En die zegels gaan hard.quote:Op zaterdag 7 augustus 2010 02:12 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Dat is tenminste nog een pasje. Ik zit elke maand een kilometer van die zegels in te likken
Zo, lange rit! Had je de Prius bij dat stuk bergaf in de D- of B-stand staan?quote:Zo, gisteren een ritje van 10u met de auto gedaan.
Eerst naar Hermeskeil in Duitsland, dan naar een modelspoorwinkel in Strassen (Luxemburg), waar de reis een deeltje over de binnenwegen liep omdat er net een ongeval was gebeurd. Daar hebben we toch een goeie 10 kilometer voor niets kunnen rijden: een paar kilometer lekker bergaf dus de batterij van de Prius was al goed vol, de motor sprong zelfs bij als luchtrem.
Half-elektrisch héquote:Dan zo goed als vlak, dus konden we weer de hele tijd elektrisch rijden.
Bergaf stond hij natuurlijk in B, anders wordt de motor niet gebruikt als rem toch?quote:Op zaterdag 7 augustus 2010 13:37 schreef jacobras het volgende:
Zo, lange rit! Had je de Prius bij dat stuk bergaf in de D- of B-stand staan?
'Volgens het boekje'quote:Op zaterdag 7 augustus 2010 13:37 schreef jacobras het volgende:
Half-elektrisch hé. Helemaal elektrisch kan de nieuwste Prius volgens het boekje maximaal 1 km. rijden @ een snelheid 40 km/h.
.
Zou je zo vriendelijk willen zijn je post te editten en fatsoenlijke snelheden weer te geven?quote:Op zaterdag 7 augustus 2010 14:34 schreef trainfreak het volgende:
[..]
Bergaf stond hij natuurlijk in B, anders wordt de motor niet gebruikt als rem toch?
[..]
'Volgens het boekje'
Test het maar eens uit, met een opgeladen batterij kom je echt wel ver hoor!
Ik reed in EV tot ongeveer 45 per uur, dan zette ik EV uit en gaf ik 'gas' tot net voor het middelste streepje, dan rij je nog steeds elektrisch.
En die 1 km is wel een understatement, je kan gerust veel langer elektrisch rijden hoor!
Ik denk dat we toch zo'n zestal km elektrisch hebben gereden, op 2 blokjes van de batterij...
Enkele keren afremmen enzo, lichtjes bergaf, die dingen hebben allemaal een grote invloed.
En je kan elektrisch tot 35 km/h met koude motor en tot 50 met 'warme' motor, wel in EV stand.
Je moet eens proberen normaal optrekken tot 60 km/h en dan tot 70 gewoon elektrisch rijden, dus zorgen dat je energy meter niet voorbij het middenste streepje komt...
Leest het zo ongemakkelijk?quote:Op zaterdag 7 augustus 2010 15:02 schreef vannelle het volgende:
[..]
Zou je zo vriendelijk willen zijn je post te editten en fatsoenlijke snelheden weer te geven?
Thanks!
Klopt. Ik snap dat alleen niet helemaal, waarom wil je op de motor remmen, je kan toch ook het gaspedaal wat loslaten?quote:Op zaterdag 7 augustus 2010 14:34 schreef trainfreak het volgende:
[..]
Bergaf stond hij natuurlijk in B, anders wordt de motor niet gebruikt als rem toch?
[..]
Hm, volgende week maar eens uitproberen!quote:Op zaterdag 7 augustus 2010 14:34 schreef trainfreak het volgende:
En je kan elektrisch tot 35 km/h met koude motor en tot 50 km/h met 'warme' motor, wel in EV stand.
Je moet eens proberen normaal optrekken tot 60 km/h en dan tot 70 km/h gewoon elektrisch rijden, dus zorgen dat je energy meter niet voorbij het middelste streepje komt...
Wat bedoel je?quote:Op zaterdag 7 augustus 2010 15:02 schreef vannelle het volgende:
Zou je zo vriendelijk willen zijn je post te editten en fatsoenlijke snelheden weer te geven?
Thanks!
Dan heb je niet helemaal door wat op de motor remmen is denk ikquote:Op zaterdag 7 augustus 2010 15:24 schreef jacobras het volgende:
Klopt. Ik snap dat alleen niet helemaal, waarom wil je op de motor remmen, je kan toch ook het gaspedaal wat loslaten?![]()
quote:
Omdat ik de genoemde snelheden nogal laag vind, kun je zelf wel minder snel gaan rijden ivm milieu en zo maar daardoor zitten er 300 auto's achter je onnodig benzine te verbranden omdat j de boel ophoudt met je Prius.quote:
Ik begrijp je standpunt wel hoor. Maar je weet niet hoe iemand rijdtquote:Op zaterdag 7 augustus 2010 15:37 schreef vannelle het volgende:
[..]
[..]
Omdat ik de genoemde snelheden nogal laag vind, kun je zelf wel minder snel gaan rijden ivm milieu en zo maar daardoor zitten er 300 auto's achter je onnodig benzine te verbranden omdat j de boel ophoudt met je Prius.
Graag geen serieuze reactie, deze post is ook niet serieus maar sarcastisch.
Ik snap het zelf ook niet eerlijk gezegd...quote:Op zaterdag 7 augustus 2010 15:26 schreef Piles het volgende:
[..]
Dan heb je niet helemaal door wat op de motor remmen is denk ik![]()
En nee, ik ga het niet uitleggen
Mooi topic jaquote:Op zaterdag 7 augustus 2010 21:11 schreef Piles het volgende:
Remmen en uit de bocht slippen. Problemen?
Die zou mooi in dit topic passen
Slap hoor, dat slotje.quote:Op zaterdag 7 augustus 2010 21:11 schreef Piles het volgende:
Remmen en uit de bocht slippen. Problemen?
Die zou mooi in dit topic passen
En dat zou hier dan zeker door een van de vrouwelijke posters gedaan moeten zijn zeker?quote:Op zaterdag 7 augustus 2010 21:11 schreef Piles het volgende:
Remmen en uit de bocht slippen. Problemen?
Die zou mooi in dit topic passen
Hoeft niet direct, ik heb het ook wel paar keer bijna gehad. Gewoon in een keer vol insturen omdat je toch die afslag moet halen. Ben dan niet van de weg geschoven, maar hij glibbert dan wel evenquote:Op zondag 8 augustus 2010 06:48 schreef JJH het volgende:
[..]
Slap hoor, dat slotje.
Dat moet haast wel met 140+ gegaan zijn. En dat is met droog weer al heel dom, kun je nagaan als het echt hard regent.
Dat zeg ik nietquote:Op zondag 8 augustus 2010 10:04 schreef Purdey het volgende:
[..]
En dat zou hier dan zeker door een van de vrouwelijke posters gedaan moeten zijn zeker?
Lang leve de zondagsrijdersquote:Op zondag 8 augustus 2010 14:35 schreef mstr het volgende:
Net iemand voor me die op z'n rem gaat staan op de korte oprit, omdat hij denkt dat hij de weg niet op kon, terwijl er meer dan genoeg ruimte was.
Moet ik me aangesproken voelen?quote:Op zondag 8 augustus 2010 10:04 schreef Purdey het volgende:
[..]
En dat zou hier dan zeker door een van de vrouwelijke posters gedaan moeten zijn zeker?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |