Correctie, de theorieen van Einstein hebben het cruciale idee mogelijk gemaakt. Uiteindelijk is het ding ontworpen en gemaakt door Amerikaanse wetenschappers, waaronder Oppenheimer.quote:Op zondag 8 augustus 2010 16:09 schreef Ribbenburg het volgende:
Iemand was me al voor, maar was het niet Einstein die de atoombom heeft uitgevonden?
De Amerikanen dus, en bij mijn weten niet zozeer vanuit religieuze motieven. Het is op zich wel waar dat Amerika van de westerse landen het meest intens religieus is. Met het gebod "thou shalt not kill" nemen zij het niet zo heel nauw. Je kunt dus hooguit zeggen dat de christelijke moraal hen er niet bepaald van weerhoudt om er vrolijk op los te moorden.quote:Op zondag 8 augustus 2010 17:35 schreef alsoveryhippyish het volgende:
Einstein heeft mischien de atoombom uitgevonden, Wie hebben hem gebruikt??
Dat laatste neem ik graag ter harte.quote:Op zondag 8 augustus 2010 18:08 schreef Zalwelstomzijn het volgende:
Ik zal me terugtrekken want ik overschat de leden op het forum iedere keer weer in 1e instantie, dus vergeet het maar.
Als je zo ooit iemand denkt te overtuigen, vergeet het dan maar idd.quote:Op zondag 8 augustus 2010 18:08 schreef Zalwelstomzijn het volgende:
En Tacoma je vragen over abortie en tweelingen beantwoord ik hier niet, omdat je de basiskennis nog ontbeert zal je verward worden in plaats van helderder.
<...>
Ik zal me terugtrekken want ik overschat de leden op het forum iedere keer weer in 1e instantie, dus vergeet het maar.
Dat lijkt me ook lastig inderdaad, je kunt hooguit constateren dat de christelijke moraal de VS er niet van weerhouden heeft om die bom te maken en te gebruiken. Persoonlijk denk ik niet dat er een verschil bestaat tussen christenen en niet-christenen wat betreft moraliteit. Het idee dat dat wel zo zou zijn is populairder onder christenen dan onder niet-christenen.quote:Op zondag 8 augustus 2010 18:16 schreef RolloGreb het volgende:
Een directe verband leggen tussen de atoombom en een christelijke moraal lijkt mij trouwens een hachelijke zaak.
Probeer eens duidelijke zinnen formuleren die door iedereen begrepen kunnen worden.quote:Op zondag 8 augustus 2010 18:08 schreef Zalwelstomzijn het volgende:
Even kijken Tacomawife, de 100-en miljoenen weten dit door het hoogste onderricht op aarde te volgen, wat weer niet waar is, dit is voor enkelen weggelegd, het grootste deel heeft vertrouwen in hun leraren en zullen stapsgewijs moeten onderzoeken of de leraar juiste dingen onderwijst.
oh mijn basiskennis ontbreekt he. M.a.w je hebt geen enkel argument en je enige strategie is om mij onwetend te noemen. Bravo, prachtige retoriek. Je kan mijn username niet eens copypasten en dan durf je anderen onwetend te noemen.quote:Op zondag 8 augustus 2010 18:08 schreef Zalwelstomzijn het volgende:
En Tacoma je vragen over abortie en tweelingen beantwoord ik hier niet, omdat je de basiskennis nog ontbeert zal je verward worden in plaats van helderder.
Zelfs uit een 2-jarige komen coherentere zinnen . Serieus. Is hier iemand op dit forum die kan zeggen :' ja bovenstaande quote maakt het volkomen duidelijk"?quote:Op zondag 8 augustus 2010 18:08 schreef Zalwelstomzijn het volgende:
En nog een antwoord over zielen. Ziel is geen juiste formulering, maar geest, en niet in aantallen maar zoals er water bestaat en een glas water. Zo is geest.
Goed idee. Dan hoef je over die ellendige vragen niet na te denken en brengen ze je wereldbeeld niet in gevaar. Op die manier kun je onkritisch blijven geloven wat je al gelooft.quote:Op zondag 8 augustus 2010 18:08 schreef Zalwelstomzijn het volgende:
Vooralsnog heb ik een bron genoemd en jij niet.quote:Op zondag 8 augustus 2010 17:35 schreef alsoveryhippyish het volgende:
[..]
Er zijn meer bewijzen voor de tegenovergestelde claim?? dacht het niet en die bewijzen komen bijna allemaal van mensen die het contact met de realiteit zijn verloren, hoe noem je dat ookalweer psychose?? nee riligie.
Je bedoelt christenen? Tja, wellicht zullen mensen met die geloofsovertuiging daar opdracht toe hebben gegeven. Maar dat zegt niks in een land en tijd waarin bijna iedere ingezetene van dat land dat geloof aanhing. Waarom geef je niet de schuld aan de mannen? Zij waren het toch voornamelijk die tot het massaal vermoorden van mensen opdracht hebben gegeven?quote:Einstein heeft mischien de atoombom uitgevonden, Wie hebben hem gebruikt??
Ik deel je standpunt tav een mogelijke relatie tussen religie en het gebruik van atoombommen, maar hoe kom je erbij dat een religie niet altijd ideologisch is? Wat bedoel je daar eigenlijk mee?quote:Op zondag 8 augustus 2010 19:20 schreef Ribbenburg het volgende:
Zoals gezegd is religie niet het probleem, maar pas als het ideologisch wordt.
Ideologisch in de zin van een idee hebben hoe de samenleving hoort te worden ingericht en daar naar te handelen.quote:Op zondag 8 augustus 2010 19:36 schreef Molurus het volgende:
[..]
Ik deel je standpunt tav een mogelijke relatie tussen religie en het gebruik van atoombommen, maar hoe kom je erbij dat een religie niet altijd ideologisch is? Wat bedoel je daar eigenlijk mee?
Hee, jij was de eerste om ad hominems te plaatsen in dit topic. Dat je er dan een paar terugkrijgt verbaast je hopelijk niet.quote:Op zondag 8 augustus 2010 20:13 schreef Zalwelstomzijn het volgende:
Veel plezier met het kleineren en uitschelden van mijn persoon.
Dank je wel
Ja ga maar roepen dat je wordt gediscrimineerd & gekleineerd. Daar worden je non argumenten sterker van. Er is niemand die jou een lelijke naam of verwensing heeft gegeven. Als ik zeg dat je zinnen incoherent zijn en dat er geen jota van te snappen is omdat je in een soort pseudotaaltje spreekt dan meen ik dat. Dit is een oproep aan iedereen. Als je claimt de quotes van zelwalstijmzon te snappen mag je me ze uitleggen.quote:
Wat ben jij een egoist. Je plaatst jezelf en de dingen die je doet hoger dan de gewone mens.quote:Op zondag 8 augustus 2010 20:13 schreef Zalwelstomzijn het volgende:
Eerlijk, ik had dit moeten verwachten.
Ik zeg je eenvoudig en vriendelijk hoe de dingen zijn, en jullie worden kwaad, beledigd en grof in tekst.
Dat gebeurt vaker en is niet erg. Ik ga natuurlijk niet verder op deze manier en u allen kunt schreeuwen en denken dat daardoor uw visie beter wordt. Dit is helaas ook niet zo.
Er is een boekje waaruit je alvast iets kunt leren.
Het heet> zoals de dingen zijn, en is geschreven door Lama Ole Nydahl.
Zijn en ook mijn studie behelst 10 tot 20 jaar en is boven universitair. Ja je kunt weer kwaad worden, maar dit verandert hier niets aan.
Je kunt ook roepen dat ik dingen geloof, maar ook hier heb je het dan mis.
Goed, voor de open geesten die willen studeren> je kunt er om te beginnen uit leren wat religie is en betekent, dan het verschil tussen z.g. ervarings en geloofsreligies, dan de Waarde van filosofie, en vervolgens de uitleg wat psychologie voor mensen doen kan.
Maar nog veel meer hoor, de ware aard van de mens, het geboorte en stervensproces. Nog meer, maar ga lezen of ga niet lezen.
Tacoma...probeer gerust weer een schrijffout of grammaticale fout te vinden want je zal wellicht denken dat je daar intelligenter van lijkt.
Het boeit me persoonlijk niet. Ik heb Mensa allang achter me gelaten.
Blijf lachen. Ga studeren of denk dat je alles zelf wel uitvind.
Ik heb je een juweel aangereikt.
Veel plezier met het kleineren en uitschelden van mijn persoon.
Dank je wel
Het is niet altijd willen opdringen inderdaad, maar geldt niet zowel voor christenen en moslims algemeen dat ze een op religie gebaseerd idee hebben over hoe de samenleving hoort te zijn?quote:Op zondag 8 augustus 2010 19:50 schreef Ribbenburg het volgende:
[..]
Ideologisch in de zin van een idee hebben hoe de samenleving hoort te worden ingericht en daar naar te handelen.
Religieuzen die hun godsdienst belijden zonder een samenlevingsmodel te willen opdringen zijn m.i. niet ideologisch. De Islam hoeft dat ook niet altijd te zijn; iets wat Geert Wilders wel beweert.
De gemiddelde christen zal best een vaag beeld hebben van hoe de samenleving er beter uit zou zien, en meestal komt dat neer op dat meer mensen zouden moeten geloven. Maar ideeėn over staatsinrichting komen daar zelden in voor. In de islam ligt dat om eerlijk te zijn toch wat meer voor de hand vanwege de wetsscholen enzo die het christendom niet heeft. Wilders zou gelijk hebben wanneer hij zou zeggen dat de islam ideologischer is dan het christendom, maar niet wanneer hij de islam als uitsluitend ideologisch wegzet.quote:Op zondag 8 augustus 2010 23:19 schreef Molurus het volgende:
[..]
Het is niet altijd willen opdringen inderdaad, maar geldt niet zowel voor christenen en moslims algemeen dat ze een op religie gebaseerd idee hebben over hoe de samenleving hoort te zijn?
Zielig? Het lijkt me juist een hele belangrijke en interessante claim, en ja, daar zou ik graag meer onderbouwing voor willen zien dan "van horen zeggen". Wat daar "zielig" aan is is me volstrekt onduidelijk. Je tirade over "geloof in wetenschap" zal ik dan maar negeren.quote:Op zondag 8 augustus 2010 16:44 schreef Berjan1986 het volgende:
Verder vind ik dat ook maar een zielige vraag. Altijd weer vragen om bronnen, en welke wetenschappers dat beweren. En als er mensen zijn, wetenschappers wel te verstaan dan geloof je het wel en anders niet? Net zo religieus als de mensen die naar de kerk gaan noem ik dat, maar dan niet in de dominees en de Bijbel maar in de wetenschap.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |