
alcohol en nicotine vergelijken met coke!
Lekker bevooroordeeld weer.quote:Op zaterdag 7 augustus 2010 00:33 schreef BadKeukenTegel het volgende:
[..]
Ohja, ik vergat de caffeine nog he, ook zulks een godvergeten harddrug.
Zonder cokaine geen vaginequote:Op zaterdag 7 augustus 2010 00:34 schreef nattermann het volgende:
Terechte klacht.
Zonder bier geen plezier.
Leer toch eens normaal mensen, debiele zeikteef.quote:Op zaterdag 7 augustus 2010 00:31 schreef Zhe-AnGeL het volgende:
Goed van je ts maak er 10 gram van per dag!
Wat goed dat je toch normaal door het verkeer komt
WOWWWWWWWWW
waar is je beker voor de finale
ts![]()
alcohol en nicotine vergelijken met coke!
GHB wordt doorgaans ook gedronken. Is dat dan ook geen drug?quote:Op zaterdag 7 augustus 2010 00:34 schreef Skylark. het volgende:
[..]
Alcohol = drinken
Rest van drugs = geen drinken
Alcohol = geen drug
Dat is een pilletje.quote:Op zaterdag 7 augustus 2010 00:36 schreef Chowi het volgende:
[..]
GHB wordt doorgaans ook gedronken. Is dat dan ook geen drug?.
Jij koopt ergens een glas of flesje GHB en giet die je huig in?quote:Op zaterdag 7 augustus 2010 00:36 schreef Chowi het volgende:
[..]
Dat is nog een veel matiger argumentatie.quote:Op zaterdag 7 augustus 2010 00:34 schreef Skylark. het volgende:
[..]
Alcohol = drinken
Rest van drugs = geen drinken
Alcohol = geen drug
Geeft hetzelfde effect als alcoholquote:Op zaterdag 7 augustus 2010 00:36 schreef Chowi het volgende:
[..]
Nee, wel buisjes.quote:Op zaterdag 7 augustus 2010 00:37 schreef BadKeukenTegel het volgende:
[..]
Jij koopt ergens een glas of flesje GHB en giet die je huig in?
Ik smeer er weer één. Kan er niet mee stoppen. Als ik 's ochtends wakker word denk ik aan brood.quote:
Uhm nou...eh...nou...eh...nee niet echt....quote:
Whehe.quote:Op zaterdag 7 augustus 2010 00:37 schreef Kwalberto het volgende:
[..]
Geeft hetzelfde effect als alcohol
Jeweet.quote:
quote:Op zaterdag 7 augustus 2010 00:37 schreef Krantenman het volgende:
of om de zoveel dagen aan de paddo's zitten.
Goede samenvatting, feiten die ook door het bovenstaande rapport ondersteund worden. Mensen die zich de kanker inzuipen en bang zijn van mensen die wel eens drugs hebben gebruikt en hen junks vindenquote:Op zaterdag 7 augustus 2010 00:37 schreef DecoAoreste het volgende:
Sporadisch gebruik van wát dan ook is niet meteen dodelijk, en wie daarin slaagt is geen junk.
Alcohol is gewoon een drug, evenals nicotine, en beide zijn een stuk schadelijker op de lange termijn dan veel illegale drugs. Cafeïne is inderdaad tamelijk onschuldig, niemand met hersens beweert dan ook dat koffie erger is dan heroïne.
Onterechte klacht
quote:Op zaterdag 7 augustus 2010 00:29 schreef BadKeukenTegel het volgende:
Van die zieltjes die willen benadrukken hoe slecht bijv. alcohol wel niet voor je is om hun eigen junkie drugsgebruik goed te praten.![]()
'Ik snuif 5 gram per dag maar drink geen alcohol![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
'Alcohol veroorzaakt veel meer dodelijke slachtoffers in het verkeer'
Net zoals dat koffie nog erger is dan heroïne. Hou toch op, broodmongolen.
quote:Op zaterdag 7 augustus 2010 03:11 schreef BlackLining het volgende:
Kom nou
In theorie is alcohol ook een harddrug ja. In de praktijk is het dat echter niet.
Mensen die te hard aan de theorie vasthouden
Ergens deze week zal ik met een veel puikere avatar op de proppen komen.quote:Op zaterdag 7 augustus 2010 02:02 schreef 08gnoT. het volgende:
[..]
Waar is je toffe avatar van die witte poes met blauwgroene ogen?
quote:Op zaterdag 7 augustus 2010 10:42 schreef henskiepenskie het volgende:
het valt me altijd op dat de gebruiker van wiet en harddrugs vaak van die ontzettende slome losers zijn.
veel meer dan bij gebruikers van alcohol
Nee geldquote:Op zaterdag 7 augustus 2010 00:35 schreef Granduppaaaaah het volgende:
Matige argumentatie, alcohol heeft grootste hoeveelheid verslaafden.
jammaar alcohol is toch een harddrugquote:Op zaterdag 7 augustus 2010 10:47 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Laat me raden: je kent 0 harddrugsgebruikers.
Precies. Ik heb ook zo'n vriend, verder hele toffe kerel hoor, die maar niet lijkt te begrijpen wat een drug nu eigenlijk is en er precies zo over denkt als jij hier beschrijft. Ging helemaal flippen toen hij hoorde dat ik een keer een joint had gerookt en moest zijn omgang met mij (en een andere vriend van mij) maar eens flink heroverwegen. Terwijl hij zelf regelmatig alcohol drinkt.quote:Op zaterdag 7 augustus 2010 05:24 schreef Choad het volgende:
[..]
Goede samenvatting, feiten die ook door het bovenstaande rapport ondersteund worden. Mensen die zich de kanker inzuipen en bang zijn van mensen die wel eens drugs hebben gebruikt en hen junks vinden.
Hoe zou dat toch komen? Mischien omdat meer mensen alcohol gebruiken dan coke of wat dan ook voor troep?quote:Op zaterdag 7 augustus 2010 00:29 schreef BadKeukenTegel het volgende:
V
Hoe doe je eigenlijk zo'n avatar toevoegen an je profiel.quote:Op zaterdag 7 augustus 2010 10:39 schreef BadKeukenTegel het volgende:
[..]
Ergens deze week zal ik met een veel puikere avatar op de proppen komen.
Hoppaa: TS gedist!quote:Op zaterdag 7 augustus 2010 05:21 schreef Choad het volgende:
Alcohol is ook een drug.
Lees anders dit rapport even, als je er zoveel om geeft en je eigen overmatig drankgebruik wil goedpraten: http://www.rivm.nl/bibliotheek/rapporten/340001001.html.
Rapport in het kort
Alcohol en tabak scoren hoog op de schaal van schadelijkheid voor de volksgezondheid en zijn daarmee relatief schadelijker dan veel andere soorten drugs. Dit blijkt uit een nieuwe risico-evaluatie van het RIVM, waarin 19 genotmiddelen zijn gerangschikt naar hun schadelijke karakter. Heroine en crack blijken samen met alcohol en tabak relatief het meest schadelijk te zijn. Paddo's, LSD en khat scoren relatief laag op deze lijst. Het gebruik van cannabis en ecstasy valt in deze rangschikking op individueel niveau in de middencategorie, maar scoren vanwege de omvang van het gebruik hoger als je naar de schadelijkheid voor de gehele bevolking kijkt.
De rangschikking is bepaald op basis van de driedeling: hoe giftig is het middel (op korte en lange termijn), hoe verslavend is het, en wat is de maatschappelijke schade. Voorbeelden van de laatste factor zijn agressie, verkeersonveiligheid, arbeidsverzuim en zijn zowel op individueel niveau gemeten als op het niveau van de samenleving in zijn geheel. Bezien vanuit de gehele samenleving stijgt de schadelijkheid van deze middelen als ze veel worden gebruikt. De maatschappelijke schade gaat dan zwaarder wegen.
De evaluatie is uitgevoerd door een panel van 19 experts, die de schadelijkheid beoordeelden op basis van hun eigen wetenschappelijke expertise en de beschikbare literatuur over de middelen. Deze onderzoekswijze is in Nederland voor het eerst op drugs en genotsmiddelen toegepast; internationaal gezien was het de tweede keer. De bevindingen van deze onderzoeken komen overeen. Dit RIVM-onderzoek is uitgevoerd in opdracht van het ministerie van VWS. Mede aan de hand van deze beoordeling kan het huidige Nederlandse drugsbeleid op een rationele wijze worden geevalueerd.
---
Als je dan toch bezig bent om je erin te verdiepen, neem dan ook de moeite.
Wat doet Joran op dat plaatje?quote:
Nee dit is veel beter dames en heren!quote:
Jij giet pure alcohol je huig in?quote:Op zaterdag 7 augustus 2010 00:37 schreef BadKeukenTegel het volgende:
[..]
Jij koopt ergens een glas of flesje GHB en giet die je huig in?
