http://www.telegraaf.nl/(...)ar__.html?p=8,2]bronquote:Man in rood onweerstaanbaar
AMSTERDAM - Dat mannen graag vrouwen in het rood gekleed zien is al bekend, maar nu blijkt dat heren met rode kleding ook erg aantrekkelijk worden gevonden. Het vrouwelijke oog heeft namelijk een zwak voor rood.
Deze ontdekking deden onderzoekers van de University of Rochester en de University of Munich, meldt The Telegraph. Mannen die een rood kledingstuk dragen of in een rode omgeving zijn, worden door de andere sekse aantrekkelijker gevonden dan wanneer ze andere kleuren dragen. De resultaten zijn opgenomen in de Journal of Experimental Psychology.
De 32 vrouwelijke deelnemers aan het onderzoek, kregen zwart-wit foto’s te zien van een man in een t-shirt tegen een witte of rode achtergrond. De vrouwen konden aangeven hoe aantrekkelijk ze de persoon vonden. De man tegen de rode achtergrond werd met ruim een punt hoger beoordeeld, op een totaal van 9 punten, dan de man tegen de witte achtergrond. Dezelfde foto’s werden voorgelegd aan 25 mannen, maar zij gaven geen verschil aan tussen de rode en de witte achtergrond.
Sexy
Bovendien werd 55 vrouwen een kleurenfoto voorgelegd, één waarop een man een groen shirt aanheeft en één een rood shirt. De deelnemers beoordeelden de man met het rode shirt als aantrekkelijker. Rood is een kleur die vooral voor vrouwen gezien wordt als sexy, maar deze resultaten zouden aantonen dat de link tussen sexy en rood ook voor mannen opgaat.
Status
Verder gaven de vrouwelijke proefpersonen aan meer vertrouwen te hebben in mannen in het rood, van een man in het blauw werd gedacht dat hij een lagere maatschappelijke status had dan een man in het rood.
Trendsetter hoor.quote:Op dinsdag 3 augustus 2010 13:37 schreef Maanvis het volgende:
Ik wist dit natuurlijk allang.
Dames, kan rood aub de kleur van 2010 worden?
Ik draag altijd een rode stropdas.quote:Op dinsdag 3 augustus 2010 13:33 schreef -_Guitarist_- het volgende:
Ik draag vaak een rode stropdas?
Dát vind ik soms wel heel leuk staan bij mannen. Jammer dat het vaak specifiek met meisjes en roze woensdag/zaterdag wordt geassocieerd.quote:Op dinsdag 3 augustus 2010 16:56 schreef 100% Tukker het volgende:
Ik heb maar één rood kledingstuk.Mag het niet gewoon roze zijn?
Alfa.quote:Op dinsdag 3 augustus 2010 17:05 schreef Techno het volgende:
Ik houd niet van rood, tenzij Alfa Romeo of Ferrari.
quote:
Alleen studenten staan roodquote:Op dinsdag 3 augustus 2010 19:44 schreef Elvanera het volgende:
Ik heb liever een man in de plus dan in het rood.
Nooit last van gehad.quote:Op dinsdag 3 augustus 2010 19:47 schreef Charles.Darwin het volgende:
[..]
Alleen studenten staan rood
Mijn schatje ook! Is ze niet knap?quote:Op dinsdag 3 augustus 2010 20:10 schreef Delan het volgende:
aaah vandaar dat mij schatje er altijd zo ontzettend lekker eruit ziet in zn rode torro-shirt!
quote:Op dinsdag 3 augustus 2010 19:44 schreef Elvanera het volgende:
Ik heb liever een man in de plus dan in het rood.
quote:Op dinsdag 3 augustus 2010 19:44 schreef Elvanera het volgende:
Ik heb liever een vrouw in de plus dan in het rood.
ontzettend!quote:Op dinsdag 3 augustus 2010 20:29 schreef goofy_goober het volgende:
[..]
Mijn schatje ook! Is ze niet knap?
[ afbeelding ]
Daar ligt mijn doelgroep ookquote:Op dinsdag 3 augustus 2010 19:47 schreef Charles.Darwin het volgende:
[..]
Alleen studenten staan rood
Maar rood schijnt me wel goed te staan hoor!quote:
Ik zou ook nooit op roos vallen, rood misschien welquote:Op woensdag 4 augustus 2010 14:30 schreef Chocolate-chick het volgende:
roos is echt verschrikkelijk![]()
Ikzelf zou er nooit op vallen
onweerstaanbaarquote:Op vrijdag 6 augustus 2010 15:31 schreef scarefreak het volgende:
Fotoboek van scarefreak
Kom maar dames
GTFOHquote:Op vrijdag 6 augustus 2010 15:31 schreef scarefreak het volgende:
Fotoboek van scarefreak
Kom maar dames
Dat er iets niet helemaal lekker zit.quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 19:09 schreef Sehaninne het volgende:
Ik heb de laatste tijd veel rode kleding gekocht. Wat betekent dat dan?
huh?quote:De 32 vrouwelijke deelnemers aan het onderzoek, kregen zwart-wit foto’s te zien van een man in een t-shirt tegen een witte of rode achtergrond.
dat je wilt barenquote:Op vrijdag 6 augustus 2010 19:09 schreef Sehaninne het volgende:
Ik heb wel eens een rood hoofdquote:Op zaterdag 7 augustus 2010 16:40 schreef -Strawberry- het volgende:
Ik zie haast nooit mannen in rood.
Maar er was wel een chinees die er erg goed uit zag in rood in mijn klas.![]()
quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 19:09 schreef Sehaninne het volgende:
quote:Op zaterdag 7 augustus 2010 16:40 schreef -Strawberry- het volgende:
Ik zie haast nooit mannen in rood.
Maar er was wel een chinees die er erg goed uit zag in rood in mijn klas.![]()
QFT.quote:Op zaterdag 7 augustus 2010 18:29 schreef ego-tripper het volgende:
Naja, daarom zijn Gingers zo woest aantrekkelijk.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |