abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_84907790
quote:
Op donderdag 5 augustus 2010 20:30 schreef solaire het volgende:

[..]

tete de veaux ieeeuuuuuuuu
is gewoon fricandeau in een gekruide rode saus :P
pi_84907821
quote:
Op donderdag 5 augustus 2010 20:37 schreef Tassiepassie het volgende:

[..]

is gewoon fricandeau in een gekruide rode saus :P
ja daaaggg dat is dus niet tete de veaux he mademoiselle
pi_84907834
het lijkt hier wel CUL! voorspelling is za regen :(
pi_84907936
Tête de veaux is een typisch Limburgs streekgerecht en bestaat uit kalfsvlees en champignons in een (met bloem of zetmeel) gebonden tomatensaus, die op smaak wordt gebracht met peper, zout en het laten meesudderen van een laurierblaadje.

Tête de veaux betekent letterlijk 'kop (of: hoofd) van het kalf' en is een van oorsprong Frans (armeluis)gerecht. Er wordt naar het hoofd van het kalf verwezen, omdat traditioneel alleen vlees afkomstig van het hoofd van het kalf (tong, losgeweekt vlees) wordt gebruikt. Voor de traditionele bereiding wordt het op een kalfsschedel resterende vlees losgeweekt in kokend water. Omdat tête de veaux al lang geen armeluisgerecht meer is, of uit andere overwegingen, wordt heden ten dage 'gewoon' rundvlees verwerkt in het gerecht. Tête de veaux wordt vaak gegeten als warme aanvulling op een koude schotel, waarbij gekookte eieren, (zure) augurken en brood(jes) niet mogen ontbreken.

Tête de veaux wordt doorgaans gegeten op gelegenheden welke de Limburger als speciaal of feestelijk aanmerkt, denk aan Carnaval en Kermissen. Abusievelijk wordt er paprika(poeder) aan het gerecht toegevoegd waarmee het gerecht betwistbaar toegankelijker/smakelijker wordt.

ah ik kreeg ooit nog de authenktieke versie op mijn bord :r :r :r
pi_84907985
quote:
Op donderdag 5 augustus 2010 20:37 schreef solaire het volgende:

[..]

ja daaaggg dat is dus niet tete de veaux he mademoiselle
die franse meuk lust ik niet, ik heb dit recept eens op een bruiloft gegeten en die noemde dat zo dus heb ik t zo maar blijven noemen nadat ik het recept ontfutseld heb en er mijn eigen draai aan gegeven heb w/

Ik ga nu lekker bankhangen :O

edit: nou dan is het gewoon vlees in saus a la Tassie _O-
  donderdag 5 augustus 2010 @ 20:47:19 #181
112339 MPG
Slaverplaatser / Koffiemanager
pi_84908281
quote:
Op donderdag 5 augustus 2010 20:40 schreef Tassiepassie het volgende:

[..]

die franse meuk lust ik niet, ik heb dit recept eens op een bruiloft gegeten en die noemde dat zo dus heb ik t zo maar blijven noemen nadat ik het recept ontfutseld heb en er mijn eigen draai aan gegeven heb w/

Prima. Wij eten Tete de Veaux, en solaire krijgt vlees in saus a la Tassie. Opgelost.
KSC JUBILEUM topic
"Sleep: A completely inadequate substitute for caffeine"
#TeamHumbug
Heeft patent op Mosterd-Maaltijd situaties
pi_84908314
quote:
Op donderdag 5 augustus 2010 20:40 schreef Tassiepassie het volgende:

[..]

klinkt beter, maarja dat kon ook niet anders. wanstaltig slecht eten kan je nachtmerries bezorgen tenslotte ik kan me nog herinneren dat ik in het jaar van de MKZ uitbraak naar londen ging met mijn ouders en dat ik toen zei dan krijg ik iig geen koeientong te eten. een keer raden wat ik op mijn bord kreeg. ohhh nog steeds een trauma van
  donderdag 5 augustus 2010 @ 20:53:20 #183
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_84908568
quote:
Op donderdag 5 augustus 2010 20:47 schreef MPG het volgende:

[..]

Prima. Wij eten Tete de Veaux, en solaire krijgt vlees in saus a la Tassie. Opgelost.
_O-
Tics van je petten.
pi_84908635
quote:
Op donderdag 5 augustus 2010 20:47 schreef MPG het volgende:

[..]

:Y)
  donderdag 5 augustus 2010 @ 20:59:55 #185
156695 Tism
Sinds 24, Aug, 2006
pi_84908925
TETTE!!!.. :9~

.. *O*
....nachtrijder...Nachtzwelgje!
pi_84908964
quote:
Op donderdag 5 augustus 2010 20:59 schreef Tism het volgende:
TETTE!!!.. :9~

[ afbeelding ]

.. *O*
i seeee..
  donderdag 5 augustus 2010 @ 21:25:49 #187
1337 Zak
.........................?
pi_84910262
Zo werkdag zit er weer bijna op! Zometeen vanuit Eindhoven weer onze mooie provincie inrijden. Weer een mooi dagje met dik 13 uur facturabel.

Weet wel dat er bij mij weer niks van koken terecht gaat komen. Word dadelijk weer met een klant langs de weg iets eten.
pi_84910456
quote:
Op donderdag 5 augustus 2010 21:25 schreef Zak het volgende:
Zo werkdag zit er weer bijna op! Zometeen vanuit Eindhoven weer onze mooie provincie inrijden. Weer een mooi dagje met dik 13 uur facturabel.

Weet wel dat er bij mij weer niks van koken terecht gaat komen. Word dadelijk weer met een klant langs de weg iets eten.
misschien moet je tassie eens lief vragen of er nog wat over is :9~
  donderdag 5 augustus 2010 @ 21:41:54 #189
169780 Marijkezwolle
Queen multiquote
pi_84911101
quote:
Op donderdag 5 augustus 2010 20:35 schreef Tassiepassie het volgende:

[..]

die zijn juist het simpelste :P gewoon wat zelfrijzend bakmeel,water,bakpoeder,beetje zouten snufje gemalen korianderpoeder mengen tot een plakkerig deeg en dat ff laten staan en daarna bolletjes draaien en met deegroller platte pannekoeken maken en ff om en om in een droge! hete koekepan bakken :)

Ik maak ook aardappels maar ik maak alles apart en leg het pas op het bord bij elkaar, dan proef je de verschillende smaken beter *)
Lekker hoor :9 Bij mijn rotiboer zit er ook een soort laagje gekruid gehakt tussen ofzo, maar dat hoeft dus niet eens :D Misschien toch eens zelf maken dan :Y
Come on now, you knew you were lost
But you carried on anyway
Oh come on now, you knew you had no time
But you let the day drift away
pi_84912042
omg wat een keukenprinsesjes hier :D
Ja en dus?
  donderdag 5 augustus 2010 @ 22:04:05 #191
121649 huize
Tumble tumble tumble
pi_84912373
Heb het idee dat ieder huishouden een iets ander recept voor tete de veaux heeft. Hier word die gemaakt volgens moeders recept met gehaktballetjes en gebonden met een blanke roux en het vocht waarin de balletjes gekookt zijn. :9~
How did we get from the blue lamp disco
To cracking up in San Francisco
I look at myself in a sober light
I'm not Elvis but I'm alright
pi_84912428
quote:
Op donderdag 5 augustus 2010 22:04 schreef huize het volgende:
Heb het idee dat ieder huishouden een iets ander recept voor tete de veaux heeft. Hier word die gemaakt volgens moeders recept met gehaktballetjes en gebonden met een blanke roux en het vocht waarin de balletjes gekookt zijn. :9~
Ik heb het idee dat ik het meteen zou laten mislukken :')
Ja en dus?
  donderdag 5 augustus 2010 @ 22:07:41 #193
121649 huize
Tumble tumble tumble
pi_84912613
Kweste van maken en blijven maken tot je het onder de knie hebt!
How did we get from the blue lamp disco
To cracking up in San Francisco
I look at myself in a sober light
I'm not Elvis but I'm alright
pi_84912727
Daar ben ik niet van overtuigd, als ik ergens mee faal is het koken :')
Ja en dus?
pi_84913053
Oeh nice *O*
Ja en dus?
  donderdag 5 augustus 2010 @ 22:19:23 #197
143586 sproetjes
ignorance is bliss
pi_84913343
klaaaar voooooor solaaaaaaaaaar :D
belachelijk veel boodschappen ook, auto zit helemaal vol met meuk en tenten
pi_84915125
quote:
Op donderdag 5 augustus 2010 21:41 schreef Marijkezwolle het volgende:

[..]

Lekker hoor :9 Bij mijn rotiboer zit er ook een soort laagje gekruid gehakt tussen ofzo, maar dat hoeft dus niet eens :D Misschien toch eens zelf maken dan :Y
Mjah er zijn zoveel verschillende soorten,maar ik maak het liefst de surinaamse versie :Y

heb ik trouwen ook nog wat te zeggen over het wel of niet willen koken op een meeting waar ik nog niks vanaf weet :+
  FOK!Fotograaf donderdag 5 augustus 2010 @ 23:01:46 #199
73911 ultra_ivo
pi_84915636
quote:
Op donderdag 5 augustus 2010 21:58 schreef .ZilveR. het volgende:
omg wat een keukenprinsesjes hier :D
:Y

Ik ben net de kampeerkeuken in orde aan het maken. De volgende week koken voor 8 hongerige fietsers.
pi_84916224
Ich maak mich een tuut sjips burgemeester! :9~
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')