is in het begin van deze reeks wel eens geprobeerd met een dionaea, werkte in eerste instantie welquote:Op vrijdag 13 augustus 2010 11:46 schreef Guppyfriend het volgende:
Geen idee, zou dat helpen? Dit gaan ze ook niet redden namelijk...
Nou ja, m'n dionaea hebben het ook, dus ik kan het allicht proberen. Stom gedoe, stomme luizen!quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 13:49 schreef DeZwabber het volgende:
[..]
is in het begin van deze reeks wel eens geprobeerd met een dionaea, werkte in eerste instantie wel![]()
ze kwamen later alleen terug, maar het is het proberen waard
Je had ze in een winkel besteld toch? Misschien morgen nog een kans?quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 16:05 schreef trainfreak het volgende:
Mijn plantjes zijn er nog niet.
Dus het zal voor maandag worden
Jep inderdaad, maar morgen kan ik nietquote:Op vrijdag 13 augustus 2010 17:03 schreef mmascha het volgende:
[..]
Je had ze in een winkel besteld toch? Misschien morgen nog een kans?
Veel plezier! En dat komt vast goed met je plantjes!quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 17:30 schreef Pien85 het volgende:
Zo, plantjes staan bij moeders... Met een uitgebreide lijst van hoe en wat
Zondag op vakantie
Dankjequote:Op vrijdag 13 augustus 2010 20:11 schreef mmascha het volgende:
[..]
Veel plezier! En dat komt vast goed met je plantjes!
Waar is het trainfreak? Dan ga ik morgen wel even voor je kijken* mmascha is nieuwsgierig
Had je iets speciaals besteld of is het de nieuwe voorraad?
Het is een winkel in Schellebelle (quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 20:11 schreef mmascha het volgende:
Waar is het trainfreak? Dan ga ik morgen wel even voor je kijken* mmascha is nieuwsgierig
Had je iets speciaals besteld of is het de nieuwe voorraad?
BE?quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 21:45 schreef trainfreak het volgende:
[..]
Het is een winkel in Schellebelle ()
Ik denk dat ik mijn nieuwsgierigheid kan bedwingen tot je maandag zelf bent geweest. Tis 2,5 uur rijden!quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 21:45 schreef trainfreak het volgende:
[..]
Het is een winkel in Schellebelle ()
Ik had er niets nieuws bestelt, maar ze waren een tijdje in verlof, daarom hadden ze geen voorraad meer.
Veel succes met je tocht
Wow! Jij hebt de spullen in huis! Ik moet denk ik heel goed zoeken om het bij elkaar te vinden. Het grondmengesel dan he?! Die lampen ga ik maar niet aan beginnen.quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 01:53 schreef Harunobu het volgende:
Als ik eerder ga zaaien zal ik zeker lampen moeten gaan gebruiken. Zit er aan te denken om een soort cannabiskweekbox te maken, maar dan voor normale planten. De lente duurt nog zooo lang.
Ik heb sphagnum mos, perliet, zwarte turf zonder bemesting, reverse osmose water en regenwater.
Spannend! Ik hoop dat het lukt!quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 09:42 schreef Guppyfriend het volgende:
Nou, ik heb anti-luis gescoord, ben benieuwd of het iets gaat helpen. Volgens de plantenwinkel meneer was het kommer en kwel met de luizen, ik had de laatste bus
Werd wel tijd.quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 09:42 schreef Guppyfriend het volgende:
Nou, ik heb anti-luis gescoord, ben benieuwd of het iets gaat helpen. Volgens de plantenwinkel meneer was het kommer en kwel met de luizen, ik had de laatste bus
Fijne vakantie alvast. Waar ga je naar toe?quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 17:30 schreef Pien85 het volgende:
Zo, plantjes staan bij moeders... Met een uitgebreide lijst van hoe en wat
Zondag op vakantie
nee, ze staan al tijden buiten weerquote:Op zaterdag 14 augustus 2010 13:43 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
Werd wel tijd.Ik hoop trouwens dat het werkt want als ze dood gaan is het wel zonde.... Iig niet meer veel verplaatsen.
Ik had niet anders verwacht.quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 13:56 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
nee, ze staan al tijden buiten weer
vanavond mag ik het gebruiken, dan kan het zonder daglicht inwerken. ben benieuwd
Weet je zeker dat het dat beest was? Zo ja hoe zag het er uit?quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 14:10 schreef mmascha het volgende:
Het beest dat ik vandeweek in het potje van mijn Pinguicula zag heeft een stuk blad opgegeten
Nee dat weet ik niet zeker. Ik zag iets lopen, het was te snel om te zien hoe het eruit zag. Maar nu ontdek ik een gat.quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 14:13 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
Weet je zeker dat het dat beest was? Zo ja hoe zag het er uit?
Kijk dan even goed of dat beest er uit is en check je plant even goed op rupsen. Die zijn vaak slecht te zien maar ik hoor aan alle kanten veel over rupsen dit jaar. Het lijkt wel een rupsen plaag. Ik heb ze zelf ook ineens op mn kruiden.......quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 14:17 schreef mmascha het volgende:
[..]
Nee dat weet ik niet zeker. Ik zag iets lopen, het was te snel om te zien hoe het eruit zag. Maar nu ontdek ik een gat.
Ik wilde toch de 2 losse plantjes apart in een potje doen, misschien de grote ook maar meteen nieuwe grond.
Uit de OP:quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 16:45 schreef errrbek het volgende:
Als ik een plant geen kwaanwater mag geven, wat is dan aan te raden?
quote:• Geen kraanwater!
In kraanwater zitten mineralen en daar kan hij niet tegen, regenwater of gedestilleerd water is het beste.
en gedemineraliseerd water kan ik gewoon bij een tuincentrum scoren of helpt eerst koken ook?quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 16:46 schreef Pien85 het volgende:
[..]
Regenwater of gedemineraliseerd water.
Koken helpt niet, dan kook je alleen 't water er uit, niet de kalk en de mineralen. Demiwater kun je kopen bij bijvoorbeeld de supermarkt of het tankstation.quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 16:47 schreef errrbek het volgende:
[..]
en gedemineraliseerd water kan ik gewoon bij een tuincentrum scoren of helpt eerst koken ook?
ja zo'n systeem is misschien tof als je ze professioneel gaat kweken, maar voor de drie plantjes van 3 euro per stuk is regenwater denk ik veel rendabelerquote:Op zaterdag 14 augustus 2010 18:57 schreef Harunobu het volgende:
Je kookt ook het stikstof eruit en daarna het water zelf. De mineralen blijven juist achter. Kalkaanslag. Tenzij het water extreem hard is. Dan kun je met koken een paar mineralen onopgelost krijgen. En dat er dan uitfilteren. Maar dat water is ondanks dat het beter is dan eerst erger dan normaal kraanwater.
Wat je dan moet doen is de waterdamp opvangen en waar laten condenseren ofwel gedestilleerd water maken. Maar ik denk dat het goedkoper is om een reverse osmose systeem te kopen ipv zo een glasopstelling.
Regenwater opvangen is zo een gek idee nog niet. Zeker als je een regenpijp kunt gebruiken.
Ik heb nog gedestilleerd water staan dus dat komt wel goedquote:Op zaterdag 14 augustus 2010 19:38 schreef DeZwabber het volgende:
[..]
ja zo'n systeem is misschien tof als je ze professioneel gaat kweken, maar voor de drie plantjes van 3 euro per stuk is regenwater denk ik veel rendabeler
Anders is dit bij de meeste supermarkten wel te koop :quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 19:51 schreef errrbek het volgende:
[..]
Ik heb nog gedestilleerd water staan dus dat komt wel goed
Absoluut. Enige rede dat ik toegang heb tot reverse-osmosis water heb is omdat mijn broer een zeewateraquarium heeft. En dan is het de moeite waard natuurlijk. Maar zo een destillatie-opstelling met van die glazen spiralen om de waterdamp weer mee te koelen enzo, dat is ook duur. Ik denk duurder.quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 19:38 schreef DeZwabber het volgende:
ja zo'n systeem is misschien tof als je ze professioneel gaat kweken, maar voor de drie plantjes van 3 euro per stuk is regenwater denk ik veel rendabeler
Preciesquote:Op woensdag 18 augustus 2010 13:33 schreef oh-oh het volgende:nee iedereen sleept hier voor de grap met zakken turf!
Doe ik idd elke week. Prima vervanger van de sportschool.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 13:33 schreef oh-oh het volgende:
nee iedereen sleept hier voor de grap met zakken turf!
Dat snap ik ook wel, heb je mijn post wel gelezen?quote:
als experiment kan je proberen 1/4e fles bleekwater te drinkenquote:Op woensdag 18 augustus 2010 14:14 schreef pgrferrari het volgende:
[..]
Dat snap ik ook wel, heb je mijn post wel gelezen?
Het is maar 1/4 potgrond dat erin zit.
Lijkt me sterk dat ze daar dood van gaan.
Maar we w8en het af.
Ok.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 14:17 schreef DeZwabber het volgende:
[..]
als experiment kan je proberen 1/4e fles bleekwater te drinken
quote:Op woensdag 18 augustus 2010 14:17 schreef DeZwabber het volgende:
[..]
als experiment kan je proberen 1/4e fles bleekwater te drinken
Ja, dan heb ik wel turf nodig...quote:Op woensdag 18 augustus 2010 14:19 schreef DeZwabber het volgende:
een disclaimer lijkt me hier aan de orde
bleekwater is niet lekker
vleesetende plantjes vinden potgrond niet lekker
te halen bij het tuincentrum waar je je plantje vandaan hebtquote:Op woensdag 18 augustus 2010 14:21 schreef pgrferrari het volgende:
[..]
Ja, dan heb ik wel turf nodig...
I know, te ver weg en geen tijd meer vandaag.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 14:22 schreef DeZwabber het volgende:
[..]
te halen bij het tuincentrum waar je je plantje vandaan hebt
Prima, dan doe je het niet hè, ook goedquote:Op woensdag 18 augustus 2010 14:14 schreef pgrferrari het volgende:
[..]
Dat snap ik ook wel, heb je mijn post wel gelezen?
Het is maar 1/4 potgrond dat erin zit.
Lijkt me sterk dat ze daar dood van gaan.
Maar we w8en het af.
quote:Op woensdag 18 augustus 2010 14:26 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Prima, dan doe je het niet hè, ook goed
Ga gewoon ff lekker turf halen of eerst een beetje inlezen voor je die dingen koopt!quote:
Waar woon je, misschien wel bij iemand van hier in de buurt. Kun je misschien wel een handje turf komen halen. Als je lief bentquote:
Mijn vader bleek toch turf te hebben.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 17:50 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Waar woon je, misschien wel bij iemand van hier in de buurt. Kun je misschien wel een handje turf komen halen. Als je lief bent
Weet je zeker dat je venussen luis vrij zijn? Die rare misvormingen komen nl door luis en daar onderin waar de nieuwe happertjes gevormd worden kan je (lijkt mij) lastig kijken of alle luis weg is.quote:Op donderdag 19 augustus 2010 11:06 schreef Guppyfriend het volgende:
Foto tijd!
M'n Drosera die het op het moment het beste doet:
[ link | afbeelding ]
Met tweede bloemstengel in ontwikkeling:
[ link | afbeelding ]
De kleine Capensisjes, die flink te lijden hebben gehad onder de bladluis. Vooral de kleinste. Maar zoals je ziet begint die toch weer wat groen te ontwikkelen (ik had m eigenlijk al een beetje opgegeven...)
[ link | afbeelding ]
Nu maar hopen dat het doorzet
[ link | afbeelding ]
Met de drie Venussen gaat het nog steeds niet je van het... Zij hebben ook stevig onder de bladluis gezeten. Toch vangen ze nog steeds dapper vliegen, en lijken ze inmiddels bladluis vrij te zijn. Alleen die gekke gebobbelde happers, dat wil nog niet echt beteren.
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
even op de zak kijken / aan je vader vragen of het onbemeste turf isquote:Op woensdag 18 augustus 2010 18:09 schreef pgrferrari het volgende:
[..]
Mijn vader bleek toch turf te hebben.
Ga hem morgen of vanavond even weer ompotten
ze zien er wel netjes uit verderquote:Op donderdag 19 augustus 2010 11:06 schreef Guppyfriend het volgende:
Foto tijd!
M'n Drosera die het op het moment het beste doet:
[ link | afbeelding ]
Met tweede bloemstengel in ontwikkeling:
[ link | afbeelding ]
De kleine Capensisjes, die flink te lijden hebben gehad onder de bladluis. Vooral de kleinste. Maar zoals je ziet begint die toch weer wat groen te ontwikkelen (ik had m eigenlijk al een beetje opgegeven...)
[ link | afbeelding ]
Nu maar hopen dat het doorzet
[ link | afbeelding ]
Met de drie Venussen gaat het nog steeds niet je van het... Zij hebben ook stevig onder de bladluis gezeten. Toch vangen ze nog steeds dapper vliegen, en lijken ze inmiddels bladluis vrij te zijn. Alleen die gekke gebobbelde happers, dat wil nog niet echt beteren.
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Helemaal zeker ben ik nog niet, maar vanavond krijgen ze hun tweede dosis anti-luis. En dan zal het goed moeten zijn. Maar die mislukte happers zijn al wat ouder weer, ik heb ze niet weggeknipt. Ga ik doen als ze zeker luisvrij zijnquote:Op donderdag 19 augustus 2010 11:54 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
Weet je zeker dat je venussen luis vrij zijn? Die rare misvormingen komen nl door luis en daar onderin waar de nieuwe happertjes gevormd worden kan je (lijkt mij) lastig kijken of alle luis weg is.
Ik ben trouwens blij voor je dat alles inm weer grotendeels luis vrij is en het weer beter gaat doen.![]()
Ik heb Pokon Stop Hardnekkige Insecten gebruiktquote:Op donderdag 19 augustus 2010 12:16 schreef DeZwabber het volgende:
[..]
ze zien er wel netjes uit verder![]()
wat heb je gedaan tegen de luis? onder water gezet voor een paar dagen?
Kan het niet vinden op de zak.quote:Op donderdag 19 augustus 2010 12:15 schreef DeZwabber het volgende:
[..]
even op de zak kijken / aan je vader vragen of het onbemeste turf is
het is de mest waar ze niet tegen kunnen, of iets preciezer de voedingsstoffen in de bodem
zal wel goedkomen danquote:Op donderdag 19 augustus 2010 12:59 schreef pgrferrari het volgende:
[..]
Kan het niet vinden op de zak.
Er staat op tuinturf van zwartveen 100% organisch.
Heb hem wel inmiddels omgepot:
[ afbeelding ]
Ja, ik weet het Zwabberquote:Op donderdag 19 augustus 2010 13:01 schreef DeZwabber het volgende:
[..]
zal wel goedkomen dan![]()
je weet dat ze van natte grond houden he?
(als in, vergeet ze niet water te geven, als je wacht tot de grond droog is is hij dood)
Ik weetquote:Op donderdag 19 augustus 2010 13:04 schreef DeZwabber het volgende:
is geen geintje hoor, sommige planten kan je rustig even laten staan, maar deze houden van natte grond (want moerasplant)
Zoals zwabber al zegt een keer teveel is geen ramp. Je kan best 1/4e water in je sierpot hebben staan. Vinden ze juist lekker.quote:Op donderdag 19 augustus 2010 13:09 schreef pgrferrari het volgende:
[..]
Ik weet
Ik was zelf wat te overijverig geweest en teveel water gegeven![]()
De buitenpot stond voor 1/4 vol met water
Krijgt mijn plant eigenlijk ook zaadjes?quote:Op donderdag 19 augustus 2010 13:28 schreef DeZwabber het volgende:
hoe lang duurt het eigenlijk als je bloem is uitgebloeid tot je zaad hebt?
Zodra de zaad bolletjes beginnen uit te drogen weet je dat ze gerijpt zijn en evt gezaaid kunnen worden. Maar aangezien een bloem ook zaad maakt als ie niet bevrucht is betekend het niet dat als je je zaad zaait dat het ook een plantje wordt.quote:Op donderdag 19 augustus 2010 13:28 schreef DeZwabber het volgende:
hoe lang duurt het eigenlijk als je bloem is uitgebloeid tot je zaad hebt?
ik heb als een idioot met een kwastje zitten wapperen in die bloemenquote:Op donderdag 19 augustus 2010 13:39 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
Zodra de zaad bolletjes beginnen uit te drogen weet je dat ze gerijpt zijn en evt gezaaid kunnen worden. Maar aangezien een bloem ook zaad maakt als ie niet bevrucht is betekend het niet dat als je je zaad zaait dat het ook een plantje wordt.
quote:Op donderdag 19 augustus 2010 13:40 schreef DeZwabber het volgende:
[..]
ik heb als een idioot met een kwastje zitten wapperen in die bloemen
Hoeft niet. Het is een normaal proces van een plant dat ie zaad maakt. Ook al is ie niet bevrucht. Dat zaad van een niet bevruchte bloem komt dan dus niet op. Ook al doet de plant veel moeite om het zaad te maken betekend het dus niets.quote:Op donderdag 19 augustus 2010 13:46 schreef Guppyfriend het volgende:
Ik niet, maar een van mn venussen krijgt wel zwarte bolletjes, zaadjes. Is ie dan toch bevrucht?
quote:Op donderdag 19 augustus 2010 13:47 schreef trainfreak het volgende:
En ik wacht nog steeds op de plantjes![]()
Misschien moet ik zaterdag toch maar eens de Intratuin in Maldegem bezoeken, ik ben daar dan toch in de buurt.
Arme plant, straks is al die moeite voor niksquote:Op donderdag 19 augustus 2010 13:49 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
Hoeft niet. Het is een normaal proces van een plant dat ie zaad maakt. Ook al is ie niet bevrucht. Dat zaad van een niet bevruchte bloem komt dan dus niet op. Ook al doet de plant veel moeite om het zaad te maken betekend het dus niets.
Het hoeft niet voor niets te zijn. Misschien doen ze het wel gewoon. Ik wilde all1 even melden dat als je plantje zaad maakt het geen garantie hoeft te zijn voor nieuwe plantjes.quote:Op donderdag 19 augustus 2010 13:56 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Arme plant, straks is al die moeite voor niks
Mja, maar ik ga geen 100 km rijden voor zo'n stomme plantjesquote:Op donderdag 19 augustus 2010 13:49 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
![]()
![]()
![]()
Dat zou ik dan wel doen als ik jou was ja.......
volgens mij konden dionaea's bevrucht worden met hun eigen stuifmeelquote:Op donderdag 19 augustus 2010 13:47 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
![]()
![]()
![]()
Sommige planten soorten hebben bevruchting nodig van een andere plant. Mannetje en vrouwtje zeg maar dus dat wapperen betekend nog niet 100% dat ze bevrucht zijn.
En ik maar wachten op je zaadquote:Op donderdag 19 augustus 2010 13:40 schreef DeZwabber het volgende:
[..]
ik heb als een idioot met een kwastje zitten wapperen in die bloemen
Ik wil jouw zaad ook!quote:Op donderdag 19 augustus 2010 14:21 schreef DeZwabber het volgende:
[..]
volgens mij konden dionaea's bevrucht worden met hun eigen stuifmeel
kan ook gewoon zijn dat die happer nu zijn maximale aantal keer is dichtgegaan hequote:Op donderdag 19 augustus 2010 16:00 schreef tombolafan het volgende:
Eindelijk dan foto's van mn spul
Mn vliegenvanger, met links een giftige vlieg in de happer gok ik, want die sterft af![]()
[ afbeelding ]
Dit zijn duidelijk 3 plantjes, en ze groeien hun pot uit!
[ afbeelding ]
Ja, dat kan ook, maar dit klinkt spannenderquote:Op donderdag 19 augustus 2010 16:02 schreef DeZwabber het volgende:
[..]
kan ook gewoon zijn dat die happer nu zijn maximale aantal keer is dichtgegaan he
je weet niet wat er is gebeurt voor je em kocht![]()
en dat zijn inderdaad drie plantjes
Geen IDquote:Op donderdag 19 augustus 2010 16:00 schreef DeZwabber het volgende:
hoe denk je dat die plant heet die je nu hebt
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |