Jammer dat jij er niet bij was gisteren!quote:
Hehehe indeed.quote:Op zondag 8 augustus 2010 19:17 schreef Lotusss het volgende:
[..]
Jammer dat jij er niet bij was gisteren!
Festivalquote:Op zondag 8 augustus 2010 19:17 schreef Lotusss het volgende:
[..]
Jammer dat jij er niet bij was gisteren!
Waarom verbaasd het me niet dat je in m'n kruis bent geïnteresseerd?quote:Op zondag 8 augustus 2010 19:21 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Hehehe indeed.
Dan had ik hem aan een kruisverhoor blootgesteld.
Tja... Bij jou als marinier zal dat misschien niet zo heel snel gebeuren. Maar toch is het niet allesbehalve ondenkbaar. Vlieg jij trouwens nooit mee in helikopters? Die branden aardig gauw op, en worden best heet.quote:
Dus hieruit mag ik concluderen dat je zelfs je hepla MOET combineren met je burger (in het buitenland) op oefening?quote:Op zondag 8 augustus 2010 19:02 schreef Esses het volgende:
[..]
Ja. Dit staat vermeld in een dienstvoorschrift. Zover ik weet heeft ieder krijgsmachtdeel dit voorschrift.
[..]
Als jij die conclusie trekt (haha ik zei "trekt"quote:Op zondag 8 augustus 2010 19:25 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
Waarom verbaasd het me niet dat je in m'n kruis bent geïnteresseerd?
Met een vest vol munitie en explosieven lijkt mij een gloeiend hete hepla van ondergeschikte urgentie..quote:Op zondag 8 augustus 2010 19:30 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
Tja... Bij jou als marinier zal dat misschien niet zo heel snel gebeuren. Maar toch is het niet allesbehalve ondenkbaar. Vlieg jij trouwens nooit mee in helikopters? Die branden aardig gauw op, en worden best heet.
Letterlijk:quote:Op zondag 8 augustus 2010 19:32 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
Dus hieruit mag ik concluderen dat je zelfs je hepla MOET combineren met je burger (in het buitenland) op oefening?
Dan weet je dat in ieder geval Rave_NL.
Laten we dan niet vergeten dat de origine van de discussie zich berust op het opzichtelijk dragen van de hepla, en zeker niet over het dragen op zich zelf.quote:Op zondag 8 augustus 2010 19:32 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
Dus hieruit mag ik concluderen dat je zelfs je hepla MOET combineren met je burger (in het buitenland) op oefening?
Dan weet je dat in ieder geval Rave_NL.
quote:Op zondag 8 augustus 2010 19:33 schreef Lotusss het volgende:
[..]
Als jij die conclusie trekt (haha ik zei "trekt"), dan ben je wel erg gebrand om een buddy in je slaapzak te hebben geloof ik...
da's dus voor de KL, misschien dus voor de KLu weer andersquote:Op zondag 8 augustus 2010 19:43 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
Letterlijk:
De draagplicht van het herkenningsplaatje is vastgelegd in de Landmachtorder (LAO) 53/15A: “Al het personeel in werkelijke dienst dient in het bezit te zijn van een herkenningsplaatje en dit op de voorgeschreven wijze (om de hals en op de blote borst) te dragen. Uitzonderingsbepalingen in vredestijd: indien het militaire uniform niet wordt gedragen is de verplichting niet van kracht. Voor personeel werkzaam aan machines of motoren met onvoldoende afgeschermde draaiende delen dient door werkplaats cq. eenheidscommandanten voor duur van die werkzaamheden een draagwijze te worden voorgeschreven die de bedrijfsveiligheid niet in gevaar brengt.” In Landmachtorder 15/3A van 29 juni 1998 is in punt 2B weergegeven: “Indien het dragen van het herkenningsplaatje om de hals risico’s met zich mee brengt, dient het te worden meegedragen in de linker borstzak.” Beide Landmachtorders zijn terug te vinden in VS 2-1100. Ook in hoofdstuk 5 (Inwendige dienst) van het HAMIL is de bepaling terug te vinden.
Dus...
Het is inderdaad een landmachtvoorschrift. Maar het lijkt mij niet dat er principieel andere voorschriften gelden voor Klu en KM..quote:Op zondag 8 augustus 2010 19:55 schreef hoogvlieger het volgende:
[..]
da's dus voor de KL, misschien dus voor de KLu weer anders
Ok dan, aan jou de eerquote:Op zondag 8 augustus 2010 20:01 schreef hoogvlieger het volgende:
Denk t ook niet nee.
Ik wil trouwens de volgende OP hebben.
Deze TT valt moeilijk te toppen hoor!quote:Op zondag 8 augustus 2010 20:01 schreef hoogvlieger het volgende:
Denk t ook niet nee.
Ik wil trouwens de volgende OP hebben.
Dat slaat als een lul op een drumstel!quote:
Heb jij dat wel eens geprobeerdquote:Op zondag 8 augustus 2010 20:13 schreef Lotusss het volgende:
[..]
Dat slaat als een lul op een drumstel!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |