Ok.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 14:17 schreef DeZwabber het volgende:
[..]
als experiment kan je proberen 1/4e fles bleekwater te drinken
quote:Op woensdag 18 augustus 2010 14:17 schreef DeZwabber het volgende:
[..]
als experiment kan je proberen 1/4e fles bleekwater te drinken
Ja, dan heb ik wel turf nodig...quote:Op woensdag 18 augustus 2010 14:19 schreef DeZwabber het volgende:
een disclaimer lijkt me hier aan de orde
bleekwater is niet lekker
vleesetende plantjes vinden potgrond niet lekker
te halen bij het tuincentrum waar je je plantje vandaan hebtquote:Op woensdag 18 augustus 2010 14:21 schreef pgrferrari het volgende:
[..]
Ja, dan heb ik wel turf nodig...
I know, te ver weg en geen tijd meer vandaag.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 14:22 schreef DeZwabber het volgende:
[..]
te halen bij het tuincentrum waar je je plantje vandaan hebt
Prima, dan doe je het niet hè, ook goedquote:Op woensdag 18 augustus 2010 14:14 schreef pgrferrari het volgende:
[..]
Dat snap ik ook wel, heb je mijn post wel gelezen?
Het is maar 1/4 potgrond dat erin zit.
Lijkt me sterk dat ze daar dood van gaan.
Maar we w8en het af.
quote:Op woensdag 18 augustus 2010 14:26 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Prima, dan doe je het niet hè, ook goed
Ga gewoon ff lekker turf halen of eerst een beetje inlezen voor je die dingen koopt!quote:
Waar woon je, misschien wel bij iemand van hier in de buurt. Kun je misschien wel een handje turf komen halen. Als je lief bentquote:
Mijn vader bleek toch turf te hebben.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 17:50 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Waar woon je, misschien wel bij iemand van hier in de buurt. Kun je misschien wel een handje turf komen halen. Als je lief bent
Weet je zeker dat je venussen luis vrij zijn? Die rare misvormingen komen nl door luis en daar onderin waar de nieuwe happertjes gevormd worden kan je (lijkt mij) lastig kijken of alle luis weg is.quote:Op donderdag 19 augustus 2010 11:06 schreef Guppyfriend het volgende:
Foto tijd!
M'n Drosera die het op het moment het beste doet:
[ link | afbeelding ]
Met tweede bloemstengel in ontwikkeling:
[ link | afbeelding ]
De kleine Capensisjes, die flink te lijden hebben gehad onder de bladluis. Vooral de kleinste. Maar zoals je ziet begint die toch weer wat groen te ontwikkelen (ik had m eigenlijk al een beetje opgegeven...)
[ link | afbeelding ]
Nu maar hopen dat het doorzet
[ link | afbeelding ]
Met de drie Venussen gaat het nog steeds niet je van het... Zij hebben ook stevig onder de bladluis gezeten. Toch vangen ze nog steeds dapper vliegen, en lijken ze inmiddels bladluis vrij te zijn. Alleen die gekke gebobbelde happers, dat wil nog niet echt beteren.
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
even op de zak kijken / aan je vader vragen of het onbemeste turf isquote:Op woensdag 18 augustus 2010 18:09 schreef pgrferrari het volgende:
[..]
Mijn vader bleek toch turf te hebben.
Ga hem morgen of vanavond even weer ompotten
ze zien er wel netjes uit verderquote:Op donderdag 19 augustus 2010 11:06 schreef Guppyfriend het volgende:
Foto tijd!
M'n Drosera die het op het moment het beste doet:
[ link | afbeelding ]
Met tweede bloemstengel in ontwikkeling:
[ link | afbeelding ]
De kleine Capensisjes, die flink te lijden hebben gehad onder de bladluis. Vooral de kleinste. Maar zoals je ziet begint die toch weer wat groen te ontwikkelen (ik had m eigenlijk al een beetje opgegeven...)
[ link | afbeelding ]
Nu maar hopen dat het doorzet
[ link | afbeelding ]
Met de drie Venussen gaat het nog steeds niet je van het... Zij hebben ook stevig onder de bladluis gezeten. Toch vangen ze nog steeds dapper vliegen, en lijken ze inmiddels bladluis vrij te zijn. Alleen die gekke gebobbelde happers, dat wil nog niet echt beteren.
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Helemaal zeker ben ik nog niet, maar vanavond krijgen ze hun tweede dosis anti-luis. En dan zal het goed moeten zijn. Maar die mislukte happers zijn al wat ouder weer, ik heb ze niet weggeknipt. Ga ik doen als ze zeker luisvrij zijnquote:Op donderdag 19 augustus 2010 11:54 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
Weet je zeker dat je venussen luis vrij zijn? Die rare misvormingen komen nl door luis en daar onderin waar de nieuwe happertjes gevormd worden kan je (lijkt mij) lastig kijken of alle luis weg is.
Ik ben trouwens blij voor je dat alles inm weer grotendeels luis vrij is en het weer beter gaat doen.![]()
Ik heb Pokon Stop Hardnekkige Insecten gebruiktquote:Op donderdag 19 augustus 2010 12:16 schreef DeZwabber het volgende:
[..]
ze zien er wel netjes uit verder![]()
wat heb je gedaan tegen de luis? onder water gezet voor een paar dagen?
Kan het niet vinden op de zak.quote:Op donderdag 19 augustus 2010 12:15 schreef DeZwabber het volgende:
[..]
even op de zak kijken / aan je vader vragen of het onbemeste turf is
het is de mest waar ze niet tegen kunnen, of iets preciezer de voedingsstoffen in de bodem
zal wel goedkomen danquote:Op donderdag 19 augustus 2010 12:59 schreef pgrferrari het volgende:
[..]
Kan het niet vinden op de zak.
Er staat op tuinturf van zwartveen 100% organisch.
Heb hem wel inmiddels omgepot:
[ afbeelding ]
Ja, ik weet het Zwabberquote:Op donderdag 19 augustus 2010 13:01 schreef DeZwabber het volgende:
[..]
zal wel goedkomen dan![]()
je weet dat ze van natte grond houden he?
(als in, vergeet ze niet water te geven, als je wacht tot de grond droog is is hij dood)
Ik weetquote:Op donderdag 19 augustus 2010 13:04 schreef DeZwabber het volgende:
is geen geintje hoor, sommige planten kan je rustig even laten staan, maar deze houden van natte grond (want moerasplant)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |