abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_84842187
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2010 20:10 schreef Gillette_M5 het volgende:

[..]

Het zoveelste 'bash hier PVV & Wilders' topic. Lekker selectief ook, je haalt alleen de PVV aan als voorbeeld. Ook niet heel objectief. Jammer.
Heb jij een ander stuk gelezen of kun je het allemaal niet zo goed zien door de gekleurde bril op je neus?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_84842219
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2010 22:56 schreef TomLievense het volgende:

[..]

Een paar maanden voor de verkiezingen was het fantastisch, toen hadden we het nog over politieke onderwerpen en niet over politieke partijen. Vlak voor de verkiezingen ging het mis en het is tot op het heden nog niet goed gekomen.
Eensch. En het wordt met de dag erger. Inhoudelijk discussiëren is er niet meer bij. Al helemaal als je sommige topics ziet welke helemaal niet de pretentie hebben om een discussie te voeren, en alleen maar een verkapte troll zijn. En als er al een topic is met een goed onderbouwde post, dan verzand die redelijk snel in trollen of op de persoon spelen. De 'linkse' en 'rechtse' users zijn hier schuldig aan (hoe gepolariseerd he ;)).

Het is gewoon een stuk minder leuk in dit forum. :'(.
pi_84842346
quote:
Op woensdag 4 augustus 2010 08:52 schreef Naj_Geetsrev het volgende:

[..]

Eensch. En het wordt met de dag erger. Inhoudelijk discussiëren is er niet meer bij. Al helemaal als je sommige topics ziet welke helemaal niet de pretentie hebben om een discussie te voeren, en alleen maar een verkapte troll zijn. En als er al een topic is met een goed onderbouwde post, dan verzand die redelijk snel in trollen of op de persoon spelen. De 'linkse' en 'rechtse' users zijn hier schuldig aan (hoe gepolariseerd he ;)).

Dat dus.
pi_84842824
quote:

[..]

Er hangen wel wat zuurpruimen rond op dit forum. Toch gaat het merendeel toch meestal vriendelijk met elkaar om. Althans, dat is mijn ervaring :)
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  woensdag 4 augustus 2010 @ 09:58:26 #55
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_84843315
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2010 23:34 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Ben ik met je oneens (verrassend he? ;) ).
Nee. Maar als je wat ouder bent ga je waarschijnlijk wel het licht zien.
quote:
Gaat mijns inziens over omgangsvormen en normen en waarden ( :r ?).
Politiek is juist gebaat bij een gebrek aan 'normen en waarden'. Dat is de dood in de pot, een afschaffing van het politieke discours. Politiek gedijt bij botsende meningen.
quote:
Je mag het met elkaar oneens zijn, soms "moet" het bijna, maar daarom kun je nog wel met iedereen beschaafd omgaan. Dwz zonder persoonlijk te worden of te schelden of te vernederen (en ik zeg NIET dat Ik me altijd als een engeltje heb gedragen.)
Het probleem is dat vertellen dat de ander een idiote analyse maakt al als 'persoonlijk' wordt gezien. Dat is natuurlijk onzin, en vooral een karakterfout van de beledigde.
Quousque tandem abutere, PvdA, patientia nostra?
pi_84844946
quote:
Op woensdag 4 augustus 2010 09:58 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

Nee. Maar als je wat ouder bent ga je waarschijnlijk wel het licht zien.
[..]

Politiek is juist gebaat bij een gebrek aan 'normen en waarden'. Dat is de dood in de pot, een afschaffing van het politieke discours. Politiek gedijt bij botsende meningen.
[..]

Het probleem is dat vertellen dat de ander een idiote analyse maakt al als 'persoonlijk' wordt gezien. Dat is natuurlijk onzin, en vooral een karakterfout van de beledigde.
Volkomen onzin in mijn ogen!! Je kunt altijd proberen je mening beschaafd duidelijk te maken. In de politiek moeten 'normen en waarden' of op zijn minst fatsoen wel degelijk aanwezig zijn. Anders krijg je het effect dat ook de politici elkaar voor rotte vis uit gaan maken. Mooi voorbeeld!!

Ben het helemaal eens met TS.
"Only after the last tree has been cut down, Only after the last river has been poisoned, Only after the last fish has been caught, Only then will you find that money cannot be eaten."
(Cree Indian Prophecy Quotes)
pi_84846216
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2010 20:22 schreef Gillette_M5 het volgende:

[..]

Die 'emoties' was bij Duijvendak bijv. goed te zien in de jaren '80. O.a. inbraakje in het Ministerie van Economische Zaken, en betrokkenheid bij RaRa die o.a. aanslagen pleegde op vestigingen van de Makro. Typisch links, als het er op aankomt zéér gewelddadig en gevaarlijk. Fortuyn is immers ook vermoord door een linkse malloot.
Waren het niet de RaRa en andere extreem-linkse organisaties die in de jarten 80 aanslagen pleegden op oa het partij kantoor van de PvdA en een bomaanslag op het huis van oud-staatssecretaris Aad Kosto? Sterker nog , Bij alle politieke aanslagen/gijzelingen die in de jaren 70/80 gepleegd zijn in nederland, valt er niet een te linken aan moslim terrorisme noch dat deze aanslagen puur gericht waren op 'rechts'.

[ Bericht 0% gewijzigd door PaRoDiUzZ op 04-08-2010 11:51:57 ]
  woensdag 4 augustus 2010 @ 11:47:31 #58
63302 rockstah
New World Disorder
pi_84846293
Het is ook maar menselijk he. Politici dagen elkaar continu uit en discussie is niet de beste uitlaatklep, sterker nog het verergert het vaak alleen maar.

Misschien moet er een judo klas opgericht worden op het binnenhof met verplichte opkomst voor alle kamerleden.
Als ze elkaar af en toe in een houdgreep mogen leggen neemt de frustratie vast en zeker een beetje af :P
pi_84846549
quote:

[..]

Idd.
De meesten hier denken de absolute waarheid te spreken en vinden iedereen die het er niet mee eens is dom.
Tenminste dat lijkt een beetje de manier van discussieren te zijn hier. Elke nuance ontbreekt (zie je trouwens ook al tijden in POL).
pi_84848276
quote:
Op woensdag 4 augustus 2010 07:49 schreef delpit het volgende:
Verder slaap je wel goed?
Gefeliciteerd. Met deze opmerking heb je je hele betoog in één zin ontkracht, door zelf ook even mee te doen. ;)
When you call my heart stops beating
And when you're gone it won't stop bleeding
I can wait, I can wait
I can wait forever
pi_84848349
quote:
Op woensdag 4 augustus 2010 11:45 schreef PaRoDiUzZ het volgende:

[..]

Waren het niet de RaRa en andere extreem-linkse organisaties die in de jarten 80 aanslagen pleegden op oa het partij kantoor van de PvdA en een bomaanslag op het huis van oud-staatssecretaris Aad Kosto? Sterker nog , Bij alle politieke aanslagen/gijzelingen die in de jaren 70/80 gepleegd zijn in nederland, valt er niet een te linken aan moslim terrorisme noch dat deze aanslagen puur gericht waren op 'rechts'.
Touche.
pi_84850689
quote:
Gefeliciteerd. Met deze opmerking heb je je hele betoog in één zin ontkracht, door zelf ook even mee te doen.
Is dat zo? Valt wel mee toch? Bedoelde het eigenlijk gewoon relativerend/humoristisch.

Vind dat betreffende persoon alles wel erg persoonlijk en als een aanval richting zijn partij opvat en vervolgens zelf behoorlijk aanvallend optreedt. Zo heeft hij ook onmiddellijk actie ondernomen een ander door mij gestart topic gesloten te krijgen onder de noemer 'daar wordt al over gesproken'. Nou ik heb dat andere topic bekeken, maar ik zie het niet hoor. Inmiddels begrijp ik overigens dat dergelijk gedrag volgens sommigen de norm is. Dat de hardste schreeuwers automatisch gelijk hebben dus.

Waar ik echt van geschrokken ben is het feit dat het dus klaarblijkelijk zo is dat sommige mensen brandstichting in de gebouwen van 'hun tegenstander' (in dit geval moskeeën) helemaal niet erg vinden. Daarbij valt communicatieve hoffelijkheid natuurlijk in het niet.

Voor de werkelijk in de inhoud en context van politiek geweld geïnteresseerden, het feit dus dat dit zowel een rechts als links gegeven is, zou ik willen aanraden zich eens te verdiepen in de CCC en de bende van Nijvel bij onze zuiderburen. Daar wordt toch wel erg duidelijk waar extremisme (vanuit beide hoeken) toe kan leiden en hoe een en ander uit de klauw kan lopen.
pi_84855912
Ik ben het wel eens met delpit. Een aantal reacties in dit topic bewijzen het ook wel weer. Ik vind de discussies hier met name de laatste tijd van een triest niveau. Het lijkt net of we weer in de verzuiling terecht zijn gekomen. Het is zo raar dat iedereen hier met een bord voor z'n kop zijn 'zuil' zit te verdedigen. Goede argumenten worden niet of nauwelijks gebruikt. Het is alleen een beetje oeverloos schreeuwen.

Ik heb het idee dat de samenleving juist anders denkt. Daar is juist sprake van wisselende meerderheden en wordt er niet blind achter een partij/zuil aangerend.

[ Bericht 10% gewijzigd door Toad op 04-08-2010 15:47:17 ]
pi_84856667
quote:

[..]

Dat dus, en dat sommige mods hieraan meewerken is nog erger. Heb je eindelijk een neutrale discussie wordt ie dicht gegooid en moet er in een ander topic verder gegaan worden, waar men elkaar enkel bashed.
cool
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')