Kon er niet naar kijken, zo irritant hoe die vrouw verteld, heel de tijd knipperen en naar beneden kijken......quote:Op zaterdag 7 augustus 2010 09:49 schreef Purdey het volgende:
Ik weet niet of iemand gisteravond naar Nova heeft gekeken, maar daar was een mevrouw die forensisch psycholoog is. Die had onderzoek gedaan naar vrouwen die hun baby/ kind hadden omgebracht. Was wel een intressant stukje. Ze vertelde dat dit soort vrouwen zwanger raakt, en dat eigenlijk probeert te ontkennen. Besluitenloos zijn, en daarom geen poging doen tot abortus. Ze laten zo'n kindje geboren worden, en weten dan nog steeds niet wat ze er mee moeten. Het feit dat ze baby's op zolder in een koffer bewaarde, en niet ergens had begraven was ook 'logisch' te verklaren. Daar kwam die besluitenloosheid weer om de hoek kijken, geen idee hebben wat je met die baby aan wil, en het dus daarom maar bewaren tot er wel een oplossing komt. Het bewaren in huis had ook nog de achterliggende gedachtte dat die moeders stiekem wel willen dat het uitkomt, als ze zo'n kindje zouden begraven zouden ze zo'n hoofdstuk afsluiten en zou er niemand er ooit achterkomen..
http://www.novatv.nl/page/detail/uitzendingen/7993/#
Bovenaan de website staat een media player, die forensisch psycholoog komt als eerste aan het woord
Ze zei ook heel vaak 'Euhhh..' maar nevermind, misschien was ze wel hartstikke zenuwachtig. Je zit niet elke dag bij Novaquote:Op zaterdag 7 augustus 2010 09:51 schreef stef040 het volgende:
[..]
Kon er niet naar kijken, zo irritant hoe die vrouw verteld, heel de tijd knipperen en naar beneden kijken......
quote:Op zaterdag 7 augustus 2010 04:26 schreef TeringHenkie het volgende:
http://nos.nl/artikel/176(...)en-voor-twijfel.html
Je zal het maar meemaken als tandarts![]()
Er waren dus veel mensen die op de hoogte waren .quote:In 2008 heeft ze een contract van mij gekregen. Afgelopen maandag was ze twee jaar in dienst. In 2009 bleek ze weer zwanger. Vooral in de laatste maand van haar zwangerschap, dat was in de zomer van 2009, kon je het goed zien, zeker doordat mijn personeel redelijk strakke bedrijfskleding draagt. Patiënten feliciteerden haar met de zwangerschap. Tegen mij heeft ze in vertrouwen verteld dat ze draagmoeder was en haar kind na de bevalling af zou staan.
Iedereen zag het behalve de ouders, ik geloof er niks van.quote:Op zaterdag 7 augustus 2010 10:20 schreef Loedertje het volgende:
[..]
[..]
Er waren dus veel mensen die op de hoogte waren .
Las trouwens vanmorgen in het AD dat ze ook nog een broer en zus heeft. De broer is 31 en woont niet meer thuis, haar zus Meike is 23 (of 21) en die woonde notabene ook thuis. Als de tandarts en die patiënten haar regelmatig openlijk feliciteerde met de zwangerschappen, omdat dat duidelijk zichtbaar was, dan zien die ouders en zus dat toch ook?!quote:Op zaterdag 7 augustus 2010 10:35 schreef shomila het volgende:
[..]
Iedereen zag het behalve de ouders, ik geloof er niks van.
Ja, en dan? Als ze het ontkent?quote:Op zaterdag 7 augustus 2010 11:09 schreef Purdey het volgende:
[..]
Las trouwens vanmorgen in het AD dat ze ook nog een broer en zus heeft. De broer is 31 en woont niet meer thuis, haar zus Meike is 23 (of 21) en die woonde notabene ook thuis. Als de tandarts en die patiënten haar regelmatig openlijk feliciteerde met de zwangerschappen, omdat dat duidelijk zichtbaar was, dan zien die ouders en zus dat toch ook?!
Ja is toch vaag.En die vrouw die aan de moeder vroeg of ze oma werd.quote:Op zaterdag 7 augustus 2010 11:09 schreef Purdey het volgende:
[..]
Las trouwens vanmorgen in het AD dat ze ook nog een broer en zus heeft. De broer is 31 en woont niet meer thuis, haar zus Meike is 23 (of 21) en die woonde notabene ook thuis. Als de tandarts en die patiënten haar regelmatig openlijk feliciteerde met de zwangerschappen, omdat dat duidelijk zichtbaar was, dan zien die ouders en zus dat toch ook?!
Als je voor de rest een prachtig figuur hebt, en je hebt 'ineens' een bolle buik, dat komt niet van te veel eten hoor. Dat ouders blind kunnen zijn voor de perfectie van hun kind kan ik me wel voorstellen. En dat je je kind voor alles wil behoeden, ookal weet je dat hij/zij iets fouts heeft gedaan, kan ik me ook voorstellen. Dus daarin moet ik je absoluut gelijk geven, qua plank. Ik weet niet of mijn ouders zoiets door zouden hebben, ik denk het wel.quote:Op zaterdag 7 augustus 2010 11:11 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Ja, en dan? Als ze het ontkent?
En misschien hadden ze heel vertrouwen in wat ze zei en hadden ze verder een plank voor hun kop en gingen ze verder met waar ze mee bezig waren.![]()
Als ik naar bv mijn vader kijk, is dat iemand die zoiets ook niet in de gaten zou hebben.
Bij de tandarts draagt ze strakke kleren, dus valt het eerder op dan thuis waar ze kan dragen wat ze wil.quote:Op zaterdag 7 augustus 2010 11:09 schreef Purdey het volgende:
[..]
De ouders zijn schijnbaar voor dit allemaal bekend is gemaakt al een tijdje ondervraagt.quote:Op zaterdag 7 augustus 2010 11:16 schreef shmoopy het volgende:
Ik vind het zo vreemd dat die ouders direct buiten verdenking staan.
Als zoiets gebeurt, dan is de directe omgeving altijd minstens een poosje medeverdacht, net zoals bij vermissingen.
Buiten verdenking als in: niet meegeholpen aan het ombrengen van de kindjes.quote:Op zaterdag 7 augustus 2010 11:16 schreef shmoopy het volgende:
Ik vind het zo vreemd dat die ouders direct buiten verdenking staan.
Als zoiets gebeurt, dan is de directe omgeving altijd minstens een poosje medeverdacht, net zoals bij vermissingen.
@Yvonne: Lees mijn post maar, de eerste op deze pagina. Je hebt gelijk wat betreft het niet willen loslaten van de baby's. Nog niet eens psychologie van de koude grond dusquote:Op zaterdag 7 augustus 2010 11:21 schreef shomila het volgende:
Het dorp heeft ongeveer 1700 inwoners, dus de kans is groot als zoveel mensen bij de tandarts het hebben gezien dat dat het hele dorp doorgaat.
Dat is dan dus tegenstrijdig en dat snap ik dan weer niet.quote:Op zaterdag 7 augustus 2010 11:20 schreef yvonne het volgende:
[..]
En nog iets, het bij zich houden van de kinderen, dus niet begraven ver weg, of in rivier, of weet ik veel waar, kan inhouden dat ze er geen afstand van wilde doen, hoe krom dit ook klinkt.
Dus wel degelijk iets psychisch.
Zoiets zei een psycholoog ook hierover.quote:Op zaterdag 7 augustus 2010 11:20 schreef yvonne het volgende:
[..]
Buiten verdenking als in: niet meegeholpen aan het ombrengen van de kindjes.
Vermoed ik hoor.
Even wat psychologie van de koude grond: ouders vermoedden heus wel iets, maar ik kan me voorstellen dat je als ouder absoluut niet wilt weten, onder ogen zien, dat je bloedeigen kind de babies om het leven gebracht heeft.
En nog iets, het bij zich houden van de kinderen, dus niet begraven ver weg, of in rivier, of weet ik veel waar, kan inhouden dat ze er geen afstand van wilde doen, hoe krom dit ook klinkt.
Dus wel degelijk iets psychisch.
Ik heb intens medelijden met de vrouw, en hoop op een gepaste begeleiding.quote:Op zaterdag 7 augustus 2010 11:27 schreef shmoopy het volgende:
[..]
Zoiets zei een psycholoog ook hierover.
Besluiteloosheid tijdens de nzwangerschap, het niet onder ogen willen zien, geen beslissing kunnen nemen, en daarom de lijkjes bewaren.
Klinkt trouwens als een fikse borderliner.quote:Op zaterdag 7 augustus 2010 11:27 schreef shmoopy het volgende:
[..]
Zoiets zei een psycholoog ook hierover.
Besluiteloosheid tijdens de nzwangerschap, het niet onder ogen willen zien, geen beslissing kunnen nemen, en daarom de lijkjes bewaren.
Ik vraag me dan af, als zo'n meisje/vrouw behandeld wordt, begeleiding en evt medicatie krijgt om haar weer enigszins in de realiteit te krijgen, wat geef je haar dan als vooruitzicht?quote:Op zaterdag 7 augustus 2010 11:30 schreef yvonne het volgende:
[..]
Ik heb intens medelijden met de vrouw, en hoop op een gepaste begeleiding.
Och gut, er moeten weer labeltjes geplakt worden terwijl alleen de hoofdzaken bekend zijn...quote:Op zaterdag 7 augustus 2010 11:31 schreef yvonne het volgende:
[..]
Klinkt trouwens als een fikse borderliner.
Er staat "klinkt als"quote:Op zaterdag 7 augustus 2010 11:48 schreef -0- het volgende:
[..]
Och gut, er moeten weer labeltjes geplakt worden terwijl alleen de hoofdzaken bekend zijn...
Kan samen gaan metquote:Op zaterdag 7 augustus 2010 11:44 schreef Re het volgende:
en een dissociatieve stoornis?
iig flink eindje buiten de realiteit
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |