Preciesquote:Op maandag 30 augustus 2010 14:03 schreef matthisl het volgende:
als iemand er langs wil flikker je gewoon op naar rechts, groot licht betekend dat jij te lang wacht. in duitsland heel normaal en mensen gaan daar ook netjes naar rechts.
http://www.anwaltonline.o(...)noetigung/index.htmlquote:Besonders häufig findet eine Nötigung auf der Autobahn mittels Lichthupe, dichtem Auffahren und dem nach links gesetzten Blinker statt, wenn der Vordermann dem folgenden Fahrzeugführer auf der linken Spur nicht schnell genug ein Überholmanöver beendet. Dauert dies nun einige Zeit und fühlt sich der bedrängte Fahrer durch das dichte Auffahren einer Gefahr ausgesetzt, so liegt eine Nötigung vor.
Der Gesetzgeber hat relativ hohe Strafen für diesen Tatbestand vorgesehen - es droht eine empfindliche Geldstrafe oder sogar Freiheitsstrafe. Darüber hinaus warten ein Fahrverbot von bis zu 3 Monaten nebst 5 Punkten auf den Verkehrssünder. Oftmals kommt es auch zum Entzug des Führerscheins.
Ob nun eine Nötigung nur versucht wurde oder "erfolgreich" war ist unerheblich - auch eine versuchte Nötigung ist strafbar. Es kommt hierbei - insbes. bei einer etwaigen Strafmaßbemessung - entscheidend auf Dauer und Intensität der Nötigungshandlung sowie die bewirkte Gefährdung an.
Eine Nötigung ist nur dann rechtswidrig und strafbar, wenn die Handlung im Verhältnis zur beabsichtigten Wirkung verwerflich ist, das Verhalten also überhaupt nicht verhältnismäßig ist.
Nötigung ziet eerder toe op bumperkleven dan op groot licht, hoewel er wel sprake kan zijn van nötigung wanneer je gaat seinen terwijl iemand niet naar rechts kán.quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 19:19 schreef Hyperdude het volgende:
In Duitsland kan je maar beter oppassen met je groot licht. Kan behoorlijk in de papieren lopen als je een aangifte van degene die je naar de rechterbaan wilt hebben aan je broek krijgt.
SUV.quote:Op donderdag 2 september 2010 14:01 schreef KipSiam het volgende:
[..]
De enige legitieme hybride:
[ afbeelding ]
wat te denken van de X6 Hybrid, lekker groen met een 400pk sterke V8 ter ondersteuningquote:Op donderdag 2 september 2010 14:01 schreef KipSiam het volgende:
[..]
De enige legitieme hybride:
[ afbeelding ]
Het hangt er maar vanaf wat je zoekt. Het is sowieso de snelste sedan op de markt. Het uiterlijk is niet ieders kopje thee, maar binnenin is de auto prachtig. Rijdt heerlijk, geweldige stoelen, Burmester systeem klinkt geweldig... Het is geen straf zeg maar.quote:Op donderdag 2 september 2010 21:41 schreef Gavle het volgende:
Panamera is overbodig, er zijn veel mooiere alternatieven, bovendien hoort een Porsche 2/3 deuren te hebben en niet 5.
Ik wil je er even aan herinneren dat het stoom is wat er uit die reservoirs komt.quote:Op woensdag 8 september 2010 11:52 schreef BlackRhino het volgende:
Hybride's.. o zo goed voor het milieu. Maar hoe wordt die stroom opgewekt?![]()
[ afbeelding ]
We zouden inderdaad meer gebruik moeten maken van kernenergie. Er komen geen schadelijke stoffen in de lucht, het is erg efficiënt en je bent niet afhankelijk van stromend water, wind of iets anders wat niet overal is.quote:Op woensdag 8 september 2010 11:52 schreef BlackRhino het volgende:
Hybride's.. o zo goed voor het milieu. Maar hoe wordt die stroom opgewekt?![]()
[ afbeelding ]
Nee. Wel kun je de zware metalen terugwinnen... maar dat kost natuurlijk weer energie.quote:Op donderdag 9 september 2010 04:04 schreef dieselnoi het volgende:
Batterijen zijn 100% recyclebaar.
Alle olie komt uit het midden-oosten? Sinds wanneer... Overigens wordt bij brandstoffen al lang rekening gehouden met het productieproces.quote:Daarnaast moet olie ook met dezelfde boot uit het midden-oosten komen.
Hybrides zijn in de praktijk nauwelijks zuiniger dan niet-hybrides. Als je ze langs een SUV zet wel natuurlijk, maar dat is appels en peren.quote:Hybrides zijn zuiniger en stoten minder co2 uit.
Sinds wanneer rij je in een hogere klasse als er een hybride aandrijving is gemonteerd? Of doel je nu op die belachelijke fiscale maatregel?quote:Dus het gebruik ervan is minder belastend dan de gemiddelde normale auto terwijl je toch in een hogere klasse auto rijdt.
Kosten weet ik niet, maar dat de productie van een hybride auto meer vervuilend is dan van een niet-hybride is een feit. En die meervervuiling bij productie maakt dat het beetje zuiniger rijden gewoon teniet wordt gedaan.quote:Productie kosten zijn ook niet meer of minder vervuilend dan een normale auto.
B.v. door ene dieselnoi die bij de marketingafdeling van toyota werkt, of zijn domme leasekeuze wenst te verdedigen.quote:Dus er wordt een hoop onzin gezegd hier
Ik geloof dat al vastgesteld was dat dit bepaald niet aan de orde is hier. Wat zeg ik: het draait hier om een faalhaas die denkt dat hij stoer is door met zijn hybride verkeersonveilige onzin uit te halen.quote:Daarnaast kan electriciteit opgewekt worden uit schone energie bronnen.
quote:Op donderdag 9 september 2010 09:00 schreef DS4 het volgende:
[..]
Nee. Wel kun je de zware metalen terugwinnen... maar dat kost natuurlijk weer energie.
[..]
Alle olie komt uit het midden-oosten? Sinds wanneer... Overigens wordt bij brandstoffen al lang rekening gehouden met het productieproces.
[..]
Hybrides zijn in de praktijk nauwelijks zuiniger dan niet-hybrides. Als je ze langs een SUV zet wel natuurlijk, maar dat is appels en peren.
[..]
Sinds wanneer rij je in een hogere klasse als er een hybride aandrijving is gemonteerd? Of doel je nu op die belachelijke fiscale maatregel?
[..]
Kosten weet ik niet, maar dat de productie van een hybride auto meer vervuilend is dan van een niet-hybride is een feit. En die meervervuiling bij productie maakt dat het beetje zuiniger rijden gewoon teniet wordt gedaan.
[..]
B.v. door ene dieselnoi die bij de marketingafdeling van toyota werkt, of zijn domme leasekeuze wenst te verdedigen.
[..]
Ik geloof dat al vastgesteld was dat dit bepaald niet aan de orde is hier. Wat zeg ik: het draait hier om een faalhaas die denkt dat hij stoer is door met zijn hybride verkeersonveilige onzin uit te halen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |