abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 8 augustus 2010 @ 17:34:45 #151
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_85014128
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 17:31 schreef Groofsken3 het volgende:
Ik ben nog naar de camping geweest :') .
ai, dat impliceert niet veel goeds....
Time is the quality of nature that keeps events from happening all at once. Lately, it doesn't seem to be working.
  zondag 8 augustus 2010 @ 17:40:00 #152
313287 Groofsken3
1,2,3, wat maakt het uit...
pi_85014320
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 17:34 schreef Ca.ra het volgende:

[..]

ai, dat impliceert niet veel goeds....
Ze wilden allebei niet slapen -O- . En de oudste trekt dat tot een uur of drie en begint dan streken uit te halen. De jongste trekt dat niet :X ... Op een gegeven moment de bups maar in de auto gegooid en naar huis gereden. Ik wist het niet meer :{ ...
  zondag 8 augustus 2010 @ 17:55:13 #153
100412 mefke79
komt goed!
pi_85014894
Oe, groofsken, dat klinkt zwaar...

Muggenbulten: Driekus zit onder. Maar ik heb em er nog nooit aan zien friemelen ofzo, dus hij zal er wel geen last van hebben. Lijkt ie gelukkig op mij, ik kan ook onder zitten zonder het te merken. Mijn man daarentegen... :X

Driekus is nog steeds niet helemaal zichzelf. De nachten zijn vol gespook. Hij huilt, overstrekt, lijkt pijn te hebben maar is ook niet wakker op zo'n moment. En je krijgt em ook niet wakker. Twee keer was nu de truc om em even te troosten, terug in bed te leggen, muziekdoosje aan en dan moppert ie nog een half uurtje, maar gaat wel weer slapen. Misschien toch dromen dan. Hij gaat ook zo hard en leert zoveel in 1 keer.

Ca.ra, kijk dat jochie staan! Mooi zeg.

Vraagje: wat zouden jullie doen. Duplo of little people voor verjaardag 1?
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  zondag 8 augustus 2010 @ 18:04:29 #154
100412 mefke79
komt goed!
pi_85015191
En soms snap ik helemaal niets van mijn kind. Het is een echte beweger, stilliggen kan ie niet en doet ie niet, tenzij:

Meneer heeft zo 1,5 uur (!) met een lampje liggen spelen. En niet een keer geprobeerd eruit te komen.
  zondag 8 augustus 2010 @ 18:05:14 #155
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_85015219
Zielig voor Driekus Mefke. edit: niet die wasmand he....

Ik heb ingezet op Duplo. Little people lijkt me 'voor nu' wat leuker, maar voor mijn gevoel kunnen ze langer vooruit met Duplo. Als ik de loterij had gewonnen kocht ik het allebei, maar nu doen we dus gewoon Duplo.

Dan mag jij helpen met mijn dilemma. Thomas krijgt natuuuurlijk (ooit) een Thomas-de-trein-set. Die bestaat in drie varianten: 'gewoon' plastic (past op een of ander spoortype, dat wel), passend op Duplo spoor of een houten set die past op alle gangbare houten rails (incl Ikea en Eichhorn).
Aan de ene kant is het leuk om voor de Duplo-set te gaan, dat combineert straks mooi. Aan de andere kant, ik was als kind gek op de houten treinset van mijn neefjes en heb zoiets ook wel in gedachten gehad voor mijn eigen kinderen later.
Wat denken jullie?

Oh en Thomas speelt kiekeboe achter het gordijn. Hij blijft er echt even achter zitten, totdat ik zeg 'waar is Thomas dan?' en dan doet hij het gordijn opzij en zegt boe O+
Time is the quality of nature that keeps events from happening all at once. Lately, it doesn't seem to be working.
pi_85016451
Ca.ra, bedankt voor de uitleg. Wel heel erg fijn dat je nu zo'n vooruitgang ziet!
Beter 10 sproetjes op je neus dan 1 in de lucht
  zondag 8 augustus 2010 @ 18:44:49 #157
100412 mefke79
komt goed!
pi_85016606
Ca.ra, jij verwoordt het precies zoals ik al dacht. Little people is leuk voor nu en niet voor later terwijl wij vroeger de duplo nog bij de lego gebruikten. Lego krijgt ie sowieso al was het maar omdat we nog 2 dozen inclusief trein hebben staan van mijn man.
Ik had zelf redelijk wat fisher price vroeger (school en boerderij enzo) en gisteren heeft mijn vader de school voor Driekus gepakt en hij vond het zo leuk om mee te spelen. Misschien dan wat tweedehands scoren en de rest op duplo inzetten.

OVer de trein. Wij hadden vroeger brio houten treinen, die bestaan nog. En als je van de lego de smalle wieletjes de bandjes af sloopte, paste het precies op de houten rails. Maar goed, daar help ik je niet mee. Ik denk dat ik voor de houten zou gaan.
pi_85017194
Maar eh, waarom zou het het een of het ander moeten zijn? Kunnen ze niet met Little People én Duplo spelen? Ik vind dat echt zo'n grotemensenidee, dat je één keuze moet maken voor een merk dingen die bij elkaar horen en op elkaar passen. Kinderen gooien gewoon alles door elkaar heen, of het nu past of niet.

Ik zou gewoon kopen wat jij het leukst vindt, Ca.Ra. Jij moet toch ook plezier hebben van het speelgoed van je kind. :Y)
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_85017267
ach jammer, Groof. Maar goed; dat is wel een reden dat je dichtbij huis bent gebleven. Lekker snel weer thuis indien nodig!

Mefke, ik vind jouw zoon zo'n lekker ding heh O+
pi_85017305
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 17:40 schreef Groofsken3 het volgende:

[..]

Ze wilden allebei niet slapen -O- . En de oudste trekt dat tot een uur of drie en begint dan streken uit te halen. De jongste trekt dat niet :X ... Op een gegeven moment de bups maar in de auto gegooid en naar huis gereden. Ik wist het niet meer :{ ...
Ach nee, wat vervelend. Vonden ze het te spannend allemaal op de camping? Of denk je dat het net iets te veel verandering van omgeving en ritme was?
pi_85017337
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 19:00 schreef lily het volgende:
ach jammer, Groof. Maar goed; dat is wel een reden dat je dichtbij huis bent gebleven. Lekker snel weer thuis indien nodig!

Mefke, ik vind jouw zoon zo'n lekker ding heh O+
Ik ook! Doe eens wat fotootjes in het fototopic? En nee, je hoeft echt niet eerst op de rest te reageren, gewoon posten! Zeg maar dat het mocht van mij. :P
pi_85017341
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 18:04 schreef mefke79 het volgende:
En soms snap ik helemaal niets van mijn kind. Het is een echte beweger, stilliggen kan ie niet en doet ie niet, tenzij:

[ afbeelding ]
Meneer heeft zo 1,5 uur (!) met een lampje liggen spelen. En niet een keer geprobeerd eruit te komen.
Als ik de was van de afgelopen twee weken heb gevouwen ga ik dit ook proberen. _O_
pi_85017373
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 19:02 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Als ik de was van de afgelopen twee weken heb gevouwen ga ik dit ook proberen. _O_
Ik heb het al geprobeerd. Lente probeerde eruit te komen, klapte met wasmand en al voorover en viel een tand door d'r lip. :@
  zondag 8 augustus 2010 @ 19:19:19 #164
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_85017953
zoo rustig is Evie nooooit! wat is Driekus een mooi blond mannetje Mefke O+ in mijn herinnering wassie toch iets donkerder, heel mooi O+

ik heb net, voor het eerst in tijden, weer eens een stukje gewandeld met Evie in de doek... en het deed geen pijn :Y Nu afwachten of het van8 ook niet gaat komen. Anders gaat er zeker 1 doek mee op vakantie.
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_85018374
Groofsken wat balen dat het zo tegen is gevallen!

Arme Lente! Dat was geen goed voorbeeld Mefke! :p Wat is Driekus een mooi ventje trouwens! Daar mag je wel vaker mee showen!
  zondag 8 augustus 2010 @ 19:30:39 #166
100412 mefke79
komt goed!
pi_85018393
BJ, Driekus was ook donker hoor. Maar hij wordt licht in de zon. Je ziet het nu ook weer iets donkerder worden dan op vakantie, toen ie veel buiten was. Ik ga wel effe op zoek naar foto's.

O en Claudia, van mij mag Driekus met en Duplo en Little People spelen, maar ik kan gewoon niet alles in 1 keer kopen. En eerlijk gezegd vind ik de oude fisher price leuker dan dat spul van nu. Hij gaat dus ook gewoon beide krijgen of nou ja, we zetten gewoon beide op het lijstje..
pi_85018687
Hoe doen jullie dat dan, zo'n lijstje maken? Zorg je gewoon dat iedereen die komt vantevoren contact met je opneemt zodat je kunt vertellen wat er op het lijstje staat? En hoe voorkom je dan dat mensen dingen dubbel kopen?

Ik ben als de dood dat mijn moeder met een hysterisch groot ding op de proppen komt. Ik ben al maanden bezig om duidelijk te maken dat we een groot (letterlijk!) cadeau niet op prijs stellen i.v.m. ruimtegebrek.
  zondag 8 augustus 2010 @ 19:42:49 #168
100412 mefke79
komt goed!
pi_85018824
Claudia, ik geloof dat wij makkelijke ouders ed hebben. Van mijn ouders en zijn peettante en -oom (mijn zusje + vriend) krijgt hij de wishbonebike. Die was te duur voor iemand alleen, maar ging zo prima. De moeder van mijn man hoort graag wat we willen want kan zelf niets verzinnen. En ik laat mijn schoonvader + vrouw gewoon weten wat we willen. En dan vul ik zelf wel aan. En ja, ik maak echt lijstjes. Tis goed, ik vind het zo jammer als er iets dubbel is. Doe ik voor mijn eigen verjaardag ook altijd zo.
Ik vind het zo lastig om te bedenken hoe we het vieren. Ja, met opa en oma enzo. Maar van onze vrienden zijn we de eerste met kinderen. Ben nog een beetje aan het piekeren of ik iedereen ga uitnodigen enzo. Wil ook niemand verplichten of zich verplicht te laten voelen. Lastig...
pi_85018886
Hihi Driekus :D dus dat is de manier!
Oeps Serpente :P Goshie Lente

Ik zou eerder Duplo vragen dan Little People spul omdat je met duplo kunt bouwen en dan is het leuk om er veel van te hebben. Dan is wat LP voor erbij wel leuk om te combineren.

Poppejans we zijn vanmiddag inderdaad even naar de AH gefietst :@ Tis ernstig :')
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
pi_85019208
Dat hebben wij ook gehad, van die opa's en oma's die geen grenzen kenden. Wij hebben zelf altijd het grote kado gekocht dat ze mochten geven en de rest van het geld op de rekening gezet.

Kadobonnen zijn ook een uitkomst. En ruilen kan ook altijd nog.

Wij hadden al Duplo vanaf de geboorte omdat ik alle kleding zelf maakte of zelf kocht (alleen zwart :D) Later alle Duplo verkocht en voor dat geld Lego gekocht. Dat hebben we nu nog.

In de winkel heb ik de Ikeatrein met de uitbreidingen/ Leuke van de tunnel is dat je er ook een gipsarm mee kunt faken. Trein is zwaar favo in de winkel.

En vergeten jullie de DD niet?
pi_85019223
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 19:38 schreef Claudia_x het volgende:
Hoe doen jullie dat dan, zo'n lijstje maken? Zorg je gewoon dat iedereen die komt vantevoren contact met je opneemt zodat je kunt vertellen wat er op het lijstje staat? En hoe voorkom je dan dat mensen dingen dubbel kopen?

Ik ben als de dood dat mijn moeder met een hysterisch groot ding op de proppen komt. Ik ben al maanden bezig om duidelijk te maken dat we een groot (letterlijk!) cadeau niet op prijs stellen i.v.m. ruimtegebrek.
Aan de (schoon)ouders hebben we gewoon verteld wat we graag wilden hebben. Dat was ook het best eigk want ze hadden allebei zo'n groot bedrag in gedachten (100,-) dat ze anders vast met vrij veel waren gekomen.

Van andere visite vraag ik niet per se iets. Voor nu vraag ik iets van little people of duplo ofzo, voor als ze groter is en mensen vragen aan mij wat ik wil hebben ben ik geneigd om te vragen om knutselspullen. niet gewoon papier en lijm ofzo maar van die doosjes die je bij de speelgoedwinkel hebt, je weet wel net als dat rubber :P of kralen rijgen, armbandjes maken, dat spul. Lijkt me leuk om dan een tijdje later uit de kast te trekken in de herfst.

En als ze zelf iets kopen is t ook prima, maar de ervaring leert dat mensen wel heel vaak vragen wat je wilt hebben.
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_85019366
M'n schoonmoeder heef gewoon gevraagd wat we wilden hebben. Da's dit geworden.

Edit: Ow, mag nie kopieren nie...

Als ie niet uitverkocht is dus...

En m'n moeder geef ik gewoon deze link als ze ernaar vraagt. Maar die komt sowieso altijd wel met leuk, duurzaam, houten spul zoals blokkendozen of zo.
pi_85019386
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 19:54 schreef huuphuup het volgende:

[..]

Aan de (schoon)ouders hebben we gewoon verteld wat we graag wilden hebben. Dat was ook het best eigk want ze hadden allebei zo'n groot bedrag in gedachten (100,-) dat ze anders vast met vrij veel waren gekomen.

Van andere visite vraag ik niet per se iets. Voor nu vraag ik iets van little people of duplo ofzo, voor als ze groter is en mensen vragen aan mij wat ik wil hebben ben ik geneigd om te vragen om knutselspullen. niet gewoon papier en lijm ofzo maar van die doosjes die je bij de speelgoedwinkel hebt, je weet wel net als dat rubber :P of kralen rijgen, armbandjes maken, dat spul. Lijkt me leuk om dan een tijdje later uit de kast te trekken in de herfst.
Nee, daar zal Ivans vader blij mee zijn. :+

Ik begrijp wat je bedoelt, gewoon een 'soort cadeau' aangeven en daarbinnen kunnen ze zelf een specifieke keuze maken. En je vraagt dus gewoon wat voor bedrag ze in hun hoofd hebben, dat is ook wel een goeie. Ik denk dat dat alleen relevant is bij mensen die graag wat meer uit willen geven (bij ons zijn dat alleen de opa's en oma's) en de rest koopt toch iets kleins.

Aan mijn moeder heb ik gevraagd of ze wil zeggen wat ze voor Ivan in haar hoofd heeft, en dan zeggen wij wel of ons dat geschikt lijkt.
pi_85019455
mmm Ssserpente... Ik zie alleen "gratis verzenden". Een blanco vel papier is niet zo leuk om te krijgen op je verjaardag :N :P
pi_85019586
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 19:42 schreef mefke79 het volgende:

Ik vind het zo lastig om te bedenken hoe we het vieren. Ja, met opa en oma enzo. Maar van onze vrienden zijn we de eerste met kinderen. Ben nog een beetje aan het piekeren of ik iedereen ga uitnodigen enzo. Wil ook niemand verplichten of zich verplicht te laten voelen. Lastig...
Daar kan ik me wel iets bij voorstellen. Wij vragen denk ik alleen de opa's en oma's en Ivans ooms en tantes. We houden het gewoon klein dus. Dikke kans dat de families zelfs apart komen. Onze families zien elkaar eigenlijk nooit, maar misschien is het leuk om dit soort gelegenheden juist aan te grijpen om ze samen te laten komen.
pi_85019617
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 19:57 schreef Ssserpente het volgende:
M'n schoonmoeder heef gewoon gevraagd wat we wilden hebben. Da's dit geworden.

Edit: Ow, mag nie kopieren nie...

Als ie niet uitverkocht is dus...

En m'n moeder geef ik gewoon deze link als ze ernaar vraagt. Maar die komt sowieso altijd wel met leuk, duurzaam, houten spul zoals blokkendozen of zo.
ik zie alleen 'gratis verzending' _O- :D

@Claudia ja een soort cadeau zeg maar, als een soort richtlijn voor mensen die het zelf niet zo goed weten. Leesboekjes vind ik ook altijd fijn en dan zeg ik er wel bij wat we al hebben (zo van ja van Jip & Janneke hebben we al een hoop boekjes, zoiets), zodat er niet teveel dubbel komt hopelijk, zo zonde.

We hebben alleen van de ouders en schoonouders gevraagd wat voor budget ze in gedachten hadden hoor. Ik vond het een beetje genant om te vragen maar mijn moeder had het al over dingen waarvan ik dacht jeetje, hoeveel geld heb je in gedachten dan :? en toen bleek dat B.'s ouders een soortgelijk bedrag in gedachten hadden ook nog :o maar het verzint gewoon wat makkelijker als je een beetje een richting hebt.

Als mijn ouders 30 of 40 euro in gedachten hadden dan had ik heel wat anders gevraagd dan nu. Nu blijft er aan beide kanten nog steeds een restbedrag open maar dat laten we op haar rekening storten als ze dat willen.

En Ivan's paps moet er maar aan wennen! :7
oh joy, de beschilderde stropdassen voor vaderdag straks O+ en voor jou de grote houten zelf geschilderde kralenkettingen :D O+ en die móet je dan verplicht de hele dag om natuurlijk.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_85019649
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 20:00 schreef Aoraki het volgende:
mmm Ssserpente... Ik zie alleen "gratis verzenden". Een blanco vel papier is niet zo leuk om te krijgen op je verjaardag :N :P
Doet me denken aan een klant die een wit Oililyjurkje bij me had gekocht voor haar driejarige prinsesje.
Toen mam ff naar boven ging om dr lippen te stiften en zo had dochterlief met haar dikpunters de jurk ff opgekleurd :D
Jurkje hangt ingelijst op dr kamer.

Kga weer op lurkstand. :W
Owja kheb nog wat algemeens en te vragen over kinderen en situaties.
Is er een soort van sc hier in OUD?
pi_85019667
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 19:57 schreef Ssserpente het volgende:
Wat een geweldige link!
pi_85019745
oh Mef dat heb ik hier ook dat dubben.
Wij zijn ook de eerste met vrienden, onze vrienden zijn gek op Amélie maar ik weet niet zo goed of ze wel zitten te wachten op zo'n eerste verjaardag.
Bovendien is het bij onze buren hier (ik woon in een soort hofje) een soort traditie dat álle verjaardagen ook buiten met de buren worden gevierd. Voor B. en mijn verjaardag doen we daar dus niet aan mee omdat we dat zelf al amper vieren, maar voor Amélie komen we er eigenlijk nauwelijks onderuit. En ik weet dus ook nog niet zo goed of ik daar zin in heb... ik ben niet het type van de partytenten buiten op een pleintje namelijk :@ maar ik vind het ook weer zo wat om nou alle buren uit te gaan nodigen bij de verjaardag die we hier met de opa's en oma's vieren. Daar is het me weer iets te intiem voor ofzo, zo'n eerste verjaardag.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  zondag 8 augustus 2010 @ 20:10:34 #180
100412 mefke79
komt goed!
pi_85019929
Dat vragen van het budget is slim, hebben wij ook gedaan.
Over die verjaardag. Onze familie's zien elkaar ook niet heel veel en het vervelende is dat het tussen stiefschoonmoeder en schoonmoeder ook niet zo botert en dan komt er zo'n spanning te hangen. Ik ben dus altijd heel blij dat mijn eigen ouders er dan nog zijn, die houden de sfeer nog een beetje op peil. En ik ga dit keer streng zijn: ik wil geen hond op Driekus zijn verjaardag, dus zwager moet beest thuis laten.

Ssserpente, auw! Je had er ook een soort van lichtje/sleutelhanger moeten geven, dan was ze vast blijven liggen :P
pi_85020064
De vriendin van mijn vader en mijn moeder konden ook niet met elkaar opschieten. Vreselijk was dat! Mijn vader is overleden en met zijn vriendin heb ik vrijwel geen contact meer, dus dat probleem doet zich bij Ivans verjaardag niet voor. Ik weet niet goed hoe ik dat aangepakt zou hebben.

Groot gelijk dat je vraagt om de hond thuis te laten, Mefke! Eigenlijk vind ik dat je broer zou moeten vragen of je het oké vindt dat hij de hond meeneemt in plaats van er vanuit te gaan dat dat goed is.
pi_85020330
mijn ouders en vooral mn schoonouders maken er altijd een wedstrijdje 'wie is de leukste oma/opa' van als ze hier tegelijk zijn :') resultaat is een compleet doorgedraaid kind van alle aandacht :D

maar goed, het komt maar eens in de zoveel tijd voor, en verder gaat het best prima.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  zondag 8 augustus 2010 @ 20:24:28 #183
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_85020525
Ik heb op de uitnodigen verwezen naar lijstje.nl. Ik houd daar al een tijdje (voor onszelf) de dingetjes op bij waarvan ik denk "goh leuk", maar dat zijn wel vaak webshops dus in het kader van de eerste verjaardag heb ik nu ook de websites van bart smit en intertoys eens doorgespit.
Ik heb er vanalles tussen staan, qua prijs variërend van een paar euro (zwembandjes) tot enkele tientallen.
Het voordeel vind ik dat mensen dingen af kunnen strepen zonder dat je t zelf ziet, dus dan blijft het nog wel een verrassing.
  zondag 8 augustus 2010 @ 20:25:05 #184
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_85020550
Ik heb vanmorgen Ivan gezien O+ en hij is zo leuk O+ Linde was de hele middag nog van hem onder de indruk.

Toevallig heb ik gisteren de uitnodigingen voor Esmee's verjaardag binnen gekregen. We vieren het net zoals Linde's verjaardag op de kinderboerderij. Omdat het in september al wat kouder is, maken we er een pannenkoekenfestijn van! En ik nodig naast onze ouders al mijn neven en nichten uit met kindjes of die veel met onze kinderen hebben. Dus meestal is het best druk (zo'n 30 man) maar ook heel gezellig.
  zondag 8 augustus 2010 @ 20:25:49 #185
100412 mefke79
komt goed!
pi_85020584
Claudia, ik vind ook dat je niet zo maar een hond mee neemt op visite, zeker niet bij mensen die twee konijnen hebben die binnen leven. Maar daar wordt in de familie van mijn man heeeeel anders over gedacht...
pi_85020613
Ik zit ook zoiets te overwegen, Ca.ra, gewoon omdat mijn moeder vaak een cadeautje wil kopen. Leonieke had het erover dat haar zwager zoiets als een geboortelijstje wil lanceren in Nederland. Dat lijkt me nou echt een gat in de markt! Die dingen zullen nu er vast wel zijn al, maar wat mij betreft mag het wel ingeburgerd raken. 't Scheelt iedereen gedoe.
  zondag 8 augustus 2010 @ 20:27:59 #187
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_85020673
Zo hey, Stef slaapt! *O* Een kwartiertje klagen, maar niet echt huilen en het was gebeurd! Hij is ook wel moe hoor, maar ik weet nu ook zeker dat dat tandje door aan het komen is (vanmiddag even lekker laten schateren en snel gekeken: er zit een blauw plekje met een soort witte vlek erin, daarboven zie ik een wittig streepje met erboven een bult.. Redelijk duidelijk dus ;)).

Qua lijstjes heb ik op www.lijstje.nl een continue up-to-date verlanglijstje staan. Niet alleen voor strakjes als hij jarig is ofzo, maar ook gewoon voor mezelf, om de leuke dingen te onthouden. Er staan allerlei prijsklasses op,van 5 euro tot iets van 100 ofzo. Ik haal eens in de zoveel tijd even de bezem erdoor en dan zet ik er weer wat nieuwe dingen op die op dat moment bij zijn leeftijd passen.
Nu denk ik zelf niet dat mijn ouders/schoonouders er zoveel aan uit zouden geven, maar als ik dit zo lees moet ik dat misschien toch eerst eens vragen. Maar Ik had eigenlijk al bedacht dat we gaan vragen of ze niet gewoon geld zouden willen geven, dan kunnen we een speelhuisje kopen voor in de tuin volgend jaar O+ En ik zet er trouwens ook gewoon bij dat ik bepaalde dingen net zo lief tweedehands heb. Kan misschien ook nog best schelen :)

Van ons krijgt hij in elk geval een wheelybug, die vind ik zó lief!
3!
  zondag 8 augustus 2010 @ 20:28:15 #188
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_85020679
Oh en cadeautjes die je wel of juist niet wil... tsja dat blijft hier erg lastig. Linde heeft voor haar verjaardag van mijn tante een chinees export-popje gekregen dat op vreselijk nasale manier twinkle-twinkle-little star zingt en tussendoor giegelt en mummy! daddy! I love you! schreeuwt op vol volume. Kortom mijn totale nachtmerrie. Maar ze is er zo blij mee (ik hoop dus maar gewoon dat de batterijen heeeeeel snel op zijn :') ) Zo ontdekken ze dus ook speelgoed dat je zelf niet snel zal kopen en dat is ook leuk bedenk ik nu maar steeds als ze de pop aanzet...

[ Bericht 0% gewijzigd door Stiemie op 08-08-2010 20:34:03 ]
  zondag 8 augustus 2010 @ 20:28:55 #189
95408 Incantrix
pi_85020706
Whehe, Ca.ra, jij dus ook al ;)
3!
  zondag 8 augustus 2010 @ 20:31:13 #190
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_85020792
Ik wou t net ook al zeggen Trix. Great minds enzo :P
  zondag 8 augustus 2010 @ 20:31:56 #191
95408 Incantrix
pi_85020828
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 20:31 schreef Ca.ra het volgende:
Ik wou t net ook al zeggen Trix. Great minds enzo :P
O+ O+
3!
pi_85020860
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 20:28 schreef Stiemie het volgende:
Oh en cadeautjes die je wel of juist niet wil... tsja dat blijft hier erg lastig. Linde heeft voor haar verjaardag van mijn tante een chinees export-popje gekregen dat op vreselijk nasale manier twinkle-twinkle-little start zingt en tussendoor giegelt en mummy! daddy! I love you! schreeuwt op vol volume. Kortom mijn totale nachtmerrie. Maar ze is er zo blij mee (ik hoop dus maar gewoon dat de batterijen heeeeeel snel op zijn :') ) Zo ontdekken ze dus ook speelgoed dat je zelf niet snel zal kopen en dat is ook leuk bedenk ik nu maar steeds als ze de pop aanzet...
_O-
oh mens wat vertel je toch heerlijk :D :')

En wij gebruikten ook www.lijstje.nl toen ik nog zwanger was van Amélie. Vooral op verzoek van mn moeder omdat ze wat practische dingetjes wilde kopen als cadeau maar niet zo goed wist wat we al hadden enzo.

Op www.Hema.nl kun je trouwens ook een verlanglijstje bijhouden hè, die kun je vervolgens mailen naar mensen en mensen kunnen daar van af strepen wat ze kopen en ze kunnen zelfs direct vanaf het lijstje bestellen bij de webwinkel :D (en het speelgoed van Hema is ook zo leuk O+ )
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_85020889
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 20:25 schreef Stiemie het volgende:
Ik heb vanmorgen Ivan gezien O+ en hij is zo leuk O+ Linde was de hele middag nog van hem onder de indruk.
Haha, en ze leek zo onbewogen! Ik vond het heel lief van haar dat Ivan haar pop vast mocht houden. Ik heb echt een zwak voor Linde, hoor. Ze is zo sociaal en zegt gewoon iets terug als je haar een vraag stelt! Ik moet nog wel leren om niet te moeilijke vragen te stellen.

En Esmee is echt een poppetje vergeleken met Ivan. O+ (En die slofjes MOET ik hebben als je er ooit afstand van doet!)

quote:
Toevallig heb ik gisteren de uitnodigingen voor Esmee's verjaardag binnen gekregen.
Ik moest zo lachen om de reactie van mijn vriend. "Maar zo te zien is Esmee al 1 jaar geworden?" "Nou, nee, dat is het kaartje dat we nog gaan versturen." Mijn arme lief heeft geen flauw idee wat hem te wachten staat. :D

quote:
We vieren het net zoals Linde's verjaardag op de kinderboerderij. Omdat het in september al wat kouder is, maken we er een pannenkoekenfestijn van! En ik nodig naast onze ouders al mijn neven en nichten uit met kindjes of die veel met onze kinderen hebben. Dus meestal is het best druk (zo'n 30 man) maar ook heel gezellig.
Klinkt gezellig!
pi_85021084
quote:
Zo ontdekken ze dus ook speelgoed dat je zelf niet snel zal kopen en dat is ook leuk bedenk ik nu maar steeds als ze de pop aanzet...
Hmja, dat vind ik ook wel. Ik zou er bijvoorbeeld nooit opgekomen zijn om iets van Little People te vragen, maar Ivan vindt het geweldig spul. En mijn moeder vindt het zo leuk om spontaan iets te kopen als ze in de stad is, dat wil ik haar niet ontnemen.

't Valt me trouwens op dat de liedjes die uit het plastic spul komen altijd vreselijk slecht gezongen worden. Dat wil zeggen, de liedjes zijn stom en het geluid is van slechte kwaliteit.
pi_85021327
quote:
Oh en cadeautjes die je wel of juist niet wil... tsja dat blijft hier erg lastig. Linde heeft voor haar verjaardag van mijn tante een chinees export-popje gekregen dat op vreselijk nasale manier twinkle-twinkle-little star zingt en tussendoor giegelt en mummy! daddy! I love you! schreeuwt op vol volume. Kortom mijn totale nachtmerrie. Maar ze is er zo blij mee (ik hoop dus maar gewoon dat de batterijen heeeeeel snel op zijn :') ) Zo ontdekken ze dus ook speelgoed dat je zelf niet snel zal kopen en dat is ook leuk bedenk ik nu maar steeds als ze de pop aanzet...
Dat zat ik me laatst ook te bedenken. Ikzelf zou bijv. niet snel plastic speelgoed kopen, maar ik vind het prima als anderen het kopen. Aan m'n moeder en schoonouders vraag ik wel specifiek iets van hout, maar vrienden mogen best iets plastics kopen.
pi_85021418
Dames, ik heb niet bijgelezen want het was druk met visite, maar bedankt voor alle felicitaties O+ De weemoed is wel weg hoor, gewoon enorm veel liefde en trots en had ik al liefde gezegd? Wel veel nostalgie, het typische "om deze tijd kreeg ik de ruggeprik..." "om deze tijd had ik net een klein hompje baby in m'n armen O+ ".

Één jaar dus alweer! En een hele goede reden om afscheid te nemen van dit topic met een fotospam.

Ze begon zo:

En zo zat ze vandaag na te genieten (met een heleboel oranje smeerboel want net na het eten :P )

O+

Jeumig, als ik die foto's naast elkaar zet, wat is ze dan veranderd zeg. En wat is ze groot. En mooi en lief enzo. (jaja ik weet het, 't is m'n eigen kind :P )

Dat alle lieve grote babytjes! Tot gauw, en ik blijf jullie - al dan niet stilletjes - volgen!

:W
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
pi_85021475
Als ik 's ochtends in de trein naar mijn werk zit dan hoor ik nog steeds:

Ik liep in het grote bos / De dieren die liepen er los / Een leeuw, een aap, een groot avontuur / 't Is leuk in de natuur / Muhmuh muhmuhmuh muhmuhmuh muhmuh muhmuh muh muh / De aapjes spelen vrolijk 'saam / Hoera, hoera / De aapjes spelen vrolijk 'saam / Hoera, hoera / De aapjes spelen vrolijk 'saam / Ze trekken een gek broekje aan / Wat spelen ze lekker met elkaar / Hoera, hoera.

8)7
pi_85021577
Geweldige foto's, Innepin! Ik verbaas me er juist over dat ik haar al zo goed in het kleine baby'tje herken.

Veel plezier in het dreumestopic!
  zondag 8 augustus 2010 @ 20:51:39 #199
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_85021812
Innepin ik ben helemaal vergeten je te feliciteren met je prachtige dreumes :o Wat is ze mooi en wat is ze al groot geworden. Tot snel in het andere topic!
pi_85021842
Hé allemaal,

De eerste verjaardag.... wij vieren het gewoon thuis met wat vrienden en familie (is al snel een huis vol als alle kinderen meekomen). Ik ga ook maar zo'n lijstje maken. Handig!

Wat ze van ons gaat krijgen weet ik nog niet. Ik vind een wheely bug ook leuk, maar ik vraag me wel altijd af of die dingen nou ook echt lekker spelen. Ze hebben zo'n vreemde brede zit. Dat moet ik eerst maar eens ergens testen :) Een houten poppenhuis zou ik haar ook graag geven, maar dat is meer iets voor over een paar jaar.

Claudia, Ivan speelt al met little people? Ik heb de boerderij op zolder staan (kraamcadeau), maar omdat er vanaf 1 jaar opstaat heb ik hem nog niet gepakt. Maar op zich zou het al wel kunnen toch? Ik merk dat Isabeau erg uitgekeken raakt op de simpele rammelaars enzo en veel andere dingen zijn juist nog net iets te ingewikkeld. Ik denk dat ik Isabeau nog het meest een plezier zou doen met een doos oude afstandsbedieningen en telefoons :')

Trix, ik vrees dat Isabeau en ik echt de klos zijn. Isabeau is al echt verkouden en hoest ook veel en ik begin mijn keel gemeen te voelen! Pff, daar zit ik nou écht niet op te wachten...

We hadden vandaag een leeftijdsgenootje van Isabeau op visite. Ze schelen een week. Zo leuk! Isabeau ging zich vreselijk uitsloven. :D
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')