quote:Op donderdag 5 augustus 2010 19:33 schreef Cassandra87 het volgende:
en voldeed ik aan je verwachtingen?
Die van mij welquote:Op donderdag 5 augustus 2010 19:33 schreef Cassandra87 het volgende:
en voldeed ik aan je verwachtingen?
quote:Op donderdag 5 augustus 2010 19:53 schreef Cassandra87 het volgende:
Ja hij wilde toch maar niet uit de kast komen op verzoek, sorry
Om met mij te gaan hoef je ook niet uit de kast te komenquote:Op donderdag 5 augustus 2010 19:57 schreef Cassandra87 het volgende:
Ohja. Ik kom ook niet uit de kast.
Maarre.. Als detroit uit de kast komt, blijf ik niet lang bij hem hoor. Moeten bukken. Brrrr.
verkeerde topic
quote:Op woensdag 4 augustus 2010 17:06 schreef ikke043 het volgende:
Ff een quote van Satsuma uit het laatste topic, dit komt zover ik weet niet voor
[..]
Waarschijnlijk de eerste & laatste keer dat ik dit meemaak, dus ff opslaanMijn pc is kapot, dus ik typ vanaf touchscreen en zit er dus weleens naast. Had even geen zin om steeds te backspacen, vandaar.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 02:00 schreef Satsuma het volgende:
En ik voel me niet zielig, want ik weet waar ik het voor doe en ik kies hiervoor.
Waar staat cmv voor?quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 12:59 schreef Cheng het volgende:
Ik ga zelf CMV studeren omdat ik dat best leuk vind. Nadeel is natuurlijk het grote
sociale kant van de opleiding waar ik ongetwijfeld veel moeite mee zal gaan krijgen.
Misschien een rare gedachte van me, maar volgens mjj kennen die boeken jou niet. Dus begrijp ik niet hoe ze jou op voorhand kunnen afschrijven.quote:Als ik het 1 en ander lees in diverse boeken en op diverse forums zijn sociale opleidingen geen
optie voor iemand met autisme. Argh ik weet zelf ook even niet meer of ik
wel met deze opleiding door moet gaan.Het zal veel geld en tijd kosten als ik weer stop.
Maar tja wat kan ik dan het beste gaan doen?
Wel tegenwoordig hebben ze alweer een nieuwe benoeming voorquote:Op vrijdag 6 augustus 2010 13:20 schreef Cassandra87 het volgende:
cultureel maatschappelijke vorming
ik ga mwd doen. maar geen autisme. Na 8 jaar gewerkt te hebben overigens
Top! ik ben ook een ramp in prioriteiten stellen, zeker financieel gezien.quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 02:00 schreef Satsuma het volgende:
Francis, goed dat je bezig bent met orienteren. Het is mss niet veel wat je gedaan hebt, maar iedere stap is er een. Ga daarmee door. En wat Ferrobarr zei, lekker boeiend als je de verkeerde (studie)keuze maakt, stoppen kan altijd.
En idd wat hij zegt over veeleisendheid. Je kan niet alles tegelijk. Ik zou ook wel ander huis, nieuwe auto, studie, mooie kleren, nieuwe tv, etc willen. Alles in mn huis is 2e hands gekregen, ik woon niet op de beste locatie, mijn auto is oud, mijn kleren zitten vol gaten, etc. Maar ik kies voor wat ik t belangrijkst vind en dat vraagt wat. Dus snijd ik in uitgaven: boodschappenbudget omlaag naar zo min mogelijk, vrijwel geen kleding (al drie jaar niet), geen nieuwe tv, geen vakantie, geen andere auto, niet uit eten of de bios, als ik uitga geef ik nog geen tientje uit aan drank, etc. Het leven is hard.
En ik voel me niet zielig, want ik weet waar ik het voor doe en ik kies hiervoor.
Ik redeneer in deze puur vanuit mijzelf, maar toch: ik denk dat een goede dosis zelfkennis het antwoord op de vraag levert of het mogelijk is voor je.quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 12:59 schreef Cheng het volgende:
Als ik het 1 en ander lees in diverse boeken en op diverse forums zijn sociale opleidingen geen
wel met deze opleiding door moet gaan.Het zal veel geld en tijd kosten als ik weer stop.
sorry bedoel verwijderen!quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 18:18 schreef DeepChord het volgende:
[..]
Wel! Na een bepaalde tijd (2 uur ofzo?) vervalt de mogelijkheid om het bericht te wijzigen.
Het ligt ook puur aan jezelf en wat je wilt doen, hoe je als persoon bent.quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 18:16 schreef DeepChord het volgende:
[..]
Ik redeneer in deze puur vanuit mijzelf, maar toch: ik denk dat een goede dosis zelfkennis het antwoord op de vraag levert of het mogelijk is voor je.
Zelf heb ik het gevoel dat ik nou ook weer niet zo moeilijk ben sociaal gezien, ook al wordt er bij mij over HFA gesproken. Het HBO heb ik ook doorlopen, en daar kwamen zaken als presentaties en dergelijke bij kijken. Op het MBO heb ik ook presentaties moeten doen en dat leverde, ondanks dat ik erg zenuwachtig was, geen problemen op. Daarom vermoed ik dat zo'n opleiding voor mij geen probleem zou opleveren.
Kijk dus in jezelf: voel je van jezelf dat je niet super veel moeite hebt met dingen die een beroep doen op je sociale vaardigheden dan kun je het makkelijk aan. En je hebt altijd nog de mogelijkheid je vaardigheden aan te scherpen..
Precies.quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 18:29 schreef Cassandra87 het volgende:
[..]
En als je opziet tegen sociaal contact is dat al weer heel anders dan je moeilijkheden erkennen en een uitdaging zien, zoals bijv ondanks je zenuwen tóch presentaties houden!
Ja het is heel jammer dat je soms mensen hebt die alle mensen met autisme als hetzelfde zien.quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 12:59 schreef Cheng het volgende:
Hallo,
Zijn er hier ook mensen die een jaartje hebben gewerkt of even tussenuit zijn gegaan
voordat ze verder op het mbo of hbo gingen studeren?
Ik ga zelf CMV studeren omdat ik dat best leuk vind. Nadeel is natuurlijk het grote
sociale kant van de opleiding waar ik ongetwijfeld veel moeite mee zal gaan krijgen.
Als ik het 1 en ander lees in diverse boeken en op diverse forums zijn sociale opleidingen geen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |