abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 5 augustus 2010 @ 19:38:02 #51
247161 ikke043
Skippy, the rain won`t come !
pi_84904977
quote:
Op donderdag 5 augustus 2010 19:33 schreef Cassandra87 het volgende:
en voldeed ik aan je verwachtingen? :P
:Y
Don't know where to go
But I lock and load
Shoot that sky till the moon explode
Moon explode
pi_84904982
quote:
Op donderdag 5 augustus 2010 19:33 schreef Cassandra87 het volgende:
en voldeed ik aan je verwachtingen? :P
Die van mij wel :P Jammer dat je al een O+ hebt
14 SHADES OF GREY
Nothing is black or white. Nothing is wrong or right. But everything is 14 shades of grey.
pi_84905589
Ja hij wilde toch maar niet uit de kast komen op verzoek, sorry ;)
pi_84905651
quote:
Op donderdag 5 augustus 2010 19:53 schreef Cassandra87 het volgende:
Ja hij wilde toch maar niet uit de kast komen op verzoek, sorry ;)
_O- Niet Detroit maar jij ;)
14 SHADES OF GREY
Nothing is black or white. Nothing is wrong or right. But everything is 14 shades of grey.
pi_84905781
Ohja. Ik kom ook niet uit de kast.

Maarre.. Als detroit uit de kast komt, blijf ik niet lang bij hem hoor. Moeten bukken. Brrrr.
verkeerde topic
pi_84905866
quote:
Op donderdag 5 augustus 2010 19:57 schreef Cassandra87 het volgende:
Ohja. Ik kom ook niet uit de kast.

Maarre.. Als detroit uit de kast komt, blijf ik niet lang bij hem hoor. Moeten bukken. Brrrr.
verkeerde topic
Om met mij te gaan hoef je ook niet uit de kast te komen ;)
14 SHADES OF GREY
pi_84922905
quote:
Op woensdag 4 augustus 2010 17:06 schreef ikke043 het volgende:
Ff een quote van Satsuma uit het laatste topic, dit komt zover ik weet niet voor
[..]

Waarschijnlijk de eerste & laatste keer dat ik dit meemaak, dus ff opslaan :9

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mijn pc is kapot, dus ik typ vanaf touchscreen en zit er dus weleens naast. Had even geen zin om steeds te backspacen, vandaar.
pi_84923122
Francis, goed dat je bezig bent met orienteren. Het is mss niet veel wat je gedaan hebt, maar iedere stap is er een. Ga daarmee door. En wat Ferrobarr zei, lekker boeiend als je de verkeerde (studie)keuze maakt, stoppen kan altijd.
En idd wat hij zegt over veeleisendheid. Je kan niet alles tegelijk. Ik zou ook wel ander huis, nieuwe auto, studie, mooie kleren, nieuwe tv, etc willen. Alles in mn huis is 2e hands gekregen, ik woon niet op de beste locatie, mijn auto is oud, mijn kleren zitten vol gaten, etc. Maar ik kies voor wat ik t belangrijkst vind en dat vraagt wat. Dus snijd ik in uitgaven: boodschappenbudget omlaag naar zo min mogelijk, vrijwel geen kleding (al drie jaar niet), geen nieuwe tv, geen vakantie, geen andere auto, niet uit eten of de bios, als ik uitga geef ik nog geen tientje uit aan drank, etc. Het leven is hard.
En ik voel me niet zielig, want ik weet waar ik het voor doe en ik kies hiervoor.
pi_84933279
quote:
Op vrijdag 6 augustus 2010 02:00 schreef Satsuma het volgende:

En ik voel me niet zielig, want ik weet waar ik het voor doe en ik kies hiervoor.
^O^.

Dat veel mensen een voorbeeld aan je nemen. :).
pi_84933929
Hallo,

Zijn er hier ook mensen die een jaartje hebben gewerkt of even tussenuit zijn gegaan
voordat ze verder op het mbo of hbo gingen studeren?

Ik ga zelf CMV studeren omdat ik dat best leuk vind. Nadeel is natuurlijk het grote
sociale kant van de opleiding waar ik ongetwijfeld veel moeite mee zal gaan krijgen.

Als ik het 1 en ander lees in diverse boeken en op diverse forums zijn sociale opleidingen geen
optie voor iemand met autisme. Argh ik weet zelf ook even niet meer of ik
wel met deze opleiding door moet gaan.Het zal veel geld en tijd kosten als ik weer stop.
Maar tja wat kan ik dan het beste gaan doen?
  vrijdag 6 augustus 2010 @ 13:18:56 #61
247161 ikke043
Skippy, the rain won`t come !
pi_84934643
quote:
Op vrijdag 6 augustus 2010 12:59 schreef Cheng het volgende:

Ik ga zelf CMV studeren omdat ik dat best leuk vind. Nadeel is natuurlijk het grote
sociale kant van de opleiding waar ik ongetwijfeld veel moeite mee zal gaan krijgen.
Waar staat cmv voor?
quote:
Als ik het 1 en ander lees in diverse boeken en op diverse forums zijn sociale opleidingen geen
wel met deze opleiding door moet gaan.Het zal veel geld en tijd kosten als ik weer stop.
Misschien een rare gedachte van me, maar volgens mjj kennen die boeken jou niet. Dus begrijp ik niet hoe ze jou op voorhand kunnen afschrijven.
En autisme & niet sociaal zijn, is veel voorkomend. Maar dat betekent niet dat het niet mogelijk is. Gewoon doorzetten en er voor gaan, dan kun je tenminste zeggen dat je er alles aan hebt gedaan ;) Dat is meer waard dan een goede opleiding of een goede baan :)
Don't know where to go
But I lock and load
Shoot that sky till the moon explode
Moon explode
pi_84934691
cultureel maatschappelijke vorming :)
ik ga mwd doen. maar geen autisme. Na 8 jaar gewerkt te hebben overigens
pi_84934910
quote:
Op vrijdag 6 augustus 2010 13:20 schreef Cassandra87 het volgende:
cultureel maatschappelijke vorming :)
ik ga mwd doen. maar geen autisme. Na 8 jaar gewerkt te hebben overigens
Wel tegenwoordig hebben ze alweer een nieuwe benoeming voor
deze opleiding namelijk Social Work. Dat is dat je in je eerste jaar ook vakken
volgt van mwd ;) , sph en dus ook cmv. Ik ben alleen bang dat ik de praktische zaken
zoals rollenspellen en soortgelijke erg moeilijk voor me zullen worden om maar niet
hebben over de stage die ik moet gaan lopen. Ironisch gezien zijn typische dingen
die juist voor iemand met autisme makkelijk zal gaan zoals ict ( Word, Excel,boekhouding ed)
ook voor mij moeilijk te begrijpen en uit te voeren ( daar kwam ik vorig jaar achter bij de opleiding hrm).

Off topic: Hoe verwijder je een bericht? Want ik druk regelmatig op de Quote button ipv wijzigen.
Ik druk/typ altijd altijd te snel. :P

[ Bericht 4% gewijzigd door Cheng op 06-08-2010 13:32:04 ]
pi_84934952

[ Bericht 100% gewijzigd door Cheng op 06-08-2010 13:26:03 ]
pi_84935139
Je kan geen berichten wijzigen
Klopt trouwens inderdaad, ik krijg die vakken ook. Maar officieel staat cmv voor cultureel maatschappelijke vorming.

Wat trekt je zo zeer in die opleiding gezien de moeilijkheden die je opnoemt?
En iedereen met autisme is anders, dus dat ict makkelijk zou zijn is niet per definitie waar
pi_84935187
Wel ik had vorig jaar ( toen ik nog geen diagnose had) met de opleiding cmv een dag
meegelopen. Ik vind met mensen praten en ze helpen erg leuk mits het 1 op 1 contact is.
Want ik heb veel moeite om me goed te presteren in een groep , ik heb (deels) faalangst met
als gevolg te snel en onduidelijk praten. Wat ik verder nog weet is dat we een soort
luister oefening deden waar ik geen snar van snapte en ook geen idee waarmee
ik bezig was. En tja in een grote groep durf ik minder (snel) mijn mening te zeggen
( steek altijd eerst mijn hand op terwijl andere mede studenten er gewoon door
heen praten. En als ik al wat probeer te zeggen moet ik opletten dat ik niet
te snel en dus onduidelijk praat). Laatste hekel punt (maar dat zal bij elke opleiding
terugkomen) is veel moeite met het Nederlandse grammatica.Dat is bij mij echt een ramp.

Verder weet ik geen andere hbo opleiding die bij past ( en ik heb veel gedaan in het oriënteren).
Mbo zal ook een optie zijn maar ik weet ook niet welke ik moet gaan volgen.

tja dan kan ik ook nog vrijwilligerswerk of gaan werken. Maar eh waar..............

[ Bericht 67% gewijzigd door Cheng op 06-08-2010 13:41:23 ]
pi_84935379
quote:
Op vrijdag 6 augustus 2010 02:00 schreef Satsuma het volgende:
Francis, goed dat je bezig bent met orienteren. Het is mss niet veel wat je gedaan hebt, maar iedere stap is er een. Ga daarmee door. En wat Ferrobarr zei, lekker boeiend als je de verkeerde (studie)keuze maakt, stoppen kan altijd.
En idd wat hij zegt over veeleisendheid. Je kan niet alles tegelijk. Ik zou ook wel ander huis, nieuwe auto, studie, mooie kleren, nieuwe tv, etc willen. Alles in mn huis is 2e hands gekregen, ik woon niet op de beste locatie, mijn auto is oud, mijn kleren zitten vol gaten, etc. Maar ik kies voor wat ik t belangrijkst vind en dat vraagt wat. Dus snijd ik in uitgaven: boodschappenbudget omlaag naar zo min mogelijk, vrijwel geen kleding (al drie jaar niet), geen nieuwe tv, geen vakantie, geen andere auto, niet uit eten of de bios, als ik uitga geef ik nog geen tientje uit aan drank, etc. Het leven is hard.
Top! ik ben ook een ramp in prioriteiten stellen, zeker financieel gezien.
Heb t nu over een andere boeg gegooid, we maken per week een lijst boodschappen met menu's, en geven ongeveer 25,- per week uit voor 2 personen. Moet wel weer gezegd worden dat we ook wel regelmatig een bakje chinees halen.. Dus over prioriteiten stellen..
Is voornamelijk mijn schuld, als ik langer heb doorgewerkt, in de file heb gestaan, heb ik weinig zin om te koken. Dan kookt O+ maar ik ben lastig met eten :+ dus wordt het chinees.
Maar waar stel je je prioriteiten? Want alles wat je noemt is zozo? :@

Teveel willen heeft misschien te maken met slecht zijn in keuzes maken?
Maar buiten dat, in het geval van Francis móet er een keuze gemaakt worden want je kan niet én zelfstandig leven en dus volwassen worden, én bij je moeder thuis blijven wonen. Tenzij je langs elkaar heen leeft :+ Maar dan nog..
Een eigen huis, kleding, televisie en noem maar op, het kán wel allemaal, maar niet van een uitkering van de Sociale Dienst.. Dus prioriteiten stellen: Baan en studie, dan komt de rest
pi_84945962
Heb binnenkort een gesprek bij het UWV :o dat laten ze even per brief weten 2 weken van te voren.
Maar eens vragen aan de psycholoog of ze dan ook kan :)
Concrete hulp geef ze ook(maar al te)graag.
pi_84947552
quote:

Ik redeneer in deze puur vanuit mijzelf, maar toch: ik denk dat een goede dosis zelfkennis het antwoord op de vraag levert of het mogelijk is voor je.
Zelf heb ik het gevoel dat ik nou ook weer niet zo moeilijk ben sociaal gezien, ook al wordt er bij mij over HFA gesproken. Het HBO heb ik ook doorlopen, en daar kwamen zaken als presentaties en dergelijke bij kijken. Op het MBO heb ik ook presentaties moeten doen en dat leverde, ondanks dat ik erg zenuwachtig was, geen problemen op. Daarom vermoed ik dat zo'n opleiding voor mij geen probleem zou opleveren.

Kijk dus in jezelf: voel je van jezelf dat je niet super veel moeite hebt met dingen die een beroep doen op je sociale vaardigheden dan kun je het makkelijk aan. En je hebt altijd nog de mogelijkheid je vaardigheden aan te scherpen. ^O^.
pi_84947620
quote:
Op vrijdag 6 augustus 2010 13:29 schreef Cassandra87 het volgende:
Je kan geen berichten wijzigen

Wel! Na een bepaalde tijd (2 uur ofzo?) vervalt de mogelijkheid om het bericht te wijzigen.
pi_84947912
quote:
Op vrijdag 6 augustus 2010 18:18 schreef DeepChord het volgende:

[..]

Wel! Na een bepaalde tijd (2 uur ofzo?) vervalt de mogelijkheid om het bericht te wijzigen.
sorry bedoel verwijderen!
pi_84947976
quote:
Op vrijdag 6 augustus 2010 18:16 schreef DeepChord het volgende:

[..]

Ik redeneer in deze puur vanuit mijzelf, maar toch: ik denk dat een goede dosis zelfkennis het antwoord op de vraag levert of het mogelijk is voor je.
Zelf heb ik het gevoel dat ik nou ook weer niet zo moeilijk ben sociaal gezien, ook al wordt er bij mij over HFA gesproken. Het HBO heb ik ook doorlopen, en daar kwamen zaken als presentaties en dergelijke bij kijken. Op het MBO heb ik ook presentaties moeten doen en dat leverde, ondanks dat ik erg zenuwachtig was, geen problemen op. Daarom vermoed ik dat zo'n opleiding voor mij geen probleem zou opleveren.

Kijk dus in jezelf: voel je van jezelf dat je niet super veel moeite hebt met dingen die een beroep doen op je sociale vaardigheden dan kun je het makkelijk aan. En je hebt altijd nog de mogelijkheid je vaardigheden aan te scherpen. ^O^.
Het ligt ook puur aan jezelf en wat je wilt doen, hoe je als persoon bent.
Aarzelen/moeilijkheden sociaal gezien gaat niet met een agressieve klant tegenover je. (ik zou ook geen beveiligster moeten zijn :') Klanten worden bij mij wel rustig maar kan ze niet rustig houden)
En als je opziet tegen sociaal contact is dat al weer heel anders dan je moeilijkheden erkennen en een uitdaging zien, zoals bijv ondanks je zenuwen tóch presentaties houden! :)
pi_84948485
quote:
Op vrijdag 6 augustus 2010 18:29 schreef Cassandra87 het volgende:

[..]

En als je opziet tegen sociaal contact is dat al weer heel anders dan je moeilijkheden erkennen en een uitdaging zien, zoals bijv ondanks je zenuwen tóch presentaties houden! :)
Precies. ^O^. Als je van jezelf weet dat je in zo'n geval kunt doorzetten dan is er m.i. totaal geen probleem om aan een opleiding als CMV te beginnen.
Dingen als rollenspellen zijn vast wel te oefenen!
pi_84949073
En totaal niet in vergelijking met het echte werk moet ik bekennen. Ik faalde (voor mijn gevoel) hopeloos in rollenspellen ;)
pi_84949099
quote:
Hallo,

Zijn er hier ook mensen die een jaartje hebben gewerkt of even tussenuit zijn gegaan
voordat ze verder op het mbo of hbo gingen studeren?

Ja het is heel jammer dat je soms mensen hebt die alle mensen met autisme als hetzelfde zien.
Het blijft wel moeilijk al, in mijn geval, is het best te doen.
Het blijft natuurlijk wel dat je presenteren en presenteren hebt.
Een goede presentatie is inhoudelijk maar ook luchtig, grappig op momenten, dat is ook voor mensen met autisme best te leren maar misschien kost het wat meer moeite. Of het gaat niet meteen vanzelf.
Een jaartje er tussen uit gaan zou ik zelf niet zo heel snel doen denk ik. Vanwege het geld.
Maarja er zijn ook wel weer goede redenen om het wel te doen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')