abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_84947886
quote:
Op vrijdag 6 augustus 2010 16:59 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Wie maakt de prijs dan van een woning?
voor een groot gedeelte de aanbodkant van bouwgrond. gemeentes (=overheid) dus. en de koopsubsidie, hra hebben de prijzen ook wat omhoog geholpen. en vervolgens dachten mensen dat huizen opeens investeringen zijn die zonder er iets voor te doen meer waard worden. en dat dreef de prijzen nog wat hoger op.
pi_84948597
De werkelijke bouwprijs van een woning daalt al twee jaar, door andere technieken en lagere loonkosten, als ook de grond goedkoper zal worden, doordat gemeentes nu zelf geld moeten verdienen, dan kan een rijtjes woning met 150 m2 grond voor minder dan 100.000 euro neergezet worden.

In Duitsland word ook nog steeds volop gebouwd, ook al zijn bestaande woningen bijna gratis

mijn woning 10 diep bij 6 meter breed , dus 60 M2 BVO drie verdiepingen zou dan 1000 x 60 = 60.000 euro kosten.
maar volgens mijn info is dat officieel en kan het bouwen van een simpele rijtjeswoning voor 40.000 euro
nou doe er voor de grond een 20.000 euro bij, dan zit je op 60.000 en aansluitkosten 5.000 per woning nou vooruit, max 75.000 euro

bouwkosten

Een nieuwe sociale huurwoning kost 840 euro M2 BVO die zijn niet zo groot, zeg 7 bij 5, dus 35 M2 BVO dus dat kost 35.000 aan bouwkosten

[ Bericht 3% gewijzigd door Verburg_K op 06-08-2010 19:16:40 ]
Het meest bijzondere vind ik wel dat de minister van Volksgezondheid uit de directiekamer van Achmea komt, dus de zorgmaffia zit nu in de regering
pi_84949844
quote:
Op vrijdag 6 augustus 2010 18:49 schreef Verburg_K het volgende:
De werkelijke bouwprijs van een woning daalt al twee jaar, door andere technieken en lagere loonkosten, als ook de grond goedkoper zal worden, doordat gemeentes nu zelf geld moeten verdienen, dan kan een rijtjes woning met 150 m2 grond voor minder dan 100.000 euro neergezet worden.

In Duitsland word ook nog steeds volop gebouwd, ook al zijn bestaande woningen bijna gratis

mijn woning 10 diep bij 6 meter breed , dus 60 M2 BVO drie verdiepingen zou dan 1000 x 60 = 60.000 euro kosten.
maar volgens mijn info is dat officieel en kan het bouwen van een simpele rijtjeswoning voor 40.000 euro
nou doe er voor de grond een 20.000 euro bij, dan zit je op 60.000 en aansluitkosten 5.000 per woning nou vooruit, max 75.000 euro

bouwkosten

Een nieuwe sociale huurwoning kost 840 euro M2 BVO die zijn niet zo groot, zeg 7 bij 5, dus 35 M2 BVO dus dat kost 35.000 aan bouwkosten
Maar dat wil DAM niet weten, want dan begint hij te begrijpen hoe hard hij zich heeft laten naaien en dat doet pijn :')
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
pi_84949948
hier nog een grafiek over de bouwkostenontwikkeling, weliswaar officieel want de werkelijk bouwkosten dalen veel en veel harder, door veel lagere uurlonen, de meeste bouwbedrijven werken nu met Roemenen en Bulgaren

Het meest bijzondere vind ik wel dat de minister van Volksgezondheid uit de directiekamer van Achmea komt, dus de zorgmaffia zit nu in de regering
pi_84950059
quote:
Op vrijdag 6 augustus 2010 19:19 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Maar dat wil DAM niet weten, want dan begint hij te begrijpen hoe hard hij zich heeft laten naaien en dat doet pijn :')
Dit is dus ook de reden dat Duitsland vrolijk door kan bouwen met die prijzen

Ik heb zelf vroeger altijd nieuwbouw gekocht en dan krijg je inzage in de werkelijke bouwkosten, nou ik kan je vertellen dat is erg weinig hoor.
Voor 60 woningen dezelfde kozijnen bestellen kost max 5.000 euro per woning incl glas en modern hang en sluitwerk, en dat geldt ook voor de fundering en heien en derg
complete CV installatie 1.000 euro per woning

[ Bericht 12% gewijzigd door Verburg_K op 06-08-2010 19:29:25 ]
  vrijdag 6 augustus 2010 @ 19:30:48 #181
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_84950325
quote:
Op vrijdag 6 augustus 2010 19:24 schreef Verburg_K het volgende:

[..]

Dit is dus ook de reden dat Duitsland vrolijk door kan bouwen met die prijzen

Ik heb zelf vroeger altijd nieuwbouw gekocht en dan krijg je inzage in de werkelijke bouwkosten, nou ik kan je vertellen dat is erg weinig hoor.
Voor 60 woningen dezelfde kozijnen bestellen kost max 5.000 euro per woning incl glas en modern hang en sluitwerk, en dat geldt ook voor de fundering en heien en derg
complete CV installatie 1.000 euro per woning
Tuurlijk.....
Fuck catching lightning, he struck it
screamed shut up at thunder, then flipped the world upside down
and made it rain upward
pi_84950417
quote:
Op vrijdag 6 augustus 2010 19:30 schreef Sjabba het volgende:

[..]

Tuurlijk.....
De meeste kosten zijn fundering, metselen en dakpannen

en de badkamer en keuken kun je net zo duur maken als je zelf wilt, dat deed ik altijd zelf het tegelwerk dan

Je ziet dat er nog steeds een enorm gat zit tussen de bouwkosten en de vraagprijzen.
pi_84950559
quote:

[..]

Tuurlijk.....
Waarom is dat zo moeilijk om te geloven?
Ze schijten in 3 weken een huis uit de grond wat van de pur bij elkaar hangt.
Kwalitatief Uitermate Teleurstellende kwaliteit.

Dat je er nu liever de hoofdprijs voor betaalt omdat je dan denkt dat je goede kwaliteit krijgt is een misvatting.
Escaping from a liquidity trap may be impossible, much like light trapped in a black hole.
Op zaterdag 19 november 2011 13:27 schreef Perrin het volgende: En net als van voetbal, heeft iedereen verstand van macro-economie
pi_84950840
De reden dat een Soc Huurwoning zo goedkoop te bouwen is omdat er voor max. 1000 euro aan keuken en sanitair in gaat
pi_84951744
quote:

Tuurlijk.....
Voel jij je nu ook al genaaid? Of zit je nog in de ontkenningsfase :')
I'll sing you a lullaby.
pi_84951905
quote:
Op vrijdag 6 augustus 2010 19:36 schreef fedsingularity het volgende:

[..]

Waarom is dat zo moeilijk om te geloven?
Ze schijten in 3 weken een huis uit de grond wat van de pur bij elkaar hangt.
Kwalitatief Uitermate Teleurstellende kwaliteit.

Dat je er nu liever de hoofdprijs voor betaalt omdat je dan denkt dat je goede kwaliteit krijgt is een misvatting.
Een metselaar heeft ongeveer 5 werkdagen nodig om een complete vrijstaande woning te metselen. Een metselaar met een modaal inkomen is een zeldzaamheid, de meesten verdienen een stuk minder. Een huis bestaat uit wat zand, cement, kiezels, wat staal en glas... bepaalde geen hi-tech.
I'll sing you a lullaby.
pi_84952253
quote:
Op vrijdag 6 augustus 2010 20:14 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Een metselaar heeft ongeveer 5 werkdagen nodig om een complete vrijstaande woning te metselen. Een metselaar met een modaal inkomen is een zeldzaamheid, de meesten verdienen een stuk minder. Een huis bestaat uit wat zand, cement, kiezels, wat staal en glas... bepaalde geen hi-tech.
Een Nederlandse metselaar is duur, maar een Roemeen of Bulgaar kost nauwelijks de helft
pi_84952312
quote:
Op vrijdag 6 augustus 2010 20:23 schreef Verburg_K het volgende:

[..]

Een Nederlandse metselaar is duur, maar een Roemeen of Bulgaar kost nauwelijks de helft
de grondprijs is de belangrijkste factor in nld. en die wordt kunstigmatig hoog gehouden door gemeenten (lees; ambtenaren die in dienst van het volk zijn).
pi_84954515
quote:
Op vrijdag 6 augustus 2010 20:25 schreef FkTwkGs2014 het volgende:

[..]

de grondprijs is de belangrijkste factor in nld. en die wordt kunstigmatig hoog gehouden door gemeenten (lees; ambtenaren die in dienst van het volk zijn).
Bij veel oude vrijstaande huizen met ruime kavel is het huis niet veel meer waard maar de grond wel.
Daar kunnen dan nieuwe 4 halfvrijstaande woningen op en kassa voor de projectontwikkelaar.
Dat proces ligt nu stil.
pi_84954527
quote:
Op vrijdag 6 augustus 2010 20:25 schreef FkTwkGs2014 het volgende:

[..]

Nee de bouwvergunning is het duurst /.schaarst.
Maar de gemeentes moeten nu zelf gaan verdienen, dus fors meer vergunningen de komende jaren
pi_84954605
quote:
Op vrijdag 6 augustus 2010 21:20 schreef Verburg_K het volgende:

[..]

Nee de bouwvergunning is het duurste.
Maar de gemeentes moeten nu zelf gaan verdienen, dus fors meer vergunningen de komende jaren
bouwgrond is de enige grond waar je potentieel een huis op mag bouwen. over die grond gaat het (uiteraard).
pi_84954739
quote:
Op vrijdag 6 augustus 2010 21:23 schreef FkTwkGs2014 het volgende:

[..]

bouwgrond is de enige grond waar je potentieel een huis op mag bouwen. over die grond gaat het (uiteraard).
Het omzetten van landbouwgrond in bouwgrond is slechts een pennestreek
pi_84954792
quote:
Op vrijdag 6 augustus 2010 21:27 schreef Verburg_K het volgende:

[..]

Daar komt wel iets meer bij kijken. ;)
pi_84954878
quote:
Op vrijdag 6 augustus 2010 21:20 schreef Verburg_K het volgende:

[..]

Nee de bouwvergunning is het duurst /.schaarst.
Probeer als particulier maar eens 4 halfvrijstaande woningen te bouwen op grote kavel waar je oud vrijstaand huis sloopt.
pi_84954879
quote:
Op vrijdag 6 augustus 2010 21:27 schreef Verburg_K het volgende:

[..]

zoals ik zei, het is iets dat de gemeente kan en doet en bepaald.

en een pennestreek is iets te lichtzinnig gedacht maar het is all in the hands of de gemeente, die heul geen baat heeft bij lage grondprijzen en dus vooral voordeel van krapte.
  vrijdag 6 augustus 2010 @ 21:38:07 #196
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_84955182
quote:

bouwkosten

Klinkt als een mooi plan, en geeft mooi aan hoeveel we nu te veel betalen en hoeveel er aan de stijkstok blijft plakken.
En voor die 75000 euro hebben nog steeds alle partijen winst, van de grondspeculant tot de aannemer!
censuur :O
pi_84955425
quote:
Op vrijdag 6 augustus 2010 21:30 schreef FkTwkGs2014 het volgende:

[..]

zoals ik zei, het is iets dat de gemeente kan en doet en bepaald.

en een pennestreek is iets te lichtzinnig gedacht maar het is all in the hands of de gemeente, die heul geen baat heeft bij lage grondprijzen en dus vooral voordeel van krapte.
Is dat eigenlijk wel zo? Mijns inziens kan een gemeente dus twee dingen doen: Veel kavels vrijgeven voor een lage prijs, of enkele voor een hoge prijs.

Als een gemeente voor de tweede optie kiest, heeft dat éénmalig hoge inkomsten als gevolg, maar de eerste optie geeft op de lange termijn toch veel meer geld/belasting en bedrijvigheid in een gemeente?
pi_84955539
quote:
Op vrijdag 6 augustus 2010 19:19 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Misschien wil DAM een tulpenbol van me kopen voor 2250 euro.
http://www.mrwonkish.nl Eurocrisis, Documentaires, Economie
pi_84955761
quote:
Op vrijdag 6 augustus 2010 21:45 schreef vive_la_france het volgende:

[..]

Is dat eigenlijk wel zo? Mijns inziens kan een gemeente dus twee dingen doen: Veel kavels vrijgeven voor een lage prijs, of enkele voor een hoge prijs.

Als een gemeente voor de tweede optie kiest, heeft dat éénmalig hoge inkomsten als gevolg, maar de eerste optie geeft op de lange termijn toch veel meer geld/belasting en bedrijvigheid in een gemeente?
En garantie op een vlotte verkoop en dus snel veel geld
  vrijdag 6 augustus 2010 @ 22:05:23 #200
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_84956242
quote:

bouwkosten

Je rekent wel iets te gunstig. Een normale woning is toch al snel 120m2 groot. Dat is dus 105.000 euro. Plus nog eens 150m2x30 voor de grond (bouwrijp). Dan is het mogelijk om een woning voor 110.000 euro neer te zetten.
Daar komt dan nog een winst op van pakweg 10% voor de aannemer en het risico dat hij loopt en daarop nog eens 20% BTW en daarop nog eens 3% notariskosten/kadaster e.d. Kom je op een prijs uit van zo'n 150.000 euro.
Dat weet ik niet of keuken en badkamer er al in zitten, anders komt er nog eens zo'n 20.000 euro bij. Maar voor 175K kun je dus een woning neerzetten, als speculatie buiten gehouden wordt.
The End Times are wild
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')