Ik vrees toch echt dat we dat moeten omdraaien. Die menstruatie vlek op jullie hoofddeksel werkt als een rode stier op LMB. Dus we vreten jullie op.quote:Op zondag 8 augustus 2010 17:28 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
Puik plan! We kunnen wel wat vrouwelijk gezelschap gebruiken!
Heb nooit van iemand gehoord dat je als KLu'er alleen in DT met het OV mag..? Ik ben dan (nog wel) reservist bij de KLu, maar je gaat in burger de kazerne af, of in gvt. (gvt mag je pas buiten de kazerne dragen als je je baret hebt gehaald, is bij andere krijgsmachtonderdelen niet anders denk ik..)quote:Op zondag 8 augustus 2010 15:16 schreef hoogvlieger het volgende:
[..]
Bij de klu mag je alleen in DT gebruik maken van het OV. (En ik geloof dat het als cadet niet is toegestaan om in GVT buiten de kazerne te komen zolang je de ZHKH niet hebt voltooid ofso?).
Alleen in DT als in: In militair alleen in DTquote:Op zondag 8 augustus 2010 17:31 schreef JAY-T het volgende:
[..]
Heb nooit van iemand gehoord dat je als KLu'er alleen in DT met het OV mag..? Ik ben dan (nog wel) reservist bij de KLu, maar je gaat in burger de kazerne af, of in gvt. (gvt mag je pas buiten de kazerne dragen als je je baret hebt gehaald, is bij andere krijgsmachtonderdelen niet anders denk ik..)
Maargoed, ik ga ook meestal in gvt naar huis, maar doe in de auto ook m'n jas uit.. Als ik met het OV zou moeten dan gewoon lekker in burger
Zo hoort het, en zo is het ook logisch. Dan krijg je niet dat kinderachtige gedoe zoals in Nederland.quote:Op zondag 8 augustus 2010 14:50 schreef Sine_Pari het volgende:
Hier word door bepaalde leden gewezen op het niet mixen van burger en militair. Maar zijn er bij de Nederlandse defensie geen uitzonderingen? Hier kan men bv. de dog tags 24/7 dragen, of men nu CONUS is en in burger maakt niets uit. Verder kan men bepaalde uniformdelen zoals schoenen, sport t-shirt etc op burger dragen.
De mooiste baret van NL en omstreken, en ik zou het niet als vreten willen beschouwen, eerder likken, zuigen en slikken..quote:Op zondag 8 augustus 2010 17:30 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Ik vrees toch echt dat we dat moeten omdraaien. Die menstruatie vlek op jullie hoofddeksel werkt als een rode stier op LMB. Dus we vreten jullie op.
Het direct op de huid dragen van de hepla is trouwens dom. Als je bijvoorbeeld in de fik staat wordt die hepla gloeiend heet. Je wilt niet dat dat ding dan nog eens lekker in je huid gebrand wordt. Dat doet pijn. Veel slimmer is het om 'm boven je shirt te dragen.quote:Op zondag 8 augustus 2010 14:43 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
Een hepla is een wezenlijk onderdeel van je uniform, en wordt direct op de huid gedragen onder een tshirt. En als onderdeel van uniform is het dan ook nog eens volgens militair strafrecht verboden om militair en burger te mixen. (Esses, spring dr maar in aub).
Ik heb vaak zat Amerikanen in ACU op binnenlandse vluchten gezien hoor.quote:Op zondag 8 augustus 2010 15:15 schreef Sine_Pari het volgende:
Weet niet of de vraag aan mij gericht was, maar hier mag je de Army Combat Uniform (ACU) naar en van werk dragen. Maar anders als in Nederland reist men hier met een Personal Owned Vehicle (POV) en niet met openbaar vervoer. Reist men al met openbaar vevoer (bv. vliegtuig) in uniform naar bv. ouders in een andere staat, is dit altijd in het DT.
Als ik de fik sta...quote:Op zondag 8 augustus 2010 17:50 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
Het direct op de huid dragen van de hepla is trouwens dom. Als je bijvoorbeeld in de fik staat wordt die hepla gloeiend heet. Je wilt niet dat dat ding dan nog eens lekker in je huid gebrand wordt. Dat doet pijn. Veel slimmer is het om 'm boven je shirt te dragen.
LMB heeft de mooiste baret van deze hele planeet.quote:Op zondag 8 augustus 2010 17:49 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
De mooiste baret van NL en omstreken, en ik zou het niet als vreten willen beschouwen, eerder likken, zuigen en slikken..
En er dan lekker mee patsen aan het strand in Torremolinos whehehequote:Op zondag 8 augustus 2010 17:52 schreef m.k het volgende:
maar dat is toch handig staat ie gelijk voor altijd op je borst gebrand heb je dat hele ding niet meer nodig evenals deze discussie![]()
Maak er dan een oorbel vanquote:Op zondag 8 augustus 2010 17:50 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
Het direct op de huid dragen van de hepla is trouwens dom. Als je bijvoorbeeld in de fik staat wordt die hepla gloeiend heet. Je wilt niet dat dat ding dan nog eens lekker in je huid gebrand wordt. Dat doet pijn. Veel slimmer is het om 'm boven je shirt te dragen.
quote:Op zondag 8 augustus 2010 17:56 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
LMB heeft de mooiste baret van deze hele planeet.
Op die van jullie kunnen we mooi kotsen na het vreten van vissticks. De rest komt uit ons darmkanaal.
Zeker niet herr visstick, aan de Primator gisterenquote:Op zondag 8 augustus 2010 17:59 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
Heb je je brahma omgeruild voor schultenbrau ofzo?
Daar gaat het dan om dienst reisen, bv. militaire van de Army National Guard (ARNG) die naar een andere staat gaan voor oefeningen, of om militaire die van een uitzending doorreisen naar huis. Voor normale prive reisen mag dus geen ACU gedragen worden.quote:Op zondag 8 augustus 2010 17:53 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
Ik heb vaak zat Amerikanen in ACU op binnenlandse vluchten gezien hoor.
goed idee tochquote:Op zondag 8 augustus 2010 17:57 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
En er dan lekker mee patsen aan het strand in Torremolinos whehehe
Ga zo even sushi maken.quote:Op zondag 8 augustus 2010 18:47 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Vandaag gewoon brood maaltijd met soep.
Ja. Dit staat vermeld in een dienstvoorschrift. Zover ik weet heeft ieder krijgsmachtdeel dit voorschrift.quote:Op zondag 8 augustus 2010 14:39 schreef Sine_Pari het volgende:
Maar even een vraagje voor de hier aanwezige militaire. Moet de Nederlandse militair ze (de hepla) in het buitenland wel 24/7 dragen?
Dit is idd gesteld onder art 38 WMT (Hepla is uitrusting, heb je die om kan je zelfs heel redelijk redeneren dat je gewoon in je eigen tijd onder de militaire tucht zou vallen)quote:Op zondag 8 augustus 2010 14:43 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
Bij mij in de opleiding is dat niet anders geweest. Toen werd je nog gecontroleerd voor verlof of je niets anders dan vuile was meenam. En als iemand uit de opleiding stapte werd het valdoodplaatje gebroken in een ceremonie voordat hij werd weggetrapt.
Jammer genoeg is het verschil in discipline tussen de verschillende onderdelen meer dan zorgwekkend te noemen, en vooral het schijnbaar totaal ontbreken van een esprit de corps, wat er dus voor zorgt dat een militair hier durft te beweren dat je elkaar niet hoeft aan te spreken als iemand zichzelf als militair, en daarmee de gehele krijgsmacht, tot een lachertje maakt.
Een hepla is een wezenlijk onderdeel van je uniform, en wordt direct op de huid gedragen onder een tshirt. En als onderdeel van uniform is het dan ook nog eens volgens militair strafrecht verboden om militair en burger te mixen. (Esses, spring dr maar in aub).
Kinderachtig? Ja, maar blijkbaar is het nodig om zulke kinderachtige bepalingen in het leven te roepen voor militairen die blijkbaar schijt hebben aan van alles..
In mijn AMO was er een jongen die dacht dat ze aan elkaar zaten, en de tweede reserve was, en je hem dus moest afbrekenquote:Op zondag 8 augustus 2010 04:26 schreef cw2cu het volgende:
mensen die met hepla om uitgaan.. te jammer..
Ik: Waarom draag je een hepla?
hij: omdat ik het leuk vind
ik: Beetje showen voor de chicks?
hij: waar bemoei jij je mee
ik: nou, ik kan wel een aantal dingen opnoemen waaronder dat je het niet mag dragen
hij: dat bepaal ik zelf wel
ik: nou prima, maar als die afbreekt heb je wat uit te leggen waarom je burger met militair combineert..
hij stopt hem weg en het ding niet meer om zijn nek gezien.
Heerlijk om die jonge amo-gastjes bang te maken. En bovendien.. lopen patsen met een hepla..![]()
Daar moet je toch stiekem wel een beetje om lachenquote:
Jammer dat jij er niet bij was gisteren!quote:
Hehehe indeed.quote:Op zondag 8 augustus 2010 19:17 schreef Lotusss het volgende:
[..]
Jammer dat jij er niet bij was gisteren!
Festivalquote:Op zondag 8 augustus 2010 19:17 schreef Lotusss het volgende:
[..]
Jammer dat jij er niet bij was gisteren!
Waarom verbaasd het me niet dat je in m'n kruis bent geïnteresseerd?quote:Op zondag 8 augustus 2010 19:21 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Hehehe indeed.
Dan had ik hem aan een kruisverhoor blootgesteld.
Tja... Bij jou als marinier zal dat misschien niet zo heel snel gebeuren. Maar toch is het niet allesbehalve ondenkbaar. Vlieg jij trouwens nooit mee in helikopters? Die branden aardig gauw op, en worden best heet.quote:
Dus hieruit mag ik concluderen dat je zelfs je hepla MOET combineren met je burger (in het buitenland) op oefening?quote:Op zondag 8 augustus 2010 19:02 schreef Esses het volgende:
[..]
Ja. Dit staat vermeld in een dienstvoorschrift. Zover ik weet heeft ieder krijgsmachtdeel dit voorschrift.
[..]
Als jij die conclusie trekt (haha ik zei "trekt"quote:Op zondag 8 augustus 2010 19:25 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
Waarom verbaasd het me niet dat je in m'n kruis bent geïnteresseerd?
Met een vest vol munitie en explosieven lijkt mij een gloeiend hete hepla van ondergeschikte urgentie..quote:Op zondag 8 augustus 2010 19:30 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
Tja... Bij jou als marinier zal dat misschien niet zo heel snel gebeuren. Maar toch is het niet allesbehalve ondenkbaar. Vlieg jij trouwens nooit mee in helikopters? Die branden aardig gauw op, en worden best heet.
Letterlijk:quote:Op zondag 8 augustus 2010 19:32 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
Dus hieruit mag ik concluderen dat je zelfs je hepla MOET combineren met je burger (in het buitenland) op oefening?
Dan weet je dat in ieder geval Rave_NL.
Laten we dan niet vergeten dat de origine van de discussie zich berust op het opzichtelijk dragen van de hepla, en zeker niet over het dragen op zich zelf.quote:Op zondag 8 augustus 2010 19:32 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
Dus hieruit mag ik concluderen dat je zelfs je hepla MOET combineren met je burger (in het buitenland) op oefening?
Dan weet je dat in ieder geval Rave_NL.
quote:Op zondag 8 augustus 2010 19:33 schreef Lotusss het volgende:
[..]
Als jij die conclusie trekt (haha ik zei "trekt"), dan ben je wel erg gebrand om een buddy in je slaapzak te hebben geloof ik...
da's dus voor de KL, misschien dus voor de KLu weer andersquote:Op zondag 8 augustus 2010 19:43 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
Letterlijk:
De draagplicht van het herkenningsplaatje is vastgelegd in de Landmachtorder (LAO) 53/15A: “Al het personeel in werkelijke dienst dient in het bezit te zijn van een herkenningsplaatje en dit op de voorgeschreven wijze (om de hals en op de blote borst) te dragen. Uitzonderingsbepalingen in vredestijd: indien het militaire uniform niet wordt gedragen is de verplichting niet van kracht. Voor personeel werkzaam aan machines of motoren met onvoldoende afgeschermde draaiende delen dient door werkplaats cq. eenheidscommandanten voor duur van die werkzaamheden een draagwijze te worden voorgeschreven die de bedrijfsveiligheid niet in gevaar brengt.” In Landmachtorder 15/3A van 29 juni 1998 is in punt 2B weergegeven: “Indien het dragen van het herkenningsplaatje om de hals risico’s met zich mee brengt, dient het te worden meegedragen in de linker borstzak.” Beide Landmachtorders zijn terug te vinden in VS 2-1100. Ook in hoofdstuk 5 (Inwendige dienst) van het HAMIL is de bepaling terug te vinden.
Dus...
Het is inderdaad een landmachtvoorschrift. Maar het lijkt mij niet dat er principieel andere voorschriften gelden voor Klu en KM..quote:Op zondag 8 augustus 2010 19:55 schreef hoogvlieger het volgende:
[..]
da's dus voor de KL, misschien dus voor de KLu weer anders
Ok dan, aan jou de eerquote:Op zondag 8 augustus 2010 20:01 schreef hoogvlieger het volgende:
Denk t ook niet nee.
Ik wil trouwens de volgende OP hebben.
Deze TT valt moeilijk te toppen hoor!quote:Op zondag 8 augustus 2010 20:01 schreef hoogvlieger het volgende:
Denk t ook niet nee.
Ik wil trouwens de volgende OP hebben.
Dat slaat als een lul op een drumstel!quote:
Heb jij dat wel eens geprobeerdquote:Op zondag 8 augustus 2010 20:13 schreef Lotusss het volgende:
[..]
Dat slaat als een lul op een drumstel!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |