Ik zou 'm lezen.quote:Op dinsdag 3 augustus 2010 17:24 schreef Eva4Evah het volgende:
Haha ja zeer herkenbaar. Ik heb bij de Hema gewerkt en zat ook achter de kassa. Mensen behandelen je echt alsof je dom bentSommige mensen zetten inderdaad pontificaal het mandje met spullen voor je neus en verwachten dat je het dan maar uitzoekt. Heel irritant. Of van die lollige opmerkingen als ik vraag of ze het bonnetje willen hebben. "Nee die mag je zelf inlijsten" of "Nee ga daar maar je kamer van behangen", echt wtf
En mijn collega's waren ook niet dom, allemaal minimaal havo niveau. Tuurlijk maak ik wel eens een foutje met rekenen ofzo, maar mensen gaan al uit van het ergste. Joh wat ik in de Hema allemaal heb meegemaakt, daar kan ik een boek over schrijven
Dit is een bijzonder legitieme vraag. Het antwoord illustreert mogelijk een gebrek aan kennis van de verkochte waar.quote:Op zaterdag 7 augustus 2010 23:39 schreef poepeneesje het volgende:
- Het is toch wel echte kip hea die kipsate? ->Nee, kalkoen maar we verkopen het als kip mevrouw
Ik zou niet inzien waarom je geen bediende bent. Bij een kledingzaak vouw gooi ik toch ook mijn kleren inclusief hanger op de toonbank, dan ga ik ze toch ook niet gevouwen aan de kassadame overhandigen als ik ze net gepast heb?quote:Op dinsdag 3 augustus 2010 17:03 schreef Chocolate-chick het volgende:
En ik heb ook heel vaak klanten die hun boodschappenmandje op de band zetten en verwachten dat jij het er allemaal uit gaat halen, ik ben toch zeker je bediende niet?![]()
Ja klant is koning ja maar ze hoeven zich niet zo belachelijk te gedragen.
kom op zeg!![]()
Wel in Nederland.quote:Op maandag 9 augustus 2010 18:00 schreef Chocolate-chick het volgende:
een supermarkt is een zelfbedieningswinkel
Helaas weten veel AH cassieres hier ook niet hoe ze 'terug' tellen, oftewel, iets kost 6,75 euro, en ik betaal met 20, dan pakken ze het wisselgeld, hier heeft u 13,25 terug. (ipv, 6,75, met 25 ct is dat 7euro,,3 euro maakt 10, en 10 erbij is 20. <- ja ff jip en janneke taal voor diegenen die 'terugtellen' niet snappen)quote:Op dinsdag 3 augustus 2010 17:10 schreef __Saviour__ het volgende:
Dan ben jij een uitzondering. Veel van je collega's zijn niet al te slim. Zelfs wisselgeld terug tellen is vaak al te veel gevraagd.
Raar verhaal.quote:Op donderdag 12 augustus 2010 14:25 schreef Swiffer het volgende:
Heb ook al meerdere malen te weinig of zelfs een keer 30 teveel terug gehad!
maar wat is je punt nu want dit is gewoon het uiten van je frustratie jegens sommige klanten maar dat is toch inherent aan je functie.quote:Op dinsdag 3 augustus 2010 17:03 schreef Chocolate-chick het volgende:
Ik werk als caissière bij de Albert Heijn, heel vaak zitten sommige klanten me aan te kijken alsof ik dom ben,als ze vragen of ze er 5 cent bij moeten doen en ik zeg Oke Goed kijken ze zo verbaasd alsof ze het knap vinden dat ik dan weet hoeveel geld ik ze terug moet geven.
Als iemand 8 euro 5 moet betalen en hij geeft een tientje weet ik heus wel dat ie 1,95 terug moet krijgen en dat het makkelijk is als hij er 5 cent bij geeft zodat ik hem 2 euro terug moet geven of 3 euro 5 is helemaal makkelijk dan kun je een briefje van 5 terug geven.![]()
Of ben ik nou zo'n simpele ziel ?![]()
En ik heb ook heel vaak klanten die hun boodschappenmandje op de band zetten en verwachten dat jij het er allemaal uit gaat halen, ik ben toch zeker je bediende niet?![]()
kom op zeg!![]()
en nog maar niet te spreken over die jongens die denken dat ze leuk zijn door te vragen Hoe heet de ander. of als je vraagt wilt u de bon erbij ze zeggen alleen als je telefoonnummer erop staat.
Pardon? ik ben toch zeker geen goedkope hoer ofzo?
Dat zei ik ook tegen de desbetreffende cassiere.... NIks raars aan, ze pakken verkeerd uit hun lade ofzo?quote:Op donderdag 12 augustus 2010 14:33 schreef mvdlubbe het volgende:
[..]
Raar verhaal.
Er staat toch gewoon hoeveel je terug moet krijgen?
Dat is een legitieme vraag, dus een domme klacht.quote:Op zaterdag 7 augustus 2010 23:39 schreef poepeneesje het volgende:
Ik werk af en toe in de horeca en heb opmerkingen gehad als:
...
- Het is toch wel echte kip hea die kipsate? ->Nee, kalkoen maar we verkopen het als kip mevrouw
...
dan zou heel Leiden vol moeten zitten met elitesquote:Op donderdag 12 augustus 2010 14:36 schreef rubje het volgende:
[..]
maar wat is je punt nu want dit is gewoon het uiten van je frustratie jegens sommige klanten maar dat is toch inherent aan je functie.
Ik weet wie de ergsten zijn: studenten met die rollene RRRRRR die altijd doen alsof ze elite zijn en beter dan jij achter de kassa. leuke is dat zij geen baan hebben en werkloos zijn en studeren en dus van jou loon leven.
Nou bij ons dus wel, als wij zeggen dat het kip is kun je ook gewoon kip verwachten. Dat geldt ook voor al onze andere producten. Punt. Wij grillen het verder voor hun neus en 99% van de tijd eten ze het ook bij de kraam op.quote:Op donderdag 12 augustus 2010 15:32 schreef drijfhout het volgende:
[..]
Dat is een legitieme vraag, dus een domme klacht.
Surimisalade wordt immers ook als krabsalade verkocht, terwijl er geen grammetje krab in te vinden is, om maar eens een heel bekend voorbeeld te noemen. Verdiep je eens in de voedselindustrie, voordat je je een oordeel over je klanten aanmatigt. Je kunt niet afgaan op een naam alleen, om zeker te weten wat de ingredienten van een gerecht zijn, helaas.
quote:Unox Kiprookworst is een nieuwe populaire rookworst van Unox.
Ingrediënten: Kippenvlees 48%, kalkoenseparatorvlees 24% (...)
En voor de geinteresseerden:quote:35% van de Runderknaks bestaat uit kalkoenseparatorvlees en dat is bijna de helft van al het vlees in knakworsten.
En je zou je kunnen verdiepen in de voedselindustrie omdat je nu domme antwoorden geeft op terechte vragen.quote:Separatorvlees is de restjes vlees die aan beenderen van het karkas van gevogelte is blijven hangen nadat het andere - meer bruikbare - vlees er reeds vanaf is gesneden. Deze resten vlees worden op machinale wijze van deze karkassen gescheiden, waardoor het ook kleine stukjes bot kan bevatten.
Gezien om kleine stukjes vlees gaat, wordt er vaak zogenaamd "vleesdeeg" van gemaakt, bestaande uit gemalen seperatorvlees, zetmeel en geur-, kleur en smaakstoffen... Dit wordt dan gebruikt in de snackindustrie om bijvoorbeeld frikandellen, gehaktballen, worsten,... te maken.
Echt nietquote:Op dinsdag 3 augustus 2010 17:03 schreef Chocolate-chick het volgende:
Pardon? ik ben toch zeker geen goedkope hoer ofzo?
In de reclame van de AH pakt de kassabediende ook gewoon de spullen uit het mandjequote:Op maandag 9 augustus 2010 18:00 schreef Chocolate-chick het volgende:
een supermarkt is een zelfbedieningswinkel
quote:Op dinsdag 3 augustus 2010 17:03 schreef Chocolate-chick het volgende:
kom op zeg!![]()
Industrie worstjes en surimi vergelijken met huisgemaakte kipsaté vergelijkenquote:Op donderdag 12 augustus 2010 17:13 schreef mvdlubbe het volgende:
[..]
[..]
En voor de geinteresseerden:
[..]
En je zou je kunnen verdiepen in de voedselindustrie omdat je nu domme antwoorden geeft op terechte vragen.
Je hebt geen idee hoeveel klanten er pissig worden als de cassière dat ding wel gebruikt omdat ze dan hélemáál naar de andere kant van de band moeten lopen om in te pakken. Of ze begrijpen niet eens dat ze om moeten lopen en gaan dan lopen met veel rekken en strekken vanaf de verkeerde kant staan inpakken.quote:Op dinsdag 3 augustus 2010 23:29 schreef rozecroc het volgende:
Oh ja en kassieres die die verdeler na de kassa niet gebruiken waardoor jouw aankopen gemixt zijn met die van je voorganger
Omdat de verwachting van jouw klant niet gebaseerd is op ervaring in jullie toko, maar op ervaring in het algemeen. En in het algemeen kun je er niet klakkeloos vanuit gaan dat een product is zoals het heet.quote:Op donderdag 12 augustus 2010 16:20 schreef poepeneesje het volgende:
[..]
Nou bij ons dus wel, als wij zeggen dat het kip is kun je ook gewoon kip verwachten. Dat geldt ook voor al onze andere producten. Punt. Wij grillen het verder voor hun neus en 99% van de tijd eten ze het ook bij de kraam op.
Kipfilet-vervangers zijn daarnaast duurder (denk aan bijvoorbeeld kalkoen), dus is het economisch gezien niet slim om te doen. Verder heb ik totaal geen idee hoe je kipfilet kunt imiteren.
Nee, ik zie niet waarom mijn klacht dom zou zijn en waarom ik perse mij zo moet verdiepen in de voedselindustrie.
Twee keer eten in een willekeurig restaurant op een toeristische plek, en je leert als consument wel af om er vanuit te gaan dat de huisgemaakte pasta huisgemaakt is, en het versgeperste sap daadwerkelijk vers geperst.quote:Op donderdag 12 augustus 2010 17:26 schreef poepeneesje het volgende:
[..]
Industrie worstjes en surimi vergelijken met huisgemaakte kipsaté vergelijken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |