Direct mischien niet, maar inderect wel. Daar komt bij dat de denkwijze's die je leert ook zeer belangrijk zijn. Het gaat niet alleen om kennis.quote:Op maandag 2 augustus 2010 13:22 schreef Japsnars het volgende:
[..]
School belangrijk? Ruim driekwart van de stof heb je later niet meer nodig
Heel goed jongen, zo mag ik het horenquote:Op maandag 2 augustus 2010 13:22 schreef Aapvis het volgende:
[..]
Oké ik vertrouw op jouw wijze woorden en zal gewoon naar school gaan
Ik heb NT+NG gekozen maar wil volgend jaar een economische studie gaan doen en anders iets met media en communicatie. Dan gebruik je veel dingen van Natuurkunde, Bio en Scheikunde in ieder geval al niet meer, ik vind het meestal wel interessant en het is altijd leuk om ergens iets over te weten maar toch.quote:
Wat voor opleiding doe je?quote:Op maandag 2 augustus 2010 13:24 schreef Japsnars het volgende:
[..]
Ik ben 18 en heb de eerste helft van afgelopen leerjaar iets teveel lessen gemist (te laat geweest) en moest toen ook naar de leerplicht ambtenaar, het eerste wat ze zeiden was 'we kunnen je niets maken'
Maarja, mijn school had wel zoiets van, ga je nog vaker te laat komen, dan kan je lekker oprotten.
Whahahahaquote:Op maandag 2 augustus 2010 13:24 schreef Japsnars het volgende:
[..]
Ik ben 18 en heb de eerste helft van afgelopen leerjaar iets teveel lessen gemist (te laat geweest) en moest toen ook naar de leerplicht ambtenaar, het eerste wat ze zeiden was 'we kunnen je niets maken'
Maarja, mijn school had wel zoiets van, ga je nog vaker te laat komen, dan kan je lekker oprotten.
Kennis slurpen gastquote:Op maandag 2 augustus 2010 13:22 schreef Japsnars het volgende:
[..]
School belangrijk? Ruim driekwart van de stof heb je later niet meer nodig
De denkwijze's van op deze of die manier leer je makkelijker/beter, zijn bij mij nog steeds niet doorgedrongenquote:Op maandag 2 augustus 2010 13:24 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Direct mischien niet, maar inderect wel. Daar komt bij dat de denkwijze's die je leert ook zeer belangrijk zijn. Het gaat niet alleen om kennis.
Natuurkunde vind ik zo kut hequote:Op maandag 2 augustus 2010 13:25 schreef Japsnars het volgende:
[..]
Ik heb NT+NG gekozen maar wil volgend jaar een economische studie gaan doen en anders iets met media en communicatie. Dan gebruik je veel dingen van Natuurkunde, Bio en Scheikunde in ieder geval al niet meer, ik vind het meestal wel interessant en het is altijd leuk om ergens iets over te weten maar toch.
Algemene kennis vergaar je veel meer door constant het nieuws te volgen en vele uren op wikipedia rond te struinen.quote:Op maandag 2 augustus 2010 13:26 schreef Bravebart het volgende:
[..]
Kennis slurpen gastAlgemene kennis/ontwikkeling opdoen
Nee hoor, ik ben gewoon zo'n grote oetlul dat ik altijd te laat vertrekquote:Op maandag 2 augustus 2010 13:27 schreef kanovinnie het volgende:
Ben ik een nerd als ik zeg dat ik eigelijk altijd optijd ben? vooral uit respect voor de leraar?
Sorry, maar jij hebt duidelijk nog niet door wat belangrijk is en niet. Als je hoofdrekenen voor je vak nodig hebt leer je dat vanzelf wel.quote:Op maandag 2 augustus 2010 13:26 schreef Japsnars het volgende:
[..]
De denkwijze's van op deze of die manier leer je makkelijker/beter, zijn bij mij nog steeds niet doorgedrongen
Belangrijke dingen als hoofdrekenen leer je dan weer niet op de middelbare en daar gaan heel veel mensen later problemen mee krijgen. Zelf ben ik gelukkig een pro erin.
Wel als je zegt uit respect voor de leraarquote:Op maandag 2 augustus 2010 13:27 schreef kanovinnie het volgende:
Ben ik een nerd als ik zeg dat ik eigelijk altijd optijd ben? vooral uit respect voor de leraar?
Beidequote:Op maandag 2 augustus 2010 13:27 schreef Japsnars het volgende:
[..]
Algemene kennis vergaar je veel meer door constant het nieuws te volgen en vele uren op wikipedia rond te struinen.
Van het nieuws leer je niet zo veel. En zit jij echt uren per dag op wikipedia?quote:Op maandag 2 augustus 2010 13:27 schreef Japsnars het volgende:
[..]
Algemene kennis vergaar je veel meer door constant het nieuws te volgen en vele uren op wikipedia rond te struinen.
Ja ik woon ook op 30 min fietsenquote:Op maandag 2 augustus 2010 13:28 schreef Japsnars het volgende:
[..]
Wel als je zegt uit respect voor de leraar
En ik kom ook niet expres te laat. Woon op 30 minuten fietsen en ben dan altijd hoogstens 1-2 minuten te laat en meestal nog eens door een dicht spoor![]()
Kijk, een vriend van mij woonde op nog geen 50 seconde van school fietsen en hij kwam ook voortdurend te laat, dat is pas triest.
Vertel eens, wat ik hier post is namelijk niet het enige wat ik vind en ik denk niet dat jij mij kentquote:Op maandag 2 augustus 2010 13:28 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Sorry, maar jij hebt duidelijk nog niet door wat belangrijk is en niet. Als je hoofdrekenen voor je vak nodig hebt leer je dat vanzelf wel.
Meh dan heb je de hoop blijkbaar gewoon opgegevenquote:Op maandag 2 augustus 2010 13:30 schreef Aapvis het volgende:
[..]
Ja ik woon ook op 30 min fietsen
als je dan 1 minuut verlaat vertrekt kom je 5 minuten te laat aan(tenminste zo is het bij mij altijd)
quote:Op maandag 2 augustus 2010 13:31 schreef Japsnars het volgende:
[..]
Meh dan heb je de hoop blijkbaar gewoon opgegeven
Dan ga ik er bij deze vanuit dat je MBO doet. No offence, ik heb er zelf ook gezeten.quote:Op maandag 2 augustus 2010 13:28 schreef Japsnars het volgende:
[..]
Wel als je zegt uit respect voor de leraar
En ik kom ook niet expres te laat. Woon op 30 minuten fietsen en ben dan altijd hoogstens 1-2 minuten te laat en meestal nog eens door een dicht spoor![]()
Kijk, een vriend van mij woonde op nog geen 50 seconde van school fietsen en hij kwam ook voortdurend te laat, dat is pas triest.
Van het nieuws leer je ontzettend veel. Van nieuwsberichten als hier en daar is een man neergestoken of vermoord leer je inderdaad geen drol maar er zijn veel meer nieuwsberichten die over wel leerzame dingen gaan, daarnaast leer je wat er speelt in de wereld.quote:Op maandag 2 augustus 2010 13:28 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Van het nieuws leer je niet zo veel. En zit jij echt uren per dag op wikipedia?
Je gaat er vanuit dat ik MBO doe omdat ik te laat kom? Wat heb jij een ontzettende kromme manier van redeneren.quote:Op maandag 2 augustus 2010 13:32 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Dan ga ik er bij deze vanuit dat je MBO doet. No offence, ik heb er zelf ook gezeten.
Te laat komen (hoe weinig minuten dan ook) is gewoon irritant. je verstoort de les voor een paar minuten, waarmee je de mensen die wel de moeite doen om die 2 minuten eerder van huis te gaan, of harder fietsen, verpest.
quote:Op maandag 2 augustus 2010 13:34 schreef mstr het volgende:
Ook al weet ik van iets weinig af, ik probeer altijd gewoon mee te kletsen.
?quote:
Inderdaadquote:Op maandag 2 augustus 2010 13:35 schreef Japsnars het volgende:
[..]
Je gaat er vanuit dat ik MBO doe omdat ik te laat kom? Wat heb jij een ontzettende kromme manier van redeneren.
Harder fietsen zal bij mij niet werken, ik ga namelijk al zo hard als ik kan. En alsjeblieft zeg, als jij even binnenkomt gezet stoor je hoogstens 10 seconde, niet voor een paar minuten. Daarbij gebeurt er, bij ons op school dan, de eerste minuten meestal nog niks tot vrij weinig.
je hebt toch geen leerplicht meer als je een diploma gehaald hebt?quote:Op maandag 2 augustus 2010 13:24 schreef Japsnars het volgende:
[..]
Er gebeurd vrij weinig omdat er mensen te laat binnenkomen.quote:Op maandag 2 augustus 2010 13:35 schreef Japsnars het volgende:
[..]
Je gaat er vanuit dat ik MBO doe omdat ik te laat kom? Wat heb jij een ontzettende kromme manier van redeneren.
Harder fietsen zal bij mij niet werken, ik ga namelijk al zo hard als ik kan. En alsjeblieft zeg, als jij even binnenkomt gezet stoor je hoogstens 10 seconde, niet voor een paar minuten. Daarbij gebeurt er, bij ons op school dan, de eerste minuten meestal nog niks tot vrij weinig.
Je hebt geen leerplicht meer als je 18 bent of een mbo/havo/vwo diploma hebt gehaald, ja.quote:Op maandag 2 augustus 2010 13:36 schreef tubacloud het volgende:
[..]
je hebt toch geen leerplicht meer als je een diploma gehaald hebt?
aah, ok, anders zat ik met een probleem als mijn opleiding niet door zou gaanquote:Op maandag 2 augustus 2010 13:37 schreef Japsnars het volgende:
[..]
Je hebt geen leerplicht meer als je 18 bent of een mbo/havo/vwo diploma hebt gehaald, ja.
Je hebt geen leerplicht meer als je het schooljaar waarin je 16 wordt volledig af hebt gemaaktquote:Op maandag 2 augustus 2010 13:36 schreef tubacloud het volgende:
[..]
Volgens mij wel hoor.quote:Op maandag 2 augustus 2010 13:36 schreef tubacloud het volgende:
[..]
dat is echt onzin aangezien ze dat een paar jaar geleden hebben aangepastquote:Op maandag 2 augustus 2010 13:37 schreef Aapvis het volgende:
[..]
Je hebt geen leerplicht meer als je het schooljaar waarin je 16 wordt volledig af hebt gemaakt
WTF? tuurlijk wel! je bent sowieso tot je 18de leerplichtig.quote:Op maandag 2 augustus 2010 13:37 schreef Aapvis het volgende:
[..]
Je hebt geen leerplicht meer als je het schooljaar waarin je 16 wordt volledig af hebt gemaakt
Nee.quote:Op maandag 2 augustus 2010 13:38 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
WTF? tuurlijk wel! je bent sowieso tot je 18de leerplichtig.
Wat is het nu dan?quote:Op maandag 2 augustus 2010 13:38 schreef tubacloud het volgende:
[..]
dat is echt onzin aangezien ze dat een paar jaar geleden hebben aangepast
Gebeurt*quote:Op maandag 2 augustus 2010 13:36 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Er gebeurd vrij weinig omdat er mensen te laat binnenkomen.
En ik ga er vanuit dat je MBO doet omdat je altijd te laat bent en respect voor de leraar schijn je ook niet te hebben.
quote:
quote:Op maandag 2 augustus 2010 13:39 schreef mstr het volgende:
[..]
Nee.
Je bent niet meer leerplichtig als je MBO/HAVO/VWO hebt gehaald of +18 bent.
zie post van mstrquote:
quote:
quote:
quote:
quote:Op maandag 2 augustus 2010 13:37 schreef Japsnars het volgende:
[..]
Je hebt geen leerplicht meer als je 18 bent of een mbo/havo/vwo diploma hebt gehaald, ja.
Ah, je verbeterdt mijn spelling. Bedanktd.quote:Op maandag 2 augustus 2010 13:39 schreef Japsnars het volgende:
[..]
Gebeurt*
En te laat komen heeft geen drol met het schooltype te maken, meester kromme redenaar.
Respect voor mijn leraren heb ik zeker wel, hier vind ik mijn houding in de les dan ook veel belangrijker dan het feit dat ik zo nu en dan te laat kom. Nee, leerlingen die de hele les gaan praten of de boel expres verkloten, dat zijn degene die geen respect hebben.
En ja, die kinderen zie je ook overal op het VWO dus ga alsjeblieft geen domme dingen roepen zoals dat het puur een MBO-iets is. Juist dat soort kromme stellingen laten zien dat jij inderdaad van het niveau MBO bent.
Ik ben 21 en moet nog 3 jaarquote:
Kijk, je reageert alleen op dat ene stukje en niet op de inhoudelijke post. Ofwel, je bent te laf om te discussiëren ofwel je weet dat ik gelijk heb.quote:Op maandag 2 augustus 2010 13:41 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ah, je verbeterdt mijn spelling. Bedanktd.
Of ik heb er gewoon geen zin in, omdat ik al weet dat jij je ongelijk niet gaat toegeven. Daar komt bij dat ik 40000 posts geleden vroeg wat je deed, daaarna zelf een suggestie poste en toen ging jij uit je plaat.quote:Op maandag 2 augustus 2010 13:41 schreef Japsnars het volgende:
[..]
Kijk, je reageert alleen op dat ene stukje en niet op de inhoudelijke post. Ofwel, je bent te laf om te discussiëren ofwel je weet dat ik gelijk heb.
Mijn ongelijk? Alsjeblieft zeg.quote:Op maandag 2 augustus 2010 13:43 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Of ik heb er gewoon geen zin in, omdat ik al weet dat jij je ongelijk niet gaat toegeven. Daar komt bij dat ik 40000 posts geleden vroeg wat je deed, daaarna zelf een suggestie poste en toen ging jij uit je plaat.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |