De eer was geheel wederzijds. Het leek me ook zo'n gek idee om geen hand te schudden. De tweede fokker ooit die ik een hand geschud heb, ik ben denk ik bijna klaar voor een meet.quote:Op zaterdag 7 augustus 2010 22:03 schreef Gellius het volgende:
Het was een geslaagde proximitymeet in Braque, mensen. Of eigenlijk niet, natuurlijk. Ik heb de eer gehad Z de hand te drukken. En zelfs mevrouw Z..
De 10- waardering is zwaar overdreven, vond ik overigens. Maar weer wel prima wijn en calvados.
Er stond vanavond een soort zwerver achter me bij de Albert Heijn. Hij had twaalf halveliterblikken Euroshopper-bier en een leverworst van 30 centimeter. Terwijl hij dat op de lopende band legde, belde hij zijn vriendin. "Ik kom zo naar jou toe, meisje. Tot zo!" Ik denk dat ze een leuke avond tegemoet gingen.quote:Op zondag 8 augustus 2010 00:00 schreef Ringo het volgende:
Geven jullie wel eens geld aan een jammerende zwerver?
De afgelopen drie jaar heb ik twee keer iemand wat kleingeld gegeven. De laatste keer was toen een man in een scootmobiel geld vroeg om mee te betalen aan de eigen bijdrage voor zijn medicijnen. Die medicijnen had hij nodig voor de fantoompijn in zijn been. Hij had beide benen nog, maar afgezien daarvan klonk het bijna geloofwaardig. We zien hem nog regelmatig door de stad rijden, en ik zie zijn scootmobiel ook wel eens voor een kroeg in de buurt staan.quote:Op zondag 8 augustus 2010 00:00 schreef Ringo het volgende:
Geven jullie wel eens geld aan een jammerende zwerver? Vroeger voelde ik medelijden als er zo eentje op me afkwam. Nu voel ik weerzin, die aan haat grenst. Betekent dat dat ik volwassen word?
Alles is nu gereed voor het schilderen. Daar ga ik morgen mee beginnen.quote:Op zondag 8 augustus 2010 16:05 schreef Claudia_x het volgende:
't Duurt vast niet lang meer tot de 37 weken. Zou je niet eens voortmaken?
Da's verstandig, want dat moet een tijdje luchten.quote:Op zondag 8 augustus 2010 16:11 schreef Gellius het volgende:
[..]
Alles is nu gereed voor het schilderen. Daar ga ik morgen mee beginnen.
Dat is toch niet die dikke lamme griezel met dat kleine ronde brilletje, die altijd onder de duivenstront zit en de kwalijke reputatie geniet, vrouwen in hun borsten te knijpen? (Ik spreek over hem in de tegenwoordige tijd maar misschien is ie al jaren dood.) Die kwast was vaak op de Grote Markt te vinden, waar ie uitgebreid de vogels voerde. Iemand heeft hem een keer voor de krant geïnterviewd en toen vertelde hij dat ie er een kunst van had gemaakt om voorbijgaande vrouwen aan te spreken. "De meeste vinden me zielig, dat helpt." Wat hij precies tegen die vrouwen zei, deed niet eens terzake; als ie zijn stem maar klein genoeg hield, zodat zij steeds naderbij moesten komen om 'm te kunnen verstaan. Op het moment suprême, als ie bij wijze van spreken hun adem kon ruiken – het moment waar hij met jagersgeduld op had gewacht – dan stak hij bruusk zijn arm uit en voelde hij met zijn stompige vingers in hun weke vlees. Dat leidde vrijwel altijd tot een scène, sommige vrouwen raakten in paniek, maar deze duivenman schaamde zich nergens voor. Op de vraag van de interviewer waarom hij dat toch telkens deed, zei ie: "Je wil ook wel eens wat in zo'n karretje."quote:Op zondag 8 augustus 2010 16:07 schreef dwerg het volgende:
[..]
De afgelopen drie jaar heb ik twee keer iemand wat kleingeld gegeven. De laatste keer was toen een man in een scootmobiel geld vroeg om mee te betalen aan de eigen bijdrage voor zijn medicijnen. Die medicijnen had hij nodig voor de fantoompijn in zijn been. Hij had beide benen nog, maar afgezien daarvan klonk het bijna geloofwaardig. We zien hem nog regelmatig door de stad rijden, en ik zie zijn scootmobiel ook wel eens voor een kroeg in de buurt staan.
Ik weet wie je bedoelt, maar die heb ik al jaren niet gezien. Dit was een ander.quote:Op zondag 8 augustus 2010 16:43 schreef Ringo het volgende:
[..]
Dat is toch niet die dikke lamme griezel met dat kleine ronde brilletje, die altijd onder de duivenstront zit en de kwalijke reputatie geniet, vrouwen in hun borsten te knijpen? (Ik spreek over hem in de tegenwoordige tijd maar misschien is ie al jaren dood.) Die kwast was vaak op de Grote Markt te vinden, waar ie uitgebreid de vogels voerde. Iemand heeft hem een keer voor de krant geïnterviewd en toen vertelde-die dat ie er een kunst van had gemaakt om voorbijgaande vrouwen aan te spreken. "De meeste vinden me zielig, dat helpt." Wat hij precies tegen die vrouwen zei, deed niet eens terzake; als ie zijn stem maar klein genoeg hield, zodat zij steeds naderbij moesten komen om 'm te kunnen verstaan. Op het moment suprême, als ie bij wijze van spreken hun adem kon ruiken – het moment waar hij met jagersgeduld op had gewacht – dan stak hij bruusk zijn arm uit en voelde hij met zijn stompige vingers in hun weke vlees. Dat leidde vrijwel altijd tot een scène, sommige vrouwen raakten in paniek, maar deze duivenman schaamde zich nergens voor. Op de vraag van de interviewer waarom hij dat toch telkens deed, zei ie: "Je wil ook wel eens wat in zo'n karretje."
Harry.quote:Op zondag 8 augustus 2010 16:43 schreef Ringo het volgende:
[..]
Dat is toch niet die dikke lamme griezel met dat kleine ronde brilletje, die altijd onder de duivenstront zit en de kwalijke reputatie geniet, vrouwen in hun borsten te knijpen? (Ik spreek over hem in de tegenwoordige tijd maar misschien is ie al jaren dood.) Die kwast was vaak op de Grote Markt te vinden, waar ie uitgebreid de vogels voerde. Iemand heeft hem een keer voor de krant geïnterviewd en toen vertelde-die dat ie er een kunst van had gemaakt om voorbijgaande vrouwen aan te spreken. "De meeste vinden me zielig, dat helpt." Wat hij precies tegen die vrouwen zei, deed niet eens terzake; als ie zijn stem maar klein genoeg hield, zodat zij steeds naderbij moesten komen om 'm te kunnen verstaan. Op het moment suprême, als ie bij wijze van spreken hun adem kon ruiken – het moment waar hij met jagersgeduld op had gewacht – dan stak hij bruusk zijn arm uit en voelde hij met zijn stompige vingers in hun weke vlees. Dat leidde vrijwel altijd tot een scène, sommige vrouwen raakten in paniek, maar deze duivenman schaamde zich nergens voor. Op de vraag van de interviewer waarom hij dat toch telkens deed, zei ie: "Je wil ook wel eens wat in zo'n karretje."
Wat akelig!quote:Op zondag 8 augustus 2010 21:29 schreef sigme het volgende:
[..]
Harry.
Harry heeft mij aangerand, toen ik een jaar of 12 was.
Dat ga je je toch altijd afvragen, als zijn ouders hem Guy-Christoph genoemd hadden, of hij ook zo geworden was.quote:Op zondag 8 augustus 2010 22:39 schreef zodiakk het volgende:
Zo iemand heet nou nooit Guy-Christoph. Altijd Harry, of Louie, of Rene.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |