abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 6 augustus 2010 @ 21:45:16 #1
132806 tokko1
Wat Shiz zegt ..
pi_84955435

Welkom in het grote chinese webshops topic!

Zoals je ziet is deze reeks al vele topics lang. Om alles op orde te kunnen houden zijn er een aantal regels en maatregelen genomen die in dit topic gelden. Alles wat je moet weten om mee te kunnen posten in dit topic kan je hieronder vinden. Voordat je hier een vraag gaat stellen gelieve even hieronder kijken of daar je antwoord misschien instaat. Domme vragen bestaan niet, maar wel als ze gewoon in de OP staan ;)

Veel succes en veel plezier met het kopen van chinese gadgets!

We hebben een aantal veel voorkomende vragen op een rijtje gezet, druk op de spoiler van de vraag waar jij het antwoord op wilt weten en het antwoord zal zichtbaar worden.
SPOILER: Ze hebben alleen maar troep op die site welke gek koopt daar nou iets?
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Goed ik wil wat bestellen hoe doe ik dit?
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Ik heb wat besteld hoe lang duurt het nu voor het binnen komt?
SPOILER: Waarom kan ik mijn pakketje niet tracken?
SPOILER: Oeps! Ik heb het verkeerde adres ingevuld of ik wil het ergens anders laten bezorgen! Moet ik nu met mijn webshop mailen?
SPOILER: Points? Wat is dat nou weer?
SPOILER: Free shipping? (Gratis bezorgen) hoe kan dat?
SPOILER: Wat is illegaal in Nederland?
SPOILER: Wordt mijn bestelling niet door de douane gepakt?
SPOILER: Oh nee ik heb de laatste post in dit topic gemaakt wat nu!?
SPOILER: Wie is die Jack waar jullie het soms over hebben?
Mocht je nog vragen hebben, lees eerst deze pagina met vragen die we niet meer willen horen. Als je vraag daar niet tussen staat, kun je hem altijd hier stellen.

Korting speciaal voor de Fok members die dit topic bezoeken is een feit! De eerste shops hebben inmiddels al aangegeven kortingen te willen geven en hier maken we natuurlijk gebruik van!
SPOILER: Buyincoins geeft 7% korting speciaal voor Fok members, deze coupon is maximaal twee keer te gebruiken per account.
SPOILER: Lightake geeft 5% korting het minimumbedrag is 1$, en de kortingscoupon verloopt op 31 augustus.
Hopelijk zullen meer shops aangeven een korting te willen geven speciaal voor Fok!, zodra dit gebeurt zal dit natuurlijk toegevoegd worden aan de OP.

Tussen de chinese webshop sites staan ook een aantal sites die volledig in het chinees zijn en een paar wholesale sites. Heb je geen idee hoe je hier mee om moet gaan, en wil je dit toch wel heel graag dan moet je even hieronder kijken. Staat de site die je wilt hier niet tussen, probeer met deze twee spoilers te bekijken er toch uit te komen!

SPOILER: TradeTang
SPOILER: TaoBao
Heb je nog meer vragen over Wholesale sites? Wees niet bang, en post je vraag in 't topic!

PayPal verandert één keer per dag zijn wisselkoers, dus het zal altijd iets anders zijn dan de huidige koers zoals hierboven te zien. Ook zit er een klein percentage onkosten in voor PayPal, ongeveer 3.2%. Dit scheelt ongeveer 3-4 cent met de huidige koers. Houd er dus rekening mee dat bovenstaande grafiek niet precies overeenkomt met de PayPal wisselkoers.

Voor overige vragen kun je terecht in dit topic. Aanvullingen voor de openingspost zijn zeer welkom. Heb je aanvullingen, PM mij (RacerDKB), de huidige TS, verander het in de Wiki, of post het in dit topic.

Veel plezier met bestellen!

Hou verder de volgende regels in de gaten:
- Niet bitchen naar elkaar
- Geen handeltjes.
- Geen illegale meuk zoals wapens, nepkleding.
- En er bestaan geen domme vragen, alleen maar domme mensen die zich te goed voelen om vragen te beantwoorden.
- En het belangrijkste: verkloot deze nieuwe kans niet en laat deze reeks vooral niet op z´n voorganger lijken.
- Geen pm kliekjes gedrag, we kunnen niemand verbieden PM´s te sturen maar ga er niet om zitten bedelen, we zijn een openbaar forum.

Heb je iets tofs gekocht en heb je zin om er een kleine review over te schrijven in? Daar is een speciaal topic voor! In [GADGETS] DealExtreme reviewtopic kun je uitgebreid je nieuwe aanwinst ophemelen, of afkraken natuurlijk

Link naar deze openingspost

Met dank aan RacerDKB (tekst), Jopiede (Track 'n trace pakketjes), joepie91 (tekst), Mstr (plaatjes OP) en Tokko1 (plaatjes en aanpassen OP).

Check mijn china reviews op <a href="http://reviewblog.tweakblogs.net" rel="nofollow" target="_blank">Reviewblog.tweakers.net</a>
  vrijdag 6 augustus 2010 @ 21:48:15 #2
98259 mstr
Een jonge God!
pi_84955553
Toffe OP.
pi_84955555
_O_ zeer goed initiatief van degene die de korting heeft geregeld het zal niets voorstellen op de meeste orders maar wie weet volgen er meerdere !
pi_84955849
wat een koning is diegene die korting heeft geregeld _O_
[b]Op <ahref="http://forum.fok.nl/topic/1286014/2/50#68576888" target="_blank" >vrijdag 1 mei 2009 23:32</a> schreef swarmahoer het volgende:[/b]
neem een voorbeeld aan de kwaliteitsposts van gers :P
  vrijdag 6 augustus 2010 @ 22:04:02 #5
132806 tokko1
Wat Shiz zegt ..
pi_84956161
quote:
Op vrijdag 6 augustus 2010 21:48 schreef faf het volgende:
_O_ zeer goed initiatief van degene die de korting heeft geregeld het zal niets voorstellen op de meeste orders maar wie weet volgen er meerdere !
Als het goed is komen er nog een paar webshop bij die korting geven.. ik ben er mee bezig O-)
Ik doe 't omdat ik korting voor jullie regel, maar ook voor mezelf dezelfde korting krijg, altijd handig :7

quote:
Op vrijdag 6 augustus 2010 22:15 schreef monkeybrain het volgende:
Genoeg codes te vinden online via google maar dit is wel handig ^O^

Maar DX gaat geen korting geven...

SPOILER
:') Nja daar op internet staan dé speciale Fokcodes :*

[ Bericht 33% gewijzigd door tokko1 op 06-08-2010 22:19:08 ]
Check mijn china reviews op <a href="http://reviewblog.tweakblogs.net" rel="nofollow" target="_blank">Reviewblog.tweakers.net</a>
  vrijdag 6 augustus 2010 @ 22:15:29 #6
262852 monkeybrain
High door Nescafé
pi_84956646
Genoeg codes te vinden online via google maar dit is wel handig ^O^

SPOILER
pi_84957440
Kortingcode regelaar is baas :7
76.000.000 2009-12-24 01:28 Semmm
pi_84957473
Goodwork Tokko!

Ik heb deze bij Buyincoins gekocht: http://www.buyincoins.com(...)ed-product-1484.html
  vrijdag 6 augustus 2010 @ 22:33:20 #9
98259 mstr
Een jonge God!
pi_84957482
Ja, wat is er nou eigenlijk gebeurd/aan de hand met DX?
pi_84959199
quote:
Op vrijdag 6 augustus 2010 22:33 schreef mstr het volgende:
niks
  vrijdag 6 augustus 2010 @ 23:11:03 #11
262852 monkeybrain
High door Nescafé
pi_84959372
quote:
Op vrijdag 6 augustus 2010 22:33 schreef mstr het volgende:
Helemaal niks, een domme grap die uit de hand is gelopen.

Ik ben overigens wel klaar met DX. Ik heb van die NY petjes besteld en de helft is gewoon gaar, gaten, vlekken, kapotte stiksels. Weigeren ze gewoon een refund of nieuwe exemplaren. Met als reden... anders kunnen we geen winst maken :')

Uiteindelijk een derde van de prijs als refund kunnen regelen omdat na 8 apendiscussie emailtjes ik er helemaal klaar mee ben. Nu na een week nog geen poen gezien :r

Ik ga dus gewoon iets leuks bestellen en vervolgens via paypal de boel terugliegen. Door de teringlange levertijd is een paypal klacht niet meer mogelijk :X

Ik ben de laatste tijd verlost van alle bangmakerij dat de Chinezen de wereld gaan overnemen. Als ik bekijk hoe het contact verloopt via deze shops zijn het gewoon een stel hersenloze apen die een Mao nodig hebben om ze te commanderen. Er zit totaal geen zelfstandige of logische gedachte in die hersenpannen.

Ik zit me soms af te vragen of ze een soort Google vertaal bot als klantenservice inzetten :Y

Maar goed, ik ben ook niet erg slim want stug blijven doorbestellen :')
pi_84959429
quote:
Op vrijdag 6 augustus 2010 22:15 schreef monkeybrain het volgende:

SPOILER
  vrijdag 6 augustus 2010 @ 23:13:57 #13
98259 mstr
Een jonge God!
pi_84959505
quote:
Op vrijdag 6 augustus 2010 23:11 schreef monkeybrain het volgende:

[..]

Ik ben overigens wel klaar met DX. Ik heb van die NY petjes besteld en de helft is gewoon gaar, gaten, vlekken, kapotte stiksels. Weigeren ze gewoon een refund of nieuwe exemplaren. Met als reden... anders kunnen we geen winst maken :')

Uiteindelijk een derde van de prijs als refund kunnen regelen omdat na 8 apendiscussie emailtjes ik er helemaal klaar mee ben. Nu na een week nog geen poen gezien :r

Ik ga dus gewoon iets leuks bestellen en vervolgens via paypal de boel terugliegen. Door de teringlange levertijd is een paypal klacht niet meer mogelijk :X

Ik ben de laatste tijd verlost van alle bangmakerij dat de Chinezen de wereld gaan overnemen. Als ik bekijk hoe het contact verloopt via deze shops zijn het gewoon een stel hersenloze apen die een Mao nodig hebben om ze te commanderen. Er zit totaal geen zelfstandige of logische gedachte in die hersenpannen.

Ik zit me soms af te vragen of ze een soort Google vertaal bot als klantenservice inzetten :Y

Ik werk bij een groothandel en we hebben in China ook een aantal producten zelf laten maken, maar als ik soms zie wat voor een samples ze opsturen. Die dingen vallen al uit elkaar als je er naar kijkt. :')
En de communicatie per e-mail is ook echt om te janken. :')
pi_84960808
Altijd handig die Fok!king korting! :)
Buyincoins maakt zelfs een foto van het pakketje wat ze je gaan toesturen :')

Wie gaat er eens naar China toe en maakt een foto van de bedrijven waar Fokkers bij bestellen? :)
Liefst met wat werknemers erop ~O>
pi_84961204
quote:
Op vrijdag 6 augustus 2010 23:13 schreef mstr het volgende:

[..]

Ik werk bij een groothandel en we hebben in China ook een aantal producten zelf laten maken, maar als ik soms zie wat voor een samples ze opsturen. Die dingen vallen al uit elkaar als je er naar kijkt. :')
Wat ik me afvraag.... hoe kom je zover? Je wilt iets in China laten maken, hoe begin je? Hoe vind je een bedrijf dat het gewenste product kan maken?
  zaterdag 7 augustus 2010 @ 00:05:15 #16
98259 mstr
Een jonge God!
pi_84961653
quote:
Op vrijdag 6 augustus 2010 23:53 schreef LiFePo4 het volgende:

[..]

Wat ik me afvraag.... hoe kom je zover? Je wilt iets in China laten maken, hoe begin je? Hoe vind je een bedrijf dat het gewenste product kan maken?
Connecties. Je moet iemand weten die het al doet en op die manier met de mensen daar in contact komen.
Toen is er zelfs een keer een vertegenwoordiger langs geweest om te kijken wat zij konden leveren. :)

Het voordeel is vooral dat het goedkoper is, maar er staat tegenover dat de kwaliteit niet altijd even hoog is, communicatie moeilijker verloopt, langere levertijd door verzending per schip etc. en dat je grote volumes moet afnemen (denk aan containers).
  zaterdag 7 augustus 2010 @ 00:41:25 #17
132806 tokko1
Wat Shiz zegt ..
pi_84962921
quote:

Ja dealextreme is echt prut. Zal ik 'm uit de OP weghalen? :') ze zijn toch bijna falli.. lama:P
Vind tegenwoordig Dinodirect ook wel echt een fijne shop, redelijke prijzen maar daar tegenover wel erg snelle shipping en uitstekende service. (24/7 live chat service!)
  zaterdag 7 augustus 2010 @ 01:58:19 #18
262852 monkeybrain
High door Nescafé
pi_84965048
quote:
Op vrijdag 6 augustus 2010 23:13 schreef mstr het volgende:

[..]

Ik zou best weleens willen snappen waarom de communicatie zo slecht is. Ze spreken prima Engels en dat vind ik een behoorlijke prestatie vanuit China. Maar het voelt soms echt alsof ik praat tegen iemand met het syndroom van down. Ze horen je wel maar er gebeurt heel weinig :?
pi_84965596
quote:
Op zaterdag 7 augustus 2010 01:58 schreef monkeybrain het volgende:

[..]

Ik zou best weleens willen snappen waarom de communicatie zo slecht is. Ze spreken prima Engels en dat vind ik een behoorlijke prestatie vanuit China. Maar het voelt soms echt alsof ik praat tegen iemand met het syndroom van down. Ze horen je wel maar er gebeurt heel weinig :?
true. Heb ik met focalprice. Ze snappen maar niet dat ik mijn screenprotectors niet heb ontvangen. Dan maar paypap inschakelen...
Op zaterdag 2 april 2011 21:19 schreef Harajuku. het volgende:
faaluser die leuk denkt te zijn dus negeer dat.
pi_84965817
quote:
Op zaterdag 7 augustus 2010 02:33 schreef bularax het volgende:

[..]

true. Heb ik met focalprice. Ze snappen maar niet dat ik mijn screenprotectors niet heb ontvangen. Dan maar paypap inschakelen...
Ze snappen het wel maar ze willen het niet snappen. Die Chinezen gaan zo lang mogelijk door met het uitstellen van een terug betaling of verzenden van een nieuw product totdat de koper er geen zin meer in heeft en het er maar bij laat zitten
76.000.000 2009-12-24 01:28 Semmm
  zaterdag 7 augustus 2010 @ 05:18:22 #21
131319 mickeyD
lekker is maar een vinger lang
pi_84966903
dinodirect vind ik echt heel duur!
Lekker naar 80's italo disco luisteren tijdens het surfen op FOK!? Jouw ALL time favoriete tracks GRATIS! geen lidmaatschap/aanmelding/download nodig! Fresh FM
pi_84967097
Die chinezen hebben echt goede service.
Ik had bij pandawill een led horloge besteld deze bleek bij aankomst kapot te zijn.
Na twee emaildjes kon hij terug gestuurd worden en bij hun kwam hij twee weken later kapot gedrukt aan.
Twee emaildjes verder en ze sturen alsnog een nieuwe op.
Geweldig die chinezen :)
ver weg is duur betaald maar wel lekker
  zaterdag 7 augustus 2010 @ 10:51:18 #23
48067 neo2000
Asking the important questions
pi_84968669
He, het lijkt wel of hier een inhoudelijke discussie over Chinese webshops aan de gang is! :D ( ;) )

Uit vorige topic:
quote:
Op vrijdag 6 augustus 2010 16:14 schreef tokko1 het volgende:

[..]

Dat is waar, iemand enig idee hoeveel ze precies verdienen per uur? c_/
Zonder overuren etc, waar ze btw vast neit voor betaald krijgen ~O>
Werkomstandigheden bij de bedrijven in China zijn vaak redelijk slecht ja..

http://webwereld.nl/nieuw(...)-iphone-fabriek.html

Maar goed.. Wij hebben wel lekker goedkoop spulletjes. Zolang er daar geen revolutie komt om het communisme omver te werpen zal dat ook nog wel even zo blijven denk ik. :P
Common sense is my super power. What's yours?
Has anyone really been far even as decided to use even go want to do look more like?
  zaterdag 7 augustus 2010 @ 10:59:50 #24
39510 R2cksson
KLIK VOORAL OP MIJN FOTOBOEK!!
pi_84968829
quote:

[..]

YEAH! Zeik de Chinezen af! Ik heb ook nog twee klachten open staan bij Paypal. Ze zijn weer akelig stil en ik denk dat het moet worden omgezet in een claim.
Ik gebruik text-only. Mijn excuses voor het ongemak.
"I believe in Spinoza's God who reveals himself in the orderly harmony of what exists, not in a God who concerns himself with the fates and actions of human beings."
  zaterdag 7 augustus 2010 @ 10:59:50 #25
98259 mstr
Een jonge God!
pi_84968830
quote:
Op zaterdag 7 augustus 2010 01:58 schreef monkeybrain het volgende:

[..]

Je moet soms voor 3 problemen 3 mailtjes sturen, want als je ze alle 3 in 1 mail zet, doen ze maar aan 1 probleem wat. :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')