Mja, van het weekend mijn roer eraf gevaren, kwam achteruitvarend in iets te ondiep water waardoor het roer uit de scharnieren gelift werd, daarbij een glijlager verloren, dus houtje/touwtje thuisgekomen. Nu maar even wat modificeren zodat dat niet meer kan gebeuren. Moet bootje wel even voor uit het water, maar dan kan ik gelijk even een kleine inspectieronde houdenquote:
Hij bevalt prima, maar hij mag gewoon wel wat stiller enzo. Was weliswaar ingecalculeerd, maar toch. Het enige nadeel is dat als ik vanuit Amsterdam naar Friesland zou willen varen, dat ik dan wel efkes onderweg ben, dus ik zou toch ook wel willen dat ie sneller kon varen, maar daar is het gewoon de boot niet naar.quote:Op zondag 8 september 2013 14:20 schreef bleiblei het volgende:
Bevalt ie verder wel? Is de boot veel gebruikt afgelopen seizoen?
Ben ergens wel jaloers op je. Een eigen boot is wel erg relaxt.
Edit: Ik zie nu je uitspraak "zou ik het nog een keer doen?".
Maareh, geldt dat niet voor alle hobbyprojecten? Zo ervaar ik het zelf tenminste. Als ik het een keer gedaan heb weet ik hoe het moet en is de lol er vanaf.
Klopt, motor moet meer kracht leveren want hij moet immers 'meer' water 'verscheppen' op een lager toerentalquote:Op zondag 22 september 2013 17:28 schreef bleiblei het volgende:
Gaaf! Wel interessant ook die theorie over spoed. Wat ik mij wel afvraag is of je motor het dan niet zwaarder krijgt bij meer spoed? Ik neem aan dat het een beetje vergelijkbaar is met automotoren en versnellingen, optrekken in z'n 3 is heftig, maar eenmaal op snelheid loopt ie rustiger?
Klopt inderdaad, temeer omdat het een waterverplaatsend schip is zal hij bij een lager toerental wat meer kracht moeten leveren. Belangrijk dus om temperatuur en de kleur van de uitlaatgassen in de gaten te houden, maar een hele belangrijke indicator dat de schroef te zwaar is, is dat hij zijn max toerental niet meer haalt. Dat haalt hij nu nog met gemak, al ga ik er geen streep harder door (max snelheid is gewoon 12.3 k/u)quote:Op zondag 22 september 2013 17:28 schreef bleiblei het volgende:
Gaaf! Wel interessant ook die theorie over spoed. Wat ik mij wel afvraag is of je motor het dan niet zwaarder krijgt bij meer spoed? Ik neem aan dat het een beetje vergelijkbaar is met automotoren en versnellingen, optrekken in z'n 3 is heftig, maar eenmaal op snelheid loopt ie rustiger?
Enne, nieuw project, wat voor iets?![]()
Ja, ik moet alleen nog even mooi lettertype vinden eigenlijk, niet te klassiek...quote:
Waar blijven die pics nouquote:Op dinsdag 8 april 2014 23:07 schreef Fendy het volgende:
Van de winter niet stil gezeten, motor verplaatst, extra audio geplaatst, nieuwe motorkist gebouwd en stuurstand verbeterd, allemaal ten behoeve van betere geluidsisolatie meer rust in de boot...
Nu alweer gereed voor een mooi vaarseizoen.
Pics volgen binnenkort
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |