abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 12 augustus 2010 @ 18:45:04 #126
251529 drijfhout
harder dan hard genoeg
pi_85197324
quote:
Op donderdag 12 augustus 2010 17:29 schreef pumpkin_Ruby het volgende:

[..]

Je hebt geen idee hoeveel klanten er pissig worden als de cassière dat ding wel gebruikt omdat ze dan hélemáál naar de andere kant van de band moeten lopen om in te pakken. Of ze begrijpen niet eens dat ze om moeten lopen en gaan dan lopen met veel rekken en strekken vanaf de verkeerde kant staan inpakken.

En dan nog even goed hoorbaar - waarschijnlijk in de hoop dat het kassameisje misschien nog wat van hun wijsheid meekrijgt - tegen hun gezelschap te zeggen "Dat ze dat nu niet snappen, hé ? Dat je er zo niet bij kunt ! "
Het valt mij op dat in Amsterdam gewoon elke cassiere en elke klant weet waar die scheidingsbalk voor is, en hem gebruikt. Ik woon de laatste tijd echter voor het eerst in een dorp, en ik verbaas me erover dat elke cassiere hier de boodschappen van de volgende klant gewoon doorduwt in de boodschappen van de vorige, in plaats van even de balk te gebruiken.

Ik wist ook niet dat er ueberhaupt nog mensen contant afrekenden in een supermarkt, maar elke keer dat ik hier de boodschappen op de band leg bij de kassa waar in grote letters "alleen pinnen" boven hangt (steevast geen rij), waarschuwt de cassiere me bij het uitpakken van mijn mandje of ik wel weet dat er alleen gepind kan worden. Bestaan er echt nog mensen zonder pinpasje in hun portemonnee? Ik verlang echt terug naar de marokkaanse meisjes in mijn oude achterstandsbuurt die wel snapten hoe een supermarkt werkt en hoe je met klanten omgaat, want hier in mijn blanke rijkeluisdorp lijken ze echt collectief wat chromosomen te missen bij de middenstand.
Ik pak mijn brommer en ik ga.
  vrijdag 13 augustus 2010 @ 00:20:10 #127
313950 zodoenwedat
Type hier een zinloos bericht
pi_85212960
Ik heb zelf bij een benzinestation gewerkt. Achter dik glas dus, want het raam zat altijd naar beneden bij ons. Dan heb je zo'n schuifbakje voor het geld en pasjes enzo he. Daaronder heb je dan ook een nog grotere ruimte om bijvoorbeeld sloffen sigaretten door te geven aan de klant zonder de veilige kooi uit te hoeven.

Voor de wc (aan de achterkant van het gebouw, ingang zat buiten) hadden we een sleutel om de ruimte af te sluiten. Iedereen die naar de wc wilde die moest dus de sleutel halen bij ons. Als iemand dan naar de wc is geweest krijg jij die sleutel terug. En die sleutel, sorry, maar die pakte ik niet meer aan dan. Dat ding was lekker onhygiënisch. Dus die sleutel laat je dan onderin de bak liggen.

Nou werkelijk 1/3 van de klanten die je vervolgens krijgt die zegt tegen je "er ligt een sleutel onderin". De eerste keer reageer je nog vriendelijk. Maar na een jaar dienstverband komt daar toch langzaam verandering in. Alsof ik die sleutel niet had zien liggen ofzo.. :/
Bovenstaande typefouten zijn met opzet gemaakt en dienen ter vermaak van de lezer.
pi_85224631
quote:
Op donderdag 12 augustus 2010 17:19 schreef kickert het volgende:

[..]

Echt niet ;( ?
Nee echt niet,

en ik snap dat klanten koning zijn enzo maar als je 300x per dag een mandje moet uitruimen of een boodschappenkar kan je beter die stoelen weghalen en gewoon de caissières laten staan zodat het makkelijker wordt om de boodschappen eruit te halen als ze dat zo graag willen :+
Ik ben boooos, uhuh SYSTEEM! ♥
  vrijdag 13 augustus 2010 @ 12:37:26 #129
17635 mvdlubbe
het is al ijdelheid
pi_85225678
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2010 12:09 schreef Chocolate-chick het volgende:

[..]

Nee echt niet,

en ik snap dat klanten koning zijn enzo maar als je 300x per dag een mandje moet uitruimen of een boodschappenkar kan je beter die stoelen weghalen en gewoon de caissières laten staan zodat het makkelijker wordt om de boodschappen eruit te halen als ze dat zo graag willen :+
Een ander voordeel van het weghalen van de stoel is dat je niet tegen de pens van de caissiere hoeft aan te kijken. En ze kunnen harder werken. Ik vind het een prima idee.
12. Hoe vaak ben je bang dat je leven zonder internet vervelend, leeg en onplezierig zal zijn?
  vrijdag 13 augustus 2010 @ 12:39:58 #130
17635 mvdlubbe
het is al ijdelheid
pi_85225811
quote:
Op donderdag 12 augustus 2010 18:33 schreef drijfhout het volgende:

Wat ben je dan?
Loopjongen in een Indisch vreethok, dus.
12. Hoe vaak ben je bang dat je leven zonder internet vervelend, leeg en onplezierig zal zijn?
pi_85232311
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2010 12:37 schreef mvdlubbe het volgende:

[..]

Een ander voordeel van het weghalen van de stoel is dat je niet tegen de pens van de caissiere hoeft aan te kijken. En ze kunnen harder werken. Ik vind het een prima idee.
hebben ze bij de supermarkt van jou dan zo'n vreselijke pens?? :')
  vrijdag 13 augustus 2010 @ 13:51:34 #132
17635 mvdlubbe
het is al ijdelheid
pi_85232454
Nee, wel flinke memmen.
  vrijdag 13 augustus 2010 @ 13:52:12 #133
17635 mvdlubbe
het is al ijdelheid
pi_85232516
Maar als ze zitten is de kans op weergave van eventueel buikspek natuurlijk gewoon groter! Voorkomen is beter dan genezen, Chocolate-chick!
pi_85232881
ja dat klopt :Y

als je heen en weer moet lopen om de kar leeg te halen heb je wel wat meer beweging :P

maar wat doe je er aan als ze een rotkop hebben dan?? :+
pi_85233130
Gisteren nog even bij de Turkse supermarkt geweest! Dit was wel een hele moderne met scankassa én lopende band.

Aan het einde van de lopende band stond het zoontje van de eigenaar de spullen in te pakken in tasjes.

Heb hem een fooitje gegeven..hij blij, ik blij.

Het kan dus wel, service!
  vrijdag 13 augustus 2010 @ 14:00:55 #136
313950 zodoenwedat
Type hier een zinloos bericht
pi_85233350
Moet je naar curacao gaan, daar is dat normaal in elke supermarkt.
Ze doen het voor je in je tassen, lopen mee naar de auto en laden het zelfs in de auto.
Bovenstaande typefouten zijn met opzet gemaakt en dienen ter vermaak van de lezer.
pi_85233487
Het kan wel ja, alleen vaak vinden mensen het niet prettig om andere mensen te laten inpakken omdat ze hun eigen volgorde hebben,

Waar is die supermarkt precies??
pi_85233615
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2010 14:02 schreef Chocolate-chick het volgende:
Het kan wel ja, alleen vaak vinden mensen het niet prettig om andere mensen te laten inpakken omdat ze hun eigen volgorde hebben,

Waar is die supermarkt precies??
Den Haag
pi_85233733
okee, ik ben nu wel nieuwsgierig geworden :Y
maar die band loopt door tot de scanner en dan rolt ie door tot het einde en dan gaat dat joch inpakken?
pi_85234450
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 00:13 schreef oddeyed het volgende:

Gewoon niets zeggen, terwijl ik wel tegen hun praat. ''hallo meneer, zo maar doen?'' en dan geen reactie, ook niet bij het vragen en teruggeven van geld.

Mensen die als onze kassa het niet doet, blijkbaar precies weten hoe het wel moet. ''Maar bij onze kassa werkt dat wel zo en dat gaat altijd goed!!'' Nou bij deze kassa niet.
Mensen die binnen komen en gelijk roepen waar ligt dit en dat! ''Dan hoef ik de hele winkel niet door''.

Maar ook leuke dingen gelukkig anders had ik allang ontslag genomen. Zoals mensen die vaker langskomen en gewoon zelf scannen :P. Mensen die leuke grapjes maken, die vrolijk zijn en die het niet erg vinden om even te wachten. Die gewoon een leuk praatje maken. En gewoon lieve mensen, dat zie je ook direct. Vooral sommige ouderen; ''och kind, doe maar rustig aan hoor!!'' O+ Daar loop ik juist wat harder voor.
Klinkt behoorlijk herkenbaar.
Ook mensen die dan binnen staan met een zonnebril op, terwijl de zon helemaal niet schijnt.
Zet dat ding toch af, ik hoef mijzelf niet te zien in de glazen.

Mensen die helemaal niets zeggen, en na afloop als ik wil beginnen met de boodschappen van de volgende klant gaan zeuren om een tasje of een bon. Zeg dat dan als ik bezig ben met je boodschappen, niet erna.

Maar gelukkig zitten er ook veel leuke mensen bij, die wel gezellig hoi zeggen of een klein praatje met je houden dan de mensen die je behandelen als een robot. *Insert klant die vervelend kijkt dat het te traag gaat.
pi_85234722
heel herkenbaar :Y
  vrijdag 13 augustus 2010 @ 14:17:50 #142
17635 mvdlubbe
het is al ijdelheid
pi_85234774
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2010 13:55 schreef Chocolate-chick het volgende:
ja dat klopt :Y

als je heen en weer moet lopen om de kar leeg te halen heb je wel wat meer beweging :P

maar wat doe je er aan als ze een rotkop hebben dan?? :+
Wegstemmen.
pi_85234893
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2010 14:05 schreef Chocolate-chick het volgende:
okee, ik ben nu wel nieuwsgierig geworden :Y
maar die band loopt door tot de scanner en dan rolt ie door tot het einde en dan gaat dat joch inpakken?
Nouja hetzelfde als bij de AH. Je zet je spullen op de band, kassamannetje scant ze en schuift ze door naar waar het altijd terechtkomt. Daar stond/staat dat jongetje een fijn zakcentje te verdienen met inpakken.

Ik was er aardig van gecharmeerd, zeker omdat andere Turkse supermarkten in die buurt allemaal een beetje smoezelig zijn. Prijzen moet je vaak raden, houdbaarheidsdata zijn overschreden en een vriendelijke blik kan je vergeten.
pi_85235076
ja dan is dat wel een hele verbetering :Y
  vrijdag 13 augustus 2010 @ 14:25:55 #145
17635 mvdlubbe
het is al ijdelheid
pi_85235467
Sowieso kan een supermarkt zoveel beter.
Zie Duitsland (Real).
100.000 verschillende soorten augurken, bijvoorbeeld, vier miljoen soorten cola, enzovoort.
pi_85235757
maar ik vind zoveel soorten augurken juist irritant omdat ik dan niet kan kiezen ,en dan sta ik daar een half uur voor de schappen omdat ik geen keus kan maken omdat ik van 100.000 verschillende potten augurken het etiket moet lezen :?
  vrijdag 13 augustus 2010 @ 14:30:00 #147
17635 mvdlubbe
het is al ijdelheid
pi_85235850
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2010 14:29 schreef Chocolate-chick het volgende:
maar ik vind zoveel soorten augurken juist irritant omdat ik dan niet kan kiezen ,en dan sta ik daar een half uur voor de schappen omdat ik geen keus kan maken omdat ik van 100.000 verschillende potten augurken het etiket moet lezen :?
Precies. Naar de supermarkt gaan wordt een (onvrijwillig) dagje uit :').

Maar goed, je hoeft niet te kiezen, het kan. Je kunt ook zomaar iets pakken. Het verschil is dat je de keuze wel hebt, anders dan in Nederlandse supermarkten.
  vrijdag 13 augustus 2010 @ 14:31:47 #148
251529 drijfhout
harder dan hard genoeg
pi_85235985
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2010 14:25 schreef mvdlubbe het volgende:
Sowieso kan een supermarkt zoveel beter.
Zie Duitsland (Real).
100.000 verschillende soorten augurken, bijvoorbeeld, vier miljoen soorten cola, enzovoort.
Handig?
Dat is een reis van drieëneenhalf uur met een hogesnelheidslijn om alleen de afdeling frisdrank te passeren...
Ik pak mijn brommer en ik ga.
pi_85236029
ja dat kan ook en het dan weer terugzetten, haha daar heb je al een dagtaak aan :+
in Nederland zijn inderdaad vrij weinig verschillende soorten van hetzelfde merk, maar ik hoef nou geen 100.000 potten augurken in de schappen zien staan... dan heb je al 1 pad nodig voor augurken, dan mogen de winkels wel flink gaan uitbreiden -O-

Drijfhout heeft wel gelijk :9

[ Bericht 11% gewijzigd door Chocolate-chick op 13-08-2010 14:33:03 (Ik miste iets) ]
  vrijdag 13 augustus 2010 @ 14:49:51 #150
17635 mvdlubbe
het is al ijdelheid
pi_85237356
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2010 14:31 schreef drijfhout het volgende:

[..]

Handig?
Dat is een reis van drieëneenhalf uur met een hogesnelheidslijn om alleen de afdeling frisdrank te passeren...
Och, handig.
In ieder geval maakt niet een of andere krenterige inkoper in de Zaanstreek de beslissing voor je. Dat vind ik toch een fijn gevoel.
En daarbij zijn vier soorten bockworst gewoon niet voldoende.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')