OVERAL tol? fijn dan kun je mensen dus praktisch gevangen houden.quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 14:43 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Zegt het begrip tol je iets? Privaat gefinancierde wegen doen het in Frankrijk en Italie prima hoor.
ah, tof ik krijg weer eens geen antwoord.quote:Snuit je neus en verdiep je eens in de materie
Leuk dat een automobilist nu opdraait voor allerlei irrelevante zaken, aan autorijders word 18 miljard gevraagd, er gaat maar 5 miljard terug naar de wegen. Maar mensen als jij snappen gewoon niet hoe dingen buiten de overheid om te regelen zijn, ooit wel eens het begrip GSM roaming gehoord?quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 14:39 schreef klausmeister het volgende:
[..]
Leuk, dan mag je je zieke moeder niet naar het ziekenhuis brengen omdat je niet betaald hebt voor een bepaalde weg.
Je vrij kunnen bewegen in de wereld lijkt me tot op zekere hoogte een grondrecht.
En nu ga je waarschijnlijk zeggen "Dan loop ik straks gewoon je huis binnen!", maar zo zwart-wit zit de wereld nou eenmaal niet in elkaar.
tuurlijk wel, het is gewoon een product. het product Democratische Samenleving. ga maar lekker ergens anders wonen als wij zulke enge mensen zijn.quote:
Belasting is diefstal en dus moreel verwerpelijk.quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 14:43 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Komt van de belastingen, niet uit het gebruik van een nog niet aangelegde weg.
Goed argumentquote:Op vrijdag 20 augustus 2010 14:45 schreef klausmeister het volgende:
[..]
tuurlijk wel, het is gewoon een product. het product Democratische Samenleving. ga maar lekker ergens anders wonen als wij zulke enge mensen zijn.
Helder denken is niet je sterkste kant, niet? Nu betaal je ook voor die wegen, alleen op een omslachtige dure manier met veel overhead en fraude gevoeligheid.quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 14:44 schreef klausmeister het volgende:
[..]
OVERAL tol? fijn dan kun je mensen dus praktisch gevangen houden.
[..]
leuk hoe je het nu opeens over totaal iets anders hebtquote:Op vrijdag 20 augustus 2010 14:44 schreef raptorix het volgende:
[..]
Leuk dat een automobilist nu opdraait voor allerlei irrelevante zaken, aan autorijders word 18 miljard gevraagd, er gaat maar 5 miljard terug naar de wegen.
Waarom doe jij dat niet als je zo redeneert?quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 14:45 schreef klausmeister het volgende:
[..]
tuurlijk wel, het is gewoon een product. het product Democratische Samenleving. ga maar lekker ergens anders wonen als wij zulke enge mensen zijn.
ga jij maar lekker katoen plukken bij die Ayn-Rand-lezende grootgrondbezitter.quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 14:46 schreef raptorix het volgende:
[..]
Goed argument![]()
![]()
![]()
Zullen we jou eens democratisch laten vergassen?
Nee, ik geef alleen maar aan dat het prima mogelijk is om wegen commercieel te exploiteren, het zou de autorijder ook nog eens 1500 euro per jaar kosten besparen.quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 14:47 schreef klausmeister het volgende:
[..]
leuk hoe je het nu opeens over totaal iets anders hebt
nou, wat doe je dan in Duitsland te jammeren op een Nederlands forum steeds?quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 14:46 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Helder denken is niet je sterkste kant, niet? Nu betaal je ook voor die wegen, alleen op een omslachtige dure manier met veel overhead en fraude gevoeligheid.
quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 14:48 schreef klausmeister het volgende:
[..]
ga jij maar lekker katoen plukken bij die Ayn-Rand-lezende grootgrondbezitter.
Wederom goede argumenten, moet je niet om de mei boom dansen?quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 14:49 schreef klausmeister het volgende:
[..]
nou, wat doe je dan in Duitsland te jammeren op een Nederlands forum steeds?
ga op dat booreiland bij die britse kerel lekker interessant doen
oh ja nu ben ik opeens communist.quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 14:44 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
dat is niet het punt, niet? Maar aangezien je er zo over denkt, waarom woon jij dan niet in Cuba of Noord Korea?
Diefstal is helemaal niet verwerpelijk volgens Wall Street.quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 14:45 schreef raptorix het volgende:
[..]
Belasting is diefstal en dus moreel verwerpelijk.
er zijn nou eenmaal veel belangen die te maken hebben met hoe een weg loopt. dat vereist een grote organisatie. je kan er voor kiezen om dat door een elite te laten beslissen, maar je kan het ook democratisch doen.quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 14:50 schreef raptorix het volgende:
[..]
Wederom goede argumenten, moet je niet om de mei boom dansen?
Democratisch als in 60 procent beslist wat de andere 40 procent maar moeten doen?quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 14:53 schreef klausmeister het volgende:
[..]
er zijn nou eenmaal veel belangen die te maken hebben met hoe een weg loopt. dat vereist een grote organisatie. je kan er voor kiezen om dat door een elite te laten beslissen, maar je kan het ook democratisch doen.
hey en dat lijkt verdacht veel op onze situatie hier in NL.
Nog zo een enorm steekhoudend top argumentquote:Op vrijdag 20 augustus 2010 14:52 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Diefstal is helemaal niet verwerpelijk volgens Wall Street.
Ik heb nergens gezegd dat het perfect is. Dat is de wereld dan ook niet.quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 14:56 schreef raptorix het volgende:
[..]
Democratisch als in 60 procent beslist wat de andere 40 procent maar moeten doen?
Daarnaast zien we hoe goed de overheid is in grote infrastructure projecten, jaja enorm handig zo een betuwelijn, enorm handig zo een noord-zuid lijn.
Echt hoe blind kan je zijn.
quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 14:58 schreef klausmeister het volgende:
[..]
Ik heb nergens gezegd dat het perfect is. Dat is de wereld dan ook niet.
Goh, ik ken toevallig een hele grote organisatie, die ook nog een redelijk elitair opereert, rara wat is het?quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 14:53 schreef klausmeister het volgende:
[..]
er zijn nou eenmaal veel belangen die te maken hebben met hoe een weg loopt. dat vereist een grote organisatie. je kan er voor kiezen om dat door een elite te laten beslissen, maar je kan het ook democratisch doen.
hey en dat lijkt verdacht veel op onze situatie hier in NL.
Dat komt door al die raptorix-achtige figuren van de laatste decennia die de vrije markt op iedere scheet willen toepassen.quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 15:00 schreef raptorix het volgende:
[..]
[..]
Goh, ik ken toevallig een hele grote organisatie, die ook nog een redelijk elitair opereert, rara wat is het?
Graag omdat nu al decennia lang gebleken is dat de overheid helemaal niet goed functioneert, en al helemaal niet op gebieden waar de vrije markt zich prima staande kan houden.quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 15:02 schreef klausmeister het volgende:
[..]
Dat komt door al die raptorix-achtige figuren van de laatste decennia die de vrije markt op iedere scheet willen toepassen.
En weer mis je het punt, de vraag was, waarom JIJ niet vertrekt.quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 14:50 schreef klausmeister het volgende:
[..]
oh ja nu ben ik opeens communist.
dat kunnen jullie ook zo goed.
Jij jammert vooral inhoudsloos en slaat planken mis, klausmeister. Zoals ik al eerder vroeg, waarom verwacht je dat wij vertrekken en waarom doe je dat zelf niet?quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 14:49 schreef klausmeister het volgende:
[..]
nou, wat doe je dan in Duitsland te jammeren op een Nederlands forum steeds?
ga op dat booreiland bij die britse kerel lekker interessant doen
Ongelijke deelnemers kun je moeilijk vrij laten concurreren, zonder dat daarmee een ethische keuze is gemaakt of opgedrongen. Enige solidariteit is nodig.quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 14:45 schreef raptorix het volgende:
[..]
Belasting is diefstal en dus moreel verwerpelijk.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |