Zo, lange rit! Had je de Prius bij dat stuk bergaf in de D- of B-stand staan?quote:Zo, gisteren een ritje van 10u met de auto gedaan.
Eerst naar Hermeskeil in Duitsland, dan naar een modelspoorwinkel in Strassen (Luxemburg), waar de reis een deeltje over de binnenwegen liep omdat er net een ongeval was gebeurd. Daar hebben we toch een goeie 10 kilometer voor niets kunnen rijden: een paar kilometer lekker bergaf dus de batterij van de Prius was al goed vol, de motor sprong zelfs bij als luchtrem.
Half-elektrisch héquote:Dan zo goed als vlak, dus konden we weer de hele tijd elektrisch rijden.
Bergaf stond hij natuurlijk in B, anders wordt de motor niet gebruikt als rem toch?quote:Op zaterdag 7 augustus 2010 13:37 schreef jacobras het volgende:
Zo, lange rit! Had je de Prius bij dat stuk bergaf in de D- of B-stand staan?
'Volgens het boekje'quote:Op zaterdag 7 augustus 2010 13:37 schreef jacobras het volgende:
Half-elektrisch hé. Helemaal elektrisch kan de nieuwste Prius volgens het boekje maximaal 1 km. rijden @ een snelheid 40 km/h.
.
Zou je zo vriendelijk willen zijn je post te editten en fatsoenlijke snelheden weer te geven?quote:Op zaterdag 7 augustus 2010 14:34 schreef trainfreak het volgende:
[..]
Bergaf stond hij natuurlijk in B, anders wordt de motor niet gebruikt als rem toch?
[..]
'Volgens het boekje'
Test het maar eens uit, met een opgeladen batterij kom je echt wel ver hoor!
Ik reed in EV tot ongeveer 45 per uur, dan zette ik EV uit en gaf ik 'gas' tot net voor het middelste streepje, dan rij je nog steeds elektrisch.
En die 1 km is wel een understatement, je kan gerust veel langer elektrisch rijden hoor!
Ik denk dat we toch zo'n zestal km elektrisch hebben gereden, op 2 blokjes van de batterij...
Enkele keren afremmen enzo, lichtjes bergaf, die dingen hebben allemaal een grote invloed.
En je kan elektrisch tot 35 km/h met koude motor en tot 50 met 'warme' motor, wel in EV stand.
Je moet eens proberen normaal optrekken tot 60 km/h en dan tot 70 gewoon elektrisch rijden, dus zorgen dat je energy meter niet voorbij het middenste streepje komt...
Leest het zo ongemakkelijk?quote:Op zaterdag 7 augustus 2010 15:02 schreef vannelle het volgende:
[..]
Zou je zo vriendelijk willen zijn je post te editten en fatsoenlijke snelheden weer te geven?
Thanks!
Klopt. Ik snap dat alleen niet helemaal, waarom wil je op de motor remmen, je kan toch ook het gaspedaal wat loslaten?quote:Op zaterdag 7 augustus 2010 14:34 schreef trainfreak het volgende:
[..]
Bergaf stond hij natuurlijk in B, anders wordt de motor niet gebruikt als rem toch?
[..]
Hm, volgende week maar eens uitproberen!quote:Op zaterdag 7 augustus 2010 14:34 schreef trainfreak het volgende:
En je kan elektrisch tot 35 km/h met koude motor en tot 50 km/h met 'warme' motor, wel in EV stand.
Je moet eens proberen normaal optrekken tot 60 km/h en dan tot 70 km/h gewoon elektrisch rijden, dus zorgen dat je energy meter niet voorbij het middelste streepje komt...
Wat bedoel je?quote:Op zaterdag 7 augustus 2010 15:02 schreef vannelle het volgende:
Zou je zo vriendelijk willen zijn je post te editten en fatsoenlijke snelheden weer te geven?
Thanks!
Dan heb je niet helemaal door wat op de motor remmen is denk ikquote:Op zaterdag 7 augustus 2010 15:24 schreef jacobras het volgende:
Klopt. Ik snap dat alleen niet helemaal, waarom wil je op de motor remmen, je kan toch ook het gaspedaal wat loslaten?![]()
quote:
Omdat ik de genoemde snelheden nogal laag vind, kun je zelf wel minder snel gaan rijden ivm milieu en zo maar daardoor zitten er 300 auto's achter je onnodig benzine te verbranden omdat j de boel ophoudt met je Prius.quote:
Ik begrijp je standpunt wel hoor. Maar je weet niet hoe iemand rijdtquote:Op zaterdag 7 augustus 2010 15:37 schreef vannelle het volgende:
[..]
[..]
Omdat ik de genoemde snelheden nogal laag vind, kun je zelf wel minder snel gaan rijden ivm milieu en zo maar daardoor zitten er 300 auto's achter je onnodig benzine te verbranden omdat j de boel ophoudt met je Prius.
Graag geen serieuze reactie, deze post is ook niet serieus maar sarcastisch.
Ik snap het zelf ook niet eerlijk gezegd...quote:Op zaterdag 7 augustus 2010 15:26 schreef Piles het volgende:
[..]
Dan heb je niet helemaal door wat op de motor remmen is denk ik![]()
En nee, ik ga het niet uitleggen
Mooi topic jaquote:Op zaterdag 7 augustus 2010 21:11 schreef Piles het volgende:
Remmen en uit de bocht slippen. Problemen?
Die zou mooi in dit topic passen
Slap hoor, dat slotje.quote:Op zaterdag 7 augustus 2010 21:11 schreef Piles het volgende:
En dat zou hier dan zeker door een van de vrouwelijke posters gedaan moeten zijn zeker?quote:Op zaterdag 7 augustus 2010 21:11 schreef Piles het volgende:
Hoeft niet direct, ik heb het ook wel paar keer bijna gehad. Gewoon in een keer vol insturen omdat je toch die afslag moet halen. Ben dan niet van de weg geschoven, maar hij glibbert dan wel evenquote:Op zondag 8 augustus 2010 06:48 schreef JJH het volgende:
[..]
Slap hoor, dat slotje.
Dat moet haast wel met 140+ gegaan zijn. En dat is met droog weer al heel dom, kun je nagaan als het echt hard regent.
Dat zeg ik nietquote:Op zondag 8 augustus 2010 10:04 schreef Purdey het volgende:
[..]
En dat zou hier dan zeker door een van de vrouwelijke posters gedaan moeten zijn zeker?
Lang leve de zondagsrijdersquote:Op zondag 8 augustus 2010 14:35 schreef mstr het volgende:
Net iemand voor me die op z'n rem gaat staan op de korte oprit, omdat hij denkt dat hij de weg niet op kon, terwijl er meer dan genoeg ruimte was.
Moet ik me aangesproken voelen?quote:Op zondag 8 augustus 2010 10:04 schreef Purdey het volgende:
[..]
En dat zou hier dan zeker door een van de vrouwelijke posters gedaan moeten zijn zeker?
Hoezo ga je dan langzaam de bocht in?quote:Op zondag 8 augustus 2010 14:53 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Moet ik me aangesproken voelen?![]()
Ik rij in een Note. En ik ga de laatste tijd juist als een slak de bochten in. Moet nog even een balans vinden
Juist omdat ik bang ben de bocht uit te vliegen. En hier heb je direct na de bocht een stoplicht met vier banen ofzo. Ik moet meestal rechts aanhouden, dus dat overleef ik wel, maar die bocht is nogal krapquote:
Haha, absoluut nietquote:Op zondag 8 augustus 2010 14:53 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Moet ik me aangesproken voelen?![]()
Ik rij in een Note. En ik ga de laatste tijd juist als een slak de bochten in. Moet nog even een balans vinden
Als ik soms hier de onzekerheid en verhalen lees, dan zet ik soms wel m'n vraagtekens neer bij jullie rijstijl ja.quote:Op zondag 8 augustus 2010 15:13 schreef Purdey het volgende:
[..]
Haha, absoluut nietMaar de mannelijke posters hier hebben nogal hun vraagtekens bij 'onze' rijstijl
Maar misschien komt dat door het feit dat wij ook belachelijke capriolen uithalen af en toe Cherry..
Maar dat heeft niks met vrouwelijkheid te maken (toch?quote:Op zondag 8 augustus 2010 15:14 schreef mstr het volgende:
[..]
Als ik soms hier de onzekerheid en verhalen lees, dan zet ik soms wel m'n vraagtekens neer bij jullie rijstijl ja.
Ik denk dat de vrouw van zichzelf uit wat onzekerder is en wat minder risico neemt.quote:Op zondag 8 augustus 2010 15:18 schreef Piles het volgende:
[..]
Maar dat heeft niks met vrouwelijkheid te maken (toch?). Het is alleen toevallig dat hier net 2 dames zitten die uitgebreid verslag doen
We hebben gewoon zelfkennisquote:Op zondag 8 augustus 2010 15:14 schreef mstr het volgende:
[..]
Als ik soms hier de onzekerheid en verhalen lees, dan zet ik soms wel m'n vraagtekens neer bij jullie rijstijl ja.
Ik ook, dat heet zelfspot, en vooral dequote:Op zondag 8 augustus 2010 15:24 schreef CherryLips het volgende:
[..]
We hebben gewoon zelfkennis. We weten wanneer het fout ging en vinden het leuk om daar uitgebreid over te ouwehoeren en we zien er de humor wel van in. Tenminste, ik kan er altijd wel om lachen
Ik ben ook in elke auto gestapt waar ik in mocht rijden hoorquote:Op zondag 8 augustus 2010 15:22 schreef mstr het volgende:
[..]
Ik denk dat de vrouw van zichzelf uit wat onzekerder is en wat minder risico neemt.
Ik ben vanaf begin af aan in elke gestapt die ik mocht/kon rijden. En nooit echt iets gehad van: Dat durf ik niet...
quote:Op zondag 8 augustus 2010 15:23 schreef Purdey het volgende:
Wij stoppen met onze verslagen
Wij gaan alleen nog maar neerzetten als we briljant hebben gereden en een golf hebben ingehaald die met 140 op de linkerbaan bleef hangenWij kunnen gewoon heul goed rijden! All the ladies, independent, throw your hands up at me!
Heel goedquote:Op zondag 8 augustus 2010 15:24 schreef CherryLips het volgende:
We hebben gewoon zelfkennis. We weten wanneer het fout ging en vinden het leuk om daar uitgebreid over te ouwehoeren en we zien er de humor wel van in. Tenminste, ik kan er altijd wel om lachen
Redelijk vaak hierquote:Op zondag 8 augustus 2010 15:25 schreef mstr het volgende:
Ik vind het ook wel leuk om te lezen, alleen als ik me dan bedenk dat er zóveel mensen zijn die zulke dingen uithalen...
En ik heb ook wel eens iets gedaan waarvan ik later had van: Oeps.
Waarschijnlijk hadden ze daarvoor iets verkeerds gegeten.quote:Op zondag 8 augustus 2010 15:25 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ik ben ook in elke auto gestapt waar ik in mocht rijden hoor. Ik stelde laatst voor om naar Arnhem te rijden nu er geen treinen rijden maar toen trok iedereen wit weg.
Ik zie zoveel mongolen op de weg, dan denk ik: o, ik ben niet de enigequote:Op zondag 8 augustus 2010 15:25 schreef mstr het volgende:
Ik vind het ook wel leuk om te lezen, alleen als ik me dan bedenk dat er zóveel mensen zijn die zulke dingen uithalen...
En ik heb ook wel eens iets gedaan waarvan ik later had van: Oeps.
Toen ik van de week door een bocht ging waar van die ijzeren strips in de weg zitten en ik de auto ineens voelde stoppen met sturen had ik ook wel even iets van: Hmmquote:Op zondag 8 augustus 2010 15:26 schreef Piles het volgende:
[..]
Redelijk vaak hierMaar in het begin zeker
Als ik hier mensen wel eens zie parkeren dan zou ik al niet bij ze in de auto stappen.quote:Op zondag 8 augustus 2010 15:27 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ik zie zoveel mongolen op de weg, dan denk ik: o, ik ben niet de enige
Er knalde hier vorige week nog iemand uit de bocht, ramde over de stoep heen, wielen stonden scheef en hij kon niet verder. In een simpel bochtje. En van de week was het druk, spitsuur, ellende met bussen, iedereen vol in de ankers en niet kunnen beslissen welke rijbaan nou sneller ging (geen, want er waren mensen het verkeer aan het regelen), en daar zat ik dan achter. Dan val ik nog wel mee.
Ik zou gewoon instappen hoorquote:Op zondag 8 augustus 2010 15:28 schreef Purdey het volgende:
Zouden jullie bij ons in de auto stappen? En dan bedoel ik zonder jezelf vast te houden, maar gewoon met een boekje onderuit gezakt, relaxed in de 'Hier heb ik vertrouwen in' modus? Of zouden jullie met samengeknepen billen naast ons zitten?
Daarvoor zou ik je toch echt een keer moeten zien rijden.quote:Op zondag 8 augustus 2010 15:28 schreef Purdey het volgende:
Zouden jullie bij ons in de auto stappen? En dan bedoel ik zonder jezelf vast te houden, maar gewoon met een boekje onderuit gezakt, relaxed in de 'Hier heb ik vertrouwen in' modus? Of zouden jullie met samengeknepen billen naast ons zitten?
Kijk, dat is goed voor ons zelfvertrouwen!quote:Op zondag 8 augustus 2010 15:29 schreef Piles het volgende:
[..]
Ik zou gewoon instappen hoorWel een beetje meekijken, maar jij hebt dat papiertje, dus je kan een auto besturen
Ik doe dat soms nu nog bij een vriend die al een paar jaar z'n rijbewijs heeftquote:Op zondag 8 augustus 2010 15:29 schreef mstr het volgende:
[..]
Daarvoor zou ik je toch echt een keer moeten zien rijden.
Ik heb pas één keer echt m'n gedachten op 0 moeten zetten terwijl ik bij iemand in de auto zat tijdens rijlessen.
Ik zit ook wel eens te zoeken in mn dashboardkastje, maar dat doe ik alleen als ik voor het verkeerslicht sta.quote:Op zondag 8 augustus 2010 15:31 schreef Piles het volgende:
[..]
Ik doe dat soms nu nog bij een vriend die al een paar jaar z'n rijbewijs heeftDie is met vanalles bezig in de auto, behalve rijden
Heeft een aantal maanden na behalen van z'n rijbewijs ook z'n auto om een paar paaltjes gevouwen, omdat ie cd-tje uit dashboardkastje moest pakken
Maar mag ik dan wel tips geven?quote:Op zondag 8 augustus 2010 15:30 schreef Purdey het volgende:
[..]
Kijk, dat is goed voor ons zelfvertrouwen!
Ja, maar dat had ik ook. Zelf achterin plaatsnemen in je lesauto, en dan denken dat je een stille doodswens hebt om bij iemand achterin te gaan zitten die niet kan rijden, en daar stiekem nog commentaar op hebben ookquote:Op zondag 8 augustus 2010 15:29 schreef mstr het volgende:
[..]
Daarvoor zou ik je toch echt een keer moeten zien rijden.
Ik heb pas één keer echt m'n gedachten op 0 moeten zetten terwijl ik bij iemand in de auto zat tijdens rijlessen.
BH-bandjes terug over m'n schouder doenquote:Op zondag 8 augustus 2010 15:32 schreef mstr het volgende:
[..]
Ik zit ook wel eens te zoeken in mn dashboardkastje, maar dat doe ik alleen als ik voor het verkeerslicht sta.
Oja, heel af en toe bellen.
Bellen heb ik sowieso een hekel aan onder het rijden, dat leidt zo af (ook handsfree), dan maar ff minuutje stoppenquote:Op zondag 8 augustus 2010 15:32 schreef mstr het volgende:
[..]
Ik zit ook wel eens te zoeken in mn dashboardkastje, maar dat doe ik alleen als ik voor het verkeerslicht sta.
Oja, heel af en toe bellen.
Hoeken met wisselen van rijbaan op de snelwegquote:Op zondag 8 augustus 2010 15:33 schreef Purdey het volgende:
[..]
Ja, maar dat had ik ook. Zelf achterin plaatsnemen in je lesauto, en dan denken dat je een stille doodswens hebt om bij iemand achterin te gaan zitten die niet kan rijden, en daar stiekem nog commentaar op hebben ookEen aantal keer ben ik best bang geweest achterin, dat de leerling na mij ineens opschoof op de snelweg, terwijl er een vrachtwagen naast ons reed. Brr, ik zag die vrachtwagen wel héél erg dichtbij komen
Of die keer dat ik bijna stikte in m'n drankje omdat ik achterin een slokje van m'n drinken nam en die gast keihard over een drempel knalde..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |