De berekeningen gaan over M2 BVOquote:Op vrijdag 6 augustus 2010 22:05 schreef LXIV het volgende:
[..]
Je rekent wel iets te gunstig. Een normale woning is toch al snel 120m2 groot. Dat is dus 105.000 euro. Plus nog eens 150m2x30 voor de grond (bouwrijp). Dan is het mogelijk om een woning voor 110.000 euro neer te zetten.
Daar komt dan nog een winst op van pakweg 10% voor de aannemer en het risico dat hij loopt en daarop nog eens 20% BTW en daarop nog eens 3% notariskosten/kadaster e.d. Kom je op een prijs uit van zo'n 150.000 euro.
Dat weet ik niet of keuken en badkamer er al in zitten, anders komt er nog eens zo'n 20.000 euro bij. Maar voor 175K kun je dus een woning neerzetten, als speculatie buiten gehouden wordt.
altijd al een 120 m2 vrijstaande bungalow willen hebbenquote:Op vrijdag 6 augustus 2010 22:17 schreef Verburg_K het volgende:
[..]
De berekeningen gaan over M2 BVO
Begane Vloer Oppervlak
kost veel fundering , veel heiwerk en Dakwerkquote:Op vrijdag 6 augustus 2010 22:20 schreef FkTwkGs2014 het volgende:
[..]
altijd al een 120 m2 vrijstaande bungalow willen hebben
Is BTW geen 6%?quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 22:05 schreef LXIV het volgende:
[..]
Je rekent wel iets te gunstig. Een normale woning is toch al snel 120m2 groot. Dat is dus 105.000 euro. Plus nog eens 150m2x30 voor de grond (bouwrijp). Dan is het mogelijk om een woning voor 110.000 euro neer te zetten.
Daar komt dan nog een winst op van pakweg 10% voor de aannemer en het risico dat hij loopt en daarop nog eens 20% BTW en daarop nog eens 3% notariskosten/kadaster e.d. Kom je op een prijs uit van zo'n 150.000 euro.
Dat weet ik niet of keuken en badkamer er al in zitten, anders komt er nog eens zo'n 20.000 euro bij. Maar voor 175K kun je dus een woning neerzetten, als speculatie buiten gehouden wordt.
ik heb wel centjes.quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 22:22 schreef Verburg_K het volgende:
[..]
kost veel fundering en veel heiwerk
Voor zover ik het begrijp gaan die BVO-bedragen per type woning, m.a.w. de eventuele bovenverdieping zit er al in, voor een bungalow zou je een lager bedrag gebruiken.quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 22:18 schreef LXIV het volgende:
Ok. Delen door de helft dus! Maar kost een woning van drie verdiepingen dan niet veel meer per verdieping dan een bungalow? Waarom rekenen ze niet gewoon met het hele voeroppervlak?
nee 19% op de grondquote:
En op het huis zelf?quote:
quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 20:14 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Een metselaar heeft ongeveer 5 werkdagen nodig om een complete vrijstaande woning te metselen. Een metselaar met een modaal inkomen is een zeldzaamheid, de meesten verdienen een stuk minder. Een huis bestaat uit wat zand, cement, kiezels, wat staal en glas... bepaalde geen hi-tech.
Inderdaadquote:Op vrijdag 6 augustus 2010 22:54 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
En op het huis zelf?
Kan ik hieruit afleiden dat woonruimte geen eerste levensbehoefte is?
Een professionele metselaar legt ongeveer 1000 stenen per dag weg, maar dan hoeft ie geen specie te draaien, stenen te opperen en steiger te bouwen/slopen. Dit is excl voegen nogquote:Op vrijdag 6 augustus 2010 23:06 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Ik hoop dat je meer verstand van schapen hebt
Een metselaar met een modaal inkomen is een zeldzaamheid?Zwaar onderschat
5 dagen voor een complete vrijstaande woning? Als ie flink doorbeukt is dat 5600 stenen ofwel circa 74 m2. Stel drie meter hoog en in spouw is dat 12 strekkende meter. Dat heet een garage, geen woning
Ik zou het houden bij one-liners, met concrete argumenten wordt het toch lastig.
Door wie?quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 19:19 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Maar dat wil DAM niet weten, want dan begint hij te begrijpen hoe hard hij zich heeft laten naaien en dat doet pijn
Een metselaar legt minstens 2000 stenen per dag weg, als hij dat niet red is hij gewoon te lui om te werkenquote:Op vrijdag 6 augustus 2010 23:06 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Ik hoop dat je meer verstand van schapen hebt
Een metselaar met een modaal inkomen is een zeldzaamheid?Zwaar onderschat
5 dagen voor een complete vrijstaande woning? Als ie flink doorbeukt is dat 5600 stenen ofwel circa 74 m2. Stel drie meter hoog en in spouw is dat 12 strekkende meter. Dat heet een garage, geen woning
Ik zou het houden bij one-liners, met concrete argumenten wordt het toch lastig.
Ja... daar was behoefte aan want jij kwam pas laat in beeldquote:Op vrijdag 6 augustus 2010 23:23 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Wat een grappige topic overigens. Verburg zorgt ongewild voor de humor
Lees het nog een keer je begrijpt de vraag nietquote:Op vrijdag 6 augustus 2010 18:12 schreef xenobinol het volgende:
[..]
De kostprijs van woningen liggen stukken lager dan de verkoopprijs aan particulieren.
Opletten?quote:
kozijnen komen af fabriek incl hang en sluitwerk en beglazing voor 5000 per woningquote:Op vrijdag 6 augustus 2010 23:27 schreef sig000 het volgende:
Metselaars bouwen een huis?
Wie zet de kozijnen dan? De leidingen komen ook vanzelf net zoals de tegels.
Dan zit het spul er nog niet in.quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 23:29 schreef Verburg_K het volgende:
[..]
kozijnen komen af fabriek incl hang en sluitwerk en beglazing voor 5000 per woning
Das een kwestie van stellen in de binnenmuur en doormetselenquote:
quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 23:25 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Lees het nog een keer je begrijpt de vraag niet
En de kennis en kunde van andere vakmannen die het niet gratis doen.quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 23:38 schreef Verburg_K het volgende:
[..]
Das een kwestie van stellen en doormetselen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |