abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_84998715
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2010 17:24 schreef Eva4Evah het volgende:
Haha ja zeer herkenbaar. Ik heb bij de Hema gewerkt en zat ook achter de kassa. Mensen behandelen je echt alsof je dom bent :') Sommige mensen zetten inderdaad pontificaal het mandje met spullen voor je neus en verwachten dat je het dan maar uitzoekt. Heel irritant. Of van die lollige opmerkingen als ik vraag of ze het bonnetje willen hebben. "Nee die mag je zelf inlijsten" of "Nee ga daar maar je kamer van behangen", echt wtf :') En mijn collega's waren ook niet dom, allemaal minimaal havo niveau. Tuurlijk maak ik wel eens een foutje met rekenen ofzo, maar mensen gaan al uit van het ergste. Joh wat ik in de Hema allemaal heb meegemaakt, daar kan ik een boek over schrijven :D
Ik zou 'm lezen. :Y
zelfde als diginoob
pi_85007152
Naast de appie staat ook nog een bloemenwinkel waarvan de eigenaar regelmatig langskomt. Die eigenaar is naar mijn mening behoorlijk arrogant, vervelend en hij heeft altijd een nare blik in zijn ogen. Gister was er een klant: ja ik koop liever hier mijn bloemen, die bloemist hier vind ik maar eng O+
  zondag 8 augustus 2010 @ 19:21:00 #103
17635 mvdlubbe
het is al ijdelheid
pi_85018034
quote:
Op zaterdag 7 augustus 2010 23:39 schreef poepeneesje het volgende:

- Het is toch wel echte kip hea die kipsate? -> :'( Nee, kalkoen maar we verkopen het als kip mevrouw :@

Dit is een bijzonder legitieme vraag. Het antwoord illustreert mogelijk een gebrek aan kennis van de verkochte waar.
12. Hoe vaak ben je bang dat je leven zonder internet vervelend, leeg en onplezierig zal zijn?
  zondag 8 augustus 2010 @ 19:46:28 #104
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_85018938
Nou heb ik er wel een hekel aan als je in een speciaalzaak komt en degene die daar staat heeft dus geen idee waar het over gaat.

Zo heb ik dat al een paar keer gehad in de bouwmarkt.

Ik vroeg naar koploze spijkers en de dame die daar werkte geen idee had waar ik het over had.
En op de vraag, 'hebben jullie ook gele radiatorlak?' de vraag 'voor binnen of voor buiten?" teruggekregen. :')
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_85020531
aha dat is logisch :+
er zijn ook wel ongelooflijke domme caissières afentoe..
ga ik wat ice tea halen bij de Albert Heijn ergens in Amstelveen.
Nou die ice tea kost 30 cent ik gaf 2 euro dus moet die jongen mij 1.70 teruggeven, eerst geeft ie me 70 cent en daarna pakt ie er snel een euro bij en duwt hij het in de handen van mijn voorganger die haar boodschappen nog aan het inpakken was ~O>
Ik ben boooos, uhuh SYSTEEM! ♥
pi_85023159
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2010 17:03 schreef Chocolate-chick het volgende:
En ik heb ook heel vaak klanten die hun boodschappenmandje op de band zetten en verwachten dat jij het er allemaal uit gaat halen, ik ben toch zeker je bediende niet? :{w
Ja klant is koning ja maar ze hoeven zich niet zo belachelijk te gedragen.
kom op zeg! ~O>
Ik zou niet inzien waarom je geen bediende bent. Bij een kledingzaak vouw gooi ik toch ook mijn kleren inclusief hanger op de toonbank, dan ga ik ze toch ook niet gevouwen aan de kassadame overhandigen als ik ze net gepast heb?

In supermarkten in het buitenland, bijvoorbeeld Zuid-Amerika, is het heel normaal om al je spullen neeer te zetten, daarnaast staat er dan ook nog iemand anders je boodschappen in tassen te doen. Als ze dat in NL zouden invoeren betaal ik graag wat meer.
pi_85058211
een supermarkt is een zelfbedieningswinkel ;)
Ik ben boooos, uhuh SYSTEEM! ♥
pi_85066406
Hmm heb over het algemeen niet zoveel last bij de Kruidvat, behalve dat er altijd een paar mensen tussen zitten die overal om moeten zeuren, maar dat hou je toch wel. Laatst wel gehad dat een vrouw me héél link aankeek toen ze vroeg of haar zoontje bij ons mocht plassen en ik vriendelijk zei dat dat helaas niet mocht. Als blikken konden doden.. :')

Heb echter nog nooit meegemaakt dat klanten op me neerkeken alsof ik dom was, of wat dan ook.

Edit: Overigens wel eens meegemaakt dat een of andere viezige vrouw (rond mijn leeftijd) me een kind probeerde aan te praten.. 8)7 :? d'r stond een jongen voor haar in de rij van een jaar of 17 met een zwangerschapest, die niet héél blij keek. Toen hij weg was zegt die vrouw ineens tegen me zo van, die keek ook niet zo blij ermee. Blijkbaar keek ik ook alsof ik er niet zo blij mee zou zijn, want ze probeerde me ineens te overtuigen hoe leuk het wel niet is om een baby te hebben :') en dat een studie niet uitmaakte, want dan stopte je daar toch gewoon mee.. :X

[ Bericht 28% gewijzigd door SSJKliko op 09-08-2010 21:14:20 ]
  maandag 9 augustus 2010 @ 21:07:45 #109
17635 mvdlubbe
het is al ijdelheid
pi_85066708
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 18:00 schreef Chocolate-chick het volgende:
Wel in Nederland.
Maargoed, het beroep van kassamiep wordt dan ook in rap tempo vervangen door zelfscanners. Een prima ontwikkeling, zou ik zeggen, in een zelfbedieningswinkel.
12. Hoe vaak ben je bang dat je leven zonder internet vervelend, leeg en onplezierig zal zijn?
pi_85068727
Als ik het zo lees, heb ik het toch een stuk makkelijker bij de drogisterij :p
pi_85184483
Ah ja, klanten......(nee ik werk niet achter de kassa, wel een tijdje gedaan trouwens, ik ben postbode)
Je hebt heel lieve mensen die je hele dag goedmaken, en je hebt klanten die je spontaan zou kunnen neerschieten.
En je komt ze overal tegen, in de winkel én op straat.

Maar dan is af en toe lekker klagen nog wel leuk ;)
  donderdag 12 augustus 2010 @ 14:25:45 #112
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_85186297
Ik vind het geweldig dat je kan rekenen TS! Maar als je geen zeikende klanten wil, ga dan nooit in de dienstverlening of detailhandel werken!

quote:
Op dinsdag 3 augustus 2010 17:10 schreef __Saviour__ het volgende:
Dan ben jij een uitzondering. Veel van je collega's zijn niet al te slim. Zelfs wisselgeld terug tellen is vaak al te veel gevraagd.
Helaas weten veel AH cassieres hier ook niet hoe ze 'terug' tellen, oftewel, iets kost 6,75 euro, en ik betaal met 20, dan pakken ze het wisselgeld, hier heeft u 13,25 terug. (ipv, 6,75, met 25 ct is dat 7euro,,3 euro maakt 10, en 10 erbij is 20. <- ja ff jip en janneke taal voor diegenen die 'terugtellen' niet snappen)

Heb ook al meerdere malen te weinig of zelfs een keer 30 teveel terug gehad!

[ Bericht 10% gewijzigd door Swiffer op 12-08-2010 14:31:06 ]
  donderdag 12 augustus 2010 @ 14:33:58 #113
17635 mvdlubbe
het is al ijdelheid
pi_85186705
quote:
Op donderdag 12 augustus 2010 14:25 schreef Swiffer het volgende:

Heb ook al meerdere malen te weinig of zelfs een keer 30 teveel terug gehad!
Raar verhaal.

Er staat toch gewoon hoeveel je terug moet krijgen?
pi_85186831
quote:
Ik werk als caissière bij de Albert Heijn, heel vaak zitten sommige klanten me aan te kijken alsof ik dom ben,als ze vragen of ze er 5 cent bij moeten doen en ik zeg Oke Goed kijken ze zo verbaasd alsof ze het knap vinden dat ik dan weet hoeveel geld ik ze terug moet geven.

Als iemand 8 euro 5 moet betalen en hij geeft een tientje weet ik heus wel dat ie 1,95 terug moet krijgen en dat het makkelijk is als hij er 5 cent bij geeft zodat ik hem 2 euro terug moet geven of 3 euro 5 is helemaal makkelijk dan kun je een briefje van 5 terug geven. 8)7

Of ben ik nou zo'n simpele ziel ? -O-

En ik heb ook heel vaak klanten die hun boodschappenmandje op de band zetten en verwachten dat jij het er allemaal uit gaat halen, ik ben toch zeker je bediende niet? :{w
kom op zeg! ~O>

en nog maar niet te spreken over die jongens die denken dat ze leuk zijn door te vragen Hoe heet de ander. of als je vraagt wilt u de bon erbij ze zeggen alleen als je telefoonnummer erop staat.
Pardon? ik ben toch zeker geen goedkope hoer ofzo? 8)7
maar wat is je punt nu want dit is gewoon het uiten van je frustratie jegens sommige klanten maar dat is toch inherent aan je functie.
Ik weet wie de ergsten zijn: studenten met die rollene RRRRRR die altijd doen alsof ze elite zijn en beter dan jij achter de kassa. leuke is dat zij geen baan hebben en werkloos zijn en studeren en dus van jou loon leven. })
Yvonne schreef op maandag 31 oktober 2011 @
13:59:43 in DEF SC #282 aan AchJa & Co
Vanaf hier en nu stopt het in DEF én op FOK!
Ik wil hier een normale SC zonder gebitch!
  donderdag 12 augustus 2010 @ 14:47:19 #115
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_85187307
quote:
Op donderdag 12 augustus 2010 14:33 schreef mvdlubbe het volgende:

[..]

Raar verhaal.

Er staat toch gewoon hoeveel je terug moet krijgen?
Dat zei ik ook tegen de desbetreffende cassiere.... NIks raars aan, ze pakken verkeerd uit hun lade ofzo?
  donderdag 12 augustus 2010 @ 15:32:37 #116
251529 drijfhout
harder dan hard genoeg
pi_85189326
quote:
Op zaterdag 7 augustus 2010 23:39 schreef poepeneesje het volgende:
Ik werk af en toe in de horeca en heb opmerkingen gehad als:

...
- Het is toch wel echte kip hea die kipsate? -> :'( Nee, kalkoen maar we verkopen het als kip mevrouw :@
...
Dat is een legitieme vraag, dus een domme klacht.

Surimisalade wordt immers ook als krabsalade verkocht, terwijl er geen grammetje krab in te vinden is, om maar eens een heel bekend voorbeeld te noemen. Verdiep je eens in de voedselindustrie, voordat je je een oordeel over je klanten aanmatigt. Je kunt niet afgaan op een naam alleen, om zeker te weten wat de ingredienten van een gerecht zijn, helaas.
Ik pak mijn brommer en ik ga.
pi_85189348
snap niet waarom mensen zo arrogant kunnen doen tegen cassieres of wie dan ook. als die er niet waren mocht je alles zelf doen.

ook bij postbodes en anderen die je eten bezorgen. behandel ze gewoon normaal en dan wordt je (vaak) zelf oprecht vriendelijk behandeld.

ik maak de flauwe kassagrapjes niet. ik zeg altijd van tevoren dat ik de bon niet hoef en dat ze die mogen weg gooien :)

quote:
Op donderdag 12 augustus 2010 14:36 schreef rubje het volgende:

[..]

maar wat is je punt nu want dit is gewoon het uiten van je frustratie jegens sommige klanten maar dat is toch inherent aan je functie.
Ik weet wie de ergsten zijn: studenten met die rollene RRRRRR die altijd doen alsof ze elite zijn en beter dan jij achter de kassa. leuke is dat zij geen baan hebben en werkloos zijn en studeren en dus van jou loon leven. })
dan zou heel Leiden vol moeten zitten met elites :')
pi_85191447
quote:
Op donderdag 12 augustus 2010 15:32 schreef drijfhout het volgende:

[..]

Dat is een legitieme vraag, dus een domme klacht.

Surimisalade wordt immers ook als krabsalade verkocht, terwijl er geen grammetje krab in te vinden is, om maar eens een heel bekend voorbeeld te noemen. Verdiep je eens in de voedselindustrie, voordat je je een oordeel over je klanten aanmatigt. Je kunt niet afgaan op een naam alleen, om zeker te weten wat de ingredienten van een gerecht zijn, helaas.
Nou bij ons dus wel, als wij zeggen dat het kip is kun je ook gewoon kip verwachten. Dat geldt ook voor al onze andere producten. Punt. Wij grillen het verder voor hun neus en 99% van de tijd eten ze het ook bij de kraam op.

Kipfilet-vervangers zijn daarnaast duurder (denk aan bijvoorbeeld kalkoen), dus is het economisch gezien niet slim om te doen. Verder heb ik totaal geen idee hoe je kipfilet kunt imiteren.

Nee, ik zie niet waarom mijn klacht dom zou zijn en waarom ik perse mij zo moet verdiepen in de voedselindustrie :O.
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleend.
  donderdag 12 augustus 2010 @ 17:13:17 #119
17635 mvdlubbe
het is al ijdelheid
pi_85193632
quote:
Unox Kiprookworst is een nieuwe populaire rookworst van Unox.
Ingrediënten: Kippenvlees 48%, kalkoenseparatorvlees 24% (...)
quote:
35% van de Runderknaks bestaat uit kalkoenseparatorvlees en dat is bijna de helft van al het vlees in knakworsten.
En voor de geinteresseerden:
quote:
Separatorvlees is de restjes vlees die aan beenderen van het karkas van gevogelte is blijven hangen nadat het andere - meer bruikbare - vlees er reeds vanaf is gesneden. Deze resten vlees worden op machinale wijze van deze karkassen gescheiden, waardoor het ook kleine stukjes bot kan bevatten.

Gezien om kleine stukjes vlees gaat, wordt er vaak zogenaamd "vleesdeeg" van gemaakt, bestaande uit gemalen seperatorvlees, zetmeel en geur-, kleur en smaakstoffen... Dit wordt dan gebruikt in de snackindustrie om bijvoorbeeld frikandellen, gehaktballen, worsten,... te maken.
En je zou je kunnen verdiepen in de voedselindustrie omdat je nu domme antwoorden geeft op terechte vragen.
  donderdag 12 augustus 2010 @ 17:19:12 #120
314094 kickert
kwak kwok kwik
pi_85193802
quote:
Pardon? ik ben toch zeker geen goedkope hoer ofzo? 8)7
Echt niet ;( ?
pi_85193886
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 18:00 schreef Chocolate-chick het volgende:
In de reclame van de AH pakt de kassabediende ook gewoon de spullen uit het mandje :)

Commercial vanaf 0:30

Dus niet zo zeuren, jij bent de bediende en de klant is koning.
quote:
kom op zeg! ~O>
  donderdag 12 augustus 2010 @ 17:23:55 #122
314094 kickert
kwak kwok kwik
pi_85193982
/

[ Bericht 98% gewijzigd door kickert op 12-08-2010 17:24:15 ]
pi_85194084
quote:
Op donderdag 12 augustus 2010 17:13 schreef mvdlubbe het volgende:

[..]

[..]

En voor de geinteresseerden:
[..]

En je zou je kunnen verdiepen in de voedselindustrie omdat je nu domme antwoorden geeft op terechte vragen.
Industrie worstjes en surimi vergelijken met huisgemaakte kipsaté vergelijken :').
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleend.
pi_85194244
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2010 23:29 schreef rozecroc het volgende:
Oh ja en kassieres die die verdeler na de kassa niet gebruiken waardoor jouw aankopen gemixt zijn met die van je voorganger :')
Je hebt geen idee hoeveel klanten er pissig worden als de cassière dat ding wel gebruikt omdat ze dan hélemáál naar de andere kant van de band moeten lopen om in te pakken. Of ze begrijpen niet eens dat ze om moeten lopen en gaan dan lopen met veel rekken en strekken vanaf de verkeerde kant staan inpakken.

En dan nog even goed hoorbaar - waarschijnlijk in de hoop dat het kassameisje misschien nog wat van hun wijsheid meekrijgt - tegen hun gezelschap te zeggen "Dat ze dat nu niet snappen, hé ? Dat je er zo niet bij kunt ! "
  donderdag 12 augustus 2010 @ 18:33:15 #125
251529 drijfhout
harder dan hard genoeg
pi_85196801
quote:
Op donderdag 12 augustus 2010 16:20 schreef poepeneesje het volgende:

[..]

Nou bij ons dus wel, als wij zeggen dat het kip is kun je ook gewoon kip verwachten. Dat geldt ook voor al onze andere producten. Punt. Wij grillen het verder voor hun neus en 99% van de tijd eten ze het ook bij de kraam op.

Kipfilet-vervangers zijn daarnaast duurder (denk aan bijvoorbeeld kalkoen), dus is het economisch gezien niet slim om te doen. Verder heb ik totaal geen idee hoe je kipfilet kunt imiteren.

Nee, ik zie niet waarom mijn klacht dom zou zijn en waarom ik perse mij zo moet verdiepen in de voedselindustrie :O.
Omdat de verwachting van jouw klant niet gebaseerd is op ervaring in jullie toko, maar op ervaring in het algemeen. En in het algemeen kun je er niet klakkeloos vanuit gaan dat een product is zoals het heet.

Als je dat perspectief niet ziet, maar je klant belachelijk maakt om een terechte vraag, dan ben je gewoon weinig snugger. Je kan niet van je klant verwachten dat ie telepatisch weet wat de ingredienten zijn van de producten in jouw toko.

quote:
Op donderdag 12 augustus 2010 17:26 schreef poepeneesje het volgende:

[..]

Industrie worstjes en surimi vergelijken met huisgemaakte kipsaté vergelijken :').
Twee keer eten in een willekeurig restaurant op een toeristische plek, en je leert als consument wel af om er vanuit te gaan dat de huisgemaakte pasta huisgemaakt is, en het versgeperste sap daadwerkelijk vers geperst.

Je :') 't je klanten omdat ze een breder wereldbeeld hebben dan jij. Wat ben je dan?
Ik pak mijn brommer en ik ga.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')