Het algemene beeld inderdaadquote:
Waarom is er geen heroïne café ?quote:Op zaterdag 7 augustus 2010 18:59 schreef Kandijfijn het volgende:
Alcohol is gewoon een drugs, waarschijnlijk omdat het maatschappelijk geaccepteerd is gebruik ik het zonder gewetenswroeging.
Inderdaad, doe het dan gewoon allemaalquote:Op zaterdag 7 augustus 2010 00:37 schreef Krantenman het volgende:
[..]
Dat is nog een veel matiger argumentatie.Hoezo "Rest van drugs"? Dan is alcohol toch ook een drug?
![]()
Btw, ben het wel eens met de klacht over mensen die heel stoer alleen colaatjes in de kroeg drinken, maar wel elke avond een lijn naar binnen werken of om de zoveel dagen aan de paddo's zitten.
Mensen die hun alcoholverslaving proberen goed te praten door te zeggen dat het geen drug is.quote:Op zaterdag 7 augustus 2010 02:20 schreef BlackLining het volgende:
Jamensen die hun drugsverslaving proberen goed te praten
quote:Op zaterdag 7 augustus 2010 17:36 schreef Seamonkey- het volgende:
[..]
Nee dit is veel beter dames en heren!
hypocriet.quote:Op zaterdag 7 augustus 2010 21:40 schreef honkhonk het volgende:
Semi terechte klacht, tenzij het over wiet gaat.
Maarja, wat is tegenwoordig nog natuurlijk?quote:Op zaterdag 7 augustus 2010 21:56 schreef schijffie het volgende:
[..]
hypocriet.
"ja want wiet komt rechtstreeks uit de natuur, dus het kan niet slecht zijn"
In tegenstelling tot heroine, cocaine, speed, xtc, GHB, etc dan hequote:Op zaterdag 7 augustus 2010 21:56 schreef schijffie het volgende:
[..]
hypocriet.
"ja want wiet komt rechtstreeks uit de natuur, dus het kan niet slecht zijn"
Hoe de vliegende neuk blijkt die bewering uit die grafiek?quote:Op zaterdag 7 augustus 2010 23:15 schreef speknek het volgende:
Daarentegen
[ afbeelding ]
Mensen die gemiddeld zes glazen alcohol per dag drinken of meer, leven gemiddeld genomen langer dan geheelonthouders.
Nu jullie weer.
Oh wacht ik las je bericht verkeerd, ik dacht dat je bedoelde dat mensen die >=6 glazen per dag drinken, langer leefden dan de rest, niet dan geheelonthouders.quote:Op zondag 8 augustus 2010 00:07 schreef speknek het volgende:
Het aantal deaths is lager? (en gezien de SDs waarschijnlijk significant)
Gefeliciteerd, en nu weer terug naar WoW okay?quote:Op zondag 8 augustus 2010 00:23 schreef padlarf het volgende:
Helemaal eens met TS. Ik gebruik zelf geen drugs, ik drink enkel af en toe een biertje
Waar jij ineens WoW vandaan haalt is mij een raadsel. Hebben de pilletjes je hersens soms beschadigd?quote:Op zondag 8 augustus 2010 00:29 schreef YuckFou het volgende:
[..]
Gefeliciteerd, en nu weer terug naar WoW okay?
Must not feed the troll!quote:Op zondag 8 augustus 2010 00:23 schreef padlarf het volgende:
Helemaal eens met TS. Ik gebruik zelf geen drugs, ik drink enkel af en toe een biertje
Gefeliciteerd u heeft idd geen levenquote:
Bron?quote:Op zaterdag 7 augustus 2010 23:15 schreef speknek het volgende:
[ afbeelding ]
Daarentegen
[ afbeelding ]
Mensen die gemiddeld zes glazen alcohol per dag drinken of meer, leven gemiddeld genomen langer dan geheelonthouders.
Nu jullie weer.
Mensen die veel smoken krijgen in 99% van de gevallen geen longkanker, en hebben hoge functiesquote:Op zaterdag 7 augustus 2010 23:15 schreef speknek het volgende:
[ afbeelding ]
Daarentegen
[ afbeelding ]
Nu jullie weer.
Helemaal mee eens, als het kan voor alcohol kan het met allesquote:Op zaterdag 7 augustus 2010 19:25 schreef tong80 het volgende:
[..]
Waarom is er geen heroïne café ?
Legaliseer het en er worden minder inbraken gepleegd.
Hoe erg het ook voor je is, we zijn geen baby's meer. We kunnen zelf wel bepalen wat we in ons lichaam stoppen en wat niet, daar hebben we geen regering voor nodig.quote:Op zondag 8 augustus 2010 11:27 schreef Pakspul het volgende:
Heroine is de ergste drugs die er bestaat, maar alcohol en nicotine zijn erger dan wiet, cocaine, xtc of LSD
Want wiet is pure THC?quote:Op zondag 8 augustus 2010 11:19 schreef Skonk het volgende:
Onterechte klacht, trolltopic, als je alcohol puur zou nemen (zoals wiet bijvoorbeeld) zou je dood gaan
Hahah.quote:Op zondag 8 augustus 2010 11:19 schreef Skonk het volgende:
[..]
Mensen die veel smoken krijgen in 99% van de gevallen geen longkanker, en hebben hoge functies
Daniel JZ, Hickman M, Macleod J, Wiles N, Lingford-Hughes A, Farrell M, Araya R, Skapinakis P, Haynes J, Lewis G.quote:RESULTS: Eleven relevant papers were identified (two birth cohorts and nine papers on school-aged cohorts). There was consistent evidence to support an association between lower childhood SES and later drug use, primarily cannabis use.
http://pubs.niaaa.nih.gov/publications/arh24-1/05-11.pdfquote:
Dat is het punt niet. Niemand gebruikt pure alcohol, je argument heeft geen nut.quote:Op zondag 8 augustus 2010 11:35 schreef Skonk het volgende:
[..]
Pure THC kan je makkelijk nemen zonder dood te gaan
Pure alcohol niet
Je bewering had meer indruk gemaakt als je hem voor het gemak even in een grafiek had gegooid.quote:Op zondag 8 augustus 2010 11:19 schreef Skonk het volgende:
[..]
Mensen die veel smoken krijgen in 99% van de gevallen geen longkanker, en hebben hoge functies
Nee, omdat het dan harddrugs zou zijn hequote:Op zondag 8 augustus 2010 11:38 schreef padlarf het volgende:
[..]
Dat is het punt niet. Niemand gebruikt pure alcohol, je argument heeft geen nut.
hoe kom je erbij dat wiet en hasj geen drugs zouden zijn?quote:Op zondag 8 augustus 2010 11:51 schreef Draganta het volgende:
Nicotine en alcohol zijn drugs!
En wiet en hasj niet.
Klaar, slotje.
quote:Op zondag 8 augustus 2010 11:55 schreef arie_bc het volgende:
[..]
hoe kom je erbij dat wiet en hasj geen drugs zouden zijn?
Dit is gewoon een feit, vriendquote:Op zaterdag 7 augustus 2010 00:29 schreef BadKeukenTegel het volgende:
Heroinequote:Op zondag 8 augustus 2010 12:41 schreef Jeff89 het volgende:
Alcohol is 1 van de meest aggressieve, opdringerige, allesoverheersende drugs die er is, met een heel scala vervelende effecten die je nauwlijks bij andere drugs komt. Ik ken ook eigenlijk niets anders waarbij het ZO naar is om te veel te nemen.
Ook allesoverheersend, maar minder vervelende bijwerkingen en ook minder slecht voor lichaam en geest..quote:
alcohol nodig hebben om lol te kunnen makenquote:Op zaterdag 7 augustus 2010 00:34 schreef nattermann het volgende:
Terechte klacht.
Zonder bier geen plezier.
Helaas vriend! Er staat in het tekstje naast de grafiek een discussie van de auteurs. Ze vermoeden dat in de geheelonthouders een groep mensen zit die wel aan andere ziektes lijden of aan andere schadelijke drugs doen (roken, harddrugs etc.) en mensen die wel ooit heel veel hebben gedronken maar zijn gestopt:quote:Op zondag 8 augustus 2010 11:34 schreef speknek het volgende:
[..]
http://pubs.niaaa.nih.gov/publications/arh24-1/05-11.pdf
en nog positiever en beter onderzocht:
Streppel, M.T., Ocke, M.C., Boshuizen, H.C., Kok, F.J. & Kromhout, D. (2009) Long-term wine consumption is related to cardiovascular mortality and life expectancy independently of moderate alcohol intake: the Zutphen Study. Journal of Epidemiology and Community Health, 63, 534–540.
Ze twijfelen dus aan dit grafiekje.. Je moet wel goed je bron bestuderen hequote:If former drinkers are included in the abstainers gro u p, they may make alcohol appear to be more beneficial than it is. There f o re the best re s e a rc h studies will distinguish between former drinkers and those who have never used alcohol.
Oh ja, cannabis is natuurlijk gewoon een lekkernij.quote:Op zondag 8 augustus 2010 11:51 schreef Draganta het volgende:
Nicotine en alcohol zijn drugs!
En wiet en hasj niet.
Klaar, slotje.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |