quote:Op maandag 2 augustus 2010 22:49 schreef Paxlie het volgende:
Nice
Als ik ergens mee kan helpen hoor ik het wel
Via www.extreme-lifeboats.comquote:Op dinsdag 3 augustus 2010 22:47 schreef Mute_Me het volgende:
Tof!
Waar heb je de basis vandaan, en tegen welke prijs natuurlijk
Thnx, dat ziet er goed uit.quote:Op woensdag 4 augustus 2010 12:56 schreef Fendy het volgende:
[..]
Via www.extreme-lifeboats.com
Goede handelaar in die units, geeft duidelijk aan wat er gebeurt en wat de status is mbt het verschepen. Regelt ook de hele papierwinkel voor de douane etc.
In totaal ben ik rond de 6K kwijt, dan ligt ie in de haven bij mij in de buurt. Ze hebben ook goedkopere bootjes liggen, ook kleinere.
Veel mensen halen hun sloep uit Bangladesh of Singapore, maar ik heb teveel ellendige verhalen gelezen over de manier van transporteren en de gevolgen ervan (in een zeecontainer) om dat niet te willen. Nu gaat ie in een truck over land, wordt meteen onder de kraan gereden en kan zo het water in gehesen worden.
Thanks!quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 13:52 schreef Thorical het volgende:
Ha leuk, zo'n bootjes project. Succes en behouden vaart.
Ik heb wel crappy foto's, maar ik post wel foto's van de bezorging en tewaterlating als het zover isquote:
ook goedquote:Ik heb wel crappy foto's,
Goed, verkeerde interpretatie mijnerzijds. Wordt pas rond de 24equote:Op zondag 8 augustus 2010 10:12 schreef Fendy het volgende:
Zoals het er nu voor staat wordt Boot hoogstwaarschijnlijk komende vrijdag bezorgd, anders maandag.
Superblij met dat extreme-lifeboats trouwens, ze houden me echt stap voor stap op de hoogte van de actuele status en de transporteur gaat ook elke dag doorgeven waar mijn vrachtje zich bevindt.
Aanrader dus
Hou rekening met het feit dat deze bootjes berekend zijn op 25 man ofzo, dus als je er met 4 man en een paardekop in gaat, ligt ie niet zo diep als hij hoort, dat komt de bestuurbaarheid weer niet ten goede, dus is een boegschroef gewoon erg handig, daarnaast is het op de grachten gewoon veel makkelijker.quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 19:11 schreef tjoptjop het volgende:
Tof project, maar kom op, een boegschroef op een 7,5m boot
Voordat ie het water in gaat, controleer wel even wat voor bodem verf die heeft. Anders ff goede laag antifouling op aanbrengen
Ik heb zelf een boot van 9 meter, dus ik ken het formaatquote:Op vrijdag 13 augustus 2010 19:26 schreef Fendy het volgende:
[..]
Hou rekening met het feit dat deze bootjes berekend zijn op 25 man ofzo, dus als je er met 4 man en een paardekop in gaat, ligt ie niet zo diep als hij hoort, dat komt de bestuurbaarheid weer niet ten goede, dus is een boegschroef gewoon erg handig, daarnaast is het op de grachten gewoon veel makkelijker.
En de verf gaat er allemaal af. Zoals in de OP staat
Overigens, ga jij even in je woonkamer 7.5 meter uitleggen met een meetlintje, is namelijk groter dan je denkt
Verf gaat komend voorjaar gebeuren inderdaad, nog niet meteenquote:Op vrijdag 13 augustus 2010 19:29 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Ik heb zelf een boot van 9 meter, dus ik ken het formaat
excuus, ik dacht dat die verf pas voor komende winter bedoelt was. Zit er wel al een zwemtrap op
In ieder geval nu zeker ff van geniet, dat motiveert alleen maar bij het klussen (waar nog flink wat tijd in gaat zitten).
Vwb technische onderdelen kun je alvast even catalogi van Vetus, Technautic aanvragen, kun je alvast een beetje orienteren.
Ik zal eens aan mijn bovenbuurman vragen wat schoonstralen kost, als je dat zou willen iig.quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 19:32 schreef Fendy het volgende:
[..]
Verf gaat komend voorjaar gebeuren inderdaad, nog niet meteen
Dus nu gaat ie een maandje het water in (als ie goed is) en dan in heet voorjaar er weer uit en compleet verbouwd worden.
Zit al heel erg veel bij verschillende (online) watersportwinkels te kijken naar prijzen en formaten van railingen, kikkers, bolders, boegschroeven, stuursystemen, houtwerk en andere handige hebbedingetjes...
Waar bestel ik die catalogi?
-edit- Nog geen zwemtrap
Romp verf boeit niet echt, maar kijk echt eerst ff goed naar de bodem. Als dat nog kaal polyester is dan raad ik je echt ten zeerste aan daar antifouling op te smeren. Anders krijg je er spijt van als ie er in het najaar uitgaatquote:Op vrijdag 13 augustus 2010 19:32 schreef Fendy het volgende:
[..]
Verf gaat komend voorjaar gebeuren inderdaad, nog niet meteen
Dus nu gaat ie een maandje het water in (als ie goed is) en dan in heet voorjaar er weer uit en compleet verbouwd worden.
Zit al heel erg veel bij verschillende (online) watersportwinkels te kijken naar prijzen en formaten van railingen, kikkers, bolders, boegschroeven, stuursystemen, houtwerk en andere handige hebbedingetjes...
Waar bestel ik die catalogi?
-edit- Nog geen zwemtrap
Ja, gaarne, al denk ik dat stralen en polyester echt niet samen gaatquote:Op vrijdag 13 augustus 2010 19:34 schreef Paxlie het volgende:
[..]
Ik zal eens aan mijn bovenbuurman vragen wat schoonstralen kost, als je dat zou willen iig.
onder de juiste handen welquote:Op vrijdag 13 augustus 2010 21:49 schreef Fendy het volgende:
[..]
Ja, gaarne, al denk ik dat stralen en polyester echt niet samen gaat
Polyester stralen wordt meestal gedaan met een mengsel van water en een slijpende stof; zand of korreltjes oid. Als je de conventionele methode gebuikt zou je wel eens heel hard door de gelcoat heen kunnen gaan, dus voorzichtigheid is de moeder van de porseleinkastquote:Op vrijdag 13 augustus 2010 21:55 schreef Paxlie het volgende:
[..]
onder de juiste handen wel
Al is het echt ontzettend gevoelig.
Ik heb in het verleden ook condoomautomaten gestraald, dat was net 1mm staal en mocht niet buigen, HUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUuuuuuuuuuuuuuuu
Uiteindelijk was ik de enige die dat mocht doen aangezien ik de enige was die er feeling voor kreeg
Ben best goed in stralen en zal dan ook aanbieden dat ik het straal en hij alleen materiaal beschikbaar stelt
Jaa, grom!quote:Op zondag 22 augustus 2010 20:57 schreef ROG het volgende:
Tof project, ben benieuwd. Dat uitlopen met het transport hmz, je krijgt hem wel nog he?
Nice!quote:Op maandag 23 augustus 2010 15:37 schreef Fendy het volgende:
[..]
Jaa, grom!
Was elke keer iets te blij met een dode mus, maar zo'n vrachtwagen rijdt natuurlijk niet linea recta van A naar B, maar moet overal lossen, dan weer laden en dan weer lossen.
Nu heb ik van de expediteur te horen gekregen dat hij woensdag echt bezorgd gaat worden
Ook al een mooi plannetje om alle oude verf van de buitenkant te krijgen, het heet een Gelplane en raspt in een middagje je boot zo goed als kaal.
Is het wel echt verf en geen gelcoat? Gelplane is nl bedoelt om gelcoat te verwijderen volgens mij, maar waarom zou je dat willen? Osmose op het onderwaterschip lijkt me vrij sterk nl.quote:Op maandag 23 augustus 2010 15:37 schreef Fendy het volgende:
Ook al een mooi plannetje om alle oude verf van de buitenkant te krijgen, het heet een Gelplane en raspt in een middagje je boot zo goed als kaal.
Klopt ook, gelplane is om verf+gelcoat te verwijderen, maar ik wil hem dan minder diep instellen en alleen de (waarschijnlijk) 8 verflagen eraf halen.quote:Op maandag 23 augustus 2010 20:55 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Is het wel echt verf en geen gelcoat? Gelplane is nl bedoelt om gelcoat te verwijderen volgens mij, maar waarom zou je dat willen? Osmose op het onderwaterschip lijkt me vrij sterk nl.
Polyester stralen gebeurt (van wat ik er tot nu toe over gelezen heb) in een combinatie met water en slijpspul. Ik heb zelf geen ruimte waar ik dat op mijn gemakkie kan doen, laten doen wordt me te duur denk ik en in de haven waar mijn boot komt te liggen kan het ook niet.quote:Op maandag 23 augustus 2010 20:44 schreef ROG het volgende:
[..]
Nice!![]()
Ah tof, ik ben heel benieuwd wat je ervaring met die Gelplane zijn. Heb er ook weleens wat over gehoord en klinkt wel goed! Peldiepte instellen en banen maken maar!
Met een biertje erbij filosoferen we hier ook weleens over het overhalen van een sloep en opknappen, Gelplane of stralen (polyester stralen that is uiteraard) omdat met de hand écht een takkeklus is. Verder zijn het vinden van een goede klusruimte en de vereiste vrije tijd natuurlijk lastig..
Wat zijn je voornaamste redenen om voor Gelplane te gaan en bijv. niet voor stralen?
Wauw, mooi ding! Ik ben erg benieuwd naar de vorderingen, ga dit topic even volgen!quote:Op maandag 30 augustus 2010 23:42 schreef Fendy het volgende:
Ik dacht ook dat het wit er als tijdelijke cover-up overheen gesmeerd is, maar het is echte verf, die ook nog eens goed vast zit. Gisteren met een krabber in de weer geweest op een stukje boven de waterlijn en er komt geen oranje onder vandaan, vaag vond ik ook...quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 00:30 schreef tjoptjop het volgende:
Vet dingDat motortje zal wel lekker stampen
Kun je de motorkist isoleren of gaat dat niet ivm de luchtkoeling?
Dat wit, het lijkt wel alsof dat er snel is opgesmeerd (voorheen oranje lijkt me). Denk dus nog even aan de antifouling op het onderwaterschip tenzij je een rijke vegetatie wel kan waarderen
[ afbeelding ]
Die roeispanen trouwensmoet je als grap tevoorschijn halen als je wat mensen heb uitgenodigd om mee te varen
![]()
edit: als ik de foto's zo eens zie denk ik dat we vaargebied delen
Wierpotje zit erbijquote:Op zaterdag 18 september 2010 14:01 schreef tjoptjop het volgende:
Genoeg te doen dus deze winter![]()
Nieuwe motor zal zo veel lekkerder varen dan dat stampertje wast je nu hebt![]()
Denk uiteraard ook aan je wierpot
Goede prijs hoor, een vergelijkbare van Volvo kost het dubbelequote:Op zaterdag 18 september 2010 14:05 schreef ikweethetookniet het volgende:
Lomarine LMD4d18 37pk Diesel
[ afbeelding ]
De LMD4D18 is het grote broertje van de 27pk. Een 4 cylinder uitvoering die geschikt is voor sloepen en motorboten met opbouw tot negen meter, afhankelijk van hun gewicht.
Een lage DB output zorgt voor een aangenaam vaarresultaat.
De 37pk scheepsdiesel wordt compleet geleverd met warmtewisselaar, watergekoeld uitlaatspruitstuk en een compleet overzichtelijk dashbord
Afmetingen 955x570x680 mm(lxbxh) inclusief keerkoppeling
Gewicht 230 kg![]()
37pk : 3850,- Euro
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |